:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az ám! :)
sorszám: 24820 (135548)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2012-09-15 18:45:17)
Köszönöm a gyors reagálást,most még az lenne a kérdésem,hogy hol tudnék szert tenni egy magyar nyelvű jó szerelési könyvre és egy alkatrész katalógusra jawa 350 638/5-höz?És egy hozzáértő műhelyre ahol elfogadható áron kicentirozzák.
Igen magas röptü a beszélgetés.
Rosszul látod, nem Árpád vagyok, engem ez a téma ennyire nem érdekel. Én tudom, hogy igazam van és ennyi. Miért kellene téged meggyőznöm?
A fél világ értetlen hülye, ha mindenkit meg akarnék győzni az igazamról idegroncs lennék. :-)
És én is le szoktam hülyézni másokat. Nincs ezzel semmi baj.
A módszered ugyanaz mint az Árpád barátunké, olyasmit tulajdonítani a másiknak amit nem tett (írt) és utána ebből következtetéseket levonni, jobb lenne ha vissza olvasnál. tudom, hogy megsértettem az önérzeted mikor hülyeségnek neveztem a kijelentésed de próbálj meg gondolkodni mielőtt leírsz valamit.
Valószínűleg elcsavarodott a főtengely.
A megoldása a szétszedés, kicentrírozás, összerakás.
Kivéve, ha tönkre ment az elcsavarodástól, mert akkor csere.
Ilyenkor illik szimeringeket, tömítéseket is cserélni.
Illetve mivel nem húzza szét az ember a blokkot hetente, minden olyat kicserélni benne, ami már nem az igazi.
Talán onnan, hogy egy napig bizonygattad.
üdvözlök mindenkit a fórumon,én új belépő vagyok,vásároltam egy jawa 350/5 motorkerékpárt hát nagyon sok javítani való van rajta,egyedűl az szólt mellette,hogy trabant elektronikus gyujtással rendelkezik.De sajnos az a gondom,hogy ha a fordulat 2500 fölé emelkedik,minden sebesség tartományba nagyon be remeg anyyira,hogy a lábam már kezd zsibbadni.Ennek a jelenségnek a megszüntetésére szeretnék javaslatot kérni.Köszönöm
Honnan tudod, hogy miben hiszek?
Üdv Keri!
A németek mérik kiszolgáló berendezésekkel (vízpumpa,generátor,levegőszűrő,hangtompító)együtt a motorok teljesítményét.Hasonlítsd össze ugyan annak a motornak a német és az amerikai norma szerinti mérőszámát.
Az a baj, hogy Árpád hozzászólását mindenki értette. Azt hittem Árpádot cukkolod, azért játszod az értetlent.
Viszont, ha ettől tényleg elszakadt a cérna, akkor ott már gondok vannak!
Tőlem amúgy lehet hinni a teljesítmény mindenhatóságában.
Végül is a népbutításból él a fogyasztói társadalom.
Valóban egy szerencsétlen fogalmazás volt az Árpád barátunké, nem is szóltam semmit, csak akkor szakadt el a cérna nálam mikor Attila barátunk megismételte ua.-t, a hsz. neki szólt.
Meggyőztél. Többé nem vitatkozom veletek.
Nem fizetnek érte. Tudom, már többször megígértem ezt, aztán mindig feltámadt bennem a remény hogy talán mégis van valami értelme. Tévedtem, nincs.Mostanra tényleg összenőt nekem olyan probléma amivel foglalkozhatok.
Ugyhogy most valóban végleg búcsúzom.
Keresek ehelyett valami pihentető elfoglaltságot.
Most látom, megadtad hogy hogyan kell mérni.
De mint írtuk, ezzel nem mész sokra.
Egyrészt nem tudod hogy milyen a görbe. Másrészt még mindig nem tisztáztuk milyen teljesítményről van szó.Nekem ugyan van gyanúm hogy milyenről, de még nem beszéltük meg.
Ugyanis kérdés továbbra is hogy enek a teljesítménynek hány százaléka gyorsítja vagy tartja mozgásban a járművet.
Itt jön be a képbe az amiről már sokszor beszéltünk Nem mindegy hogy mit mérünk és hogyan. Az is kérdés hogy van e szabvány ami leírja, így és így kell mérni a jármű teljesítményét.
