:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
volt az úgy:
hozzájutottam egy pajtába ált 638 ashoz, felújítottaam, és gondoltam visszahelyeztetem a forgalomba, és megyek leműszakiztatom és átiratom.
el is mentem ma a közlek felügyelethez, és bejelnetettem. néni mondta hogy vigyem majd a motor forgalimájt is. az nekem nincsen mert a volt tulaj 15 éve elhagyta, de ez rajta is van az adásvételin.
Néni mondta hogy pedig annélkül nem fogják levizsgáztatni...
a ppírt én vélgigbogarásztam amit kaptam a vizsgáról, azon nincsen rajta hogy vinni kellene a forgalmit, elelnben az rajta van hogy kell rá kötnöm kötelező felelősségbittosítást. na de a motoron csak régi rendszám van , az ujra kellene megkötnöm, de arra meg addig nem adnak rendszámot, mig át ne iratom. Addig nem irják át, mig, le nem müszakiztatom, és ha átiratom akkor kapok forgalmit és rendzsámot is.
na itt lett tele a tököm az egészszel.
akkor ezt most hogy oldjam meg???
javaslatokat várok a probléma kiküszöbölkésére, de olyanokat, hogy 2 hetem van ráá...
arra kaptam müszaki időpontot.
Tibi
Sziasztok
Nem tud valaki 634eshez esetleg Cz350 hez jó állapotú kipuffokat???
Előre is köszi
Szega!
Hogy voltam-e nála?? Az én Jawam is ott van most az a bórdó california biztos láttad.elvileg péntekre lesz kész.Meg voltál elégedve a szervízzel???
Szia adam638!-köszi a segítségedet.Ma elvittem oda a Kisfaludy utcába,mivel sehol máshol Pesten nincsen Jawa szervíz,csak Ők.Jövöhéten lesz kész,mert hamarabb nemtudta vállalni,de ugye ez azt jelenti,hogy ott kellett hagynom nála.Amikor megnézte a gyújtás oldalt,akkor mondta,hogy ő még ilyennel nem is találkozott.Mivel ez nem is 338-as gyújtású,nem is 340-es,hanem a 2 közötti.Ebből kifolyólag ami a legszebb most már nemtudom,hogy milyen Jawa-m van.Szeretném megkérdezni,hogy Te voltál-e már ennél az Alfrédnál?
uhh...
én pest mellett..
de azért adhatnál valami elérhetőséget, hátha mindkettőt meg kell csinálni, mert akkor már lehet, h megéri bevágni a csomagtartóba és kocsikázni egyet. Ha más nem ha a haverom megy a balcsira akkor rásózom. Bár annál sürgősebb a dolog.
üdv:
tib
Mit jelent hogy összefutott a váltója? Konkrétan mik a tünetek?
Apám!
Te merre jártál eddig??Ezer éve nem hallotam rólad.Ha lenne időm, mondanám, hogy megcsinálom neked a futómű és környékét, de nyakig vizsgákban vagyok.Ha nem olyan sürgős, Júliusban összehozhatjuk.Műszerfal konzolom még van is.Viszont forimérős oldalfedél nincs nekem se.Szóval ha tudsz addig várni, bevállalom.Kábelezés megvolt már???Azt mondtad, megcsinálod magadnak.Vagy egy másfél éve.
Szia Karesz
Újpesten a Kisfaludy utcában van egy kimondottan Jawa szervíz Nagyon profi az öreg(Majtényi Alfréd) és nem dolgozik drágán.
Mi újság szakik,erre a kérdésre miért nem kapok választ?!?Mindenesetre feldobom újra a labdát!!!
Tehát a kérdésem:hogyan húzzak szét egy 350-es jawa blokkot,aminek összefutott a váltója?!?Csak azért kérdezem,mert ezt a blokkot én raktam össze,és olyan nehezen ment össze,hogy fogalmam sincs,hogy hogyan kellene széthúzni?!
A hozzászólásokat előre is köszönöm Bye Joe...
Figyelem!
PÁLYÁZAT!
Eluntam az állandó motorszerelést, buherálást, így nem mindennapi lehetőséget kínálok a hős fórumozóknak:
Pár vállalkozó szellemű Jawa-szerelés-fan az én mocimon próbálhatja ki magát játékos (és minőségi) vetélkedés formájában.
