:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A 6V Californiának mekkora előgyt adjak,mert nem az igazi.
Jó, csak még nagyobb az esély a városban , hogy lemerül.(piros lámpa+alapjáraton+világitás)
Hali Mindenkinek!
Azt szeretném megtudni, hogy Százhalombatta közelében lenne-e egy olyan vállalkozó szellemű egyén aki bizonyos összeg fejében össze tudna kötni egy Czetka Jawa gyújtást kapcsolási rajz alapján. Ha igen akkor please: pristie@freemail.hu -ra írj és felhívlak. Előre is köszönöm mindenkinek!
nem tudja valaki, hogy mennyibe kerül egy zárható JAWA tanksapka, ha valakinek van borsodban, írjon francoprovolone@freemail.hu
Köszi, de maradnék a gyárinál, ha tudok szerezni.
6V 12 Ah akkumulátor jó a 6v 14Ah-ás helyett, mert ilyet sehol nem tudok beszerezni. Állítólag már nem gyártják. 2 éve még a seleks csinált, de ez tegnapig bírta.
alkatrészek és gumák itt: http://www.extra.hu/motorosbolt/
"fényezni" otthon sprayvel, mert egy rendes fényezőnél 15e/elemnél indul az árlap.
BOCSÁNAT a szómenésért... utólag jutott eszembe: fényezést hol lenne érdemes?! És merre vannak Pesten jó üzletek, ha esetleg alkatrészre lenne szükség korszerű kis Babettámhoz?!
Köszönöm!
Sziasztok! Kérem, segítsetek, ha lehet: vettem egy '90-es Babettát (szegről-végről ez is Jawa, ugye?!), szeretném átnézetni, rendbetetetni, tudnátok ajánlani 1 olyan "mestert", aki átnézné, rendbe tenné, amit kell?! XVII. kerületben lakom, tehát Dél-pest lenne jó, bár Tápiószecsőről is lábon hoztam haza a múlt héten, amikor megvettem... :-)
Az abroncsok nagyon ramaty állapotban vannak. Hol tudnék nagyon olcsón gumit venni rá?! Jü állapotú használt is megtenné!
Nagyon köszönöm előre is a segítségeteket!!!!
Üdv
Tacuma
irjátok meg nagyon gyorsan nekem h a 350 634-638 as jawaba milyen gyertya való jó? mert valami gáz van a mocimon s én arra gyanakodom.
Tibi
Eladnám nagyon szeretett 125-ös ETZ-met. Most lett felfúratva 150-esre, új tükröket vettem rá nagyon faca karbon mintás. A blokk is fel lett készítve egy horvátországi túrára csak nem ezzel megyünk.lánc és lánckerekek kicserélve német dugattyú szimmeringek cserélve elektronikus gyújtás (gyári). Hátul túraboxal, csomagtartóval, a moci fekete színű, újrakrómozott kipufogóval, hátul valami nyugati index. Tényleg nagyon jó állapotba van, nagyon nehezen válok meg tőle. Még bejáratós 100 km van benne a felújítás óta. Egyébként azért kell megválnom tőle mert közbejött egy alkalmi vétel 250-re és a két motort felesleges fentartani. Ja és hátul 18-as kerék van benne.130.000 ft-ra tartom igaz sokak szerint többet is érne de egy 125(150)-esért nem várhatok többet főleg ha sűrgősen kell a pénz. Naggyából ennyi. További infó e-mailen: ttot61@axelero.hu
Eladó CZ 125-ös frissen fúrt, műszaki: 2006.07.21-ig. Ugyanitt CZ 175-ös darabokra szedve. Érd.: 06-30-9294-911
Elég messze van, én pesten vagyok. Tudsz képet küldeni róla?
Szeva!
Pécs mellett van a motor.
Szia ha akarod én csinálok neked dióda sort (végzűs villamosmérnök) még jobban is min ami bennevan.
Nem tudom, nem ismerem a tipust. Tedd középre, menj vele egy kört, aztán nézd meg a gyertyát. Ha kormos, engedd lejebb a tűt, ha viszont teljesen fehér, emeld föjjebb. Ismételgesd a dolgot egészen addig, amíg a gyertya elektródja szép "őzbarnára" nem ég ki az üzemmeleg motorral közlekedve, és akkor jó.
Babettát keresek 15000ft-ig,ha tudtok vmit akkor az aro_aro@vipmail c.-re írjatok
A tűszelepnél, föntről lefelé hanyadik borda az ideális?
meg a karbi tipusát... lehet, hogy kicsereberélték korábban...
a tűszelepet, úszószintet, fuvókákat is ellenőrizted?
A benzincsapból rendesen folyik a benya?
A szűrő tiszta volt a tankban.Kivan takarítva a karbi is!Továbbiak?
Így van.
Az enyémet sokáig meg szeretném tartani, elégg kímélem is, nem megyek vele sokat, "hozzámnőtt", nem szívesen adnék túl rajta. Ha egyszer mégiscsak fel kell majd újítani, nem fog sajnálni rá a pénzt, nekem meg fogja érni.
Hogy egy jármű meddig megy, az nagyjából attól függ, hogy a tulaj mennyire kötődik hozzá. Legjobb példa a Magotax autó. Valamikor a huszas években gyártották őket, ez volt a Magosix taxi felépítményes változata. Már a második világháború idején annyira elaggott és korszerűtlen járműveknek számítottak, hogy se a Magyar Királyi Hadsereg, sem a Vörös Hadsereg nem rekvirálta el őket. Annál több adler, mercedes, horch, auto union, fiat stb. lett a háború áldozata, és mivel nagy lett autóínség, szóba sem kerülhetett a magotaxok selejtezése. A járművek egészen az ötvenes évek végéig állományban maradtak! Sokat közűlük akkor is magánszemélyek vásároltak meg (hiszen ekkor még a szocialista autóipar éppen csak ébredezett csipkerózsika álmából), ezek egyik képviselője az Álmok Álmodói kiállításon is szerepelt. A taxi felépítményt helyére egy platót szereltek, és egészen a hetvenes évekig áruszállító kisteherautónak használta valami gonosz osztályidegen maszek. El tudod képzelni, micsoda futásteljesítménye lehetett annak az autónak? Óvatos becslés szerint is vagy egymillió kilóméter! De valahogy mindig összestupekolták, mert nem volt más.
Szóval egy ilyen klasszikus (computertől és más sallangoktól mentes) szerkezetet sokáig el lehet használni, az, hogy felújítás vagy csere, az nem több, mint egyszerű gazdaságossági számítás kérdése.
Nekem szerencsém volt az oldalkocsis járgánnyal, mert elgé olcsón tudtunk hozzájutni, már 10 éve ki volt vonva a forgalomból, igaz hiányos volt, időközben pár dolog elfogyott róla és sok időbe telt a pótlása. De műszakilag nagyon jó állapoban volt/van, alig 15000-et futott, szimmeringet meg dugattyűgyűrűket kellett csak cserélni benne, meg a fékpofákat. Igazából, már csak a motor meg az oldalkocsit kellene átfényezni, ami ugye nem olcsó mulatság. De nem akarom eladni, hosszú távon megtartom, mert igaz hogy 20 éves, de akár még egyszer annyit is meg tud érni.
Hello! Hol lehet megnézni és mikor?
100e egy szűk anyagár.
Ha a saját munkámat is számítom, akkor az a 100e mindjárt min 200e, mert 100e munkadíj alatt a tesómnak sem csinálnék meg egy teljes felújítást. Ha meg még krómoztatni is kell, az még rátesz egy lapáttal. És a végén még mindig csak egy húsz éves használt motorod van, amiért jó, ha 70-80e-t kapsz a piacon, ha netán egyszer el akarod adni. Vagyis a felújított motor és az új (korszerű!) motor értékvesztése kb. ugyanannyi.
Aztán vannak mindkettőnek előnyei és hátrányai. Pl. a felújított motorra kevésbé buknak a tolvajok, meg nem döglik benne a pénzed. Ha viszont korszerű, új motorod van, úri társágban sem járkál utánad lakáj illatosítóval, hogy elfedje a szegényszagot. Meg lehet, hogy a ruhádat sem mocskolod be vele, mint egy úgyis mindig olajos kétüteművel (arról nem beszélve, hogy feleannyit fogyaszt, és a 260 Ft-s benzin korában ez sem mellékes).
