:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nekem 4 csapágylehúzóm is van, próbáltam vele, a 2 körmös volt a legrosszabb próbálkozás..Központosnak és stabilnak kell lennie a lehúzónak, nem véletlenül találták ki a trabi vagy skoda agylehúzóra hasonlító célszerszámot.. akinek szerencséje van, leszedheti, nekem nem volt.. csinálni kellett szerszámot, de azzal se jött könnyen.. Lehet, hogy melegen tették fel az els. lánckerekemet, aztán még nyomatékra is húzták...
Először töltsd fel rendesen az aksit.Mint tudjuk a kapacitás kb. tizedével, - savasnál- tehát öt amperórás akku, fél amper töltőáram.Eztán kéne megmérni terhelés alatt, sönt ellenállással, az akkufeszt, de az neked úgysincs. Egy akkus igazán rámérhetne... mivel el kéne dönteni, hogy tényleg jó- az akku.Csak ha ez megvan, érdemes tovább kutakodni..
Hány amperórás az "új" aksi?
És savas, vagy zselés?
Bobo, asszem vagy egy kissebb fele 3 kormos csapagylehuzo jo, vagy inkabb egy 2 kormossel lehet, hogy jobban jarsz. Azt tudom, hogy ami nekem volt 3 kormos azt csak nagyon nehezen lehetett bejatszani es utana sem teljesen volt kozepen a menet resze.
HyGy
En is kerdeznek. :) Hamar itt ez az oldalka. :) hihi
Szoval. Beszart az aksim, kicsereltem (riasztobol valo hasznalt aksi), motor szepen rugasra indul vele, viszont ha indexelek kihagy a gyujtas. :) Hurra.
Arra gyanakszom, hogy esetleg a diodahidam egy resze halt meg? Mert a tolto fesz latszolag meg van, a muszer a megfelelo erteket meri.
Egyeb ottlet?
HyGy
Köszi a választ Lajos!
Nekem most csak a kuplung és a főtengely közötti lánc cseréjéhez kell szerszám. Irásod szerint elegendő egy csapágylehúzó.
A csapágylehúzó nem mindíg elegendő, ha tényleg nyomatékra volt húzva az anya, akkor lepattan.Ráadásul a lánckeréken sérülést okozhat.Jobb az agylehúzó szisztéma szerinti célszerszám.Csepelen tudok egy helyet, ahol legyártják.Sajna négyezer körül.
A kuplunganya ellentartó szerszám pedig egyszerűsíti a szerelést, és akkor is jó, amikor a blokk nincs a helyén.
Blokk széthúzó szerszámot én 20-as négyzetacélból csináltam, három nyolc és feles furat elég volt hozzá, valamint két nyolcas, és két hatos menetesszár darabka.
Kedves Bobo!
Legyen egy nagyobb csapágylehúzód meg egy nagyon egyszerű u vasból készült célszerszámod, amit Te is el tudsz készíteni amit a blokk szét illetve összehúzásához használhatod. Ha megfelelő sorrendben szeded szét illetve rakod össze nem kell más hozzá.
Széthúzás: seb. váltó 4-be
hátsófék be
főtengely anya le
kuplung szétszedése
hátsófék be
kuplung anya le
hátsófék be
kis lánckerék anya le
Íme néhány fénykép:amit elküldök a címedre mert nem tudom feltenni.
Üdvözlettel:Laci
Kedves TTibi!
Figyelmedbe ajánlom a tuningolt jégmotorról szóló cikket.
http://www.mujweb.cz/www/prirucky/U_Jawa02.htm
Üdvözlettel:Laci
Sziasztok! Honnan tudnék a 350-esemhez célszerszámokat beszerezni?
Szeva tesó.Bocs de elmosta az eső a bolt-turámat ugyhogy majd csak kedden tudok valamit mondani. SORRY
Üdv!
Van egykét 350es Jawa alkatrész bontásbol.Hátsókerék, váz, fesszab miegymás.Ha érdekel valakit valami irjon:prandesz@freemail.hu.
Nem komplett gép volt ugyhogy nem biztos hogy mindenben tudok segíteni
ahoj
Hali mindenkinek!
Még raktam fel újabb képeket a galériába. (most már plexit is van rajt) :) Lassan, de biztosan alakul...
petike07.kepeim.hu !
Várom a véleményetek!
Üdv.: Petike
Eszmei értéken, mint támpont, akinek helyből már csak fél heréje van az nem adja egykönnyen a maradékot.Tehát félhere felértékelődésről beszélhetünk.Remélem segítettem.
Kellemes Húsvéti Ünnepeket
Meg kell nézni az Eurotax Classic katalógusban. Ha felhívod Borsche Károly főtitkár urat a MAVAMSZ-ban, szerintem szívesen kikeresi majd neked.
