:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az első és a hátsó fékpofa nem egyezik meg, nem felcserélhető, a féktartó lap , a pofa felfüggesztés is más.Átmérő külömbség nem valószínű, gyárilag a két dob ugyanaz.Ha már lett szabályozva, más a helyzet.
Mint tudjuk, te nem magyarországon vizsgáztatsz. A dolgot én se a kisujjamból szoptam, az előzményekben elég bőven taglaltuk már.Itt bitony még a közelmúltban is számonkérték.
Üdv mindenkinek!
Ha már szóba került a teljesítmény, elmesélem nektek az én oldalkocsisom történetét. Tavaly decemberben sikerült az eredetvizsgálós-okmányirodás ügyintézésnek 149 KW-ra kihozni a 350-es oldalkocsis Cezetem teljesítményét!!! Kiváncsi vagyok mit fog szólni egy rendőr ha meglátja! Én meg hiába mondtam, hogy ez elég abszurd, ők ezt írták a forgalmiba.
Fullkopy,
Én még egy Jawa-n sem láttam utaskapaszkodó szíjat. :) Áthuzattam az ülést mert el volt repedve az eredeti huzat, de azon sem volt és most sincs. Műszakin magasról lesz**ták, hogy van-e. :)
Üdv!
Matya,
Jawa-val való versenyzéssel kapcsolatban egy video. :)
Üdv!
matyi,
Köszönöm a képeket. Jól gondoltam. A te motorodom a legújabb el gyújtás van. Ha minden igaz, ez már más elven működik, mint a klasszikus kalapácsos, ezért akku nélkül is mennie kellene. Ha gondolod, próbáld ki.
Ja, és te igencsak szerencsés vagy, mert téged nem érintenek a gyújtásállítással kapcsolatos témák. :) Te egyszer beállítod oszt jó. :)
Sajnos a forgalomba helyezéssel kapcsolatban nem tudok segíteni. Próbalj elugrani egy "okresný dopravný inąpektorát"-ra, biztosan elmondanak mindent.
Üdv!
Köszi a válaszokat. MZ nekem nem jó, mert én túrázni szeretnék, nem versenyezni, meg szerelni.
Ha megvan a vas, akkor jelentkezem újra.
Hát én is kiprobálom ezt a gumikalapácsos - hajlítgatós módszert.
Esetleg meg tudná azt mondani valaki, hogy az első dobfékpofái ugyan olyanok-e mint a hátsóé? Nem nagyobb-e az átmérőjük egy kicsit? (ha számít: egy 350TS ről van szó)
Pdaranyi
Én is kb. ennyire tippelnék, majd kiderül. Lassan meg is kéne rendelnem, hogy tavaszra kész legyen. Nálunk süt a nap, már nem sokáig bírom motorozás nélkül.
A kuplunghoz: természetesen nem csak a kosarat kell cserélni, hanem a többi cuccot is, sőt a két forgórészt együtt kell cserélni, tehát az egész kuplungot.
Meglepődtem azon, amit a 634 vs. 638 kuplungról írtatok. Én eddig azt hallottam mindenkitől, hogy a 638-asé rosszabbra sikerült, mint a 634-esé, és mivel elromlott a 638-asom kuplungja, és volt egy 634-es kuplungom, ezért evidens volt, hogy azt rakom rá, és eddig bevált. Szerintem jobb. Szerintem.
Üdv.!
A forgalmiban szereplő teljesítmény adatok tényleg nem mérvadóak. Én egy éve csináltattam új forgalmit a 638-ashoz, mert leszereltem róla az oldalkocsit. A régi forgalmiban 19 KW volt, az újba 17 KW-ot írtak. Annyit írnak bele, amennyi eszükbe jut, nincs jelentősége. Vagy lehet, hogy az oldalkocsinak is volt 2 KW teljesítménye? :)))
Köszi szépen!
Így jobb lesz mint újkorában:))
Köszi.Próba cseresznye.Tartalék acéllamellám van vagy 2 garnitúra.
