:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Jawa vázam nincsen, csak tz. A kormány nyakat helyre tenni nem könnyű mutatvány, mert elhúzodhat az egyengetéstől. De többet nem mondok mert nem ismerem hogy néz ki pontosan. Tudtommal kúpos és csapágy csésze van golyókkal... De megtehet azt is a vázaddal hogy bemész a felügyeletre hogy megsérült a vázszám... Majd teszel róla hogy megsérüljön. Ezt bemutatod majd fogod az új vázat és bemutatod mintha megjavítottad volna. Aztán ütnek új számot... Igaz hogy eredet vizsga igy is kell, de nincs vagyonszerzési illeték. Talán ez is járható és nincs motorcsere. Bár valaki írta hogy a motorcsere újabban nagyon egyszerü és költségszegény dolog lett.
Lazán jártak vele, és picit ovál lett, alul-felül sajna..
A vázcseréről az ocsmányirodában tájékoztattak, valami nem túl régi rendelet szerint használt vázat nem lehet beépíteni.
Ha megvan a váz forgalmija, az átírható, akkor viszont motorszám csere mellett -ha nincs meg az eredeti- vidáman forgalomba lehet helyezni.
Nem értem, én eddig abban a hitben éltem hogy vázat is lehet cserélni, adtam is el már ilyen célból, bár nekem még nem kellett. Milyen tz-hez kéne neked? Papirja nem mindegyiknek van. Hogy érted hogy kinyújtotta? Az alsó vagy felső csapágy fészekben nem szorul a csapágy vagy ovális lett?
Az etz vázzal az a gond amiért befuccsoltak mint krossz motor hogy nagyon merev. A váza vékonyfalú, nagy átmérőjű szelvény. A gond vele hogy nem képes rugózni, semmilyen szinten. Nem számitottam ki hol van az etz-n a legnagyobb igénybevétel, de valahol hegeszteni kellet... Ezért van a gerinc szelvény bekötésénél annyi csomóponti lemez. És ezt mentesíti hogy a segéd váz bekötő csöve nem a csomópontba csatlakozik hanem feljebb kicsit, a gerincre.
A szitálásnak sok oka van. Egyik hogy kevés súly van az első keréken, ez főleg a kis etz-re jellemző. Azt erősíti hogy sokszor túl van töltve az első teleszkóp vagy a hátulja van túl terhelve, két személyre állítva. Ami viszont a fő oka hogy a lengő villa gumi szilentblokkal van bekötve a máshol megszokott gördülő csapágyak helyett.
Jawat nem javítottam, de más térhálós meg bölcső vázat igen. Amúgy a törött etz is györődve volt, nem rapadt meg szakadt. Az első kerék becsúszott a blokhhoz. Majd keresek róla képet ha megvan még. Csővázat javítani könyebb. Az etz vázat mert vékony falú és általában gyűrödik, nehéz javítani.
Ez alapján megnézném miért nem kap benzint. Mondjuk benzin szint vagy alapjárat gondok...
sziasztok!
van itt a fórumon valaki békés megyéből? esetleg Bcsabáról? mert lehet, hogy majd kellene egy kis segítség
Sziasztok.
Tudna nekem segíteni valaki?Van egy 634es Jawám.Sok szívatás után begyúl(l), szépen jár, de ha bemelexik, és mondjuk keresztezodésben visszaengedem a gázt dogledezik, csak nagyon kis fordulaton megy pedig kozben full gázt csavarok rá. Általában, ha áll egy pár percet akkor utána megint szépen porog.Mit csináljak vele???
Persze. Egyenesen a konyhaasztalról, amely kockáspapírral van álcázva. :-)Csak hogy megnyugodj, a futárban vettem, és beszerelés előtt lefényképeztem..
Sziasztok. Dunakeszi környékieknek mondanám, hogy az üzemanyag hétvégén 5, ill. 10 Ft-val olcsóbb külföldi kutaknál, a keverék már most is kb 10 Ft-val kerül kevesebbe mint itt Bp.-n.
Köszi! Ezek a képek gyári alkatrészkatalógusból vannak?
Kulio!
Te is Miskolcon laksz?
Pedig bizony az én Jawa Twin-em is kevesebbet fogyaszt 5liternél.
Szerintem csak helyes beállítás kérdése.
(és a gyorsulására sem panaszkodhatok.)