A feladat: Első-hátsó telók felújítása, oldaltámasz olyan felhegesztése, amire a motort többször is rá lehet támasztani, rejtélyes akkulemerülések felderítése, fordulatszámmérős műszerfal beszerzése és felhelyezése (nem fordszámmérős 634-5-ös). Vállalkozó szelleműek ikerlámpát is buherálhatnak előre, nem baj ha csak az egyik ég:) Ja, és persze minden fékezésnél működő féklámpakapcsoló rendszer építése. (plusz betétcsere)
Persze nem ingyen.
De nem is sokért...
Aki a legolcsóbbért, legjobban megcsinálja, büszkén viselheti a fórum szakszerelője címet a többiek által meghatározott ideig!
Nos, érdekel valakit? :)
sano
ja, és 06204149247 vagy j.t.maston@index.hu
Én végülis csak csomagtartót építettem a motorra, nem dobozozok.
De a lényeg:
A hátsó váznyulványba illö csöböl meghajlítottam a kívánt formát, tuljadonképpen egy Z alakot. Na ez el is tört a hajlításnál. A müködö megoldás az lett hogy hegesztettem a hajlított részekhez laposvasból(a vsat élire a csöhöz) merevítöt. Aztán ezt hozzácsavaroztam a Jáva hátsó kapaszkodóihoz Amugy vagy 3mm vastag fémböl csináltam a merevítést, a csö pedig sima gázcsö.
45kilót elbírt egyszer károsodás nélkül a városon keresztül.
CSabika
Ha mint konzolos tartó fogtad be ne is csodálkozz! A konzolt meg is kell támasztani alulról, vagy használj csövet, persze a fél disznót igy sem birja el.
sziasztok:
nincsen valakinek bontásból véletlenül 638 hoz kipufogóba való furulya?
kellene 2 darab, nem baj ha jó állapotban van
emailba irjatok ha van, és azt is hogy menniyért lennétek odaadni.
Tibi
Ha menetzárlatos a trafó,akkor szokott ilyen aljas trükköket csinálni.Motor is autó is.Szerencse ha nem vágja haza az elektronikát.120e ft-ba került nekem hogy még a szakszerviz sem tudta csak egy rutinos öreg szaki.
Ha már itt vagyok még érdeklődnék, hogy ki hogyan oldja meg a középső csomi doboz felerősítését? Mert én fabrikáltam egy laposvasas tartó, de hát akkora az igénybevétel, hogy néhány ezer km után kezd lekonyulni, pedig a nagyobb másodrendű nyomatékos irányból terhelem, mint ahogy bárki tenné.
Csak egy fiktív hozzászólás: Végre van rendes töltés a 350TS-m:-))))
Hát igen, az a fránya diódahíd az egyik lábát csak lógatta.
Hali!
De publikus! Zalaegerszeg mellett! Te merre laksz?
Üdv.: Petike
Sziasztok!
A galériában láttam egy hathengeressé átalakított Jawát? Valaki ismeri a tulajt? Egy email cím kellene?
Köszi!
Pool
Sziasztok!
Nincs véletlenül valakinek gyárilag fekete Jawa dudája újszerű állapotban, amit csak felkéne tenni, valamint alumínium vagy króm lámpa kapcsolója a kormány jobb oldalára? Ha van, és megválna tőle, az légyszi dobjon meg egy maillal. Előre is köszönöm.
Sziasztok, aki tud valamit a 634-s 350-s Jawahoz kaphato 6V/100W vagy 12V/150W elektromos rendszerről, kérem írjon, cimem: kzjr007@freemail.hu, köszi
Ligi!-Neked is köszönöm a segítségedet.Igen a XX.ker-ben én elég ismerős vagyok,de nekem még a "Lázár"utcai Motoprim Javítót ismertem,de lehetséges,hogy már Ők sem müködnek ugyanis a telefonszámuk pár napja nem él már.Oda valóban személyessen kellene elmenni,de vissza fele sokat kéne hazáig tolni,mert haza nem szeret járni:):(Most találtam 1 Jawa Szervizet Ujpesten,de ott kell hagyni a motort más választásom azt hiszem nem lesz.Köszi Karcsi
motomen!-köszi szépen ismét a válaszodat!"Sajnos" bár ott lenne a hiba,de sajnos ezen nincsen megszakító bütyök,mivel elekrtonikus gyújtásos, 1jeladós.Ráadásul 1 bakelit trafos ahonnan a gyújtás jön ki.