Tök egyszerű.Kiszeded a fémlamellákat. és kicsit /mondom nagyon kicsit!!/ megütögeted őket gumikallerral, hogy meggörbüljenek, és visszateszed.Pont annyi rugalmassága lesz, amennyi kell a csúsztatáshoz.De figyelj oda, mert ha nagyon hepehupásak lesznek, nem emel ki a kuplung rendesen.De erre rá fogsz jönni magadtól is.:)) Alényeg, hogy ne csak egyet deformálj el, mert azt simán újra kivasalja a kuplung.Legalább kettőt, hármat.Jó munkát, erőt, egészséget.
A nem szakszerű ötletedet lehet, hogy szívesen kipróbálnám.
Az új Jawák nézegetése közben hiányoltam az utaskapaszkodó szíjat.Ha a régire kell, az újra miért nem? Vizsgán keresik, azt tudom.Milyen jogszabály alapján sanyargatnak ezzel minket ?
Félreértettél.:))Nem is feltételeztem versenyt.:))Ki az a lökött, aki Jawával akar versenyezni!!:))Kuplungkosaras eszmecserét olvastam, de sztem medő a téma.Felesleges vele foglalkozni.Nekem is rángatott, de már mondtam mit csináltam vele, az meg nem tetszett itt a fórumon, mert hogy nem "szakszerű".De ha egyszer működik, és jól, nekem megfelel.Azóta simán megy minden.
Nincs szó versenyről.Nem olvastál vissza.
A 3139 hozzászólásomban a kuplung átméretezése kapcsán írtam valamit, mert úgy emlékeztem , hogy a 638 erősebb, ezért lett módosítva a kuplungja.A forgalmimban viszont 17 kw. van. Látva mások irományait, erősödik a gyanúm, hogy mégiscsak jól emlékeztem, és hülyeséget írtak a forgalmimba, lespóroltak 2 kw-ot.
A lényegi kérdés továbbra is az, érdemes-e a 638-ba 634 kuplungot tenni, ha igen, mennyibe kerül, hosszú távon lesz-e hozzá alkatrész. Engem személyesen a Peti beszélt le a cseréről( Futár bolt).
További kérdés, hogy lehet végleg megszüntetni - lehet-e - a 638 kuplung rángatását.Az enyém vadi új, hidegen , és amikor még kedve szottyan, akkor is rángat.
Na!!Mennyetek fel a jawa.hu-ra.Lejjebb mentek az árak.550Ezertől vannak a 350esek.Így azért már sokkal barátibb az ajánlat.
Eh!
Micsoda vita tud kitorni 1-2KW-on. Ezek a motorok nem a hihetetlen vegsebessegugkrol esetleg 3sec/100km/h gyorsulasukrol hiresek. Szep nyugodt 90-100 utazotempora tervezett 2T-k. Ezert is felesleges vitatkozni rajta.Nagyjabol az osszes tipus ua.-t tudja. Allapodjunk meg 18KW ban, es megvan a beke. :)
csa
UDV!
pdaranyi: felpakoltam a kepeket(http://photos.yahoo.com/csibamatyi). Remelem tudsz rola kovetkezteteseket levonni. Jha es
termeszetesen csinaltam egy sztarfotot a tarcsafekrol is :)
Minden SK-i tarsamtol (meg persze aki tudja) kerdeznem hogy a mostani torveny hogy szol arrol, hogy a forgalombol kivont
jarmuvet hogy lehet ismet forgalomba helyezni. A tettes egy tobb eve kivont '68-s, 250/559. Jo lenne szepen helyrepofozni,
de addig nem akarok rakolteni mar tobbet mig nem biztos hogy megfizetheto penzert ismet forgalomba hozhato. thx
Mas: tesho kuldott egy linket egy Jawa van rajata. Aki meg nem hallott rola, a Becsi Technika Muzeum-ban van egy kiallitas
a motrozas 50 eve cimmel. Na annak a megnyitoplakatja van a kepen. En szemely szerint voltam ott. Bovebb info a www.totalbike.hu
oldalon talalhato, Zirig Arpi baratom cikkeben.
sziasztok
Azért a 22Kw elég csücskös.Megnézném én azokat a lovakat!:))Inkább pónilóból fér bele annyi.:))
Most komolyan!Nem mindegy, milyen erősek??Mi ez szkanderverseny??:)))
Egyébként meg a 634es 17Kw-os /23LE/, a 638as 19Kw-os /kb.26LE/.
