hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 10. péntek 
Melánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

pdaranyi
válasz erre | email2005-04-27 10:50:32
"A vita arról szól, hogy dinamónál a gerjesztett tekercs végén kell e lennie az egyenirányító szerkezetnek(kommutátor) vagy lehet egy csúszógyűrű után."

A 638-as Jawa-nál a sem a csúszógyűrű előtt, sem utána nincs egyenirányító. Egyenirányító az "állórész után" van, mert ott van a termelt áram. Csúszógyűrű a rotoron van, oda megy a gerjesztőáram.

És az nem baj, hogy (ha jól tudom) a 634-esnél a sztator van gerjesztve és a rotorról van leszedve a termelt áram, a 638-nál a rotor van gerjesztve és a sztatorról van leszedve a termelt áram.
Ettől még lehet mindkettő dinamó?

Elnézést ha pongyola a fogalmazásom, de laikus vagyok a témában, ha ez eddig nem lett volna világos. :)


Üdv!
sorszám: 3970 (27661)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 08:32:13)

 
 
garde
válasz erre | email2005-04-27 10:26:03
Na végre végig olvastam amit tegnap délután 3-tól írtattok. Kicsit szédelgek.. generátor.. dinamó... eh:-)
Köszönöm a gyertyás dologra való reagálást is. Hétvégén megyek haza és hát az NGK B6HS gyertyákat betekerem a helyükre:-) Aztán majd meghajtom és megláttom:-) Egyébként tiszták a szűrők, tiszta a benzincsap és olyan nagy gond nem lehet a tanksapkás szellőzésnél sem, mivel ha tele öntöm benyával a tankot akkor mindig kifolyik, szóval nem igazán zár a gumi:-(
sorszám: 3969 (27660)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-04-27 09:17:26
Az igazság az, hogy hosszabb útra nem mentem vele a nyáron, de akkor sem volt vele semmi gond. Nem hajtom közel max-ra a járgányt, könnyen lehet, hogy akkor valóban a B7HS kellene bele. Én is furcsálltam, hogy a kisebb hőértékűvel a jó, gyanakodtam is, hogy esetleg nem-e dúsabb a keverék a kelleténél, de a motor jól megy, nem veszem észre ezt rajta. Városban úgy majd 6,5-7 litert evett meg, nem tudom, hogy egy oldalkocsisnál ez normális érték-e (pláne a kisebb lánckerék miatt).
sorszám: 3968 (27658)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-27 01:10:12)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 08:32:13
Valóban sántít a dolog egy picit. Így értelmezve a dolgot , a 634 6 voltos dinamója se lenne dinamó.Etzt be tudtam tolni lemerült akuval, a jawát nem, pedig a jawa dinamó a gyártó szerint is dinamó, és teljesen megeggyezik a szerkezete a Jedlik által szabadalmaztatottal....Az ETZ a megtermelt áramot használja a gerjesztéshez, csak induláskor kap segítséget.A jawa is.Azt hiszem csak a nagyfeszültségű generátorok tudnak rásegítés nélkül indulni.A vita arról szól, hogy dinamónál a gerjesztett tekercs végén kell e lennie az egyenirányító szerkezetnek(kommutátor) vagy lehet egy csúszógyűrű után.de véleményem szerint ez már annyira elvi kérdés, hogy nem is érdemes itt tovább boncolgatni. Itt elég arról megemlékezni, hogy az a ketyere, amiben állandó mágnes van, az nem dinamó.Ez is csak azért fontos , mert az állandó mágnessel rendelkező generátorok fesszabályzója teljesen más szerkezetű.
sorszám: 3967 (27656)
(előzmény: Zapkorte, 2005-04-27 01:18:53)

 
 
Ember
válasz erre | email2005-04-27 02:35:16
Hello!
sorszám: 3966 (27645)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-27 01:22:52
Zapkörte , elveim szerint az ETZ generátor az generátor és nem dinamó, de a diódák nyitófeszültségével kapcsolatos okfejtésed sántít. A nyitófesz stimmel, de mért nem nyomhatnád vissza a gerjesztőkörbe ?
sorszám: 3965 (27637)
(előzmény: Zapkorte, 2005-04-27 01:18:53)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-04-27 01:18:53
Definíciód alapján az ETZ generátor nem dinamó, mert nem nem a meg termelt áramot használja a gerjesztéshez. Ennek gyakorlati akadálya hogy a diódahídon kapásból 2x0,7V, vagyis 1,4V esik, vagyis a remanens mágnesességet nem tudod visszatáplálni a gerjesztő tekercsbe, mert a diódák ki sem nyitnak. Pörgetheted itéletnapig, akku nélkül nem fog felgerjedni!

