:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
SZiasztok emberek. eltudott ma menni valaki a miskolci motorkiállitásra rajtam kivül? Hát nemtom.... igaz hogy nem a veterán motorokrol szólt-szól ez a rendezvény de azért megnéztem volna egy-két rikaságot régebbről. Amugy voltak szép számmal mocik is meg látogatók is, mindent összevetve hangulatos kis rendezvény része lehet az aki kilátogat. na megyek csinálom inkább a motoromet csákomáko. pal
A lánc smikor lejön a kuplung fogaskerékről az azért lehet egyeseknek mert nyulot a lánc és már van annyi holtjáték rajta.
Nekem is lejön sajna és nem kell elszednem a kisebbik lánckereket.
De most majd megkérdem szlovákiában mennyi egy olyan dupla soros lánc.
Tibi
A legegyszerűbb lefényképezni a dokumentációt lehető legkisebb felbontásban, a vga, 640x480 megteszi, ez alatt nem tud a gépem. Ez máris jó, például e-mail mellékletnek. A szkennelés biztonságos és egységes minőséget ad, de macerás, időigényes.
Azt hiszem a legjobb állványról fényképezni közelről makro módban.Itt az egyszerű beazonosítás érdekében a képeket legjobb átnevezni, az oldalszámozással megegyezően. Ezzel is el lehet melózni egy darabig.Nem a feltevés a gond, hanem a rögzítés. Ha már digitalizálva van, percek alatt továbbküldhető.
Hali!Nekem van cz125 476tipushoz és cz175 477tipushoz magyar kezelési utasitásom de sajnos én nem tudom feltenni megpróbálok megkérni valakit, hogy feltegye ide. Üdv.
Szürkület!
Nagyon örülnék ha feltennéd,bármilyen infó jól jön cross cz-kről.Sajnos itthon nem sok mindent találok ezekől a motorokról.(Amerikában(!)pedig cross cz világbajnokságot szoktak rendezni)
A kuplungkosár lejön, azt ki lehet bújtatni a lánc alól, a lánc viszont nem fér ki a lánckerék és a ház közt.Tehát lánccserénél az elsődleges lánckereket le kell szedni..
sorszám: 3565 (25811)
( előzmény: rétiboglárka, 2005-04-01 15:21:55)
Nekem így sem jött le......
sorszám: 3564 (25809)
( előzmény: rétiboglárka, 2005-04-01 15:21:55)
sziasztok.
Lejebb olvastam hogy valaki cserélni akarja a primer láncot.
Azt ugy is meg lehet csinálni hogy a fötengelytöl a fogaskereket nem vesszük le...
mégpedig ugy hogy:
a kuplungkosár tengelyének az anyáját le kell venni,és a tengely és a kosár közötti perselyt ki kell szedni
a kosár ekkor leemelhetö,és a lánc is eltávolithato...
tisztelettel:rétibogi
.. viszont tényleg ide fel tudom tenni a szakirodalomba.. majd lefényképezem talán 7végén
Szia!
Van leírás, de cross-cz 250-re és 400-ra szól, fénymásolt anyag és Pesten van.
Üdv,
Krisz
szia mindenkinek.
Frissítettem a jawamania.uw.hu-n található árlistát. Köszönet érte D. Petinek.
kedden meg fogjuk ámadni győr melleti szlovák jawa boltot, úgyhogy ha bárkinek bárminemü kelleék kellene akkor irja meg, és ha tudjuk akkor beszerezzük, megkérdezzük hogy mennyiért lehet kapni.
Addig is mindenkinek jó motorozást, és vásárolgatást.
UI: emailt írj mert azt rendszeressen olvasok.
msn: tanczi.tibor@morfeusz.hu
szia
szerintem nálunk van.
irj email, hogy mit keresel és kapsz rá választ
Tibi
Nem mulatni a nagyon is előrelátó mosistárson, mert küldök ám e-mail-ben két és fél irgumburgumot.. :-)
Nem tudom, küldtem-e neked képet a túradoboztartómról.. igen erős lett, és sikerült megőrizni a gyári hátsólámpa tartó, és sárvédő merevítő nyúlványt is.. pontosabban az erősített saját merevítőhurokra a felsoroltakat ráhegesztettem.. mivel azok nagyobb terhet nem igazán viselnének el..
Nálam egy kicsi flakonban mindig van 3 dl. 2t.... így nem ér meglepi.Azért ennél is továbbmegyek. A kanna megvan, és már megterveztem az oldalkocsira a kannatartót.Legalább lesz ellensúly.. amig van benne benya..
