:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szerintem kétféle ember van ebből a szempontból.
1. Aki annyira feledékeny hogy rajta hagyja a gyújtást.
2. Aki még ennél is feledékenyebb. Aki már arra sem emlékszik hogy már hányszor hagyta rajta. :D
"Belefáradtam abba hogy sokan magukból kiindulva azt hiszik hog azért írom amit írok,mert anyagi hasznom van belőle."
Ez tényleg szörnyű vád! Én is elítélem azokat, akik tudásukat beleadva gyártanak valamit és még keresni is akarnak rajta! :-)
Hogy még nem "Hagytad rajta a gyújtást valaha a motoron?" az nem jelenti azt, hogy a jövőben "ez nem fog előfordulni."-sokakkal előfordult már, még veled is megeshet.
Ne kezd már te is... :(
Csak hogy a nem túl távoli multat emlegessem:
Répáshuta,szocitúra. Ha nem kapok kölcsön egy aksit, még mindig ott állna a motorom.
amire nincs tanúm, egy hónapja szintén aksi kölcsönkérés, most a jawához.
A 6 voltosok közül e forumon talán Warez kollégáé dadogott alacsony fordulaton trabigyújtással.
A nettó baromság kifejezés használatára pedig figyelje oda.
Egyrészt nem ildomos a nálad ebben a kérdésben jóval tanultabb, tapasztaltabb embernek írni.
Másrészt mutass a trabantban egyetlen zárt helyet. Az aku mellett ülés alatt bizony jócskán jár a levegő amíg valami rongy, papír nem kerül oda.Az oldaldobozban is ez a helyzet.
Nem, megszakítóssal könnyebben indul mint trabigyújtással. Ezt rosszul tudják a jogászok.Sajnos a tananyagban náluk nem szerepelnek a fizika törvényei.
A szikrát ebből a szempontból két dolog befolyásolja.
1: A jel felfutásának meredeksége
2: A trafün lévő feszültség.
A trabi gyújtás meredeksége 6 volt esetében nem is annyira meredk, mivel nincs teljesen vezető állapotban a tranzisztor.
A trafón is kisebb a fesz, mivel a nem teljesn nyitott tranzisztoron nagyobb fesz esik.
A trabi gyújtás nem az az eset amin Gyulabával vitatkozunk. Ott az én fetes megoldásom áll szemben a tranzisztorossal. De Gyulabánál a kapcsolás 6 voltra van méretezve. Itt 12 voltra. Még egy laikus is szokott gondolkodni azon, vajon amit 12 voltra gyártottak, elmegy e tökéletesen 6 volttal?
Szóval hol is tartunk?
Jó a trabigyújtás, csak legyen tökéletes az aksi, a dinamó, és ne menjen túl sokat alacsony fordulaton a motor leállás előtt.
Jó a trabigyújtás, csak legyen mindig tökéletes a keverék,még véletlenül se legyen a karbiban egy atomnyi víz se, egy mikroporszem se, a légszűrő is mindig legyen olyan mint amikor a gyárból kikerült.
Jó a trabant gyújtás, nem ég le, csak ne felejtsd rajta gyújtást a motoron. Illetve mindig nézd meg mit teszel be az oldal dobozba vagy ha z ülés alat van, akkor az aksi körnékére. Kéztörlő rongyok szoktak ilyen helyeken maradni.
Tőlem ne rendeljen gyújtást. Többé nem adok el ezen a forumon keresztül egyet se. Belefáradtam abba hogy sokan magukból kiindulva azt hiszik hog azért írom amit írok,mert anyagi hasznom van belőle. Eddig 5 azaz öt gyújtást adtam el e fórum olvasóinak, olyan 6-8 év alatt. Meghagyom ezt a kíválló üzletet másnak.
Az hogy a 472esed 4.8 litert eszik, az a te bajod. Az átlagos a 4.5
Ahol a 472 4.5 litert eszik, ott a 638as 6 litert. Ha mind a kettőt egyforma stílussal vezetik.De legyen 5.5. Neked mindegy hogy a fogyasztás több vagy kevesebb e egy literrel, közel azonos menettulajdonságú gépeknél.
A motort nem a lóerő hajtja, hanem a forgatónyomaték. A lóerő nem más mint paraszt vakítás.
De még a lóerő sem teljesen van így. A 634 sorozat utolsó harmadában már 27 pacis. Az enyém is annyi. De ez mindegy is, mert úgyis a nyomaték számít. A lóerő max a blokkot fűti.