Szóval a kérdés nem egyszerű.
Én bevallom őszintén: azért van jawam, mert ezt tudom (tudtam) megfizetni. Mondjuk egy Honda VT-250-est valószínűleg jobban szeretnék... éppen ma nézegettem sóvár szemekkel egy szemmel láthatóan szakadt példányt, ami tizennégy év után is olyan gusztusosan olajmentes volt, hogy a kajámat megettem volna róla. (Ez az kilötyögő olajos benzin meg az olajos-túrhás kipuffogó a halálom.)
Sziasztok!
Eladó egy oldalkocsis jawa 1987-es évjáratu, 638-as a motor felújitásra szorul, zöld forgalmis műszaki lejárt.
Ha érdekel valakit irjon, az ára 35ezer.
Na igen, csomó macera meg miegymás, de ha mondjuk 100-ba is kerülne az egész, ami már nagyon pöcc állapotú, akkor inkább ez, mint 600-ért egy új...az oldalkocsis verzióról még nem is beszéltem....
benzinellátási problémának tűnik... kezdd a benzincsap tankba benyúló részén lévő sárgaréz-szűrő kipucolásával.
"3500 Ft-os rezsi óradíjban"
Végülis egy tisztességes rendberakás sem kis pénz... főleg ha nem magad szereled, hanem valaki 35000 Ft-os rezsi-óradíjban. :-( Nézzük csak: vettem a járművem 35e-ért, vettem rá két jó használt gumit 4e, trabi gyújtást 5e, két hátsó telót 12e (a kárászy pontosan ugyanennyiért újította volna fel a régieket), első telóhoz szimmeringet, olajat, egy indexrelét, hátsó lámpabúrát, fékbovdent, kilóméterspirált, szénkefét meg efféle vicik-vacakokat mondjuk mindösszesen 7e-ért, ez így együtt 62e meg egy csomó szívás, és még nem fényeztem le semmit meg nem nyúltam a blokkhoz (az legalább jó, kop-kop). Még messze nincs újszerű állapotban az eszköz, éppen csak kezd haszálható formát ölteni! Szóval azért ebbe a felújítgatásba elég rendesen bele lehet veszni, ha nem lennék az esztétikai dolgokra majdnem teljesen igénytelen, különben azt hiszem, jobban járnék egy újjal... de akkor már nem egy 600e-s jawat vennék, inkább egy 870e-s Honda CBF-250-et. ;-) Oké, másfélszer annyi, de nagyon kezes, nagyon gazdaságos kis motorka.
Sziasztok!
Van egy 250-es cseptakosom.Az a problémám,hogy nem pörög ki egyik sebességi fokozatban sem(egy darabig húz frankón és utánna bedadog)és a vége 70km/h és a dadogás:(.A gyújtást már leteszteltem az nem probléma(gyertyát pontosan nem is tudom,hogy melyik volna a jó!)Kérlek segítsetek!!!!!!
Előre is köszi!
Hát ennyiért senki nem fog ilyen mocit venni az biztos, egy használtat töredékért is meg lehet venni, max rendbe kell rakni, aztán ugyanúgy lehet vele mocizni. Én egy elektronikus gyújtással akarom max felspécizni a járgányomat.
Hmmm... Normális az 634 esetében, hogy tökúj, hétvégén csurig töltött akku városi tötyörgésben lemerül úgy, hogy pirosnál, lámpával lefullad a moci? Amúgy jól be lett lőve a porlasztó, ha nincs bekapcsolva lámpa, szinte örökké jár alapjáraton a motor olyan 800-as fordulat körül...
Hát bizony így van. Egyébként nem tudom, kinek árulják a 350-es jawat a XXI. században 600e-ért. Nagyon korszerűtlen ez a blokk! A kis 125 sport tetszik, a skútr is bájos, a 650 style-t is bevállalnám, de ez a 350 téma úgy érzem mostoha gyerek náluk... legalább egy önindítót meg egy membrámvezérlést ráálmondnának, és akkor már nem tegnapelőtti lenne, csak mondjuk tegnapi. (Plusz mi is fel tudnánk kicsit izgatni a régi motorokat ha lennének csereszavatos korszerűbb megoldások, hehehe.)
