:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Helló motormen!
Mindenből újat kapott,gyárit!Csak a hátsó villa,a sztender és még egy pár apróság,amit nem lehetett már megvenni gyáriban,az nem új,jó állapotú használt.Pl.:találtam valahol komplett első futóművet villákkal,kiflikkel NDK-st,csak az került annyiba,mint amennyiért a motort vettem!Vázcsere,az is új,mert nem stimmelt a vázszám a forgalmival és csak így engedték forgalomba helyezni!
Üdv!
Gyuri
Gyuri? Mit csináltál azzal a tz-vel? learanyoztattad? Ide figyelj ha nekem bebizonyítod hogy ezek az öregek nem olcsó jószágok, apáinknak találkozni kell egy mérkőzésre! :))))) Amúgy igazad van.
A kialakult számháborúhoz pár gondolat. Ha régen a gépekből sokat adtam el, miért van pl. a találkozókon Mz-ből kevés? Van Szimó, Pancsi, BMW stb...
Az első kérdésem az lenne,hogy hol lehet megnézni a képet a motorrol,ugyanis nem jön be.Már nem az első ilyen ahol ezt az oldalt írják be és sehol semmi.Az okát nemtudom.Szeretném megnézni.Légyszi küld el a képeket a karcsi50@freemail.hu-ra Köszi Karcsi
Hali mindenkinek!
MZ vs.JAWA-szeretem mindkettőt!Van mindkettő...25e.Ft-ért vettem a TZ-met,300-ba van lassan..NEM ÉRDEKEL!!!!!Szeretem,benne van a verejtékem,a munkám,szeretek vele menni,jó vele menni,mégha szívat is a kompresszióval,akkor is.Mindennap használom!!!Utána jött a 638TS.Szeretem!Más ,mint a TZ.Erős,nyugodt motor.Erre is rá fogok költeni,amennyit kell,lassan,havonta,ahogy a TZ-re is.Érzelmileg kötődőm hozzájuk,mégha tisztában vagyok korlátaikkal,akkor is!Szeretem a Verhovinámat is,az első motorom,még megvan.
Még nem szeretem az R6-omat,hiába új,csili-vili,nem nőtt a szívemhez még.Talán évek múlva....
Az egészet azért írtam le,hogy hitelt adjak a következőknek:
Mindenkinek az a legjobb motor,ami a szivéhez legközelebb áll.Lehet vitatkozni óvodás módon,hogy az én papám megveri a te papádat,de felesleges.Ha valakinek viszket a tenyere,megvannak a megfelelő fórumok,hogy levezesse a feszültségét:veterámmotoros-bajnokság,24-órás stb.Ott kell vitézkedni,nem ezen a fórumon.
Senkinek nem akartam beletaposni a lelki világába,ha valaki mégis megsértődik,hát tegye.Az ő baja.Ne haragudjatok rám,ez kikívánkozott belőlem!
Motoros Üdvözlettel:
Gyuri
HALI mINDENKINEK!
Ősszel egy éve lesz annak, hogy közöltem veletek, hogy vettem egy 350-es Czetkát. Azóta zajlott a felújítás ami pont ma fejeződött be. Akkor megtekinthettétek a képeket az akkori állapotáról. Most is megnézhetitek a felújítás folyamatait és a kész gépet itt: kep.tar.hu/czetka
Mellesleg eladó! Ha valakit érdekel nézze meg a képeket. Érdemes! Ha pedig megvennéd írj ide: pristie@freemail.hu
Joseph251!
Most komolyan kérdezem.Te mazochista vagy??Hogy egyfolytában az a fórumot olvasod, ahol neked nem tetsző dolgokat írnak??DE lagalább csuknád be a szemed.....
meg azt se felejtsük el, hogy az sem mindegy hogy melyikből mennyi került forgalomba a maga idejében, mert csak ehhez lehet viszonyítani, hogy mennyi maradt meg, és milyen állapotban. Sőt, még az sem mindegy, hogy Julis néni napi 10km-et közértbe járó babettájáról, a főtaxi napi 100-200km-et futó zsigulijáról, vagy a belügyminisztérium kizárólag ünnepi alkalmakon integetésre használt csajka kabriójáról beszélünk, mert mindegyik más-más megbecsülésben részesült.
