:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én többre fújnám.Nem eszi nagyon így a gumit?
Köszi! Érdekes, én nagyobb értékekre számítottam, de biztos ezek a jók. Most nemn tudom megmondani menni, de az elsőben és az oldalkocsiéban tuti több van.
motor első: 1,3
hátsó 1,6
hátul utassal 2,0
oldalkocsi : 1,3-1,5
Ha már guminyomás, az oldalkocsinál mennyire állítod be? Erre nincs adatom, mire kellene beállítani? Akár üresen, akár utassal? A telót akkor középállásba teszem.
Nekem mindíg középen van a teló,ritkán van hátsó utasom. A közel nyolcvanöt kilómmal így jó.
Az oldalkocsi miatt, hiszen állandó a terhelés, ami a motorra is támaszkodik, szerintem nem tanácsos a legkisebbre tenni.
Lehet, hogy az oldalkocsinál mást találtam jobbnak, mint a gyári beállítás , de ha magam vagyok, vagy ha az oldalasban is ül valaki, a próbák után, ez az, ami bejött.
Ha hátsó utas is van, kell a legerősebb fokozat, akkor nem dől a gép kellemetlenül balra.
A levegőnyomást gyakran ellenőrizd, nagyon nehéz a kanyar csökkent nyomásnál.
Mikor meglett anno a motor és megvolt hozzá a beállítási ábra, én is megpróbáltam végiggondolni, mi miért van. Ugye az oldalkocsi kereke nem hajtott, így a tömegtehetlenségénél fogva le akarna maradni a motortól, de mivel nem tud, így egy forgatónyomatékot fejt, ami hatására jobbra húzza el a motort. Az ok, hogy az oldalkocsin kerékösszetartás van, ezzel lehet ezt kompenzálni, de nem teljesen. A logika számora azt mondta, hogy az alapban balra dőlő motorral együtt lesz semleges a helyzet. De néztem azt is, ha valaki beleül az oldalkocsiba, a motor dőlése is megváltozik és a kettő együtt azt eredményezi, hogy ebben az esetben jobbra fog húzni. Na így okoskodtam idáig. De értem a Te véleményedet is, ki is fogom próbálni. Igazából nem is kényelmes egy balra dőlő motoron ülni, az erős jobbkanyaroknál, pl. kereszteződésben nagyon kell vigyázni vele. Az állítás egyszerű, holnap ki is fogom próbálni. A hátsó lengéscsillapítóm a leggyengébb fokozatban van, állítsam keményebbre? Utas nincs mögöttem, csak az oldalkocsiban.
Kimaradt 1 szó :
Az oldalkocsinál:
( a dőlése fix,a tengelycsonk szöge megadja, a lengőkar pedig a hossztengellyel párhuzamos)
Tudom mi van a rajzon,nem tetszik, pont ezt kifogásolom, szerintem a függőlegestől az oldalkocsi felé kéne dőlnie.Gondold végig, a terheletlen motor máris két fokot dől nálad menetirány szerint balra. Nem tudom , milyen súlyban vagy, de ha ráülsz, ez a dőlés nőni fog. Ha gyengére van állítva a telód, még lejjebb ül, és tovább dől.Amúgy is jobbos kanyarnál borulós a gép, hát még így.Ha valaki mögéd ül, mi lesz ?Az oldalkocsi átmegy egy kavicson, és felborít?
Két dolog állítható az egészen, a kerékösszetartás, és a kerékdőlés.Olyan kerékdőlésről még nem hallottam ahol az összetartó kerekek teteje befelé, egymás felé dőlne.Most azt hagyjuk ki, hogy ez nem szervesen egytengelyű,mert mégiscsak egymáshoz képest állítandók.
Ez a látvány sportra átalakított autóknál, leültetett , átalakított független kerékfelfüggesztésnél fordulhat elő.( vagy döglött rugónál)Az ilyen beállításnál a motorgumik bal oldala rendellenesen, túlságosan kopna.
Az oldalkocsi kerekének teteje kifelé dől.Szerintem ezzel szimmetrikusan és logikusan a motor kerekeinek is befele kell dőlnie. Ekkor teljes terhelésnél valamennyi kerék közel függőlegesen fut.