Sziasztok!
Tudja valaki hol lehet teleszkópot felújíttatni,esetleg használtat venni Győr környékén?Cross CZ-be kéne!
Ha valakinek van cross CZ-hez javítási,szerelési,használati utasítása az írjon:)
Persze hogy a Hykomol is elmegy, de nem szeretem használni. Az ATF valamivel hígabb, még hidegen is frankón szuperál. Lemezek megvannak.:)))) De a puding próbája az evés, holnap be tudok számolni a menettapasztalatokról.
Más.
Idáig nem tűnt fel, de 3 benzinkutat is végigjártam, mire keveréket tudtam tankolni. Igaz hogy magam szoktam otthon keverni, de most így jött ki.
Hykomol-k 80w-90 van az enyémben , gagyi, de megfelel a gépkönyvnek.Gondolom, a tiedbe eddig is az atf.... volt, és eddig nem csúszott..
a lamellákat és a betéteket gondolom mrgszámoltad :-)
Az megvan húzva, nem csúszik meg. ATF Dexron II olaj van a váltóban.
Nincs több tippem, ha ismét csúszni fog, az olajat nem ismerem, amit használsz,ha nem odavaló, lehet attól is, az elsődleges lánckereked meg csak nem csúszik meg a kúpon...ha meg van húzva..
A 2 rugóval semmi gondom nincs, megfelelő erősségűnek találom és visszanyomja mindig középhelyzetbe a váltókart. Még annyit megteszek, hogy egy hangyányival nagyobb holtjátékot állítok be.
Fullkopynak igaza van, ha kinyomó a félautomatika "úgymarad", akkor csúszhat a kupplung. Sajnos elég hozzá, hogy a rugó már gyenge (én rugókészítővel gyártattam néhány jó erőset - ha valakinek kell még van néhány darab) és jobb oldalon a tengely végén az íves vaslap a szélei felé is "lejt" nem csak a közepe felé. Szerencsére kis köszörüléssel könnyen orvosolható.
Peti74
Hiya !
a Loctite tényleg nagyon jó pasztákat gyárt, de azért itt is érvényes, hogy mindenhová a megfelelőt érdemes kenni. A levegő nedvességtartalmára (mondjuk 1/2-1 óra alatt) kikeményedő, térkitöltő, száradás után is rugalmas Loctite pasztákat (Ultra Black, Ultra Gray, Ultra Copper - régebben még számozták őket) én a bal oldaldekli alá használom, meg mindehova, ahol csak hajtőműolajat kell tömíteni.
A két blokkfél közé viszont, amit lehet hogy 4-5 évig, vagy még tovább nem kell majd megbontani, valamint hajtőműolaj, benzin, elősürítő nyomás és hő is támad, én nem ilyen Loctite szilikonos pasztát teszek, hanem egy "Curil" nevű tömítőanyagot. Ez leginkább a fenyőfa enyvére hasonlít, akinek mond valamit a Hermetic, annaz ahoz is hasonlítani tudom. Egykomponensű, oldószeres, mézhez hasonló, de annál sűrűbb trutyi, kb 24 óra alatt szilárdul. Van olyan blokkom, amit 6 évvel ezelőtt raktam vele össze és még mindig nem öregedett el. Oda szerintem az az igazi.
A hengertalphoz (és ha szükségesm akkor a hengerfejhez) meg egy harmadikat használok, a Loctite Form-a-Gasket No.2-est (most épp nem tudom mi a legújabb neve). Ez látszólag olyan, mint a többi szilikonos paszta, de nem a levegő nedvességtartalmára köt, hanem felületek közti, nyomásra (asszem pont ezért 35 barig nyomásálló) és nagyon bírja a hőt.
Azt piros valamit, amirő szó esett én messziről elkerülöm, mert amivel eddig én találkoztam, azt oldotta mindig benzin.
A papírból meg továbbra is könyvet, meg füzetet gyártanak. Szerintem nem motorba való. Szilárd tömítést csak a hengertalp alá használok (klingeritet) de azt is csak akkor, és csak olyan vastagot, amit a vezérlés megkíván.
No, csak bővíteni akartam az információhalmazt tömítőpaszta ügyben.
Üdv,
Peti74
Valamit elfelejtettem..a sebváltókarnak van 2 rugója, ami visszasegíti középállásba , ha valamelyik gyenge, vagy törött, a kar amíg nem megy vissza, a kuplungautomatán keresztül oldva tarthatja a kuplungot.Ekkor viszont kicsit "beesik" a kuplungkar.Tehát észlelhető.
