:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
_Melyik_ kárpitos tud szivacsot vágni? Amúgy a kárpitnak semmi baja nincs, csak a szivacs kemény. Nem hiszem, hogy sokat használták volna az eszközt, jó állapotú gyári fényezés van rajta, szépek a galvánok, kétszer volt hosszú évekre kivonva a forgalomból... de mindegy, mert engem nem is az érdekel, hogy mitől kényelmetlen, hanem hogy hogyan lehet elviselhetővé tenni.
Más.
A lámpatartóban azok a gumi szirszarok teljesen tönkrementek, és a lámpa valóságos vitustáncot jár az elején. Zichy utcában lehet ilyen gumikat kapni? Ha nem, akkor mit lehet vele csinálni? Tegyek bele alulra-fölülre egy-egy szimmeringet? Vagy van valakinek jó állapotú bontott?
Nekem is tök gyári a szivacs benne.Bár sokat számít, hogy mennyit használták előtte.Nekem tök kényelmes.Bár 200Km egyhuzamban már kicsit necces.Azt már érzem kicsit én is.De nekem ki van vágva belőle 3cm.
Üléshez meg kell egy jó kárpitos, azok tudnak szivacsot is vágni hozzá.
nem tudom... feszesen áll rajta a gyári huzat... talán elöregedett a szivacs benne, vagy ilyesmi, végülis 19 éves... Lehet valahol Mo-n ilyen szivacsot vágatni, vagy venni? Puhábbat... ;-)
A kuplung rögzítőanya oldásáhor és meghúzásához kell célszerszám, mert ha a belül menetes alu hengerekkel tartasz ellen, azok letörhetnek.
A törött motorról van adásvételid ? Ha igen ,mikori dátummal?Már rég ideiglenesen ki kellett volna vonatni a forgalomból, akkor nem kellett volna fizetni a biztosítást..
Mindent megtalálsz a neten, csak használni kell a keresőket.
Kérdésedre a választ itt találod meg:
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
http://www.godbrother.hu/download/6_1990_kohem.pdf
Mivel a vázcserével új jármű jön létre, igazolni kell a váz eredetét, összeépítés után eredetiségvizsgálatra kell vinni, természetesen vizsgáztatni kell, egyebek.. A törött vázzal nem menj sehova,az ügyintéző hülyeséget beszélt.
Ha tuira akarsz menni, először sétálj be a Vas Gerebenbe ,úgy láttam, szívesen segítenek.
Minden relatív.Én ültem olyan MZ nyeregben, hogy 10 perc után azt mondtam, hogy soha többet.Viszont a Jawa nyerge szinte fotel ahoz képest.Nagyon szét lehet ülve, ha olyan kényelmetlen.
Szerdán csináltunk a haverommal. Igaz, hogy elég lomha masina, de az emelkedőket lényegesen jobban bírja, mint a TS-250/1, ha egyszer felgyorsult, megy mint a tank. Viszont a seggünket már az első óra után szétültük, valami botrányosan szar a jawa nyerge, még az MZ-é is sokkal jobb.
A 638-as kulungját szét lehet szedni spec. szerszámok nélkül?
Köszi a választ. Ha valaki már csinált hosszabb turát a géppel kívácsi lennék a tapasztalataira.
Szerintem ha pontos információt akarsz kapni akkor fordulj a KPM-hez.
Ez nekem jó hír, ha a Vas Gereben utcában is lehet már motort vizsgáztni. Jóval közelebb van nekem, mint a Mozaik u.
Egy kérdés a papírmizériákban jártasokhoz:
Van egy 251-es ETZ-m (jawasok ne hurrogjatok). A gép eleje 3 éve egy frontális ütközéstől teljesen összehajlott (a vezetője szerencsére azóta vígan motorozik). Mivel sok alkatrészem van, és sikerült boltban egy új vázat vennem, elhatároztam, hogy életet lehelek bele. A blokk kész, és tulajdonképpen már az egész motor csak az összerakásra vár. Amellett, hogy a vázról van áfás számlám, irattam egy adásvételit a bolt és a neki vázat eladó nagykereskedő között is. Továbbá van egy nyilatkozatom ugyanettől a nagykereskedőtől, hogy ő ezt a vázat 1992-ben vette egy xy cégtől (akkori MZ importőr), ami tudomása szerint 1995-ben megszűnt. Mivel a számlákat csak 5 évig kell megőrizni a hatályos adójogszabályok szerint, ezért én a váz eredetét illetőn ennél több papírt beszerezni nem tudok (értsd, a gyártóig nem tudom visszavezetni az eredetet).
