:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én egy csomó BRISK-kel befürödtem. Bezzeg a jó öreg PAL gyertyák.....
Nekem brisk volt jo valamelyik, es denso W24FSU
Skoda S100 vagy 105-nél,próbálkozzzz!!!
Én is így jártam!Ki van csúszva a gyújtókábeled a tank alatt lévő trafóból!Erőszakold jólk bele egy fogóval,és meglátod,hogy rendben lesz!!!
Bye
Meglepő, de sikerült ma lépésben haza érnem.Örömmel tudatom mindenkivel, hogy még mindig leállogat az egyik hengerem.Csak akkor csinál ilyent, ha legalább három kilóméterre elmegyek hazúról. Ezen a távolságon napokig kőrözhetek, működik a motor, ha átlépem a határt, rövidesen bekakkant a moci. Mi van ezen, lopásgátló?!!!Mindenesetre lecserélem a fesszabot, rendesen be van égve, úgyís cserélni kel, kicserélem baloldali trafót kábelestül, pipástul.Peti74 ma beállította a gyújtást, köszönet neki ezért, és azért, hogy odaautózott egy elakadt társához . mégegyszer átpucolom a szűrőket. Ha ezek sem segítenek, felgyújtom a jószágot.Ha megéled, akkor veszek egy mély levegőt, és szétszedem a mocit annyira, amennyire egy parkolóban lehet.Unom már, hogy semmi sem működik rajta rendesen. Amíg ez nem lesz meg, nem megyek sehova vele.
Hali! Nekem az NGK B6HS tökéletesen bevált.
Üdv JAWA-sok!
A következő kérdéssel fordulok hozzátok:melyik gyujtógyertyát szereti a 638-as a kereskedelemben kaphatók közül?
Hi!
Ezt a kérdést már régebben feltettem nekktek,de sajnos sokáig nem kerültem net közelébe,ezért nem tudtam megnézni,hogy mik voltak a reakciók.
Tehát a kérdésem:hogyan húzzak szét egy 350-es jawa blokkot,aminek összefutott a váltója?!?Csak azért kérdezem,mert ezt a blokkot én raktam össze,és olyan nehezen ment össze,hogy fogalmam sincs,hogy hogyan kellene széthúzni?!
A hozzászólásokat előre is köszönöm Bye Joe...
Eladósorba került egy - eredetileg összerakásra szánt - 638-as Jawa. Kissé hiányos állapotban van, de kis ráfordítással összerakható.
Ami hiányzik róla: a két kipufogó (könyök+dob), az alsó-felső kiflik (amik tarják a telókat), a láncburkolat, a kormány csöve és jónéhány apróság (gumialátétek, bilincsek, néhány műanyag bizbasz).
A blokk viszont komplett, a karbi, a generátor, a diódasor, a fesszabályzó is mind megvan.
A forgalmiban az áll, hogy forgalomból végleg kivonva. a jelenlegi viszont tulaj ír adásvételit.
Végső soron alkatrésznek is kiváló forrás. Az ára 25e pénz.
Néhány kép a portékáról
Üdv,
Peti74
azé' arra kíváncsi lennék, honnan jönnek ezek a bolyongó ETZ-k és kötnek ki streetes karmaiban... mindenkinek megvan mindene? ;-)
Hatalmas mázlimra és autószerelő szakmám ellenére egy szállító zászlóaljnál nem a technikához, hanem a hadtáphoz kerültem. Üzemanyag szállítás és kútüzemeltetés ... Szívesen nosztalgiázgatok, nagyon laza helyen voltam, ráadásul lakóvárosomon belül. Az egész sofőrgárda szinte csak Főspedes és Volános csirkefogókból állt. Sokmindenre emlékszem, az Uaz 2 tankjára, vagy az Ural tartálykocsi gigantikus, 67 lireres szuperbenzin alapnormájára...
Kedves Öccsebogyó!
