:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köcce Full!
Azért rozsdás, mert télen is használta a csóka és udvaron tartortta. Végül is nem rohad, csak le van pattogva a festék a vázról... majd dobok képet is.
Lenne egy elég hülye kérdésem...
Nem tudom hogy valaki épitett e már át teljesen chopperré egy 638-ast???
nos én megcsináltam és már majdnem kész is van csak az a bajom hogy most jött elő egy probléma amit nem tudok olyan könnyen megoldani mint azt először gondoltam.
megcsináltam ugyanis az előretolt lábtámaszt csakhogy a váltót nem tudom előrevinni...
mivel a váltó és a berugókar egy tengelyen kapott helyet nem tudom rudazattal előre vinni a váltást a nagy szögelfordulás miatt...
próbáltam lánccal de nem vált be mert vagy lötyög a lánc és akkor kurva nagy a lötyögése a váltókarnak, vagy ha megfeszítem a láncot akkor meg szorul a tengely és berugáskor lentmarad a kar...
szóval ha valakinek esetleg eszébe jut valami jó megoldás erre azon kívül hogy ne csináljam azt nagyon szívesen venném!!!!
előre is köszi...
Az évjárat miatt nem bukhattál rajta, ennyiért szerintem jó, ha tényleg minden korrekt.A rozsdás motyók nem bizalomgerjesztőek, vagy nem a sajátja, vagy csillaggarázs.A meglepik majd később jöhetnek..Egy kép segített volna, ha tudsz, csinálj.
Sziasztok!
Vettem egy 350/638-as mocit, '91-es, második tulajtól, állítólag 60ezer km van benne, főleg városban volt használva melós motorként... minden oké vele, papír, bizti, műszaik is van :) Működik rajta minden, saját lábán jöttem vele haza.. bár jogsim még csak félig van meg :) Hibái: első kerék kicsit üt, sok helyen elég rozsdás és az egész nagyon retkes... Na, nem rizsázom többet...a kérdés, hogy szerintetek 55ezret megért?
Üdv mindenkinek !
I.Budapesti Szoci-moci találka / 2005.máj.1. - a riga klub szervezésében.
Bizonyára értesültetek a hírről : idén elmarad a május 1-én hagyományosan megrendezésre kerülő Kelet-európai Gépjárművek Gyöngyszemei , tavaszi seregszemle.
Ezért gondoltunk rá,némi pótcselekvésként összejönnénk páran 2005.máj. 1-én / vasárnap / a Dózsa György úton a Felvonulási téren a parkolóba.
Semmi komoly és túlszervezett dologra ne számítsatok,csak egy "spontán" motoros összeröffenés
Találkozás 9:30-10:00 között,ezt követően beszélgetések,egymás gépei megcsodálása és 12:00-kor motoros-mopedes felvonulás az Andrásy úton és vissza a kiindulási ponthoz.
Ha rendelkezel valami öreg szoci motorral és volna kedved egy kötetlen,jóhangulatú motorozáshoz......várunk téged,legyen Mz-d,Csepeled,Bervád,Komar mopeded,Riga vagy bármi !
Lényeg hogy ott legyél !!!!
Infó : szoci.moci.tali@freemail.hu és a www.riga.hu fórumán !
Hali!
A Vape honlapján megnéztem az elektronikus gyújtást amit be lehetne rakni a 638-asba. Esetleg meg tudnád kérdezni, hogy foglalkoznak-e vele, tudnának beszerezni?
na emberek:)
felhivtam a jawa boltot:)
kértem őket hogy ha elküldöm nekik azt az árlistát amit én raktam össze akkor az mellé odaírják az ő áraikat, tehát ha valakit érdekel bármi estig irja meg, azt beleteszem az árlistában, és az úr kitölti a holnapi nap során, én pedig kiteszem a honlapomra, így mindenki tisztába lesz vele hogy érdemes e szlovákból rendelni, vagy jobb ha elmegyünk pestre érte.
Tibi
aki tudja szerezze meg a jawa cégse árlistáját ok? a ww jawa hu -n csak az alkatrészlista van kint, de félő hogy kicsit horibils áron.
érdemes lenne összehasonlítani az enyémmmel.
Tibi
A www.jawa.hu honlapon nézz körül. A kuplung lamellák ára kb 200Ft/db.
és a rugó másik vége hova van beakasztva?
akkor ugye már senkinek nem kell semmi se?
csak mert holnap akkor én menek suzlovákba cuccokért, és méág az utolsó utáni pillanatban gondolkodhattok:)
Tibi
bárkinek bármi, akkor dobjon egy mailt!
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám a 350-es jawammal(638-as);elkezdett csúszni a kuplungja,más szinte úgy ráálítottam,hogy alig emel ki,de még így is megcsúszik,és elkezd felpörögni egy nagyobb emelkedő,vagy hirtelen gázadás hatására... :(
Szerintetek vegyek bele új kuplungtárcsákat,vagy lehet e hozzá kapni egyáltalán,és ha igen,akkor mennyibe kerül?!?
Előre is köszi mindenkinek!
Bye!
Ja bocs már válaszoltak :) hiába, korán van még..
Zápkörte!
Nem állitom hogy az enyém gyári megoldás volt ahogy vettem, de igen gumituskó van ráültetve a vázra és arra cuppan rá ez a rész a fényképen. Ha találkozok a motorommal lefotózom, de ne gondolj komoly megoldásra sztem házilag is kifarigcsálható ha van alapanyagod hozzá!
A luksiba egy rugó való,ami lehúzza a vázhoz a tankot a többi stimmel.
Hiába minden! Jujjj, de haragszom...Ha legközelebb jössz hozám, és tényleg ki akarsz engesztelni, hozzál sört is! :-))
üdvi : Fullkopy
Kedves Motoros Társak!
Keresek Jawa első keréken KIVÜL levő rugót amely a fékpofákat segít visszaállítani alaphelyzetbe. Ha van eladó a túrára jövő társaim közül valakinek, kérem közölje mennyiért válna meg tőle, hogy el tudjam dönteni kérem-e.
Üdvözlettel: Laci
Peti félretéve az elvi vitát és egyetértve azzal az elvvel hogy kit is érdekel az ilyen "tuning" valójában:
Sajna a fizika törvényei kemények , azokat bizonyos dolgok megrengetik, de sztem nem a mi köreink felfedezései rengetik meg alapjaiban azokat.
leegyszerűsítve:
akinek 60W-os dinamója van (nekem 45W még sz@rabb)ha tényleges megoldást akar , kiszereli az áramfejlesztőjét , szélesre tárja a kukát és elbúcsúzik tóle, majd vesz valami erősebbet pl 12 V generátort, vagy pl a Vape állandó mágnesű 150W-os generátorát, Az viszont drága megoldás de műszakilag korrekt. Sajna a 60Wos dinamóval lehet varázsolni, elektronikus fesszab stb , de igazából nem jelent áttörő megoldást. És most nem akarok megint túlzottan elméleti sikra tévedni, de pl a vasmag mágneses telítettsége is határt szab a teljesítményt növelő törekvésnek. Szóval sztem a valaki téynleg jó megoldást akar , annak van , de annak ára is van :(
Haragról pedig nincs szó a magam részéről , legalább kicsit pezseg a topic :)
...állandómágnes, meg dinamó elv ide vagy oda... én inkább egyikkel sem vitatkozok. Amúgy is egészen más nézőpontból nézem a dolgokat.
- Meglátásom szerint akinek a motorjában egy 12V-os 3 fázisú, kb. 200 W teljesítményű éramfejlesztő van, annak nem vág húsba a téma, mert úgyis van delej bőven már alapjárattól. Ha néha megmakkan benne egy dióda, vagy egy mechanikus fesszabályzó, majd kicseréli, max rak bele egy elektronikusat. Itt az áramellátás feljavítása gyakorlatilag egyenlő a karbantartással. Tudom, mert van ilyen motorom.
- Az "áramellátás tuning" témája azokat a motorosokat foglalkoztatja (engem is), akiknek egy közel 60W-os áramfejlesztővel kell beérniük, ami ráadásul alapjáraton még nem tölt. Tudom, mert ilyen motorom is van.
A gyakorlatban számunkra hasznosítható megoldást olyan ötletek jelentenének, amit bárki meg tud valósítani, a gyakorlatban már beváltak és főként üzembiztosak.
És úgy látom már megint bocsánatot kell kérnem mindazoktól, akiket az előző kirohanásommal esetleg megbántottam. Természetesen nem ez volt a célom.
Üdv,
Peti74
Ez a kormány felőli vége (fejjel lefele fotózva). Én is valami gumi profilra gyanakodtam... kinek van ilyenje? Vagy legalább egy digifotója róla, hogy tudjam, mit kell keresnem a börzén?
Üdvözlet!
Évek óta csak butulok.Mehetek hozzád korepre?A kérdés csak félig vicc,elvileg er.ber.szer.vagyok.Amióta nem gyárban dolgozom,és nem javítok aut gépeket,azóta csak hülyülök.
Peti 74!
Szegény engem is bevonultatnál a tojások táborába, de mielőtt jogosan megzavarodnék, rékérdeznék valamire: Tekintve, hogy nem értek hozzá mélyen, kutakodtam.
Aszongya az írás, hogy ( Jedlik Urat idézem) :
"Mi történnék, ha netalán jelentékeny villanyfolyam mi előtt más czélra használtatnék, a delejek körül helyzett tekercseken végig vezettetnék? Ha ez a delejek erejét öregbítené, akkor a villanyfolyam is erősíttetnék, mi által a delejek ismét erősebbekké tétetnének, ezek pedig ismét erősebb villanyfolyamot adandnának, és így tovább, bizonyos határig!"
Szóval , a dinamó elv, amit az öngerjesztés elvének is hívnak, nem akkor született meg, és amiatt, mert az illetékes feltalálók rájöttek,( mint kiderült vagy hárman a világban majdnem egyszerre) hogy elhagyható az állandó mágnes?
A dinamó elvet kielégítő felépítésű dinamó nem attól dinamó, hogy a saját maga által termelt áram egy részét használja fel a saját elektromágnesének a működtetésére, hogy ennek segítségével termeljen áramot??
Nem akarok sem újabb vitát, sem bárkit megbántani laikus okoskodásommal, de ha ez nem igy van, akkor miről szól a dinamó elv?
Szia!
Ha jól látom akkor az ülés felőli végét mutatja a kép.Ha így van,akkor a csatlakozást rém egyszerűen oldották meg.Láttál már a diót a bringakormányban?Olyan,csak gumiból,és bele van sütve egy hatos anya,kívülről meg gumikarika v karimás a dugó.Az megy bele az ülés előtti csőbe.Ha viszont az eleje ilyen és a hátulja csavaros,akkor csak egy gumi profil volt ráillesztve a vázra.Volt ilyenem nekem is.Üdv
Ja, ja, az enyim is ilyen, de régebben volt valami másmilyen megoldás is. Le is fényképeztem nektek, hogy néz ki a tank:
nincs benne a papucs, ami rácsusszanna a gumigyűrűkre, csak ez az U alakú lemez.
Több ilyen tankom is van, úgyhogy biztos, hogy gyári megoldás, de hogy hogyan csatlakozott a vázcsőhöz, azt nem tudom. Talán valami gmituskó volt rajta, vagy ilyesmi? Nem tudom. Pedig kéne! Csak éppen azt sem tudom, hogy mi kéne... :-(
Mivel asszem én voltam a Peti által deklarált második okostojás:
1. amit Öragapó írt azzal teljesen egyetértek.
2. Nekem is van végzettségem alapján "valami" közöm a villamos forgógépekhez , és nem csak ilyen játékokhoz mint amik ezekben a motorkban vannak.
3. Amennyi müszaki sületlenség ( tanácsként, nem kérdésként !)elhangzik ilyen fórumokon (félreértés ne essék nem csak itt) az éppen nem azt a célt szolgálja amit Te a mondanód végén szépen csokorba szedtél
4. az igazi elméleti eszmefuttatásra ha visszaolvasod a fórumot láthatod, elvonultunk Apóval chatelni.
5. A milyen szintű kérdésről itt beszélgettünk az max középiskola elektrotechnika tananyag
Maradok további Jawás tisztelettel mindannyiótok iránt
Bandita
Kétdolog: 1. Ember hozzászólása oltári nagy tévedést tartalmazott: Azt írta, a dinamóban lehet állandómágnes .Ez nem fejleszti a többiek tudását, hanem félrevezeti őket.Aki egyetért a hozzászólásával, még életében nem tanult elektromosságot.Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem, Peti, neked igazából mi a szakmád?!!
2. Én elektromos dolgokban nem vagyok önjelölt okostojás, hanem mások jelöltek, lévén hogy diplomás villamosüzemmérnök vagyok, és tanár .
Sziasztok !
Szerintem Ember hozzászólása röviden és tömören összefoglalta a dinamó és a generátor közötti lényegi különbséget.
Ennyi.
Minden további erölködés csak okoskodás. A hozzáértők úgyis tudják a frankót, a kevésbé hozzáértők meg úgyis csak megzavarodnak.
