:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Na, legalább a tied jó!:) Bár én tartanék ott . Nekem a fesszabb nem segít. Cseréltem, méghozzá saját készítésűre. Nem változott semmi, illetve 1000 helyett 1200ra emelkedett minimális fordulatszám az akumlátor töltétéshez.Ez az elektrónikus szabályzó hátránya.A jövő héten veszek két gyújtótrafót, gumidugókat a tankhoz, hogy visszatudjam tenni a trafó csere után, aztán talán jó lesz. Ja, és megpucoválom a dinamó kommutátorát, esetleg szénkefét cserélek benne. Meglátjuk...
Hali Mindenkinek!
Pontosan 3 óra múlva indulok a Jawa fesztiválra, Csemőre! Durván 350 km-re van tőlem. Zala megye, nyugati szélről vagyok! Ha valaki ott lesz, bizonyára összefuthat velem...
Jawa 250 & Velorex 560- futó. !
Én úgy gondolom, hogy a motor azért van, hogy menjen... ne utánfutón vigyék oda... Akármilyen messze is van Csemő. (azt nem szeretem) :)
Üdv.: Petike
Szia Öregapó!-végre ma kész lett a moci.újpesten a Kisfaludi utcában csinálták,mikor bevittem amester sem látott ilyen generátort ami nekem van,ez a 640-es tipus,teljesen át vizsgálta,műszerrel kimért mindent,a fesszabályzót kelett beállitani,meg gyertya csere,nekem senki nem mondta hogy ehez agéphez 225-ös gyertya kell. arégi 634-eshez260-ast használtam. 5600-ft, fizettem,de most minden be van állitva rajta,ma már 100-km mentem vele,hálisten megszűn a leállogatás,hidegen melegen pöcre indul,125-igmertem húzni neki,de még voltgáz böven ,szóval nagy az öröm remélem igy marad,szia .Karcsi
lenne egy igen komoly problémám!!!!
építettem egy elektronikus gyújztást ami sajhnos nem bizonyul túl menetbiztosnak mert ha bemelegszik a rendszer üzemi hőmérsékletre akkor rendesen elszáll a jawam egyik oldali gyújtása...mivel már minden mást kizártam biztos hogy az elektronika csinálja...ráadásul rohadt alattomos mert ha kihül a motor akkor gyönyörűen megy csak olyan 30km megtétele után jön elő a probléma....
szóval ha valaki épített már elektronikus gyújtást a motorjába és működik is faszán akkor szeretném megkérni hogy küldje már el nekem a rajzát emilben: freedom@maffia.hu
nagyon sokat segítene vele!!!!
kösz előre is minden segítséget!!!
Valószínű, hogy jók, mert a cseréjük sem segített.Egyébbként a 634esben ráadásul megszakítonként kettő van. egy-egy a két megszakítón, egy-egy a trafók azon lábain, ahova a megszakítók mennek. Erről jut eszembe, Látott valaki valahol olyan gumi dugókat, ami a 634 es tankját tartják a helyükön? Az enyémek elég öregek, azt hiszem, azokkal már nem tudom mégegyszer visszarakni a tankot.Pedig jó lenne leszedni a tankot, ha máskor nem, trafó cserekor.A tank miatt nem is lehet a trafókra rámérni járó motornál, csak ha leszedi az ember a tankot, utánna fixen rögzíti a műszer zsinorjait, majd visszateszi ideiglenesen a tankot.:(((
A gyújtó kondik jók? az hogy, mérés alapján jó, nem jelent semmit, mert akkor zárlatol ha felmelegszik
Ennél van egy jobb trükköm. A fizetet parkolóban van egy másik moci ami enyhén szólva nagyon hasonlit az enyémre, és amit délelőtönként használ a tulaja. Majd délutánonként fogok motorozni.....:))))
Régi motorosnak tűnsz, de szerintem az alábbi trükköt nem ismered: 1 kg benzin elégetéséhez 15,5 kg levegő kell üzemi körülmények között. Namármost, kiszámolod, mennyit akarsz menni (km), arra az átlagfogyasztásod ismeretében benzinszámítás literben. Kilogrammra számítod ( 0,69-72 kg/liter ), majd kiszámítod az ezen mennyiség elégetéséhez szükséges levegő mennyiségét, amit feltétlenül magaddal kell vinned, zárt tartályban ! Oldalkocsi előnyben, mert a térfogata viszonylag nagy lesz. :)
Nem a benzin olaj keverékre gondoltam, hanem a levegő benzinre. De mindegy a dolog, mert arra se lenne szabad ilyen érzékenynek lennie. Olyan, hogy égeti a gyertyát, most elképzelhetetlen. Ha csak az optimális arányban van benne levegő, már úgy lefullad, mintha nem kapna benyát. Ezért gondolok arra, hogy a gyújtásnak annyi. Mivel a trafókon kívül minden ki van cserélve , a feszszab is, a kötések megigazítva, a gyújtás beállítva, kizárásos alapon a trafók maradnak. De ettől még azt hiszem, nem fog megszünni a szökdécselése.Bár ki tudja.... Lehet, hogy ha egy gyenge gyújtáshoz hozzá jön például a kommutátor nyűge, akkor ilyen eredményt is kaphatunk.