Azt minden esetre elmondhatjuk, hogy az ötvenes-hatvanas évek nagy útkeresése után a hetvenes évek elejére kialakult a járműépítés azon irányelv-rendszere, ami nagyjából azóta is érvényben van, szóval az esetleg elő-elő forduló durva technológiai és megmunkálási hibáktól eltekintve nem igazán lehet jobb járműről, és rosszabb járműről beszélni, legfeljebb magasabb presztizsértékűről és alacsonyabb presztizsértékűről. Hogy aztán ezen belül mi különbség van az egyes tipusok között, az főképpen attól függ, a konstruktőr mit tartott fontosnak, és milyen kompromisszumokat kötött. Az MZ-t egyhengeresre csinálták, hogy egyszerű és olcsó legyen, a jawat meg kéthengeresre, hogy használhatóbb legyen, bírja vinni az oldalkocsiban a pulyákat is. A maga idejében zömében mindkettővel munkába jártak, nem versenyre, vagy hegyi teljesítmény túrákra, hogy ki milyet vett, attól függ, hogy éppen milyen volt kapható (hiánygazdaság!)
De gondolkozhatsz fordítva is... Vett nagytata ifjonti korában A tip. gépet ami szar volt két éven belül tropa lett. De mivel sokban volt igy sajnálta kidobni, betolta a sufniba. Erre a gépre most valaki ráakadt és vitte börzére... Viszont a B tip vett volna akkor 15 évet használja mer jó, aztán mivel teljesen amortizálódott igy kivágja a roncstelepre, vagy lelkels uttőrő unkája begyüjti, ezzel is külön pontokat szerezve örsének...:) Börzén azért van sok valamiből, mert régen is sok volt belőle... nagy számok törvénye.
Én meg állítom hogy mindegyik a maga idejében jó gép volt, sőt most is lennének megfelelő ápolással és alkatrészekkel.
Meg ehunitten-e irtam hogy a zerősebb meg én vagyok he! :)
Ha már témánál vagyunk, egy kérdés: akár az utakon, akár a börzéken, találkozókon vizsgálódunk melyeik gépből (ami idősebb mint 25-30 év) van több? Most akkor melyik a jobb,megbízhatóbb és tartósabb gép? Azt nem tudom melyikből van több, de azt tudom melyikből van kevesebb...
Dobj meg emilben a fotóval hogy mi kellene , és beszélhetünk róla
Üdv
Motormen, körülbelül így igaz.
Egy jó példa az ilyen összehasonlításokra: Az én kutyám tisztára olyan , mint a szomszéd macskája, csak az enyém fekete, az meg fehér...
Senem cz senem mz! Az én motrom a legjobb! Simán viszi a 150-et, hátszélben szakadéknak lefelé! Meg egyszer faterom halott egy fickóról aki a tv-ben látott egy mz-t amit tuningoltak rába kamion dugóval és kécázzal ment, he!
Meg különben is, a zNDK-ban kohászkodott alumíneum sokkal többet bír, mint amit Smokovecben bányásztak valaha is. Méghozzá azért mert kriptonit van benne. Ezt egy újságba olvastam még kiskoromban. Talán dörmögő-dömötöt volt a címe!
Ha meg nagyon gyorsan akarok menni, akkor nem acetont teszek a bencinbe hanem anyám babfőzelékét, kis lakkbencinnel. Attól én is olyan lökhajtást kapok néha:)
Aki meg nem, hiszi az jöhet verekedni, mert az erősebb úgy is én vagyok, de legalább is több a haverom :P :)
Sziasztok!
Az egyik motoros kollegának CZ 350-hez kellene matrica szett, már csak az hiányzik a vasról. Tud valaki címet, vagy valamit, ahol lehetne csináltatni? Fénykép alapján esetleg? Minden megoldás érdekel.
A legjobbakat!
Dugulj má el Joseph nem érzed hogy felesleges a dumád? Képzeld nekem volt CZ-m MZ-m és most a nagyvasam mellet van egy csepptankos 350-esem. Mindgyiknek meg van a maga szépsége. ha meg annyira el vagy telve a 251-esedtől, gyere oszt nyomd le az 1.2-es Banditomat. Nalátod hülyeséget én is tudok irni.
Hurka te már csak tudod, hogy az ilyen műszaki adatokkal kapcsolatban mi hülyeség meg mi nem.
Amúgy meg az összes szakember akit megkérdeztem, mindenki velem volt egy véleményen. A magasabb értéket pedig én többek közt a multra nézve értem, amikor még mindkét jármű új volt.
A szakemberek között, (akiket fent emlegettem ) van a debreceni mz és jawa márkaszervizes fószer is. Te, Hurka meg pláne ne okoskodj nekem, mivel hogy egy évvel ezelőttig, amig rá nem találtál erre az oldalra, mindig azt hajtottad, hogy az mz-m mennyivel kényelmeseb, jobban megy, kevesebbet fogyaszt stb.