Ha eredeti a vezetékezés és maradt + testelésű a gép akkor 4 szál vezeték megy az üllés alól a dinamó irányába. 1 szál fekete előbb kibújik a bundból, rá van kötve a 0 kapcsolóra. A dinamóhoz így 3 vezeték érkezik. Előre bocsátom a színek bizonytalanok.
1, a megszakítótol megy a transzformátorra, talán piros. Ellenőrzése: próbalámpa a test és a vezeték végére, gyujtás ráadásakor a lámpa világít, kikapcsolásakor elalszik.
2, álandóan jelenlevő - (minusz) a gyújtáskapcsolótól a feszültségszabályzó 51 pontjára. Próbalámpával ellenőrizhető. Állandóan világít a vezeték és test között. Talán kék a színe.
3, Feszültség szabályzó 61 pontját köti össze a gyújtáskapcsoló 61 pontjával. Kontroll (piros) lámpához visz -t valamint betolásnál van szerepe. Sötétzöld.
Üdvözlettel: Laci
Hát engem is kiképeztek annak idején a seregben egy év alatt gépjármű szerelőnek, de borítsa a dolgot a feledés jótékony homálya...:)))nem tudom hogy gondolták a dolgot, elektromosból gépész?!!!:)
KOMPLETT ETZ !!!
Tegnap jött megvan még rajta minden fúllra!!
Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész!!!
MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT!!!
(Még megy a motor!!)
Hívj!!!
0630 4096093
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
Javíthattunk eleget, javítószázadnál voltam, sok kramanc autót kellett reperálni.
Peti 74
Minden érdekel,tegyél ajánlatot!
üdv:Laci
Hogy ti mire nem emlékeztek?!! Én max a arra a valamire emlékszem, ami az UAZban volt differenciálmű helyett. Igyekszem felejteni az akkori emlékeim...
Bizony, 85 lovas Volga motor volt benne..
Meg katonakoromból rémlik, hogy az UAZ-okon is ilyen karbi volt. Lehet hogy ugyanaz a motor?
Hibátlan módszert találtál ki a benzinszint beállítására.
Még emlékszem megboldogult Volga M 21-esünkre, annak gyárilag üvegablak volt az úszóház oldalán...
Regisztrálj például itt, tedd fel ide a képet, és másold be a címet, ahol a kép van.
http://kep.tar.hu/
Csak tudnám, hogy lehet képet csatolni...
Segítsetek!
(Remélem sikerül a képet csatolnom)
Egy Jawa 350-es 1950-ből és kellene hozzá MEGSZAKÍTÓ. A Skodáé nem jó hozzá! Már mindenfelé próbálta a gazdája megszerezni, sikertelenül. Aki tud segítsen!
(adam.tamas@freemail.hu)
Hello!
Egy Jawa 250/559-esem van. Egy olyan bekötési rajzot szeretnék kérni valamelyikőtöktől, ahol látszik hgoy a fesszabályzón pontosan mit hova kell kötni. Ha minden igaz két vezeték jön az állórészből, és 3 a gyújtáson kívülről. Legutóbbi szerelésemkor kiesett a fesszabból egy darab aminek nem tudom pontos funkcióját, mit kell rákötni.
Ha tudtok segítsetek!
Előre is kösz!
Üdv. Öccse
Kedves Zabkorte!
Az ötlet kitűnő, de ne feledkezz meg arról, hogy a felhajtó erő a folyadék sűsűségétől(akik régebben jártak iskolába ök úgy tanulták, fajsúlyától) függ. Ez azt hozza magával, hogy folyadék függö az úszás mélysége, ezáltal a szint tartása is. Helyes értéket benzinnel fogod mérni.
Üdvözlettel: Laci
Nekem is 5Ah-s az akksim a Twin-ben, és még az izzó is 60/65W-de nincs vele gondom.
Az én 638-asom karbijában lehet állítani az úszószintet az úszó nyelvének finom hajlításával.
