:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
jobboldalt a váznyak alatt
Szevasztok.
SOS HOL van az559 alvázszáma??????
Tavaly előtt nyáron én is fizettem húszezret, és ki is vontak a forgalomból. Szintén vizsgára készítettem fel a mocit, a féket próbáltam. A parkolóból se jöttem ki.Be van a lakótelep kamerázva, úgy vettek észre. Azóta tartozok nekik pár liter benzinnnel, amit előbb utóbb megkapnak helyes üvegekbe töltve.:)))
Köszi az akkus infót!
Nem keveset fizettél, de azt kell mondjam, szerencséd volt, ennek ellenére. Gyakorlatilag műszaki nélkül motoroztál, akitől az alkatrész mocimat vettem, nálad rosszabbul járt.
Rendőr elvette a forgalmit, a motort kivonta a hatóság a forgalomból, embert megkaszálták harmincezerre, plusz a sikeres vizsga után forgalomba visszahelyezéskor hétezer eljárási díj is fizetendő. Ez így már 37 !
_Béla!
Ezt nem nagyon értem ám!Mire volt ez jó?Ha megegyezel azzal a személlyel, akkor nem szólok semmit.De amúgy ez érthetetlen. Milyen ítéletekre vársz ezek után?
Ha jól emlékszem, nekem tavaly 2000 Ft lett volna az útvonal engedély, de nem fizettem be. Úgy voltam vele, hogy a vizsgára jelentkezési lapon rajta van a vizsga időpontja, ha fél órával előtte megállít a rendőr, csak elhiszi, hogy oda megyek. Bár lehet, hogy attól még megbüntetett volna.
Sőt, mikor kész lett tavasszal a motorom, mentem vele egy kört az utcánkban, hogy kipróbáljam, mielőtt időpontot kérek a vizsgára. (szerintem senki nem állítana úgy be egy motorral műszaki vizsgára, hogy fél éve egy métert sem ment vele) Naná, hogy pont akkor cirkált arra a rendőr + 2 polgárőr. Megállítottak, megbüntettek 20 ezer Ft-ra! :-(
Fullkopy!
Úgy van, ahogy a motorszerelő havorod mondta. Az én 638-asomban is nagyobb teljesítményű akku van ( 5 Ah helyett 6 Ah-s) Valóban kicsit nagyobb, mint a 5 Ah-s, de ha kivágod az aksitartó oldalát, bele lehet erőszakolni. Simán elfér, csak berakni és kivenni nehéz, de azt általában nem sokszor kell.
anyukám mondta néhe nekem, mikor nagyot lódítottam:"a pofám leszakad", de szerintem ezt a modást már más is halotta, és mindenki érti hogy itt mire gondolok:)
na kb ennyi:)
nagyoooooonnn dúúúrvaaaaa
Tibi
ui: ebből láttszik, hogy a mi van a sánta kutya esetével:)
_béla
Hogy is van most ez? Az a motor akkor most a tiéd és te restauáltad?
Hali!
Őszintén szólva, én szégyelném magam, ha egy másik honlapról "lopnám" le a dolgokat, képekkel, mindennel együtt, s azt itt reklámoznám, mint a sajátom....:)
http://web.axelero.hu/varga79
http://www.members.a1.net/andy.pils/jawa/jawa.html
No comment!
Ui.: helyette inkább nézzétek ezt: petike07.kepeim.hu (ez eredeti!!)
(lesznek, most hétvégén még szebb, újabb képek!!)
Üdv.: Petike
Levendel!
Ezek szerint ezt elkuffantottam.Pedig volt egy érzésem, hogy vasárnap is ki kellett volna menni.
_BÉLA!
Ngyon tetszik a kész moci .Jó a honlap is!Nekem 250-es em van,
oldalkocsi nélkül.CÍMEDRE NEM MENT EL A LEVÉL!
Meg szeretném kérdezni, hol szereztél ilyen típusú visszapillantót,
illetve, a kipufogókrómozást hol csináltattad, milyen áron? köszi:
Radnai Gergő
szia:)
félreértetted:) a motor 634-es, és a motorblokkszáma, 632000000305 kb. valahogy igy
amerikai exportból maradt meg:)
Tibi
Sziasztok!
Most vettem egy 350-es oldalkocsis Jawat. 1983-ban gyártott. Az igazság az, hogy még le van fóliázva és el sem indítottam mert 4 éve csak állt, de ahhoz képest jól néz ki. Régebben (vagy 10 évvel ezelőtt) volt több ETZ-m, meg szimóm, de ez most annyira megtetszett, hogy nem tudtam ellenállni. Egy nyugdíjasé volt. Szóval ha van pár jótanácsotok, akkor azt szivesen venném. Mit kell, és mit nem kell vele csinálnom. (persze egy teljes felújítás az nem kérdés) Köszi!