Esetleg nézd meg ezt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI
Én Árpád gyújtásrendszerét nem láttam, nem tudom milyen és miként működik, de a hozzászólásaiból annyit már levettem, hogy ő erősen sötéten látja a bolygót.
Ha az övé jobb, olcsóbb gyújtás, vedd meg, és szerintem rá is fér egy kis megrendelés.
De a trabant-gyújtásra tett észrevételeit óvatosan kezeld.
A leégő trabant-gyújtás egy olyan vízió, ami még nem fordult elő velem. 12v-os jawán használtam 3 évig, azzal adtam el két éve, máig működik, aztán idén tavasszal feltettem egy 6v-os CZ-re (köszönet Laci bácsi) és azzal működik hibátlanul.
Igaz:
- ha rajta hagyod a gyújtást, akkor kiégnek a tranzisztorok (?) kb 5 perc után. Hagytad rajta a gyújtást valaha a motoron? Nem. Akkor ez nem fog előfordulni.
A hűtő légáramlat meg nettó baromság, mert a fekete doboz (=trabant gyújtóelektronika) alapból ZÁRT, a trabantban sincs kívülre szerelve, hogy hűljön, aztán mégis elment vele a zwickaui rém 30 évet. A 12v-osomon az akku mellett, ülés alatt volt a fekete doboz, a mostaniban meg az oldaldobozban hűtés nélkül, és nahát, még nem égett le.
- valóban a 6v-os rendszeren kell neki a jó állapotú akkumulátor, fesszab és töltés, hogy mindig meglegyen az indítófeszültség. 5,8 V alatt valóban nem ad szikrát, de elvileg 6v-os rendszeren is 6,5-7,2 között kell lennie a feszültségnek.
- rossz keverék esetén bármilyen motort nehéz indítani, de tetszőleges elektromos gyújtás esetén KÖNNYEBB, mint bármilyen megszakítóssal, mert nagyobb feszültségű és stabilabb szikrát ad. Ezt még a magamfajta földönfutó jogász is tudja.
Hzoltaaan:
iszonyúan egyszerű a fogyasztásbéli különbség 634 és 638 között:
a 634 hivatalosan 22 lóerő, míg a 638 hivatalosan 27 lóerő, tehát a lovakat etetni kell.
Amúgy nekem a 638 tűzön-vízen 4,8at evett, és most a 472-es (634-es blokk) is 4,8-at eszik (bár nem is megy úgy).
De mondjuk ha meghajtod a 638ast és eszik 5,5-öt, míg az óvatiba kergetett 634-es eszik 4,5-öt, NEM MINDEGY?
Ha takarékoskodni akarsz, vegyél Honda Innovát 2 literes fogyasztással, vagy Suzuki TU250-eset, ami meg 2,6-ot eszik:)
Szia!
Mondanál valamit a rendszeredről?
Laikus be tudja e építeni?
Mennyire megbízható?
Esetleg valami 12 voltos akksi nélküli rendszert nem tudsz 350- CZ re?
125 ös ETZ hez nincs rendszer ötleted?12 voltos akksi nélküli?
Szia! Tetszik nekem ez a rendszer, de ha tényleg akármikor lefüstölhet akkor lehet hogy mégsem jó.Ahol lakom egy haver egyszer tett nekem a trophy 250 es re riga delta gyújtást,esküszöm a világ leg megbízhatóbb motorja nálam volt,ment is,első rúgásra indult,nem kellett aksi és megbízható volt.Valami akksi nélküli 12 voltos rendszert kéne csinálni,valahogy 350 es czetkára.
Itt Árpival a 634 és a 638 külömbségeit ecseteltük. A 638 alu hengerei nálam pocsékul vannak illesztve a hüvelyekre. A 634-nél (ami valóban öntvény) ez sokkal jobb. (legalábbis nálam) A pocsék gázáramlás miatt hajlok arra, hogy elfogadjam, hogy a 638 többet eszik. :)
Sajnos ezeket nem tudtam, mikor választottam 634 és 638 között. Mind 643-et, CZ478-at, és 638-akat nézegettem a neten, és ez TS amit vettem, jónak tűnt. :P Igazából jó is, semmi gondom nincs vele, csak zavar pár dolog.
sorszám: 24762 (135438)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-09-11 17:19:50)
Hátránya hogy a rajta felejtett gyújtásnál elfüstöl Néha nem is kell gyújtást rajta hagyni,elég ha valami a gyújtást hűtő légáramlat útjába kerül.