Szerintem nincs nagy ördöngösség benne, gyakorlatilag a karbi úszóháza van helyettesítve egy üvegpohárral, amin meg lehet mérni az üzemanyagszintet.
Szép dolog ez a beállítás, de a 634, 638 Jikov karbijában lévő úszón nem lehet csinálni semmit se.Tegnap sikerült olyan úszót szerezni, ami állítható.Ma meg esik az eső....
Hu gyerekek, ez jo modszernek tunik, de rohadtul nem ertem.
HyGy
Hali!
Ügyi vagy!:)
Én a következőképpen csináltam. Szintén egy üvegpoharat használtam, amire pont fel lehetett fektetni a karbit. Rákötöttem az üzemanyagvezetéket a tankra és próbáltam úgy beállítani, hogy az előírt 250mm-es magasságkülönbség meglegyen. Megnyitottam a benzincsapot és megvártam amíg a tűszelep lezár. Ekkor megmértem a pohár peremétől az szintet, ha nem passzolt, akkor állítottam az úszón és újra megmértem.
Eladósorba került egy - eredetileg összerakásra szánt - 638-as Jawa. Kissé hiányos állapotban van, de kis ráfordítással összerakható.
Ami hiányzik róla: a két kipufogó (könyök+dob), az alsó-felső kiflik (amik tarják a telókat), a láncburkolat, a kormány csöve és jónéhány apróság (gumialátétek, bilincsek, néhány műanyag bizbasz).
A blokk viszont komplett, a karbi, a generátor, a diódasor, a fesszabályzó is mind megvan.
A forgalmiban az áll, hogy forgalomból végleg kivonva. a jelenlegi viszont tulaj ír adásvételit.
Végső soron alkatrésznek is kiváló forrás.
Az ára 25e pénz.
Peti74
Nem kell. Legalábbis tavaly decemberben még nem kellett. A KFF-nek semmi dolga veled a kapujukon kívül, az engedély csak egy szolgáltatás. Odaviheted teherautón, próba- vagy vámrendszámmal, vagy odatolhatod a járdán, őket ugyan nem érdekli, csak hogy a fék fog, meg a kacsingató kacsingál-e.
Egyébként illetékbélyeg már nincs, csak csekk. Sok volt a hamisítvány.
Minden esetre ha lábon akarod vinni, mindenképpen vegyél engedélyt, mert ma már megláttam az első rendőriskolásokat. Egyelőre a forgalomirányítás az útkereszteződésben c. gyakorlatnál tartanak a Bimbó utca és a Pusztaszeri út kereszteződésénél, de lehet, hogy pár nap múlva már a közúti ellenőrzést veszik majd, és akkor aztán nincs kegyelem, se "helyszíni birság", úgy följelentenek, hogy csak úgy porzik.
lehet, hogy én voltam az egyetlen, aki nem tudta, de akit érdekel: a lengyel jawa 638 karburátor készlet ócska szar egy gányolmány! 850 Ft a kukába, plusz a bosszuság! a tűszelepben excentrikus a furat, emiatt nem zár rendesen, az alapjárati beállító fél centivel hosszabb, és fúvókákkal is lehet valami, mert miután azokkal raktam össze, hol volt alapjárat, hol meg nem. A fax kivan.
Viszont korábban téma volt az úszószint beállítása, hát kidolgoztam a módját: egy közönséges befőttesüveget feltöltöttem vízzel, a karbi meg pont ráillik a tetejére. Ezek után egy injekciós fecskendővel kiszippantottam annyi vizet, hogy a vízszint pont az üveg pereme alatt legyen 11mm-el (közben a karbi úszóstul rajta volt persze). Majd a karbicseket fölemeltem, és szájjal fújtam levegőt a benzincsőbe, miközben fokozatosan süllyesztettem lefele az üvegre. Akkor jó, ha a fújás sziszegő hangja pont akkor szűnik meg, amikor a karbi pereme az üveg peremének koppan. Na, ügyi vagyok? ;-)
Haho!