Az meg,hogy mi hülyeség, azt eldönteni szerintem abszolút nem a te kompetenciád. Majd, ha esetleg utánna nézel, valami 100%-osan megbizható forrásból az ilyen-olyan adatoknak, nem pedig a márkatársidtól hallot "adatokból" táplálkozol. Ráadásul olyan dolgokat állítasz az enyémről, itt a fórumon, hogy kihullik a szemem, amikor hallom.
A legjobban az tetszett, amikor a két jármú anyagának szakítószilárdságárdságáról, és egyéb fizikai tűrőképességéről kezdtél vitázni.(mondjuk ezt nem a fórumon tetted)
Egyébként meg hogyha nem lenne ennyire távol eső a valóságtól jó néhány hozzászólás, akkor eszembe sem jutna beírni akármit is, de így sajnos annyira bántja a szemem, hogy muszály írnom. Mondjuk abban teljesen igazatok van, hogy ennek nem biztos, hogy a jawa fórum a legmegfelelőbb helye.
Hali!
Múltkor valaki említette, hogy a futárpetinél, de lehet, hogy nem is nála, van magyar meg japán aksi. Mindkettő egy árban. Meg tudnátok mondani annak a japán aksinak a márkáját?
Köszi
Semmi gond. Szerintem az itt lévők 99.99%-a szeretik a szókimondó, tárgyilagos embereket. A hablatyolók meg menjenek máshova....
Bocsi, ha tárgyilagos voltam....
Nagyon örülünk neked itt, ezen a fórumon.
Az a rossz hír, hogy jön a lehűlés.Ha gondolod, és fázós vagy, keress melegebb éghajlatot.
Ne versenyeztessük már a szocimotorokat itt, mert erre a fa@.. se kíváncsi.
Köszi a megértést.Légy jó, és boldogítsd az mz fórumot ! Szerintem máris hiányolnak ott...
Szevasztok. Tudom százan írták már, akkor én százegyedikként leírnám, hogy az Mz-k lehet, hogy gyorsulásban odavernek a Jaffámnak DE azok 4000től mennek, 5000-7000 között erősek igazán. 4000 alatt nem történik semmi, a Jaffám már 2000től ontja a nyomatékot, úgy jár mint egy svejci óramú. Aztán jön a domb....
Nekem van 559-eshez egysmás. Írtam mailt.
Üdv,
Peti74
Szevasztok!
Nagy örömöm van,vége a vizsga időszakomnak.Végre annyit foglalkozom a jaffámmal amennyit akarok(meló után).Jó motorozást mindenkinek.
Üdv Zeta
Hali.
Írd meg, hogy pontosan mire volna szükséged, aztán meglátjuk, mit találok.
Hello mindenkinek!
Jawa 250-hez (559-es típus)keresek alkatrészeket. Tud valaki infoval segíteni ahol érdeklődhetek? Hely, telefonszám, név stb. Előre is köszi!
Sajnos feszültség kétszerezőt nem valószínű hogy kapsz. Sanos könnyen lehet, hogy neked, vagy valamelyik ismerősödnek kell megcsinálnia. Az vígasztaló viszont, hogy egyszerű kapcsolás.A neten több ilyen kapcsolási rajzba is belefutottam.Nemrégiben még nekem is volt rajzom, nekem még egy régi rádiótechnika évkönyből származott, de elhagytam.
Természetesen joseph251-nek nem volt soha Jawa-ja, illetve van egy 50 ccm-es Jawa Idealja, ami évek óta áll. Jawa-val csak annyi tapasztalata van, hogy vezette + szerelte egy párszor az enyémet.
Joseph! Szokjál már le arról, hogy havonta beírsz ide és elindítasz egy mz-Jawa vitát. Attól, hogy az én Jawa-m szar volt, amikor megvettem, még nem kéne általánosítani.
Annyi hülyeséget leírsz ide, hogy az hihetetlen.
Remélem senki nem fog annyira sem méltatni, hogy válaszoljon az előbbi hozzászólásodra.
Nem tudna nekem vki "felszültség duplázót" szerezni,amit a trab gyújtás elé be tudnék tenni,h a gyújtás 12 V-ról menjen?
Hol tudok ilyet beszerezni?
Én nem kívánok ebbe a vitába beleszólni. Az árról cs annyit,h az egyik utcabelim 125 000 Ft-ért adott el egy Simson-t, a bátyám 80-ért a 250-es TS-t (kifogástalan műszaki állapotban). Akkor most sokkal jobb motor a Simson?