6 voltos motorral müxik, de lemerülőben lévő aksi vagy kicsit rossz keverék esetén nehéz indítani. Sok 6 voltos motor alacsony fordulaton dadog vele.
De azért annyit megér amennyiért szerezni lehet. Sőt, még többet is.
Én mint villamos üzemmérnök nem teszek fel ilyet, nekem még megbízhatóbb van max 3500 forintos anyagáron.:D
Meg az ismerőseimnek is. A nemismerősöknek rájönne még valami 3 ezer munkadíj.
Csak jönne, mert szinte senkinek nem kell tőlem. Ami nem is baj, hiszen úgyse nagy bolt egyedileg legyártogatni ezeket ennyiért. Többet viszont nem érnek meg. Így nem igazán házalok a cuccal. Akinek nagyon kell, megtalál.
Persze ha több tíz darabot legyárthatnék egyszerre...
Előnye, hogy olcsó, könnyen felszerelhető és megbízható. Hengerenként állítható, egyszer beállítod és végeztél vele örökre.
Egy közdarabot kell esztergáltatni a megszakító-bütyök helyére, és onnantól simán felmegy rá.
Hat voltos motorral is működik, legalábbis alattam már letekert kétezer km-t...
Kb 5ezer körül lehet venni komplett trabant gyújtást, ehhez kell közdarabot csináltatni, meg pár vezeték és kész.
Szia!
Köszi a választ, a trabant gyújtásnak mi az előnye?
Sok hozzászólásnál olvastam hogy "trabant" gyújtással.Az mit takar?
Komplett tirisztoros technikát vagy csak az alaplapot?
miben változik?6voltos motornál lehet e olyat csinálni?
mennyit fogyaszt egy 125 mz,és mennyi az utazója?
Ez a feleségemnek kéne.
Köszi RAT
több kér
Sziasztok! Sikerült a plexit elkészítenem, ha valakinek szüksége van rá szóljon.
Csak jót tudok mondani róla, stabilabb a vas, jobban gyorsul, kellemes az utazás mögötte. Képek, kontakt itt:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.448392565205933.108380.100001055799203&type=3
A 634nek öntött vas hengerei vannak.
simán lehet. ami nekem feltűnt, az a hüvely és az alu henger borzalmas illesztése. Ezenfelül pl a beömlőbe nekem bele van fúrva a karbit tartó tőcsavar furata. Nem tesz jót a gázáramlásnak.
A nyílások elhelyezése, illetve formája, az anyag felülete, a dugattyú kiképzése, a szikra helye mind mind baromira fontos a jó égéshez, úgyhogy bőven lehet, hogy a 634 összességében jobban szerepel. A 638-at azért tökösebbnek érzik az emberek, talán a magasabb max fordulatszám miatt. Ismerek egy fazont, ő órákat tud dumálni a rommá tuningolt 175-ös, 350-es CZ-kről, 634-ekről. 638-hoz már nem nyúl hozza. :/
Én is jobban szeretem a 634-et, a 12V meg az alu henger jobb hűtése, illetve amotorral arult Vape miatt vettem ezt.
Most meg elcserélném egy CZ 175-re. :D
Félve megyek bele a dologba, de megjegyzem, a 638 fogyasztása magasabb. beszéltem igen kiváló szerelővel aki szerint ez a felömlők és a kipuff egymáshoz való helyzete miatt van. A 638on egymással szemben vannak, a 634en nem.Nem tudom, ennyire azért nem értek a gépészet mélylélektanához. Amit tapasztalatból tudok az az, hogy tényleg magasabb a 638 fogyasztása, viszont a teljesítménye nem érezhetően magasabb mint a 634 utolsó darabjaié.
Ezért szeretem én jobban a 634et.
De ebben nem kell szentírásnak venni a véleményemet.:)
Bocs, Árpád, az előző-előző hozzászólást Ratbike kollégának szántam. :D
igy van, totál egyetértek. 4.5 az baba.
Még a gyári (értsd: nem mókolt) elektromos gyújtású 638-asom sem eszik 5 alatt. Valamit biztos kalapálni kellene rajt, mert amúgy igencsak finoman vezetek.
A direkt szűrőről már több ismerősöm mondta azt hogy azért direkt, mert direkt arra találták ki hogy nőjön a fogyasztás változatlan teljesítmény mellet.
