:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Itt van a szocilapon a szerelési útmutató, azt is írja, hogy beszerelés előtt kívülről zsírozni kell a telórugókat.Én már láttam olyan rugót, ami kopott és oxidált volt.
Annak a résznek a korrózióvédelmét írtam neked, ami a gumiharmonikák alatt van, és a teleszkópúton kívül esik. Tehát karbantartás nélkül ki van téve a korróziónak.
Miután nagynehezen rájöttem, hogy műxik a képtár, felpakolok pár okos dolgot még,ha lesz időm, aztán ami tetszik neked azt bármely felbontásban átküldöm.Lesz pár célszerszám, talán űléskárpit javító segédlet is. Túradoboztartó, egyebek..
A freemail , klikkeltem az e- mail-re..
This is the Postfix program at host mail.net-tv.hu.
I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.
For further assistance, please send mail to
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.
The Postfix program
: host fmx.freemail.hu[195.228.242.194] said: 550 sorry,
no mailbox here by that name (#5.3.0)
egyebkent ki is probaltam a mocit, :) mintha egy uj gepem lenne, kiraly lett a szimering csere utan.
melyik fiokom nem fogadta?
Próba cseresznye:
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039053#2
Remélem itt lesz !
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039053#2
Itt pecsen a kiki motoros boltban vettem, tok ugy nez ki mint ami benne volt.
Repsol MOTO olajat tettem bele 15W30-ast.
Zsirozni nem zsiroztam sehol, hol kene? :)
HyGy
Ez marhára nem megy ma, elhalasztom..
Bocsi, kicsit ismerkedek a pályával, onnan nem megy , innen?
http://kep.tar.hu/tar/galeriaim/
Ezeket a képeket csináltam neked a szimeringről, mikor rákérdeztél, , de nem fogadta a fiókod..
nem tom, műxik-e, ma regisztráltam..
http://kep.tar.hu/tar/galeriaim/50039053#2
Tudjuk, spéci szerszám nem kell , csak spéci szimering.
A telószárakat illik bezsírozni vékonyan litiumossal, a gumiharmonikák által fedett részen.Ezt gyakran kell ismételni a régi zsír eltávolítása után.Milyen olajat töltöttél a telóba? Hol kaptál gyári szimeringet?
Na kicsereltem a telo szimeringeket a 638-be nem kellett hozza semmi spec szerszam.
szia mindenkinek
Barátom volt kint szlovákba de sajnos későn ért ki, ezért az árlistás lapot nem tudta kitölteni, hanem otthagyta, és a bolt tulaja megígérte, hogy postázza nekem. amint megjön a levél abba a pillanatban fogom frissiteni az árlistás oldalt a jawamania.uw.hu n és utánna lehet rendelni az árak szerint!
addig is mindenkitől türelmet kérek!
Tibi
Haho!
A California JAWA elektromos részei (állórész,forgórész,megszakító ilyesmi) beszerelhető 559-es JAWA-ba?
Azért erőltetem a témát, hogy mindannyian, mint érdekeltek tisztában legyünk a lehetőségekkel, és a kötelezettségekkel. Ugye , nem akarunk feleslegesen tejelni az államnak.. Inkább előzetesen itt vitassuk meg, hátha kiderül valami , ami esetleg nem engem igazol. Ezt nem igazán szeretném, mert igen sok kutatómunkám menne pocsékba, de attól még előfordulhat ilyesmi.
Még egy apróság, hogy az oldalkocsin elöl rendszám van az a világökörség része magyar módra.
Hogy kerül ilyesmi egy jármű nyilvántartásban nem szereplő motyóra?
Aminek a számát nem jegyzik sehol , ha van neked ilyen 5 darab , bármelyiket a mocid mellé nyomhatod.. ki tudja melyikkel,vagy kiével voltál vizsgán.. vagy nem velorexel, hanem mással...nem csak a velo.. gyárt oldalkocsit, ki fog rád pirítani, ha orosz oldalkocsit akasztasz fel?? Mondjuk egy uralt, vagy izst... miért is ne, mz mellett is van velo..