Nem önkényes. Egész egyszerűen a legmagasabb teljesítmény és nyomaték pontot adják meg a görbén, de azt is odaírják ez milyen fordulatszámhoz tartozik.
Egészen pontosan mindig a főtengelyen adják meg.
A DIN szabvány szerint csak a motor teljesítményét a próbapadon mérve, az ANSI illetve az ISO szerint pedig már az összes kiszolgáló berendezéssel együtt mérik (generátor, szervókormány, stb..)
Hátsó keréken mért teljesítmény kevésbé precíz mérés, már csak ezért sem azt adják meg a gyártók, viszont a mérőpadokban nyilván nem veszik ki a motort, egyszerűbb a hátsókeréken mérni. A hajtáslánc veszteségeit kb. 10%ra szokták venni, motor esetén.
A többin nem értem mit vitatkoztok, Árpád szokásához híven félrefogalmazott egy olyan dolgot amit ő is és mindenki tud, csak nem bírja ha kioktatják és körme szakadtáig magyaráz mégis miért neki van igaza :)
Tudod mikor volt lényeges adat a lóerő? Így, a lóerő érték és nem lóerő görbe?
A légcsavaros repülőgépeknél, amikor megjelent a változtatható állásszögű légcsavar a II: VHban. Azokkal ugyanis fixen, az optimális fordulaton pörgött mindig a motor.:)
De még akkor sem a lóerő teljesen. Már akkor sumákoltak a vezetők és a mérnökök. A valóságban a lóerő/súly arány volt a döntő.:D
Árpád, kár ezen rugózni. Nem látod mi történik?
Te leírod, hogyan értetted, amit írtál.
Mindenki érti mit írtál, ha nincsenek szövegértelmezési problémái Gyula-bá is.
Erre kiemel a szövegkörnyezetéből egy mondatodat, ráadásul egy láthatóan ironikus mondatodat és számon kéri rajtad.
Te meg itt eszed magad rajta.
Neked sokszor nincs igazad, de nyugodj meg, most igazad van! :-D
Én meg csak azért kapcsolódtam a vitába, mert utálom a fogyasztói társadalomnak azt a csökevényét, hogy a gyártók nem nyomnak mást, csak a teljesítményt. Mintha csak az lenne a lényeg.
Ez vezet oda, hogy azt mondja a paraszt, hogy a motorom x lóerő! Megkérdezed tőle milyen fordulatszámon és azt már nem tudja.
Ha meg azt kérdezed, hogy mekkora a max. forgatónyomaték, és az milyen fordulatszámon, akkor meg úgy néz rád, mintha megölted volna az anyját. :-) Görbékről meg már ne is beszéljünk.
Azután meg csodálkozik, hogy a szomszéd elvileg jó pár lóerővel kevesebb motorja sokkal jobban használható.
Örülök, hogy kicsit lehiggadtál, ha még egy néhány "apróságot" mint pl. "Ha igaz lenne a teljesítmény adat mindent leíró volta, akkor ....", én ilyet soha nem mondtam, is észre vennél nem volna "vita".
Az hogy szerepel a mondatban a megadása szó, lényegtelen. Ugyanis a szövegkörnyezet egyértelműsíti.
De miért is alakult ki ez a vita?
Nem hiszem hogy bárki feltételezné hogy én minden motorral kapcsolatos dolgot átnézek, elméletileg igazolni próbálok.
Természetesen annak gondolok utánna ami gyanús. Tehát előbb jön a tapasztalati tény, aztán a magyarázat . Az utóbbi csak azért van, mert nyomatékosítja a dolgot.
Nézzük a mostani esetet. Szinte mindenki aki elfogulatlan, nem hiszi el a gyárak adatait élből, találkozott már olyannal hogy a jobb teljesítményű jármű volt amelyik lassabb volt és még rosszabbul is gyorsult.
Tehát sok százezer ember vette már észre hogy a teljesítmény adat nem igazán jelent semmit se.
ezután az emberek vagy azt mondják hogy ez átverés, vagy azt mondják hogy nem mondanak semmit, mert abból indulnak ki hogy a gyárak nem verik át őket, tehát ők tévednek.