Ide is leírom kérdésemet, mert a "Csevegő" fórumban chichetetlen érdeklődés követte... Szóval:
Olyat hallottam, hogyha viszem a rendszám nélküli motoromat utánfutón műszakira, akkor is kell az értesítésre a 2200Ft-os illetékbélyeg, amitől az útvonalengedély lesz. Vagy ha már elköltöttem a pénzt bélyegre, akkor a régi rendszámot feltéve mehet a saját "lábán" is? Hiszen akkor már van útvonalengedélyünk is, hatósági jelzésünk is... Hogy van ez? Olyan bonyolult közigazgatású országban lakunk, hogy egyre inkább kezd elegem lenni...
Köszi: M
Mert az nem olyan mint ami gyárilag volt rajta, és ha már felújjítom, akkor az legyen teljesen gyári. Legalábbis én így vagyok vele.
ha valakinek van 638 hoz való generátor felöli távtartója és alátéte, akkor kérem postázzon nekm egyet, mert nekem nincs és nem tdok jelenleg szerezni, igy most nem tudom össze rakni a blokkomat.
sürgős lenne, légyszi segítsetek, postai utánvétel oldható meg zerintem.
Tibi
ha valakinek van fent 19 es lánckereke, a gyári 18 helyett, kérem irja meg a tapasztalatokat vele, enegem nem a gyorsulása érdekel, hanem hogy a végseb-t kitolja e?
T
igen
megtaláltam
csak elöbb kérdeztem mint néztem
köszi
T
TTibi sztem az oldalon levo szerelesi konyvben az benne van.
grade nekem most 7Ah-s van benne gondozasmentes. Kicsit nyomni kell befele :) de bemegy. ;)
HyGy
Hali
Bocs elfelejtettem odaírni.
Jawa Mustanghoz
szia mindenkinek
nagyon gyorsan kellene nekiem egy 638/twinsport főtengely robbantott ábra de ugy hogy az le is van méretezve, lehetőleg század pontosan( mindenestül, még a kúposágok is). ha v alaki tud ilyent akár egy csah oldalól is kérem szóljon emailba, vagy küldje lennekem képen, mert az enyémmel valami gixer van, és nem tom hogy pontosan mi hány mm rajta.
nagyon sürgős lenneeee!!!!
T
Én ilyet akksit használok, ráadásul oldalkocis a járgányom. Hát városi használatnál kell néha utána töltögetnem. Annyit segítettem a dolgon, hogy 35/35W-os halogén R2 foglalatú izzót raktam be a 45/40W-os helyett. Igaz, hogy tompítottnál csak 5W a különbség, de a semminél azért több.
Félénken megkérdem. Más is 12V 5Ah aksival járkál a 350-ével (már akinek 12V) vagy esetleg lehetkapni ilyen méretben nagyobb Ah-t is?
Üdv: garde
Faik !
Pontosan milyen csepptankos 350-est keresel. Teljesen restauráltat aranyáron, vagy olyat, amit olcsón veszel, de Te magas fogsz olyan állapotra hozni, meg legyél vele elégeve. Egyszóval melyik típus vagy, a megvevős vagy a felújítós ?
Peti74
A futár motorosboltban vettem 5 lyukast, de nem jó minőségű. Szerintem túl puha gumiból van. A mostani tömítésem egész kemény, bár lehet a korából kifolyólag.
Köszönöm válaszod. Azért prblémázok ennyit az akkun mert az én jawam sem kivétel töltés tekintetében. Nagyon érzékeny az akku állapotára, ha egy kicsit gyenge az akku alig megy. A végsebessége amúgy is 80km/h körül van( lehet furatnom kéne). A töltést most hétvégén mértem meg,alapjárat felett nem sokkal már ~7 v-ot tölt.
Gumigyűrüt már 6 párat vettem de egyik sem volt jó. A legérdekesebb az volt ameilyket oldotta a benzin.
De mihez keresed??Típust mondjál.Aranybogár...:)))
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|