Olyat mondtak nekem a XXII kerületi okmányirodában, hogy a vázcseréhez előbb a vázcssere előtti törött motorkerépárról kell csináltatnom egy eredetiségvizsgálatot (mondván így teszik lehetetlenné a lopott motorok vázcseréjét). Pl. a Motorradban csinálnak eredetiségvizsgát, de ott kiröhögtek, amikor a vázcsere előtti eredetvizsgáról érdeklődtem. Amúgy sem tudnám, mert a régi törött váz már egy ideje lecsupaszítva áll a sarokban.
A műszakija persze időközben lejárt, de a forgalomból nem lett kivonva, a biztosítást is fizetem, rendszámtábla, forgalmi nálam van.
A kérdésem, hogy ha összeraktam a gépet teljesen, mit kell csinálnom, mi a sorrend ?
Üdv,
Peti74
Hello Matyi!
Általában egyedül motorozom. A húzom neki 100-110 km/ó-át jelent. A fogyasztást nagyban befolyásolja a benzinszint. Nekem most enyhén szegényre van állítva így egy kicsit veszít a gyorsulásából és a végsebességből, de fogyasztást tényleg nem tudom 5 fölé vinni. Sőt átlagosan 4,5 alatt marad.
Pool
Bobo!
A Jawa 350/638 és egy ETZ 250 szinte ugyan úgy gyorsul. Tehát csak hangyányi különbségek lehetnek attóül függően kinek hogy van beállítva a motorja.
Pool
Nekem is muszáj volt cserélni a sérült házat.Egy biztos, motorcsere miatt nem kell eredetiségvizsgálatra vinni a gépet.Viszont kell másik törzskönyv, és forgalmi, ez 12 rugó.Aki a motor megtartását tervezi, legjobb ha egyúttal a rendszámot is uniósra cseréli, ez motornál 3500 Ft.Az egész hercehurcát legjobb a vizsgáig elhalasztani, akkor a Felügyelet a beépített motorra ad műszaki adatlapot is.Igazolja, hogy típusazonos,tehát beépíthető, átírható.
Nem egyszerűbb felújítani azt, ami van??:))
Sziasztok!
Valaki legyen annyira kedves, hogy elad nekem egy634-esbe való 350-es blokkot, lehetőleg működőképeset :)
Köszönöm szépen!
A tököm tudja, de kb. olyan 5 körül van.Ha városban mászkálok, és húzom neki, meg gyorsulgatok, akkor 5.5 nagyjából.A csepptank olyan 12lityi, azzal 200at simán el tudok menni, úgy, hogy 10et tankolok bele utána.
Jól van, én mindent elhiszek, csak még arra vagyok kíváncsi, mennyi a kétemberes fogyasztásod 2,0mm-el 80-as utazón?
Tulaj, vagy megbízottja( Írás kell ) viheti a kapott dőpontban a felkészített gépet, forgalmi, bizt. csekk, személyi kell, kresz tartozék kellhet, kérhetik, itt megjegyzem, hogy oldalkocsishoz nem jó a motoros elsősegélycsomag, és elakadás jelző háromszög is kell hozzá, de nem a piaci, hanem az e betűs.Tehát , kint parkolsz, besétálsz, jelentkezel a megfelelő ablaknál, kapsz cédulát, amivel a portás beengedi a gépet, beállsz a sorba... megnézik amit akarnak a soron, mire kiküldenek, tudni fogod az eredményt.Belső parkolóba beállsz, visszamész az irodába, kapsz papírt amire tejelsz a kasszánál, majd ezért cserébe visszakapod a forgalmid...
szia
leírnád a vizsga menetét? érdekelne hogy hogyan is megy, mivel előtte vagyok. üdv
Vizsgaügyben : ma vizsgázott a gépem, minden gond nélkül.Kispestre vittem, XIX.-ker. Vas Gereben u. 2-4 sz. , ez a Fővárosi Közlekedési Felügyelet újnak mondható kirendeltsége. Két vizsgálósor van, az egyik a teherautóké.Összesen két órára volt szükség a teljes ügyintézéshez. Ha valakit érdekel a tel .: 348-20-60 , ezen a számon lehet időpontot kérni.Én szerdán telefonáltam, és szombaton mehettem.Cak érdekességképpen : külön van fékpadjuk motorkerékpárhoz.