Mint írtam, az elektronikus gyújtás megvan, Előgyújtás szabályzás keveset hoz ahoz hogy eltekintsek az így megnövekedettmeghibásodási esélyről.Érdekes módon bár nem lehet a 634 karbiját állítani, közel optimális a benzin levegő arány, tehát egy másik karbival se mennék sokra. A szívómembrán viszont hozna pár decit és talán még egy egész lóerőt is. :)
De nem is aggodok a fogyasztás miatt. Egy szocialista kétütemű 350estől ami 21-27 lóerős(ez vitatott, én 27ről tudok, annyit érzek is benne legalább), 4.5 liter kedvező fogyasztás. Csodák nincseenek, ettől már nemigen lehet sokat lefelé menni.De ha nem lenne szoci, a kétüteműsége akkor is elég indok lenne.
Lehet vitatkozni, azt mondani szubjektív a véleményem, de azt mondom, a jawa634 erős és takarékos kétütemű. Természetes ez igaz arra CZre is, amiben ez a blokk van. Meg arra a Welorexre ami szintén ezt a blokkot hurcolja.
Szóval még egyszer: A 4.5ből nehéz lefaragni, de megnövelni valami rossz átalakítással, az könnyebb.
nekem mókolva volt. Levágott kipufogóval (azért volt benne folytás) elektromos gyújtás nélkül és szar fémhálós direktszűrővel 5.5-6-os átlagot nyomott. Az újabb Jawat már nem piszkáltam motorilag, csak a tomítéseket, legszűrőt cseréltem. Nincs túlzottan értelme variálni. Egy 638-as karbit feltehetsz rá, de a régi karbinak rengeteg előnye van. Egy elektromos gyújtással többre mész.
4.5 alá nem sokkal tudod vinni a fogyasztást. Az én 634em fogyaszt 4.2 4.5 között. Jól bejáratva, nem szétkopva, jó elektronikus gyújtással, takarékosan vezetve. 4re lelehetne vinni előgyújtás szabályzó és szívómembrán elkalmazásával. Illetve nagyon optimálisan vezetve 70es tempó mellett az enyém is teljesíti néha a négyt. Ha tényleg jó formában vagyok. de 90es tempó mellett majd 4.5, sőt ha ideges vagyok, picit meg is haladja azt.
A karbival nem nyernél sokat. Mire belövöd hozzá a fúvókákat, sőt esetleg a tűt is be kell csiszolni,kizabál a vagyonodból. Ráadásul gyártathatsz hozzá köztes darabot hogy fel tudd fogatni a hengerre.
hali akkor nem véletlenül áll víz szintesen ezek szerint.Azért köszi.
sorszám: 24749 (135405)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-09-10 13:32:02)
Van egy ismerősöm az mondta hogy szerezzek yamaha rd 350 karbit és jobban is fog menni és a fogyasztása is jó lesz.
Lehet hogy marad a gyári,de van nekem egy mikuni egész jó kinézetű karbi,lehet hogy azért kísérletképp megpróbálom.A kle 500 egyik oldali karbija.
dehogy okoskodtál. :) az a bajom, hogy átépítettem a Jawat, így aztán nem sok embernek kell. Be is fejezhetném (festés miegyebek) és akkor egy pofás motor lenne. Ugyanakkor pedig szeretnék egy CZ175öt, amit megépítek afféle 70-es évek dirtbike kinézetre. Az most nagyon bejön.
Képek a Jaffaról: http://bikepics.com/members/hzoltaan/89ts350/default.asp?i=2100214&s=0
az első kép, ahogy az eladó garázsában láttam. Az uccsóak, ahogy kinéz most.
Az elején még nem venni észre de aztán benő a kipuff nyílás a hengereken és az egész dob csupa kátrány és koksz,lehet kiégetni és kínlódni vele.
Az tuti! -ott olcsóbb, és jobb az alkatrész ellátás a CZ-hez és a Jawához..
(De)Ott az mz-ét nem igazán ismerik..
Akkor már nem is gondolkodnék a helyedben tovább, venni kell és kész!
Azt nem tudtam, hogy ott élsz. ;)!
