:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hello
Van valakinek eladó ülése, hátsó lengővillája, és láncvédője. email(source2@freemail.hu)
Köszönöm
Helló mindenki!
350-es cseptankosat keresek, van valakinek eladó?
Sajnos bizony nem egyformák azok a kis tömítőgumik. Nekem is olyan kell bele, amiben 5 lyuk van és nem tudtam szerezni.
Aztán gondoltam, hogy veszek egy olyat, amiben 4 lyuk van, és kivágok bele még egyet, de a boltos azt mondta, hogy annak nagyobb az átmérője.
Szóval egy benzinálló gumidarabkát kéne szerezni.
Üdv!
Kedves Vlad!
Ha sokat jársz városi forgalomba a 14 Ah-is kicsi. Sűrűn kell tölteni (nem forralni). Rendszeresen alig töltött akku. elszulfátosodik, kapacitását elveszti, mert a megkeményedett szulfát réteg nem vesz rész a vegyi átalakulásban. Országúti forgalomban elegendő a kisebb kapacitású akku. is. Pénztárcád valamint forgalmi adottságaid alapján döntesz. 2 Ah-án semmi nem múlik.
Régi Jawa, Babetta csapok egyformák (amivel én találkoztam). Ezekbe való gumi azonos méretű. Nem egy ökör ára, meg kell próbálni.
Üdvözlettel: Laci
Válaszaitokat előre is köszönöm
Hello! Mit ajánlanátok:6v 14Ah seleks vagy valami japán (nevét nem tudom pontosan) de ez csak 6v 12Ah-ás?Mert a seleks finoman szólva nem a legjobb.
Nem tudja valaki, hogy a jawa cz benzincsapja megegyezik a többi jawa benzincsappal, ugyanis nem találok sehol olyan gumigyűrüt (5 lyukas)amijó lenne az enyémbe. Midegyik mintha nagyobb átmérőjű lenne, ha meghúzom a csap karját nem ereszti át az üzemanyagot, ha meglazítom csöpög.
Rájöttem a kuplung problémára, és lehet a motoréra is, ugy hallottam hogy attol jobban megy ha a dugatyu szoknyájábol lereszelek 0.5-1mm-tert, csak a szivo oldalrol reszeltem kb 0.5mm, ez lehet a baja?
Sziasztok!
Csak azért irok mert problémám van egy 1980-as babettával. Most lett felujitva (uj dugo, gyürük, szimeringek, uszo, festés....) És még mindig nem az igazi, nehezen indul, nehezen pörög föl (de ha már pörög akkor nincs baja) és az indito kuplung is nagyon csuszik, pedig nem olajos vagy ilyesmi. Ha valaki tudna segiteni hogy miket nézzek meg annak örülnék. Bocs a hosszu szövegért.
Kedves Borzi!
Igen. Hozzá lehet férni, csak nem emlékszem, hogy a kislánckerék útban van-e?
Biztos a kapcsolóban van a hiba? A kapcsolónak testet kell adnia 0 állásban. A lámpafejbe egy fekete vezeték hozza a jelet egyenesen az izzó aljára. Nézted már a kapcsolót? Esetleg nincs eltörve a leforrasztott végű vezeték?
Jó munkát,üdvözlettel: Laci
Sziasztok!
Szerelési tanácsért fordulok hozzátok!
Bedöglött az üresjelző az 559-es 250-es jawamon.Minden jel szerint a blokkban lévő érzékelővel van a probléma.Hozzá lehet férni javítás céljából a jobboldali dekni fedél felől, vagy szét kellene dönteni az egész blokkot? "az úgy nem nagyon jó"-lenne. Köszönet a válaszért előre is!
Blaise!
Szia!Újra elküldtem remélem megkapod.Egyébként te érdeklődtél alk-ek után.
Csá Joseph!
Te még élsz? Gurul még az mz?(ha tolod?)
Azért kéne diódasor, mert a régi meg lett forrasztva és nem tudom, hogy meddig fogja bírni. És úgy vettem észre, hogy nem az igazi, mert amikor álltam a lámpánál sokat világítással, akkor kezdett alapjáraton leállni a moci, persze lehet, hogy csak az akksi nagyon le volt merülve. Régen nem csinált ilyen, most olyan, mintha 6V-osom lenne. :( Mentem már haza eleget sötétben világítás nélkül. :(
Az eredeti, egyedülálló, csodálatos, kitűnő állapotú JAWA csepptankomat pedig nem fogom szétecetesflexezni pár cm rozsda miatt. Ha sikerül leszedni róla még marad kb. 0,005 mm használható anyag alatta. :)
NOX72!
Nemrég vettem egy 634-est alkatrésznek, még egy pár dolog megvan belőle, ha küldesz egy listát a jawa350xxx@freemail.hu-ra, hogy mik kellenének neked, megnézem, hogy van-e!
Üdv. Gyurma!
Konkrétan különösebben nem érdekel semmi a szolnoki hellyel kapcsolatban, csak kíváncsi lennék, hogy vannak-e ott új modellek, meg hogy tartanak-e 638-ashoz alkatrészeket. Mész valamikor oda?
A kipufogó már sajnos nincs meg. Miért kellett volna, ha már vettél egyet?
Blaise,
Láttam a PeetAir-es képek között, hogy neked milyen furulyarendszered van. Úgy tűnik, az enyém több darabból áll, ezért is mehet bele több tömítés.
Üdv!
Öregapó,
Ha a 35A annyit kibír, hogy a vezetékek is hamarabb elfüstölnek, akkor olyat veszek, mert akkor biztosan nem lesz vele ilyen téren gond. Esetleg akkor veszek 25A-osat, ha az sokkal olcsóbb lesz. :)
Üdv!
Hello!
küldtem emilt.Megkaptad?Nem jött vissza semmi.
Üdv
Ez azért már tulzott pesszimizmus! :)
Minden valószínűség szerint a diódák lesznek az utolsók, amik elromlanak a motorodon.Még a régiek is jól bírták, csak a mechanikus fesszabályzók bizonyos hibái tudták hazavágni, ahogy hallottam, pedig azok valószínüleg csak 15 ampert bírhatnak.A generátor előbb ég le, ha 35 amperos hidat használsz.Szerintem 25 Asnál is ez a helyzet még.Sőt, 35 ösnél a vezetékek is előbb elfüstölnek talán.
Öregapó,
OK. Beszerezni nem gond, szerintem az árában sincs számottevő különbség. Mikor én vettem, akkor nem is volt nekik 100V-os, csak 200V-os. És hogy miért kérdezősködök, ha van nekem? Mert szeretnék háromfázisút venni a mostani egyfázisú helyett, hogy ha behal az egyenirányítóm, akkor csak egy diódahidat kelljen beszerelni, így egyszerűbbé és gyorsabbá téve a szervizt.
Egyébként az oldalon, amit lajos írt az előbb, ott 100V-os hidakat (KBPC3501) használt a srác. Tehát teljesen igazad van, az is nagyszerűen működik. De aki ismer az tudja - szeretek biztosra menni. :)
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Az én meglátásom szerint igen.A generátor gyűrűjél szikra képződik , az rendes feszültség lökéseket indukálhat a generátor tekercsein,Ezen kívül ott a gyújtás. az is visszarúghat.Egy olyan rendszerben, ahol annyi induktivitás van, mint a notorban, szinte bármi elképzehető.De mint mondtam, valószínüleg bírja a 100 voltos egyenirányító, csak a csucsok alatt átvezet, ami nem gond.De ha nem nagy az árkülönbság, és beszerezhető a cucc, akkor válsszuk a biztosabb megoldást.Abbol baj nem lehet...
Öregapó,
Előfordulhat, hogy 100V-nál nagyobb fesz lenne a rendszerben? Mert az írod, nem lenne baja magasabb fesznél.
Üdv!
Én a biztonság kedvéért olyant használnék, ami 25 ampert tud. Ha csak 100 voltot, az nem gond,valószínüleg nem lenne baja magassabb feszültségnél, csak ő is zener diódaként viselkedne, és átvezetne a feszültség csúcsoknál.De inkább használjatok a biztonság kedvéért legalább 200 voltot bíró változatot.
Blaise,
Egyfázis, háromfázis.... még hogy hülye biológus! Hülye informatikus! :)
Szóval a táblázat alapján úgy látom, a KBPC3501-es a DB3501-esnek felel meg - 35A, 100V. Nekem 3502-es van, ami 200V. Neked 35-08-as, ami 800V. Jól értem, hogy akkor max 35A-t és 800V-ot bír. Mert akkor elég a 35-01-es is. Sőt a kisebb áramú is, tehát akár egy 15-005-ös is, de talán inkább a 25-005-ös, mert 16A-es biztosíték van a gépben, aztán nehogy a diódahíd hamarabb haljon meg, mint a biztosíték.
Mit gondoltok?
Üdv!
Üdv!
Ez is jól néz ki, pdaranyi is ezt említette (KBPC3501), de ezek egyfázisúak így két darab kell a motorra. Az én verzióm (DB 35-08, Diotec) háromfázisú, öt lábas és így nem kell belőle csak egy darab. Tehát a lehetőségeink korlátlanok...:)
Üdvözlettel:
Blaise
Sziasztok!
Kérdeznélek titeket, nem tudtok e egy 634-est alkatrészen eladót? Tudjátok ellopták a sok aproságomat a kocsimmal együtt és talán így gyorsabban pótolhatóak a cuccok. A blokk és a nagyobb dolgok (tank,ülés, stb) nem kell mert az megvan. Papír sem kell róla, mert csak az apróságok kellenek belőle. Ha tudot valamit szóljatok! Ja és lehetőleg valami szerény ár is jó lenne hozzá, főleg most. Köszi!
Kedves Motoros Társak!
Íme a hely ahol képekkel látható a diódahíd beépítése. Vásárlásnál, ha a pontos tipust elfelejted 35 A-es 1000V-s diódahidat kell kérni. Valamivel drágább mint a 100 V-os, de megéri.
http://www.volny.cz/dizzzy/usmernovac.htm
Üdvözlettel:Laci
Hell Péter!
Okay, küldöm majd a fotót!
Megkaptam, nagyon komoly az az írás...:))
Blaise,
Én a KBPC 3501-es diódahídról hallottam, hogy helyettesíthető vele az eredeti cucc. Én is vettem tartaléknak, de nem volt nekik csak 3502-es, ami annyiban különbözik hogy magasabb feszt bír (vagy mi a szösz :) ).
Viszont te vagy az első, akit ismerek, hogy ilyen aftermarket egyenirányítója van a gépében. Ha megkérlek szépen, lefotóznád? Aztán elküldheted mailben, ha úgy jobb.
Egyébként megkaptad a levelemet, amit a túra után írtam?
Üdv!
Hali!
Megint belekotyogok, elmondanam a saját verziómat. Mint említettem lentebb a villanyhoz nem értek, nem is tudnék összerakni egy komplett gyutjást. Ezért én a már kész és kitűnően bevált konstrukciót választottam, nevezetesen autóbontóban megvettem az utolsó szériás 2T trabantok hall jeladós gyújtását, tokkal vonóval kompletten 5000HUF-ért. A felapplikáció tyúkbelezéssel, megkoreografálással, beállítással néhány óra, pedig aki ismer az tudja, hogy én csak egy hülye biológus vagyok.:) Kitűnően működik, merem ajánlani.
Üdv,
Blaise
Sziasztok! Tud vki nekem csinálni elektronikus gyújtást 638-ashoz? És ha igen, mennyiért?
Rozsdás tank rozsdamentesítésére a legjobb módszer, ha veszel egy új tankot. A másik jó megoldás, az ecetes felex.
Csá Hurkabarátom. Minek neked diódasor?
Urak!
Lehet nyitott kapukat döngetek, de hátha valakinek új. Az eredeti jawa diodahíd helyettesítésére javasolnék egy hatékony és olcsó megoldást, mégpedig a DB 35-08 jelzésű Diotec híd személyében. Leírást találtok róla ebben a pdf doksiban:
http://www.diotec.com/produkte/selectionguide/bridges.pdf
Kora tavasz óta szolgál nálam napi használatban, eddig nem volt vele gond. Nem én találtam ki, sajna nem értek a delejes dolgokhoz, a dícséret vagy kritika a szocilistás villanyos kollégákat illeti... Remélem hasznos az info.
Üdv,
Blaise
Szia nem kaptam meg a mailokat (hiba üzenet) hivj fel 06703311377
1990-es, 2 sebességes Babetta eladó. 10 ezer km-t ment, szürke, korának megfelelő állapotban. Budapest, XVII. kerület. 29.000 Ft.
30/914-0236
Szerbusz Hurka!
Még jó hogy mondtad. Megnéztem, még nem ismerem, de valószínű meg fogom. Téged mi érdekelne?
Még egy kérdés. Mondtad, hogy szétbontottál egy komplett 634-est. Annak milyen állapotba van a kipufogója? Ha nincs szétb...va akkor lehet kéne. Én vattem egyet, de az olyan mint ami a tieden van.
Hello nox72!
Nekem nincs oldalkocsis Jawam, se listám, de akitől vettem az alkatrészeimet a 634-esemre ő pont egy oldalkocsisból szette ki az alkatrészeket. Nem hiszem, hogy minden meg van neki, de meg kell kérdezni. Debrecen közelében lakik. Most nem tok írni címet éstelszámot, de ha érdekel írj egy mailt. gyurma17@freemil.hu
Ha Adam nagyon elalszik a dióda kérdéssel, én is tudok talán segíteni.Bár tőlem is hiba üzik szoktak visszamenni, de én általában megkapom a maileket.
Üdv. Mindenkinek!
Most látom a jawa.hu-n, hogy 6 különböző helyen is van hivatalos JAWA forgalmazó és szervíz az országban. Ez igaz? Ismeri valaki a szolnokit?
adam638:
Írtam Neked még múlthét pénteken 2x1 emmailt. Megkaptad őket? Mert nekem csak 2 hiba üzi jött vissza.
Engem érdekel a dióda sor.
Eladósorba került egy babetta, a röpsúlyos kuplungos, 1 seb. változat. Kívülről elég rozzant a kopott fényezés miatt, viszont teljesen jó és üzemképes. Jó gumik, tavaly lett a főtengely(!), csapágyak, szimmeringek és kuplungpofák kicserélve a blokkban. Azóta kb. 150km lett csak beletéve. Napi használatban pöcc-röff indul tekergetés nélkül, pár napra vagy hosszabb időre letéve már kell neki szívató + tekerés. Valamiért a gyertya is sűrűn elhalálozik benne, de nem jöttem rá miért.
Ár: 10E
Vecsésen van.
Vagy lehet hogy a röpsúlyos kuplung rugói nem is húzzák vissza a pofákat ahogy kellene?
Sajna babetta szerelőt nem tudok, de ha csak át kéne tolni valahova,addig vedd le a láncot. Úgy emlékszem, röpsúlyos kuplung van benne, tehát ha túl magas az alapjárat, akkor az is okozhat bonyodalmakat.
Sziasztok!
Régóta olvasom már a fórumot.
Srácok nagy a bajom! Nemrég vettem egy 634-es oldalkocsis Jawat. Szétszedtük felújítani a hétvégén. Összeraktuk a csavarokat agy ládába, hogy veszek mindegyik helyett újjat. A kocsimat amiben volt ma délután ellopták. Szóval nem tudom milyen csavarok kellenek a verdába. Volt benne még számtalan apró cucc, mint kormány csapágy golyók, meg index fej alsó rögzítés, kuplung és fék kar, a első lengéscsillapító felső csavarjai amiből az a műanyag olajfogo lógott ki. Ha tudtok segítsetek abban, hogy valami listát ezek méretéről be tudjak szerezni. Ha valakinek van olyan cucca ami már tényleg nem kell neki, akkor szíven el is megyek érte! Nagyon el vagyok keseredve! 2 napig szedtük szét nagy óvatosan, hogy meg legyen minden. Ha kell szívesen fizetek is a cuccukért vagy a listáért. AKI TUD SEGÍTSEN LÉGYSZI! Egy új Jawa-s.
Sziasztok!!! Még mindig keresek babetta-szerelőt!!!! És mit csináljak, ha a kerék hátra NEM forog?! (Az enyémen sincs hátrameneti fokozat, de sajna tolni sem tudom... így még a sufniból kitornázni sem semmi...) És az sem teccik, hogy ahogy beindítom, rögtön pörög a kerék, azonnal hajtani kezdi, anélkül, hogy gázt adnék... SEGÍÍÍTSETEK, lécciléccilécci!
Üdv
HAli
Az problémám, hogy a kuplung nem zár vissza rendesen, és hogy tudnám azt beállítani annyira, hogy legalább a szerelőig eljussak vele?
Sziasztok!
Eladnám, már általam nem használt 2 sebis automata narancssárgás-piros, nemrég felújított, még bejáratos babettámat! Évjárat:1991! Írj mailt: pristie@freemail.hu
Szevasz!
Ha egy kicsit jobb idő lesz csinálok róla képet.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|