:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kedves Laci!
Kérdésedre válaszolva a CZ 477-es olajpumpája nem igényel szinkronizálást, mivel a főtengely végére ugy van felékelve, hogy az alsó holtponton pumpálja be az olajat. Ezt ismétli a kipufogó ütemben is, mivel akkor is kell kenés. Egyébként én a 30 évvel ezelőtti motorom pumpáját kikötöttem és ledugóztam, ezt tettem most is. Anno a haverom vadi uj CZ-je az olajpumpa hibájából beállt. Azóta 33-as keverékkel jártam. Menet közben az olajpumpa esetleges dugulását nem tudod kontrolálni.
Széles utat és olcsó benzint!
Üdvözlettel: Feri
Kedves Kacsás!
A kezemben járt Jawa összetartozó blokkfelekben azonos két vagy háromjegyű szám volt beleütve a tőcsavarok környékén. A 350-esnél még a kis közdarabban is.
Üdvözlettel:Laci
Április 1.Dr. Csoma István szervezi a bulit.Üdv.
Keress valami sérülést vagy mást ami mindkét félen otthagyta a névjegyét, rásült olajfoltot karcolást, feszegetésnyomot.. azonos külső vagy belső szennyeződést, olajsarat , összepasszoló szakadt középtömítésdarabot,a két félen,vagy tömítőanyagmaradványokat.. stb.
Hát ettől tartottam igazán! Köszi, azért próbálkozok... Darabra ugyanis megvannak a blokkfelek, csak nem tudom melyik melyikhez tartozik.
http://www.vmm.hu/ Eseménynaptár
Hali,
Tudna nekem vki segíteni?Van 2 db Jawam.Egyik picit törött, mási kivonva a forg. Mindkettő enyém (forgalmi szerint)Szeretnék a kettőből egy naon jót összehozni, de sajnos nem sok időm van.Perzse a szakértelem sincs a top-on.:((Nem ismertek valakit aki meg tudná csinálni? Akár szerví akár magánember? Előre is köszi
Hali,
Tudna nekem vki segíteni?Van 2 db Jawam.Egyik picit törött, mási kivonva a forg. Mindkettő enyém (forgalmi szerint)Szeretnék a kettőből egy naon jót összehozni, de sajnos nem sok időm van.Perzse a szakértelem sincs a top-on.:((Nem ismertek valakit aki meg tudná csinálni? Akár szerví akár magánember? Előre is köszi
Hy JawaSOKK!
Nincs valakinek 634-eshez kapcsolási rajza? (egy jobb minőségű...)
(ha van, plz a csevegőbe is írj valamit, ide igen ritkán nézek be :D )
Köszi
Üdv.!
Véletlenül nem tudja valaki, mikor lesz Apafán (Debrecen mellett) a motorbörze, ha lesz egyáltalán?
bocs de internetcimre gondoltam ahol a forum is van.udv
furfarag!
Írtam neked mail-t!
Üdv !
Mi nem folyik a két különböző blokkfélből összerakott Jawa ideálból ? Az olaj ??
Josephnak amúgy teljesen igaza van, a két blokkfélben a csapágyfészkek tényleg összeillesztett állapotban vannak kialakítva, ettől lesznek századmilliméter pontossággal egyvonalban. Persze csak akkor ha az illesztő csapokkal (szép nevükön brezonstift) rakod össze, csak a tőcsavarokkal nem lehet pontosan illeszteni.
Viszont ha nem összetartozó blokkfeleket használsz, és nincsenek század pontosan egyvonalban a csapágyfészkek, annak a legnagyobb veszélye az, hogy a főtengelycsapok C3-as (ETZ-nél C4-es) csapágyai üzemi hőmérsékleten megszorulnak, ez akár györbítheti a főtengelyt is, de mindenképpen az élettartam rovására megy. Érdemes egy próbaösszerakással letesztelni, pl. olcsó NEM C3-as főtengelycsapágyakkal összetenni a blokkot, persze precízen hideg meleg eljárással, vagy központos behúzóval. Egy frissen centírozozott főtengely hamar megmutatja, hogy forgatás közben van-e szorulási hajlama. Érdemes szobahőmérskéleten vagy még melegebben próbálni. Az egészet felteszed a forró radiátorra, ha az öntvény olyan 40 fokos az már elég. (olyan 52-55 fokig tudod tartósan kézzel fogni).
A váltót nem olyan lényeges, ott azért nincsenek olyan illesztések, jawaban maximum a bronzperselyek egy kicsit kikopnak. Ha precíz akarsz lenni, akkor a 2 váltótengelyt is berakhatod fogaskerekek nélkül.
