hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 10. péntek 
Melánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Powerarc
válasz erre | email2005-04-26 17:31:47
A Y-os emlékeim szerint 175-225 hőértékű.
Hát az N15YC-vel rengeteget szívtam, lehet hogy csak rossz szériát fogtam ki, de egy idő után meguntam. Most NGK-t használok, semmi baj sincs vele (B5HS).
sorszám: 3920 (27536)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 17:04:58)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 17:13:58
A Szakirodalomban megtalálod a gyertyadiagnózist, képekkel illusztrálva.Az egyik képre nagyon hasonlít a tied(Az előgyújtás átka- a kezdet) itt fel vannak sorolva a lehetséges hibák.
sorszám: 3919 (27532)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 17:04:58)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 17:04:58
Ha igaz, akkor N15C helyett N15YC vagy valami más számú de Y jelű..
sorszám: 3918 (27531)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 16:57:26)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-26 16:58:59
Borzi. A lényeg, hogy ne valami szar magyar gyűrűt vegyél. Kérdezz rá pl. a Futár boltban, hogy van-e neki ehhez az átmérőhöz 2,5mm-es jobb minőségű gyűrűje, pl. lengyel gyártmány, azok jók szoktak lenni.
A gyűrűhézagot olyan 0,2-0,3 közé lődd be (reszelővel, ha kell) mert, a sima hengerfal már nem koptat annyit.
A másik, hogy kb. 1500 km után hozz csak döntést a változásról. Az első 1-200 km-en lehet, hogy rosszabb lesz, mint a régi gyűrűkkel volt, mert a hengerfal mindig oválisra kopik. Ezt az alakot a gyűrűknek is fel kell venni (kopás útján).
Ha lehúztad a hengert, írd meg, hogy mekkora gyűrűhézagokat mértél, kíváncsi vagyok.

Üdv,
Peti74
sorszám: 3917 (27530)
(előzmény: Borzi, 2005-04-26 03:34:47)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 16:57:26
A képen látható gyertyának kiemelkedik a porcelán szigetelése,az elektródánál, hosszított típusnak látszik. Ez a kivitel úgy tudom, nem az előírt hőértékű.
sorszám: 3916 (27529)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 16:47:51)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 16:50:31
Mielőtt valaki kiigazítana, a tanksapka eltömődésére gondoltam.
sorszám: 3915 (27528)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 16:48:55)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 16:48:55
Én az NGK gyertyákkal szívtam sokat. Nálam azokban belűröl szakadt meg valami.A képen látható gyertya állapota arra is utalhat, hogy rossz volt a hőértéke. Ha nem lenne olajos, arra is gondolhatnánk, hogy bezinben szegény a keverék.Bár ez még így sincs kizárva. A benzin cső, csap jó állapota még nem bizos, hogy megfelelő benzin mennyiséget eredményez. El lehet tömődve a tank csavarján lévő szellőzés is, a csapon lévő, a tankba nyúló szűrő is eltömődhetett.Túlmelegedést okozhat még a gyújtás szög hibás beállítása is.
sorszám: 3914 (27527)
(előzmény: garde, 2005-04-26 16:25:10)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 16:47:51
Milyen szám és betűjelű ment tönkre benne?
sorszám: 3913 (27525)
(előzmény: garde, 2005-04-26 16:25:10)

 
 
garde
válasz erre | email2005-04-26 16:25:10
ÖÖÖÖ izé... kicsit rosszul fogalmaztam... nem oldódott meg még igazán a gond. Ez már nem az első pár brisk aminek valami baja, de a leglátványosabbak. És mindig az után jönnek a gondok ha egy picit meghajtom a gépet és utána lesznek ilyenek a gyertyák. Szóval most is tettem még bele két új brisket, de nem mertem megint meghajtanni...még:-) lehet hogy meg sem fogom, ha nem teszek bele NGK-t aztán inkább azzal. Mert amik onnan a gyertyából leválnak azok azért feldurvíthatják a henger falát:-(
sorszám: 3912 (27524)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 16:09:50)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 16:09:50
Örülök hogy megoldódott.Az első tippem a gyertyacsere volt , eszerint bejött.(3825)
Az egyik új Brisk nálam is hamar megadta magát, most NGK-t használok.
sorszám: 3911 (27523)
(előzmény: garde, 2005-04-26 14:10:13)