De előre figyelmeztetlek, hogy Magyarországon képtelenség annyiért eladni, mint amit az Eurotax ír, külföldi meg nem szívesen veszi meg a honosítási macera miatt, ami ott sem egyszerű dolog, szóval tényleg tekintsd "eszmei értéknek".
Engem inkább az eszmei érték érdekel amire a fél here valuta viszonylagos támpontot ad.
Milyen értéket? Attól függ, milyen állapotban van. ;-)
Mail ment.
Isten malmai lassan őrölnek..Ünnep küszöbén, naná, hogy kevés lelket találsz itt, főleg olyat, aki speciális kérdésedre tényleg tudná a választ.
Türelem, rózsát terem....
Ksz a lelkes hozzászolást.
Milyen értéket, mondjuk szinte felbecsülhetetlent....Ha egyben van, és ne adj isten működik is, igen nagy összeget hajlandók érte fizetni egyesek.Eszmei érték: sztem bárki odaadná a fél heréjét érte....:)))/Kivétel MZ.mániások:))))/
Szerbusztok.Tudna valaki segiteni abban ,hogy milyen értéket képvisel egy 1939 es 175cm3 es CZ.Lehet hozzá irodalmat,alkatrészt találni?stb,stb
Hello!
Csatlakoznék Matya válaszához azzal a kiegészítéssel, hogy a helyes név Ceska Zbrojovka (a C-én pedig egy kalap van, olyan kis "v" betű alakú izé - ami az alap c-t cs-re módosítja), szerintem...
Javítson ki valaki, ha tévedek, de a "cezet" szó, ha jól tudom a cseh "C" és "Z" betűk (CZ) fonetikusan leírt formája.A CZ pedig a "Czeh Zbrojovka" rövidítése.:)) Mint Cseh Fegyvergyár, vagy valami hasonló.Mindenesetre a mai napin nagyon jó minőségű pisztolyokat, puskákat gyártanak.Szóval ott készültek a blokkok, motorok.Mint a Danuviában...
Bocs, ha kicsit magyarosan írtam dolgokat, de cseh nyelvből sincs nyelvvizsgám még...:))
Mit jelent szerintetek a "cezet" szó? nagyon érdekelne.A helyes választ beküldök közt kisorsolok egy szál vezetéket.
Nemtudom de ugyis megyek szombaton ,majd megkérdezem neked.
Két anyát írtál... nem a biztosító alátét kell a kuplungagy rögzítő anya alá? Ez van a kuplungkosárban...
A néhi ETZmhez képest rendesen rezeg a kormányom, és a kátyuk is jobban próbálák a jawán kiütni a kezemből a kormányt. Ez normális, vagy az előző tulaj elszúrt valamit az első telón? Például nem jó olajat töltött bele? Tudja e valaki, hogy van e különbség a 634 es és a 640 es telója között?
Helló cz250!
Nem tudod hogy cross cz-hez vannak-e cuccok( karbi és teleszkóp alkatrészek)a
miskolci boltban?Ha valakinek vannak információi cross cz -ről kérem írjon.
szia mindenkinek.
van a a szakirodalomban egy rezonátorméretező program.
aki nagyon jól tud angolul készítsen hozzá légysziv egy magyar nylvű fordítást, hogy mi mire való, én meg majd átbütykölöm a programot, és visszatöltöm az oldalra, de 638 as jawahoz szeretnénk modosítanii a kipufogórendszerben a furulyát, és ehhez ez pont jó lenne. akinek eesteleg gyári rezonátoros jawaja van, mérje le a paramétereit ha tudja és küldje el fejlesztés céljából ha tudja nekem.
köszi
Tibi
Sziasztok!
Megválni kényszerülök tavaly évvégén bespájzolt 1984-es Jawa 634-esemtől.
Krómjai tökéletesek (eredeti!), a festése 1-2 mikrokarc kivételével szintén.
Színe metálbordó, nem túl gyakori, de garantáltan gyári.
Zöldforgalmis, új rendszámos, lejárt műszakival.
2 éve nem használták, de folyamatosan be van jól fizetve minden.
Én amikor vettem, nem terveztem a továbbadását, így a nyári a teljes szétszedés előtt nem is akartam beindítani. 12.000km-t futott a gépezett, szóval nem egy lelakott rozsdaboglya.
Ár: 84.999 Ft csak most, csak Önöknek, de sürgősen!!!
A moci Dunaújvárosban van elszálásolva, én meg debreceni vagyok, legközelebb április közepén tudom prezentálni ott a gépet.