Csinálunk képeket,és lessz cikk is.Nem maradtok le semmiről,legfeljebb a taperolásból:-))))))
Jawa-MZ vitára: Mz, jó fék, elektromos rendszer nagyon jó, jobb vele fordulni,könnyebb is de, a Jawa kényelmesebb, fogyasztása jobb, nyomatékosabb, nem kell váltogatni, benyára kevésbé érzékeny, és Uram bocsá szebb is a veteránosok szemében.Ja, a Jawakhoz újból gyártanak mindent gyári minőségben (váz, henger, minden van) úgyhogy ez sem gond.Megbízhatóság.Nekem volt mind a 2 gépből, ami sz.rul van megcsinálva az az is. Amióta a 2 gép elért egy felújítási/karbantartási szinteket, onnan hibátlan. A Jawam fél év állás után rugásra indult, az MZ-t tolni kellett...Komáromban meghalt a gyújtás és egy hengerrel hazagurultam, az MZ-m meg otthagyott az út szélén.Nem az Mz ellen beszélek nekem is volt, megbízható, jó gép de 1 hengernél ha valami gixer van akkor (általában, legyen bármi) cumi van.....
Látom én, mennék is, de se pénz, se idő.Szar dolog a vizsgaidőszak.
A Jawa a keverékre egyáltalán nem érzékeny 1:40-1:15 elmegy, ajánlom mindenkinek a 1:30 adalékokkal. Ha mégis érzékeny lenne, ott valami van.
A nagy vitában elfelejtettem helyzet jelentést adni a mocimról. Végre megy, csak olyan, mintha kenguru benzint tankoltam volna bele.A 4000 fordulat most úgy néz ki, hogy egyszer 3500, egyszer 4500. Az átlag megvan.:) Ami idáig hibásnak bizonyult: Kissebb dugulás a benzin csapban, rossz úszó a karbiban, iszonyúan eloxidálódott kötések a gyújtásnál. amit lecseréltem, de jók voltak, azok a kondik a megszakíónál, a feszszabályzó. Amit cserélnem kel még azok a gyújtó trafók. A legkissebb keverék eltérésre, az alig elszennyeződött gyertyára is túl érzékeny. Valamelyikben van egy pici menetzárlat. Az ugrálás ettől nem fog megszünni, azon még filóznom kel. Majd holnap megálmodom...
Látod? Meg is hívtak minket!:-)
Én néha átnézek oda.:)) Komolyra fordítva a szót, én nem akarom feltétlenül lebeszélni az ETZ tulajdonosokat a gépükről, mert tavalyig nekem is az volt, és jól elvoltam vele, mert vannak előnyei is. Én csak annyit mondtam, hogy ma már inkább jawát vennék, nem ETZt, mert az MZ hibái számomra nagyobbak az előnyeinél. De izlések és pofonok különböznek. Egy biztos: Lehetőleg ne írjunk hamis adatokat igazunk bizonyítására.Én se írom azt, hogy fékezéskor előbb megáll a jáwa, mint az mz, vagy azt, hogy jobb a generátora, vagy hogy könnyebb fordulni vele,mert nem lenne igaz.