A 304-es a 60-as években gyártották nem? Nekem inkább egy fiatalabb 638-as lenne jó. Fizetni azért fizetek, ha ingyen nem megy :-)))
JawaZoli
nálam lenne egy, de szerintem az gyűjtőnek kelene eladnom, mert sorszám elötti nagyon nincs magyarországon (304) ha jól emlékszem. de ha érdekel és még fizetel is érte akkor irj:)
Tibi
Sziasztok!
Nem rég találtam ezt az oldalt és szuper! Olvasgatom a régi cseteléseket is képtelen vagyok abba hgyni, közben meg munkám mint tenger.. Van két 40-42 éves Jawa 50 Pionyrom az egyik működő képes, azon nőttem fel, innen van a Jawa szeretet.
Mostanában azon törtem a fejem hogy veszek egy 350-est és meg is lenne is, de ha már igy megtaláltam ezt a "JAWA társadalmat", akkor megkérdeznélek titeket, nincs valakinek eladó, egy valóban jó gyári állapotú, és oldalkocsi is nagyon-nagyon érdekelne.
Üdv. Z.
istenkirály vagy:)
megvan minden adat, nyomtató meg már ontja kifele a cuccot, hogy mit hogyan:)
Tibi
Borzi!
Vasárnap is ki kellett volna menned! igaz kissé szakadt, de azért menthető sárvédőt hagytunk ott ötszázé' :-(
Korábban beszkenneltem egy Jawa 640 es alkatrészkatalógust. A 638 és 634 es típus is benne van. A szakirodalom menüben letöltheted, nem olyan nagy file.
Help meeeee
aki tud kérem segítsen de nagyonb gyorsan mer idegösszeomlást kapok:)
szétszedtem egy 638 as bolokkot hogy majd azt össze is rakom, mert a 634 est azt vagy 20 szor szedtem szt, és raktam ösze, gondoltam ez is menni fog.
szépen elkevertem azt a pappíromat, hogy a blokkba hova milyen szimering és csapágy tartozik, ám most max legózhatok hogy hova mit tegyek, és nem lesz jó, mert ha nem azt teszem oda mit kell akkor meg levegőt sziv annka nics értelme és kezdhetem előről szétszedni az egészet.
ugyhogy aki tudja hogy hova mekkora szimering való, az kérem irja meg a listáát nekem gyorsan, mert már irják a beutalómat az idegre:(
Tibi
Az ember mindig agyal valamin. Azon is gondolkozom, alacsony generátor feszültségnél az áram terhelhetőség rovására feszültség töbszörözővel is lehetne próbálkozni.De ez egyenlőre nagyon bizonytalan dolog, ennek jobban utána kellene járni. Ha a germánium dió, plusz nagyobb aksi bejön(én plusz aksit varázsolok be, úgyis van egy plusz)egy kis fordulatszára figyeléssel bejön, akkor az lesz. Ha nem, akkor jön a feszültség sokszorozó, vagy egy másik generátor. A 12 voltos Jawa generátor állítólag nem jelent tökéletes megoldást, tehát az MZjét kelene bele nyomorgatni. De a 12 volt új aksi, fesszabályzó, gyújtótrafók, izzók megvételével jár a generátoron kívül, tehát nem két fillér.
Nekem Kispest egyértelműen közelebb van, itt a személyzet kisebb,a forgalma is ,de úgy tűnt, kedvezőbb itt a légkör mint a Mozaikban.Nincs olyan nagyüzemi jellege.Barátságosabb.
Zuglóban, a Bosnyák tér környékén lakom, pont határesetnek tűnik, mindkettő messze van... Szerintem útvonalengedély lesz, ha bejön, amit Öregapó írt. Bár nem szeretem a sorbanállós-papírmunkás dolgokat, de motorozásért bevállalom.
Hmm, germánium jó ötlet lehet, de valahol olvastam műveleti erősítős, vagy talán Schmitt-triggeres extrém alcsony (mV-os nagyságrendű) feszültségű diódahelyettesítést... Lehet, hogy Rádiótechnika vagy Hobbielektroika volt? Bár lehet, azt a 0.2 V-ot nem éri meg az a sportolás...
Hát, a fényezést, festést én kihagyom. Ismerje az ember a saját korlátait!:))))
Amikor utoljára festettem valamit, hetekig jártak a csodájára az emberek!Jobb szeretném, ha a mocim nem tünne ki a forgalomban.:)Azt sem szeretném, ha valaki a látványtól tartós orvosi kezelésre szorulna és beperelne.:)
A töltés kapcsán én nem tudok segíteni..honnan mennél vizsgára ? nincs közelebb a Vas Gereben Kispesten? Ha túl drága az útvonalengedély,nem tudom ahoz képest mennyi lenne egy haveri utánfutós szállítás..
