:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hál Matya! A srácnak igaza van (az egyik henger gyengébb mint a másik), mert, hogyha a labirint tömítetlen, akkor simán előfordulhet, hogy csak az egyik henger kezd szarozni. Ez még valószínűbb, ha a régi 6v-os jawa-ja van.
Hali!
Most hogy böngészgettem a neten, rábukkantem, a 2004-es Brno-i börzén készült képekre!
S, ezt találtam: http://www.vmm.hu/aktualp/41023/111.jpg
Háát, én pont ezt vettem meg!!!:)
De most már messze nem így néz ki, majd ha elkészül (2-3 hét), küldök ide (szoci.motoros.hu)-ra képeket róla!
Üdv.: Petike
Fullkopy!
Köszi az infót...!
Szerinted milyen korán érdemes menni??
8-ra?
Amúgy köszi, de nem kell olyna sok minden, csak pár apróság, amit szerintem ott is betudok szerezni!
De végülis egy fontos dolgot keresek! Nemtudom-tudnál-e segíteni:
oldalkocsimra lámpabúrát (kúpos, sárga alakú), Ilyen van a régi Skoda Felicián, Octavian is elől... klasszikus, cseh szabvány! Csak a búra része érdekelne, a foglalat megvan!
Köszi!
Üdv.: Petike
Sziasztok,segítségre lenne szükségem,megnéztem a trabant gyújtásának beszerelését 350-es Jawaba. Enyém 6v-os. Fog ez műxeni?
légyszi válaszoljon valaki!
Köszi!
Oda korán kellene érkezned, mert ebédidő után hamar szétszélednek..
Én logikusan úgy gondolom, hogy a szezon közeledtével dömping várható, mindenből.Tehát, aki árulni akar,vagy venni, itt bizony megjelenik.Az üzlet, az üzlet..Ha gondolod, tedd közzé, mire van szükséged..
Eddigi infóim szerint gyárilag 15-ös pl. az oldalkocsisé, de kapható 17, 18, 19 -es is.Ennél nagyobbat, szerintem hiába tennél bele, mert a gyorsulás ,a 2 személyes utazás, és a hegymenet róvására menne.A szakik, ha valamit rosszul írtam, meglátod,mindjárt le fognak csapni rám :-))
Harc ? Itt? Ugyan már, kisebb gondunk is nagyobb annál, hogy márkaharcba bonyolódjunk ! Én is csak unalmamban írogattam , mert kicsit megdöglött a fórum, volt legalább kihez szólni..újabban nagyon kicsi itt a mozgás, legalább tréfálkozzunk, húzzuk egymást, abból baj nem lehet..nemrég én is az mz fórumon garázdálkodtam, mert ott volt élet.. érdekel engem , hogy mz vagy jawa, vagy izs ? frászt..nem ezért vagyok itt..
Sztem nem harcol senki.Sztem is motor-motor.CSak vannak itt olyanok, akik nem így gondolják sajnos, és folyamatosan mondogatják a maguk által igaznak vélt dolgot.Valahogy mindig felhozza valaki azt, hogy melyik motor a jobb/rosszabb.Most mondjam azt, hogy JÓ TULAJ/SZAKÉRTŐ kezében mindegyik az??Akkor meg megsértődnek, hogy ők nem jó tulajok, ha az egyiket nem tartják megbízhatónak...Nem jó ez sem.:))
Na mindegy, nekem jó a Jawa, még nem csalódtam benne.
doki,
Akkor valszeg az a duplafalú tanksapkám van.
Mit értesz az "erőtlenül pörgés" alatt? Azért kérdezem, hogy ha arra kerül a sor, akkor identifikálni tudjam, ugyanis én is annak vagyok a híve, hogy rögtön el kell távolítani a kis gebaszokat, hogy ne legyen nagy gebasz. :)
Üdv!
Az igaz hogy jawákkal még nem foglalkozom tíz éve úgy mint te de egyébb motorokkal már több tíz éve.Ezért bátorkodtam leírni ezt.segítséged köszönöm. :)))
Ha nincs a közepén furat,akkor duplafalu adolog,azun belülvan kivezetve oldalra!Találkoztam már ilyensapivalis!