Egyébként is ,ezek csak tájékoztató jellegűek, mert nem volt szinte két egyforma teljesítményű motor.Pl én úgy láttam, amikkel dolgom volt, hogy a '79 előtti 350es CZ-k jobban mentek, mint a későbbiek.A fogyasztása azoknak azért kisebb, mint a Jawa-é, mert a Jawa-k folyamatosan cipeltek plusz 30 kilót.
Ja, és megnéztem már mi van a forgalmimban.16Kw.A 638as Jawára.Szóval nem hivatalos az az érték.Meg ráadásul ez a gyári új motorokra vonatkozik, a kétüteműek pedig elég érzékenyek a futott Km-ekre.Elég gyorsan gyengülnek.Szóval jó ha 20 ló van bennük ma már.
Megnéztem a kezelési könyben is a CZ teljesítményt, ott is 22kW, 5250 fordulaton. A 250ccm mocira ír 17kW-ot, szintén ugyanekkora fordulatszámra. Tehát a könyv és az eredeti szürke forgalmi szerint is 22kW a 634-el szerelt CZ.
Az enyém 1987-es 350 638-5 , tehát a széria fejlesztett darabja, ennek ellenére 17 kw szerepel a forgalmiban.Ezután már én sem értek semmit, találjátok ki.
Igazad van. Tényleg 17 KW a teljesítménye a 638-asomnak .Összekutyultam a dolgokat.Azért csináltak rá nagyobb koplungot, valószínű, mert a 634 alulméretezett volt,gyenge, megcsúszott. Más áttételnél, mint az oldalkocsisé, még több gondot okozhatott. Viszont a 638 kuplung valamiért , sajna gyakran rángat.A 634-hez meg nem lesz alkatrész, meg nem is tökéletes.. Erre kéne megoldást találni....
A 638-as tényleg 19 kW-os,és a nyomatéka is nagyobb: 33 Nm
Hali!
Na rögtön azzal kezdem, amiért az MZ-sek fújjolni fognak.:))JÓL DÖNTESZ!
Alkatrész a 12Voltoshaoz, meg a 6voltoshoz is akad, Bp-en a Zichy jenő utcában a Futár motoros boltban.Sajnos már csak korlátozott számban.De ez az MZ-re is igaz.
Esetleg mint új lehetőség a www.jawa.hu oldalon lesz.Nézd meg.
Az alkatrészek a blokkban, a csepptankosok, a 634-es és a 638-as között nem nagyon egyeznek.Van ami csereszabatos ugyan, de kb egy kezemen meg tudom számolni.A futómű és a váz már a 634es, és a 638as esetében már közelítenek egymáshoz.A csepptankos egész más tészta.
Én személy szerint azt mondanám neked, hogy vagy 638ast, 640est, vagy csepptankost vegyél, ha van rá mód, és kedved.A csepptankos 350esre fel kell dobni egy 75 Wattos dinamót, és tuti a járgány.Kis vaddisznó.Bár csak 18 lóerő, de ha jól meg van csinálva, jobban megy, mint egy 634es.
Vásárláskor sztem inkább azt nézd, hogy a blokkja jó állapotú legyen.Ne csörögjön nagyon.Külsőre könnyebben gatyába lehet rázni.Viszont a szakadt külső már egész jó alap az alkuhoz.:))
Sok sikert a vásárláshoz.
