:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Közben én megtalálzam azt hiszem a kielégítő megoldást. Vagyis találtam egy marék germánium teljesítménydiódát. Annak 0, 14 vagy mennyi a nyitó feszültsége. Tehát marad a diódás megoldás, és mégis nyerek egy pici fordulatszámot. Sőt, így talán megoldható, hogy a gyújtás külön aksiról menjen.
Sziasztok!
Van egy 1981-es évjáratú 350-es Jawam.
13 éve nem használom, kb mennyit érhet?
Öregapó !
Még mindig nem értem mi a probléma. Dinamó esetében a fordulatszám-üresjáratifeszültség grafikon tényleg nem olyan meredek, hogy alapjáraton töltene, és diódás áramkapcsoló esetén tényleg valamivel nagyobb fordulaton jön el az pont, amikor a B+-on már nem nő tovább a feszültség, ahhoz képest amit a dinamó tudna. DE ! Az elektronikus feszszabályzók áramkapcsolása még mindig sokkal jobb, mint a mechanikus szabályzóké.
Indoklás: a félvezető azonnal kapcsol, amint a dinamón megjelenő feszültség 0,7 V-tal meghaladja az aksi feszültségét, és visszafelé csak akkor zár. A félvezetőn ugyan esik feszültség, de teljesítményt gyakorlatilag nem vesz fel, és visszáramot nem enged a dinamó felé. A mechanikus szabályzó áramkapcsolója csak akkor kapcsol, ha a termelt feszültség és az aksi feszültség különbsége hajt akkora áramot a tekercsen, hogy behúzzon, ez gyakorlatban olyan 0,5 A lehet, tehát itt is igaz, hogy a dinamó feszültsége nem akkortól került a fogyasztókra, amikor lehetne, hanem csak nagyob fordulatszámon, és ugyanígy nagyobb fordulaton old is ki. És ez csak abban az esetben igaz, ha a mechanikus szabályzó hibátlan és jól van beállítva. Ha valami baja van (márpedig előbb utóbb minden mechanikus szabályzónak lesz), akkor vagy még rosszabb feltételekkel kapcsol be az áramkapcsolója és akkor nincs töltés kis-közepes fordulaton, vagy hamar kapcsol (egyoszlopos szabályzónál előfordul pl. MZ) és akkor azaksi inditómotor akar csinálni a dinamóból, előbb utóbb leég a forgórész. Szerintem egy félvezetős áramkapcsoló összességében jobb megoldás bármilyen relénél, és akkor még nem szóltam a rezgőnyelves mechanikus szabályzók többi betegségéről.
Nekem több 6V-os jawam van. Van olyan is (350-es), amiben MZ dinamó van a hozzá kapható kisipari elektronikus fesszabályzóval (fekete dobozos). Teljesen jó kis szekezet, pontosan szabályoz, ahogy az elvárható, ezt a motort inkább hosszab túrákra használom, problémám soha nem volt vele. Van olyan jawam is (250,350) amiben a gyári dinamó és feszszabályzó páros van, de az áramkapcsoló előtt ki van vezetve róla a szabályzott feszültség egy diódán keresztül az aksira és a fogyasztókra. A diódán esik 0,7 V, ezért a szabályzón a levágási feszültség fel van véve közel 8 V-ra. Ez a szerkezet így sokkal jobb és megbízhatóbb lett, mint a mechanikus áramkapcsolással bármikor. A pozitív testelés itt megmaradt.
A lényeg : ezek a motorok nekem évek óta, több tízezer km óta hibátlanul működnek, tapasztalatból is merem neked ajánlani, hogy a diódától nem kell parázni, az észrevehető változás pozitív lesz, tetszeni fog, bármit mond most az elméleted.
Üdv,
Peti74
u.i. elolvastam az előző írásodat még egyszer, neked 6 V-os dinamód van, a generátorokat (3 fázis, váltóáram) felesleges volt belekevernem. Ott nincs is igazi áramkapcsolás, mert az egyenirányítóról érkező áram csak egyirányba folyhat. A generátorokat most tényleg hagyjuk.
Hát, ha 0,7 voltal nagyobb kell hogy legyen a gnerátoron a feszültség, az igenis aggodalomra okot.Ez ugyanis azt jelenti, hogy vagy legalább 200zal magassabb motorfordulaton éri el a generátor ezt a feszültséget, mint a 0,7 tel alacsonyabbat, ami a mechanikusnál kel. Természetesen a gerjesztő áram növelésével ezt nem kompenzálhatjuk, hiszen a minimálisan elég fordulatnál úgy is a maximális gerjesztés kel.:( Városban ez a megnövekedett fordulat igény ahhoz vezet, hogy ha sok a lámpa, előbb merül le az aksi...Az egyenáramú generátort , a generátort és a dinamót ne kevergessük ha lehet...
