:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Van ennekem elso hatso jo sarvedom nem is 1 (festett:()csak most nemregiben szerttettem megint 1 jawara eleg kicsi penzert es olyanra akarom megcsinalni mint amilyen a regi volt:)
Devil !
Nekem van első és hátsó krómozott sárvédőm is. Ha érdekel írj nekem, telefonszámot, fel tudlak hívni ( peti74@pannongsm.hu )
Üdv,
Peti74
Szia !
Elküldtem a számom a retes2@axelero.hu-ra.
Üdv,
Peti74
Szia sztok.
Peti 74.
Eltünt a telefon számod légyszi küld el mégegyszer .
Hááá :) megvan a műszaki a mocimon :) kösz mindenkinek a segítséget! Isteni a cucc!!
Szeva,
A gyári bordó szín irtó randa, de ha feltétlenúl akarod, tudok hozni színmintát - egy festett alkatrészt - kölcsönbe. Szebb lenne ha Typ 25-nek megfelelően festenéd le, azok világos zöld (szoknya, fényszóróburkolat) és világos sárga (trepni, térdvédő) színben készültek. Színmintám nincs, max színskála alapján tudnám megmutatni, hogy milyen volt. Én annak idején még suhanc koromban átfújtam az egészet vaj színűre, és nagyon jól nézett ki. Nekem kettő Pionyrom van, igaz egy kosárban (1963-as Typ 20) és egy működő 65-ös Typ 25-ös.
Jó kis járgány, én is szeretném mind a kettőt tipp-topp összerakni. Csak időm lenne rá a motorozás mellett!
ZZZ
Szervusztok!
Történt az hogy decemberben leraktam a jáwát mint futármotort. Kisebb nagyobb hibákkal müködöképesen. Na most hogy itt a szépidö nekiültem a javításoknak: kupplungjavítás, olajcsere(csúnya módon 20ekm-t raktam bele +az elözö tulaj), generátorjavításon tulestem már régebben, bár a forgó tekercsnek csak a fele él, még igyis egész jó. Az elsö bökkenö az elpusztult akksi volt. Még a töltö biztositékát is kivágta. Aztán az elpukkant riasztóakku menet közben... Normális, h a teljesen zárt rendszerü akku elpukkan v csak épp olyanja volt? Aztán éjszaka hazafelé tünt fel a kimúlt tompított és helyzetjelzö fény, meg a nemmüködö index(ez mondjuk az akku miatt). Szóval csúf meglepetéseket tud okozni ha csak ugy visszaülök az endurórol h majd most jól motorozok egyet :-) Viszont amit csak a jáwa tud: 80-100 ról istenesen húzni :-)))) (a megbízhatóságon azért még alakítani kell)
Csabika
Hali Jawa Márkatársak!:)
Pav 40 utánfutót keresek, felújításra szoruló állapotban!
Ha valaki tud valamilyen infóval is szolgálni, akkor légyszi azt írja meg nekem e-mailben! (peter17@freemail.hu)
Üdv.: Petike
Köszi, így már értem. Dugicsavar, aláfekvés.
Persze, kezdjük az olaj leengedésével, majd a felső záródugókkal, nem írnám le az egészet, mert a szakirodalomból letölthető a javítási segédlet. Tényleg használható, nekem a motorgenerál is bejött, a dokumentáció szinte szó szerinti betartásával.
ha valaki mégis megakad, segítünk..
A hátsó árát nem tudom, nekem jobban tetszik hátul a fekete, nem kérdeztem meg az árát.
Én két és félért kiszállok az első sárvédőből, minimális javítás után festhető, vagy újra krómozható.Csepelen van, nem messze a hév végállomástól, ha esetleg érdekel. Nem akartam piacra dobni ,saját vésztartalék, de ha nagyon kell elviheted.
A hátsó sárvédő 2 darabból áll, az akku alatti majdnem örök életű, a másik nem annyira.Ilyen is van krómozottban, de elegánsan ketté van repedve, hegesztés és festés után lehetne használhatóvá varázsolni..
De előtte a tetején lévő zárócsavart szedd ki.
Ha kivetted az első tengelyt, alulról kukkolj be az alutestbe, lesz ott egy csavarfej , azt csavard ki. az elszabadítja a lendéscsillapítót.A többi adja magát.
Oké, hogy kell szétszedni a jawa 638 teleszkópot szimmering cseréhez? Hol mit kell kicsavarni, hogy két darabban legyen?
mibe merul a tied?:) Es mibe kerul a hatso azt nemtod?
A Nagykőrösi úton a Fővárosi autópiac mellett.Hofherr Albert utca sarok Ecseri piacnak nevezik.
Hol van ez a használtcikk piac?
A képet elfelejtettem!
file:/home/npt/Dokumentumok/Motorok/Jawa/Jawa_typ_20_21_Pionyr_1962/Fecske/kipakolas_08x.jpg
Sziasztok!
Tegnap jutottam hozzá egy 1965-ös Jawa 50 Typ 20-as géphez. Egész jó állapotban van, de például a festés nem eredeti színű és ezt feltétlen orvosolni kell. Tehát valaki meg tudná mondani az eredeti Jawa bordó kódját, vagy azt, hogy ezt milyen gyártó milyen festékével lehet imitálni? Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Hátsó van a használtcikk piac mellett, az elsőt már megvettem.
Olyan első sárvédőm lenne, amit újra kell krómozni.
Nemtud valaki kromozott elso hatso sarvedot es bukocsovet?
A mennyiséget pontosan nem tudom, az 1 literes flakonból 6dl hiányzik, de az már rég volt, és miután akkor szétkaputk-összeraktuk kezdte el ezt csinálni. A fajtája teleszkóp olaj (Pennzoil TW5 fork oil).
Fura, mert lépcsőre feltolva, amikor befelé megy a cucc, teljesen jónak tűnik, csak kirúgni rúgja ki magát túl gyorsan. Kevés az olaj, és nem csillapítana?
Mennyi olaj van benne és milyen?
Hmm, tegnap rizikóztam kicsit, és kipróbáltam a mocimat. Frankó, meg minden, csak az van, hogy az első teleszkóp, ha nagyobb bukkanón megyek át vele, akkor amikor már kifele megy, koppan egy qrva nagyot, tökig, ütközésig kirúgja magát... Namost holnap műszaki vizsga, meg amúgyis... Mit lehet vele tenni? Kevés benne az olaj? Vagy túl sok? Valami tömítetlenség lenne? Vagy túlzott is a tömítés?
Miért nem bütyköltök bele egy 634-es alaplapot valahogy?
Csak most olvastalak a csevegőn, köszi, úgy fogok tenni...
Segítsetek!
Egy barátom évek óta keres 1950-es 350-es Jawahoz (pontos típust nem tudok) MEGSZAKÍTÓT. 2db kellene és menne a gép.Küldözgették már mindenkihez, de végül sehol nem kapott. Hol tudunk szerezni ilyesmit??
Az enyém is készen van..nem metálmizéria, de nem is narancspiros.. mezei fekete..hova küldjek képet ? Érdemes kirakni a kirakatba... Az e-mail cimem miatt tudtál tenni valamit?
Na vegre kesz a jawa fenyezese. :)
HyGy
Persze, hogy ugratlak néha, bár pont azt a csapdát nem neked szántam :-)
Teljesen hülye én sem vagyok, végiggondoltam azt a kis turpisságot a számokkal én is.. az a baj, hogy anyaghiány keletkezése nélkül nem lehet kiszedni a dolgot. Nagyon nem fog stimmelni az öntvény íve..ezt a legegyszerübb lemez sablon is kimutatja.Persze, feltalálták az alu hegesztést már.Bár az anyagösszetételt nem ismerem,hogy ez hegeszthető-e. Akkor más a kása . Elvileg anyagot felvinni így gyerekjáték.Akkor még ott a számméret és típus, ez már nagy gond.A polírozott cucc nagyon szép, de ha a számoknál is nagyon csinos, akkor rögtön gyanús.. egy rutintalannak is, pláne ha valaki előbb políroz, aztán ütöget..
Kérdésedre a válasz :
a tetőcsomitartóra..
Nem írtad, hogy nincs..(bár azt se, hogy van)
Fullkopy!
Te direkt kötözködsz velem???!!!:)))
Gondolom jó sport...:)))
Eszembe nem jutott, hogy rám akarnál hivatkozni.
Bár meggondolatlanabb koromban sok hülyeségben benne voltam.
Mi van, ha tükörre polírozva viszem eredetvizsgára a mocit?
Meg ha már ennyire benne vagyunk, kérdés mindenkinek.Aki megfejti, megnyeri a fődíjat, vagy amit akar, lényeg, hogy nem én fizetem...
Ez a kérdés már régóta foglalkoztat.Szóval:Vegyünk egy átlagos 5 személyes családi autót.Kitalálták vala a virslipótkereket, hogy kevesebb helyet foglaljon a raktérből, meg az első gumisig jó lesz az is.Remek.
CSalád /5 személy, + csomagok/ megy utazni külföldre, felpakova minden földi jóval, plusz nagyi kerekesszéke.
Autópálya, defekt, káromkodás.Csomagok ki, pótkerék ki, kerekek kicserélése.Újabb káromkodás.
Hova a büdös pi..ba teszik a leszerelt defektes kereket???
Mivel még hidegek voltak, mikor az odalkocsisomat megvettem, utánfutóval hozták nekem haza. Ugyanebből a meggondolásból én is házhoz rendeltem az eredetiségvizsgáló "mobilbuszt". Két srác érkezett, úgy tűnt,valahogy nincsenek egy hullámhosszon. Semmi felesleges beszéd, csak a hivatalos kérdések. A fényképezés után mindkettő bepucolt a kocsiba.Az egyik hátra, a másik a kormányhoz. Vagy másfél órán keresztül a kertemben parkoltak, mert nem volt internetkapcsolatuk, és nem tudták továbbítani az anyagot, illetve kinyomtatni a papírt.Egy üdítőt nem fogadtak el.
Mindenki a saját tapasztalataiból indul ki, nekem, mint ebből kiderül nem lett volna volt okom optimizmusra ha valami nem stimmel.
Ne legyen tévedés, nem személyre szabottan hivatkoztam a motorszám átütésre, csak stílus alapján vontam párhuzamot.
Természetesen ide becsempésztem a tőlem megszokott hivatkozást. Most, hogy lépre jöttél :-) bővebben kifejtem. Az első eredetiségvizsgán, arra, hogy megfeleljen, van esély akár átütött motorszámmal is.Csakhogy ekkor digitális felvétel készül. Ezt követő esetleges gazdicserénél pedig ismét vizsgálatra kerül sor.Ha az előző tulaj a vizsgálat után blokkot cserélt esetleg, és beütötte az eredeti számokat ebbe a blokkba, ekkor lehet megborulni. Elég az előzőekben készült képet összevetni az újjal. Ha bármi gyanús, meg is fogják csinálni.
Matya, ha már nem kell ennyit tanulnod, és lesz kedved, rá fogsz érni arra, hogy ilyesmik után is kutakodj.
A mai rendőrök többsége közlekedési, műszaki ügyekben nem tájékozott , és még jóindulatú is.
A közlekedésrendészet és a közlekedésfelügyelet munkatársainak viszont ez a profilja, megy nekik a dolog, és teszik a dolgukat, nem kevés sikerrel.
Nekem van két fiam, az egyik 16, a másik 20 éves. Tudom , naponta tapasztalom hogy küzdeni kell velük a saját érdekükben, de a kitarjedt baráti körük sem külümb . Idővel rájönnek, hogy nekem gyakran igazam szokott lenni . Próbálom megkímélni őket attól, hogy kellemetlen tapasztalatokat szerezzenek. Persze azért hagyom néha, hogy kicsit pofára essenek, azért az nem árt. Nincsenek burokban.. hagyom őket érvényesülni..
Ezért találták föl a házhoz hívható eredetvizsgáló furgont. Én ki is próbáltam, igaz, nem számhiba miatt, hanem mert le volt adva a vascsacsi rendszáma amikor vettem, és nem akartam érvénytelenített forgalmival rendszám nélkül túl sokat csalinkázni vele.
Szóval kijött a fickó egy kis furgonnal, nem volt nála sem rétegvastagságmérő, sem röntgenapparát, csak egy laptop meg egy fényképezőgép. Jól elbeszélgettünk, hogy hehe, jawa, hehe, de elfogytak ezek, aztán sajnálkozott, hogy pont most volt az áremelés, majd pedig lefényképezte a számokat, s aztán kiállította a bizonyítványt. Annyira már nem érdekelte a dolog, hogy a forgalmiban szereplő elírást rávezesse a megjegyzés róvatba, így aztán a 638-asom továbbra is marad 13kW teljesítményű. :-) Na ennyit a szakértői szakvéleményről. :-p
Szerintem bőven lehetett volna vele "kompromisszumokat" kötni, hiszen négyszemközt voltunk az én kiskertemben. ;-)
Fullkopy!
Asszem nagyjából egyetértek veled ebben a témában.Illetve nem feltétlen csak ebben.
Kicsit irigyellek is, hogy ennyi utánajárásra van energiád, meg időd.Rendőrnek már én is meséltem szabályokat, amikről nem nagyon tudott, vagy csak régebbi verziókat.