Ez az elvisz mindig és utána áll le, jut eszembe volt régen hasonló dolgom, ott is ilyen rabszódikus volt. Ott az volt a megfejtés hogy túl olajos volt a megszakító bütyköt kenő filc. És ha járatták kicsit folyékonyabb lett, bekerült a kalapácsok közé, aztán melegen indítva nem indult, kihagyott... Ha megszakítós a géped akkor próbáld meg!
Nekem a 20.kerületben az Iskola utcában a Tűzoltóság közelében, (onnan nézve az utca elején, bal oldalon, asszem egy kék kapu) generálozták a legelőszőr az ETZ-met. Azóta én csináltam minden javítást...
Korrekt áron csinálták meg, szépen. Szerintem még megvannak, és valószínűleg az elektronikához is értenek.
ligi
motomen!-köszi a válaszodat,de sajnos nálunk itt a kerületben akik vannak azok nem foglalkoznak motorral.Semmi másra nemtudok gondolni,csak elektronikai próblémára.Mindent átnéztem a motoron,de sajnos fogalmam nincs,hogy miért állhat le hirtelen.A célomig elvisz utánna beindul ugyan,de leáll.A feszszabályzot is visszatettem ami benne volt eredetileg.A töltésem jó.Fogalmam nincs mi lehet a próblémája.Eddig saját magam szervizeltem a motoromat,de ez minden eddigi tudásomat felül múlja.Ezért is keresek olyan szervizest,aki ezzel foglalkozik.Nemtudom,hogy a XX.ker-ben müködik-e még a szerelő akit annak idején javasoltak nekem alkatrész vásárlásához is.Amennyiben tudsz ilyen szerelőt köszönöm előre is,de így hosszabb utra elsem merek vele indulni.
Karesz! Ha továbbra is elektronikát gyanítasz akkor ne motor szervízbe vidd hanem egy autóvillamossági szerelőhöz, az lehet autós is. Főleg ha öreg a szaki akkor kisujjában van:)
Sziasztok!-szeretném,ha valaki segíteni abban,hogy Bp-en hol találok motorszervizt?Jawa350-es Twin Sport motorom van.Kérem aki tud írjon címet nekem,ha nem publikus akkor a következő email címemre:karcsi50@freemail.hu Köszi előre is! Üdv:Karcsi
és nem publikus hogy merre található az öreg helyileg?
nagyon nagyon támogatom, és nagyon nagyon siessetek vele, mert jó lenne gyorsan megépíteni:)
Tibi
Sziasztok!
Valakinek van gyári rezonátoros kipufogója a Jawáján? Az újak már eleve ezzel vannak szerelve, de azt hiszem külön is lehet venni.
Azért kérdezem, mert most egy rezóméretező programot és várhatóan egy cikket is készítünk és a gyári rezót vissza akarom számolni, hogy milyen fordulatszámra, hogyan hangolták.
Szóval akinek van az légyszi szóljon. Egy két méretet szeretnék leméretni rajta veled.
Pool
Hát, én is azon a véleményen vagyok, hogy lehetőleg rutinos ember csinálja a centírozást, de legalább ellenörizze. Annak idején én láttam kiszakadni küllőt kerékpár kerékből menet közben, kanyarban, mert túl volt feszítve.Az általam centírozott bicikli kerekek közül az első egynek, kettőnek gyorsan kiújult a baja, szintén a nem megfelelő feszítés miatt.Ezért félek attól, hogy a küllöket nyomogatva ellenőrizzem a feszeséget mocikeréknél, nem erőmérő a kezem. Ráadásul voltak olyan mértékű torzulások, amiket nem lehetet normális módon kiszedni, ha ilyenbe belefut egy kezdő moci keréknél, annak biztos hogy szívás lessz a vége.
Hali!
