:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kedves nálam tapasztaltabbak!
Hol érdemes forgalmiztatni derék, ám kissé korosodó Jawa 350-634-emet?
Múltkor (volt az már 3 éve is...) elsőre átment, de szerintem a vizsgáztatók nem vették észre, hogy az első féknél markolatig húztam a kart, hogy kirántsa a görgőkről a motort... Esetleg érdemes úgy beállítani, hogy vizsgán alapból fogjon kicsit, aztán vizsga után visszaállítani?
Előre is kösz!
Szia Zoli! Ma vettem aksit a Futár motorosboltba van magyar és japán mind a kettő kompletten 3100HUF.Üdv.Julius
Sziasztok
http://web.axelero.hu/varga79
nézzétek meg várom az itéleteket!
szia
köszönöm, már megkaptam hétvégén privátban a cikket, kéréde nincs, mert egyértelmű minden ami le van benneirva.
Még egyszer köszönöm.
Tibi
12V, 5Ah aksi kell bele.Nézd meg valami motorosboltban.Tuti, hogy lesz.NE Seleks-et vegyél, ha jót akarsz magadnak.
Sziasztok!
A hétvégén veszek egy 638-as 12V-os Jawat, de nincs benne akksi, kellene tudnom hogy Pesten hol tudok venni, ill. van-e valamilyen kódszáma.
Köszi. Zoli
Kedves TTibi!
Mostmár kint van a cikk, ha kérdésed van akkor küldj mailt!
Üdv,
kgandras
Szeritem mz tárcsából egy is elég lenne. Kettővel már lehet, hogy sikerülne blokkolni az első kereket is.
Szerintem is orrnehéz a jawa, de az is számít, hogy az ETZ jóval könnyebb. Télen nekem több ízben sikerült blokkoltatnom az első kereket, amikor megvettem a jawát, és próbálgattam.Gondolom, a dolog függ a gumi barázdáinak profiljától is. Nekem most olyan gumi van fent, ami talán egy picit hamarabb csúszik meg, viszont könnyen lehet a csúszásból kihozni.Vagyis közel van egymáshoz a guruló, és a csúszó surlódási ellenálása.Mindent összevetve, én teljesen elégedett vagyok a Jawa fékrendszerével.A motor többet tud, mint én, nekem ez bőven elég....
még annyit ha jól tudom akkor a jawa orrnehéz az mz pedig far. igy pl az mz emeli is magát inulásnál, a jawa nem.
lehet hogy ezért lehet tapasztalni mz-nél az elsőkerék csúszását. jawanal akármenniyre is markoltam a fékkart nem tudtam állóra fékezni az első kereket.
reméllem nem is lesz soha hozzá szerencsém, mert azzal nagyot lehet burkolni:)
Tibi
Heló!
Azért nem árt "ésszel" közlekedni!
Az első kereket is lehet blokkolni, és az aztán kellemetlen érzés tud lenni!:(
Ehhez még csak kismotoron volt szerencsém, de nem akarom újra átélni.
Boky
A forex lapja nagyon sok infót tartalmaz, leírja még azt is, mi a szerkezeti különbség gondozási szerint az akkuk között.
Itt te is meggyőződhettél róla, hogy nem ugyanaz az ólom, és szigetelés..valamint, hogy mennyire függ az élettartam a belső kialakítástól és az újabban felhasznált anyagoktól.
A garancia időtartama szerintem nem reklámfogás,hanem üzletpolitika. Perionék tudták, hogy max 2-3 évet bír leggyakrabban az akkujuk, ezért, hogy ne érje őket veszteség, csak egy év garit adtak.
Egy megbízható minőségi termékre a gyártó viszont bátran adhat három év garit is, hiszen terméke a nyolc évet is kibírja.Nem zárom ki, hogy minőségváltozás lesz Perionéknál, ha esetleg felvásárolta őket a Varta, de akkor az ára már nem annyi lesz..