sorszám: 3964 (27636)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 00:20:00)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-27 01:10:12
Igy mindjárt más, akkor egyezik a dolog , viszont nem vagyok arról meggyőződve, hogy a nagy melegben elég lesz , szerintem a B7HS akkor kedvezőbb lesz..majd meglátjuk.. amit a színéről írtál, azt tanítják a nagyon jól beállított 2 üteműről..szóval nem rossz:-)
sorszám: 3963 (27631)
(előzmény: Powerarc, 2005-04-26 22:25:06)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 01:05:05
Alakul ez! Diesel elektromos motor bőrfotellel. Vinni fogják mint a cukrot!:)
sorszám: 3962 (27630)
(előzmény: Bandita, 2005-04-27 00:59:09)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-27 00:59:09
én meg tervezehtek rá egy villamos erőátvitelt , mivel vautgépész vagyok :))))
sorszám: 3961 (27629)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 00:55:48)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 00:55:48
Én legszívessebben az üllést tervezném, mert mindegyik töri a hátsómat. Illetve az ETZé a prosztatámat maszírozta.:)))
sorszám: 3960 (27628)
(előzmény: Pool, 2005-04-27 00:47:41)

 
 
Pool
válasz erre | email2005-04-27 00:47:41
Öregapó, Bandita ....

Ahogy a fórumokot olvasom mindig felmérem magamban, hogy ki mennyire jártas adott témában. Ezt csak azért teszem, mert tervek között szerepel egy "saját" motor tervzése. Az elektromos részek ügyében majd számítok rátok.

Remélhetőleg mihamarabb kikerül az új, megújult szocimotoros weboldal. Ott a menüben a "motortervezés" is fog szerepelni. Csa azért szólok, hogy szépen készüljetek fel... :-)))

