:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Dehogy haragszom én akárkire is!:)))
Illetve mégis: A rendörségre, az önkormányzatra igen.:(((
Ez a parkoló-közút témát nézegettem a neten, eléggé vitatott, rosszul meghatározott a helyzet.
Annak idején CD jogtárból én is utána néztem a dolognak.Továbbra is fentartom, hogy összekeverték a közterület és a közút fogalmát. A közút rendeltetetését tekintve speciális esete a közterületnek.A helyrajzi szánál akkor közútnak kellene szerepelnie, vagy 5méteren belül kellene lennie a közúttól. A hibát jelezte egyébbként az is, hogy az elkövetés pontos helyét is rosszul adták meg.Az önkormányzati bejegyzés szerint az a parkoló a másik utcához tartozik. Ha erre hivatkozva fellebeztem volna, akkor valószínüleg elutasítják, vagy át írják közterületen elkövetett szabálysértésre, amiben nem lett volna köszönet.Ezért nem is fellebeztem.Azért bosszant a téma, mert a gyalogosokat, különösen a kis gyerekeket veszélyeztető, a sétányon száguldozó autósok, motorosok ellen nem lép fel ugyan itt a rendörség, mert azokkat macerálni nagyobb munka, és néha veszélyes is. Engem szemügyre vettek kamerán keresztül, látták, hogy egy darabig ott leszek, egyedül vagyok, nem bandában, valószínüleg befolyásos ember sem vagyok, mert nem drága autóm van, csak egy szakadt ETZ, engem megtaláltak.
Nem maradt ki a 3. pont! Ott van, csak 4 nek álcázva!
Kössz, megnyugodtam kicsit.
Az az érzésem, hogy haragszol rám, mert szabatosan leírtam, hogy miért lett volna esélytelen a fellebbezésed. Hidd el, ha bárki időben , előre megkérdezi, mit szabad , mit nem,illetve hol a kockázat,elmondom.
Ha baj van , és itt kér bárki segítséget,éppígy megpróbálok segíteni is . Ekkor már nem elég az együttérzés, a lelkesedés, pontosan ismerni kell a jogszabályokat és azok alkalmazását. Senkit nem akarok tévútra vezetni, hiába állok egyébként mocistársaim pártján.
Ma szétbontottam a Jawa fesszabályzóm. három dolog derült ki: 1. lengyel gyártmány. 2. konstrukciósan szar. van benne olyan hogy valami akkor is érintkezhet ha nem kell, és olyan is, hogy valaminek érintkeznie kell, de az csak a szerencsére van bízva.4. Már én se tudom, hogy melyik lába mit csinált. Ha végre megcsinálom a saját konstrukciómat, nem fogom tudni biztosan, hogy mit hova kössek. Jön a találgatás, és fogaknak csikorgatása...
Sőt, trabi gyújtásnál kifelyezetten nem előnyös, ha egy volnalban vannak.Jobb egymás mellett.
Bezavarhat az, ha a trafók nem egy tengelyvonalon vannak, hanem egymás mellett a Jawán?
Szia Toylaci! Csemõi Jawa Fesztivál
Csemõ
info: 30/259-5709 Üdv.Julius
Sziasztok!
Nem tudja valaki hogy idén lesz-e Jawa találkozó? Ha lesz, akkor hol?
Köszi
Hmmm... Esetleg nem tud valaki szombaton nyitvatartó motorvizsgás helyet, ahol esetleg van hely? Ez a fránya nap hát nem kisütött? :)
Ááá.. Nem találom a Vas Gereben utcai vizsgaplacc elérhetőségét, tudna valaki segíteni?
Szia peti74!
Köszi a tippet! Ma megyek haza és neki is állok megnézni, hogy mi is van a csappal. Mert ha ez így van akkor még ugye lehet, hogy tiszta csappal és ezzel járó rendes benzin adagolással elfogom érni az 1,2x fénysebességet:-) A trafók egymás tengely vonalában állnak.
Meg kelene alapítani a XVIII kerületi jawások baráti körét.:) Lennénk annyian, mint az oroszok!:)))
Engem ne hagyjatok ki!:-))
Batthyány L. u.
üdv mindenkinek
volna egy eladó jawa robot 100ccm 1937-es kiadásu szépen egyben lévő motor,müködőképessen
akit érdekel képet küldök róla
üdv zsebe
batorit. Nincs sok időm írni, de küldtem egy levelet a mailedre.
Üdv,
Peti74
Vasárnap Dunaújvárosban az Interspan parkolóban veterán börze, találkozó, majd felvonulás lesz!
Szerintem javítsd ki, a reklámok miatt nem szeretjük a kurzormozgásra az ugribugrit.
szia
a sol felnyiló ablak azért volt mert a kisképek már az egér rámutatásával felugranak nem pedig kattintásra ez hiba tudom énis. a felugó ablakok pedig direkt van hogy ne teljes explorer ablak jöjjön fel de ha a nem teccik akkor kijavitom.
