:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
Ki tudja , hol forgalmaznak Pesten Loctite termékeket?
Apropó
mit szolnátok egy összejövetelhez , egy laza délutáni progira gondolok , eggyüt motorozás ,kékfüst eregetés, egymás gépének meg csodálása stb.
Garde,
milyen fuvókákat javasolsz?
Mindenkinek köszönöm szives válaszát ki fogom próbálni.Öregapó, a szivórészt lebontottam belesve nem látok eltérést,a vezérlés is jónak tünik.(nincs letörve vagy lebarmolva a dugó).amúgy erre már rájöttem hogy elösször a szívó részt kell ráhúzni a hengerekre és csak azután a lehúzni a hengereket mert képzeljétek úgy volt össze rakva hogy kb 1,-1,5mm volt a két henger között(mármint nem voltak egy síkban).Csak azt tudnám minek gányolja az aki egy picit se konyít a müszaki dolgok hoz..na jó valahol értem de....bárcsak el jött volna velem valaki megnézni amikor vettem.Sajna az etzvel nem voltak ilyen dolgok.De mondjuk ez meg sokkal jobb.Stabilitásban egy lapon se lehet a kettöt említeni.Na meg tökre élvezem hogy ezzel a géppel 1500-2000 között el lehet járni.na bocs hogy egy picit hosszú voltam .
Pool és Motoros13!
Sziasztok!
Köszönöm az informácikat és a bíztatást! Kicsit állítok még az előgyújtáson, de ha az sem segít, akkor hagyom, mert általában csak 80-90-el járok vele, csak akartam egy kis plusszt.
További jó motorozást és meghibásodás nélküli, örömteli kilométereket kívánok!
Köszi a segítséget.Elméletileg most már értem. Hazamegyek és átnézem .A trafót eddig egyáltalán nem vizsgálgattam.
Mégegyszer kösz.
a trafó egyik sarka a pluszon van, a másiktól megy a drót a megszakító kalapácsára, az üllő meg le van testelve (negatív). ha a megszakító zárva van, a próbalámpád mindkét vége a negatívra csatlakozik, nem ég. Gyújtószikra akkor van, amikor a megszakító nyitja az érintkezést.
Ha a megszakitó nyitva van, egyik vége a negatívon van, a másik meg a trafón keresztül a pozitívra csatlakozik, vagyis a lámpa és a trafó sorba van kapcsolva, a lámpa halványan, de ég.
Megjegyzem gyújtást helyesebb úgy tesztelni, hogy a próbalámpa egyik végét a trafó pozitív sarkára csipteted, a másikat meg a megszakító kalapácsára. Természeteen ez esetben ponto fordítva fog világítani.
tehát az a drót ami a megszakítóhoz megy, az a trafótól jön? (az egyik barna a másik kék) Lehetséges, hogy a trafónál oxidálódott? (sokat állt a gép)
Elnézést, ha hülyeségeket kérdeznék, de nem vagyok járatos ezekben a dolgokban. Tegnap ott ültem a moci előtt legalább egy órát, de nem sikerült rájönnöm a mikéntjére.Volt nálam egy próbalámpa és nem értettem, hogy miért világít, ha a megszakító nyitva van, illetve inkább hogy miért nem világít, ha zárva van.Mi történik ott?
sok lehetőség nincs: a két trafó ugyanazon a dróton kapja a pluszt, tehát vagy a trafó, vagy a trafótól a megszakítóig menő drót.
Hello mindenkinek.
Lassan összeáll a mocim.:))Már alig várom, hogy kipróbáljam.Most egy kicsit szívok vele. Az egyik megszakítóról eltűnt az áram. :(( Nincs valakinek vmi ötlete? Hol keresem a szuflát?
Én Apró szemű bazaltzúzalékkal rázogattam a tankot, az fémtiszára leszedte a trutyit belül.Bár az inkább üledék volt, mint rozsda.
Obi, Praktiker stb. tipusú homokszóró pisztoly. Kb. 6e Ft. Persze kell hozzá egy kompresszor is.
MÁS.
Ha már így benne vagyok a telószimmering-cserében, kicserélném hátul is. Meg tudja mondani valaki a méretét? A zichyben egyik boltos sem tudja... SOS! Nem akarok buszozni...!