Bocsesz, a böngészőm nem mutatta a hirdetést, de már látom, ez tényleg ennyibe kerül (sajnos). De a motor sem olcsó, a kettő együtt már csillagászati ár. Ha elhagyok belőle egy 0-át, tuti lehetne egy tűrhető állapotú verdát venni belőle.
Nem, az annyi. Anyag+gyártás+profit+25% áfa stb. más kérdés, hogy nem hiszem, hogy túlontúl tolonganának érte a kundcsaftok, mert tényleg van egy csomó használt szarér-hugyér, még ha hőkamrában újfényeztetem profi vállalattal, akkor is messze olcsóbb, mint félmillió. :-)
Lehet hogy 55ezer és az a 2-es csak egy elírás?
Láttátok a jawa.hu-n, hogy mennyibe kerül egy 562-es oldalkocsi? 552 ezer Ft!!! Hihetetlen! Az enyémet tavaly adtam el 15 ezer Ft-ért, hibátlan állapotban, örültem, hogy elvitték! Ennyi pénzért lehet venni 3 nagy jó oldalkocsit MOTORRAL. :)
TTibi!
Ugye Te szoktál járni Szlovákiába alkatrészekért? Nem tudod véletlenül, hogy lehet-e kapni és ha igen, mennyibe kerül egy diódasor 638-ashoz?
Hello Tibi,
Most volt nálam a postás. Meghozta.:)))))))) Köszönöm szépen.
Szia,
azt nemtom, de ha 275-ös kell akkor van 2db negyed literes flakon új, eladó.
Szia adam638!
Nincs nagyon ötletem fúvóka ügybe... Bemész valamelyik Zichys boltba vagy ami lakhelyedhez közel van aztán kérsz a mocidhoz fúvókákat. Készletben árulják és kb 8-900Ft körül van a készlet.
Nem feltétlenül.Az én 634esem néha valahogy tartalékolja a benzint a légszűrő csatlakozó csőbe. Aztán ha olyanja van, belefolyik ez a karbiba.Ilyenkor jópár rúgás kell, hogy olyan legyen a keverék, hogy még induljon is.Nem tudom miért csinálja ezt, de majd megpróbálom javítgatni a karbit.Lehet, hogy fent tud akadni az úszó.Bár akkor se értem, miért áll meg a légszűrőnél...
A szimering csere nekem is gyanús, de akkor állandóan lenne gyorsulás, fordulatszám tartási probléma, és nem csak ilyen hol van, hol nincs hiba.A légszűrőm is nagyon gyanús. Azt hiszem, szeret például beázni, amit nem értek, hiszen látszólag védett helyen van....
Hát ha 15 rúgás kell hogy induljon, akkor van esélye, hogy egy szimmeringcsre aktuálissá vált.
:))) oké.
Egyébként az alacsony fordulatos dolog nekem is meg van.+ gyujtás nélkül kell neki kb 15rugás szivatóval utánna gyújtás és pöcc
Adam,öszejövetel majd akkor, ha kettönknek eggyüt öszesen négy hengere megy.
Az rendben, hogy tanácsot adok, de arról nem volt szó, hogy a nagyobb együtt érzés végett nekem is elkezd leállogatni az egyik hengerem.Most én is kezdhetem a hibaelhárítást. Van egy plusz jelenségem is.Néha amikor kiengedem a kuplungot, leesik a fordulat, és nem is akar növekedni.Ha ilyenkor vissza teszem üresbe, marad az alacsony fordulat. Visszaveszem a gázt, utána újra ráadom, akkor megéled.Azt már nem is említem, hogy néha durrog, és hatalmasat ránt valamelyik henger.Azt hiszem összetett hiba van. Először kondi csere, karbi pucolás, légszűrő szemrevételezése, utánna gyújtó trafók. Aztán meglátom....
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|