Joseph, nem minden kitalált hazugság. Az mz fogyasztása valóban sokkal magassabb, a jawa valóban erősebb a súlyához viszonyítva is. Az MZ váza valóban sérülékenyebb, kérdezd meg bármelyik valódi szakembert. Ezek kemény gyárilag mért adatok, tények.Nézz utána a weben. Nekem volt ETZm is. Neked volt jawád? Hogy miért drágább a TZ? van pár ok. 1. jobb az alkatrész ellátása. 2. Mivel hazánkban sokkal több van belőle, többen állítják hogy jobb.Azért a 160 ezres ETZ eladási ár sem tartozik a tény kategóriába. Max hirdeti valaki annyiért, de el nem adja.
Miért ért el jobb eredményeket a mz? Azért, mert jobban gyorsul egy sebesség tartományban. Turán már nem annyira kiválló, ha szembeszél van, vagy emelkedő, azt jobban észreveszi mint a jawa.
Még egy dolog, olvasd figyelmesebben az adott topicot. Rajtam kívül van még itt pár ember, akinek a jawa előtt volt MZje is, sőt olyanok is vannak, akiknek most is van mind a kettő, tehát veled ellentétben közülünk többen nem mások elbeszélése, vagy pár száz méter próba után mondunk véleményt az egyik, vagy másik tipusról.
Jó mocizást minden szocimocisnak!
Éljen a Jawa!
Háj karcsi50! Végre egy korrekt jawa-s hozzászólás. Végre egy jawa-s, aki nem kitalált hazugságokkal ócsárolja alaptalanul az MZ-t, hanem azt mondja, hogy mindíg is jawa-ja volt, szereti a jawa-t, és ezért nem kellen neki MZ. Ez így teljesen érthetö, de amikor gyorsulásra, fogyasztásra és egyéb adatokra vonatkozó hamis adatokat hoznak fel a jawa-rol vagy az MZ-röl, bárminemq mqszaki elöképzettség nélkül, kiráz a hideg.
Egy néhány kérdés az összes jawas-hoz:
1:Hogyha tényleg olyan sz*r az MZ, akkor miért volt a szocimotorok közzül a legdrágább?
2:Miért ért el kiválló versenyeredményeket 125-250-es karegóriákban?(az mz újítása volt a 60-as években a 4felömlös résvezérlés rendszer, valamint a reed membrános szívótorok)
3:Mivel kishazánkan lényegesen nagyobb számú mz szaladgál, mint jawa, ezek szerint egy csomó ember szándékosan kib*szik magával, és a jawa-val ellentétben a sz*rt választja?
4:Mi lehet szerintetek az oka annak, hogy egy elég jó állapotú jawa-t, friss mqszakival már kb 60-70 ezer pénzért megvehetö, míg egy azonos kondíciójú 250-es mz etz legalább 80 ezer pénz!Emellett mi az oka, hogy a háromötvenes géposztály szoci csúcsa a nagy kaliforniai 350-es, kifogástalan állapota ellenére sem képes az árát 110-120 ezer ft felé tornázni, ellentétben a 140-160 ezres etz 251-es árakkal?(erre bizonyára frappáns választ fogtok adni, ismét meg fogjátok cáfolni a tényeket)Erre megint csak az lehet a válasz, hogy az embereknek túl sok pénzük van, és ezért a drágább, rosszabb, lassabb, gyengébb, ja és nem utolsó sorban csúnyább mz-t választják.
5:Mi lehet az oka, hogy azt hiszem a Honda(vagy a yamaha, sajnos nem tudom biztosan, hogy melyik)az mz r5-ös vesenyblokkjának a tervrajzait ellopva tört a csúcsra? (és a gépgyár felfelé ívelö karrierje sem igen lehetett volna valóság eme remek motor nélkül?)
Ezen leírtak ellenére(vagy éppen ezek miatt) kellemes motorozást, széles utakat, végtelen benyatartányt kívánok minden kedves és nem kedves szocimotoros társamnak.
Udv!