Két éve még a műszaki vizsgára jelentkezési lap egyben egyszeri útvonal engedély is volt. szerintem most is így van. Két éve az útvonal engedély külön egy ezres volt. A gyenge töltésre én is várom a korrekt megoldást. Valami ötletem nekem is van, most a saját fesszabályzónál kipróbálom. Germánium diódát használok iránykapcsolónak a szilícium helyett. Ezzel a generátor 0, 5 voltal alacsonyabb feszültségénél lesz a megfelelő szint a töltéshez. Kis nyereség, de talán jelent majd valamit. Azt hiszem, akkor olyan ezres fordulatnál már tölteni fog a dinamó.
Barkácsolni én is szeretek. Legyen az gépjármű, ház,kerítés , bútor vagy pc.Ma végeztem a mocim átfényezésével, de nem okoz gondot a motorgenerál , kárpitozás, bádogos vagy lakatosmunka, hideg burkolás vagy a villanyszerelés sem.Egy kis hardveres átépítés, vagy hálózatépítés sem riaszt vissza .Ezek a mai kor kihívásai felém, megpróbálok eleget tenni..nem egyszerű...
Fullkopy: hmm... Ez igaz... De mikor legutóbb vizsgáztattam a Mozaik utcában, akkor csak ennyi volt. Rá a fékpadra, és ha be tudom annyira húzni, hogy kidobja, akkor jó... Amúgy semmi baja a mocinak, semmi se lóg, nem kotyog, kapaszodók stimmelnek, gumik korrektek stb. Szeretem magam amennyire lehet biztonságban tudni.
Esztétikailag meg egész jó, a króm csilli-villi, ha kicsinosítom kicsit.
Már csak azt kell kitalálnom, hogy jutok el forgalmi nélkül a vizsgára...
Ja, másik kérdés, hogy szép meg jó a www.mz-b.de oldalon a 100W-os generátor, de kissé drága... Nincs-e valami pénztárcabarátabb megoldás a gyenge töltés problémára? Esetleg a 12V-osra átépítéssel?
Ja, egy kis hiba mindig jól jön az unalom ellen. Én elvileg híradásipari üzemmérnök vagyok, de nem nagyon gyakorlom már a szakmát, csak néha hobbi szinten.A gépjárművek néha másként ismerik a fizikát mint én, de ez még belefér. A gyújtás elektrónika tervezésétől még azért fázom egy kicsit, túl sok az a hatás, amit nem ismerek.Pedig nekem is jól jönne egy ilyen. Szégyenszemre egy beváltat másolok majd le. A többi elektrónikának elvileg sikerülnie kel. Riasztó, fesszabályzó, index relé kiváltása, ilyesmik. Ezeknél csak arra kel figyelni, hogy a tápfeszültség jelentősen ingadozhat, a terhelés is.
Azt hittem 12 voltosod van. Rosszul gondolom , hogy ha nem romlott volna el a fesszabod, akkor lehet,hogy a mostani hogy esős napokon unatkoznál? :-)
Szerintem te imádsz elektronikát barkácsolni ! Biztos ez a szakmád és a szenvedélyed is! Ahogy látom ambíciód is van, nem is kevés....
Mindjárt gondoltam, miért kérdezed :-)
Három lehetőségről tudok, egyik a gyári, ami egy kisebb vagyon nálunk, pdaranyi tudna erről bővebbet, ttibi úgy látom a trabié mellett voksol, és végül, de nem utolsósorban peti74 akitől én is szeretnék egy általa tervezett szettet.Ennek a próbájára várok,ez más típusú mocikban már műxik.
Felmértem az előbb az alkatrész készletem. Lehet, hogy nem is veszek új fesszabályzót, hanem csinálok. Ha nem történik semmi szemétség, jobb lesz mint a boltiak.Hülyére védem mindenféle feszlökések ellen. Egy kis tápfeszültségű műveleti erősítő icből, egy zenerből pár ellenálásból, és két tranyóbol fog állni. Plussz védődiódák, fojtótekercsek, kondik, meg még egy zener meg amit kitalálok még, hogy megvédjem az ict. Ha tényleg mindenre gondoltam, akkor kiváló lesz, és ingyenbe van.Ha valamit figyelmen kívülhagytam , akkor legfeljebb szívok.Egy jó szakembert ilyen apróság nem rémiszt el a barkácsolástól.:))A Ladáé nem lenne jó, mert az én mocim 6 voltos.:( Csinálhatnék tranyóst is, de az több melóval jár, és semmi kihívás nincs benne!:)))És ez az első lépés csak, ha bejön, elszemtelenedek, mindent lecserélek saját gyártmányra.:))
AZért érdeklödök mert engem is érdekel a dolog.