 
 
garde
válasz erre | email2005-04-26 16:07:46
Megnéztem a pdaranyi-s motorblokk felújítós képeket. Tetszenek:-)
sorszám: 3910 (27522)

 
 
garde
válasz erre | email2005-04-26 14:10:13
Sziasztok!
Ha még Valaki emlékszik rá múlt héten panaszkodtam a 90 feletti motor leállásról. No a benzicsap gumiját kicseréltem egy sokkál nagyobb átmérőjüre, de nem teljesen oldódot meg a dolog és a gyertyákat ilyen állapootba szedtem ki a hengerekből:
http://kep.tar.hu/garde/50047098#2
Rossz szériás gyertyákat vettem szerintettek? Mert ezek után nem volt kedvem még egyszer 80 fölé menni:-)
sorszám: 3909 (27517)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2005-04-26 12:52:11
hoppá, az első link nem megy, itt van még egyszer: www.vape.cz
sorszám: 3908 (27511)
(előzmény: pdaranyi, 2005-04-26 12:49:01)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2005-04-26 12:49:01
peti74,

Most nézem az oldalt, amit csináltál. Szerintem nagyon jó lett.

De szeretnék egy dolgot megemlíteni, amit szerintem mihamarabb javíts ki. Ez egy tévhitre, vagy inkább információhiányra alapul, és ezzel szeretném helyretenni a dolgot.
Arról van szó, hogy az mz-b.de-n található elektronikus gyújtás NEM német, hanem CSEH. Mégpedig a Vape cég termékei, amely cég a Jawa beszállítója is, vagyis a legújabb Jawa-kon Vape gyújtás van.

Ajánlom figyelmedbe ezt, az mz-b.de-ről származó képet, és ezt a mappát a kép.tar-on, ahol az én motorom van.

Ebből következik, hogy olcsóbb csehből rendelni, egyenesen a gyártótól, mint németből.


Üdv!
sorszám: 3907 (27509)
(előzmény: peti74, 2005-04-25 15:32:45)

 
 
Borzi
válasz erre | email2005-04-26 03:34:47
Peti74 írtam neked mailt, kérlek nézdd meg!
sorszám: 3906 (27495)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 00:55:01
Nem csak a szivató. Általában kérdés, hogy hol van benzin?!!:))) Mert hogy a tankban, az még kevés. Ugyanúgy kevés, hogy a karburátorban.El lehet tömődve az alapjárati fúvóka, anélkül se igazán indul.Erröl megbizonyosdhatsz, ha megnézed, benzines e a gyertya. Többszöri sikertelen indítás után annak kellene lennie azt hiszem. Ha ez is megvan, meg kel nézni a légszűrőt. Szélsőségesen eltömődött állapotban nem indul.Vagy ha vizes.Jut eszembe, a karburátorban is lehet víz.Ezután jön a szikra. Jó helyen kell lennie, és elég erősnek.ezután következik a kompresszió.Nagyon lecsökkenhet törött gyűrű, vagy kifújt tömítés miatt. Ha valamiért teljesen elengedték magukat a főtengely szimeringek, akkor se fog még elindulni se azt hiszem. szerintem ez is látszik a kompresszió mérésből, hiszen ekkor hiányzik az elősűrítés. Végül a kipufogó. Az is eltömődhet annyira, hogy már indulni se tud, vagy rögtön le is áll.Hogy ezekközül melyik, vagy esetleg valami más e a hiba, ezt tényleg csak akkor lehet eldönteni, ha tudjuk, hogy viselkedett a hiba előtt.
sorszám: 3905 (27490)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 00:16:45)

 
 
TTibi
válasz erre | email2005-04-26 00:49:08
Szia mindenkinek.

Ma voltam kint szlovákban. bőrig áztam, de hoztam friss jawas árlistát. aki szeretne rendelni, bármekkora tételt is, akkor megteheti, kimegyek, és behozom.
lényeg a következő.
mivel már moost is vannak megrendelések, ezért nem tudom én kifizetni mindenkinek a cuccot, ugyhogy emailba megadom a banszámlaszámom, és aki oda befizeti a rendelésének megfelelő összeget + a ráeső benzinpénz(ahány rendelés annyi fele oszlik kb 350 ft) + posta, annak meghoozom a kért dologkat és postázom is másnap. pénteken tudok kimenni legközelebb, ha nagy az érdelődéés akkor megyek, ha egy rendelés vana akkor nem.

nem azért csinálom hogy lelépjek a fejenkénti 2000-6000 forintal, hanem azért mert valamikor én is kakiban voltam nyakig, és rajtam is segítettek motoros gyerekek.