Üdv.: Pool
sorszám: 3959 (27627)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 00:35:09)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 00:35:09
A mutor.hu chatján, a motoros szobában.
Közben felmerült bennem a gondolat, hogy a dinamó elv valóban tartalmazná e azt, hogy a generátornak kel az egyenáramot biztosítani, vagy lehet utána egyen irányítani. A leírásokból nem derül ki. A tanárok pedig néha maguk is tudnak kategoriákat kitalálni. Nálunk, igaz én gyengeáramos vagyok, A dinamó fogalmába még belefért az ETZ generátor. Hozzáteszem, elvileg a gyengeáramú üzemmérnök elláthatja az erős áramú szakmunkás munkáját, jogosult rá..Ígérem utána nézek teljesen pontosan a dolognak...
sorszám: 3958 (27624)
(előzmény: Bandita, 2005-04-27 00:25:29)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-27 00:25:29
Öregapó hol vagy pontosan , melyik chaten ?
sorszám: 3957 (27621)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 00:21:29)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 00:21:29
no, én a motoros szobában vagyok, de más nincs ott. Vagy valami már megint nem müxik.
sorszám: 3956 (27619)
(előzmény: Bandita, 2005-04-27 00:10:43)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 00:20:00
No, most már valóban fogód ravasz részhez értünk. Vajon az ETZ generátora valóban dinamó e? A dinamó elv csak anyit mond ki, hogy a termelt áramot használjuk fel a gerjesztéshez. Ez teljesül az ETZnél.Ami dibamó elvet használ az dinamó. Az viszont igaz, hogy amit Jedlik szabadalmaztatott, az egy fázisú...
sorszám: 3955 (27618)
(előzmény: Bandita, 2005-04-27 00:10:43)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 00:10:55
Ha gerjesztő tekercse van, akkor bizony dinamó. Akkor is, ha néha nem hangsúlyozzák ki azt , hogy az.Mint ahogy a kerékpár dinamót teljesen tévesen nevezik dibamónak.
Megyek a chatre, a motoros szobába...
sorszám: 3954 (27615)
(előzmény: pdaranyi, 2005-04-27 00:04:30)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-27 00:10:43
amiről anno jó tanáraim meggyőztek:
minden villamos forgógép ami áramot állít elő = generátor.
Vannak egyenáramú, és váltakozóáramú generátorok ( itt nem a tekercsbe ébredő feszültségre gondolok, hanem a gép kivezetésein megjelenőre)
Az egyenáramú generátor egy fajtája a dinamó azaz az öngerjesztéső egyenáramú generátor.
Nos a váltakozóáramú generátoroknak is lehet állandó mágnessel , illetve tekerccsel gerjesztett változata. Azon belül lehet segéddiódahidas , és anélküli.
Szóval sztem az ETZ nek egy gerjesztett forgórészú 3 fázisú váltakozóáramú generátora ven. És az nem dinamó.
sorszám: 3953 (27614)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 00:01:07)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-27 00:05:25
chatre tudsz jönni Öregapó? sztem jó szakmai vitát folytathatnánk :)
sorszám: 3952 (27612)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 00:01:07)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2005-04-27 00:04:30
Akkor a 638-as Jawa generátora is dinamó? Mert ugye abban is gerjesztő tekercs van és nem állandó mágnes.
sorszám: 3951 (27611)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-27 00:01:07)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-27 00:01:07
Hát ez az. Azt ETZ generátora dinamó (öngerjesztésű generátor). Egy darab állandó mágnes sincs benne, viszont gerjesztő tekercs van....Szóval dinamó, és van egy szép külön egyenirányító hídja.
sorszám: 3950 (27609)
(előzmény: Bandita, 2005-04-26 23:54:15)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-26 23:54:15
Na az ETZ dinamóval megfogtál, nekem a Dinamó a TS-nél befejeződött, az ETZ meg a generátorral kezdődött. Mi is az amiről irtál ?
sorszám: 3949 (27608)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 23:51:14)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 23:51:14
részben igazd van a válasz mélységét illetően. De csak részben. Az tapasztalatom, hogy a tulságos leegyszerűsítés néha zavarja az érthetőséget. Például azt írni, hogy minden dinamó egyen áramot ad le, az kényelmetlen lesz, ha a kérdező legközelebb egy egy etz dinamóval találkozik, és arról váltóáram jön le. Nem fogja tudni, mi történt.Fluxusról pedig azzal beszéltem, aki valószínűleg tudja, hogy mi az.Az, hogy mágneses térben mozgó tekercsben áram indukálódik, az valamikor általános iskolai anyag volt. Hogy most az e, nem tudom, mert nem tanítottam húsz éve ott.Egyébbként a bonyolult magyarázatnál elijesztőbb hatású az olyan beírás, hogy jobb ha nem nyulsz hozzá,mert nem értessz hozzá. Csak akkor ne nyuljon valaki valamihez, ha nem akarja, vagy nem tudja elsajátítani a szükséges ismereteket.
sorszám: 3948 (27606)
(előzmény: Bandita, 2005-04-26 23:26:19)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-26 23:26:19
Ja és még egy gondolat , szerintem azzal hogy a kérdező ismerteihez próbálod mérni a válasz elméleti mélységét , sztem többet használsz mintha elriasztanád holmi kerület mentén integrált fluxus levezetésével ( bocs lehet megint keményebb voltam)
sorszám: 3947 (27603)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-26 23:21:20
Öregapó, nem haragszom, hidd el én is tisztában vagyok az egyenáramú és a váltakozóáramú generátorok minden fajtájával, (külső, párhuzamos, vegyes , sőt anticompaund gerjesztésűvel is, plusz a szinkron és az aszinkron gépekre is van némi rálátásom) valamint azzal is, hogy a kommutátor egy mechanikus egyenirányitó.
Csupán, mivel a kérdést ugy tették fel hogy abból látszott nem érdemes a az elméletbe túl mélyne belemenni, mivel a kérdezőnek valőszínű nem erőssége a villamos forgógépek tana ( ami nem bűn hisz nem értünk mindenhez mindannyian) ezért ahogy irtam is "kissé" (vagy nagyon) leegyszerűsitve adtam elő a történetet.
Bocs ha valakit ezzel félrevezettem volna. És biza nem óhajtottam lehurrogni senkit.Ha valakit megbántottam volna ezer bocs.
sorszám: 3946 (27601)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 19:51:45)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-04-26 22:25:06
Ezer bocs, elírtam a típust B6HS pontosan, elvileg 175-ös. Országúton szép őzbarnára leég, de városban rövid távon csak étcsokibarna színe van. A motor amúgy rendben megy, nincs vele gond, max. a gyújtás kéne már elektronikusra átállítani, macerás tükörrel állítgatni. Egyébként a gyertyát ez alapján választottam ki:
http://www.ngkntk.de/index.php?id=403&pd=430&t=motorrad&lmf=JAWA&h=JAWA&m=350
sorszám: 3945 (27589)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 18:43:22)

 
 
Borzi
válasz erre | email2005-04-26 21:51:32
Peti 74!
köszi a levelet, ha melesz, írok!
sorszám: 3944 (27577)
(elözmény: Powerarc, 2005-04-26 16:58:59)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 21:15:33
Tudom, hogy kissé sokat írok, de valami eszembe jutott!
Rétiboglárka! Próbálj meg üzletelni Petivel, valahogy elcserélni vele a 12 voltos gyújtást hatosra, neki talán az is van. Utána kiagyaljuk, (mert úgy tudom lehetséges!) hogy hogyan kötögessük át a vezetékeidet, hogy negatív testelés legyen. Az én 634 esem negatív testelésű, és mégis működött benne a jawa fesszabályzó.Bár elég szarul... Ezután kitaláljuk, hogy hogyan lehetne a töltést javítani egy kicsit. Ez lenne a legolcsóbb megoldás!
sorszám: 3943 (27568)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 20:48:17)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 20:48:17
Visszatérve a generátor cseréhez. Ha 6voltos mz generáétorra cseréled ki a generátorod, javul a töltés, automatikussan megoldódik a testelés, viszont akkor a jawához készített fesszabbal lehet gond. A feszültség kétszerező pedig ekkor is kel.
sorszám: 3942 (27564)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 20:44:33)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 20:44:33
Majd elfelejtettem, beépített fesszabályzóval már én is találkoztam.
sorszám: 3941 (27563)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 20:42:59)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 20:42:59
A generátor csere mindenelektromos cucc cseréjével együtt valóban elég drága.Hiszen csak az izzók, tartalék izzók cseréje is megvan közel négyezezer forint . Ha jó a fesszabalyzód,a vezetékeid érintkezése, a kommátátorod szénkeféd jó állapotú, akkor olyan 1200- körül már lennie kel töltésednek.Azt tapasztaltam, ha germánium diódával vezeted külön a dinamóról az áramot az aksira, már ezer körül tölt...A félelem bizonyos fokig jogos. A mechanikus megszakító ritkán megy hirtelen tönkre, a halos, vagy bármilyen elektrónikus viszont néha igen.
sorszám: 3940 (27561)
(előzmény: rétiboglárka, 2005-04-26 20:32:38)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 20:35:24
Autó generátorokat utoljára a seregben láttam, az pedig nem ma volt!:))
sorszám: 3939 (27560)
(előzmény: Fullkopy, 2005-04-26 20:32:40)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 20:32:40
A Jawa 350 638 esetében valóban a generátoron kívül a jobb oldaldoboz alatt van elhelyezve az egyenirányító,és a feszültségszabályzó.

Viszont a Wartburg generátora beépített feszültségszabályozóval rendelkezik.
A Vaz ( Zsiguli, Lada) típuscsalád valamennyi tagja pedig a generátorba beépített egyenirányítóval, és beépített feszültségszabályozóval is rendelkezik.
sorszám: 3938 (27559)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 19:51:45)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2005-04-26 20:32:38
Akkor itt tárgyaljuk meg....
Na elmondom eddig mi volt és hogy mit szeretnék..

6V-os 350-es jawa
Keveset termelt áramot,ha lámpát kapcsoltam,akkor a gyujtástol elszivta az energiát,és olyan 2000-2500környékén kelett tartanom a fordulatot hogyne áljon le..
Most szereztem Hall jeladot,tudok fesz kétszerezöt,is
de valahogy kicsit félek töle..
A Generátor csere megoldás viszont szerintem drágább


sorszám: 3937 (27558)
(előzmény: rétiboglárka, 2005-04-26 20:28:30)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2005-04-26 20:28:30
irdd be ezt:

www.reset.hu/chat

A Motor szobában vagyok..
sorszám: 3936 (27557)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 20:24:56)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 20:28:22
Mostmár látok chatet, de nem műxik...
sorszám: 3935 (27556)
(előzmény: Öregapó, 2005-04-26 20:24:56)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 20:24:56
Vakuljak meg, ha látok itt chatot...
sorszám: 3934 (27555)
(előzmény: rétiboglárka, 2005-04-26 20:18:44)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2005-04-26 20:18:44
anonim néven vagyok..
sorry..
sorszám: 3933 (27554)
(előzmény: rétiboglárka, 2005-04-26 20:17:00)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2005-04-26 20:17:00
Öregapo fel tudnál jünni a chatre hogy megbeszéljük?

www.reset.hu/chat
sorszám: 3932 (27553)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 20:10:50
Rétiboglárka, ha duplájára emeleda feszt, változatlan áram mellett, csak akkor lenne kétszeres a teljesítmény. De különböző okok miatt a teljesítménynek változatlannak kel maradnia, ezért a levett áramod csak fele akkora lehet.
A gyújtással kapcsolatban két járható utad marad: generátor csere, vagy átekercselés szabályzó cserével, aku cserével, az izzók, a duda cseréjével.
Vagy valakivel építetsz egy feszültség kétszerezőt külön a gyújtás számára, azon a polaritást is megfordíthatod szintén külön a gyújtás számára. Ekkor valamivel nagyobb áramot fog a gyújtás felvenni. Vigyázni kel, ekkor a gyújtó tó trafó polarításán is variálni kel, hogy a gyertya elektródákon szikrakor megfelelő legyen a feszültség polaritása! A két megoldás küzül mindegyiknek vannak előnyei, hátrányai. A generátor cserés megoldás drágább, de megbízhatóbb, az esetleges töltés gondokat is megoldja, a fesz kétszerező olcsóbb, de egy alkatrésszel több hibásodhat meg, a töltés problémákat egy lehelettel (szerintem nem számottevő módon növeli.Ha generátor csere mellett döntesz, Peti 74 el konzultálj, ő ismeri ezeket a dolgokat. Ha a feszültségkétszerező mellet döntesz, én is segíthetek mailben.
sorszám: 3931 (27552)
(előzmény: rétiboglárka, 2005-04-26 19:54:01)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2005-04-26 19:55:16
Amugy igaza van.
Eletronikához Balfax vagyok..
De a mechanikai határok nekem korlátlanok:)

:DD páá
sorszám: 3930 (27550)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2005-04-26 19:54:01
CSak azért kérdem mert szereztem egy Jelados gyujtást trabira..és azt akarom belefaragni a megszakitok helyére..
de aszsem a tarbi pont elentétes testelésü mint a Jawa
De elvileg ha a fesz a duplája lessz amit termel akkor elvileg teljesitménybeis majdnem kécer anyit kell tudnia..Elvileg...
A régi 6V-os rendszeremet át akarom alalkitnai 12V-ossá.DE fesszabot nem tom honna szerezzek..meg mijent..
A másik gondom az hogy eletronikus gyujtáshoz van joleirás, de müsazki dokumentácio vagyis müsazki rajz ami konkrétumot mutatna sehol se találok..

na páá

sorszám: 3929 (27549)
(előzmény: Bandita, 2005-04-26 19:33:11)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-04-26 19:51:45
Ne haragudj Bandita, de oltári nagy butaságot írtál.Nem fogalmaznék ilyen keményen, de te is lehurrogtad a szerencsétlen kérdezőt tudatlansága miatt.. Párszor már ezen a weblapon is le lett írva, mi a különbség a generátor és a dinamó között. A dinamó a generátorok egyik alfaja.Tehát minden dinamó generátor is egyben. A generátor elve az, hogy mágneses mezőben forgatunk pár tekercset, így áram indukálódik. Ha ezt a mágneses mezőt a generátor saját árama hozza létre egy gerjesztő tekercsben úgy dinamóról beszélünk. Minden generátorban a tekercseken váltó áram keletkezik. Az íggy keletkezett áramot vagy rögtön kivezetik, akkor a generátor váltóáramú, vagy úgy nevezett kommútátor kapcsolgat ja mindig úgy, hogy a végén egyen áram jön le. Ez az egyem áramú generátor.Ha az egyenáramú generátor dinamó, akkor egyen áramú dinamónak nevezzük. Ilyen van pl a 634 jawában.A Generátorok egyenirányítóját a nagy hűtő felület szügségletük miatt nem szokták a generátorba beépíteni, legfeljebb ha a kommutátort mechanikus egyenirányítónak tekintjük.
sorszám: 3928 (27548)
(előzmény: Bandita, 2005-04-26 19:33:11)

 
 
Bandita
válasz erre | email2005-04-26 19:33:11
Kissé leegyszerűsitve a válaszokat:
1 kérdés:
a generátor alapból váltakozóáramot termel amit egyenarányitani kell mivel a járművek hálózata egyenáramú ( az egyenirányitót beleszerelik a generátorokba, ne keresd külön)
a dinamó alapból egyenáramot termel
2. kérdés:
az akkumulátoron két kivezetés van az egyiket "+"-al jelölik a másikat "-"-al.
nos attól föggően melyik van a járműtestre kötve pozitív vagy negativ testelésű. ( megforditani nem szabad )
3. kérdés:
sztem nem érdemes. Az áramfejlesztő teljesítményét nem az határozza meg hogy hány voltos, nem beszélve arról hogy akkor már az eredeti feszültségszabályzó sem jó hozzá. Ha valamit akarsz vele tenni tetess fel rá egy generátort.

Bocsi hogy ezt irom, de a kérdéseid alapján magad ne kezdj hozzá. És ezt ne vedd bántásnak csak jótanács.
Üdv
bandita
sorszám: 3927 (27546)
(előzmény: rétiboglárka, 2005-04-26 18:37:28)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2005-04-26 19:09:48
peti74,

Olvastad a 3907-es hozzászólást?
sorszám: 3926 (27544)
(elözmény: Powerarc, 2005-04-26 16:58:59)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2005-04-26 19:07:47
Ja, és a hosszabbított elektródás gyertya nem ajánlott a Jawa-ba.
sorszám: 3925 (27543)
(előzmény: pdaranyi, 2005-04-26 19:05:53)

 
 
pdaranyi
válasz erre | email2005-04-26 19:05:53
Hello,

Az Y-nak semmi köze a hőértékhez, az csak a hosszabbított elektródat jelöli, ahogy azt Fullkopy is írta.
A kérdéses gyertya alacsony hőértékűnek tűnik, mert fehéres lerakódás von rajta és megolvadt. Ennek mefelel az is, hogy akkor hal meg, ha meghajtod a gépet, hisz akkor növekszik a hő.


Üdv!
sorszám: 3924 (27542)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 18:43:22
Az N15YC nem jó igazán bele,túl belóg az égéstérbe,túlmelegszik, asszem az N a menetátmérő, a 15 a hőérték, az Y a hosszított, kiemelt elektróda, a C pedig az elektróda ötvözőanyagára utal.
Viszont a gyertya, amit használsz ,( B5HS) az elég alacsony hőértékű, találtam egy táblázatot, aszerint csak 145-ös.
sorszám: 3923 (27541)
(elözmény: Powerarc, 2005-04-26 17:31:47)

 
 
rétiboglárka
válasz erre | email2005-04-26 18:37:28
Szevasztok ifjak
Lenne egy pár kérdésem...
Mi a különbség a denerátor és a dinamo között?
Mi az hogy negativ éas pozitiv testelésü?
Érdemes-e áttekercseltetni a 634-es jawa 6V-os dinamoját 12V-osra?
illetve ez mijen teljesitménycsökkenéssel vayg növekedéssel járna?

Elöre is kösz...


sorszám: 3922 (27539)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-04-26 17:59:42
Van a szakirodalomban egy gyertyatáblázat.
Aszerint a B5HS az N19C-nek felel meg..
Az N15C pedig a B7HS. Nem jó a doksi?
sorszám: 3921 (27537)
(elözmény: Powerarc, 2005-04-26 17:31:47)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu