:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
638-350 első teló szim. : 36-47-6,5-10
további feliratok: gumokov 13,37 A 5
speciális, küldök képet, én a futárban vettem...
ma este kirkom a friss árlistát netre(jawamania.uw.hu), és a már kapott rendelések mellé aki szeretne rendelni küldheti a mailt az az emailomra.
Tibi
Sorry, azt sajnos nem tudom megmondani.
Teleszkop szimeringrol beszelek.
Kuplung felől 25x62x8, generátor felől 30x52.1x8. Én csapágyboltam vettem, de nem gyagyit, hanem márkást, és jó anyagminőségűt.
Az valami speci szimering vagy siman bemegyek a csapagyboltba es veszek szimeringet?
Nem tudja valaki, hogy a 638 TS-be elore, mekkora szimering kell?
36x47x6.5 az jo?
HyGy
Peti74! Ha a végtranyót szigetelő lapkával szereled a hűtő lapra, talán még jobb lesz. Akkor nem kel figyelni arra, hogy hova ér a lap.Talán hűtőborda is növelne valamennyit a strapabíróságon.Akkor talán még engem is elviselne, mert én rendszeressen rajta felejtem a gyújtást. Tartalék aksi nélkül már lassan nem is merek elindulni.:( Terveznem kel egy kapcsolást, ami pár másodperc mulva automatikusan leveszi a gyújtást.:)))Jut ezsembe: Milyen gyújtó trafó kel a kapcsoláshoz?
Azzal egészíteném ki, hogy a feszültségtöbbszörözőnél szerintem egyszerűbb (és kevesebb hibalehetőséget, egyszerűbb javíthatóságot nyújt) egy 6V-ra elkészített gyújtáselektronika. Nekem is ilyen van a 350-esemben, én csináltam, és kiválóan működik évek óta, azóta már szereltem be belőle néhány motorba.
Az érdeklődésre való tekintettel ezt a megoldást közzétettem a
www.e-gyujtas.fw.hu
oldalon. Tessék elolvasni.
Ez a gyújtás van olyan jó, mint a trabi vagy ETZ és kiszolgálja bármelyik 1 vagy 2 hengeres 6V-ost.
Ami költséges lehet benne az maga a Hall IC (boltban, ahol én tudom, olyan 3000 Ft, de autóbontóból trabi jeladó olcsóbb is lehet), illetve a mágnes, de azt megint csak lehet bontottan szerezni, mert az ráadásul nem romlik el (max eltörik). Az áramkör meg anyagköltségben olyan 2000 Ft.
Üdv,
Peti74
A tirisztoros gyújtást viszonylag könnyű felismerni. Az mindig vagy egy plusz trafót tartalmaz, vagy egyenirányítatlan feszültséget kap, legtöbbször külön gyújtó tekercsről, lásd babetta.Illetve a Zsigákhoz gyártottak valaha olyan ketyerét, amiben a gyújtó trafó volt eleve speciálisan kialakítva, és tartalmazott tirisztort is.Nem rossz a tirisztoros megoldás elméletileg, csak gyilkolja a gyújtó trafót. Viszont nagyon kemény szikrát ad.Azt én se igazán értem, miért lenne az ETZ pörgős.Talán 1000 nagyobb fordulaton adja le az optimális teljesítményt, mint a jawák.Ha valakinek van eredeti ETZ cucca, nyugodtan használhatja a 6voltos egyhengeres mocikban is, mert egyszerűbb egy feszültség kétszerezőt csinálni, mint egy jó gyújtást.Nekem a gyári (ETZ, trabi) cuccokkal nem a minőségük, hanem az áruk, beszerezhetőségük miatt van bajom.
Kedves Peti (... hamár névrokonok vagyunk).
Arra kérnélek, hogy ne írj le olyat, amiben nem vagy biztos, vagy nem tudod alátámasztani.
Amellett, hogy a félinformációkból és ilyen-olyan emberi hibára visszavezethető rossz tapasztalatokból táplálkozó "tévhitek" egyszer az őrületbe kergetnek, sok segítségre szoruló embert (és motort) egy-egy ilyen fennen hirdetett "tévhit" foszt meg a megoldástól.