Van olyan krém, aminek az a neve, hogy krómtisztító paszta. Az elég jól le szokta szedni a krómról a koszt és még fényesíti is. Persze, ha az aksisav lemarta róla a krómot, akkor már nem fog használni.
Ha már itt tartunk! Rozsdás tank rozsdamentesítésére nem tudtok valami jó szert? Blokklemosó?
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Adam, félve teszem fel a kérdést, mert lehet hogy hülyeség.Azt írod bejáratós a gép. Nem lehet, hogy elbarmolták valahogy a vezérlő réseket az egyik hengeren?!!!
A jawa.hu szerint a gyári adat 125 km/h, ez szerintem a szokásos alsó határ. Egy jól belött 350-es jawa a 140 km/h-t hozza, ha nem annak valami oka lehet.
adam638!
Nekem is volt ilyen amikor megvettem a gépem. Mindent bizbaszoltam vele és még a főtengyel is kikerült belőle (bár nem ezért, ha nem mert össze lett kalapálva.... mai napig fáj...) Szóval nekem a megoldás az volt, hogy kicseréltem a fúvókákat a karbiban. Mert amikor kiszedtem őket és kipucultam a karbit akkor ugyan nem látszottak eltömödöttnek, de amikor tartalékba vettem újakat és azokat mellé tettem a régieknek (egyszerre néztem át a régi és új fuvin) akkor bizonylátnom kellett, hogy pl a asszem 92es kisebb, mint a 75ös..... Szóval gondok voltak a lyuk átmérőkkel... elvoltak egy kissé vékonyodva, amit csak igy vettem észre.
na eljutottam fél év után arra szintre mikor 10 perc alatt sikerül gyújtást állítani mindkét hengeren óra nélkül úgy hogy agyertyák őzbarák, a motor meg lendületesen megy:)És ez tök jó érzés, aki állított már jawan gyújtást az tudja:) a sikerért meg kell szenvedni
holnap végre motorzhatok egy jót, üdv mindenkinek:)
Én is mentem Jawával 150 el orkán erejű szél segítségével. Jó érzés volt.
Nekem most van rajta egy digitális sebességmérő amit pontosan belőttem. 125-130 a vége, semmi több. Hát a 135 még hihető. Egy kicsit dúsabb keverék, kisebb előgyújtás. Én enyhén szegény keverékkel járom, így 4,5 az átlagfogyasztásom. A bükki túra alkalmával 3,8 l/100km volt, akkor 800 km volt oda-vissza.
Mikor vettem a motoromat az enyém óra szerint ment 140 et. Aztán rájjöttem a tuningra, ami nem más, mint a zsinór meghajtó fogaskerék cseréből állt. Mert, vannak különböző fogszámúak. Ha a húzó fogaskereket cseréled, pl. oldalkocsi használata miatt, akkor ezt is ki kellene cserélni, ha korrekt értékeket akarsz.
Pool
Pool!
Az már régen rossz, ha egy Jawa 120-125 körül megy végsebességnek.Nekem óra szerint 145Km/h óra volt, bár az csal felfelé egy tízest.Lemértük kocsival, ott 135öt ment.Ez a régi volt.
A mostani lefelé csal olyan 15öt, de ezzel meg két személlyel mentem 120at óra szerint.Lehet, hogy mázlim van a Jaffákkal?
Ja, a régivel egyszer ereszd el a hajam volt egy haverom 750es Suzukijával, érdi lejtőn lefelé.Mármint ő azzal, én meg a Jawa-val.Még a régi M7-esen.Óra szerint 160 jónak minősül??:)))Bár nem mertem újra kipróbálni...:))Halálfélelem kör volt eléggé.
Akkor is azt mondom, hogy próbáld meg 0.4, vagy annál nagyobb mexakítóhézaggal.0.4nél kisebbel szoptam én is.Egyszer.Utána megtanulja az ember.
Labirintgyűrű az a tömítőtest, ami a két forgattyúház között van a csapágyaknál.De én azt mondom, mivel az nem súrlódó tömítés, és csak akkor megy szarni, ha kallerrel ütik, hogy nem az lehet a bibi oka.Az osztófal fölötti kis közdarab már inkább viheti magával a hengered működését.
Nézd meg, hogy nem szív-e falsot valahol.Hengertalp, vagy porlasztó szívócsonk.Utálni fogsz, de azt mondom, vedd le a hengereket, és tedd fel újra.Jól megzsírozott tömítéssel.Ha ez megvan, nem húzod rá a hengerfej tőcsavarokat, hanem felteszed a karbi elosztócsonkját tömítéssel, pasztával, meghúzod a csavarjait, és csak ezután húzd le a hengerfejcsavarokat.