A minőséget, a biztonságot meg kell fizetni.Nekem megér ennyit, hogy 6-8 évig egyáltalán ne kelljen foglalkoznom az akkuval. Úgy tűnik másoknak is, mert igen sokat gyártanak ebből a kategóriából.Megjegyzem, fokozottabb igénybevételnél más nem is jöhet szóba.
Más téma : azt olvastam a zselés akkuról, hogy jármű indítására műszaki okokból egyáltalán nem használják.Tehát ezek szerint indítómotoros motornál nem is alkakmazható.
szia
én sokat szoktam bicajozni régen, verseny szerüen is, és az ott szerzett tapasztalatokat kamatoztattam motoron is:) magyarul merem használni az a 180 kg-s göncöt ami alattam van:) Tegnap is 3 ugrottak szerteszéjjel mert azt hitték nem tudok megáálni pedig...:) csak leteszteltem az uj gépet amit össze raktunk.
én még olyannal nem találkoztam hogy az első kerék blokkolna, szerintem nem is nahyon lehetsége. a hátsó igen de az nem is kérdéses.
Tibi
Akkor itt is a témához...
A 250 es ETZm tárcsa féke blokkolni tudta az első kereket, ami nem jó, hiszen csúszó kerékkel lassabban áll meg a moci. A jawám, ha jól érzékeltem valamivel a csúszás határ alatt fog. Nekem ez tetszik, hiszen így nem kel annyira figyelnem a fékezésre, majdnem optimális a dolog. Ennél jobban valószínüleg az én képességeimmel nem is tudnék fékezni.Majdnem elfelejtettem: Télen nagyon hideg betonon, hideg gumival a Jawa is blokkol, de télen keveset járok mocival.:)
kellene nekem egy mz első teló szárnak az a része amire a fék meg rá, és egy első tárcsa fék is!
ha valakinek lennne bontásból akkor kérem szóljon, mert nem tudom hogy milyen áro lehetne hozzájutni.
ha valakinek van tapasztalata hogy az mz tárcsa menniyvel erősebb mint egy jawa dob fék, akkor kérem irhja meg.
elgondolás: mz tárcsa előre ám dupla tárcsával, mivel az agy lehetővé teszi hogy két oldalról csavarozzak rá tárcsaféket. mekkora leeht igy a fékereje egy motornak?
Tibi
Hát jó. Akkor te vegyél 12e Ft-ért kék vartát, ami ha nem vágtak át a marketingmenedzserek, tényleg nyolc évig tart. Én veszek 3e-ért két éves Periont, ami még további két-három évig eltart. Ha elosztod, ez pontosan ugyanannyiba kerül, és pontosan ugyanazt tudja! A különbség csak annyi, hogy ha elromlik a szabályzó és túltöltöm, vagy zárlat keletkezik és lefüstöl, vagy akármi, akkor én kevesebbet bukok. :-)
Amúgy akkuügyekben itt is lehet okosodni: http://www.forex.hu/fajtak.htm
különösen ez tetszik: (Forex FAQ) "Garancia: .. A garancia egy kereskedelmi fogás, nem műszaki paraméter." :-)
Ja, és bónusz kérdés: tudja valaki, hogy a www.perion.hu miért van átirányítva a varta német lapjára? (Én azért sejtem...)
Kicsit beleolvastam a Vartába..
A Silver -ezüst- arra utal a névben, hogy a pozítív rács ezüst ötvözetet tartalmaz. Ez 20 % élettartam növekedést okoz, így ezt nyolc évre taksálja a gyártó.Ezek az akkuk a tultöltésre reletíve érzéketlenek. Ezt a típust szálsőséges éghajlati viszonyok közt Amerikában taxikon tesztelték. Ezek az akkumulátorok 100 %-ban gondozásmentesek.
A lényeg számunkra:
A Varta gyárt motorkerékpár akkumulátorokat is, ahogy láttam, igen széles választékban..
Hmm, a zseles aksit ami riasztoba valo is 14.4V-al lehet tolteni, szoval ha jo a fesszabajzo az aksi kibirja. A motorba valo zseles aksi meg szerintem direkt erre a 14.4-re van tervezve.