A felelőtlenségről annyit, hogy egy rendőr barátom mondta, hogy a közlekedés az egy örökös vizsga.Néha megbukik az ember.Azt tessék vállalni, és legközelebb jobban figyelni.
Az átütött számról : hát láttam én már tényleg hivatalos eredetvizsgán átmenni motort házilag beütött vázszámmal, és motorszámmal.Senki nem szólt egy szót sem.Bár vannak árulkodó jelek, de ha valaki úgy gondolja, hogy megpróbálja, hát tegye.Saját belétésa szerint.CSak ne másnak a motorján gyakoroljon.
A kevés pénzünket inkább benzinre, ez jó.
Meggyőzés helyett.:Az okos más kárán tanul.Asszem ez idevaló.
Fiatal vagy, és túl optimista. Pedig az optimizmusnak van ám egy ésszerű határa.A jópofaság és a felelőtlenség szintén elválasztandó. Arról nem beszélve, hiszed, vagy nem, sok állampolgár szeret jogkövető magatartást folytatni . Nem magam miatt foglalkozom ezekkel a dolgokkal, hiszen én kívülről tudom, a szabályokat, hanem azért, hogy a kevésbé tájékozottakat segítsem.
Ne tudd meg hány olyan rendőrnek tartottam kresz oktatást,aki belém kötött mikor teherautót vezettem, vagy taxiztam. Nem egy esetnek a Hungária körúton, vagy az Andrássy úton lett folytatása, hiába nem büntettek meg végül, csak oda kellett menni, idő , macera..
Ma, amikor egy utólag felszerelt gallytörő rácsért simán leveszik a rendszámot kicsit komolyabban kell venni a dolgokat.
Itt nagyon sok olyan srác van, aki még tanul, és a kevéske zsebpénzét inkább benzinre költené, mint bírságra.
Itt már többeket ért kellemetlen meglepi, amikor jogszabályok megsértése miatt tízezreket fizettek.Ha előre tudják a következményeket, nyilván másképp cselekedtek volna. Amúgy tőlem mindenki azt csinál, amit akar.
Te átütteted a motorszámot, én inkább átíratom. A legközelebbi erdetiségvizsgálaton úgyis észreveszik, mivel nem hülyék.Ha egyezne is a szám típus, ami nem valószínű, a felület öntési nyomai nem fognak látszódni, ezt pedig az első nagyítóval, most elhagyom a digitális fotót, észre is lehet venni.
Az nyilvánvaló, hogy neked szélsőséges az állásfoglalásod, tehát nem is akarlak meggyőzni. Ennyire nem szabadna elszakadni a valóságtól. Viszont mások esetleg hasznát veszik annak, amit leírtam.
Sőt, nem tudom feltűnt-e neked, van itt egy örökösen nyűglődő, fogvacogtató félelemben élő, gyomorfekélyes emberek számára létrehozott különrovat is, azt a főorvos hozta létre, valószínűleg, a Papír mizériák.. Állítólag hamarosan lesz gumiszoba is :-))
üdvi...
1-2 birsag, attol fugg mikor volt az utolso:)
No meg így május-június körül ki szokták vezényelni a rendőrtiszti főiskolásokat. Tudod, négy-öt bézbólsapkás srác meg egy öreg rendőr. Azok aztán kiszednek boldog-boldogtalant, amíg mind az összessel végiggyakoroltatják a "közúti ellenőrzés" c. feladatot, és ott aztán nincs bocsánat, lelkesen följelentenek.
Más kérdés, hogy hány pénzbírságot lehet befizetni egy jogosítvány 70-80e Ft körüli tanfolyamdíjából...
Eccerű úszótúlfolyásnak tűnik...
Engem évente három, négyszer megállítanak a zsaruk papírokat ellenőrizni, pedig sose lépem túl a sebesség határokat, és álltalában is eléggé szabályosan közlekedek.Talán vidéken lehet papírok nélkül motorozni, pesten nem sokáig.Egyébbként is, mivel a szabálysértési pénzek hatványozódnak az elkövetések számával, mifelénk nem kifizetődő rossz papírokkal rohangászni.Az is igaz, hogy vizsgán csak olyan átépítéseket fogadnak el általában, amik végeredményei nincsenek a kereskedelemben, vagy nem érintik lényegesen a motor tulajdonságait.Tényleg szigorúan szabályozzák az ilyesmit, Bár vannak példák arra is, hogy átcsúsznak a vizsgán érdekes mocik.