Okosodtam..:)
Teknőc
Teknőc, előbb el kellene adni a 638-ast. :D már fél éve hírdetem. egy fazon jött volna, de akkor nem tudtam leautózni a garázshoz. Amúgy meg, lengyelben élek, ipari szívás lenne magyarból motort vennem. Meg itt olcsóbbak is. :D
4.5 szerintem az egy egész jó fogyasztás. A CZ-ket a régebbi karbesszal szerelték amik ugyan egyszerűek mint a faék, sőt el sem tőmítődnek, azért nem épp takarékosak. 4.5-től picivel lejjebb viheted ha valamiképp felszerelsz egy 638-as karbit, de szerintem több szívás, mint amit spórolsz rajta. 3liter nem lesz. :D
Japán karbi...? háát, próbálgass, CB-GS 250-500 körli twinek karbija esetleg, de lehet totál hülyeséget mondok. Az biztos, hogy fuvókáznod kell majd elég sokat.
Szia!
Nem tudom hogy mennyire befolyásolná a menetteljesítményét ha felfelé áll a cső.
Attól függetlenül tetszik,ahogy kinéz.
Persze, hogy megáll benne. Vagy kifolyik a könyöknél.
Mennyi ideig melegítettétek? Nekem a blokkfélnek is kell kb 20 perc mire tökig felcsavarva eljut 75°C ra...
sorszám: 24740 (135386)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-09 11:37:50)
Csak villanyrezsó volt kéznél, azzal próbáltuk melegíteni, de hát nem elég messze lehettünk a kívánt hőfoktól. Se hőlégfúvó, se forrasztólámpa, lehet, hogy rámegyek a tűzhelyre...
Köszi a tippet!
ja még egy kérdés Cz 350- mennyi az ideális fogyasztásuk túra viszonylatban 90km/h körül?
Az enyém olyan kb 4.5 re jött ki hosszú távon.
Esetleg lehet csökkenteni valami japán karbival a fogyasztást?
Köszi RAT
Sziasztok van egy Cz 350-es em, és azt szeretném kérdezni, hogy a kipufogónak hogy kell megemelni a hátsó részét mint ahogy az eredeti californiákon volt.
Ja meg hogy érdemes e?
Netán meg állna benne a trutyi?
Köszi RAT
Kicsit meg kell melegíteni és leesik.Hőlégfúvó kell hozzá, vagy gázos forrasztólámpa (végsőként gáztűzhely is jó), meg jó bőrkesztyű, ezzel meg lehet oldani a kérdést.Mások is mondanak majd megoldást ezzel kapcsolatban, nem kételkedem...
Jó munkát, üdv.. R
sorszám: 24736 (135343)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-07 21:28:38)
Apropó, ha valakinek lenne elfekvőben egy jó állapotú 3,25 16"-os gumiköpenye szívesen megszabadítanám tőle!:)
hát, ha nem is rakéta, de azért valami tudomány kell hozzá ami nekem még nincs meg:S
a villákat sikeresen kiszedtük egy barátommal, még a zégert is, de a perselyeket nem sikerült leszedni, hiába próbálkoztunk...
Az előbbi hsz-emben 2 eladó is van!;)!
Sok sikert!
Teknőc
Most már mindjárt veszek egy CZ 175-öt és megcsinálom dirt bikenak 1970-es évek stílusában! :D
Sziasztok!
Tegnap volt nálam egy ismerősöm egy 125-ös cz jawával,1985-ös kiadás nagyon dicsérte, elejétől nála van és a fogyasztás 3-l-körül van.Járt már vele Erdélybe is és a hegyeket is bírta,aszt mondta nagyon megbízható motor ő nagyon szereti pedig van egy yamaha 650-es grag stárja is.
sorszám: 24731 (135320)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-09-03 21:50:14)
a szimeringcsere sem egy rakétatudomány...
az ilyen alapszerelések, mint pl. a kerék eltávolítása, hozzáférhetőségi szempentból célszerű a lámpafejet (km óra, gyújtáskapcsoló) levenni bizonyára megtetted...
a villaszár felső rögzítő csavarját el kell távolítani, a felső villahidat nem muszáj levenni, de ha megteszed, az sem baj, (persze akkor a kormányt is), az alsó villahidat ki kell "nyitni", vagyis a sűrű menetes csavarokat oldani kell (ezek tartják egyébként a kürt konzolját)...
én többnyire, miután kiemeltem a csavarokat, a egy felfekvő, kúpos kiképzésű tüskével adok neki, ezáltal néhány mm-t nyílik a híd, ezek után finoman lecsúsztatot a villaszárat, és kész is. utána lehet szétkapni a villát...
sorszám: 24730 (135296)
( előzmény: lorincvagyok, 2012-09-06 21:07:05)
Kissé széthúztam a szénkefe rugóit, de ez nem segített. Most Kerinél van a fesszab, majd ha beállította, kiderül hogyan tovább. Jövő hét pénteken szeretném műszakiztatni, addig jegelem a töltés kérdést, majd ha érzem, hogy nem az igazi (lehet, hogy elég gyorsan meglesz) akkor visszatérek a 634-es megoldásra. De köszi a tanácsot!