Az enyém is CZ. Most néztem meg szerelési könyvben:
Moc maks. silnika 17 kW
Moment obrotowy maks. 29,42 Nm
Zużycie paliwa przy szybko¶ci 80 km/godz., cca 4,5/100 km
Sziasztok. Egy kis segítséget kérnék tőletek. Most készülök belépni a Jawa tulajdonosok boldog táborába. Kérdésem az lenne hozzátok, hogy milyen az alkatrészellátottsága, mi az, amit nagyon nem lehet kapni, amit vásárláskor nagyon meg kell nézni rajta. Ja és hol lehet alkatrészt kapni hozzá. Hazánkban, esetleg szomszédos ország?
Hótláma azért nem vagyok a 2T motorokhoz, de a Jawa új számomra. Tehát olyan tanácsot kérnék, ami kifejezetten Jawa specifikus. Előre is köszönöm.
Ja és kérdésem még, hogy mennyire egyformák az alkatrészek a csepptankos és az "új" között. Esetleg szervizkönyvet lehet valahol találni a csepptankoshoz?
A 634-es blokkal szerelt CZ350 mocim forgalmijában 22kW szerepel...
A 638-as 19kW teljesítményű.
Már miért lenne erősebb a 638-as?? Egyáltalán nem erősebb,csak újabb. Nekem "634"-esem van,17 kW van a forgalmiba írva,gondolom neked is!
Dehogynem , amiket felsoroltál, cserélni kell, a 634 kuplung sokkal kisebb átmérőjű.
Valóban könnyebben megcsúszik.A 638-as motorja erősebb, a 634 kuplungot nem ehez tervezték.Lennének előnyei, ha ez nem így lenne.A másik, a nagyobb gond az alkatrész utánpótlás.Az átalakítás költséges, ha valami kell hozzá, nehézkesebb már hozzájutni.Mi lesz később ? Szóval,kivitelezhető, de nagyon meggondolandó.
Trabant gyújtás szerelése Jawa 634 (illetve ilyen blokkal szerelt CZ-k)-hez:
http://jawa.gportal.hu -n!
Hurka,
Nem rendeltem még tőlük semmit. Nem tudom mennyi lehet a postaköltség. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy 3000 HUF-nál nem több, de ez csak egy tipp.
A kuplunghoz:
A kuplungkosarat kell cserélni? A többi cuccot (lamellák, belső kosár, stb) nem kell cserélni?
Üdv!
Garde!
Szerintem elég egyszerűen rá lehet rakni, nem kell semmi átalakítás, csak ki kell cserélni a 638-as tengelyén lévő perselyt a 634-esére (bocs, nem tudom, mi a rendes neve) Szerintem valaki leírja neked értelmesebben is, mint én. Az én 638-asomon is 634-es kuplungja van. Szerintem is jobb, mint az eredeti. Nem rángat, nem csúszik. Az automata kiemelés is király rajta, még elinduláskor sem kell kuplungolni!
Így már nem 12, hanem majdnem 16 ezer Ft.
Te rendeltél már tőlük valamit? Nem tudod véletlenül mennyi lehet a postaköltség M.o.-ra?
http://totalcar.index.hu/totalbike/oldmotors/becsimuzeum//kep.php3?kep=becsimuzeum_12.jpg
Sziasztok!
Megtudná valaki mondani, hogy a 638blokkba mennyire egyszerű és célszerű átrakni a 634 kuplungkosarát. Lenne itt egy eladó és nem tudom mit tegyek. Az én 638asom kuplungja nem igazán jó, olykod ugrik mint egy megvadult ló és mint ha olvastam volna olyat, hogy a 634é strapabíróbb csak meg-megcsúszhat olykor... Szóval van valakinek publikus tapasztalata ilyen féle szervátültetéssel kapcsolatban?
Hurka,
Igen, jól olvasod. De ez nem szlovák, hanem cseh korona. És még rájön a postaköltség, ami lehet elég nagy is.
Szerencsére már vám nincs.
Üdv!
A te barátnőd aludt el a motoron,és nem vette be a kanyart?Én egy fekete tárcsafékes jawa-val voltam.