Öregapó !
Az elméleted mindössze annyiban igaz, hogy az áramkapcsolást (tehát azt, hogy az aksi és a fogyasztók felé menjen áram, amennyiben elegendő erre a töltés, de visszafelé az akksiból a dinamóba/generátorba ne) valóban egy félvezető, egy nagyáramú dióda végzi, és ezen tényleg esik kb. 0,7 V. Aggodalomra azonban nincs ok, az elektronikus szabályzó B+ kimenetén megfelelő feszültség van, mert ebből a feszültségből képzi a vezérlő zener-dióda feszültségosztását, tehát a gerjesztést olyan szinten tartja, hogy a B+ kimeneten jó legyen. Ergo a dimanóról jövő D+ ( generátornál a egyneirányítóról jövő D+) vezetéken lesz 0,7 V-tal nagyobb feszültség, de ez nem számít. Kapis ?
Peti74
Matya!
Megállapodás kérdése, az első reális ajánlat viszi.A balos fel van húzva,muszáj fúrni, a kettő meg csak egyformán tuti.A retek dugókat kihajítottam.
küldj e-mailt, lejjebb megleled.
üdvi: Full.... Úr :-)
Tintás !
Ha 6V-os 350-es jawaba szeretnél elektronikus gyújtást (meg akkor már egy elektronikus feszszabályzást), akkor szívesen segítek, ha érdekel. Csináltam már néhányat. Milyen motorod van ? Csepptankos vagy kockahengeres ?
Üdv,
Peti74
egy "kell" kimaradt az előbb
bocsi
ui.: utólag olvasva észrevettem, hogy elég érdekesen használom a szavakat olykor:-)
Sokat cumiztam már a jawammal azt tutti. Volt már olyan, hogy felgyujtom, de már az időt meg a gyufát is sajnáltam rá.. Aztán valahogy megnyugodtam mindig.. Összeségében + így utólag azért ellehet mondanni, hogy nem egy agyon komplikált gép és ugyan vannak hiba források, de nem olyan félelmetes mennyiségű:-) pont a fentiek miatt. Így akinek már van jópár éves tapasztalata az azért már nagyon látja a dolgokat. A távjavításhoz már csak egy pontoshiba leírás egy jó addag affinitás és műszakiérzék (esetleg egy néhány feles:-)) a kérdező részéről. Szóval az én véleményem az hogy azért ha értelmesek/szorgalmasak a szereplők nem lehetetlen a dolog.
Na, vitatkoztam:-)
Nem akarok okvetetlenkedni, de sztem nem lehet olyat kijeleenteni, hogy ha "ez, és ez a tüneted, akkor az, és az a baja a motornak", főleg nem látatlanban.Lehet, hogy maradi vagyok szerelés terén, de én csak azt hiszem el, amit látok, és arról is mondok véleményt.Valahogy a távszerelésben nem nagyon hiszek, mert úgysem tud elmondani ,leírni egy problémát egy "laikus" úgy, hogy egy hozzáértő ember hibátlan következtetéseket vonjon le belőle.A laikus lem írja le az apró, nüansznyi jeleket, mert azokat ő vagy nem veszi észre, vagy nem is tartja fontosnak, odatartozónak.
Speciel, amit az "erőtlenül pörög"re írtál, simán lehet szimmering probléma is, de arról valahogy egy szót sem szóltál. :))
Na ez, az ÉN véleményem, de lehet másképp is gondolni.:)
Az erütlenül pörgés aztjelenti alpjárat nem ütemes,ezres fordulaton leáll,de ha egy kicsit meghúzod a gázt nehezen veszi a lapot.Ha már nemhuzodneki nehezenakar kétezres fordulatalámenni!De van egy egyszerűbb 4.fokozat,országút,síkterep,90km/h sebesség,gázt visszaenged,és nincs motorfék!Na ilyenjor vagy víz van a karburátorban vagy nincs jól beálítva a levegőcsavar,vagy utógyújtásodvan!Célszerű a gyújtással kezdeni a hibakeresést!
Dehogy!Nem fogyottki csak elaludtam!Vanez így.