A te beállításodnál viszont ugyanekkor az oldalkocsi kereke jól áll, viszont a motor erőteljesen balra dől.( a dőlése fix,a tengelycsonk szöge megadja, a lengőkar pedig a hossztengellyel párhuzamos)
Próbáld ki az én verziómat, csak négy anyát kell mozgatni..Számold meg, hány kört csavarsz be a távtartókon, így, ha neked nem jó, pillanatok alatt mérés nélkül visszaállíthatod.
Lengőkar ügyben: nekem pont 300 mm. mindkét oldal.
A váz nem kapott pofont az biztos. megmértem a telócsavarok távolságát, bal oldalon 301, a jobb oldalon 305 mm. Ez elég kicsi eltérésnek tűnik, te biztos meg tudod mondani hogy ez még normális határon belül van-e. A lengőkar nem lötyög, jó a perselyezése. A rajzomon az van, hogy a mocinak balra kell dőlnie, nálam most is így van. Ha az összetartást nézem, a csöveket max. 8 mm-rel lehet még egymásba tolni. A beállításhoz vannak tök egyenes profil léceim. Olyan magasságban nyomom a guminak, ahogy csak lehet, így pontosabb lesz a mérés. Igen, bele szoktam kalkulálni, hogy a hátsó kerék szélesebb, így elöl mindkét oldalon egy forma hézagot ellenőrzöm le, ami most jó. A normál úton egyébként most is jobbra húz, de megnézem az utcánkban, mert az nem lejt oldalra.
Balra semmiképp nem szabad húznia. Ne felejtsd el, hogy vészfékezésnél arra fog sodródni, amerre húz.Nem jó találkozni a szembőljövővel.A beállításokat kéne megcsacsognunk, mert az enyém jobbnak tűnik.
Az egyértelmű a beállítási rajzon, hogy mit , honnan kell mérni. Én műanyag virágládákra tettem harmincas zártszelvényeket.A motornak viszont a rajzzal ellentétesen, tehát nem balra, hanem az oldalkocsi felé kell ha jól emlékszem két fokot dőlnie.A szitálást a kevés összetartás is okozhatja. Ha túl nagy, akkor viszont nehezebb egyenesből kitéríteni a gépet.Szerintem növelni kell nálad a kerékösszetartást.Az egybenfutást a motornál egyszerre mindkét oldalon ellenőrizd, mivel a hátsógumi öblösebb, csak így nem tud becsapni a dolog.
Ennek a robosztus váznak nem szokása elcsavarodni, hacsak nem kap irdatlan nagyot, viszont annak jól látható jelei lennének.A hátsó lengőkart tudod csak egyszerűen ellenőrizni, mérőszalaggal mérd meg a hátsó telók csavartávolságát.
Mondjuk az nem lenne baj, ha az első és főleg a hátsó kerék távtartója megfelelő hosszúságú lenne.
Ez jó ötletnek hangzik, ki is fogom próbálni.
A baj az, hogy a sima, egyenes út rika mint a fehér holló, az esetek többségében elég erősen lejtenek oldalra. Ugye az sem mindegy, hogy utassal vagy anélkül közlekedek. Nem tudom mi lenne az ideális beállítás, mert ha üresen úgy állítom be, hogy egyenesen akarjon menni, akkor utassal erősen jobbra húz. Valahogy olyan semleges állást kellene találni. Talán akkor kellene lennie az egyenfutásos állapotnak, mikor egy átlagos utas súlyának a felének megfelelő pótsúlyt teszek az oldalkocsiba. Így ha üres lesz, csak picit húz balra, utassal meg csak pici jobbra.
Még egyet nem néztem, hogy a váz nincs-e esetleg elcsavarodva. Ez is okozhatja ezt a problémát? Ha igen, hogyan lehetne valamilyen egyszerű módszerrel ellenőrizni?
A beton helyett vízzel töltött 10 lityis flakonokat javallanék, ha utas van, csak ki kell önteni a vizet.
Egyenes , sima , oldalra közel vízszintes úton álom motorozni az enyémmel,nem húz sehova, nem szitál, az tény viszont, hogy a kanyarok előtt nagyon le kell lassítani.Nyári városnézésre, kisebb kirándulásokra igen remek.Végülis erre vettem.