"NÉZZÉK MEG, NEM FOGNAK PECSAPÓDNI!!!":)
Képek az alábbi címen lelhetők fel:
http://kep.tar.hu/doni99/50005168#2
Ja, még annyi, hogy a benne lévő 12000km se üveg hangon ment bele: egy 70 éves bácsitól vettem, akinek nem volt 1 huncut fia sem:)
Telefonszámom: 06 -20- 366-81-88 (8:30 - 22:00 között)
neppereknek +15ezer:)
Doni
Ha minden igaz ez az a bolt amit csak "a zsidó boltjának" hívnak, tényleg jók az árak, de eddig tömítésen, és lámpán kívül még semmit nem tudtam itt venni a 638-asba. Itt a zsolcai kapu környéki boltokban az ETZ és Simson alkatrészeken kívül szinte semmit nem tartanak:(
Adminisztrátor által törölve.
Fót szerencsére nincs olyan messze. A főtengely több darabból áll, és szerintem a 360-asban van olyan anyagminőség, hogy ne görbüljön el csak úgy. Ha a sonkák vannak elfordulva egymáshoz képest, akkor az felújításnál úgyis rendbe jön, mert egyrészt új alsú csapokat kap, másrészt centírozásra kerül. A hajtókar valóban görbülhet, pl. besülésnél, olyankor érdemes cserélni, mert ha visszaegyengeted, abból csak s-kanyar lesz. Továbbra is fenntartom, hogy érdemes lehet felújítani, max adok egy hajtókart. Tehát pontosan mi van elgörbülve ?
Még egy kérdés. Meg vannak már furatva a hengerek az új dugókhoz ?
Üdv,
Peti74
Sziasztok!
Hol lehet olyan anyát kapni ami a kuplungkosár tartó anya alatt van egy 638-as blokkban? Vagy ha valaki csinál ilyet akkor attól vennék 2 is:-)(pénzért)
Mi van elgörbülve?A hajtókar, vagy mi??Elég érdekes.
Szevasz ismét!
Szerintem még párszor őrületbe foglak kergetni ezekkel a tévhitekkel, ugyanis még csak most ismerkedek a jáwákkal. Fótiak vagyunk, úgyhogy bármilyen pesti címet adhattok, ahol foglalkoznak ilyesmivel. A főtengellyel pedig az a gond, hogy el van görbülve, és nem tudom, hogy mit lehetne vele kezdeni, ezért gondoltunk arra, hogy egy másik, ami üzembiztos, jobb lenne. Ezzel kapcsolatban mit tanácsolsz? Meglehet csináltatni, vagy érdemes egyáltalán?
Remélem majd írsz!
Üdv: Tibi
Eladó maradványok : 638-350
Jawa Twinsport váz, átírható
középsztender
két váz oldaldekni
2 hengerfej
2 kerék kompletten, kis krómhibás, a dobok tutik.
ülés utángyártott huzattal
festett első sárvédő
generátor forgórész
blokk jobb, bal , üres
csak e-mail, köszi..
vizvezjav@net-tv.hu
márminthogy laposacélból :-)
asszem 3x25-ösből van, ha v.kit érdekel, lefényképezem és méretezem..
Rendkívül egyszerű célszerszámot csináltam laposasélból, a kuplungagy belső bordázatát használom ki ellentartani, a króva elfér mellette, tehát rövidebb, mint a belső átmérője a bordáshüvelynek...sokkal egyszerűbb a gyárinál, egy sarokköszörűvel 3 perc alatt ki lehet faragni.
Cerberusz.
"a tűgörgős alacsonyabb fordulaton egyenetlen járású és erőtlen"
Micsoda 7 danos hülyeség ez ? Miért függne a motor járása és főként az ereje attól hogy a dugyattyúcsapszeg ónbronz öntvényen gördül vagy 28 db edzett acél tűgörgőn ? Ez megint valami buta tévhit, az ilyenktől egyszer megüt a guta.
Amúgy, ha már megvan fúrva, akkor tényleg a bronzperselyes hajtókar jöhet szóba. De ha megvan a bátyád főtengelye, akkor érdemesebb a főtengely felújítása, mint venni egy másikat, főleg nem egy másik használtat. Ha úgyis fúrva lesz/van (jó kompresszió, erős motor) akkor kapjon új főtengelyt, egy használt miatt hamarosan lehetne megint szétszedni. Egyszer legyen jól megcsinálva. Ha megvan a bátyád főtengelye, akkor mondom hova vidd, ha nincs meg, akkor meg tudok adni felújítható bronzperselyes főtengelyt. Egy 350-est a Kossuthék most 10ezerért újítanak fel, a 2 bronzpersely sajnos külön tétel. Azt nem tudom, hogy pestiek vagytok-e.
Így érdekel valamenyik megoldás ?
Üdv,
Peti74
Szevasz Peti74!