Nekem zseles aksi volt eddig az osszes mocimba.
HyGy
Valóban berugós motorról beszéltünk.De a jáwák töbsége, a 6voltosok szerintem mindegyike nem csak az indításnál használja az akut. Akármilyen jó a generátor karbantartása, akármilyen jó a fesszabályzó, városban rengeteget megy a rendszer aksiról. Főleg, ha valaki a szabálynak megfelelően felkapcsolja a világítást.Bár ha így tesz, akkor csúcsforgalomban drukkolhat rendesen, hogy bírja az aksi hazáig.
Zapkorte!
Beírtam a Google keresőbe : varta
ezt dobta ki elsőként, itt megtalálod, amiben kételkedtél, még a külömböző technológiákat is megismerheted.
http://www.varta-automotive.hu/
Tölem nevezhetjük akár a fehér Vartát másod, a kéket első osztályúnak is.
A lényegen nem változtat.
Több ezer ember gyakorlati tapasztalatát nem érdemes kétségbe vonni, cirka ennyien taxiznak ma hazánkban, kénytelen-kelletlen megtapasztaltuk az akku dolgokat már.A kocsikba épített rádióadóvevők pedig hatalmas információcserét tesznek lehetővé, egy rádiócsatornán volt, hogy négyszázan voltunk egyidejűleg.Az ember mindent hall, és megjegyzi.
Dióhéjban csak annyit tennék hozzá, hogy a gagyi akku egyszerűen cellazárlatos lesz a sok indítástól, a jó meg nem. A gagyiból kihullik a szigetelés a lemezek közül, a jobb minőség erre sem hajlamos. Szerintem, az első akkus ugyanezeket elmondja neked , amiket én leírtam, kérdezd csak meg, mit javasol nagy igénybevételre, taxiba..
Ez éppolyan dolog, hogy én a taximra nem Barumot tettem, hanem Y mintás Stomil-t vagy Continental-t.
Attól, hogy motorozunk, nem baj ám, ha informálódunk, hiszen sokunknak van kocsija is, mások tapasztalását felhasználni pedig nem rossz dolog.
Ha ásványi olajat használsz a keverékképzéshez, nem nagyon tanácsos ez alá menni.
A szintetikus olajak nem igazán égnek el, tehát a robbanás után is visszamarad némi kenőanyag.
Elvileg itt lehetne csökkenteni az olaj mennyiségét, gyakorlatilag viszont nem, mert az van a szintetikus olaj dobozán, hogy tartsd be a gyártó keverési utasításait. No, olyet én, szintetikusra kihegyezve a 87-es motor kapcsán nem találtam.
Gőzöm nincs, hogy az új 350-es Chopper megegyezik-e motorikusan a mienkkel, ha igen, a forgalmazónál lehetne érdeklődni. Egyébiránt a szint. olajak árát indokolatlanul magasnak találom.
Nem tudom, én sosem taxiztam és egyelőre nem is fogok, bár tény, hogy mint mindenki, többnyire magam is a városban közlekedek: 4-5, max 10 km-es távokon járok intézni az ügyeimet, de ezeken az etapokon rendesen vissza is tölti a generátor az akkut, sosem kellett kivennem, télen se, nyáron se, állandó használatban sem, egy két hét állás után sem. Igaz, naponta max 6-7 indítást eszközlök, de azt viszont egy rendes, jó állapotu 1500-os motoron, nem nulla kompressziós kispolszkin.
Azt nehezen tudom elképzelni, hogy egy gyártó "kétféle minőséget" gyártson kétféle színben. Azt még csak-csak el tudnám képzelni, hogy ha azonos gyártmányon belül volna I. oszt. és II. oszt. matricával ellátott darab valamilyen meo szempont alapján, de azt el sem tudom képzelni, hogy a doboz szinezésén kívül mit lehet megváltoztatni egy szárazon szállított akku gyártástechnológiájában?