Mások egyéb dolog miatti véleményébe nem folynék bele.
Mikor ítéleteket kértél, megnéztem azonnal a produktumot.Aztán inkább nem írtam semmit, hátha én vagyok a lökött.. Akkor most mégis megkapod :-)
Az oldal jó lenne, mint szerkesztés, a bajom az előuró ablakokkal van, amit a progim persze, hogy blokkolt. Emiatt az egészből szinte semmit se láttam a főoldal után.
Mikor ezen 1 szent alkalomra mégis engedélyeztem az ugribugrikat, úgy váltották egymást, mint a pergőtűz, nem győztem bezárni, legyorsult a temérdek automatikusan nyiló , engem nem érdeklő oldal.
Laikus felhasználó oldalról ezt tapasztaltam :-(
ájj ájj ájj
én nem mondtam hogy az a motor az enyém én csak a weboldalt csináltam az voltaz 5let hogy olyan legyen mint a korabeli szerelési könyv, színek képekkel modernebb formában , házi volt a suliban 1 weboldal készítése és csak weboldat küllemére voltam kiváncsi
szóval NEM AZ ENYÉM A MOTOR
:-) bocs hogy nincs feltüntetvea forrás
Akkor vagyunk egy páran XVIII . kerületiek.Peti, te, én. Szerintem kiderül még pár emberről, hogy erre felé lakik.
Szerbusztok
Tegnap berobbantam a kérdésemmel ,ha nem zavarlak benneteket egy rövid bemutatkozással akkor irnám .Hegedüs Tamás 50 12 31 Budapest Pestszentimre. Tavaj tavasszal vettem egy 559 es jawat , átirattam levizsgáztattam egy kicsit motoroztam a télen nekifogtam felújítani . Mostanra a szétszedésen kromozáson tulvagyok .Fényeznem kell és elkezdhetem összerakni a mocit.Ma széttúrtam a motort mert azt is renbe rakom .A csapszegperselyezés kész. blokktisztitás és rakom össze de kellene egy pár alkatrész .ha tudtok segíteni megköszönöm. Inditó fogasív (3 fog hianyzik),Ki szeretném cserélni az összes simeringet és csapágyat motorban. Milyet érdemes venni? És lehet e kapni Csak megbizhato minőséget szeretnék beletenni.Ha lehet kicserélném a kuplung kosarat is mert egy icipicit felverődött .Magamról nem sokat mondtam viszont abajaimrólm annál tzöbbet.
A fogalommeghatározás szerint( Kresz 1/1)
Idézem:
Út : a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület ( közút) ill. magánterület ( közforgalom elől el nem zárt magánút)
Én tényleg nem akarok kukacoskodni, de a parkoló közterületen volt, ahova közút vezet,pontosabban úttest, a parkoló pedig a jogilag és egyértelműen közút része, mivel lényegileg úttesttel rendelkezik..
Úttest : az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
Szándékosan írtam az előzményekben közterületet, ugyanis ha nem közúton, de egyéb közterületen követed el ugyanezt a szabálysértést, a retorzió várhatóan ugyanez. Sőt, ha a közterület jellege például park, vagy járda, rosszabbul jársz.
A feljelentés tartalma jogos, a Kreszből egyértelműen ez következik .
A
35/2000. (XI.30.) BM. rendelet 84 § 1. bek. b.pont : A járművel érvénytelen forgalmi engedéllyel vettek részt a közúti forgalomban..
Ez kétségtelenül így van, de utalnék arra, én kizárólag a lakótelepi parkoló vonatkozásában fejtettem ki az álláspontomat.
A járműforgalomtól elzárt terület a Kresz szerint a közúti jelzések közt szerepel, mint útburkolati jel.Erre a területre járművel ráhajtani tilos.
Ahol nem piszkálhatnak, az a közforgalom elől elzárt magánút, illetve magánterület.
Kiigazítás a kiigazításhoz. Én közutat írtam, nem közterületet. A közút járműforgalomra szolgáló közterület, és az attól 5 méterre lévő kapcsolódó részei.A szóban forgó parkolóba külön 20 méteres úton lell bemenni.A feljelentésben közúti forgalomban való részvétel szerepelt, amit én nem követtem el.:)) Én legfeljebb a közterületet használtam nem megfelelő módon....:) Én is tudok kukacoskodó lenni, nem csak a zsaruk.:)))
Lenne egy eladó 632-es 350-es blokk.
i.Ár:10000FT
0630-372-13-46
Ilyen például a saját 1000holdas birtokod.Ha van kerítés körülötte, ha nincs.Oda csak paranccsal mehet be a zsaru.Ha az orra előtt motorozol jogsi, meg rendszám nélkül, akkor is.:))
"Forgalomtól elzárt terület". Azt hiszem ez a helyes kifejezés, vagy valami hasonló, ahol nem piszkálhatnak, ha jogsi vagy rendszám nélkül közlekedsz.