A konkrét esetben: A 634es sorozat első darabjao közel ETZ teljesítménnyel rendelkeznek. Viszont jóval súlyosabbak mint az MZ. Akkor miért van hogy a végsebessége nagyobb a jawának, a gyorsulás közel egyforma, de vannak olyan tapsztalatok hogy a jawa jobban is gyorsul.
Ha igaz lenne a teljesítmény adat mindent leíró volta, akkor a jawa lenne a rosszabbul gyorsuló, lassabb motor.
Tehát legalábbis az ETZ-jawa összefüggésben paraszt vakítás a teljesítmény emlegetése.
Tehát eleget tettem annak hogy ne menjek bele a fizikába. Itt a konkrét gyakorlati példa.
Ez aztán a kiváló érvelés. Bármilyen tapasztalati vagy elméleti érvre annyit írsz, hülyeség. Ez meglehetősen minősít téged.
Mondjuk az se piskóta hogy még Newton törvényeit se ismered, nem tudod, a gyorsulást erő okozza.
Gondolom, amikor Newton axiómát olvastad volna, átlapoztad, mondván hülyeség.
Lehet oldalakon keresztül magyarázni a magyarázhatatlant, az eredeti mondatban csak és kizárólag az a megállapítás szerepelt, hogy a teljesítmény (még az sem volt benne, hogy megadása) paraszt vakítás ez pedig önmagában hülyeség. No de megyek dolgozni, írjátok tele az oldalt lesz min röhögnöm.
Hát igen, az ember legnagyobb ellensége saját maga. :D
Sajnálom ha nem érted hogy hogyan kerül ez elő. Ez már csak síma gondolkodás.
Te azt mondtad hogy hülyeség parasztvakításnak nevezni a teljesítmény megadását. Méghozzá úgy, hogy nem egy görbét, hanem egy pontonmértet.
Azért jött elő hogy kérdés hogy milyen teljesítmény van megadva, mert pont ez a bizonytalanság adja az átverés jelleget. Ez olyan mintha két bolygót hasonlítanánk össze lakhatás szempontjából. Erre megadnának kér hőmérséklet adatot. Igaz az egyik bolygónak az átlag hőmérsékletét, a másiknak pedig az egyenlítőn mért százéves melegrekordét.
De egyik bolygorólse árulnák el hogy mekkora szelek vannak.
Tehát ha a gyár által megadott teljesítmény adat önkényesen ott van felvéve ahol nekik jó, amíg nem lehet tudni hogy ez milyen teljesítmény, összteljesítmény, névleges teljesítmény, istenharagja teljesítmény, amíg ez adat nem tükrözi hogy a teljes tartományban hogyan is viselkedik a motor, addig a teljesítmény adat jól néz ki, de semmit se jelent. Erre mondják hogy parasztvakítás. Semmit mondó, de látványos adat.
Nem, ha jól elolvasod ő ellentmondásba keveredett önmagával.
Mielőtt még megírnád a Háború és békét olvass vissza, Tibi2T barátunk érthetően leírta nektek a lényeget.
"te tudod pontosan melyik teljesítményt adja meg az adott gyár?"-hogy kerül a csizma az asztalra? Mi köze ennek az eredeti mondathoz? Különben gyáranként változik, általában a főtengelyen adják meg a teljesítményt, mert az "mutatósabb" (nagyobb érték).
Javítás:
A ténylegesen használható tartomány meg mondjuk 1000rpm. környéke =
a ténylegesen használható tartomány meg mondjuk max 10 000rpm. környéke
Az, hogy a hátsó keréken mért forgatónyomaték visz előre, az tény. Nem is értem mit lehet ezen vitázni. Mellesleg nem kell ezt túl tudományosodni, mert sok a szubjektív eleme. A parasztvakítás az, mikor azt mondják valamire, hogy 1000 lóerő a nép meg elájul. közben azt sem tudja miről van szó.
Kitalált történet:
Fogom a motoromat, mondjuk 20 lóerő/5000-es fordulatszámon. Megtuningolom és lesz 25 lóerő /12000 rpm
A haveroknak azt mondom, hogy mekkora király vagyok , ők meg a lóerő parasztvakításon szocializálódtak és tisztára irigyek rám.