Utána karbi fel.
Bejáratós géppel meg ne menj 3000 fölé.Nem egészséges hosszútávon.
JawaBoy!
Nagyobb végsebességet ne is várj. Egy Jawának 120-125 körül van a vége. Ha picit kisebbre veszed az előgyújtásodat, akkor tiéd is fog tudni ennyit.
Én úgy emlékszem 3 fúvóka van. Viszont a főfúvóka és a kiegészítő eltérő méretű. Ha emlékeim nem csalnak, akkor 72 és 65. Mikor megvettem a motort és szétszedtem a karbit rájöttem, hogy meg van cserélve a két fúvóka. Mikor visszaraktam az eredeti helyükre, onnantól kevesebbet is fogyasztott és a végsebessége is jobb lett kicsit, mert addig csak 110 el ment.
Pool
Sziasztok!
638-as Jawaval kapcsolatban kérdezném, hogy szerintetek hány féle karburáttorral készítették ezeket? Mert az én TS-emben 3 db fúvóka van (alapjárati, kiegészítő és főfúvóka), de van könyvem, ami hol 3-at, hol 4-et ír, ráadásul különböző mérettel. És az én karbimban a főfúvóka mérete a másik kiegészítőjével egyezik, a kiegészítőm pedig az ehhez írt főfúvókájával. Ráadásul külön fúvókákat nem is tudok beszerezni, csak javító készletet, de abban 4 db fúvóka van.
Ha valaki érti ezt, kérem tájékoztasson, mert ez így már túlságosan is csehes megoldás. Ráadásul a moci csak 118km/h-t megy és ettől kicsit többre vágyom, amihez előbb a gyári előírást szeretném megismerni.
Előre is köszönöm!
Üdv mindenkinek és jó motorozást!
Köszönöm a válaszokat, azóta újabb gyújtás állítás volt söt mérem kompressziót minden zsir de a bal henger továbbra se megy rendesen.Mivel a jobb oldal füstöl mint állat és dolgozik is rendesen a szimering jó.ha fordítva lenne akkor én is erre gyanakodnék.MI AZ A labirint gyürü????.
Ja a hézagokat 0,35 re tettem azt írja gépkönyv nem?.Kondikat kimértem jók.Mindkét szikra kb 1,5cmt húz át szóval szerintem abban nem lehet különbség.Mármint szikra energiában.A szivó oldalt lebontottam újra tömítettem de nem javult semmit.Igazábol nem is bántana a dolog mert 3000 felett megy mint állat csak épp bejáratós a gép és félek hogy a bal henger nem kap elég olajat...
Lehet, hogy tényleg az lesz. A foltok már megvételkor is megvoltak, de mintha szaporodnának... A töltés rendben van, de lehet, hogy döntögetéskor locsog ki a sav, ami a csövön át szépen le is folyik... majd jól megnézem, mi újság az akkuban. De most nem, mer éppen elaludt az eb az ölemben. :-)
Szia Zapkorte,
Velem is előfordult már ilyen jellegű foltosodás a kipuffon. nekem az akkuból kicsordogáló ( sajnos felfőtt) sav okozta, amit a menetszél ráfújt a krómra. Sajnos nem sikerült eltávolítani.:(( Nem lehet. hogy a te foltod is ilyen eredetű?
Sziasztok!
Szereztem egy 350 es jawat de eléggé szar állapotban van sajna nem nagyon értek a szerelgetésekhez de ha Bp-i vagy és szerelgetsz szívesen csatlakoznék mert lenne mit ellesnem!
Öregapám citromot használt, elvileg az egy idő után fakítja a foltot a krómon.
Sziasztok!
Kérdés:
van érdeklődés egy CZ350-re? Teljesen felújított, 0km-es blokk, fényezett tank, deknik, új akksi (télen bent volt lakásban), új bowdnek, mittomén. Gyakrolatilag úgy néz ki, hogy ősszel vettem, de most anyagi okok miatt nem tudom megcsinálni, és ha már úgysem tudok motorozni az idén, ne álljon itt tovább. Nincs átiratva a nevemre, de természetesen ha érdekel valakit összehozom az eredeti tulajjal, aztán egymás közt mehet hivatalosan. Én 60E pénzt kérek érte. Ez a végső ár. Műszaki nincs, szvsz pár órás munka és vihető akár kpm-re is... Szürke forgalmis. Pest megyében van.