Tudjuk, tudjuk, a TIED mindig minden helyzetben jobb, mint a Jawa.Ezt már megszoktuk.....CSak akkor azt áruld el, mit csinálsz itt a Jawa fórumon.Én se megyek át az MZ-re fikázni.
Én sem, nekem orosz van, a legjobb, a nyakamat rá, hogy nyugdíjjas koromban is ezzel fogom beállítani mert az biztos, hogy el nem adom.
Gyújtás ügyben párszor már csodálkoztam, milyen frappáns módszerek léteznek ( gondolok itt a gyertyanyíláson bedugott csavarhúzóra ), én mégis az indikátorórát javasolnám mindenkinek. Most csepptankos 250-esem van, de volt már csepptankos 350-es is. Soha nem volt bajom a gyújtásukkal. Indikátorórával tök egyszerű reprodukálni az egyszer már bizonyított értékeket,( nálam 3,65mm 250-re, 2,85 mm 350-re ) és ha jó a megszakító ( én a DODUCO Skoda-megszakítójára esküszöm ) és nincs elfokolva a 350-es főtengelye, akkor bizony 180 fokkal eltolva, egymásra segítőleg megy a gyújtás a két hengerben, nem ráz, nem fullad, nem csattog.
Javaslom tehát mindenkinek, hogy szerezzen be egy ilyet, kb. 3000 forintért már tűrhetőeket lehet guberálni.
Ja és mielőtt vkinek. hátsó gondolatai támadnának: nem vagyok tajvani indikátoróra-gyártók fizetett ügynöke. :)
Nekem már 2000től sima mint az állat, városban 2000-2500 között megyek és pöpec, pedig megszakítós a gyújtásom. Elárulom a titkot: Édesapám a gyújtás specialista állítja be a gépet.Ilyen apróságokon múlik:századmilis beállítás, gyertya, trafó stb...
Na én is közbe szólok. Nekem egy 92es 350TS van. Az elején van egy elég takaros szélfogó fejidom. A fogyasztása nem több, mint 4L/100km. Én olyan 3200fordulaton használom ahol 80km/h-val megy. Jobban azért nem huzatom, mert valamigáz lehet a főtengely kiegyensúlyozásával és ha 80felé megyek akkor miután vissza lassítok alá olyanok az ujjaim, mint a hangvilla - kisamplitudóval nagyfrekvenciával remegnek a csontjaim bennük, legalább is úgy érzem. Igazság szerint 2700fordulaton megy olyan simán a gép, hogy az már na:-) Asszem ezt a nyarat még kibírjuk így aztán majd télen összerakatom rendesen, mert egyébként nagyon üzembiztos, főleg az elektronikusgyújtás miatt:-)
Sziasztok. Annyit szólnék a benzintémához, hogy ha egy 250 cc etz 4lityót eszik, csak 1 esetben lehet(ismerek egyet): kisebb fúvóka és 60 km/h. Viszont ha ennyivel kell menni, inkább egy Szimó. Az Mz-k benzinpusztító mivoltát szerintem mindenki ismeri.
Ne haragudj, de azt, hogy 4 litert eszik egy ETZ251es csak akkor hiszem el ha látom. Talán még akkor sem.A jawánál pedig azt tapasztalom, hogy még most sem tudom országúton 5 liter felé vinni a fogyasztást, hogy baromi rosszul van egyenlőre belőve.A rázkódásra pedig azt írtam, hogy nagyon sok ETZ rázza az elejét, nem azt hogy mindegyik. A 251es pedig egyébbként kicsit más, mint a gyakoribb 250es.A 250esek sem teljesen egyformák . Meglepő, de a széria első darabjai 8 centivel hosszabbak voltak például. Vagy megemlíthetném, hogy készült pár darab 25 LEs 250 es is.Igaz, én egyel se találkoztam, talán be sem került ilyen az országba. Tehát én az átlag , gyári 250 esekről beszéltem, beszélek. Azt továbbra is fentartom, hogy az ETZ zártszelvény váza sokkal gyengébb mint egy húzott csőből készült bölcső váz.Azt is fentartom, hogy nem igen szeretnék újra ilyen sérülékeny vázú motort beszerezni.Szerintem mindenki olyan motort vegyen, főleg, ha azok ára körülbelül egyforma, amilyet szeret.Max anyit érdemes leírni, hogy mi az egyik vagy másik típus előnye, hátránya.Ha érdekel, leírhatom a jawák általam tapasztalt hibáit is, mert azok is vannak természetesen.