Az árlista címe:

http://jawamania.uw.hu/arak.htm

A megrendeléseket emailba kérem leadni, mindenkinek vissza fogok jelezni csüt estig, és aki befizette a lóvét annak hét elejére lesz cucca(persze ha gyors a posta).

Tibi
sorszám: 3904 (27488)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 00:16:45
A szivató se baj, ha jó, aztán némi kompresszió se árt.. azt csinálod rosszul, hogy csak kettőre kérdeztél rá, azt se tudjuk, ment-e valamikor, vagy mi történt azóta, hogy működött..kicsit bővebben tessék..ha kifogy a tintád, adok :-)
sorszám: 3903 (27485)
(előzmény: cz250, 2005-04-25 23:57:00)

 
 
adam638
válasz erre | email2005-04-26 00:07:53
Sziasztok
sorszám: 3902 (27482)

 
 
Julius
válasz erre | email2005-04-26 00:02:34
Kérdés csak az,hogy aszikra jó helyen van vagyis az előgyujtásod jól van beállitva,ez vonatkozik a karburátorra is.ÜdvJulius
sorszám: 3901 (27481)
(előzmény: cz250, 2005-04-25 23:57:00)

 
 
cz250
válasz erre | email2005-04-25 23:57:00
Sziasztok. Egy kérdés. A motor indulásához mi kell? Benzin meg szikra, igaz?
de az enyém valahogy mégsem akar életrekelni, se tolásra sem pedig rugásra. Szerintetek mit csinálok rosszul?
sorszám: 3900 (27480)

 
 
furfarag
válasz erre | email2005-04-25 23:06:17
Peti74,hány Wattos az Mz dinamód?
sorszám: 3899 (27469)
(előzmény: peti74, 2005-04-25 18:27:13)

 
 
Julius
válasz erre | email2005-04-25 22:59:26
Szia Peti74! 12v-os elektronikus gyujtás ügyben szeretnék veled beszélni.Én kispesti vagyok küld el a telefonszámodat,hogy feltudjalak hivni. Az én telefonszámom 06209710603 Üdv Julius
sorszám: 3898 (27468)
(előzmény: peti74, 2005-04-25 15:32:45)

 
 
válasz erre | email2005-04-25 21:26:54
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093

sorszám: 3897 (27444)

 
 
KIPE
válasz erre | email2005-04-25 21:23:41
Üdv mindenkinek !

I.Budapesti Szoci-moci találka / 2005.máj.1. - a riga klub szervezésében.

Bizonyára értesültetek a hírről : idén elmarad a május 1-én hagyományosan megrendezésre kerülő Kelet-európai Gépjárművek Gyöngyszemei , tavaszi seregszemle.
Ezért gondoltunk rá,némi pótcselekvésként összejönnénk páran 2005.máj. 1-én / vasárnap / a Dózsa György úton a Felvonulási téren a parkolóba.
Semmi komoly és túlszervezett dologra ne számítsatok,csak egy "spontán" motoros összeröffenés
Találkozás 9:30-10:00 között,ezt követően beszélgetések,egymás gépei megcsodálása és 12:00-kor motoros-mopedes felvonulás az Andrásy úton és vissza a kiindulási ponthoz.

Ha rendelkezel valami öreg szoci motorral és volna kedved egy kötetlen,jóhangulatú motorozáshoz......várunk téged,legyen Mz-d,Csepeled,Bervád,Komar mopeded,Riga vagy bármi !
Lényeg hogy ott legyél !!!!

Infó : szoci.moci.tali@freemail.hu és a www.riga.hu fórumán !
sorszám: 3896 (27437)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-25 20:54:58
Öregapó, legyen neked igazad, legalább itt a fórumokon. Mindenki azt rak be a motorjába, amit akar.
Tudod : az a jó motor, amiben megbízol.
Én leírtam pontosan, következetesen, hogy miben bízom. Van, aki másban. És van, aki még azt sem tudja miben bízik. Nem vagyunk egyformák.