Kukkold már meg a külföldi oldalasokat !
http://www.enetcommerce.com/sidecars/web/index.html
Oksa, közben visszaolvastam. A rendőrnek úgyis nehezére esik a gondolkodás.:))) Más észrevételem egyelőre nincs, szvsz lehet közlekedni oldalkocsi nélkül is.
Neked nem uniós, legújabb típusú forgalmid van, ami az uniós rendszámhoz jár.A régebbi-1 éves- nekem is olyan volt, mint a tied. Ezen lépünk most túl éppen, csak nem koncentráltál rá az előzményekre... nem baj, most már te is fogod érteni a dolgot összefüggéseiben.. más kérdés, észrevétel?
Matya, megtanultam már régen, hogy jogszabályok közt matatok, és emiatt engem elég nehéz egy mezei hivatalnokoknak megszivatnia.
Nem akarok szerénytelen lenni, de a mezei sokadik főnöke is napokig gondolkodott és kutakodott legutóbbi aktuális kérdéseimen, amelyek más , saját gépjármű ügyemiből származtak..
Szerinted melyik B.M. vagy KöHÉM rendelet szerint szórakozhatna a rendőr veled, ha otthon hagyod a jármű nyilvántartás szerint nem létező oldalkocsit, amire , ennek ellenére engedélyed van?
Hol van leírva, hogy ez bonthatatlan egység ?
Hali!
Az én forgalmimban (ami géppel van kitöltve) kézzel van beírva az oldalkocsi alvázszáma, le van pecsételve meg minden. Egye fene hogy így van. Hogy az oldalkocsis állapotnak megfelelő súly van feltüntetve, az is ok. De az van benne, hogy a szállítható személyek száma 3, akkor az szóló mociként elég furcsán nézne ki.....
Az oldalkocsit levehetem :-)) bizony!
Beszéltem a Közlekedésfelügyelettel.
Tojnak az oldalkocsira, a száma sem érdekli őket.( Az okmányirodát se!!!!) Mert :nem uniós jármű!!
A forgalmi, és a törzskönyv az oldalkocsinak semmilyen adatát nem rögzíti.
Nem kell azonos színűnek lennie a motorral!!!!
Sehol nem rögzítik a színét!
Se a típusát!!!
Más hírrel is szolgálok : Az oldalkocsi a jármű nyilvántartásban nem szerepel!!!!!!!!!!
Tehát semmi köze hozzá a rendőrnek, és akár hupilila színe is lehet, a forgalmid szerinti libazöld motorod mellett!!!!!
Egy a lényeg : a motorod rendszáma elöl rajta legyen, ha fel van akasztva...
Még , egyszer, a lényeg : a zsaru tehet nem 1, sok szívességet, mivel az oldalkocsi a jármű nyilvántartásban nem szerepel, tehát ő sehonnan sem tudhatja sem a számát, sem a színét, sem azt, hogy miért van kedved oldalkocsival, vagy anélkül motorozni...semmi köze hozzá!!
Sőt, senki sem tudja, hogy azzal voltál-e vizsgán, ami rád van pillanatnyilag akasztva...Ellenőrizhetetlen!!!
Gyakorlatilag, ha oldalkocsist vizsgáztatsz, olyan előjogot szerzel, hogy te döntheted el, oldalkocsival, vagy az arra amúgy ráadásként alkalmas motoroddal, oldalkocsi nélkül közlekedsz..
Nagyon várom a hozzászólásokat...
Hali!
Jön valaki holnap Brüno-ba ???
Üdv.: Petike
Ja, ezért fogom szólósíttatni.Bár se testem, se lelkem nem kívánja annak a 20000Ft-nak a kiadását, amibe ez kerül.....
Rossz hírem van.Nem veheted le az oldalkocsit, csak azzal rohangálhatsz, mert ugyanaz a rendszáma mint a motornak.Egy kasztninak számít, ami ugyebár bonthatatlannak minősül, mégha le is tudsz róla csavarozni bizonyos darabokat.Meg amúgy is, akkor megváltoznak a motor tulajdonságai.Nem fognak egyezni a pillanatnyi adatai a forgalmiban szereplőkkel, és akor az már nem ugyanaz a jármű.:)))Ki van találva rendesen.Még ha olyan zsaruval találkozol, aki kötözködősebb, a rendszámot is leveheti.