Ha valaki a Pest Megyeihez akarna menni, Szigetszentmiklósra, a számuk 06 24 367 007.Itt hétfőre jegyeztek volna elő.
"egyértelműen messze kiesik a gyárilag előírt tartományból"
Hű de hivatalosak vagyunk!!:))) Hát a gyári érték az megszakítós szarra vonatkozik.Elektronikus gyújtás jellemzője, hogy sokkal pontosabb, és gyorsabb szikrát ad.Nincs semmiféle negatív hatás, amit a mechanikus produkál.
Jó az a 2.1-2.0mm.Hidd el.
Nem kopog, nyomaték is van benne.
2,0 az már egyértelműen messze kiesik a gyárilag előírt tartományból. Nem növekszik a fogyasztás, fogy az erő ilyen állásnál?
szia
ezek azok az árak amik kint vannak a boltba. ha én kimegyek az nekem kb 2000 ft. ha sok amegrendelés akkor az fejenként egy 100 as felár:) nem kereskedni akartam hanem segíteni. csak a beszerzési út jöjjön ki a lóvéból.
Ha bárkinek bármi kell akkor jöhetnek a mailok, mert már van egy két érdeklődő, és már 600. an látták az oldalt:)
Ja és köszönöm a pozitív visszajelzéseket is:)örültem nekik:)
hétfőn frissitem az oldalt és az árakat addig kérem türelmeteket.
ja és ha valaki pesti boltab jár és tud egy két magyar árat kérem küldje el nekem jó?:)
1 sk = 6.5 huf
tehát a sárvédő megáll 3000 pénzből kb.
jawamania.uw.hu
Tibi
Hát lehet, hogy meg kéne próbálni 2.7-tel.Sokat számít.
Ha meg elektronikus van, nyugodtan lehet 2.1-2.0 mm az előgyújtás.Nekem legalábbi ott működik a legsimában.
van bakelit elől... de azért még rezonál. Nem hiszem, hogy a gyújtáshoz bármi köze lenne, legalábbis a kiviteléhez. Nekem most 3,00mm az előgyújtásom, lehet hogy kissebbre kéne venni?
Elvileg elöl a bakelit blokkfelfogató erre van, de ugy emlékszem ez a tiéden is ott van :) enyém 634, de nincsenek rezonancia-problémák.. és sokat lehet utazni, kényelmes.
Lehet h. a trabi-gyujtás mellékhatása? :)))
Címem: Borzi132@freemail.hu köszi!
Kipufogódobot keresek 250-es 62-es Jawara (559). Legjobb lenne utángyártott, de azt nemigen találok.
Ha valakinél akad régi, de teljesen horpadásmentes darab eladó, kérem írjon nekem.Krómoztatás előtti munkafolyamatként mit tudtok ajánlani?
Pool!
Köszi az infót Jawa ügyben.
üdv: al Racid
Én próbáltam, nem passzol, más a csatlakozás
Tudja-e valaki hogy a 350-es jawa benzincsapja egyezik-e a babettáéval?
Hali mindenkinek!
Ha tud valaki 350ccm-es 354, illetve 360-as tipusú üzemképes blokkot eladót max 10000Ft értékben, az legyenszíves dobjon meg egy maillal!
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Sziasztok!
Hamár nem lehet linket detenni, majd bemásolom.
Elkészül a motorom hengerfúrása, most raktam össze, itt találtok rólla képeket.
http://kep.tar.hu/papa2/50031474/11305725#2
Sziazstok szocisok!
Ide nemlehet linket feltenni
Nem nézik, legalábbis nekem egyszer sem nézték meg.
ja és még mindig nem kaptam meg a jawa-cz klub internetelérhetőségét ha tudja valaki ne titkolja köszi. üdv
műszakin nézik hogy működi e a kilóméteróra? mert ha nem akkor lehet hogy elviszem így s majd utána csinálom meg. üdv.
köszi. Karácsony körül már írtam róla, emlékeztetőül a link: www.aranykezu.hu/jawagyujtas/
(innen továbbmehetsz egy trabantos lapra is, ahol megvan a bekötés, kapcsrajz, meg minden szirszar.)