Ha nem boldogulsz a beállítással, szitálással, egyeztethetünk, de a képpel a rögzítőről nem sokat érsz.Max annyit, hogy tudd, mit keress.
Igen, alacsony sebességnél jobban jelentkezik. Üresen valóban nem szeretem, mert az üres oldalkocsi pattog az úton, elég karizomfejlesztő a kormányt fogni.
Szerszámok az enyémben is vannak, de a fő súly egy 40x40x7-es beton járdalap az ülés előtt. Így elég stabil, be is lehet ülni tőle. Bár ha utas van benne, akkor is "munkás" dolog motorozni a géppel, hosszabb távra nem is igen mennék vele.
Asszem gyárit sehol, de Csepelen nekem egy drehás legyártotta méretezett rajz alapján,amit én készítettem, ha megfelel a hely , és az a kb. 3 ezer, amit kér, összehozlak vele. ( gondolom az elsődleges lánckerék lehúzóra gondoltál)
Az enyémen teljesen laza a kormányszorító. Csak terheletlen oldalkocsinál van haszna.Nem tudom mennyit jársz a géppel, szerintem csak meg kell szokni. Ha jól van beállítva tényleg az olalkocsi, akkor üresen picit szitálgathat alacsony sebességnél, de ha van benne súly,/ nekem vagy húsz kiló szerszám és pótalkatrész, trafó, belsők, bowdenek stb./ akkor ez ennek arányában ez lecsökken.
A beszitálást provokálni is lehet, ha eldugott helyen gyakorolni akarsz,elég, ha húsz-harmincnál sík úton ballal elengeded a kormányt, és pici gázt adsz.. Kétségtelen, hogy a dundi utassal terhelt oldalkocsi moccizásnál remek karizomerősítő, bármerre akarsz kanyarodni vele, vagy csak az oldalra lejtő úttesten ellentartasz...
A 634 kormánycsillapító teljesen más konstrukció, a gyújtáskapcsoló helyén lenne a szorítótekerentyű...ennél ilyen nincs, egy hatos csavarral lehet alul a kormánytengelynél állítani.
Sziasztok! Honnan lehet szerezni gyári lehúzószerszámot a 638-ashoz?
Sziasztok,lenne ey kérdésem:Ki ismeri ajáwa-125-öst.85-ösgyártású,én ahogy a képen láttam,legtöbb része ugyanaz mint a72-es sport cetkámnak volt.kivétel tank lámpafej irányjelzök.A fiam akarja asimsonját nagyobbra cserélni.Én ezt a tipust nem ismerem,Ha valaki tud róla valamit erröl a tipusról írja meg. előre is köszi Karcsi.
Neked 638-asod van? Tudnál a szorítóról küldeni egy képet. Abból látnám én is különbséget. És ha jó, akkor érdekelne.
Eredetileg nem volt. Aztán találtam egy régi kezelési útmutatót, ahol mutatták. Igaz az egy 634-es volt. Nem tudtam ilyet szerezni, magam csináltam egyet. Sajnos nem igazán jó, mert nem tudtam holtjátékmentesre megcsinálni. Kavult ugyana helyzet, de közel sem eleget. Aztán láttam börzén gyári szorítót, kölcsönbe szereztem is egyet, de nem passzol, másak a méretei, nem tudtam felfogatni. Pedig azzal biztos sokkal jobb lenne. Ezek szerint ezen a részen a 634 és 638 nem egyforma. Pedig a 638-ashoz is kell legyen ilyen szorító, remélem sikerül majd valahonnan szerezni.
Kormányszorítód van??Anélkül persze, hogy rángat.Bár ha jól be van állítva, akkor csak egy bizonyos sebességi tartományban szokott.Nekem olyan 30 és 40 között csinálta csak.Amíg volt rajta oldalkocsi.Leszedtem.Nem kell nekem.Csak plusz macera van vele.
Hali mindekinek!