Valaki esetleg???
nem igazán olaj ez, inkább bentin vagy mi. Világos bézs matt foltok. Próbáltam CIF-fel, de nem hozza. Lehet, hogy ez már így marad.
Ja, valami turmix lehet az eleje..
Gondolom a ráégett olajat a brigéciol már nem viszi.Következő fokozat a háztartási hideg zsíroldó Ebből az izraeli az igazi.Ha ez sem jó, én nem szoktam vacakolni, szappanos fémforgáccsal leszedem, ( edény és tűzhelytisztító) .Óvatosan kell használni, karcolhat a rosszabb minőségű. Engem már nem izgat, van másik cső, azt úgyis krómoztatni kell.
Találtam a doksik közt egy ....
1986 03 31-én fejezték be a katalógus szerkesztését, az addigi adatok alapján.Az enyém mindenben azonos a könyvvel.
a vaterás kép nem az enyim. Az enyim ez:
http://www.bikepics.com/pictures/259560/
biztos hogy nem czetka, legalábbis a váznyaktábla és a forgalmi szerint nem.
Aztán lehet, hogy valamikor a dicső multban lezúzták az elejét, és egy 634-esből építették újjá, vagy ilyesmi. Nem tudom a pontos történetét. Az előző tulaj is használtan vette, egy-két szezont ment vele, aztán amikor megjött a behívója, kivonatta, és évekig úgy is maradt. Hogy előtte mi volt, az már elmerült a thomas manni kútban.
Viszont ha már itt locsogunk, van valami módszered, amivel a forró kipuffogóra csepegett és ráégett foltokat el lehet tüntetni a krómon? (A polírozás nem nagyon viszi...)
Találtam a doksik egy ugyanolyat, mint ami a képen van . Csak abból gondoltam hogy nem 638-as, mert nekem az eredeti forgalmazó / Mobil/ magyar nyelvű alkatrészkatalógusa van meg , és abban csak az enyém szerepel.
Az alkatrészbánya mocim: 1987 Jawa 350 638 TS. váz: 638 096178 mot. 638 300 079 943
A működő: 1987 350 638-5
váz: 638 130 234 mot.638 301 021 510.
A blokkon a fedelek sem azonosak.
Nem lehetséges , hogy Czetka a tied?
Olyasmi, de a teló nem azonos. Az első fékalaplap sem (nekem fölfele jön ki belőle a bovden). Úgy látszik, 1986-ban még olyannal szerelték. Vagy balesetes volt, és kicserélték az elejét... bár ennek egyéb nyoma nem látszik.
Az enyim pontosan ilyen:
http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=2223347
de 638-as blokkal van szerelve, és a vázba is 638-as kód van ütve.
A vázszám egyébként 638 135026, a motorszám meg 638 300119953. A tied mekkora távolságban van ezektől? (csak kíváncsiság)
néz meg egy dolgot:
A labirint gyűrű nem sérül e? mert h igen akkor szembe dolgozik egymásnak a két henger. érdemes azt is lekenni eg nagy hőálló gumipasztával.
fent van egy kis ködarab a két henger között azt is kend le mindenhonnan, hogy ne szeleljen át.
fent a henger csavarokat egyenletesen huzd meg mert lehet hogfy rés maradt.
ha ezeket lellenőrzöd akkor csak elektronika lehet
legalábbis reméllem nem hagytam ki semmit.
Tibi
Megszakítóhézagot ellenőrizni, ne legyen kisebb 0.4mm-nél.Gyertyazárlat?Gyújtókábel?Pipa?Kondi?Szikra van mindig?Töltés?Aksi milyen állapotú?Szimmering a váltó felől?
Asszem ennyi, ami felmerült elsőre bennem.Lehet válogatni.