A pillanatnyi EU hatás sajna reményeiddel ellentétesen alakul.Ettől az évtől 4000 ről 6000-re emelkedett a forgalmi, és a törzskönyv ára is.A bürokrácia csúcsokat dönt, egy külföldröl behozott gépjármű iratainak csak az átvizsgálási díja 7000 .Nálunk kitalálták azt, hogy sok címen sok hivatal sok pénzt kaszíroz állam bácsinak.A regisztrációs díj is remek bevétel, a megfelelő hivatal be is hajtja.
Tehát itt a magasabb állami bevétel elérése miatt ez csak rosszabb lehet.
Más téma, az oldalkocsi. Ennek a szerkentyűnek itt rendszáma van, ennek a csereberélése, máshova átrakása pedig itt bűncselekmény. Elég húzós börtönbüntetés kapható érte.Itt is leveheted, ha akarod, csak a vizsgán kell a helyén lógnia, mivel a gépjármű jellege oldalkocsis, tehát az is vizsgázik...nem akarom önmagamat ismételni..
Ezek a velorex 562 és egyéb oldalkocsik harley és egyéb nagy dögök mellett is futnak más országokban.Ha kedvem tartaná, doksi nélkül hogy tehetném meg ezt itt ?
http://www.enetcommerce.com/sidecars/web/index.html
Köszönöm.
Szereztem digit gépet, úgyhogy tudok képeket csinálni róla.
Ha sikerül elhoznom, majd felhívlak, úgyis agyalok majd a gyújtáson.
Sajnos vasárnapra is esőt mondanak.
Peti74
Oldalkocsihoz annyit fűznék, hogy nálunk Szlovákiában egyáltaláén nem kell semmilyen papír az oldalkocsihoz. Akarom felteszem, akarom leveszem és úgy járom a motoromat. Szerintem azért nem is foglalkoznak vele, mert ritka, mint a fehér holló. Egy emberre meg nem fognak külön jogszabályt alkotni.
Szerintem az EU legélvezetesebb hatása az lesz, hogy Magyarországon csökkeni fog a bürokrácia. Mi a francnak komplikálni a dolgokat?
Ha ott lesz a gép, nálad, hívjál fel, van itt nekem olyan motyó, 638-as rugóstag,amin legózhatsz,amíg nem kapsz valahol jó állapotút. Az új gumiharmonikák és teló szimeringek vadászatát máris elkezdheted.Ha a féktartó lap hiányzik, az is van.
Egy lehetőséget említemék, de nem biztos hogy ez a baj..
Az a váltótengely, amelyik a fenekes tűgörgős csapágyra támaszkodik, a kopások miatt lehetséges, hogy újra hézagolandó, mert a kapcsolókörmök- most séróból nem mondom meg, melyek- már összeérhetnek.Ennek hasonló hangja van.A tengelyvég támaszkodó gallérjának kopása okozza.
A szerelési dokumentációt töltsd le a szakirodalomból, a váltó összeszerelésénél ezt részletesen megtalálod, pontosan ennek a hibának a kiküszöbölését.Az enyém úgy lett jó, hogy a csapágycsésze és a zéger közé hézagolót tettem.Egy zéger vastagság elég volt.Sajna ezt hézagolni csak széthúzott blokknál lehet..
Oldalkocsisok figyelmébe!
Ma cseréltettem az oldalkocsis törzskönyvét és forgalmiját, mert a múlt hó 31.-én , mikoris emiatt bementem az okmányirodába, nem volt dupla motor rendszám.Azt mondták,az ügyintézők, azért nincs, mert ez bizony speciális eset.Tegnap délután érkezett be az igénylésük alapján. Én speciálisan idegbajt kaptam azonnali hatállyal, mivel három órát ültem sorban potyára. Ez máris kész röhej, de nem tudom, miért vártam mást...
A másik érdekesség,- ma kiderült - az oldalkocsi a gépjármű nyilvántartásban nem szerepel. Persze, nem gépjármű, nem utánfutó, és nem pótkocsi.Miért is szerepelne ott.Tehát nem jegyzik.