Ja, és miért kell fúrni?A használt dugó nincs meg hozzá?
Hengerért, hengerfejért mennyit kér, kupec Úr??:)))
Petike07 !
Minél korábban érdemes érkezni.Persze a legjobb üzletek záráskor köttetnek,vevő szemszögből, feltéve, ha már nem fogyott el a cucc.
Búra ügyben nem tudlak biztatni.Régi nagyon az oldalkocsid. Kicsit pontosítsd, milyen szinű kell és milyen célra.A szabályok változtak.Tehát első vagy hátsó helyzetjelző kell, esetleg irányjelző?
Fehér, piros, vagy sárga. Közösen kitalálunk valamit.
üdvi :Full....
Azért jó lenne tudni, mennyi feszt tüntet el az elektrónikus feszabályzó az aksi felé, és az mekkora szükséges fordulatszám pluszt jelent. Én mindenesetre még bízom abban, hogy ha az akumlátortöltést relésre alakítom át, a hat voltosom jobban fogja szeretni a városi közlekedést. Ha melegszik az idő, utána mérek a dolognak.
Én 12 voltosban gondolkodok,nekem az van.. úgy tudom a gyári fesszab könnyedén helyettesíthető. A 6 voltosról semmi infóm nincs..
Nem ismerem a Jawákhoz gyártott elektrónikus feszszabályzók kapcsolását, de van egy szörnyű gyanúm... Nincs véletleneül valami félvezető a generátor és az aksi között?!! Mert ha van, azon legkevesebb 0,7 volt fog esni.... Ami azt jelenti, ennyivel magassabb fordulaton kezd el tölteni. Ez 6 voltos rendszernél szerintem gondot okoz. Javítson ki valaki, ha tévedek...
Tuti, hogy nem a gyárit, ha szinte feleannyiért van modern, elektronikus .Csak csereszabatos legyen, garival.
Sziasztok!
Ti mit javasolnátok?
Kb 2700Ft ért egy utángyártott, friss, viszonylag modernebb 12V-os feszszabit, vagy az eredeti gyárit kb 4700Ft-ért
Persze, hogy nem tökéletes..Csepelen megnézheted..nem rozsdás,de kicsit krómhibás , viszont beépíthető..képet tudnék küldeni.
kerekek mennyire rozsdásak?
ha az eredeti krómozás van rajta érdekelnének
Csak hozzászólnék..
Több verzió van..
A motor rosszabbul gyorsul, és a megszokott végsebességet se éri el( halott kompresszió)
Rosszabbul gyorsul,kicsit, de nő a végsebesség ( van ám kajak )
Rosszabbul gyorsul, talán több a vége sik úton ( mert csodák bizony nincsenek )
A macskabajszát ! Erre nem gondoltam !Megoldjuk : Akkor jobbos dekni dudor még mindíg eladó !
Valamint Jawa kerék, kompletten 2 db,
Jawa Twin. üzemanyagtank, első sárvédő, kis lakatolásigénnyel,festett, a 2 váz dekni( jobb, bal ), 1 jó állapotú ülés,átfestve, áthúzva , 2 henger, alapméretes, felfúrandó, 2 hengerfej, jó menettel. mail : vizvezjav@net-tv.hu
Bocsi ez a "t" kimaradt az előzőböl,rakd be ha hiányzik!!
Miaz ábra,kifogyott az üveg?Meg itad a múltat?
Meg kell szélesiteni 4cm-el a 634-ét.
A 638-as dekni rövidebb,és szögletes,nem jó rá:-((
Nem huncutkodni, az nem lyóó 638 -as generátor elrejtésére !
Adok hozzá neked egy balost:-))
638-as jobbos dekni aranyárban eladó!
:-))))
De, zavar, mivel haszna nincs, e-mail-re nem válaszol,úgy tűnik, nem hiteles, és ráadásul olvasva mások vélekedését is , valami gyanús és reklámban túllimitált tevékanységet folytat.Ha ez kívánságműsor, én nem kérem :-)Ha téged nem kérdezett meg, pofátlankodhat-e itt, miért nem törlöd ?
Én nem akarok különösen beleszólni, de szerintem azért kissé "túlhirdeti" magát, holott, nekem volt már vele ügyem, de nemsok sikerrel...
Titeket nem zavar, hogy ez a steers allandoan ide pofatlankodik?
HyGy
Eredeti 638-as Jawa generátor lett feltéve a 634-es Jawa-ra.