Csá öregapó! Nekem 251-es etz-m van. Akár hiszed akár nem egyáltalán nem rázza az elejét, kevesebbet fogyszt mint akármelyik jawa, nem kell szerelni, és nem csak 0-40-ig gyorsulja le a jawa-kat, hanem 60-akármekkora sebességre gyorsítva is.
Nem. A nagy cégek körfuvarokat visznek vidékre, vagyis a kocsi egy csomó helyre elmegy,és így oszlik a benzinköltség. Motorral ezt nem tudod megcsinálni, mert nem tudsz annyi cuccot rágumipókozgatni, hogy azonos hatékonyságú legyen a fuvarod. (Most arról nem is beszélve, hogy ha a kocsi csattan le, azt azért csak összeütik, viszont próbálj motorszervízt találni vidéken!) A motoros futár helye a városban van, ahol a sürgős küldeményekkel jól körbe tudja motorozni a dugókat, és egy nagyságrenddel gyorsabban elviszi, mint az autós. Országúton ez az előny már nincs meg, hacsak nem valami őrült donorbiciklisről beszélünk, aki egy 1300-ason kétszázzal hasít harmadrendű utakon. :-)
Természetesen azon a helyen ahol a leggyorsabban megy a vizsga a Mozaik. Vidéken még ennél is rosszabb a helyzet
Szevasztok.A 634-s Jawam fogyasztásáról pár szót. 3 liter százon. Hihetelen de igaz. A porlasztón vissza van állítva, ez is igaz.Most ráállítottam, igy 2-3 LE-vel több de igy is max 3,5l/100km 90-nél. Tivadar barátommal a seregből a Jawammal jöttünk haza Győrből 70-90 között(falu-országút) és a 144km-re 4,5 litert evett a gép. Hiába 350-s, 2 felömlős és nem pörgős gép, 80-nál is kb 2800-t mutat a ford.mérő. Aki a mocimról akar olvasni annak ajánlom a http://seba.atw.hu/ cimet. Azért állítottam vissza a porlasztót, mert 1, nem eszik többet sokkal, 2, ha gond van mégis kihúzhat a bajból.
Most vizsgáztattam le a gépet.Nem felvágásból mondom de igaz 2 órát töltöttem el és a vizsga érdemi része 2 perc volt. Még szerencse, hogy párban voltunk és végig beszélgettem egy palival.
szintén eladó egy twinsport: szerintem ha érdekel kérj egy képet róla:) amúgy 120.000 pénz és kapol 2 hét garit rá, szerintem ez mindent elmondott róla.
T
Eladó egy sport 250- es CZ. 1983, 485 ös típus, 2006- ig műszaki, 18 Le, hibátlan állapot, rissen fényezve, Krómozva, felújítva. Ha kell képet tudok róla küldeni, 2 hetes garit adok rá bárminemű meghibásodásra. ár: 110000
sziasztok, ha valaki ki tudna huzni a csávából nagyon megköszönném:
elküldtük a twinspor könyökömet krómoztatni, és szerdán mennem kellen müszakiztatni, viszon a könyök nem ér vissza addig, mivel megcsusztak a határidővel, igy most nem tudok magamnak keríteni twinsport könyököt, mivel csak 634 esek vannak körülöttem, azoknak meg nem jó hozzá a könyöke.
aki esteleg tudna kölcsönadni 3 órára győr környékén lakik, akkor kérem dobjon egy mail, és elmegyek érte.
Tibi
Halihó.
Nem lenne érdemes létrehozni egy országos szintű motoros futárszolgálatot? csak gyorsabb mint a kocsi, és talán még olcsóbb is.
Ha még van valaki akit érdekelne írjon.
francoprovolone@freemail.hu
Nem hülyeség, ha időben észreveszik még jó lehet a módszer. A probléma az, hogy itt már kopás is keletkezett. Ez a csődarab ráadásul gyárilag alul-felül ki lett esztergálva , hogy beleférjen a támcsapágy nyaka. A 2 betolt támcsapágy golyósorának pedig egymással teljesen párhuzamosan kellene futnia.
Javasolnám mindenkinek, hogy ellenőrizze a kormáncsapágy állapotát. Csak középbakra kell tenni a motort, az eleje tehermentesül, és az első kerékkel szembefordulva a keréktengely fölött megfogva a rugóstagokat, fel -le kell mozgatni. Éppúgy érezhető a kotyogás, ha van, mint egy kerékagycsapágynál.
Ja, mostmár látom!
Elsőre fel sem tűnt a kockás háttér :)
Csá. csak felvonulásra megyek ki, mert kolis vagyok az egyetemen, és a héten beadtam az összes pénzem pótvizsgára, és nincs kes a beugróra. de ott leszek egy piros 350-es jaffával. Cuki háttámla, meg konzervesdobor műszerfallal
Csá
Akkor a Touring Bikers-ék találkozójára gondolom kijössz diósgyőrbe.
Milyen vasat hajtasz?
mostan lehet, hogy hülyeség, de nem lehet apparáttal szépen felizzítani, és kicsit összebb ütni azt a váznyakcsövet? Kinyúlt, hupszlis lemezeket gyönyörűen lehet így egyengetni...
Nem gond, lefényképezem és felteszem a képtár-hu-ra, aztán megadom az elérhetőséget.
Örülök hogy simán ment.Szerintem ezekkel az öreg gépekkel nem kukacoskodnak ott.Viszont láttam japán csodás lánymotorost és oktatókocsis faterját savanyú képpel távozni ugyaninnen.
Úgy emléxem,hogy pont nincs az a méret,nem váltható ki másra(szűk a hely).
Én így emlékszem,de ne vedd készpénznek.
Ha valaki nagyon ráér akkor szánjon meg egy jó képpel erről a nyak-csapágyról. Én abban gondolkodnék nem lehetne-e csapágyat bele tenni. Ferde hatásvonalut, kúpgörgőset... Mivel ezek csapágygyűrűi, maguk is elég erősek hogy merevitsék azt a csövet.
Gyári új csésze lóg benne. Ez a persely megoldás viszont tetszik, ki fogom méretezni, működik-e, köszi!
Ki van hézagolva, csak nem szeretem így.. a sörösdoboz alu, én "trombita rézlemezzel" hézagoltam.
Másik csapágycsészével próbáltad már?
Esetleg leesztrgáltatni a csésze nyakából,és ráhúzni egy perselyt.
Vagy kicsit mángorolni a csészenyakon.
Na megvolt a vizsga.
kicsit soká tartott mert az autókkal egybe ment az egész,de délre hazaértem(2Km).Fékpadon megnézték a féket és ennyi.Még a motor,alvázszámot sem nézték meg.Csak akkor jött a vizsgabiztos a géphez amikor felnyalta a matricát a rendszámra.
Azt mondom neked, Full, hogy amíg nem találsz végleges megoldást a dologra, átmenetileg hézagold ki egy darab sörösdobozzal a csapágyfészek mellett.Az elég kemény ahhoz, hogy ne nyomódjon össze teljesen rövid távon.
Nekem a felső kifli van kicsit kilógósodva, és egy ilyen betétlemez van benne már egy éve, és még mindig hibátlan, pedig adtam egyszerkétszer a szájának./földutak, gátak, stb...:))/
Nem igazán egyengetni kéne, hanem kicserélni azt a vázrészt, ami a csapágycsészét tartja.
Nem kúpos, inkább "nyelescsészés" támcsapágy. Ez a "nyél-nyúlvány" verte oválra a vázat.Olyan, mint egy mezei kerékpár kormánycsapágy .Lehet cserélni , de sablon kell hozzá, és nagyon kell tudni ilyen vázcsövet hegeszteni.
A motorcsere csak annyival lett olcsóbb, hogy már nem kell hozzá eredetiségvizsga.Viszont kell új törzskönyv és forgalmi is ( 12000 Ft.)
Szóval nem valami olcsó..
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|