Az új, uniós forgalmiba nem szabad bejegyezni a számát tintával, kézírással, mint a régibe eddig. Meg máshogy sem.A törzskönyvben nem szerepel,mit is keresne ott, saját törzskönyve naná hogy nincs.( jobb is, drága mulatság lenne)
Adódnak érdekes kérdéseim.
A következő vizsgán honnan fogják tudni a kpm-esek, hogy ez az én mocim olalkocsija, vagy kölcsönkértem egy vizsgaképest? A mostaninál egyeztették a forgalmiban szereplővel!
Hogyan igazolom a tulajdonjogát, vagy azt, hogy a gépemre, pont ez, felszerelhető?
Az igazoltató rendőr honnan tudja, hogy az oldalkocsin levő rendszám, erre az oldalkocsira felszerelhető-e, van-e érvényes műszakija? A száma már nincs a forgalmimban..
Hogy megyek át vele a határon, ha iratot oldalkocsi alvázszámmal nem tudok felmutatni?
Káreseménynél, hogy egyeztet a biztosító?
Az oldalkocsi egyszerre vizsgázik a motorral.Más ettől eltérő számú oldalkocsi eddig nem volt csatlakoztatható. Mivel a státusza oldalkocsis motorkerékpár. Kell is műszaki ellenőrzés, hiszen ennek az eszköznek tényleg megfelelő műszaki állapotban szükséges lennie, életek múlhatnak rajta.
Van valakinek motorkulija, motor utánfutója? Azzal mi a helyzet, van saját törzskönyve és forgalmija? Szerintem igen.... Ha igy van, akkor rosszat sejtek, gyanítom, az oldalkocsi is hamarosan erre a sorsra jut.. Úgyhogy félek, kezdhetünk gyűjteni..
Bocsesz,jobra döntve halgat el.
Üdv mindenkinek.
A 638 asom a kuplung környékén furcsa csörgő hangot hallat alapjáraton.Majd emlve a fordulatot olyan 1800 körül elhalgat.Viszont alapjáraton is elhalgat ha a mocit kicsit megdöntöm balra.A lánc új rajta és a lánckerekek is szerintem vonalban vannak.Megakadtam.Szerintetek mi lehet ez?Esetleg a váltóban valami?
Válaszokat előre is köszi.
de a telószár is természetesen...
bocs Jawa
Peti74 anyit hogy a felső kifli elszakadt ahol a telószár belecsatlakozik. :( a váz tuti elment? :( még nem nétzem meg.
Ez akombináció nem hihető. A kiflik elmennek, de a telók és a váz sértetlen marad ? Egy ETZ sajnos nem ilyen masszív (Jawasok örüljetek :)
Tankot levetted egyáltalán ?
Ha jön a kárfelmárő, akkor ETZ-s haveroktól szerezzél be mindent, amit ők már leamortizáltak (törött indexek, görbe kormány, zúzott műszerek, görbe teló, horpadt tank, stb) aztán kicsit amortizáld még vele a motorod. Így se számíts sokra, mert ők úgy számolnak, hogy 1988-ban a centrum áruházban került mondjuk 35ezer Ft-ba újonnan, plusz a pénzromlás 17 évre mínusz az amortizáció 17 évre és a végén kihozzák hogy gazdasűgi totűlkár esetén adnak érte 20 ezret. Sajnos ez van, a biztosítónak ez csak egy 17 éves olcsó keleti motor. (kivétel ez alól a veterán minősítéssel rendelkező jármű lenne).
Üdv,
Peti74
Az 559-esbe kb. 1 liter MOL Hykomol ( 80w90) megfelelő lesz.
Üdv,
Peti74
Szeretném a sebváltóolajat is lecserélni, kb mennyi, és milyen olaj szükséges?
hoppá, későn kapcsoltam :)
De ott dolgoztam, elsőnap az ujj munkahelyre menet nemtünk be a városbaés én előztem a kocsisort motoroshol illően és kiengedték az asconát :( de nem nézett szét nem akarta elismerni ezért rendőrt hívtunk és egyből elmondták hogy nem adta meg az elsőbbséget. azért gondoltam ujj alkatrészekre mert a biztositó remélem fizet. Amugy alsó felső kifli, kékkar, kerékből kiszakadt pár küllő :)első lámpa üveg, hátső fékkar.Enyi aszem, jövöhéten jön megnézni a kárfelmérő. Mire lehet számítani? addig borogatom a lábam.