A lényeg, szerintem azért van arra esély egy 559-es blokknál, hogy két különböző blokkfélből egy jó blokkot összetegyél.
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Ezzel blokkfélösszeillesztésse az lehet a baj, hogy a blokkban található furatokat általában akkor szokták csinálni a gyárban, amikor már össze van illesztve a két blokkdarab. Emiatt nagy valószínűséggel nem fogy jól illeszkedni a két blokkfél. De azért szerintem egy próbát mindenféle képpen megér. A jawa ideálom is így lett összerekva, és annál szerencsére nem folyik.
Jó motorozást!
Hogy csereszabatos-e a 2 félblokk, azt nem tudom. Viszont kérdés, hogy forgalmid, mihez van...
Pontosabban a törvényes blokkféllel...
Az a helyzet, hogy van papírom egy vázhoz és egy blokkfélhez. Ez az egész egy forgalmiban, adás-vételiben + egy polcon van, 2 m2-en. Ha sikerül, összeépíteném, de ehhez kérdés hogy amit a polcon találok jobb oldali blokkfelet, azt össze tudom-e illeszteni, bármelyik, a polcomon található blokk felemmel.
Maradjunk a mezei blokkcserénél, ami motorszám változással jár. Kell papír a motorról, amit beépítesz. Legjobb ha csak a vizsgán derül ki a számváltozás.Addig mondd azt a rendőrnek, hogy most próbálod a 2 napja beszerelt blokkot, ha nem műxik, visszakerül a régi..reméljük megeszi...A vizsgán kapsz adatlapot, azzal mész az okmányirodába. Elkérik az új törzskönyv és forgalmi árát.Eredetiség vizsgálat nem kell.
Haho!
Újból kérdéssel fordulnék felétek. Azt hallottam, hogy a Csepel féle motorok blokkjai úgy készültek, hogy a blokkfeleket csak a saját párjukkal lehessen összeilleszteni. A tengelyek furatai, fészkei úgy készültek, hogy pontosan csak a párban levő blokkfelekben tudtak helyetfoglalni. Kérdés: jellemző-e ez a JAWA 250/559-es blokkokra is - vagyis egy hatóságilagilag, meg törvényesen +20m2 rendszámmal hatósági forgalmi hatósági szolgálati + eredetvizsga és 20ezer ideoda hivatal meg minden >:-( @!!! - szóval papírokkal rendelkező motorszámot viselő blokkfelemet beépíthetem-e egy másik blokkba?
Adminisztrátor által törölve.
Felraktam a hétvégi motorkiállitás képeit a netre. Akit érdekel megnézheti a http://www.kep.tar.hu/kismacsek08/50027762#2
cimen.
Üdv
kismacsek
Ez aprólékos meló, nem gödröt kell csinálni, hanem egyenletesen kell leszedni a felesleget..akinek műszaki szakmája van ,megkapta a fémipari alapképzést,kapisgálja a lényeget, bátran befoghatja satuba a pofát, és előreszelővel a pofával párhuzamosan nagyolhat.A már dobba beférő pofát a fékkulcs finom nyitása közben , a kerékben a féktartó lap körbetekerését követően a nyomok alapján illesztjük.Ehez használjunk előfeszítésnek segédtengelyt, mondjuk menetesszárat.A tengely két végét anyával kell összehúzni, hogy megvezesse a féktartó lapot.. igy nem fog billegni a dobban.Lényegileg, már csak a púpokat , ahol felfekszik, szedjük le.. minél nagyobb a felfekvő felület, annál hatékonyabb lesz a fékünk.
jó, egy kicsit megvigasztalódtam:-)
Na akkor ha haza megyek neki állok csiszolni(úgy is hosszú hétvége lesz)Csak tartok tőle, hogy amíg be nem kopik rendesen nem lesz igazán fékhatás...
Bocsánat a szitkozodásért csak egy kicsit felforrt a töklé.
Van egy skoda bolt a 13.kerületben (ha jól emlékszem), ott foglalkoznak ezzel, én is ott csináltattam meg a Jawamra! Ha valakit érdekel, akkor megnézem majd a pontos címet is.
Czetka 250hez van egy pár darab indexem. Kb 70%osak. Miskolcon átvehetők.