A kuplungház berágódása miatt azt hiszem, inkább rángatni szokott, nem csúszni..kiderül..
Én már használtam Loctite 510-est, az bevált. Akár a 200 fokot is megbírja, nyomásálló, nagy kémiai ellenállóképességgel. Vagy még az 518-as is jó lehet.
A legvékonyabb tárcsa is 3,8-3,9 mm vastag , szóval még jók. Az acéélemezeken is szépen megvan mindenhol a sajtolási recék. A kuplungkosáron a vezetőhornyok felverődött éleit meg a súrlódó tárcsák körmeit reszelővel picit megigazítottam. Össze van rakva az egész, de még nem mentem a mocival, csak pénteken tudok majd beszámolni, milyen lett.
Na Emberek!
FIGYELEM!
ÁPRILIS 30. SZOMBAT, MOTOROSTALÁLKOZÓ!
Hely: CSURGÓ
progam (előzetesben, ez még változhat)
Délután:
Jönnek a népek
Aztán terv szerint egy kis motorozás a környéken, Drávapart, ilyesmik
Este:
Hatalmas buli, sörsátor
élőzene: helyi rockegyüttesek (Dühkitörés, Robbanásveszély, Pulse, Arc-Light, Thief, és esély va egy Blues Companyra vagy Takács Tamás DBB-re)
ez megy egész éjjel, aztán május 1-én reggel Trial Bemutató, illetve lehet élvezni a város május elsejei programjait.
Ennyit előzetesben, valszeg jövő hétre összeáll minden, és akkor jön a többi infó, meg a pontosítás. Ha megvan minden, rakk fel róla infót a honlapomra is.
Remélem minél több jómotorosember el fog jönni!
Üdv!
Ádi - da egyik főszervező
A fekete Loctite valóban jó. Valamennyire a benzint is bírja, ami nem mellékes, mert a blokra ráfolyik időnként benzin. Nekem a néhai ETZben egy névtelen piros paszta volt, az nem bírta sokáig.A feketével viszont ment két évig, az ellopásáig.
Ha tisztességes munkát akarsz, szét kell szedni a blokkot.Kívülről szart se ér, ha bekened, akármilyen jó pasztát használsz.Ajánlom a Loctite pasztát /fekete/, vagy a Bernert /téglavörös/.Ez a két legjobb.
Kenés előtt persze zsírtalanítás féktisztítóval, stb...
Pasztázz, de NE (!!!) FBS!
Van olyan 1800 pénzért paszta, piros bírja a hőt meg jó. Ja meg drágának tűnik, de egy életre elég, vagyis legalább jó sokáig, ha nem szárad be.
Levegőre olyan lesz, mint a gumi.
A papírt meg felejtsd el, he nem kell távolságtartónak az a kicsi, akkor ne tegyél bele.
Meg ehhez szét kell szedni a blokkot. Szerintem kívülről taknyolni felesleges
A blokkra Jawa van írva, azért gondoltam hogy Jawa. Konkrétan a kipufogók, ülés, benzincsapok helyettesíthetősége érdekelne.
Úgy jártam, hogy a két blokkfél középen nem illeszkedik jól, folyik az olaj, ill. a forgattyús házból, az elősűrített keverék. A blokkban, amit szétbontottam a belseje miatt, nem volt tömítés a két blokkfél között+akiket kérdeztem, azt mondták, hogy van ilyen, lehet az hogy nem kell tömítés. Na én ezt el is fogadtam, nem is tettem tömítést. Meg is jártam a dolgot, mert most folyik az olajam. Kérdés: van-e olyan anyag, amit kívülről a blokkfelek illesztésénél a blokkra lehet kenni, tömít, nyomás és hőálló+nem túl drága? Ugyanis nem nagyon akarnám a négy nap estéin összelopkodott időben összeszerelgetett blokkot újból szétszedni hogy papír tömítést tegyek be. Nyilván ha nincs más megoldás... szerelek
+ Mitől lehet hogy nincs töltésem (a szénkeféken kívül)?
Köszi: A Kacsás
Nem Jawa blokk van benne.CZ blokk van benne, ami majdnem tök ugyanúgy néz ki, mint a Jawa.A típusszáma is azonos.De más a rögzítése.Csereszabatos alkatrészek?Hát akad, de nem túl sok.Apróságokban eltérnek egymástól a cuccok..
Sziasztok !
Vettem egy CZ 350-est, amiben 634-es Jawa blokk van. Meg tudnátok mondani, hogy a blokkon kívül melyik alkatrészek csereszabatosak a Jawa-val ?