Akinek oldalkocsis mocca van, attól kérnék segítséget. 638 + Velorex 562 járgányom van. A probléma az, hogy a kormányt erősen kell tartani, mert még nagyon alacsony sebességnél is nagyon erősen el kezd szitálni a kormány, szinte ijesztő. A dőlést meg összetartást az előírás szerint beállítottam, sőt próbálkoztam többféle beállítással, de semmi. Az első kereket kicentíroztattam, ezzel sem javult. Ellenőriztem a hátsó és az első kerék egy nyomvonalon történő haladását, az is jó. Villa, kormánycsapágy nem lötyög. Tudna valamelyikőtök tanácsot adni, mit nézzek még meg, hol lehet a probléma forrása?
Melyik BKV jegypénztárban vásároltad?
Sziasztok! Ma történt meg velem, hogy elvileg június 11-ig érvényes, 30 napos, BKV jegypénztárban vásárolt bérletemrol kiderült, hogy hamis. 2 választási lehetoségem adódott:
1) A helyszínen kifizetek 2.000 Ft pótdíjat, a bérletet elkobozzák és vehetek egy másikat.
2) Rendorségi feljelentést tesznek. Ez esetben vizsgálat, a vád: hamisítás. Bizonyítani pedig semmit sem tudok... Telefonon egyeztettem egy jogásszal, aki azt ajánlotta, hogy fizessek a helyszínen. Ezt tettem... Javaslat: mindenképpen kérjetek ÁFA-s számlát (teljesen mindegy, hogy milyen cégre), hogy a bérlet mellett legyen egy bizonyíték, hogy melyik BKV jegypénztárban vásároltatok.
Most jöttünk haza!!! Megvan a műszaki a rendszám, a forgalmi, miegymás!!! :D
De itt a rossz idő is... >:( és egy csomó pénz ment be a francos nyavalya nagy kalapba, ahonnan nem nagyon látunk viszont semmit...
Demostmár mehetünk ahova akarunk!!! :DDD
638 tudomásom szerint csak dobfékkel készült. A 639 az első tárcsás széria.Tehát gyakorlatilag a 638 csak típusmódosítás árán lehet tárcsafékes.Persze, mindeni azt csinál, amit akar, és kedve szerint kockáztathatja a forgalmi engedélyét.
Nézz meg egy 638-as alkatrészkatalógust, abban tuti nem lesz tárcsafék.
Szia!
Nekem 638-ashoz kellene,úgy hogy valószinű egyre gondolunk!Nyilván elhozom mind a két felet,ha neked csak úgy jó,de én azt szeretném megoldani,hogy mivel a jobb oldali az sértetlen és csak abban van szám,ezért össze akarom párosítani a te bal oldali feleddel,és újra kész a versenygépem!Olvastam,hogy ne nagyon próbálkozzak ilyennel,de hát valakinek el kell kezdeni! :)
Pesten járok suliba,és ha jól tudom,akkor onnnan nincsen olyan messze csepel.Ha megadod a tel.számod,akkor megkereslek!!!
Bye!
Nem kell bejönnie semminek csak egy CZetka350 aláhúzott linknek az oldal teteje felé narancssárgával. Arra kell rákattintani.De azért küldök pár képet.
Pontosabban 350-638. Nem írtad milyen kell, 634-hez nem jó.
Nekem van Csepelen jobb és bal fél.Nem átírható, nincs papírja.
Nem akakarok prédikálni meg filozofálgatni a természetről meg másról , de az hogy az adott napon(tegnap 06.08) horvátországban erősen HAVAZOTT!!!!! ez már egy kicsit érdekes.
Könyörgöm, Június 2. hete van!!!!!
csak egy pont vagyunk a természetben
Joe, blokkot ugyan nem tudok , de blokkot nem lehet felekben cserélgetni,
mivel a csapágyfuratokat ugy furják ki hogy összeszerelik a blokkfeleket, csak igy biztosítható az egytengelyűség.
Úgyhogy egy komplett üres blokkot keress
Üdv
A tárcsafék témához: ha gyárilag tárcsafékes akkor semmi gond, ha utólag raktak rá Jaffas tárcsát necces, ha meg mz tárcsa van/lesz rajta, kell átalakítási engedély. Ki kell köszörülni(úgy hogy ne legyen észrevehető) az mz feliratot a fékből, akkor azt kell mondani, hogy a Jaffáé csak.....