Peti74
sorszám: 3895 (27421)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-25 18:46:06)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-25 18:46:06
Így már egy fokkal jobb a helyzet, De az azért kérdéses, hogy annyival jobb e az egyik 6 voltos a másiknál. A másik dolog az, hogy az említett Jawa is negatív testelésű, a fesszabályzó is az volt.Tehát a gyújtás elektrónika beépíthető. Én azt írtam, a gerjesztő tekercs van eltérő módon bekötve.Az is átköthető. Egyébbként a Jawa olyan testelésre köthető be, amilyenre akarod. Azt pedig kétlem, hogy menetzárlatot multiméterrel ki tudnál mérni.A műszer pontatlansága összemérhető az esetleges kissebb menetzárlattal. Ráadásul nem mutatja ki, hogy mennyire olvadt már le a huzal lakkozása, hány kmet bír még ki hiba nélkül.
sorszám: 3894 (27402)
(előzmény: peti74, 2005-04-25 18:27:13)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-25 18:27:13
Öregapó !
Te kevered a gőzekét a fazonnal. (és nem olvasod el rendesen, azt amire válaszolsz). Én azt írtam, hogy a 6V-os jawa dinamót cseréltem le 6V-os MZ dinamóra. Tökéletesen felmegy a jawa dinamó helyére, a főtengely végén a kúp is ugyanakkora, mindössze az állórészt kell megemelni 2mm-rel, ezt pedig egy 2mm-es alu lemezből lombfűrésszel kivágott gyűrűvel oldottam meg. (a főtengely kúpját meg akkor sem basznám el, ha nem stimmelt volna, hanem esztergáltattam volna egy közbetétet) Egy bontott MZ dinamó meg kijön olyan 3-4000 Ft körül (egy multiméter elég a vásárlás előtti teszthez), a hozzá való elektronikus fesszabályzó meg a Futár boltban 3100 Ft, és nem szokott vele gond lenni, de ha mégis, akkor az garis.
Kb. 6000 Ft-ból kijön tehát a Jawara egy megbízható 6V-os töltés, és a hozzá tartozó masszív állórészre pedig már egy mechanikailag stabil elektronikus (hallos) gyújtásjeladó szerelhető fel, az elektronikához meg adott lesz a negatív testelés. Én ezt írtam.
Egyébként persze, hogy összeadtam, nekem évek óta bent van. A csepptankos 350-es jawaban az MZ dinamó, a hall jeladó+mágnes, a e-gyújtás és az e-feszszabályzó összesen kijött 15 ezer forintból és cserébe kaptam egy megbízható 6V-os töltést, és egy nagyon pontos, utánállítás mentes, üzembiztos gyújtást. 3 év és 16ezer km alatt még egyszer sem kellett hozzányúlnom. A barátnőmmel bejártuk vele Erdélyt, a Fogarasokat, a Duna-deltát és Szlovákiát. Sokszor mentünk olyan helyeken, ahol ha lerobbanunk, magunkra vagyunk utalva. És úgy érzem ez a 15 ezer ft-os "befektetés" bőven meghozta a gyümölcsét.
Egyébként pedig én dinamónak az állórészel gerjesztett és a forgórészen egyenáramot termelő szerkezetet hívom. A generátor egész más ott a forgórész végzi a gerjesztést, és a váltóáramot az állórész tekercsei termelik.

Az áramkapcsoló helyére bekötött dióda pedig tényleg sokat javít a töltésen, hiszen a leggyengébb pontot, az áramkapcsolás problémáját oldja meg.
De attól még a fesszabályzás mechanikus marad, és a gyújtást továbbra is megszakító vezérli.

Üdv,
Peti74
sorszám: 3893 (27400)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-25 17:54:32)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-25 17:54:32
Én is gondolkoztam a dolgon, de pár dolog egyenlőre elijeszt az mz dinamó betételétől.Úgy tudom, akkor vehetem ki a főtengelyem, vihetem el egy műhelybe új kúpot gyártani rá. Ez vagy sikerül nekik jól, vagy nem.Mindenesetre nem kevés munka, és valamennyi pénz. A következő gond az mz dinamó beszerzése. Vegyek újat ?!! Ha kapok is, drága. Ha bontottat veszek, az megint vagy jó, vagy nem. A legtöbb bontó nem veszi vissza, ha otthon rossznak bizonyul.Az ETZ szabályzó is vagy jó, vagy nem. Nekem tavaly előtt sikerült vennem egyet, ami gyári hibás volt.Akkor már sokkal jobb megoldás a saját gyártás.Egyébbként összeadtad már, hogy mennyibe kerül lecserélni a 6voltos jawa dinamót 12 voltos Mz re?!!! Új feszabályzó, akumlátor, egyenirányítóhíd, az összes izzó cseréje, (tartalékokkal együt) új duda, dimamó, dinamó beszerelése.Ha szerencsés vagyok, huszonöt, harminc ezerből kijön a dolog.Sajnos, nekem most ennyi pénzem nincs.Kedvem se sok kivenni ezért a főtengelyt.főleg azért nem, mert a germánium dióda egész sokat javított a töltésen.
sorszám: 3892 (27398)
(előzmény: peti74, 2005-04-25 15:32:45)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-25 15:32:45
Öregapó. Erről egyszer már volt sok érvelés. Ugyanezt én is leírtam már a
www.e-gyujtas.fw.hu
oldalon.
Ez az egyik érv (a sok között) ami amelett szól, hogy MZ dinamót tegyünk a Jawaba.