"javítottam már törött ETZ vázat"" Hát törött Jawa vázat javítottál már?!!Nem is fogsz, mert a húzott cső max hajlani fog, de azt is nagyobb atrocitás hatására.Ha értesz a statikához, akkor tudhatod, hogy pont oda, ahol legnagyobb az igénybevétel nem jó hegesztést tenni.A másik az, mióta láttam a vázat, nem csodálkozom, hogy nagyon sok ETZs panaszkodik arra, hogy egy sebesség tartományban rázza az elejét a moci. Egyszerűen berezonál a váz...De mindegy, én mindenesetre nem veszek többé ETZt.
A tükör stimt, de a féket háromkerekűmön csak álmukban tudtak volna mérni, tehát ezt a lépést elegánsan áthidalták :-))
Kiegészíteném: két tükör, es két jó fék, aztán irány a végtelen.
Nekem kéne felajánlás, mert a lógó kormánycsapágy balfék elődömnél kinyújtotta kissé a kormánycsapágy házat. Már a vázcserét fontolgatom, ami itt nem műxik. Csak vázon lehet motort cserélni.Vázcsere hivatakosan kizárva.
Tehát meg kéne javítani. Van tipped? Esetleg vállalod a javítást?
Drukkolok neked.Az én gépem ott simán átment. Ahogy láttam, ha az esztétika, és gumik jók, nem szőröznek.A lámpákat átnézik, és pucolhatsz.
Felajánlok három teljesen kopasz etz vázat a szemléltetés céljára. :)) Értek a statikához, a szilárdságtanhoz, szakirányom az anyagismeret azon belül a hegesztések. Javitottam mát törött etz vázat. És mind ezek mellet nyugodtan alszom éjszakánként, és szállok fel etz-mre. Azt viszont alá írom hogy ez a váz megoldás inkább gyártástechnikailag indokolt, de nem baklövés, sőt...! Magyarázzam?
Nagyon nem azonos elvek szerint készült az etz és a Jawa.Ilyen alapon azonos elven készült a zsiga, és a Volvó...Első különbség: Két henger. Már ez javítja a hatásfokot.A következő az, hogy máshogy van méretezve a kipufogó, szívó rendszer.Ez, és az ismereteim szerint a hosszab löket eredményezi az alacsonnyabb optimális fordulatszámot. Ezért van az, hogy a TZ pörgősebbb, de gyengébb.Egyébbként a jawa gyártott, most meg nem mondom milyen tipus jelzéssel a 70 es években szinkron gépeket. Az végképp külön eset. A hengeresek egymással össze vannak réselve,Egymást segítik a hengerek. Egésszen kiválló a hatásfok az előállítási áron kívül nem értem, miért nem terjedt el. Nekem volt ETZm is, mint már írtam. Nem az említett rosszabb hatásfoka miatt nem azt vettem újra, hanem a váza miatt. Mióta láttam lebontva, csupaszon az ETZ vázat, többé nem tudok benne megbízni. Zárt szelvényből készül, teljesen merevítések nélkül. A legkritikussabb helyeken hegesztések. Aki nem hiszi el, hogy gyenge és sérülékeny, és ért a statikához, nézzen meg egy csupasz ETZ vázat. Halálbiztos, hogy nem fog tetszeni neki a látvány.
Az én Jawám pedig 4,5 alatt fogyaszt. Ha túrázni megyek hosszú útra, akkor 4 körül van.
pl.: legutóbb Szegeden volt a találkozónk. Otthon majdnem tele volt a tankom (kb 1. liter fért volna még bele) Másnap mentünk túrázni és már 420 km volt a motorba, mikor még 1-2 dl mindig ott csordogált az alján.
Nem szoktam öregapósan vezetni. 90-100 tempóval megyek általában. Aki 85 el megy az úton azt simán megelőzöm, nem állok be mögé.
Sziasztok,
sajnos meg kell valnom szeretett jarganyomtol /350-634/, ha vkit erdekel:
http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor_vpage.jsp?id=9798
Uraim,szombaton Jawa találkozó Csemőn
Holnap 10h-ra megyek vizsgáztatni a Vasgerebenbe.kíváncsi vagyok hogy milyen.Majd megírom
semmi sem csökkenti olyan jól a fogyasztást, mint a tulajdonos. :-)
Egyébként meg teljesítmény nincs kalória nélkül, aki meg azt állítja, hogy egy jawa 2T motor lényegesen jobb hatásfokú, mint egy azonos elvek szerint épült MZ 2T motor, azt kiröhögöm. És az sem véletlen, hogy ebben a kategóriában manapság már egyetlen komoly gyár sem csinál 2T-t.
Ettől még lehet ezeket szeretni, mint szellemesen egyszerű ős-gépeket... de talán nem kéne késhegyre menő vitákat folytatni róluk.
Itt megtalálod:
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039053/11644718#2
Hozzáteszem a dologhoz, hogy volt egy darabig 250es ETZm, kiváló állapotban Budapest talán egyik legjobb szerelője által felújítva, tehát sejtem, mire képesek a TZk...
Az mznek, és a jawának kb egyforma a gyorsulása. Az erő különbség az emelkedőkön, és a kétszeméllyel mért utazó sebességnél látszik. Eggyébként a gyorsulási verseny csal. Nem igazán a 0 ról 40, 40 KM/ora történő gyorsulást kelene nézni, mert abban talán a 150 es TZ jobb mint a 250 es, hanem mondjul 60 ról 90re. És bizony létezik, a 4.5 literes jawa fogyasztás orzságúton.Ez a gyári adat is. Viszont ETZnél a gyári adat is 5 liter, ez alá lemenni jelentős teljesítnény veszteség, vagy élettartamot csökkentő tuning nélkül nem lehet.Ne akarjunk sokkal okossabbak lenni, mint a gyár mérnökei voltak.
Nem gyorsultam jawaval, és lóerőket sem tudom. Az biztos hogy 250-es etz 5és felet eszik két személlyel ha tartom a százat vagy egyedül ha szándékozom 110 felett menni.
A teleszkóp szimeringjére rá van írva!
Majd pénteken megnézzük.
Az nem létezik, hogy egy 350-es Jawa 4,5 litert fogyasszon. A 251-es etz-m akkor fogyaszt 5l felett, hogyha kétszeméllyel, tartosan 110km/h körüli sebességgel közlekedek. Ez a le különbség sem fedi szerintem a valóságot. Hogyha így lenne, akkor a Jawa-k le tudnának gyorsulni, de erre még nem volt példa, és nem is lesz.
Üdv. Márkatársak!
Meg tudná mondani valaki, hogy pontosan milyen szimering való 638-as első telóba?
No, ez jó ötlet. Én valahogy elfelejtkeztem errő,. csak a pipákat cseréltem meg kábelestül, a trafók felcseréléséről elfelejtkeztem...Valamikor ma kivitelezem a dolgot.
kondiból marha sok selejtet árulnak, nekem csak a futár peti féle cseh jött be, az intermotor meg hasonló dolgokat nyugodtan el is felejtheted.
Arról meg, hogy a gyújtás-e a hibás, egyszerűen meggyőződhetsz: cseréld ki a vezetéket a két megszakítón meg cseréld fel a gyertyapipákat. Ha ezek után a másik gyertyád köpi be, akkor az gyújtás, nincs mese. Ha megint ugyanazt, akkor lehet atomizálni a blokkot. :-(
A gyanús hengerhez tartozó megszakító bakelit. A másik most lett cserévlve. Elfelejtettem beolajozni az excentert, el is állítódott a gyújtás. Utána beállítottam fülre. Egy darabig ment majd megint lerohadt. Akkor Peti beállította órával tökéletesen. Annál jobban nem tudom beállítani, pedig attól nem javult meg egy percre sem a dög.Tehát a megszakítók 99.9 % nem felelőssek a hbáért, a kondfik 100%ban.A pipák se valószínű hogy rosszak lennének, mert felcseréltem őket, és a hiba nem ment át. A trafókon megigatítottam , megpucoltam a kötéseket, ugyan így végig a gyújtás körben. A legnagyobb gond, hogy nem sűrűn jelentkező hibáról van szó, amit egy rossz érintkezés okozhat, hanem egy olyan ról, ami fenn ált vagy 100 kilóméteren, majd megszünt, utána egy másik százas és két nap mulva vissza jött. Nem melegedésre van, és nem véletlen szerű.A fesszabályzót ma cseréltem ki, annyit se ért a dolog, mint halotnak a beöntés.
Nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni.Be kell lőni megint a gyújtást.Milyen a bütyke a megszakítónak?Fekete műanyag, vagy rozsdabarna textilbakelit?
Van abban valami, hogy"Isten se tud rosszabb poklot kitalálni, mint amit magának tud az ember".