Most az első villák szimeringjeit szeretném kicserélni. Tudnál benne segíteni? A villákat valahogy ki kell tolni\ütni a villahídból, vagy hogy a fenébe operáljam ki...:)
már csak azért is, mert a rövid keféket az a vérszegény keferögzítő képtelen a kommutátorhoz olyan szinten szorítani, hogy emelt fordulaton is stabil feszültség és áram jöjjön létre... én azért gondolom azt (ezt tapasztaltam meg korábban), hogy nyilván egy hosszabb kefét egy ugyanolyan hosszúságú leszorító intenzívebben tologatja a rézre...
a dinamócseréhez: én 360-ast használok, van több is, bezzeg egyik sem vitrines, ha menni kell, menni kell... szóval a gyengécske, egyébként kezdett nyegleni 45 wattnyi dinateljesítményt lecseréltem hipp-hopp egy 634-es, negatív testelésű outputra, és hozzávaló feszültségvarázslóra, megmaradt a gyári alaplap meg a megszaggatós kivitel, azóta úgy ketyeg, mint a Schaffhausen...
sorszám: 24728 (135286)
( elözmény: lorincvagyok, 2012-09-03 11:34:45)
CZ 125:
Nagyon jó kis gép a 125 CZ.
Jó nyomatékos, pörgős, ritka. Gyerekként sokszor láttam őket.
Egy kis mz menetteljesítménye, vagy max. egy-két pacival több.
Azonban, nyomatékosabb, a hegyekben jobban kapaszkodik felfelé.
Sajnos, a ritkasága miatt ma már nehéz az alkatrészellátás.
Hiba a könnyen melegedő hengere, dúsabb üzemanyaggal járatják ezért.
(-mint a kis mz-ét)
Ennyire emlékszem a kis CZ-ről, ha ez segít valamit.
Nagyon szép kis gép, néha még itt Szegeden is látok, (Retek utca környéke)
igaz az már 175-ös. Bőr nyeregtáskákkal. Bocsi eltértem...
Többi infó esetleg még itt-ha segít valamit:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_cz_125_gyari_allapot-6096675
http://csajokamotoron.hu/motortesztek/sajat-motor-teszt-cz-485/2-1983
http://pest.expressz.hu/auto/motorkerekpar/hirdetes-32159092/
Teknőc
Szerintem jóval négy alatt fog enni. A 350 köbcentis 634 zabál 4.5 körül.
Az is kétséges szerintem hogy gyengébb lenne a 125ös MZnél. A forgató nyomatéka általában nagy a jawáknak, czknek.
Amúgy rosszat én se halottam a CZkről.
Bár nem az én izlésem szerintiek. Javítani javítottam egyet, kettőt, ugyanazok a hibák mint a jawáknál.
Szerintem a CZ az remek vas. 125-ös, és akörüli krosszmotorjaik híresek voltak. A CZ ha jól tudom, fegyvergyár volt, a többi szoci gyárnál kicsit több hangsúly volt a precizitáson. Én jókat hallottam külföldről is a CZ-k ről, illetve a Jawa 634-es blokkjáról (gyártva CZ 478 vagy ilyesmi -ként). A 125-ös ráadásul egyhengeres, nem lesz gondod a gyújtással sem annyira. Tudomásom szerint olyan 4-et fog enni, és picit gyengébb, mint a 125-ös MZ. Ha esetleg egy régi krosszmotort találtál, akkor meg nem beszélek veled, mert rohadt máker vagy. :D
Sok sikert hozzá.
sorszám: 24725 (135275)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-09-03 21:50:14)
Sziasztok!
125-ös Cezet vásárlásán gondolkozok. Milyen tapasztalataitok vannak erről a típusról (megbízhatóság,gyenge pont)?
Köszi!
A kuplungomat nincs kedved megcsinálni? :D
Motorral nem olyan nagy élmény az összefutás.:D
Persze, összefuthatunk. Motorral vagyok :)
sorszám: 24721 (135223)
( elözmény: lorincvagyok, 2012-09-03 16:47:42)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|