A kerék centírozásához annyit szeretnék csak hozzáfűzni, hogy szerintem fontos dolog, hogy egy hozzáértő ember csinálja!
Én már régóta, meg itt a környéken mindenki egy "öreg" bácsihoz hordja!
70 éves, 20 éves kora óta béna, szegény:(
Azóta kizárólagosan ezzel foglalkozik, most már persze, egyre kevesebbet!
50 éve centíroz, csak bent van már a szemében, kezében...
Jah, amúgy nekem 1200 Ft/db -ért csinálta, teljes befűzést, centirozást...
Idegeneknek előfordul, hogy 1500 Ft, de több bíztos hogy nem.
Ennyi pénzért, szerintem nem érdemes vele otthon kísérletezni.
Csak a Jawa...:)
Üdv.: Petike
Köszi a válaszod, utánfutó mellett döntöttem. És képzeld!!! megvan az eredetvizsgánk!!! :-)
Hogy mennyit érhet azt nem tudom, én alapméretes 638-as fúrandó hengerpárt adtam el öt rugóért, mert nem volt rá szükségem.
Nyilván egy harmadik lépcsőre fúrt henger nem ér annyit, mint egy második lépcsős, ezeknél viszont az alapméretes használható többet ér . Nyilván egyszercsak nem lehet tovább fúrni, és méh telepre kerül. Minél közelebb a vég, annál kevesebbet ér a motyó.
Az értéket és az árat pedig bizony típusfüggően határozza meg a kereslet és a kínálat aránya...
A kérdés típus független szerintem: annyit kell ennie mint egy nem fúrt 634-esnek!
hali
engem érdekelne belőlle léptetővilla, meg generátor (6vv-os( ha van
30/4141610
Kérdés: mennyit kellen ennie egy fűrt 634-esnek? 3. túlméret
Sziasztok!
Többetek jótanácsára vettem egy 634-est az elopott apróbb csavarok, meg kütyük pótlására. Viszont most van egy csomó fődarabom. Van ehhez a motorhoz forgalmi is, hátha valaki valamit üzembe akar helyezni. Ha valakinek kell valami csak szóljon. NEM akarok meggazdagodni, vagy éppen alkatrészkereskedést nyitni, csak segtíteni a jótanácsokért!
Ja igen és még valami! Voltam kint Jarovcében a Jawa boltban! Tényleg van minden és nagyon jó áron! Meg az a tuti az egészben, hogy gyári alkatrészek vannak, nem valami silány kisipari dolgok. Szóval, ha kell valami csak szóljatok!
A XVIII. ker (Lőrinc) Üllői uton, a Városház utca és a Szarvascsársa tér között van egy kerékpár szervíz, bolt. Ott még egy éve vállaltak moci kerék centírozást is.Tavaly 4 vagy 5 ezret kértek volna érte.
sziasztok. meg tudná valaki nekem mondani a cz 250 485.1 csapszegének méretét. köszi.
üdv
Köszi, mostmár ezt is tudom. De inkább nem állnék neki. Nem tudtok P.Lőrinc v. Kispest v. (asszem XX kerben - Béke tér környéke) ilyen emberkét? Vecsési vagyok, nem vinném messzire ha nem muszáj.
Nem nagy dolog a centírozás, nem kell megrémülni. A kerék is maradhat a helyén, a lényeg az, hogy szabadon foroghasson. (Csapágyak ugye jók.:)A kereket forgatva a kezedet megtámasztva a villán, benne krétával vagy filcel a forgó felnihez közelítesz. Ahol rövid nyomot hagy ott nyolcas van. Ha a tojás a gond, ahhoz le kell szedni a gumit is mert belecsalhat. De ugyan ez a technika csak radiális irányban közelítesz. Ahol nyomot hagy ott tojásnál minden küllőt feszíteni kell kicsit, túloldalan lazítani. Ahol nyolcas ott a túloldaliakat feszíteni az ez oldaliakat lazítani. Ez a művelet apró csaparásokat jelent! Ha a csík hosszú akkor másik oldalra kell menni, mert a nyolcas a másik oldara van. A küllők feszességét érzésre kell belőni, de a lényeg az hogy egyenletesen feszüljenek, mert igy osztják el a terhelést. Ez úgy nézheted meg hogy párokban összeszorítod őket, ami laza az jobban meghajlik. Ez a módszer eltűnteti a tojást, nyolcast de nem tudod az elhúzódást orvosolni. Ehhez tényleg állvány kell! Alhúzódás az hogy ha a felni nem az agy felett középen helyezkedik el hanem egyik irányba eltólódik. Ezt nehéz észre venni, mérni kell. De ha következménye az úgynevezett kutya nyomon járás, hasonlók a tünetei mint a nem futásba álló keréknek, de csak csúszos úton jön ki. Csatlakozom Fullkopyhoz hogy keress egy olyat aki csinált már ilyet, te meg fogd a biciklid és gyakorolj!