Üdv,
Peti74
sorszám: 3891 (27384)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-25 14:24:54)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-25 14:24:54
A multkor elfelejtettem leírni. A direkt jawához készített fesszabályzó fura jószág volt . Nem felhúzta a nullára kötött gerjesztő tekercs végét, ha nem a pluszra kötött másik végét lefelé.Ezekszerint nem lehet csak úgy kicserélgetni egymással a jawa és az MZ szabályzókat.
sorszám: 3890 (27378)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-25 13:56:24
Csak arra utaltam volna,hogy életképesnek tűnsz :-)
sorszám: 3889 (27376)
(előzmény: Dani, 2005-04-25 09:27:23)

 
 
peti74
válasz erre | email2005-04-25 13:16:56
Matya, Fullkopy, Pool, meg mindenki.
Ez a helyzet az egyvonalba szerelt trafókkal:
Eddigi tapasztalataim szerint a 6V-os rendszerekben a Hall jeladós elektronikus gyújtás nem működhet úgy, hogy a trafók egymás tengelyvonalában vannak, mert az 50%-os kitöltési tényezővel dolgozó elektronika miatt, az épp szikrázó trafó a másikon keresztül "visszarúg" a tápfeszültségre olyan 5-600V-ot. Ez tönkretheti az elektronikát és ha elektronikus fesszabályzó van bent, azt is meghülyíti. Persze egy 10W körüli 10V-os Zenerrel levédhető az egész, de a szikrák gyengébbek maradnak, ráadásul nekem az a tapasztalatom, hogy néhány percnyi ilyen működés felmágnesezi a trafók vasmagjait, és tönkreteheti a trafók belső szigetelését. Ez igazából a 634-eseknek fontos, a csepptankosoknak párhuzamosan vannak a trafók, Matyának is, mert neki csepptank van fent.
A 12V-os rendszerben viszont a tápfeszültséget eleve a 6 diódát tartalmazó egyenirányítóról vezik le, azért ha az trafók egymáson kersztül "visszarúgnának" a tápba, azt az egyenirányító diódái levágják. Arról nincs tapasztalatom, hogy ennek ellenéra van-e hosszútávon káros hatása pl. a diódákra. Azért én mindenkinek azt javaslom, amennyiben hall jeladós (trabi jeladós) e-gyújtást tenne a motorjába (ami mellesleg nagyon okos dolog én évek óta élvezem az előnyeit), akkor okoskodja ki, miként lehet a trafókat egymással párhuzamosan elhelyezni. A szikraenergia mindenképpen így lesz a legjobb, minek menjen el a fele power a test felé néhány diódán, aminek ráadásul nem is ez a feladata.

Üdv,
Peti74
sorszám: 3888 (27371)
(elözmény: Fullkopy, 2005-04-22 23:42:57)

 
 
Dani
válasz erre | email2005-04-25 09:27:23
Köszi Fullkopy!
Nem tudom mire akartál célozni ezzel a "tehetséges vagy" szöveggel, de azért hozzáteszem nem vagyok kissebségi zenész :))Mintha némi cinizmust véltem volna felfedezni a sorokban... :)) Csak próbálom életképes módon, a saját diák pénztárcámhoz mérten a legolcsóbban megúszni ezt a dolgot! Azért tényleg köszi a tippet!
sorszám: 3887 (27356)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-25 00:17:29)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-25 00:17:29
Ércsük :-))
Ha tényleg senki nem tud segíteni, és mondjuk útbaesik a hírhedt Nagykőrösi úti használtcikk piac melletti mocis reszort, oda a napokban érkeznie kellett , a bejárattól a harmadik boltba egy 634-esnek.Bontásra szánták..Asszem elég tehetséges vagy, hogy jó áron megszerezd, ha tényleg megérkezett..
Én 634 kuplung ürügyén tértem be oda, innen az infó..
sorszám: 3886 (27348)
(előzmény: Dani, 2005-04-25 00:01:49)