Közben a motor forgatónyomatéka csökkent, és a nyomatékgörbe is olyan hegyes lett, mint a mount everest.
Szóval a valóságban egyszer a fékpadon nagy fájdalmasan elpörgették odáig, de a hegyes nyomatékgörbe miatt 11500fpm-nél már csak 20 lóerőm van, a ténylegesen használható tartomány meg mondjuk 1000rpm. környéke Ahol a teljesítménygörbét nézve mondjuk 15 lóerő a motor.
A haveroknak csak addig irigyek, míg rá nem jönnek, hogy röhögve körbemotoroznak. :-)
Utána meg nem hiszik el nekem, hogy tényleg 25 lóerő a gép. Pedig tényleg annyi!
Ennyi a kitalált sztori.
Nem azt akartam mondani, hogy a teljesítmény lényegtelen, de csak azt az adatot megadni parasztvakítás! Márpedig manapság így működik. se teljesítménygörbét, se nyomatékgörbét nem ad meg senki, nem hogy a hátsó keréken, de még a főtengelyen mért forgatónyomatékról sem hallani. Ennyi lóerő és kész, te meg ess hasra tőle!
Na ez a parasztvakítás!
Nagyobb hülyeség azt hinni hogy az energia gyorsít vagy tart mozgásban. Szegény Newton forog a sírjában.
Még valami, újra megkérdezem, te tudod pontosan melyik teljesítményt adja meg az adott gyár?
Az eredeti mondat tőled: "A lóerő (teljesítmény) nem más mint paraszt vakítás.", a zárójel tőlem. - fenntartom ekkora hülyeséget rég nem láttam leírva.
Nem vagyok fizika tanár, de szerintem a forgatónyomaték az az erő és az erőkar szorzata. Szóval ha a hátsókereked mérete nem változik és nő az erő akkor ott nőtt a hátsó keréken mérhető forgatónyomaték is.
Azért ezt gondoljuk végig. Én azt mondom, nem a forgatónyomaték nő, csak az erő.:)
Ne haragudj, de neked kellene fizikaórára járni.
A gyorsulás: F=mxa
De ami a lényeges: Minden test nyugalomban marad vagy egyenes vonalú egyenletes mozgást végez mindaddig, míg ezt az állapotot egy másik test vagy mező meg nem változtatja.Azaz amíg nem hat rá erő.(Newton axióma)
Tehát az erő amitől egy motor felgyorsul és erő az amitől lelassul.
Ez tényleg általános iskolai tananyag, legalábbis az volt.
Amit a Babettáról írsz, nekünk ad igazat. A főtengelyen van X nyomaték. Ha áttételezed az erő megsokszorozódik.
Igen ám, de a nyomaték nem változik. Ugyanis az erőkar lecsökken. A nyomaték pedig egyenlő Fxerőkar. A babetta barominagy áttétellel azért lenne lassú mert van még egy érték amit figyelembe kell venni, a max fordulatszám.Ha adott egy max motor fordulatszám, abból fixen következik a hátsókerék fordulatszáma. Az áttételnél ahány szorosára növekszik az erő, annyiad részére csökken a fordulatszám.
A motor teljesítményével több gond is van. Például az hogy hogyan is határozzák meg a gyárak, illetve hogyan mérik. A forgatónyomaték nem ad alkalmat ilyen trükközésekre.
Arra hogy van trükk, az a bizonyíték hogy a forgató nyomaték görbe nem esik egybe a teljesítmény görbével.Miért? Mert a munka erő szorozva út. A teljesítmény munka osztva idővel.Az idő, az út állandó, tehát fix aránynak kellene lennie a nyomaték és a teljesítmény között.
Amúgy velem megint törököt fogtál.:)
A diplomám szerint taníthatok fizikát általános iskolában. Sőt, amíg nem változott meg a szabály addig középiskolában is. A felkészítésünkkor, a diploma kibocsájtásakor még középiskolai fizikatanárt is akartak belőlünk csinálni.
Tehát én is tarthatok fizikaórát neked, általános iskolai a fennálló jogszabályok mellett is.:D
Amúgy rövid ideig tanítottam is fizikát általánosban is, középsuliban is.:)
Érdekes stílusú hozzászólás. Amúgy nem kell fizikaóra.