Akárhogy is, az én tapasztalataim azt mutatják, hogy egy rendes, generátoros gépnél, ahol a töltőberendezés minimális gondozást kap, gyakorlatilag bármilyen akku megfelel. Jó, a dízel autók téli indítása tényleg más műfaj, de mi itt alapvetően berugós motorokról beszélünk, ahol az akkuról a gyújtás megy kb. fél percig, amíg a motor felpörög, és a generátor/dinamó tölteni kezd. Erre szinte bármi jó.
Egyetlen dízelem az említett 1,6-os Ford Escort volt,még a bordás hátsólámpás fajta.Imádtam, belül tágasabb volt kategóriatársainál, legyorsulta a benzinesek nagy részét, kanyarban pedig irdatlanul stabil volt.Országúton 130-nál öt személlyel megette a hat litert százon.
A tápszivattyún kívül semmi elektronika nem volt benne. Igénytelen, hű, üzenbiztos jószág volt..
A Jawammal 1:40keverékkel járok,de ugy vettem észre mintha az olaj lehetne kevesebb is.Van valakinek hasonló tapasztalata.
Nekem már volt egypár dieselem de az elöző benzinesemet a mai napig visszasirom
Hogy dízelben mennyit bírnak , arról nem ís írtam csak benzinesekről .
A dízelemben egy Motorcraft volt, 600 Ah-s mikor vettem , én ugyanazzal adtam el , pedig négy évet taxiztam vele. Több dizelhez sajna nem volt szerencsém.
Egyszer gondolkoztam, hogy a savas aksit lecserélem zselésre. Utánanéztem és kiderült, hogy a zselés aksit (ha jól emlékszem) 12V al kell tölteni a savasakat meg 14V körül. A Jawa savas aksira van tervezve. A zselés tönkremenne 14V os töltőfeszültségtől. Szóval csak óvatosan.
Rosszul tudod a perion és társai akkumulátorok egy évet sem igazán birnak ki a diesel taxikba.
Nem egészen úgy van, ahogy gondolod. A puding próbája, ha megeszik.
Taxi üzemben gyorsan kiderül, melyik akku bírja tovább a napi ötven körüli indítózást.Elnyűttem pár akkut . néhányat vissza is vittem gariba. Nem véletlenül kötötte ki néhány silány minőséget forgalmazó cég, a korlátozott garanciát , ha terméke taxiba kerül. Egyébiránt az sem mindegy , hogy a gyártó egy, két, vagy három év garanciát vállal.Ebből a kockázatviselésből máris sokminden kiderül.
Igenis van rangsor az akkuk közt, és van jelentős élettartambeli külömbség is eltérő műszaki megoldás szintén.
Van, hogy egy gyártó kétféle minőséget is gyárt ugyanabban a kategóriában, két külömböző áron, csak a példa kedvéért a Varta fehér, és kék dobozos változatát hoznám fel . Vagy itt van a fehér, és fekete Bosch. Itt is az utóbbi a jobb..
Aztán ne hagyjuk figyelmen kívűl az akkuk azt a kevéssé ismert tulajdonságát, amit indítókapacitásnak neveznek.Erre a dízeltulajdonosok szoktak, rendszerint, későn rájönni, mikor akkut cserélnek, és a vadi új akkuval nem indul at autó. :-)
Egy dizelbe való aksi benzinesben sokkal tovább bírja.
( egy benzinesnek elég 160 Amper , mig egy dízelnek kell 500 A indítókapacítás ugyanabban, a mondjuk 12v 66Ah tartományban.)
Mikor elkezdtek nagy tételben bejönni a nyugati öreg autók, akkor kezdtünk el rácsodálkozni a nyolc éves , kifogástalanul működő akkukra.
A Perion és társai taxiban másfél, két évet bírtak, míg a Motorcraft hatot is.Persze az ára sem annyi..
