:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
"A vita arról szól, hogy dinamónál a gerjesztett tekercs végén kell e lennie az egyenirányító szerkezetnek(kommutátor) vagy lehet egy csúszógyűrű után."
A 638-as Jawa-nál a sem a csúszógyűrű előtt, sem utána nincs egyenirányító. Egyenirányító az "állórész után" van, mert ott van a termelt áram. Csúszógyűrű a rotoron van, oda megy a gerjesztőáram.
És az nem baj, hogy (ha jól tudom) a 634-esnél a sztator van gerjesztve és a rotorról van leszedve a termelt áram, a 638-nál a rotor van gerjesztve és a sztatorról van leszedve a termelt áram.
Ettől még lehet mindkettő dinamó?
Elnézést ha pongyola a fogalmazásom, de laikus vagyok a témában, ha ez eddig nem lett volna világos. :)
Üdv!
Na végre végig olvastam amit tegnap délután 3-tól írtattok. Kicsit szédelgek.. generátor.. dinamó... eh:-)
Köszönöm a gyertyás dologra való reagálást is. Hétvégén megyek haza és hát az NGK B6HS gyertyákat betekerem a helyükre:-) Aztán majd meghajtom és megláttom:-) Egyébként tiszták a szűrők, tiszta a benzincsap és olyan nagy gond nem lehet a tanksapkás szellőzésnél sem, mivel ha tele öntöm benyával a tankot akkor mindig kifolyik, szóval nem igazán zár a gumi:-(
Az igazság az, hogy hosszabb útra nem mentem vele a nyáron, de akkor sem volt vele semmi gond. Nem hajtom közel max-ra a járgányt, könnyen lehet, hogy akkor valóban a B7HS kellene bele. Én is furcsálltam, hogy a kisebb hőértékűvel a jó, gyanakodtam is, hogy esetleg nem-e dúsabb a keverék a kelleténél, de a motor jól megy, nem veszem észre ezt rajta. Városban úgy majd 6,5-7 litert evett meg, nem tudom, hogy egy oldalkocsisnál ez normális érték-e (pláne a kisebb lánckerék miatt).