Szóval én is aggódok. Már csak azért is, mert nem tudom, az ilyen átépítések elég üzembiztosak e.Ha csak a váltó döglik be például az előbre helyezés miatt, az még csak hagyán, de mi van, ha a lábfék?!!!
Full! Te nagyon jó forma vagy, de miért aggódsz mindig a papíros dolgok miatt?! Nem találkoztál még rendőrrel?? Tudhatnád, hogy nem zaklatják a mocisokat, ha nem lerobbant a masina és van bukó az illetőn. Vagy neked valami különösen rossz tapasztalatod van a policével? Najó, egyszer engem is megvertek még tizenpár éves koromban, de ennyi... semmi komolyabb ügy nem volt belőle, pedig se jogsi, se papír... és így mociztunk kissebb bandába verődve :) Szal nem értem az örökös nyűglődésed... ne élj már ilyen fogvacoktató félelemben, mert gyomorfekély lesz a vége :)
Mikor tavaly szétszedtem a motort a két henger közötti részből majdnem fél liter olajos benzin ömlött ki. Van egy üreges közdarab, az volt teljenen megtelve. Arra gondoltam, hogy most mikor levettem a hengerfejet és visszaraktam, akkor ez a folyadék kerülhetett a forgattyúsházba és ettől füstöl a motorom. A forgattyúsház aljába lehet leengedő csavart rakni? Valaki találkozott hasonló problémával? Szerintetek mi ez az egész?
Szerintetek?
Érdekes dolog történt a Jawámmal. Úgy kezdődött, hogy levettem a hengerfejet majd visszaraktam. Ezekutána a motor idnulás után, már alapjáraton is erősen füstölt és néha az egyik henger kihagyott. Aztán másnap a motor alatt egy nagy olajfoltot találtam. Megvizsgálta és olajos benzin volt. Kb. 1 dl folyhatott ki. A kipufogó közepén, alul van egy picike kis lyuk és ott csurgott ki. Gyertyacsere után mindkét henger járt, de megint erősen füstölt. A gyertya erősen olajos volt amit kivettem. Mikor a hengerfejet vettem le, akkor még szép barna volt.
Szasztok,
Az lenne a kérdésem , hogy valaki csinált-e már olyat hogy 638 jawara két porlasztót szerelt?Ahogy elnézegettem van rá esély hogy megcsináljam de ha valakinek van tapasztalata megoszthatná velem.
Srácok, nekem is nagy kedvem van átalakítani a mocimat, chopper kormány, tárcsafék stb..meg is fogom csinálni, de tudjátok meg a rosszabb oldalát is, sajna engedély nélküli átalakításnak minősül, a forgalmiba kerülhet.Ennek a kockázatával együtt kell élnünk, ha nem legalizáljuk az átalakítást, vagy típusmósosítást.
Sajna a KöHÉM rendelet nagyon jól van megfogalmazva.
Lehet, hogy hogy hülkye ötlet, de én a váltó előre viteléhez fogaslécet használnék. Az eredeti váltó/ berugó tengelyen lévő fogaskerék szélesebb lenne annyira hogy váltó és berúgó helyzetben is hozzáérjen a fogasléchez.A régi tengellyel állítanám be, hogy berúgok, vagy váltok, az új kar pedig ugyanazt a mozgást végezné, mint eredetileg a régi....Szépség hiba csak az, hogy a fogasléc felszerelése, bonyolult kissé, és valószínüleg lenne egy kis plussz kotyogása a rendszernek.De talán még elviselhető szinten marad.
DocZ szivesen vennek egy cikket es fotokat az atalakitott 638-rol. En is atakartam alakitani sok minden meg van hozza de vegul nem lett belole semmi.
Én kifúrnám a mostani tengelyt, és belefűznék egy vékonyabbat a váltónak, a vastagot meg meghagynám berúgónak. De ez kissé munkás dolog.
A másik variáció valami körmös bizbasz lenne. A berugáshoz be kell nyomni a tengelyt, akkor ugye szétkapcsolna, aztán amikor elindult, és a berugótengely visszatér alaphelyzetbe, akkor a körmök összeakadnának, és onnan már lehet két faudis rúddal rángatni...
Na végre valaki belevágna.:)))
Kicsit bonyolult lenne leírni, de ha felhívsz, szívesen elmondom, hogy lehet megoldani.Én is sokat gondolkoztam rajta, de megvan a megoldás asszem.
06-30-931-99-65
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|