Kicsit kiigazítalak. A parkoló, ha nincs bekerítve, akkor közterületnek minősül, attól függetlenül hogy esetleg a helyszínrajz szerint ( például társasházak esetén ) meg nem osztható közös tulajdon.
Vigyázz Hurka! Rendőreink csodákra képesek! :)))) Tőlem elvették a forgalmit, pedig nálam se volt ott! Először erős rendőri kísérettel hazaszállítottak, majd ott szobroztak az ajtóban, amíg oda nem adtam nekik! Én is gondolkoztam a fellebezésen, mivel a nálunk kiépített parkoló nem számít közútnak, hiszen nem járművek közlekedésére, hanem parkolására szolgál, de lemondtam róla. Az önkormányzatunk(az szabta ki a bírságot) négyezer pénzt igényel a fellebezéshez. Ezért nem kockáztattam meg, hogy az is pocsékba menjen.A vicc csak ezután jött . A műszaki vizsgán követelték a lejárt forgalmit, az önkormányzat pedig csak akkor volt hajlandó visszaadni, ha a motor átment a műszakin.Pár napba beletelt, mire átvágtam az ördögi kört. Nehezen sikerült elfogadtatni a vizsgán a bevonási határozatot. Persze akkor meg új vizsga időpontot kellett kérnem, két hét mulva mehettem vizsgára, mert sokan jelentkeztek előttem.Bezzeg amikor ellopták a motorom, az önkormányzat a nyomozás megszüntetésekor 2 azaz két napot adott, hogy bevigyem a törzs könyvet. Emberek! Aki szembe kerül a magyar bürokráciával, jobb ha egyből feladja, és egy csendes szanatóriumba vonul! Jobban jár, mert úgy kevesebbet szenved.Ja, majdnem elfelejtettem, az önkormányzatnak is tartalékolok benzint.
Tőlem nehezen tudták volna elvenni a forgalmit, ugyanis nem volt nálam. Egyébként írtam egy nagyon udvarias, szívhez szóló fellebbező levelet az illetékes hatóságnak, amelyben elmagyaráztam, hogy csak próbakört mentem és hogy a csekély ösztöndíjamból csak nagy anyagi nehézségek árán tudnám kifizetni a büntetést és láss csodát a mérsékelték a bírságot 20.000 Ft-ról 5.000 Ft-ra!!! Úgyhogy mindig érdemes fellebbezni, általában szokták csökkenteni a bírságot!
A helyes kis üvegekbe töltött benzint azért megérdemelnék. :-)
garde !
Ilyet én is tapasztaltam már, de annak egész más volt a megoldása :)
A 350-es csepptankos csinálta egyszer, hogy kb 5 percnyi 100-110-es tempónál egyszercsak elszegényedett a keverék, ennek következtében a motor kezdett gyengülni (forgott az, csak az mintha erő elszállt volna) és persze elkezdett rettentő mód kopogni. Üresbe tettem, félreálltam, és az motor alapjáraton is pörgött 3-4 ezret, majd kb fél perc alatt szépen visszaállt a normál döcögős alapjárat. Ezt eljátszotta velem háromszor, mire rájöttem, hogy mindössze a benzicsap van eldugulva pont annyira, hogy a 100-110 km/h-hoz tartozó terheléshez már annyi benzin kell a motornak, amennyi nem tud utánafolyni a benzicsapon át ezért szép lassan lecsökken a benzinszint az úszóban.
A jawa benzincsapban alapból kicsi lukak vannak, ha eldugul, vagy a gumi kirojtosodik, az épp elég egy ilyen jelenséghez.
Az írod, hogy neked szembeszélben jelentkezik : szembeszél -> nagyobb terhelés -> nagyobb gázt húzol -> több benzint igényel.
Kopogós hangot írsz : ez is stimmel.
A tranzisztoros gyújtás vagy működik, vagy nem, olyan nincs, hogy 100-nál leáll.
Ha meg 100-nál leállna egy hengered, az majdnem olya mintha levennéd a gyújtást.
Szóval szerintem a benzincsapot is vedd be az átnézendők sorába, a gyertya és trafó mellé, ebben a sorrendben.
Ja és engem is érdekelne, hogy a Te 638-asodban hogyan állnak a trafók: egymás mellet vannak (párhuamosan) vagy egymás tengelyvonalában.