Furfarag,
ez milyen generátor? Jawa? MZ?
Miben változott a motorod teljesítménye,miután rátetted a 19-es lánckereket?!?
A gyorsulás,és a végsebesség terén???
Pont ilyen átalakítást akarok megejteni tavasszal :) Ha neked jól sikerült szivesen beszélnék majd veled mielőtt elkezdem..
A képek elég riasztóak, nem tünik túl egyszerünek a generátor felpakolása :(
Azért elég bátor dolog így látatlanban ilyeneket kijelenteni..Nekem még nem megy a távdoktorlás.Tehetségtelen vagyok hozzá.
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és JAWA hoz kell!! (Illetve robogókhoz és nagymotorokhoz rendelésre!) Új (gyári és utángyártott) illetve bontott alkatrészek, tuning szettek, tuningok, dobok, akksik, gumik, egyszóval minden! jóval bolti ár alatt! JAWA,ETZ,TS,Trophy, S51, S50, Schwalbe stb.... Írj vagy hívj mindent megoldunk!! 5000 ft felett Bp.-en ingyenes kiszállítással! Alkatrészek postai utánvéttel! tel.: 0630 4096093
Mint tudjuk, az mz-nek gyengére sikerült a váza, azért is szitálgat.A Ducati váza meg egy lapon az Mz vel nem említhető.Azt te sem gondolhatod komolyan, hogy két azonos, jó műszaki állapotú széria motor esetén két személlyel, nem a Jawa fog hamarabb felérni a hegytetőre , ha a másik egy Mz ... most ne a kopottakban gondolkodj, mert ha kopott, az már hibás...így nem reális semmilyen összehasonlítás. ez úgy hangzik, hogy két futó közül azért nyer a rosszabb, mert a jobbiknak be van gipszelve a lába..
Nem lehetsz link, hiszen nem vagy kékkel aláhúzva. :)
Hogy modod? Link vagyok?! :-)))))))
Látom megtetszett a linkelés. :)
"A bölcsőváz korszrűbb, fejlettebb technológiájáról meg csak annyit, hogy akkor szerinted a Ducattik mind korszerűtlenek a jawa-hoz képest."
Erre csak azt mondom, hogy ne hasonlítsuk a Jawa többtíz éves konstrukcióját a legújabb Ducati konstrukcióhoz, hanem a szintén többtíz éves MZ konstrukcióhoz, és azonnal kiderül, hogy az MZ váza bizony sokkal szarabb, mint a Jawaé. És ezt te is nagyon jól tudod, ahogy az összes MZs is. Pont.
Üdv!
Ha unatkoztok netán,ittvan egy kis átalakítás nézzétek meg. Klikk ide Hátha adok valakinek valami ötletet.
Egy jól karbantartott Jawa elvisz a világ végére is:-)))))))
Csá fulkopy!
Szerintem is szép és jó moci a jawa. De a tények azok, hogy:
kisebbek a hézagértékek az mz-ben(illesztési hézagokra gondolok), keményebb, nagyobb ezáltal a kopásállósága. A bölcsőváz korszrűbb, fejlettebb technológiájáról meg csak annyit, hogy akkor szerinted a Ducattik mind korszerűtlenek a jawa-hoz képest.
A lengéscsillapítása is hagy némi kívánni valót maga után(mármint a jawa lengéscsillapítása).
A hegyre felről meg csak annyit, hogy egy nagyon jó cimborámmal (ő jawa-val én mz-vel mindketten kétszeméllyel) felmentünk a tokaji tv toronyhoz, és mondanom se kell gondolom, hogy én értem fel előbb, és ha hiszed, ha nem 2-3 sebességi fokozatokban mentem fel, és nem erölködött a motor. mikor feléstünk, a jawa hengerén meg lehetett gyújtani a cigit(ez csak képleteses értendő), az mz- hengere ezzel ellentétben lényegesen egyészségesebb hőmérsékletű volt. Többször mociztam már együtt ezzel a jawa-s barátommal, mindketten kétszeméllyel, megrakott mocival, és eddig még soha sem okozott gondot lépést tartani vele(mondjuk neki sem velem). Tehát a szerinted oly egyértelmű magas műszaki szinvonalról ennyit. Szerintem is felesleges, és nem érdemes ezen vitatkozni. Van sok szar állapotú mz, sok szar állapotú jawa, de ezeket nem érdemes alapul venni, mert még jó hogy odaver egy jó jawa egy szar mz-t, és ugyanígy fordítva.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|