Az elhúzodással kapcsolatban: előfordulhat hogy az elhúzódás szándékos mert az egyik oldalra jobban elhúzzák a felnit. Ekkor a befogáshoz képest állítják be. Hogy melyikkel van dolgunk az csak akkor derül ki ha a beszerelt kereket megmérjük az első kerékhez képest mérő ruddal. Persze még mielött vadul elkezdene valaki gépészkedni ez utóbbi csak akkor gond ha teljesen újra fűzi valaki a kerreket, vagy előzőleg valaki félre fűzte...
Ahol 2 küllő keresztezi egymást, attól a ponttól néhány cm. távolságra mutató és hüvelykujjal ősszenyomod a küllőket, jó erősen.Ha ezt már egy jó keréken kipróbáltad, érezni fogod a dolgot. Kiderül hogy laza, szoros, vagy csak 1-1 küllőt kell állítani.Persze ilyenkor is ellenőrizni kell , hogy nem rontottuk-e el a centírozást...
Tudást szerezni a gyakorlatban lehet. Ha csemetekorodban a bringádon nem tanultad meg, még pótolhatod.
Kell hozzá egy kerékpár első villaszerű befogószerszám, amin állítható etalonok vannak. Megmérsz egy jó kereket a tengelyétől az abroncsig, beállítod a célszerszámon a mutatótüskét, és már csak arra kell vigyáznod,mikor vadul tekergeted a küllőkulcsot, hogy nyolcasokat ne tegyél a tojásokba.Ennyire egyszerű. Leírni. Megcsinálni nem lesz ilyen könnyű. Ha rám hallgatsz, mégiscsak keresel valakit,akinek szerszáma is van, és aki ért is hozzá.
Én centírozutam elég bicikli kereket, de motonénak nagyon óvatosan állnék hozzá.Az egy dolog, hogy kijőjön belőle a nyolcas, tojás se legyen, de ami nehezebb, hogy ha végeztem, megfelelő feszességűek legyenek a küllők.A küllő feszesség ellenörzésére még nem találtam megfelelő módszert.
köszi a választ!
bicikli szerelőt véletlen sem tudok sajna, a küllő kulcsig én is eljutottam, de a technika ismerete nélkül inkább nem tenném próbára nemlétező tudásomat e téren, szal a mikéntje érdekelne pontosan. Módszer, trükkök, stb.
Elösször is nem használni! Aztán keritesz kis szabad időt, fogsz egy küllő kulcsot és kiszeded belőle... Vagy ha ehhez nincs affinitásod akkor keresel valakit akinek van, pl bicikli szerelőt. Azok boldogan egyengetik a kerekedet némi honoráriumért. :)
hali,
hozzáértőktől kérdezném, hogy mi a fenét lehet csinálni házilag a tojás alakú kerékkel? Eszméletlen módon üt, alig lehet megtartani a gépet már 80km/h sebességnél is. Ma még rátett egy kis szél és kb. fél méter széles nyomtávot hagytam két kerékkel... Nagyon gáz.
üdv:
tibi
Champion sem rossz gyertya, én csak fűnyíróban, fűkaszában meg láncfűrészben használtam eddig, de ott tökéletesen beváltak.
A Brisket tényleg el kell felejteni.A Pal nyomába sem jöhet. Ennél még az Isolator is jobb volt.
Most én is az NGK-t tesztelem.
Ezt a Bosh és a Champion fogja követni.Megjegyzem , az utóbbival más gépekben sosem volt bajom.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|