Hali!Köszönöm az akkumulátoros hozzá szolásokat.Holnap megyek és veszek egy savas aksit. Üdv.Julius
annyit tennék hozzá, hogy egy közönséges jawa akksi 3800 Ft meg a sav. Tart ameddig tart! Épp ezért én sosem veszek semmilyen hiperdrága csuda-akkut. Ugyan melyik gyár garantálja, hogy tovább tart? És mitől is tartana tovább? Ugyanaz a sav meg ólom van abban is, mint a perionban, amit máfél éve a bontóban vettem, és amivel a mai napig gondtalan autózok. :-)
A savas aksiknak már csak elenyésző része nem gondozásmentes. A kocsimban például egy fekete Bosch Silver van,cirka három éve, semmilyen utántöltésre nincs mód.Teljesen zárt. Élettartama várhatóan akár 6-8 év is lehet .
Motoréknál nem tudom, van -e ilyen technológia, szerintem kéne lennie.
A motor aksik súlya majdnem mindegy, hiszen hogy fél kiló, vagy másfél, az nem sok vizet zavar.A mérete tényleg lehetne kisebb..
A karbantartása pedig, persze a megfelelő üzembehelyezés után, maximum a desztillált víz utántöltögetésében merülhet ki, mivel a sav nem párolog, azt tehát nem kell pótolni. Sokan előre bekevert savval töltik utána akkujukat, aztán csodálkoznak, hogy nem jó...
Én akár hetente felteszem a töltőre a moci aksit, ha kedvem és időm engedi. Erről a tevékenységről szívesen lemondanék, de észrevettem, hogy így jobban bírja a városi igénybevételt , és azt a pár többlet fogyasztót, ami az oldalkocsi miatt van.
A savas aksi hátrányai: Figyelni, és töltögetni kel az elektrolit szintet.Néha mérni kel a sav koncentrációt.Viszonylag nagy a mérete.Elég gyorsan csökken a kapacitása.A Jawákban, ahol mindig problémás az aksi töltötsége, nem mindegy mennyi amperórát tud valójában.Manapság az új járművekben nem igazán használják szívesen őket.Egyenlőre jobb híján én savasat használok.Lugos aksi többféle van.Jó, mondjuk lítiumost ne tegyünk be, mert nem tudjuk kifizetni.
a lúgos akku = NiCd akku = memória effektus stb.
az egyszerű, olcsó, direkt járműipari felhasználásra készített savas akku miért nem jó nektek???
A zselés aksihoz szerintem külön töltőt kel barkácsolni, különben előbb utóbb felrobban. Meglehetősen érzékeny a töltő áram erősségére, még az szürtségére is valamennyire. Útálja a tüskéket.Legalábbis egy két éve így volt, és nem hiszem, hogy változtak volna. Én lúgos aksin gondolkozom. Az is érzékeny, de nem ennyire. Nem igényel karbantartást, feltöltögetést.Bár ahhoz sem árt egy tutibiztos fesszabályzó.
pedig volt! Igaz, kis hegesztgetni meg festeni való volt rajta, de volt. 500 Ft-ért akarta rámmelegíteni a tulaj, alig győztem lerázni, hogy azért, mert valamit tüzetesebben megnézem, nem kell feltétlen és minden áron.
Nem igazán értek hozzá,nem volt még zselésem, úgy emlékszem a zselés túl érzékeny a töltés esetleges ingadozására, túltöltésre.Te tudod, én inkább maradnék a lehetőleg gondozásmentes savasnál..
üdvi..
Hali Fullkopy! Melyiket érdemes megvenni azseléset vagy a savasat? Köszi.Üdv Julius
voltam a börzén a szoborparknál.Bíztam benne, hogy találok egy széles-szoknyás első sárvédőt a 250-es 559-es Jawamra.Sok árus volt, de még csak véletlenül sem találtam :(
Persze utánfutó méretű repülőbe való csillagmotor , az volt:)
HA valakinek van eladó sárvédője, nagyon kisegítene!Nem bírok fényezni menni addig!előre is köszi!
A Futár motorosboltban van a Petinek többféle aksija,próbáld meg ott.
Hello!