Juj. MZ-vel inkább menjünk át az MZ fórumba, mert a Jawasok elátkoznak :o
Peti74
Hi _Béla.
Csak nem a P....itásnál dolgoztál ?
Az ETZ250-en pontosan mi tört meg ? Mert, ha a váz nem görbült, akkor az összes többi cserélhető és javítható. Gondolom a telók elmentek, felni, sárvédő, lámpa, műszerek, kormány, karok ?
Csak azért kérdezem, mert egyrészt nekem is van ez-az, másréaszt ezeket a cuccokat úgyis bonottan érdemes beszerezni, mert amúgy egy vagyon. Én azt mondom, készülj fel a következő börzére.
Peti74
Szia Peti74
Azt a Jawa-t régebben én is meg akartam venni. Ott dolgoztam ahol az az ember akitől megveszed. :)
Hétfőn kikanyarodott elém egy opel ascona és nagyot estünk haverommal és a szegény ETZ 250 eleje totár összetört, tudnál olyan helyet ahol viszonylag jó minőségű alkatrészeket kapni?
Köszi
hello
Gyurma. Mégis milyen Jawa ? Perák, csepptankos, kockahengeres, twinsport ? Lehet hogy rétiboglárkának igaza van és rézpersely van benne, de a csepptankosok lengővillájában biztos, hogy öntött acél persely van, ami ráadásul peremes, ezért csak kintról befelé lehet kisajtolni. De ha mégis csepptankosod van és sikerült kivenned a lengővilla tengelyét, akkor azért külön gratulálok, mert nekem volt már szerencsém 6-7 ilyen csepptankosból kiszedni azt a tengelyt, és külön ütőtüskét kellett hozzájuk köszörülnöm.
A gumi o-gyűrű meg csak azért van, hogy ne folyjon ki mellette az olaj, ami a váltóból egy csövön folyik be a tengely belsejébe, hogy legyen valami kenése.
A csere tényleg a holtjátéktól függ, de cseptankosnál javítható a dolog úgy is, ha 180 fokkal elforgatjuk a tengelyt, mindössze a közepén kell bele köszörülni egy új lukat a rögzítőcsavar számára.
Üdv,
Peti74
Kispók légszűrő jó bele, csak le kell vágni belőle kb.1cm-t./hosszában!! :))/
Ősszel vettem egy 250-es jawa-t. Most kezdeném el használni, de szükségem lenne néhány dologra. Mivel Kaposvár mellett lakom a közelben szeretném beszerezni. Úgy hallottam van Pécsen egy jawa bolt, ha valaki tudna róla közelebbit kérem írjátok meg. Egyébként jelenleg egy levegőszűrő kéne. Ha tud valaki kérem segítsen.
szeva gyurma az aréz amit lácc benne az a persely..elöte meg kerlett volna nétned hoyg mekkora holt játéka van a lengövillának ha van neki akkor cseréldd ki ha nnics akkro maradhat.a perselyeknek simán ki kell jönniük...
sok sikert
Segítség!
Ha valaki már szedett szét hátsó lengővillát az segítsen!
Nagy restaurálás alatt áll a jawam, teljesen ízekre szettem, de van egy bibi, nem tom milyen a hátsó lengővilla perselye. Ahogy leszettem, csak egy gumigyűrű esett ki belölle, jobban nem is merem szétszedni. De látni, hogy valami réz dolog van benne. Mit tegyek??? Csere, vagy maradjon így?
Köszi!
Ezekszerint a 638-asnak 36 mm-es a teló csöve ? Akkor az vastagabb, mint a 634-eseké, mert azoknak még csak 32 mm-es ?
Csak azért kérdezem, mert a 638-as, amit vasárnap hozok el, ha minden jól megy, hiányzik a két első telója, mint kiderült. A kiflik, a kerék és a sárvédő megvannak.
Peti74
E-mail visszajött, nem müxik a fiókod.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|