A kérdés jó, de ha abból indulunk ki, hogy az utángyártott is itt készül, akkor még csak ragasztanak valahol..én legutóbb Érden ragasztattam, ahogy az m7 felől megyünk a Red Baron ( körforgalom, Shell kút ) felé, az egyik balos csámpás utca sarkon volt egy szép kilinkertéglás kerítés, na ott van a műhely. A kész pofát visszahozták nekem az utcánkban levő Ko-csi autósboltba a megszokott szállítmánnyal, tehát Érdre érte se kellett mennem , helyben megkaotam. Szerintem őket kéne felhívni, hogy most hol ragasztatnak. Nálam már jártál, ha tovább mész pár utcát, a páratlan oldalon a pinyóban megleled őket, vagy ha akarod kikeresem a számukat a csepeli kisokosból.
HALI! Hol ragasztanak fel ferodót mert amit én ismertem mind megszünt. üdv.
Felszabályzó szerszám híján vegyél csiszolóvásznat, és aprólékos melóval illeszd be a ferodót.( a helyére szerelve ) Kell kb. 100-as, meg 60-as.. mindig jól jön..Ne igazán reszelj le az alu pofa fékkulcs felőli részéből.Máskor inkább az eredeti pofára ragasztass megfelelő vastagságú ferodót.Kicsit lassúbb megoldás, de azonnal beépíthető, és kevesebb utánillesztést igényel.Ne kérdezd, milyen vastag a gyári, mert gőzöm nincs. Vigasztaljon a tudat, hogy én az oldalkocsi miatt eggyel több dobnál szívtam ugyancsak emiatt.
Csak érdekességképpen : találkoztam olyan fékkulccsal, amiből valami állat leköszörült..... nyilván nem fért be az utángyártott pofa..
A túlméretes pofát azért annyira ne szidjuk, mert a felszabályozott dobokhoz arra van szükség..Tehát fékgenerál előtt, nem árt megmérni a dobot..túlméretes dobhoz viszont nemigen lesz jó a gyári betét..
Sziasztok!
Múlt héten vettem egy pár hátsó fékpofát a 350es Twin Sportomhoz Bp-n. Tudjátok én ott tanulok, de mocim otthon van és ha veszek valami alkatrészt kb 1hét amíg betudom szerelni. Na most a vásárolt fékbetétek akkorák voltak, hogy nem fértek be a kerékdobba, pedig próbáltam. Hát mit mondjak káromkodás, anyázás, hogy hogy bírnak olyan sz@r dolgokat árulni ami egyáltlalán szinte semmire sem jó... És ami a legrosszab hiába is visszem vissza és hiába is cserélik ki az sem hiszem hogy jó lesz, mert az szerencsétlen aki annak idején megpróbálta lekopizni az eredetit az jól elb@szta és még volt olyan h...e aki még le is gyártotta és vannak olyanok akik ezt árulják. Bocsánat a kitörésért, de hát ez nagyon gáz..... miért nem lehet valamit jól megcsinálni és mért kell a semmire valót eladni.... Most menjek és esztergáltasak le a dobbol vagy a betétből vagy rakjam vissza a régit ami még éppen elmegy.....?
Helyesbitek az előbb megadott telefonszámon nem Tóth Lászlót éritek el hanem egy kislányt. ugyhogy marad a cim.ÜDV
Hell
Nem tud valaki skennelve küldeni egy jawa 350-634/5-50/-es szerelési könyvet
francoprovolone@freemail.hu
Előre is kössz
Hölgyeim és Uraim. JAWA-CZETKA KLUB MO. PILISCSABA 2087 EGYETEM UT 9 2ES AJTÓ TOTH LÁSZLÓ 06-20/323-547-8
Háj. Nekem is van egy 485öm miskolcon. Illetve a hétvégétől. azt mondta nekem egy szlovák haverom hogy utánajár az alkatrészeknek, ha tudok segitek másnak is. Ja azt mondta hogy a pár kányi motoboltba 30000ft egy főtengely ugyhogy olcsóságra ne számitsunk. Ugyhogy ennyi. Üdv pál. ha valaki hamarabb tud dolgokat mint én az írjon bitte a PALTIMER @CITROMAIL.HU-RA
ja es engem is erdekelne a jawa-czetka klub cime. koszi.
udv
szia nekem iks van egy ilyen motorom. 1982 ben gyartottak. dokumentumok nincsenek (nem a forgalmirta gondoltam
) meg. indexeket a szolnçoki borzen lattam meg talalkoztam egy sraccal akinek vannak hozza cuccai. de nem talalom a telefonszamat. ha meglesz szivesen megadom.
udv
Sztem abba ne menjünk bele, hogy miből volt több-kevesebb.Én speciel gyorsaságiból láttam, többet, mint amennyit szerettem volna.És túramotorból kevesebbet.Szóval nincs értelme ezt belekeverni.Kinek a pap, kinek a papné, kinek meg a pap lánya, vagy fia..:)
A legegyszerübb Üral Solo most 1160 000 Ft, a legolcsóbb oldalkocsis a Basic 1450 000 Ft. Mindkettö szive 40 LE-s és 750 valamint 745 ccm-esek.