Kossz Öregapó a tippet. En is a trafora gondoltam. Ugynez ki megoldodott a dolog, vm erintkezesi gond lehetett. Mar mindket henger jar rendesen. A napokban ugyis atlesz kotve minden villamosugyileg,remelem akkor mar nem fog rosszalkodni.
woodoo2: eredeti JAWA van benne, most lett belove pontosra.
kzdeb: Csatlakozom az elottem szolokhoz. Az a gond hogy ez mind oregvas altalaban. Sok esetben az elozo gazdaja nem ugy bant veluk ahogy kellett volna. Egyszer kell ra idot szanni,mindent megcsinalni rajta,beallitani aztan halas joszagok. Mindenkeppen hozzaerto kezek alatt mukodnek csak gond nelkul.
udv
Sziasztok. Annyit mondanék, hogy a Jawamat egyszer kell rendbe tenni rendesen és azóta hibátlan
Szia kzdeb!-a jáwákkal is vannak problémák de ez nem mindennapos.ha normálissan át van nézve az egész gép,elektromosan, mechanikusan.egyszer kell rendbe tenni.Mivel használt motorban gondolkodsz,Jáwánál,MZ,is zsákba macskát veszel.Ajáwát nem hasonlitanám az Mz vel,külőn világ.nekem mz soha nem kellene.1972-ben kezdtem 175-ös cz vel, azóta csak jáwáim voltak,most is az van.rengeteget jártam velük külföldre is de soha nem volt velük problémám.Attol függ hogy fogod ki a használt motort,hamar kijönnek rajta ha vannak problémák,de ez minden tipusnál így van.Én ajáwáknál maradok,szia. karcsi50.
Kulio!-légyszi amennyiben módódban áll akkor légyszi küldjél képet a motorrol a következő email címemre!karcsi50@freemail.hu Amennyiben úgy van akkor lehet,hogy érdekel a motor,de valami irányárat,évjáratot stb... is írjál meg róla légyszi?Köszi Karcsi
Sziasztok!
lehet, hogy a fórum jellegéből adódóan, de itt állandan azt olvasom, hogy ilyen/olyan baja van a Jawa-knak.MÉg nem hajtottam, de a leírtakból kiindulva tetszik, hogy viszonylag alacsony fordulaton is produkál, ellentétben a 250-es ETZ-kkel. Venni szeretnék az A korl jogsihoz valami mocit(szocit-erre van lé). A JAwa-ra gondoltam, de ha állandóan bütykölni kell, mert mindig van valami nyűgje, akkor lehet, hogy jobb lenne egy ETz.LEhetséges az, hogy a JAwa-t nem kell mindig bütykölni?
Nem érdekel valakit egy 350-634-5-50-es felújítva 06304141610
Az illető szakit Debrecen 50 km-es körzetében keresem!
Sziasztok! Tud valaki ajánlani szakit, aki
az 1982-es 350/634-t (oldalkocsistól)
motorikusan felújítaná? Vagy inkább a szlovákiai bolt címe -esetleg WGS84-es koordinátája- felől érdeklődjek? :-)
Jó hogy ezt most megkérdezted. Nekem is pontosan ez volt a gondom. Milyen gyújtásod van? (trabant,v az eredeti?) Az enyémben trabant van,és mivel 6V-ról megy 12 helyett a 0,6-os gyertya hézagon már nem tudott olyan erősen áthúzni. Én mind a két gyertyán összeütöttem a hézagot 0,4-re => azóta hibátlan! (gyertya: DENSO W22FS-U)
jún. 5.
Alkatrészbörze
Budapest, Floracoop virágpiac
info: Vörös Ferenc, 20/936-4306
Hali! valaki tudna nekem passzolni elviselhető áron 12 voltos átépítéshez cuccokat? mert már kihullik a hajam
BAZ megyében, vagy szabolcs, hevesben tudok értemenni
304141610
Nem valószínű a hiba inkább a gyújtás egyébb elemeire utal.Trafóra például.
A 634 en két kondi tartozik egy trafóhoz. Egy a megszakítónál, gondolom a szikrázás csökkentésére, egy pedig a trafónál a visszarúgás miatt. azért van kettő, mert hosszú a vezeték a megszakítótól a trafóig.Ha csak fent lenne kondi, jobban szikrázna a megszakító, ha csak lent akkor sok energia elveszne a vezetéken.Gondolom én.Ami biztos, hogy kettő van, és ez gyári állapot.
Udv!
Egy gyors valaszra lenne szuksegem. Lehet-e az ok alacsony akkutoltottsegi allapot, hogy alacsony fordulaton csak az egyik henger megy, es egy picit magasabbon mar vigan a masik is. elore is koszonom,csao
Öregapónak.két dolog, egy megszakítókként 2 db. gyújtókondi nagyon gyanus, csak 2-nek szabad lenn a gyújtásnál lenni, ott valami gixer lesz, a gumitartóbakokat tudok szerezni, iszonyú k.rva drága(de tényleg) de egyszer kell megvenni a 20 év alatt. Én is megvettem mert kiesett meg szétszakadt. Ha érdekel, irj a kzjr007@freemail.hu cimemre, a másik most karbantartás miatt szünetel....
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|