Ezek fórumok szerintem nem azért vannak, hogy mások ismereteit megkavarva néhány önjelölt okostojás csillogtassa a tudását. Sokkal inkább az a lényeg, hogy építő jellegő, a gyakorlatban is használható tudást adjunk át, a cél mindig az legyen, hogy magasabb szintre emeljük a másik fél tudását, motorjának minőségét, megbízhatóságát.
(jaj de szép lett :)
Üdv Mindenkinek,
Peti74
bárki bármit szertne az még ma este leadjhatja a rendelését, és akkor holnapután hozom neki a cuccot szlovákból.
tibi
ui: ha lehet ne egy csavart kérjél hanme valamit ami itthon drágább ottkint olcsóbb és legalább a postaköltséget megérje.
ui2: most kérdeztem meg itthon 4000 e forint az öntött kiemelővilla, kint 2500 körül van:)abból szeretnék magamnak is hozni 2 darabot.:)
u alakun van 2 darab gumitappancs
ara huzod rá a tankot
Tibi
szevasztok, 634-es jawan hogy van a tank eleje rögzítve? Valami U alakú lemez van behegesztve, de az a vázcsőre tág. Valami gumituskó van ott, vagy hogy müx?
Egy kis olvasnivaló, annak, aki esetleg nem hiszi hogy a kerékpáron nem dinamó van. Pedig az tényleg nem dinamó, csak a neve kerékpárdinamó :-))
http://www.feltalaloink.hu/tudosok/jedlikanyos/html/jedanytal3.htm
Bár kissé unalmas már a gener4átor -dinamó téma, de le kel szögezni: Dinamóban nincs állandó mágnes.Még egyszer amiben egyetért minden hozzáértő: A dinamó öngerjesztésű generátor, ami a saját áramát használja fel a gerjesztéshez gerjesztő tekercs segítségével. Tehát itt mágnes nincs!!! Az egyen áramú generátorok forgórésze álltalában a gerjesztett tekercs, a váltó áramú generátorok álló része a gerjesztett legtöbbször célszerűségi okoból.Létezik egyenáramú generátor ami nem dinamó, és állandó mágnese van.
Még abban a szakaszában vagy a járatásnak, amikor jobb az olajosabb keverék, ami kedvezőbb, ha szintetikus olajból van, mivel az a robbanási ütem után is ken. A karbit is illik átállítani a bejáratáshoz. Ha a motor nagyon melegedni kezdene, még ilyenkor pihentetni is kell. Csak egyszer kell megragadnia a sürgetéstől, ezt ne felejtsd el.Nem tudom, milyen pontosan lett illesztve a dugó, a gépműhelyesek szokták mondani, kb hány km után lehet energikusabban használni portékájukat. Én az első 500 km előtt csak ritkán mentem 60 fölé. Elvileg 75 körül lenne a bejáratási sebességhatár, de ezt nem szabad tartósan alkalmazni.
Akkor még 60-al menjek Madarasra?
Generátor: a gerjesztő tekercs vagy állandó mágnes forog, a gerjesztett tekercs áll, a kivezetésein váltakozó feszültség jelenik meg.Dinamó:a gerjesztő tekercs vagy állandó mágnes áll,a gerjesztett tekercs forog, kivezetésein a kommutátor és a szénkefe alkalmazása miatt egyenfeszültség jelenik meg.ETZ/638: háramfázisú generátor. ES/TS/634: dinamó.
Szia!
Pontosan milyen is a géped?
A jawamra mz dinamót tettem az 6 voltos és 90 W-os!
Ehhez Peti74 készít neked tuti gyújtást igen elfogadható áron.
Semmi gondom sincs!
Üdv:
Attila
sorszám: 3982 (27683)
( előzmény: rétiboglárka, 2005-04-27 11:26:48)
Nagyon nyers még az a motor, és ráadásul jön a meleg. Én még nem hajtanám.
szeva woodoo
Igazad van
Elökerestem neked,és félre lett téve,de a postára még nem értem el vele..
Ezer felé ált a fejem,sorry
Na most felirom hogy el ne felejtsem,és szombaton feladom.