A tévedések elkerülése végett :
1. Az MZ gyújtás nem tirisztoros, hanem tranzisztoros (és egyébként is ETZ).
2. Az MZ ETZ tranzisztoros gyújtást nem kell elfelejteni, nagyon is okos és megbízható dolog.
3. Egyáltalán nem igaz, hogy pörgős mocira találták ki. Igaz, hogy 12-ezren is működik (egy 400-as Benelliben :), de attól az a gyújtás Jawara is (250/350) tökéletes, csak el kell készíteni 6V-osban.
4. Az MZ ETZ tranzisztoros gyújtás nem konstrukciós tévedés, lásd 2.-es pont.
Szóval csak óvatosan, ha valamiről kijelentjük, hogy szar.
Öccsebogyó !
Az 559-es pozitív testelésű, dinamóra szerelt, egyoszlopos, mechanikus szabályzójának gyenge pontja az áramkapcsoló, sajnos szinte lehetetlen úgy beállítani, hogy eleget (megfelelő fordulatról) töltsön és megbízható is legyen (ne égjen le). Veled a jobbik dolog történik.
Legegyszerűbb (és legolcsóbb) megoldás, hogy az áramkapcsolót ki kell váltani egy félvezetővel, így az áramkapcsolás megoldott, a fesszabályzót pedig innetől kezdve elfogadható pontossággal be lehet majd állítani. Ez a megoldás olcsósága ellenére már jó eredményt ad. A fesszabályzó és a gyújtás (lévén mechanikus szerkezetek) idővel lehet, hogy el fognak állítódni, de nagy problémát már nem okoznak.
12V-os átalakításon szerintem sokan gondolkoztak, de az nem egyszerű, főleg a méretek miatt. Igazából nem is olyan szükségszerű, mert egy 6V-os rendszert is meg lehet csinálni megbízhatóra, és a Trabi-ból/ETZ-ből ismert tranziszoros, Hall-jeladós gyújtást is hozzá lehet illeszteni. Ha az egészet még kiszépítjük egy kisipari elektronikus fesszabályzóval (ez az MZ dinamókhoz jó), akkor egy gyakorlatilag karbantartásmentes töltés- és gyújtásrendszert kapunk 6V-on. Persze erre azért költeni kell valamennyit, de olyan 15e körül már ki lehet hozni az egészet.
Ajánlom figyelmedbe a
www.e-gyujtas.fw.hu oldalt. Az oldal még nem teljes, de dolgozok rajta. Olvasd hozzá amit, a Motor elektronika fórumban írtam róla.
Én ennyit tudok válaszolni a kérdésedre így hirtelen. Ha még bővebben érdekel, mondjuk a konkrét kivitelezés, akkor tudok segíteni, ha az időm engedi.
Üdv,
Peti74
sajnos csúszik a szlovák tura/alkatrészbeszerző túra, csütörtökre megy át, havalaki valamilyen jawa alkatrész után éredeklődik irjon bátran egy mailt, és majd meglátjuk hogy tudok e neki segíteni.
Tibi
Hali!
Biztos, hogy töltés gondod van, de ha csak világításnál jelentkezik, akkor lehet hogy csak a fesszabályzód kell megtisztítani (ha van rajta annyira nem ismerema típust) , ha pedig még töltőtekercses, akkor a tekercs és a lendkerék közti távolságot kell beállítanod, a lehető legkissebbre, ahol még nem érnek egymáshoz.
A tiristoros MZ gyújtást felejsd el, azt pörgős mocira találták ki, és amúgyis egy konstrukciós tévedés, véleményem szerint.
Szevasztok!
Volna egy kérdésem. Egy régi 250/559-es Jawa-m van. Szeretem, igazi fílinges moci. Az egyetlen igazi bajom vele hgyo ha a lámpát rákapcsolom világít a töltésjelző lámpa, a fényszóró nagyon gyengén világít, és ezek mellé még furán is jár a motor. tudtok valamit segíteni mi lehet a baj? Én töltésre gyanakszom de nem értek hozzá hogy kell beállítani, mit kell mérni hozzá. Esetlegesen nem volt valakinek ehhez a tpushoz 12V-ra való átalakítási szándéka? Ha volt a terveket elküldhetné nekem az occsebogyo@freemail.hu címre. Az ETZ tirisztoros gyújtását rá lehet eszkábálni cakunpakk?
Bármilyen segítséget vagy hozzászólást olvasnék ezzel kapcsolatban.
Előre is köszi!
Üdv. Ádám
Honvédség? Üzemanyag szolgálatvezető voltam egy szállító zászlóaljnál, hadtápos.. a többit a fantáziádra bízom ... már elévült :-) ott aztán tényleg minden előfordulhatott ... egyébként jobb híján tényleg használható a gázolaj, de nagyon büdös, fokozottan tűzveszélyes, oldószer hatású,túl híg... kenőképessége persze van, hiszen a dízelekben például az adagolóelemek kenését is remekül biztosítja..
mi a honvédségi garázsban HTO-t használtunk, vagy gázolajat. jó sűrű, nem csorog le.
De valószínűleg mindenütt azt használtak, ami éppen kéznél volt, vagy amit fel tudtak szórni a rendelkezésükre álló eszközökkel.
Fellebbezek! :-)) Nem hto!
Orsóolajjal, szórópisztollyal fújták például a Zilek komplett alvázát nagynyomású vizes mosás után.. A laprugókat mindíg zsírral szerelték össze, de az utánkenésükre szintén orsóolajat használtak.1973- ban még ez volt a technológia a Volán Trösztnél..ot voltam autószerelő tanuló, a Pillangóban..
Adminisztrátor által törölve.
egészen pontosan HTO-val (háztartási tüzelő olaj) szokták évente egyszer jól megküldeni. Csak most már aki ilyet le merne írni, másnaptól három-négy odabilincselt grínpíszest kerülgethetne az ajtaja előtt. :-)
A régi szép időkben így működött az alvázvédelem, nekem öregek mesélték, hogy lekenték a teherautó alját vastagon olajjal, aztán jól meghajtották nagyon poros utakon. Így lett belőle levakarhatatlan olajsár.:))))
Csak érdekességképpen :
A mocimon húsz év körüli krómozott első sárvédő van.Nem a sajátja, úgy vettem bontásból egy 6 voltos gépről.( állítólag California De Luxe volt a nagy tankemblémás..)Kifogástalan az állapota.Hogy miért is?
Az előző tulaj olajjal szórta az alsó részét...erre rakódott a por, piszok, ami ismét olajszórást kapott...Ilyen hatékony alvázvédőt még nem láttam..Lakkbenyával lemostam és alvázvédtem..sehol nem volt rozsda a krómon..a visszahajtott rész alatt se..
Full. Most értem haza, most nyugodtan felhívhacc.
Peti74
Köszi, itt van, hétfőn telcsizek,délután valamikor, már nem zavarok..
Üdvi.: Fullkopy
Akkor küldtem mailt a vizvezjav-ra. Írtam telciszámot. Inkább csörögj rám.
Üdv,
Peti74
Hah, szerintem valami nagyon kezdő marketinges lehet... tisztességes zöldkártyás be sem dugná a kanócát egy ilyen kétütemű ködgépbe. ;-)
Tudomásom szerint semmilyen motorkerékpárra sem kell zöldkártya.
Persze hogy visszadobja..fél éve kértem meg először az illetékest, hogy szíveskedjen átírni.. aztán még háromszor..
Isten malmai lassan őrölnek :-))
vizvezjav@net-tv.hu
üdvi.. este küldök mailt.
Sziasztok!
Tud vki arról, h zöldkártya kéne a JAWA-ra? Kaptam 1 levelet, h a zöldkártyám lejár, csak az a probléma, h sose volt. Most akkor mi a frász van? Kell vagy nem??? A választ előre is köszi:)
Fullkopy !
Nem tudok levelet küldeni neked a ridgid@netbank.hu-ra, a méler démon mindig visszadobja, hogy nem létezik.
Küldjél nekem te telefonszámot vagy legalább egy mailcímet, ami működik.
Üdv,
Peti74
Felkérés keringőre :) Rendben.
12 V-os áramköröm még van 1 készen, úgyis érdemesebb azt berakni, mint a trabiét. Szükséged lesz egy hall IC-re, egy trabi mágnesre, egy esztergált távtartóra és egy házilag kireszelt lehetőleg acéllemez alaplapra. Ezekből Hall IC-m van, a távtartót és az alaplapot itt is meg tudjuk oldani. Trabi jeladó mágnesem nincs felesleges, azt neked kell szerezned egyet, lehet keleti autóbontóból is vagy itt a fórumokon Attis-tól. (és akkor meg úgyis kompletten van a trabi jeladóegység IC-vel együtt, így olcsóbb neked).
Budapesten lakom, a XVIII. kerületben a Béke térhez közel, kertesházban. Műhelyem, szerszámom van.
Telefonszámot írtam neked mélben, csörögj rám.
Üdv,
Peti74
Egyet kell, hogy értsek Matyával. Nekem eddig minden motorom olcsón, de gatya állapotban lett véve, majd a vásárlás után max egy hetet mentem vele, ha egyáltalán üzemképes volt. Utána minden esetben egy teljes felújítás következett, a fényezéstől a kerékcsapágyakon és az elektromos rendszeren át a blokkig, rendszerint fúrással és főtengelyfelújítással. Persze soha nem vettem csak azért motort, hogy legyen. Általában e tél végén megvett gép a nyáron már komoly túramotorrá lépett elő. Megbízni meg csak abban bízok, amit ismerek csavarról csavarra és én felelek azért, hogy milyen minőség került bele.
Motort (blokkot) felújítani sokféleképpen lehet : az olcsóságot és minőséget egyaránt szem előtt lehet tartani, de a kettő általában kizárja egymást.
És amennyiben a jóakarat és a pénz megvan, az még mindig kevés a minőséghez. Találkoztam nem egy olyan motorral, amire vagyonokat költöttek a minőség reményében, de megfelelő információk hiányában a naiv tulaj lelkiismeretlen gépműhelyek és kapzsi boltosok könnyű prédája lett.
Azt pedig soha nem értettem, hogy miért költene valaki sok pénzt egy "szép és jó" motorra, ha utána eladja.
Jawa350_638 !
Eladható lehet a motorod akár itt a fórumon is, de a 180ezer környéki vételárhoz egy kicsit részletesebb leírás kell, hogy társuljon. Pl :
mikori a felújítás, ki rakta össze (otthon vagy szerelő, szerelő neve, főleg ha ismertebb)
Melyik gépműhelyben fúrták, melyikben újították fel a főtengelyt, milyen dugattyúk, tűgörgők, csapágyak vannak benne, milyen szimeringek. Mennyit mentél vele azóta (be van-e járatva), milyen olajat használsz, hogy kevered, stb. stb.
Engem ilyenek érdekelnének, ha vevő lennék. Továbbá komoly vevői szándék mellett ilyen vételárnál még a hengert is lehuzatnám mielőtt megveszem.
Aztán ha nem gyári szlovák az a dugattyú, ha párezer km után már kottyan a hajtókar, ha sonkaperselyezéssel lett felújítva, ha ki van száradva, ha kosaras tűgörgők vannak felül, ha nincsenek az ablakok élei leköszörülve (letörve), ha nem stimmel a vezérlés, ha általam nem odavalónak ítélt tömítőanyaggal van összerakva a blokk, stb. stb.
És ha mindent profinak találok, csak akkor venném meg, vagy akkor tanácsolnám megvételre.
Üdv,
Peti74
Azzal csinálom én is.:)))
Szép és jó, amit leírtál, de sztem a 180Ezer sok akkor is érte, ha minden igaz.
Lehet, hogy kicsit szkeptikus vagyok ,nem is neked szól személy szerint, de pl blokkfelújítást elég nehéz bebizonyítani a vevő előtt.az hogy nem csörög, sajnos nem sokat jelent.
Nem elvenni akarom a kedved, de én speciel, /és ezzel azt hiszem nem vagyok egyedül/ inkább veszek egy szakadt motort 60ezerért, és megcsinálom magamnak.Az a tuti.Tudom, hogy mit miért cseréltem benne, és ha elb...ok valamit, akkor magamat szidom, nem másnak a feljebbmenőit.:))
Látjátok, ilyen drága a polírozás!
Üdv mindenkinek!
Van egy eladó jawa-m!
Oldalkocsi, full polír, teljesen felújított blokk, oldalkocsi, idom, meg egy-két apróság, és pár cucc hozzá...
180e
Hívj, nézd meg, és tuti motorral mész haza!
képet küldök
70/943-74-02
babjakzoli@citromail.hu
Csinálj nekem elektronikusat, 12 v.
megveszem !
Csak Bp-n szereld be..
köszike.. Full..
No, mi lesz? :-))
Te bajod. :))
Üdv,
Peti74
szia
sajnops nem tudom mert barátommal megyek én még csak egyszer voltam ott, de vasárnap este 10 után beszélek vele, és akkor leírom neked.
Tibi
12V-os a mocim, de köszi, megnézem az oldalt.:)
Powerarc.
Ha 6V-os a Jawad, akkor nézd meg a
www.e-gyujtas.fw.hu
oldalt. 2 napja tettem fel, még nincs teljesen kész, majd holnap még bővítem további leírással meg fényképekkel. A nyákról meg most írtam a Motor elektronika fórumba.
Az egész persze 12V-ra is jó, csak 3 ellenálláson múlik (lásd a kapcsolási rajzokat).
Üdv,
Peti74
Papa. Labirint van benne, méghozzá 2 db, a csapágy mindkét oldalán. Ha széthúzud az alu középrészt, akkor az lesz látható, hogy az egyik labirint az alu közprészből van kialakítva, a másik viszont egyetlen gyűrű, ami a középső főtengelycsapon fut (a csapágy és az egyik henger belső sonkája között), tehát csak a főtengely szétnyomása után jön le.
Üdv,
Peti74
Köszi-köszi! Már kaptam is tippet hol tudok ilyesmit beszerezni, remélem tényleg sikerül... Hali: A Kacsás
BRISK-kel már többször befürödtem. Bezzeg a PAL gyertyák anno......Most NGK van, és semmi baj sincs vele. Viszont ma néztem, nem egyforma színűre égnek le, már megint elkúszhatott a gyújtás. Az állítgatással nem is lenne különösebb baj, ha nem oldalkocsis lenne a járgány, így nagyon nehézkes a pontos beállítás. Jó lenne megcsinálni valamilyen megszakító nélküli gyújtásra. Már láttam, olvastam többféle megoldást. Viszont azt nem tudod, hogy az új 350-eseken milyen gyújtás van? Saccom szerint elektronikus, és akkor érdemes lenne utánajárni, hogy applikálható-e a régi helyére (persze a többi cuccával együtt).
Sziasztok!
Van egy költöi kérdésem.
Szedte már valaki szét a 364-es jawa főtengelyét? A középső elválasztó részben szimering van vagy labirint.
Üdv papa!
Hali!
Megy valaki köv szombaton Brüno-i börzére?
Üdv.: Petike
ui.: (petike07.kepeim.hu)
Örülök, hogy műxik a kuplungod..én nem keveset görcsöltem az enyémmel, mire jó lett.
Ma ismét dadogott a gépem.. 1500-at bírt az új brisk..hihetetlen.
Valahova jól elpakoltam a doboztartó képeit a gépen..holnap csinálok másikat és küldöm..
TTibi
Megkérdezhetném melyik szlovák városba mentek alkatrészért?
Általában ott nem fér ki, ahol az egyik csavar menetes helye van,ezt egy bosh kővel percek alatt ki lehet munkálni úgy, hogy tényleg ki lehessen bujtatni a láncot.Nem értem a gyártó miért nem csinálta meg a könnyítést eredetileg..
Még nem küldtél képet róla.
Na, ma megvolt a próba, nem csúszott egyszer sem a kuplung, pedig még felmentem a pannonhalmi elég meredek szerpentinen is, minden gond nélkül.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|