Amúgy másnak is megfájdul a segge a jawan? Az enyimnek rém kemény a nyerge. A rezonanciára van-e valami megfejtés? Gumiba ágyazni a blokkot, vagy ilyesmi...
hello tibi,
megnéztem az oldalt. dícséretes.ezek egyébként "csak" információs jellegű alkatrészárak, vagy esetleg nálad vásárolható ennyiért? engem a sárvédő érdekelne (első), de nem tom, hogy ez a 400 sk ez mennyi huf?
Ha te szeerelted fel és van kedved irni hozzá egy dokumentációt, hogy mit hogy kell hozzá bekötni, mit hogyan álítottál, akkor azt kiteszem ahonlapra, már van melette 3 saját doksi, amit itt is ajánlok mindenki figyelmébe, van benne egy két okosság:)
nem árt ha olvasgatjátok!!
Tibi
jawamania.uw.hu-ra kiraktam egy árlista táblázatot amit folyamatosan bővitek, elvileg hétvégér meglesz a komplett szlovák lista.
aki tud a magyarokba segítsen jó?
Köszi Előre is.
szia!
ha tudsz légyszives küldj képet a gyújtásod bekötéséről mert hasonlót szeretnénk csinálni, és most gyűjtjük hozzá az anyagot. Előre is köszi
ui: a képeket az email címemre küld de 5 mb-ig fogad csak!
köszi
köszi a segítsségeteket majd próbálkozom. üdv.
Üdv minden Jawa-snak! Megvettem életem első 350-esét.
Hali kgandras !
Koszi a dicseretet. Ha nem lesz vizsgaidoszak meg ezerrel akkor biztos betervezek egy szociturat.
udv
Az enyimen sincs töltés kb. 1200 alatt. Jól végigméregettem, minden rendben volt. Aztán rájöttem, hogy az autón azért van már alapjáraton is töltés, mert ott a generátort egy gyorsító áttételen át hajtják (kis ékszíjtárcsa a generátoron, nagy a főtengelyen), a jawanál viszont a főtengellyel azonos fordulaton forog.
Amúgy az enyimben is trabi gyújtás van.
Az enyim is 3000 körül kezd el élni, bár az is igaz, hogy az alatt is egyenletesen, jól gyorsul, csak kisebb intenzitással. 5500-nél viszont már kéri a következő fokozatot, a fölé jószántából nem akar forogni. Persze lehet vele erőszakoskodni, de jobban megy, ha fölkapcsolom, és kész. Én azért mindezt sem tartom rendellenességnek, végtére is ez nem hoffer traktor, a 3000-3500rpm körüli nyomatékmax teljesen megszokott dolog egy "modern" benzinmotornál.
nekem is ez volt, fogtam a spirál kopott végét, satuba befogtam, kicsit szétlapítottam, és máris hajtja azt az órát. Elég gány megoldás, de olcsóbb és egyszerűbb, mint kicserélni a spirált. Nagyobb baj, hogy úgy látszik, a napi kilóméterszámlálóm nem müx, szóval asszem kéne egy új kilóméteróra. Nincs valakinek elfekvő? (350/638) Ja, és 5,5l/100 azreális a gödöllői dombságon át két személlyel, 80kmh utazóval?
Láttunk egyébként velorexet, szépen át volt bőrözve... aztán kiszúrtam, hogy hátul alufelnis... aztán azt is, hogy jé, bal oldalon van a lánc... aztán aláfeküdtem, és mit lát a fél szemem? hát egy 500cc-s suzuki blokkot. :-) hogy egyesek milyen pihentagyuak... ;-)
Sziasztok!
Leszedtem a kipufogót (350/638) és az egyikben kb 0,3 mm a másikban 0.5 mm lerakodás van. Hogy tudom ezt leszedni zsíroldószerbe áztassam be vagy csak a kiégetés segít? Illetve hogy tudom kihuzni a belsejét mert a leirásban azt láttam hogy valami drotot kellene beakasztani és meghuzni, de kivülről ugy tünik hogy valami szegecs is fogja:), bár lehet hogy hülyeség, csak még fogalmam sincs mivel nyuljak be és huzzam ki:)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|