Sziasztok ismét!
sajna senki sem méltatott válszra most kb 2hete vettem meg életem első Jawaját egy 638as 350eset.Mzkkel,Kawaval van tapasztalatom de sajna úgy tünik ez a gép kifog rajtam a következő a gond , a bal oldali henger nem igazán akar menni, alapjáraton egyet egyet pöffen de mig a másik tömtötömtötömtötömm adddig ez tötömm------------tö-tömm, és semmi füst.kb 3000/percnél érezhetően megindul de addig semmi.A szikra midkét hengernél ugynakkor, és jóhelyen van(2,8mm),kompresszió ua itt is ott is.Mi lehet még?????.mivel egy karburátor gondolom nyálat ugyan annyit kap.a kipuff nincs eltömődve mert szépen át szelel ha nem is jár a henger.LÉGYSZI aki tud segítsen. Köszönöm Ádám
Valószínüleg nem 638-as vázad van . Pontosabban első villád és rugóstag nem az..
Úgy emlékeztem, egyforma a gépünk..akkor mégse.
tegnap sikeresen elkeztem összerakni a mocit, ugy kezdődött, hogy váz fejreálít és alsósztender rárak, de ugy ahogy nagykönyvben meg van írva. még kis gumilapocskákat is raktunk rá, hogy ne koccanjon a frissen mázolt váznak neki.... majd folytatom, de ugy néz ki nagon jó kis moor lesz belölle, jjaa és ami még érdekes fotozok mindent és a végén majd kaptok belölle egy jó kis cikket, és azt majd lehet kritizálni hogy mit hagytam ki belölle:)
Tibi
Ja, először én is ilyet vettem, de nem volt jó! Az én telószáraim nem 36-osok, hanem 32-esek, és a szimmering valami fenespéci, amit egy kis peremezett vas házikóban árulnak, ami egy kb. M40x1-es menettel csavarodik fel az alsó telószárra.
Szóval itt is valami evolúció volt, mint a tankgumibaknál...
A rugót nem zsíroztam, minek? Már úgyis meg van indulva... meg aztán hol érdekel engem, előbb fog a váz átrozsdálni, mint a 6-os acélból tekert rugó. :-)
2 deci /oldal (ezt írta a haszutmellémafor)
Egy kiürült 2T olajos flakonban jól kimértem.
Tudja valaki, hogy lehet-e gyári hátsó doboztartót kapni twin sportra? Ha esetleg valakinek van is és eladó is akkor megegyezhetnénk, mert a jelenlegi házilag készített. Aztán jó, jó, de nem az igazi.
Igen, a spamként értékelt, pechedre, mert linket is küldtem ahol megnézhetted volna a szimeringet.. a második után feladtam.
http://kep.tar.hu/fullkopy
A rugót megzsíroztad ?
Zapkorte: mennyi olajat töltöttél a teleszkópokba?
köszi, közben tegnap megszültem. Persze jól megszívtam, mert ugye előrelátóan elmotoroztam olyan szimmeringért amit az alkatrészjegyzék írt, aztán meg visszabuszoztam olyanért, ami bele való, arrrgh. Egyébként is ócska szar meló ez a szimmering-csere... de most kész, feltöltöttem motorolaj és telóolaj 50-50-es keverékével, ahogy a könyv írja, és úgy fogja az utat, mint az álom.
Sajnos muszáj volt megcsinálni, a jobb oldali szimmering hétvégén úgy szétájult, hogy nem szivárgott, hanem _ömlött_ belőle a trutyi, és minden megállás után tenyérnyi foltban csöpögött le a kerékre! =8-o
Amúgy milyen indokkal dobta vissza a leveled? Eddig át szokott jönni... Lehet, hogy a spam-szűrő hülyéskedik?
Szia!
Most néztem, sikerült elírnom a típust, a vázon az áll, hogy 05/49, de az alkatrész katalógus typ. 21, 22 néven írja, a javítási kézikönyv typ. 220 áll, de ott is ő van. A vázszám 63-mal kezdődik, de az 1965 van írva gyártási évnek. Márpedig Pancsánál az vázszám tartalmazta a gyártási évet. Akkor ez most mi, és mikori? Ez a Jawa kicsit érthetetlenül jelöli a típusokat. Ha kaphatnék mintát a bordóból azt nagyon megköszönném!
Szia!
Hát ez szép motor, gratulálok! hanyas photoshopot használod?
Hali!
Üdv, Jawa márkatársak!
Raktam fel még 3 új képet...
Photoshoppal kissé megretusálva.., egykét effekttel!
(az utolsó háromról van szó)
petike07.kepeim.hu
Üdv.: Petike
Küldtem neked választ, de visszajött, elküldtem ismét..
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|