Nincs nagyobb a18asnál én gyártattam 19est!
Na emberek nagyon nembírom az MZ&JAWA háborút!Hogy Melyik bír többet?Egy kis felvilágosítás:Bejáratás kérdése adolog Ősz közepétől tavasz közepéig járatodbe legyen az bármilyen motor,és vigyázol arra hogy nemsütöd meg a hengert akkor nyárra egy bivajerős motor lesz a seggedalatt de ehhez azfeltétel hogy nagyon sűrűn kell gyújtást állítani .Karburátor levegőcsavarját 2 teljes fordulat ki,majd kábé negyed vissza alapjárat pattogós ezres fordulat ez aJAWA.Mz nél akkor jó ha az alapjárat pattogós,megtudod számolni hányat fordul a főtengely,és egy laza gázfröcs után nem pörög félórát hanem rögtön ejti a fordulatot.Nekem van Mz JAWA egyaránt mind a kettő megbízható nemlehet külömbséget tenni ezen a téren mind a kettőnek vannak betegségei. Ezek a motorok gondozást igényelnek,váltóban az olajat,2/3hetente a gyújtást és ha erőtlenül pörög, akkor víz van a karbiba,szimeringes,vagy szar a gyújtás!Ilyenkor ne az történjen,(baszassad majd kiköpi!!!) ez halál egy moci számára a gazdimeg meghülyül a tragédiátol ahelyett,hogy gondolkodna!JAWA250-est elsö felújításun löktemát és szétszedéskor ami nemvolt egyszerű kiderült hogy egy szűz blokkal van dolgom még soha nevolt kettéhúzva!Ezz a moci 88ezer Km-ert ment és ebben az állapotábanis képesvolt pöccre indulni csak nagy on szar hangjavolt, dugóhézag 1,2mm Fcsapágy Kb 5mm-ertlógott és a válto csapágy szétvolt tőrve!Nincs különbség mind a kettö addig megy mig teljesen szétnem kopik Mzis ugyan ennyit bír ebbölis találkozta ilyen álapotu motorral csak 73ezerkm volt benne!Ez csak azon múlik hogy mennyire vigyázunk a motorjainkra!Lehet száguldozni csak ésszel,és a maximális fordulatszám 2harmadáig szabad csak pörgetni amotort az feleti fordulatszám, pláne nyáron az alegkárosabb!A4hengeresJAWAm 60ezren túlvan és még gurul de már egy picit kezd zörögni!Üdv MOTOROSOK!Legyenmár vége ennek a Mz&JAWA háborunak,hogy kilyé a jobb!
Szia Doki!
Nekem a gyári krómozott sapka van rajta,de annak a tetején bizony ott van a szóban forgó szellőző!!!
Bye Joe...
Sziasztok!
Azt szeretnem megtudni,hogy pontosan mekkora a gyári első fogaskereke a 638-as 350-es jawa-nak?!?
A következő kérdésem pedig az lenne,hogy gyártanak -e hozzá nagyobbat az eredetinél?!?
Előre is köszi...
doki,
Hol van a 638-ason a tanksapka szellőzőfurata? Mert én ilyet nem találtam. Pedig kerestem. :) Úgy veszem észre, azért tud levegőzni, mert nem zár légmentesen. Ez tényleg így van?
Üdv!
Nana, tulajtól függ, hogy melyik milyen.Ne általánosítsunk.:))Tudom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de....hmm..legyünk tekintettel a mások érzéseire, amivel a motorjára gondol.
:)
Hali Petike!Előre nem lehet tudni mekkora lesz a bőrze de nézd meg a nevemberi bőrze képeit http://www.vmm.hu/aktualp/41106/index.htm
Rossz a gyújtásod,vagy mivelhogy tulméretes fúrt hengereid vannak,így nagyobb fővokára van szüksége. Ja,pucold ki a légszürőt,és fújdki kompresszorral a tanksapka szellőzőfuratát ha ígyse lesz jó nézd meg a benzincsapban az 5luku átfolyó gumitömítést!! Sok sikert,kevés anyázást!