Nagyobb súlyt lassabban mozgatni ugyanaz a teljesítmény. Szóval mikor így áttételezed a babettád, a teljesítménye nem változik. Hát akkor meg mi fog növekedni? Csak nem a hátsó keréken mérhető forgatónyomaték?
Attila, Árpád (hsz. 24767) Már megbocsájtsatok de ekkora hülyeséget rég nem láttam leírva: "A többi tényleg csak parasztvakítás." (mármint a teljesítmény)- általános iskolai fizika órát nem tartok (ingyen) de azon azért gondolkodjatok el, hogy pl. egy Babetta motor is átételezhető úgy, hogy egy egy átlagos tömegű gk.-t mozgasson. Az más kérdés (?), hogy a csigák bajban lennének előzéskor. D)
Pontosabban a hátsó keréken mérhető forgatónyomaték gyorsítja.
A többi tényleg csak parasztvakítás.
Mindegy.Azt a kis időt ami még hátra van, kihúzom így is. D
Amúgy ideiglenesen határozottan javul az anyagi helyzetem. Ha minden igaz, max a jövőhónapra minden tartozásom megadom. A hivatalosokat is, a magánszemélyek felé fennállókat is. Utána a téli hónapokban 15-20, a melegebb hónapokban 30-40 ezer plusszal zárok, ha nem adok el semmit se akkor is, ha továbbra se lesz tanítványom akkor is. Amíg az infláció el nem viszi. De addig is elégedett vagyok anyagilag. Csak az idegeim cakkosak. Pedig még csak most jön a tél a hideggel, bezártsággal, a rövid nappalokkal. Pedig az ősz vége, a tél mindig is megviselt.
De most legalább gazdagon fogok becsavarodni.:D
Szóval most tényleg nem fogok üzletelni elektronikákkal,legfeljebb baráti alapon csinálok egyet, kettőt.
"A motort nem a lóerő hajtja, hanem a forgatónyomaték. A lóerő nem más mint paraszt vakítás."
"A lóerő max a blokkot fűti."
Téves! A forgatónyomaték egy konkrét érték, amit a motor főtengelyén mérnek, megfelelő ellenhatást gyakorolva rá. A teljesitmény, (egysége lóerő, kW) a pillanatnyi forgatónyomaték és fordulatszám szorzata.
Pl. egy motor, ami 1000 f/perc-en 50 Nm-t produkál, ugyanolyan teljesitményű mint egy másik motor 5000 f/perc 10 Nm-rel. Innentől már csak áttételezés kérdése.
A 634 és 638 fogyasztásán kár vitázni, csak a beállitásokon múlik, 3-tól 8 literig bárhogyan lehet fúvókázni. Tapasztalataim szerint mindkét tipus 4,5-5L-t fogyaszt, ha megfelelően van beállitva.
"Legfeljebb az aksit védené." - és a trafót. Az sem értelmetlenség.
Erről már beszéltünk, hogy ez a te bajod. Azt hiszed az az etikus ha ingyen dolgozol, ezért nem is érted a nyereség alapú megfogalmazásokat :D
Az nem bűn ha keresel valamin. Az lenne etikátlan, ha a másik termékét lehúzod, hogy te keress rajta.
Amúgy meg ja. Amikor csináltam magamnak elektronikus indexrelét, gondoltam csinálok többet, mert munka nincs több vele. Lényegében alkatrész áron felajánlottam, persze egyből elkezdődött hogy fele annyiból meg tudja csinálni meg mekkora hasznom van rajta. Persze kiderült, hogy apuci alkatrészes fiókját vette alapul, meg egy csomó költséget nem is számolt, mert az is csak úgy van otthon. Így aztán készült 1darab villogó magamnak. Azóta is hallom hogy szenvednek a villogtatóval páran, de szerinted hány darab elektronikus villogó került gyártásra az enyémen kívül? Pofázás mindenkinek megy, nekem meg van egy hibátlan villogóm, anyagilag meg nem szorulok rá hogy áramkörönként jobb esetben legyen 300forint adózatlan hasznom.