Az oldalkocsisok közt van olcsóbb is.
Egyébként igazad van a Retro II tényleg 2,4M.
Nem, a RETRO I. nem oldalkocsis és úgy két milla. Az oldalkocsis RETRO II az 2.4M !!
Cerberusz!
Az elköltözött Campona börzéröl tudok neked infóval szolgálni. Ez legközelebb április 16-17-én lesz, a 70-es út mellett, az Éberhardt telepen, az 50-es busz végállomásánál.
Üdv:
Kismacsek
Látom, tényleg nem érte meg kimenni a veteránbörzére! Egyre rosszabb az egész!!! Nem tudjátok, hogy csepelen mért nincs már több? Pedig azok voltak ám az igaziak még anno 2-3 éve! Lesz egyáltalán olyan börze az évben amire érdemes kimenni?
Tibi!
Ne felejtsd el hogy az Ural oldalkocsis, és ugy 2 milla. Elolvastam a hozzá tartozó prospektus és nagyot néztem: még nem találkoztam olyan motorral aminek lenne fegyvertartója. Ajánlják vadászoknak meg katonai célokra. Amire kiváncsi lennék, az a fogyasztása és a tömege.
Sajnos a Jawakra igaz a felírt mottó: "csak a neve a régi".
Üdv:
Kismacsek
Szevasztok!
Rákerestem ugyan, de hiába, ezért kérdezem tőletek, hogy hogyan lehet elérni a jawa-czetka klubot? Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia Peti74!
Én irtam a jawa-czetkára. 353-as mocim van és villára lenne szükségem.
Csak Fullkopynak jegyeztem meg hogy volt ott motorblokk, 559-es, de nekem nincs rá szükségem.
A gyenge kifejezés a börzére nagyon is ráillik. Ennyi rozsdás szemetet még nem láttam.
Üdv
Kismacsek
Örülök, hogy nem mentem ki sznetmiklósra, gondoltam, hogy nem lesz nagy durr, mert nagyon kotvány az idő, de azt nem gondoltam volna hogy ennyire gynege lesz a börze. Mostanában tényleg elkorcsosultak a börzék.Azért ne csüggedjen az sem, aki előszőr volt ilyenen, ha jobb idő lesz, biztos vagyok benne hogy lesz még jónéhány "igazi" börze. Kismacsek, asszem Te írtál a jawa-czetka klub levlistájára valami teleszkópügyben. Neked nem egy 553-asod van véletlenül?
559-hez mi kéne? van ez-az.
Üdv,
Peti
Hát az új JAWA-k szerintem borzasztóak. A 350-es kapott az elejére valami eszméletlen csúnya műanyagot, a tank is el van cseszve, a 650-es is nagyon rút. Az URAL-ok gyönyörűek voltak, de pl a RETRO I. a maga 2M árával valahogy elég érdekes. A SOLO még elmegy, az 1.2M, de valami új koreai cég is volt, azoknak drágább volt a motorjuk, pedig elég tréfás szerkezet. Inkább az URAL SOLO. Ha telne rá...
Sziasztok!
Egyetértek Fullkopyval, a hétvégi börze maga volt a drága rozsdatemetö. Én viszont találtam komplett 559-es motorblokkot kábelkorbáccsal. Amit én keresetem az nem volt. Ez volt az elsö börzém és hatalmasat csalódtam benne. Viszont a motorkiállitás a bnv-n nem volt rossz. Sajnos a kinálat kezd elmenni a négykereküek felé (a kórházi ágynak is négy kereke van...) és a túramotorokból is sokkal több volt mint amennyit még elviselnék.
Amin meglepödtem: volt Ural és Jawa stand is!
Csináltam néhány képet, holnap felteszem öket a netre.
Üdv
Kismacsek
Sziasztok!
Van egy cz 250/485-ösöm, és sehogy sem találok hozzá alkatrészeket. pl. a kuplunghoz kellene pár dolog, az indexek sincsenek már meg. Lánckerekek is jól jönnének.
Némi infó is jól jönne a géphez, pl. hány db van az országban, van-e hozzá kezelési könyv, alkatrészjegyzék, szerelési útmutató stb. Eddig még a sajátomon kívül nem láttam egy darabot sem élőben, úgyhogy ha másnak ilyen van, adhatna néhány tippet, hol találok alkatrészeket. Előre is köszi!
sziasztok
keresek cz 250 485.1 hez csapszeget.
tud valaki segiteni?
udv
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|