Szia!
Láttam a paripádat, csak uncsi volt a buli oszt mentem el hamar.
Persze az hogy a tied volt, csak most derült ki soraidat olvasva. Végre az idő is kiderülhetne már. Mesélj mi volt du.-án?
üdv:
Attila
Úgy emlékszem, készültek 638 sok tárcsafékkel. Talán a sorozat eleje volt dobfékes. Műszakin nem hiszem, hogy gondot jelentene. Ha mégis, akkor a későbbiek féke is az lenne, hiszen az is más tipus, csak a gyártó azonos. De mégegyszer. A műszakin nem valószínű, hogy fenakadnának ezen.
sziasztok!
1-2 helyen láttam internetes hirdetésekben, hogy 350/638-as jawat kínálnak/kínáltak tárcsafékkel. GYárilag készültek ilyen mocik ilyen fékberendezésekkel? vagy átalakítást követően lettek tárcsásak? Egy helyen olvastam, hogy Mz tárcsaféket raktak rá, ami műszakinál szerintem gondot jelenthet:(
Esetleg későbbi Jawak tárcsaféke átrakható ezekre a gépekre?
Köszi az infót
Szia peti!
Jocó vagyok (GDF) :)))
350-es jawa-hoz kellene nekem egy komplett jobb oldali blokkfél,a rá való dekli nélkül!!!CSak maga az alumínium ház...
Ez mindenkinek szól,ha tud valaki szerezni írjon előre is köszi!!!!!!!!
Bye...
Sziasztok!!!
SOS!!! Sürgősen szükségem lenne, egy 354 vagy 360-as tipusú Jawa-nak az első sárvédőjére, mert ma délután egy g*c* citroenes letolt az útról, és összetörtem a motort. Csak az a lényeg, hogy jó állapotban legyen, a színe az lényegtelen. Ha valaki tud segíteni, dobjon meg légyszi egy e-maillal. Fóti vagyok, úgyhogy valahonnan pestmegyéből lenne a legjobb. Előre is köszönök mindent.
Hali!
Volt valaki a csemői Jawa fesztiválon???
Én voltam, szerintem egész jól sikerült, volt sok szép járgány!:)
Üdv.: Petike
A trabant még nyugaton sem veterán autó, hanem hobbi-autó. Vagyis bár nem közértbe járnak vele, de a fő cél az eredeti állapottól való minél messzebb távolodás. Lásd: http://www.aranykezu.hu/utazas.html
a kasztni egyébként duroplast, nem műgyanta, hanem valami gyapot származék (?) melegen préselve.
Aztán hogy lesz-e ezekből veterán, az attól is függ még, hogy milyen lesz a korszellem. A hatvanas-hetvenes években pl. egyáltalán nem volt divat a múltba fordulni, vagy legalábbis nem volt ilyen tömeges mértékű, mint most. Lehet, hogy harminc év múlva itt is olyan jó világ lesz, hogy a kutya sem akar majd emlékezni a trabira meg az MZ-re, ki tudja. Én azért eltennék egy pár menthető darabot, ha lenne valami jó nagy fészerem, de sajnos nincs.
Hali TTibi!-a súbertű a legfelső vályatba.levegő csavart teljesen be csavarod. 1-egész fordulatot hajtod kifelé.nézd meg a gyertyák milyen hőértéküek.lehet hogy magas.a634-hez 260-as a638-hoz 225-ös.kell.heló,
Minden ami SIMSON hoz és MZ hez és Jawa hoz kell! Gyári és utángyártott alkatrészek nagyon olcsón! ! TUNINGOK, TUNING SETTEK! HENGEREK FOGASKEREKEK, SPOILEREK, SPORTBOBOK. . . Új és bontott alkatrészek! 0630/4096093 KOMPLETT ETZ BONTÁSÁBÓL Alkatrészek ! ! ! megvan még rajta minden fúllra! ! Eladó ETZ 250 es bontásából MINDEN alkatrész! ! ! MÉG RAJTA VAN MINDEN, KOMPLETT! ! ! (Még megy a motor! ! ) Hívj! ! ! 0630 4096093
ÜDV!