Azóta is csak magamnak építek ilyesmit, mert az emberek hajlamosak a kínai dömping árakat alapul venni gyakorlatilag egyedi elektronikáknál is, azzal meg nem tudok versenyezni.
Egyébként ha mégis beindítok egy ilyen vállalkozást, csak úgy teszem hogy normális hasznom legyen és akkor már magasról nem érdekel ki mit mond rám, ha ideadja a pénzét :D
esetleg szívesen eladom a VAPEmat. :D Azt erre tervezték. Hogy jó-e, azt döntse el mindenki maga.
Amúgy pont azon agyaltam, maradt-e már gyújtáson a motor. És igen. (jó persze, kicsit mókólt az elektronikám, mondjuk úgy, 60% vezeték kidobva) Szerelgetés közben. Ha esetleg lefulladt, én meg nekizördültem rogtön kiszedni a gyertyákat. csak 10 perc múlva veszem észre, hogy a gyújtás be van kapcsolva. szerencsére a Vapet ez eddig nem zavarta.
Árpád, nem szeretem, ha maszatolás, rémhírezés megy. De nem nyitok vitát, amiket leírtam, fenntartom.
Összegzés jawa elektronikus gyújtást keresőknek:
Gyula-bá és Árpád készít, tőlük lehet rendelni, ezen felül lehetőség van trabant-gyújtás felszerelésére (kb 5-10ezer Ft), vagy építs magadnak, gugli kidob pár leírást.
Azt hiszem ebben minden lehetőség benne volt.
Ezek szerint nem emlékszel. :D
A monostabil az más kérdés.:)
A fet nem melegszik, azt nem érdemes így védeni. Legfeljebb az aksit védené.
A tranyóid se melegszenek álló motornál, ha igaz a saturációs feszültség adatod. De még azzal a saturációs feszültséggel sem melegszik tragikusan amit én vélek igaznak rá. A trabi gyújtásban használt tranyóval van a baj, annak munkaponti beállításával 6volton, és azzal hogy nagyon minimális hűtő felületre van szerelve.
Üdv!
250/559-et használók segítségét szeretném kérni.Nemrég kapott repülési engedélyt a motorom, van egy-két dolog amivel nem tudok zöld ágra vergődni.
-Milyen típusú,és viszkozitású olajat használtok a hajtóműben?
-A gyári gyújtásbeállítástól mennyire érdemes eltérni?
-Fogyasztásom jelenleg inkább 5 fölött van,végsebesség majdnem 90 viszont mintha elfogyna a benya, becsörög a motor.A súber fellűről a másodikban van, közepes tartományban szépen is veszi a gázt.Emeljek rajta? esetleg használjak nagyobb főfuvókát?
Előre is köszi a tapasztalatból eredő tanácsokat.
Nekem még nem "sikerült" vagy nem emlékszem? :D
Mégis van valami értelme azoknak a momostabiloknak?
Aha. Már értem. Akkor tulajdonképpen igazat adsz nekem.:)
Vagy nem, de jobban szeretem ha szeretnek. :D
Arra gondoltam, hogy te ilyet gyártasz, mert a te tudásod alapján ez az általad összerakható legjobb ár/érték arányú cucc.
Beleadsz anyagot, tudást. Ezt árulod és erről írsz.
Ezen lehet vitatkozni, nem vásárolni tőled stb stb.
De elítélni?
Te állítasz valamit (Akár meggyőződésből, akár reklám céllal.) és ehhez az állításhoz gyártasz egy terméket is amin pénzt keresel. Aki szerint ez elítélendő, az hülye!
Ezt nem igazán értem.....
Ha valaki csak azért állít valamit mert haszna van belőle, az valóban elítélendő.
Ha azt mondod én is beleadom a tudásom valamibe, akkor igazat adsz nekem hogy nem szép belekeverni egy szakmai vitába azt hogy a másik gyártja is az általa favorizált kapcsolást?
Vagy azt vitatod hogy elő-előfordul az ilyen hangulatú válasz?
Vagy arra célzol hogy le kellene nyelnem az ilyesmit?
Esetleg azt kétled hogy értek valamennyire a dologhoz?
Nem egyértelmű számomra a beírásod. Boccs, lehet hogy én vagyok kissé micimackó.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|