Szeretnék bele, főleg, mivel én az oldalkocsi miatt csak tükörből tudok megszakítóhézagot állítani.Nagyon macerás. Már folyamatban van a dolog. Amennyiben sikeres lesz a prototipus, már szereljük is .
HOgy állsz az elektronikus gyújzással
Mit fogsz beletenni ? Állítólag egy mezei Ladáé is jó bele.Én apránként szeretném leszerelni a nagykorú vackokat, és újra cseélni.. a régi max tarcsinak, jó lesz.. ne menjünk messzire, például az új, olcsó elektronikus villogó automatám és a régi, ég és föld.. ez lemerült aksinál is szaporán villog, amikor a tompított és a fényszóró már szabadnapot vett ki..
http://www.micronixkft.hu/itt nézegethetsz aksikat mert a méreteket is megtudod.
Hasonlóan tapasztalhattuk meg a vizsgát...Világítás, duda, féklámpa, irányjelző, váz és motorszám.. ennyi volt..
Egyébként a fékpad meghajtó görgője a blokkoló kereket " dobja" ki. Pedig nem is arra kíváncsiak, hogy blokkol-e, hanem a lassulási diagramra.
Az új fékpad a Vas Gerebenben az első kerék vizsgálatakor a hátsót mintegy " satuba" fogja két oldalról.Ha a hátsót akarják hasonlóan vizsgálni, csak ellentétes irányba kell fordítani a motort . Nem láttam működni, de szerintem ez nem dobja ki..
Az oldalast viszont ezen a padon nem tudják mérni :-))
Elszált a gyári elektrónikus fesszabályzóm. Olyan szerncsés módon tette, hogy állandóan a max töltőáramot engedi át. Így haza tudtam jönni.Pár biztibe belekerült a dolog, mert néha túl oda húztam neki, szerencsére épp a kabátom zsebében felejtettem tizet, de kíváncsi lettem volna arra, hogy egy érzékenyebb aku hogy bírta volna a dolgot.Így megúsztam három biztivel, egy üres visszajelző égővel a kalandot.Meg vehetek új fesszabályzót, mert elég bonthatatlan a régi.
Nekem is az volt az érzésem, hogy én igényesebb voltam a mocival szemben, mint a vizsgáztatók.
Valamit mondott a motorszerelő haverom, állítólag kicsivel nagyobb teljesítményű akkut is be lehet tenni a Jawába, csak az aksitartó oldalát kell kifűrészelni, mert az hosszabb.
Nekem valami taivani gagyi van, yacht névre hallgat, egyre többször kell rátölteni.. az oldalas miatt nagyobbat szeretnék, az se lenne baj, ha gondozásmentes lenne, az enyémben elektronikus fesszab van, elég megbízható. Nem tudom még, anyagilag mit jelent,egyáltalán motorhoz van-e ilyen, sajna asszem hamarosan megtapasztalom, aztán el kell dönteni..
Ezt a kirántsa a görgőkről a motort nem igazán értem.... Nekem két éve a vizsgáztató húzta a fékkart, utána valami garfikont néztek, nem a motor viselkedését. Azt csak előtte nézték.Lehet, hogy nálad is elég lett volna kissebb fékezés is a megfeleléshez.Azon a padon, ahol az én mocimat nézték, valószínüleg kiderült volna ha előre fogósra állítom a féket.Szerintem a fékez előtt mérték mennyire nehéz a görgőket meghajtani, és ugyanezt mérték fékezés közben is, és ezt vetették össze.ráadásul amikor szabadon futott a gép, akkor problémás lett volna, hogy az első görgőket máris fogja valami...
Alapból kicsit se fogjon, mert akkor elhasalsz , mivel őket nem érdelki, hogy a csapágy szorul, vagy a fék van ráállítva. A fékpad pedig nyilván azonnal kimutatja a dolgot.Miért nem csinálod meg rendesen, vizsgaképesre? Nem sok minden érdelkli őket, csak amire tényleg szükség van, kerekek ne lógjanak, a kormánycsapágy se, fék fogjon, világítás,irányjelző, féklámpa duda működjön, gumik használhatóak legyenek.Utaskapaszkodó nem baj, ha van , elvileg kötelező.
Ezeket a régi gépeket nem igazán boncizzák, bárhova viszed. Ha esztétikailag szép, meg se nézik , max a motor és vázszámot.
Egyébbként a boltba a Peti is azt mondta a hogy a japán jobb csak ezt kevesen szeretik mert otthon kell beleönteni a savat.
Nem csalódtam benned, én sem tettem volna másként :-)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|