Köszi, de a bátyjámnak a gépébe kéne, és az a probléma, hogy már megvan neki az új dugattyú 15-os csapszeggel, a tűgörgősbe pedig 16-os kell. Melleslet állítólag a tűgörgősök lehet, hogy jobban bírják a magas fordulatot, de az alacsonyabb fordulaton egyenetlen a járása és erőtlen. Ha esetleg perselyeset tudnál szerezni, azt megköszönném!Üdv
Én kuplungszerelésnél mindig a láckeréken tartok ellen. a legjobb, ha bent van a blokk a vázban és fent van a szekunder lánc, mert akkor csak berakod 4-be és raksz egy seprűnyelet a hátsó kerékhez az egyik nipli alá/fölé. A nagy áttétel miatt nem bántja a niplit, viszont a menesztőtengelyen már nagy nyomatékal tart ellent.
Ha kintvan a blokk (váltó szintén 4-ben): egy régi láncból meghagytam úgy 30-40 szemet, azt teszem a lánckerékre, egy 5-ös laposvasba fúrt két lukon keresztül, és ahol kijön a lánc két vége, és ott egy-egy törött 5-ös fúrószárat rakok a szemekbe. Univerzális ellentartó célszerszám minden hasonló blokkba.
A kupplungnál én soha nem támasztok be, mert oda nincs célszerszámom, és akkor megelőbb utóbb sérülés lehet belőle.
Üdv,
Peti74
Cerberusz. Ha érdekel inkább mélben, ne terhejük a fórumot :)
Üdv,
Peti74
Cerberusz.
Mennyit szánsz rá ? Van egy felújított 360-as főtengelyem, amolyan tartalékban. A csapágycsapok nincsenek megkopva, a középcsapágy is új, ki van centírozva. Annyi, hogy ebbe én felül tűgörgős hajtőkarokat tettem, de az amúgy is jobb, az én csepptankosomban is az van, jobban bírja a fordulatot, ha kell adok hozzá görgőket is. Az egész felújítás a Kossuth gépműhely munkája, merem ajánlani indenkinek. Az általuk felújított főtengelyek nekem több jawaban bizonyítottak már sokezer km-rel. Én azt mondom, ha már széthúztad a blokkot, akkor ugorjon bele egy új főtengely, és új csapágyak és jó váltó. Az összes többi a blokk kiszedése és szétúzása nélkül javítható/ cserélhető. Egyszer kell jól megcsinálni. Az összerakásban is tudok segíteni.
Üdv,
Peti74
HALIHÓ MINDENKINEK. JAWA-BOLT MISKOLCON-----TEL-06/705265251.JAWA-HOZ IS CZETKÁHOZ IS MEG MÉG SOK MINDNHEZ. SZERINTEM AZ ÁRAK IS BARÁTSÁGOSAK. EGY ÖREG FÓSZERÉ A BOLT ÉS MÉG PÉNZTÁRGÉPE SINCS NEKIJE. UGYHOGY AKÁR ALKUDOZHATTOK IS. AMUGY ANNYI TUDOK MONDANI CZETKÁHOZ MINDEN VAN.
A primer láncnak és a kuplung háznak nem tudom, milyen befolyása lehet a dologra, mivel, ha a kis hatos csavarokat a rugókkal és a menesztő tárcsával, lamellákkal , surlódótárcsával leveszed, a kuplungot tartó anya a kuplungaggyal együtt szabadon elforog.A gyári szerszám egyszerre fogadja be az öt alu hengert az agyon, és így elossza a terhelést, ami az anya oldásakor mint erőkar ráhat.
Lamella és súrlódó tárcsa ( kuplungtárcsa) cserénél ezt az anyát nem kell oldani de a kérdés kuplung csere volt, a komplett kuplung cseréjéhez viszont kell szerszám.A rögzítő anyát 19-es króvával elég rendesen meg kell húzni, hogy a váltó fő tengely bordáin ne tudjon meglazulni, mert a szerkezet lelazul, jóvátehetetlen kopás keletkezhet.Ekkor is nagy szükség van ellentartásra.
Sziasztok!
Nem tud valaki egy jó főtengelyt hajtókarokkal, csapággyal és persejekkel együtt eladót 360-as blokkba? Lehet új vagy használt is akár, csak egy a lényeg: be lehessen egyből építeni a blokkba, úgy hogy utánna működjön is!
Ha tud valaki segíteni, az dobjon meg egy maillal, árajánlattal együtt!
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Üdv: Tibi
Én nem használtam semmilyen célszerszámot. Egyszerűen beakasztottam egy rongydarabot a primér lánchoz. A rongy elég puha, hogy ne tegyen kárt a láncban és/vagy a lánckerékben, és elég vastag ahhoz, hogy annyira megszoruljon, hogy simán lehessen manipulálni a kuplunganyával.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|