 
 
Dani
válasz erre | email2005-04-25 00:01:49
Húú srácok! Ti aztán jól lepapíroztok mindent... köszi a sok jótanácsot, de nekem blokk kellene nem papír :) Autószerelő cimbora elintézi hipp-hopp azt a kis számbéli eltérést a blokkon... aztán kamu vizsgán meg úgysem nézik ugyebár, de akár nézhetik is :))
sorszám: 3885 (27345)

 
 
Julius
válasz erre | email2005-04-24 23:47:36
Szia Nemo!Ha nem kapsz bowdent de a régi megvan csinálnak neked újat olvasd el a 3011-es hozzászólást.Üdv Julius
sorszám: 3884 (27342)
(előzmény: nemo, 2005-04-24 21:54:37)

 
 
nemo
válasz erre | email2005-04-24 21:54:37
Sziasztok!
Egy 559 -es hez kellene nekem bowden garnitura,kuplung tárcsa,fenyszoro betét.Hová forduljak,Pesti boltok érdekelnének illetve akinek van elado.
Köszi Némó
sorszám: 3883 (27335)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-24 21:40:16
Stimmel, de az se baj, ha aki a tulajtól megvette, adásvételivel továbbadja, akár többen is megvehetik egymás után ugyanazt, lényeg, az összes adásvételi meglegyen , mert a folyamatosságnak meg kell lennie.

Csak érdekességképpen :
Ha ez az eset gépjárművel fordul elő, hogy többen egymástól megveszik, de nem iratják át, az aktuális legfrissebb tulaj a nevére veheti, mert az Okmányiroda köteles átírni, viszont az adásvételik alapján folyamatában az összes mulasztó tulajt megbírságolják, és kifizettetik a vagyonszerzési illetéket is...



sorszám: 3882 (27332)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-24 21:28:27)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-24 21:28:27
Ezek szerint akkor csak az a fontos, hogy a blokk adásvételi papírján eladóként az szerepeljen, akinek a tulajddonában van az a motor, amelyikben volt.
sorszám: 3881 (27330)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-24 21:04:21)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-24 21:04:21
Az Okmányirodában tényleg megnézik, honnan származik a motorblokk. Így ellenőrzik, hogy azt valóban a tulajdonos adta-e el.Ha több adásvételi van, akkor is vissza kell tudni vezetni a forgalmi szerinti tulajig .
Ha kikerül egy motorkerékpárból a motor,mert azt külön eladják, azért nem kell feltétlenül kivonni a forgalomból, hogy a kivett egy másikba beépíthető legyen. Hiszen az motorcseréből is származhat, ami még az okmányirodában nem lett bejelentve.

Személyes tapasztalatom az, hogy vettem egy komplett motort, amit kitiltottak a forgalomból. ( Ez ideiglenes kivonásnak minősül) Nem irattam a nevemre, de a blokkját felújítottam, és beépítettem az oldalkocsisomba. Igy vittem műszakira, ahol az adásvételit megnézték, adatlapot kaptam, az okmányiroda pedig ezen két irat alapján az új forgalmit és a törzskönyvet elkészítette.
Ha ezt nem a vizsgával egybekötve csinálom, akkor lehet, hogy kötözködtek volna, így csak hümmögtek.

Ez így egymagában költséges.Én azért mentem bele, mert szükséges volt a rendszám csere ( sérült volt ), a szimering ház miatt a blokkcsere, valamint színváltozás is történt.
Mivel a blokkcsere miatt mindkét iratot cserélni kellett, ( törzskönyv, forgalmi ) a többi már belefért...
sorszám: 3880 (27328)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-24 18:48:36)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-24 18:48:36
Úgy emlékszem, az adásvételi kevés a bloknál a boldogsághoz. Igazolni kel úgy tudom, hogy amelyik motorból ki lett véve, az szabályosan ki lett vonva a forgalomból, vagy gyári új bloknak kel lennie.
sorszám: 3879 (27320)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-24 17:10:18)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-04-24 17:39:07
az alkatrészbörze rovatban épp most hirdetett meg egy tonna szajrét ithaka.
sorszám: 3878 (27318)
(előzmény: Dani, 2005-04-24 11:07:29)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-24 17:10:18
Nekem 638-asom van...Ha blokkot veszel, legyen korrekt adásvételid, mert a vizsgán is,( itt fénymásolják ) és az Okmányirodában is elkérik.Itt is fénymásolják.
sorszám: 3877 (27316)
(előzmény: Dani, 2005-04-24 11:07:29)