Van Vácon egy régi-jó (csomagküldős) elektronika bolt a Csányi körúton. Nála előkészítve vehetsz alapanyagokat+panelt is.
6-12V-ra 30W - 1200 HUF
Teljesítmény fokozása : több áramkör párhuzamosan köthető. 1mm-esCu huzal szükséges.
Részletek:
http://www.dunaweb.hu/bajielektronika/
Jó forrasztgatást!
Lui
Öregapó!
Ott a 10 pont!!Bár szerintem egyszerűen csak csúnya, de nem akarok senkinek a lelkivilágába gázolni, meg ilyet nem illik mondani egy motorra.Ez egyéni vélemény.Nyilván vannak, akinek tetszik nagyon.Ennél szebben még senki nem fogalmazta, meg azt, hogy milyen egy TS125. :)))"mert egésszen egyedi a külsejük" És még IGAZ IS!!:)))
Ha jól tudom, a Trabant már nyugatabbra elkezdett egyre keresettebb lenni, és nálunk is van már trabi mániás..Nekem egyenlőre továbbra sem tetszik, bár kezdem elismerni a erényeit. Vissza emlékszem gyerekkoromra, mit össze nem szidtuk. Aztán szép lassan kiderült, hogy bár sose tökéletes, de egésszen elnyűhetetlen, igénytelen darabok. Még az üvegszálas kasznijában is van valami báj. Én azért maradnék a Bogárnál.:)Vagy ha nincs az, akkor a Fiatt 600 nál.Csak azonak nagyon rohad a karosszériájuk, nehéz olyant találni, amelyik még normálisan javítható.A Ts 125 ket is el fogja érni majd a nosztalgia hullám, mert egésszen egyedi a külsejük, és motorikusan se rosszak szerintem.
Sziasztok!
Van egy eladó 350-es jawam(634).Szép megkímélt állapotban.1981-es évjárat,a blokk fel van újjítva,és kb 600-km-t mentem vele azóta!
Ha valakit érdekel írjon mailt;jocooo84@freemail.hu
Bye...
Joseph251!
Ismét sikerült egy rakás kapitális hülyeséget leírnod! Ez egyre rosszabb lesz. Képes vagy bármit leírni, csakhogy a saját igazadat bizonygasd. Az összes kérdésed, kijelentésed akkora baromság, hogy már fáj.
Vedd már észre, hogy senki nem vesz téged komolyan. Csak az a baj, hogy hazugságaidat az én példámmal akarod bizonyítani. Lassan már egy szavad sem igaz. Megkérlek, hogy engem ne kavarj bele a hülyeségeidbe.
Én nem fogom a fórumot azzal terhelni, hogy elmagyarázzam, miben nincs igazad, olvasd el, miket írogattál ide és gondolkodj el rajta, őszintén.
"Ráadásul olyan dolgokat állítasz az enyémről, itt a fórumon, hogy kihullik a szemem, amikor hallom." --- ezt te írtad, csak azt nem tudom miért, én a te motorkerékpárodról egy szót nem írtam sehova! Már úgy elborult az agyad, azt sem tudod milyen rendezvényen vagy.
Csak azt ne mondd, hogy te valamilyen 100%-osan megbízható forrásból idéztél eddig.
Okosabb enged...
Na csá
mert már nincs presztizse, de viszont még nincs nosztalgiája. Majd tizenöt-húsz év múlva nagy szám lesz, ha valaki megvillant egy csúzlit. Vagy egy trabantot. Most viszont a vastelepen mosolyognak a kupac tetejéről. De így volt ez a nagy öregekkel is, a hatvanas években a zündappokat, fiat topolinokat rugdosták megvetően "ah, csak egy harmincéves tragacs", most meg őrült árakat kérnek az egy-egy véletlenül megmaradt darabért.
valaki aki tudja hogy hogyan lehetne belőni a 638 porlasztóját kérem irja le, mert nálam ugy füstöl mint az atom, ám, ha leveszem a levegő benzin keveréket kisebbre akkor meg megáll a gép:((
amugy nagyon megy a pici, most lett kész kosárból két hónap alatt, ha lesz időm kaptok belölle egy fotóval ilusztrált cikket is.
T
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|