A multkor Peti állította be, amikor egy rövid időre rendesen ment a jószág, majd elég távol othonomtól lerohadt.A hiba attól nem szünt meg egy rövid időre sem, 25 el ballagtam haza.Mondom, én is a gyújtásra gyanakszom, csak nem meggyőző a dolog. Túl szépek a szikrák trafó hibához. Kel egy kis elhatározás ahhoz, hogy ,mégis kicseréljem a trafókat. A két darab 3500 forint, ráadásul ,mehetek be a városba két gumi vackot venni ami a tankot rögzítí, mert a régiekkel nem valószínű hogy mégegyszer vissza tudom rakni a tankot. Ma is 2 órát vett igénybe, míg az eldeforlmálódott joszágokat a helyükre dugtam.Ja, hozzá teszem: A trafók cseréjéhez le kel vennem a tankot.És van még egy szörnyű gyanúm. M van, ha a két henger egymára nyitottá vált, vagy a lánc felöli szimeringnek annyi. Bár ennek az mond ellen, hogy pont a másik oldali henger kap benzinszegény keveréket a gyertya kép szerint.Az is ellene szól, hogy volt amikor rövid időre megszünt a hiba.
Ez pedig sztem is 99%, hogy valami gyújtásgebasz.Nem állítódott el, mikor ráhúztad a csavart a végén?Megszakítóhézag elég nagy?
Megszakítók tökéletesek, kondikat most cseréltem. Kábel rézeres, frissen becsavarva.Ha kevés benzint kap, akkor azt miért teszi? A benzinszint mindig tökéletes a karbiban, tehát az üzemanyag folyás jó. A fúvókákat már százszor megnéztem, át fújtam.Sőt, annyira van benne anyag, hogy néha nem is lehet beindítani, csak pár áttaposás után.A gyújtó trafó nekem is gyanús, mert az valóban okozhatja a durranásokat, a gyertya beköpését. De olyan szép erősek a szikrák, és olyan stabilan fenáll a hiba, hogy ez ellene szól.A stabil hiba szól a pipa, kábel, stb átvezetése ellen is.Van egy jelenség, amit talán nem hagsúlyoztam idáig. Üresben fell lehet pörgetni, csak ha sebességbe teszem, és ki engedem a kulungot, akkor van baj.
pedig ez gyújtás lesz. Beégett megszakító, a kondi időszakos zárlata, sérült szigetelés, "szilikonos" gyújtókábel belének kiégése (csak hagyományos rézerest használni!), lehet trafó is, vagy bármi ilyesmi.
Szerintem alapvetően kevés benzint kap a dolog, amikor felpörgeted, kihagy az egyik henger gyújtása, beköpi a gyertyát, attól fullad, ha adsz neki az úsztatóval, akkor a másik henger közelebb kerül a természetes állapothoz, és mint egyhengeres éledezni kezd.
Kezd elegem lenni a motoromból. Produlálja a leleálló egyik henger, a túl kevés üzemanyag, a tulsok üzemanyag tüneteit. Vagyis: 1. Ha sebességbe teszem, 2000 es fordulat felett lefullad.Ha megnyomkodom az úsztatót, kissé magáhgoz tér. Ez idáig egyszerű lenne, de... Az egyik hengerben a gyertya kissé túl égett, a másikban viszont hót benzines.A benines gyertyához tarozó kipuf időnként durran egy baromi nagyot. Igaz, ezt csak hidegen csinálja inkább.Gyújtás most lett beállítva, gyertya cserére nagyon rövid időre néha javul a helyzet, de aztán visszaromlik. Gyújtótrafók bekötéseit most igazgattam meg, akkora szikrár adnak mint egy ház. A feszabályzót ma cseréltem le elekrónikusra, nem változott a kép.Azt nem értem, ha gyújtás, miért válktozik a helyzet az úsztató nyomkodásával, ha üzemanyag ellátási hiba, miért tér el ennyire a két gyertya képe.egyébbként ha bármikor nézem a benzinszintet a karbiban, az jó...Valamiért az egyik trafóra gyanakszom, de ennek csak nagyon ködös magyarázata van.
Segitsetek!
Jawa alkatrészeket keresek.Hétfőn egy
őrült összetörte a motoromat és a lábamat. Egy üzlet cime kellene, ahol
be tudnám szerezni a javitáshoz szükséges alkatrészeket.Köszi,Kriki.
Elbeszélünk egymás mellett! Én is maradok az Mz-nél, de én szeretek utazni, és túrázni, viszont mz-t már kinőttem. Marad az öreg is de beszerzek egy japán csodát, ez már tény sajnos! Mert nekem is viszked a tenyerem ha 90-nél több paci dübörög alattam.
"Én megpróbáltam 150-es ETZ-vel a rutinpályát. Rohadtul nem ment. Még a haverom 250-es TS-ével is próbáltam egy parkolóban. Nem ment."
Azért mert ezek egytől egyig szétkúrt szétbaszott tanulómotorok (jó, a TS nem). Ki tudja miért ennek ellenére én a szarrákopott ETZ150-el röhögve meg tudtam csinálni mindent...Viszont mikor haverom 250-es TROPHY-jával mentem, az úgy szitált hogy kész halál volt :-)
>Még egy valami, ami nem hagy nyugodni: >Hogy a csudába van az, hogy már egy 84->es MZ-n is tárcsafék, 12V-os rendszer, >5 fokozatú váltó és tirisztoros gyújtás >teljesít szolgálatot, míg a Jawa >mostanra sem érte el ezt a szintet...?
Azert ez ebben a formaban nem igaz, ha csak a 350rol beszelunk akkor : 12V, elektronikus gyujtas, SZVSZ a motorhozkepest tokeletes tarcsafek. A 21. szazadra azert vmt beujitottak mar, es akkor a 125ccm es a 650ccm peldanyokrol ne is beszeljunk. Tavaszra igertek egy turaenduro 650-t,de meg se hire se hamva...
csak ennyit akartam,udv
Az ETZ és a Jawát ne vegyük egy kalap alá fogyasztás szempontjából.A 250es ETZ a valóságban 5, 5.5 litert eszik országúton, ot ahol a jawa 4.5. 5 liter. Az ETZ teljesítménye ráadásul leg kevesebb 4 lóerővel keveseb. A négyüteműekkel való össehasonlításhoz hozzá tartozik hogy majd mindegyik jóval gyengébb, lassabban gyorsul, mint az azonos térfogatú kétütemű, vagy iszonyatosan pörög, ami előre vetíti a rövid élettartamot.A másik dolog az, hogy egy új négyütemű legalább 250 es moci ára számomra, és azt hiszem még sokunk számára jelenleg elérhetetlen, a használtak is drágák, ráadásul egy tíz évnél öregebb négyütemű nagyon rossz állapotban szokott lenni, alkatrészt meg nemigen lehet hozzá szerezni, az egyes tipusok ritka eléterjedése miatt.Még egy dolog, az ETZ ritkábban robban le úgy az úton, hogy nem lehet helyszinen megjavítani, vagy nem lehet hazavánszorogni vele.
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell!
Gyári és utángyártott alkatrészek olcsón!! TUNINGOK, TUNING SETTEK!
HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK,
SPORTBOBOK... Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093
A motor kezelés hibája hogy nem megy. Én sokmindennel próbáltam már kettő és négyütemüvel. Szerintem az etz kezelhetőbb, de biztos mert ezt szoktam meg jobban. Igaz én mikor rutinoztam akkor nem volt első fékem, nem volt berugó kar, nem volt alap járat... A pálya meg egy leaggot gyár udavarán volt flaszter helyett töredezett beton lapok voltak a résekben fű, tetején meg kavics. De volt hogy egyszerre 3-an nyomtuk a pályát 1m-es közökkel. A fogalom egy 250/1 esen, nem volt 3. mert kiszórta, nem volt első fék, szintén alapjárat mentes, meg valamiért a kuplungot sem lehetett csúsztatni. Ja meg rossz volt a gyújtás, kattogott így az oktatót is alig halottam. Régen volt ez:)
Én egyte értek veled. Én is szeretem az Etz-met de tényleg sokat fogyszt és teljesítmény smafu. Most még eltúrázgatok vele, de amikor a haver GSX-R-re annyit eszik mint a Tz és ha kell könnyedén előz meg tartja a 130-at akkor elgondolkoözik az ember. Én csináltam eddig is meg tervezek most nyárra is hosszú túrákat két személlyel, de ez egyre kétségesebb etz-vel. Pl Salzburga már meg sem próbálom, mert nem bírná a hegyeket. Bár lehet jobb megoldás ha barátnőt rádumálom hogy csináljon jogsit, egy emberrel még elpöfög vidáman:)
De jobban is spórolhatsz a gázon ha a tankba rodhadó zöldet teszel (fűnyiradék, banánhéj stb.) és abból biogázt termelsz. Sőt ehhez pályázhatsz állami támogatásra is... Igaz kicsit büdös de ingyen lesz! :))) Vagy veszel egy indiai dizel motort. Igaz hogy lassú, de alig eszik 1,5l százon és állítólag a használt sütő olajjal is megy:)))
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|