Előre is köszi a segítséget.
üdv
Zoli
Szia!
Kisértetiesen hasonló gondom volt multkor. Reggeltől estig szereltem. A fogyasztó vezetéke lehet berágódva. Nézd végig a vezetéket, vagy egyenként kösd le. Hátha...
Attila
A forudlat tok mind1 :) akarmilyen fordulaton indexelve kihagy a gyujtas. :) Mondjuk azt is hozza kell tennem, hogy nem megszakitos hanem hallos gyujtas van CPI-vel kombinalva.
tolto aramot meg nem mertem, a generator gerjeszteset mertem, az alapjaraton 2.1 amper.
Adminisztrátor által törölve.
Ha igaz, a dörzslemezre( surlódótárcsa) 3,5 mm a min. az acéllamellák síktűrése 0,2 mm.
Még megkukkolom a többi motyómban is..nem tudom milyen vastagnak kéne lennie az acéllamellának alapból, az hiányzik..Azért a sajtolási recéknek látszaniuk kéne, gondolom mindkét oldalon.. ha foltokban fényes, kikopott,,az már nem az igazi..
Az öt nyomórugót ellenőrizd.. és húzd utána az elsődleges lánckereket is..
Valamelyik a szocin lévő doksiban benne van..a napokban találkoztam vele.. rángatott a kuplungom, mindent kiveséztem újra.. a Matya kalapálási tippét nem mertem kivitelezni, de ötlete alapján két acéllamellába tettem egy pár tizedes nyolcast, szabad kézzel.. azóta viszont jó, nem rángat egyáltalán... ha nem leled a tűrési méretet, írj, megkeresem a saját sajtómban...
Megmérhetem, de tudod, mi jó méret és mitől számít kopottnak? A holtjáték mindkét helyen megvan, a váltóban az olajszint ok, egyébként ATF van benne.
A betéteket mérd meg, tolómérővel..kiderül, túl kopott-e. A másik, a lamellákat is mérd meg, 2 féle vastagsággal találkoztam már, az egyik vékonyabb, nyilván a kopott betétekkel párosítva rosszabb a hatás..érdekes, a vékonyabb típus széle el van színeződve....a vastagból egy se.. na mindegy, a kuplung automatád holtjátéka megvan ? A kiemelő kar ( bowden) holtjátéka megfelelő? Olaj, a blokkban, hykomol, vagy más, megfelelő?
Azt elfelejtetted megírni, hogy 3000 -res fordulatnál áll le a motor..arról se írtál, hogy sönttel már letesztelted-e az akkkut... a töltőáramot akkor érdemes mérni, ha az akku jó, fel van töltve, és - a csevegőből olvashattad, friss info... be van kapcsolva a tomított világítás..
A diódahíd részleges szakadásának jellemző tünete hogy a töltőfeszkó csak a szokásosnál magasabb fordulatszámon éri el a névleges értékét. Az ilyen jellegű hiba könnyen észrevétlen marad az akku mélykisüléséig.
A diódahidat kimérni egyébként nem egy nagy tett: dekli le, három bemenetét leméred, és tetszőleges testponthoz meg mondjuk az akku pozitív sarkához képest pár perc alatt megvan.
Ja, és ha már ott nyulkálsz, nézd meg a szénkefét is. Piti dolog, de az ember éppen ezért hajlamos is elhanyagolni. ;-)
Ha alacsonyabb fokozatban hirtelen nagy gázt adok, akkor picit megcsúsik a kuplung. Betét jónak tűnik, a lamellákon sem látok semmi rendelleneset. Mégha ideiglenesen is, de van valami gyors megoldás a hiba elhárítására?
szia
köszi a képeket
hasznos lesz szerintem
Tibi
Ha a diódahíd lenne hibás, szvsz a töltőfesz sem lenne meg. Töltőáramot mértél?
Na akkor annak ugye siman el kellene birnia az idexem. Nemde?
3000-es fordulatnál már több mint 13A-el tud tölteni a 638-as generátora.
:) honnan veszed, hogy nincs? :) Szamtechmuszeresz vagyok. :) Van egy 4.2ohm 150W koruli ellanallas(hamlaz)om :) amit erosito tesztelesre hasznaltam. :)
Masreszt ha nem jo az aksi akkor sem kellene az indextol leallnia nem? Mert ugye 3000 fordulat korul mar a ket idexet es a gyujtast el kell birnia a 638-nak sztem, de lehet tevedek. :)
HyGy
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|