Hali Mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne, hogy a márciusi Szigetszentmiklósi börzére érdemes elmenni?? Mekkora? Sok Jawa "cucc" van? Csak mert 250 km-ről vagyok...
Várom az infókat!
Üdv.: Petike
azert ez igy ebben a formaban nem igaz. Egy jo allapotu jawa ugyan annyit bir mint egy jo allapotu mz.
Hali
Az igaz de az MZ megbízhatóbb
Az igaz, hogy az MZ-t nem kell sokat szerelni, de ha karban van tartva, ez a Jawára is igaz.Legalábbis Nekem nem sokat kell bütykölni.Pedig hajtom rendesen.
Hát az érdekelne, hogy honnan tudod, hogy kiseb teljesítményű az egyik henger.:)))Ilyeneket sajnos én még nem tudok megállapítani, igaz csak tíz éve foglalkozom Jawákkal.:))
Üdv mindenkinek.Szerintetetek miért van az hogy 638-asomon a baloldali henger kevesebb kaját kap mint a másik.A szimeringek újak.A hengerek frissen fúrva.Lehet ennek valamit csinálni,vagy mindig is lesz különbség a két henger teljesítménye között.Válaszaitokat előre is köszi.
Az egyhengeres JAWA is fel megy a hegyre vidáman, akkora fordulaton mint MZ-n az alapjárat:-)
Illetve, az enyém hárommal is :-))
A Jawa egyértelműen jobb, ezen nem érdemes vitatkozni, hiszen műszalilag is magasabb kategória.A bölcsőváz, és a 2 hengeres kivitel magáért beszél.A bonyolultsága miatt viszont több hozzáértést igényelne, karbantartása pedig több pénzt.A javítás szerintem csak akkor tolakszik előtérbe, ha valaki a legutóbbi felújításnál valamit megspórolt, vagy elfelejtett, ami időszerű lett volna.Az mz sík úton talán pörgősebb, sportosabb, a Jawa viszont 2 személlyel is felmegy a hegyre.Ezek is tények :-)
Szia matya!
Értem én, hogy szerintetek a Jawa a legjobb, de az szerintem nem túlzás, ha azt állitom, hogy az mz-t nem kell sokat szerelni. Ezek tények:-))
Jó mocizást!
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és JAWA hoz kell!! (Illetve robogókhoz és nagymotorokhoz rendelésre!) Új (gyári és utángyártott) illetve bontott alkatrészek, tuning szettek, tuningok, dobok, akksik, gumik, egyszóval minden! jóval bolti ár alatt! JAWA,ETZ,TS,Trophy, S51, S50, Schwalbe stb.... Írj vagy hívj mindent megoldunk!! 5000 ft felett Bp.-en ingyenes kiszállítással! Alkatrészek postai utánvéttel! tel.: 0630 4096093
Na, mit mondtam, hogy majd jönnek az MZ-sek, és kijavítanak a szerintük helyes tényekre.:)))))))
A kuplungrugót sztem nem nagy vaszizdasz kicsierélni.Sima ügy.De eccerűbb megpüfölni a fémlamellákat.
Hurkának igaza van. A régi hatvoltos kuplungja könnyebb, egyszerűbb, ám de mégis simábban kapcsol, mint ami eredetileg rajta volt a járművén.
Azért annyira nem egyszerű átcserélni, egyedül ne kezdj hozzá, hacsak nincs valami speckó szerszámod amivel össze tudod nyomni a rugót, és összenyomott állapotban tudod tartani, amíg a zégert beteszed a helyére. Erre edigi tapasztalatok alapján a legkivállóbb eszköz(a rugó megfelelő helyzetben tartására) Hurka muterja, a kezében egy kombináltfogóval.
Jó mocizást, éljen a tavasz!
Szia gylab!