Még valami : amit a www.e-gyujtas.fw.hu oldalon írtam, hogy a trafók nem lehetnek egymás tengelyvonalában, az feltehetőleg csak a 6V-os, dinamós rendszerekre vonatkozik, mert a 12V-os Jawaban a fogyasztók tápfeszültsége a diódahíd egyik végén van, így a trafók bármekkora feszültsége rúgnának vissza a tápfeszültségre, azt a diódák levezetik. (azért ez még egyszer kimérem rendesen a saját 638-asomon, ha kész lesz :)
Üdv,
Peti74
Hát nekem is új és aznos gyertyák vannak benne. A kondik meg szembe állnak egymással. És ha 4ben leáll valami és vissza teszem 3ba akkor már megint megy minden, de ha vissza teszem 4be megint csak nem megy. A megoldás az szokott lenni, hogy gurulok 3ba 60-70nel egy-két km-t és utána, ha felváltok már megint szépen tudok 80nal gurulni, mint ha nem is történt volna semmi.... Na majd kisérletezek csak most meg esz a fene ezzel az esővel
Matya, nekem akkor csinalt ilyet mikor a trafo volt rosz, adott fordulaton rendszeresen kihagyott egy henger. De arra is figyelj, hogy egyszerre tobb dolog is lehet rosz, en is ezzel szivtam be. Rosz volt a trafo is meg az uj gyertya is, pont abban a hengerben.
Én egy naívnak látszó kérdést tennék fel előszőr. Biztos hogy leáll az egyik hengered?!! Gondolom, 90 nél nem igen látod a füt egyenletes megoszlását a két henger között. Az egyenetlen üzem anyag ellátás nagyon hasonló érzetet tud szerintem kelteni, mint a le-le álló egyik henger.Ha mégis leállna az egyik henger 90nél, azt csak az okozhatná, hogy azon a terhelésen nagyobb a robbanás hőfoka, nyomása, ill a keverék összetétele más. de ezek a hatások a két hengerre egyformán hatnak.Tehát vagy az egyik gyertya nem bírja az erőssebb igénybe vételt, vagy a gyújtó trafó hibája okozhatja.A gyertyáknál lehetséges, hogy nem egyforma hőértékű van benne, vagy nem azonos tipusuak.Ha trafó hiba okozná a dolgot, akkor a sebességen kívűl attol is függene, hogy rajta van e a világítás, vagy nincs.
Jézusom!Most olvastam csak vissza, mit írtam!!"Takarék", mi ez betétkönyv??:))
Szóval tartalék lenne ott.De jó hogy van.....
Egymás előtt, vagy mögött vannak a trafóid?
Úgy tűnik, , hogy nagy terhelésnél, viszonylag magas fordulaton leáll egy hengered, vagyis inkább a hang után ítélve rosszkor kap gyújtást.A kenés nyilván nem változhat hengerenként külön.Ezt kizárhatjuk.
Hagyományos gyújtásnál ezt tenném:
Első tippem a gyertyacsere.Ezzel kezdeném.
Aztán a trafó, majd a kondi.
Mindhárom dologból elég egy , akár használt, de biztosan működőképes..sok próba és csere után derül csak ki, hogy ezek a tényezők okozták-e a bajt.Nekem nincs is több ötletem...ha tranyó elektronika hiba lenne az nem csak 1 hengerre hatna ki..Bár nem is igazán tudod, hogy mindíg ugyanaz a henger rosszalkodik-e.Nézd meg a gyertyák színét, hátha segít.
Nem akarlak elkeseríteni, de én tegnap próbálgattam a szárnyait a gépnek.
3-asban 6000ig forgott ki, utána a 4es is hibátlan vót.Csak közben elfogyott a benzin...:)))Még jó, hogy van takarék...:))
Nem a végfoktranyó szarakszik kicsit?Én mondjuk nem értek hozzá, csak laikus vagyok.A gépészeti részéhez értek.
Javítok! Volt-e már valakinek olyan gondja, hogy amikor 90-110 között MEGY..... és a többi
Sziasztok!
Kinek volt már olyan problémája, hogy amikor 90-110 között megyek akkor (a szembe szél mértékétől függ, hogy pontosan milyen sebességnél, de mindig) leáll az egyik hengerem gyújtása? Tranzisztoros a gyújtás és eddig gond sem volt vele és most is jól be van állítva. Csak 4esben 90 felett jelentkezik a dolog. Aztán multkor elég ciki volt előzés közben. Egy 638-asról van szó. És amikor leáll a henger akkor elég durva kopogós hangja lesz. Olyan mint ha megszünne a kenésse a dugattyúnak. Tipp, tapasztalat?
_Béla
várja a véleményeket, SAJÁT Jawa-járól, + Velorex 560-as oldalkocsiról!!!:))
Nézzétek csak meg!!!:D
Jah, s ne felejtsétek el a másik linket is... (csak úgy összehasonlítás gyanánt) :)
Legyen mihez-mit hasonlítani:D
Üdv.: Petike07 (.kepeim.hu)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|