A legutobbin én sm voltam,de előtte levő évben kocsival voltam,mert megigértem a fiamnak hogy elviszem.
Szevasz Peti74!
Ez az O-gyűrű engem is érint, és érdeklőknék, hogy hol lehet ilyet konkrétan kapni. Majd írj egy e-mailt légyszi! Köszi előre is!
Furfarag !
Két lakiteliki talákozón voltam velük, a legutóbbin már nem. Sok mindenkivel dumáltam akkor, bizonyára ismerjük egymást. A barátnőmmel mentünk, ketten, egy bukócsöves, túraplexis, csepptankos 350-essel.
Üdv,
Peti74
Petike07!
Vegyél bele egy-egy O-gyűrűt, azok bírják az olajat, meg azt a hőmérsékletet is ami ott lehet. Az a méret a jó, amikor a dobba berakott, bezsírozott O-gyűrűbe passzosan belecsúszik a könyökcső. Kb. 50 Ft-os tétel, nekem az egyik jawamban évek óta ilyen van.
Üdv,
Peti74
Mi ismerjük egymást Tóth Laci révén??Voltál a Lakitelki Jawa-s talikon??
Hali!
Jawa 250 "559"-hez vettem utángyártott kipufogót, s az a problémám vele, hogy ez nem csavaros. (nem csava huzza össze, a könyökkel). Ha összerakom, egy picit mozog is bent.
Mit tudnék vele tenni?
Hallottam kipufogó tömítő masszáról is, azzal ha kinyomom, nemfog kifújni? Vagy mit javasolnátok?
Előre is köszi!
Üdv.: Petike
Küldök neked e-mail -ben hivatkozást.
Én meg Debrecenben a harmadikat!
Nekem a jawa.hu oldalon csak annyi működik, hogy meg lehet nézni a 4 kategóriában a motorokról a képeket és semmi több. Se az árakat nem találom, se a fórumot? Nektek működik rendesen?
Egyébként 800 ezer Ft egy 350-es 2 ütemű Jawa? A 4 ütemű, 650-esról nemrég volt szó itt, az 1 millió körül van, ha jól emlékszem. Most komolyan! Van olyan ember a világon, aki 800 ezer Ft-ért megveszi egy cég kb. 20 éve kifejlesztett és alig változtatott modelljét, amikor 200 ezer Ft-tal kerül többe ugyanaz a cég legújabb, ezerszer korszerűbb modellje? Nagyon elszánt Jawa fanatikusnak kell lennie. Szerintem. Persze ízlés kérdése is. De akkor is. Hihetetlen.
Mindezektől függetlenül szerintem is király, hogy van M.o.-on Jawa- képviselet, meg minden, de nem irigylem őket.
Ezer köszönet mindenkinek az infókért!
pdaranyi! Jól olvastam az árlistát? Ugye az első táblázat az? 1944 koronába kerül? Az kb. 12.000 Ft, nem? Annyiért szerintem megéri!
Perszehogy nem akarok elszeparalodni,Isten orizz. Ez csak olyan felkialtas volt :) Amugy Mmovaron taposom a 4. evet, excelsior-el egyutt.
Mas: Neztem a jawa.hu oldalat. Hat az arak eleg magasak, meg ha regisztracios adot is kell fizetni(remelem eszhez ternek es eltorolik) akkor is olcsobb vagy Csehorszagban, vagy Szlovakiaban beszerezni. Az enyem 88e Sk-ban volt szorostul borostul, ami a mostani arfolyam mellett 545e-ft + ha meg a regisztracios adot hozzaadjuk(asszem 350ccm nel 50e Ft) akkor az 595e + szallitas+nem elorelathato, es egyeb papires mas koltseg mondjuk meg 35e, ay akkor is 630e roposgos magyar forint. No ez meg joval olcsobb mint a honlapi 799e. Nem ellenreklamot kivanok csinalni,mert orulok hogy Mo.-n is fellenduloben a Jawa csak a tenyeket akartam ismertetni.
udv
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|