Egy Mz-t soha sem kell szereleni, és nincs alkalmasabb túragép sem ami a berlini falon innen megalkottatott! Az Mz-t csak tuningolás okán szokás szerelni.
Szerintem túl érzékeny lesz a lábműködtetéshez,ennél a konstrukciónál, veszélyesen hamar fog blokkolni.
Én most tettem a hátsó kerékbe az első (2 fékkulcsos) dobot. Meg lehet oldani! Majd küldök róla képet,ha érdekel
Ez még mindig kérdéses. Megy az egyeztetés a néhai tulaj fiával, szerintem hamarosan lesz döntés. Csak az a kérdés, hogy milyen, de egy biztos: már nagyon csinálnám és repesztenék vele :o)
Vizsga előtt nem kell, az tuti.Aztán olyat is hallottam, hogy a régi forgalmiban az adatlap alapján simán átírták a változást az önk-nál.Nekem még nem az uniós van...
Helló, lehetne egy kicsit bővebben?
Település, településrész (kerület), stb. megadásával esetleg. Sokat segítene.
Üdv, Dömper
Mindentipusu Motorkerékpárok javítása,szervizelése,vizsgáravaló felkészítése!!!Érdeklődni:06309811674
Ha blokkot cserélsz, tuti, hogy eredetvizsga kell, má utánakérdeztem én is.Legalábbis nekem ezt mondták.
A beírások nem aggasztanak, valami más igen.. amiről rég csacsogtunk..
Odáig eljutottam, hogy a blokkcserénél vizsga előtt nem kell eredetiségvizsgálat.
Ez azt sugallja, hogy sikeres vizsga után adatlappal mosolyogva mehetnék a forgalmimba mindent bejegyeztetni az ocsmányirodába.
Ezzel szemben találtam jogszabályt, miszerint , ha a közlekedési hatóság az eredetitől eltérő változást talál,mint motorszám, pl. menni kell eredetiség vizsgálatra.
Ha vizsga után, az adatlapon rögzített benttalált motorszámmal átír az ocsmányiroda , akkor minden o.k.Ha nem, akkor lehet tejelni mégis, eredetiségvizsga miatt.. ha nem küldenek, megvan a kiskapu... a hátsó bejárat :-))
Jó lenne, óvatosan, előre megtudni..
Köszi, a videó jó, de én a lóerő versenyre gondoltam.:))Annyira mondogatták, hogy kinek mennyi van beírva.:)))
Asszem a rendes neve redőnygurtni..
Ha valaki igényli, mivel nem kapható, leírom én hogy csináltam:
A vékonyabb redőnyzsinórra varrógéppel műbőrt varrhatunk. Legjobb olyan hosszúra hagyni, hogy az ülés alatti részen is össze legyen varrva,végtelenítve legyen. Lyukasztót nem szabad használni, árral, tehát egy hegyesre köszörült kb. 6 mm-es köracéllal , például palacsavarral kell , cirka 150-es szöggel kilyukasztani , mert így nem vágjuk el, csak félretoljuk a szövetszálakat.2 db. M 6x20 csavarral, 4 alátéttel és 2 anyával minden bontás nélkül biztonságosan eredeti helyére szerelhetjük.A csavar feje befér a perforáción,innen a fészkébe csúsztatni, majd alátét, pánt, alátét, anya, meghúzni, és kész.Új csavart tessék használni, mert ellentartani csak az üléshuzat levétele után lehetne.
Fullkopy,
Értem. Akkor valószínüleg az a helyzet, hogy a motorom egyik előző tulaja nem rakta vissza az utaskapaszkodót. Nem is csodálkozom. Szegény motoromnak én lehetek az első olyan tulaja, aki törődik is vele.
Üdv!
Mármint rögzítve nem a huzatra van....:-)
Az utaskapaszkodó nem a huzaton van. Az ülés sajtolt lemezvázában levő perforációba kapaszkodik bele a speciális hornyolt szegecs , ami a szíj 2 végén van.A gyári szíj bármikor levehető, vagy helyére rakható, nem fix.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|