Nekem is lenne egy kérdésem:
Most lett fúrva a motorom,az első 100 km-t 60-al tettem bele. Most 1-én megyek vele Madrasra,az 120 km oda-vissza összesen. Merjem hajtani 80-90-el,h Szegedig már ne kelljen t*kölni? Persze akkor sem szeretnék gyorsabban menni,mint 90. (Ja,most kb. 120 km van benne)
Nem küldted a hengerfejeket!
sorszám: 3978 (27677)
( előzmény: rétiboglárka, 2005-04-27 11:26:48)
Csak gyorsan annyit hozzátennék, hogy az oldalon feltüntetett áral ÁFA nélkül vannak, azaz 19%-ot hozzá kell számolni az összeghez. És nem szabad a postaköltségről sem megfeledkezni, ha csak nem megyünk el érte Kroměříž-be.
rétiboglárka: kukkants a Vape.cz oldalra, ott most számoltam, hogy 30e alatt jön ki a komplett gyári, nagyteljesítményű, 100W-os 6V-os áramfejlesztő (már le se merem írni, hogy generátor, vagy dinamó... :) ), szabályzó, gyújtás, stb... Mégse 50e, mint Németországból rendelve... És így mást nem is kéne cserélned, hisz a cucc maradt 6V-os.
sorszám: 3976 (27669)
( előzmény: rétiboglárka, 2005-04-27 11:26:48)
Szoval jobban örülnék ha a egész rendszer 12V-os lenne
Bár vannak anyagi végleteim is,és egy átalakitás miatt nem szeretnék jelzálogot tetetni a házra:)
A másik meg az hogy 12V-on fele akkora az áram felvétel,igy remélem jobban fogja birni.
Harmadik dolog az lenne hogy ha 12V-os renszert akarok az mindenképp gyujtotrafo cserével járna.
Szoval otthon van egy bontára itélt Wartburg,annak a gyujtotrafoja nem lenne jo?
sorszám: 3975 (27666)
( előzmény: rétiboglárka, 2005-04-27 11:20:10)
Tiszteletem ismét.
Nem hittem vfolna hogy ekkora port kavarok fel a kérdésemmel..Olyan mélységig hatoltatok az eletronikába hogy én asszem egty pár fényével lemaradtam töletek..
Elmondom mi áll rendelkezésre...Segitsetek dönteni mit is csináljak...
Van 1db 6V-os Jawa gyujtásom
1db Hall jelados gyujtás
1db Feszkétszerezöm
Isten igazábol ami arra sarkall hogy gyujtást cseréljek az az hogy van egy 12V-os lámpafejem amibe 55w-os H4-es izzo van.Szerintem ezt a teljesitményt ez az áramfejlesztö ha megrohad se tudja elöálitani.. és még ott van az irányjelzö meg a hátso világiteás,és esetlegessen a féklámpa.
Szoval ha jol számolok,olyan 90W környékén kellene tudni termelni..
Na valaki ezt gadálkodja ki nekem valaki:)
Na meg hát egy üzembiztos motornak mindenképp jobban tudnék örülni..
Elöre is kösz a hozzászolásokat.
Pdarányi. A 638al igazad van.és álltalában is. De elvileg lehet mind az állórészt, mind a forgórészt gerjeszteni a váltóáramú generátornál.Csak a csúszó gyűrűn átfolyó áram csökkentése miatt szokták a gerjesztőnek a forgórészt használni. Az egyenáramú más tészta. A kommutátor a forgó részen van (bár kissebb nehézség árán készíthető lenne olyan, ahol az állórészen van) . Ezért a forgórésznek kell lennie a gerjesztettnek, az állónak a gerjesztőnek.A jawám hiába dinamós, a fesszabályzója csak 5,6 volt felett adott gerjesztést. Nehéz úgy tolni, hogy elérjük a megfelelő fordulatszámot.
Látom mégis sokakat érdekel a téma , ha gondoljátok összedobok egy rajzos öszzefoglalót és valahova felteszem , vagy elküldöm. De most jövő keddig nem leszek gépközelben , majd jövő héten tudok sort keríteni rá
Én sem akarom orrvérzéig ragozni a témát de a dinamónamónak (6V Jawa, MZ) akksi nélkül tolásra fel kell gerjedni. A régebbi gépeknél volt is olyan állása a gyujtáskapcsolónak ahol a dinamó csak a gyujtásnak adta a delejt másnak nem. MZ-nél ha jól emlékszem jobbra kellet forditani a kulcsot , Jawánál (csapptankos) meg balra .Ha egy dinamós gép tolásra nem indul ott valami nincs rendben. Pont ez a lényege az öngerjesztésű generátornak, hogy a remanens mágnesség hatására külsö segítség nélkül felgerjed.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|