Új vagyok erre, és van egy jó kis 634-esem. Ma kihoztam, és sikeresen be is indítottam, kis tolás után... Viszont forgalmi az nincs rajta, nekem meg most nincs túl sok időm bütykölni... Nem tudtok olyan helyet (ha lehet Zugló vonzáskörzetében), ahol beadom, megcsinálják a cuccot, és pár nap múlva visszakapom, forgalmival. Mentem egy ört, és megcsapott a motor szele... :)
Meg ugye dobfék... Van-e olyan megoldás, amihez keveset kell papírok után rohangálni, és nem is kerül csillagászati összegekbe.
Ja, és a dinamó is a gyenge pontok közé tartozik, esetleg nincs valami komolyabb sportolás nélkül szerelhető cseredarab? Vagy lehet, hogy inkább 12V-osra átépítésben kéne gondolkodnom?
holnap csiszolas, gitteles, es remelem meg legalabb a szint ra tudjuk fujni ha a lakkot nem is. :)
Na, ma szetburitottam a jawat, megcsinaltuk a kompresszort, leszereltem a fenyezendo alkatreszeket.
Hali!/638/350es Jawahoz hol tudok jó akkumulátort venni Bp-ten az infókat előre is köszönöm.Julius
sziasztok
nekiáltam nagy lelkesedésemben trabant gyűjtás után kutatni , és olyan jól sikerült hogy többet is sikerült szerznem.
akit érdekel esetleg mert szeretne e gyújtást a 350 es jawajara, az szóljon és akkor még vehet tőlem egy komplett fekete dobozt:)
ja majd el felejtettem. mágnest és jeladót viszont nem tudtam szerezni, mert nem volt, az meg nekem kellene ha lenne.
előre is köszi mindennkinek.
Tibi
A helyzet a következő, Hogy mit jegyeznek be a forgalmiba, azt már jóval korábban megírtam, csak elkerülte a figyelmedet.
Idézem:
Annyiban pontosítanám a múltkori meglepiktől túlfűtött nyilatkozatomat, hogy a gépjármű jellegén kívül- oldalkocsis motorkerékpár- egyebet nem írhat az uniós forgalmiba a közlekedésfelügyelet dokumentációja nélkül kézírással az okmányiroda.
Tehát ezt már tisztáztam .
Hogy mire számíthatunk, ha az oldalkocsis jellegre vizsgáztatott szóló motorral rendőrrel, vagy a Közlekedési Felügyelet munkatársával találkozunk, annak kapcsán nem merülnék jóslásokba, és nem is bagatellizálnám a helyzetet.
A jelenlegi tényállás például a Fejér Megyei Közlekedési Felügyeletnél az, hogy az oldalkocsi leszerelése engedély nélküli átalakítás.A cikket itt megtalálod.
http://www.vmm.hu/
Ennek következménye, a forgalmi engedély helyszíni bevonása, és pénzbírság.Nem nevezném apróságnak.
Egy gallytörő rács felszerelése ez esetben egy terepjáróra ugyanezzel a retorzióval jár . El kéne olvasnod a KöHÉM rendeletet,ebben a körben nincs helye találgatásnak, én sokat tanultam belőle.
A rendszámmal való visszaélés pedig letöltendő szabadságvesztéssel büntetendő. Tehát ezért az apróságért, turpisságért csücsülni kell.Itt sem a te szuggesztív véleményed vagy jogérzeted dominál, hanem a Büntető Törvénykönyv könyörtelen, száraz paragrafusai.
Senkit nem akarok megtéveszteni a saját véleményemmel, nehogy ezáltal kellemetlenséget, vagy költséget okozzak.
Arra viszont valamennyien, érdekeltek kíváncsiak vagyunk, hogy jogszerűen használhatjuk-e oldalasunkat szólóban vagy sem.
Ezután mindenki szabadon eldöntheti, hogy kockáztat, vagy nem, illetve nincs is kockázat.
A magam részéről annyiban próbálok hozzájárulni a dolog tisztázásához, hogy találgatások helyett jelenleg levelezek Közlekedési Főfelügyelettel, ennek erdményét közzé fogom tenni.
Akkor megvan. Természetesen küldöm a listát. Csak azért írtam, mert sok levelem van és néha keverem őket, viszont szeretnék mindenkinek válaszolni.
Peti74
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|