 
 
Dani
válasz erre | email2005-04-24 11:07:29
Sziasztok!
Lassan megvan a jogsim....motorom meg sehol... Van egy 350/634esem, csak nuku benne blokk :(
Fullkopy, Öregapó....! Meg mindenki! Dobjatok már meg egy 350-es blokkal légyszives, aminek emberi ára van és még jó is valamire! Valakinek csak van elfekvőben, nem? Nagyon köszönöm Urak! :)
sorszám: 3876 (27290)

 
 
Julius
válasz erre | email2005-04-23 22:43:54
Sziasztok! 638-ashoz elektronikus gyújtást keresek csak komplet érdekel ha betüdod szerelni azt megkőszőnőm mert én még nem csináltam.Bp-i vagyok,Kispesten lakok.Elöre is köszönöm Julius
sorszám: 3875 (27275)

 
 
cz125
válasz erre | email2005-04-23 20:24:58
Nincs valakinek Cross CZ váza? (516)
sorszám: 3874 (27262)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-23 14:53:47
Az elkövetés helyszínének , hogy felelősségre tudjanak vonni, az ingatlan nyilvántartás szerint közterületnek kell lennie.( Méghozzá az Önkormányzat illetékességi területén, az Önkormányzat tulajdonában!) Ezt esetleg a helyszínrajzon ellenőrizhetted volna akkor, mert ez volt a döntő kérdés.

A közterület-közút összekeverése nem lehetséges, mert közút csak közterületen létezhet (illetve a közforgalom elől el nem zárt magánút is annak minősül) a parkoló pedig a jogszabály szerint az út ( közút, magánút ) tartozéka.
Ha magánterületen van a szóban forgó parkoló, akkor az önkormányzatnak kellett volna azt bizonyítania, hogy melyik jogszabály szerint minősül közterületnek a helyszín.( Erre találták ki azt, hogy a magánút közforgalom elől el nem zárt része is közút) Szóval, így kielemezve nem látok hasonló esetben kiutat, sajna..
sorszám: 3873 (27248)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-23 07:02:42)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-23 07:04:56
Azt hiszem, ez a duplázás az Operám sajátossága. Néha máshol is csinálja, bocs...
sorszám: 3872 (27237)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-23 07:02:42)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-23 07:02:42
Dehogy haragszom én akárkire is!:)))
Illetve mégis: A rendörségre, az önkormányzatra igen.:(((
Ez a parkoló-közút témát nézegettem a neten, eléggé vitatott, rosszul meghatározott a helyzet.
Annak idején CD jogtárból én is utána néztem a dolognak.Továbbra is fentartom, hogy összekeverték a közterület és a közút fogalmát. A közút rendeltetetését tekintve speciális esete a közterületnek.A helyrajzi szánál akkor közútnak kellene szerepelnie, vagy 5méteren belül kellene lennie a közúttól. A hibát jelezte egyébbként az is, hogy az elkövetés pontos helyét is rosszul adták meg.Az önkormányzati bejegyzés szerint az a parkoló a másik utcához tartozik. Ha erre hivatkozva fellebeztem volna, akkor valószínüleg elutasítják, vagy át írják közterületen elkövetett szabálysértésre, amiben nem lett volna köszönet.Ezért nem is fellebeztem.Azért bosszant a téma, mert a gyalogosokat, különösen a kis gyerekeket veszélyeztető, a sétányon száguldozó autósok, motorosok ellen nem lép fel ugyan itt a rendörség, mert azokkat macerálni nagyobb munka, és néha veszélyes is. Engem szemügyre vettek kamerán keresztül, látták, hogy egy darabig ott leszek, egyedül vagyok, nem bandában, valószínüleg befolyásos ember sem vagyok, mert nem drága autóm van, csak egy szakadt ETZ, engem megtaláltak.
sorszám: 3871 (27236)
(elözmény: Fullkopy, 2005-04-23 00:29:34)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu