:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kenderesen a műszaki bizóban van egy eladó 350-es Jawa! Éjjel jártam arra, nem láttam milyen állapotban van. Szerintem olcsón elvihető.
a harmadik láb a visszajelző égőt működteti.Szerintem nem a vészvillogót mert a relé csak egy sima megszakító és hogyan lehetne a 3. lábbal elérni, hogy mindíg az ellentétes oldali indexeket is működtesse? A relé az index központi áramellátását szaggatja.
Én a Lada Szamara elektronikus indexrelét használom. Délután pontosan megnézem, hány lába is van bekötve. Viszont stabil az ütem, még alapjáraton is. A bimetálost nem szerettem, mert a motor rezgései miatt hajlamos volt össze-vissza villogni.
Én is autósat használok mert olcsóbb volt. Nem kell törődni a harmadik lábbal, csak az ellenség megzavarására van! :)
Igazad lehet, erre nem is gondoltam. Köszi a választ!
A harmadik nem kocsikban szokott bekötve lenni a vészvillogóra? ETZ-mben is olyan van és ott is csak 2 láb van használva, ennek ellenére működik...
Sziasztok!
Azt meg tudná mondani valaki, hogy az index "relének" (vagy mi is a neve?), miért van 3 lába? Mert a Jawánál ebből csak kettőt kell rákötni. Jól van ez így?
Mire gondolsz?
A gumiból hiányzott egy darab + be volt avulva a berúgókar felszínének síkjába. Tettem gumit, mentem vele, most máshonnan folyik :-))), de a berúgókarnál száraz. Amíg a gumi fel nem oldódik az olajban, addig talán jó lesz. Hogy most honnan folyik nem látom, mert beesteledett, meg mára meguntam ezt a napot, majd holnap folytatjuk... Köszi mindent: M
Hello!
Nekem sosem volt bajom a váltónál olajfolyással kapcsolatban, lehet hogy valami más a kiváltó ok.
ÚÚÚ tényleg! Már kotrok is... Köszi: M
Kedves Kacsás!
A berúgó tengelyen levő nútba egy vizszintes U profilú tömítőgyűrű amelynek a szárai befelé néznek. Védső esetben gumigyűrűt tehetsz bele.
Üdvözlettel:Laci
Igazad van, elfelejtettem közölni mi is ez amiről szó van, de jól találtad ki: ez egy léghűtéses kétütemű motor (250/559 JAWA). A története pedig az, hogy nagyon régen vágytam egy ilyenre és meglett. Kiderült azonban, hogy meghalt a forgalmiban szereplő tulaj és így nem igazán lehet forgalomba helyezni. Aztán láttam egy hírdetést az interneten, hogy alkatrészek és hozzá papír eladó. Na erre lecsaptam és egy suzukit dugig tele alkatrésszel pakolva (de úgy hogy a suz ült) tértem haza. Ezekből válogattam ki a lényeget és raktam össze belőlük egy motorbiciklit. Az egyik dugó és henger olyannyira passzolt egymásba (így is voltak egyébként eltéve) hogy gyanús volt nem rég lettek felújítva. Ebből az egészből a lényeg az, hogy valószínű a motor része az egész szerkezetnek új. Az általad leírt hibajelenségek ezidáig nem jelentkeztek (remélem eztán sem fognak), de azért óvatosan és odafigyelve járok vele. Köszönöm a válaszod.
Azt azonban még megkérdezném, tudsz-e - tudtok-e megoldást arra, hogy a berúgó
/váltókar ill. a dekni közötti rést mivel lehet tömíteni? A benne levő perselynek kéne tömíteni rendesen, de nem így van.
Köszi előre is: M
Szevasztok!
Szeretnék megtudni egy dolgot,nekem 638-as jaffám van.A minap kaptam egy ismerősömtől egy porlasztót hozzá.Külsőre teljesen azonosak,még a rajta lévő számok is.Viszont az enyémen bal oldalt ZR a másikon pedig NR betűk olvashatók.Ezek mit jelentenek,mi a különbség a kettő között?Köszi.
Üdv ZETA.
a cinezés is jó, de a sárgaréz csavarral összefogva idővel beindul az elektrolízis, és megromlik az érintkezés. Viszont villanyszerelő boltban lehet kapni pici kis vékonyfalú réz csövecskéket, amelyek direkt arra valóak, hogy a sodrott vezetékre ráhúzzák, mielőtt a csokiba szorítják. Na az tuti örökös megoldás. Fillérekbe kerül.
Na végre olyan állapotban van a gépem, amilybe már rég látni szeretem volna:
http://www.kep.tar.hu/garde/50079498#2
Esetleg ha valaki meglátja a elkövetkezendő két hónapban bárhol az országban az nyugodtan lestopolhat és meghívhat egy fagyira egy sőr mellé:-))
Ha a géped egy léghűtéses kétütemű (ezt nem írtad) akkor nem kell csodálkozni ha egy száraz és főleg napsütéses napon tempósabb futam után vagy sok tökölés lépésben vánszorgás után sisteregve párolog a freccsenő víz a hengerről. Ez természetes.
Amiről halottál az a dugatyú derékszögelése. Ezt a derékszöget dugónak és a főtengelynek kell kiadni. Ha nem igy van akkor kell vizsgálódni. Jó-e a dugóban lévő csapszeg helyzete, nem görbe-e a hajtó kar... Mai motoroknál nem jellemző a hajtókar görbülés, viszont az igen hogy eleve rossz a dugattyú, félre vannak fúrva szemek a karban. Kivülről hogy veszed észre? Jó kérdés, még nem volt alkalmam olyannal találkozni ami üzem közben szenvedte volna ezt el jelentős mértékben. Valószínűleg felkenődik a dugattyú, lefúj, hajtókar felső csapágya berágódik, visszadurrog a karburátorban, és igencsak erőtlenné válik.
Kevésbé jeletős hiba esetén, félre kopik a dugó, és lefúj. Következménye hogy beszorulnak a gyűrűk és szépen lassan elmegy az ereje a motornak.
Összegezve, nem tartom valószínűnek ezt a hibát nálad.
Viszont! Ha nem most furattad a motor, vagy kapott új dugót gyűrűt, és nem is erőlteted a gépet akkor a túlzott melegedés nem törvény szerü!!!
Javaslom ha úgy érzed, hogy túlzás ez a hő, akkor figyelemmel hajts, figyelve, nem kezd-e ragadni a motor. Aztán persze érdemes vizsgálódni is. Nem fogyaszt-e túl keveset. Nincsenek-e üresben érthetelen felpögései, nem folyik-e valahonnan benzinszagú szutyok. És természetes gyertya kép.
Hello!
Kacsás:
Ugyanezen típust kábeleztem újra. Cinnel be kell vonni a végét és nem töri szét. Vezeték végét belemártod savba, aztán cin. Nekem bevált
- Az első, hogy nem gondolom hogy üzemszerű ha a henger hőmérséklete bemelegedés után ~100 fokos. (erre szeretnék megerősítést vagy cáfolatot)
- A második az elsőből ered, és ha az nem baj, akkor ez már nem is kérdés. Ez pedig az, hogyha tényleg nem rendi-bendi a hőmérséklet, akkor az mitől lehet a küvetkezőn kívül? Egyik oka lehet a dugó és a hengerfal párhuzamosságának (ill. a dugó iránya és a felső csapszeg(?) derékszögének)hiánya. Ezt lehet a "derékszögelés nevű eljárással" kiküszöbölni, amit viszont hogy kell?
Ezek a dolgok meg sem fordulnának a fejemben ha mások nem mondanák, így viszont benn a bogár a fülemben és félek hogy tönkre megy a motor. De ha így van jól hát én azt is elhiszem. Köszi: M
Körül írnád újra a kérdésed és problémád?!
Tényleg az lehet amit itt javasoltak többen is: kontaktokat átnézni, megtisztítani, vezetéket ellenőrízni nem törött-e. A legtisztább persze az ha új vezetékeket teszel bele, mert az tuti nem törött sehol. Aztán ezek a csavaros rögzítések a gyújtáskapcsolónál (559/250, nem tudom másnál is így van-e). Ha jól megszorítod összetöri a vezetéket, mintegy elvágja. Ha nem szorítod meg akkor meg kijön. Érdemes a végét valahogy lekezelni hogy ez ne történjen meg.
Hello!
Szerintetek az üzemszerű hogy egy 250-esnek 100 fok C körül vagy felett van az üzemi hőmérséklete? Mitől lehet ez? Ennél a típusnál a "derékszögelést" (vagy valahogy így szokták mondani) hogy oldjuk meg? (abban az esetben ha ez a bajunk, vagy mi lehet még) Köszi: M
ELADÓ CZETKA 350!
IRJ A RÉSZLETEKÉRT: pristie@freemail.hu
Sziasztok!!-már régebben kérdeztem,de sajna nem kaptam választ rá.Ki ismeri a Jawa125-öst?Aki tud válaszoljon légyszi?Köszi Karcsi
Ja és az is érdekelne, merre van ez a Jarovce. Melyik nagyvároshoz van közel?
Hello Nox72!
Én ugyan nem adtam sok jótanácsot, viszont érdekelne, hogy néz ki a kipfogója a mocinak. Persze csak ha megszabadulnál tőle. De az lenne a legjobb, ha tudnál képet küldeni.
Eladó JAWA 350-634-5-50-es motor sok krómmal képet tudok küldeni.
Az árról megegyezhetünk.
Ja miskolcpn található a gép
Átolvasva mégegyszer, lehet hogy csak nem kap elég "testet". 1 kis tisztítás...
Hasonló gondom volt nekem is, a gyújtáskapcsolónál kezd.(az alján minden a helyén van?)
Ha az ok., akkor lehet a szigetelés a súrlódástol leválhatott valahol, és ott a bibi.(hozzáér a vázhoz)
Esetleg a jobb oldali dekliben azt nézd meg a lánc nem-e kapta el az ott futó vezetékeket.(kimozdulhatott)
Mit szereltél rajta utoljára?
Egy próbalámpa sokat segít!
Sziasztok
Tudna valaki segíteni? A 634-es Jawa-m
gyakran kidobja az egyest, de ha ráhúzom a kuplungot néha magától vissza is teszi.
Mi lehet a gond?
"Látszólag" ki kell tépni az egész kábelezést az utolsó szálig, ha még nem tetted meg vele, és újrakábelezni...:))))
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget ha lehet!
Az a sajnálatos dolog történt a 350-es jawamal(634-es 6 v-os),hogy észrevettem hogy az üres és a töltés jelző nagyon halványan világít!Először arra gondoltam,hogy valószínűleg lemerülőfélbenvan az aksim,bár mikor a motort beindítom van töltés,na mind1,a lényeg az hogy észrevettem,hogy világításom sincs,az elején még a féklámpa működött,de semmi más,aztán már csak a km óra világítás ment rajta,de az is csak akkor,ha a gyújtás kulcsot nem dugom be,mert akkor az is elalszik.Szóval most nincs se helyzetjelzőm se semmim,csak a műszerfal világítás megy,bedugott gyújtáskulcs mellett pedig csak a töltés és az üres jelző világít nagyon halványan.Hiába teszem fel az aksit a töltőre,úgy hogy az aksi a motorban van ,akkor sem erősödik fel még a töltés és az üres jelző fénye sem!!!
Mi lehet a probléma?!?A vezetékeket már nagyjából átnéztem,de semmi furcsát nem találtam,látszólag minden a helyén van!
Szerintetek mi történhetett?!?Kérlek segítsetek,mert egyedül ezt a hibát nem fogom tudni orvosolni...
Előre is köszönöm!
Bye Joe!
Ha érdekel e valakit, 350-shez van blokköntvényem.
Kéktó börze,Szigetszentmiki, az ára 2500 Ft. volt, és kellett még cirka tíz kiló mázli is hozzá. ( az ingyé volt)Mindamellett sikerült örömöt okoznom vásárlásommal az árusnak. Nem tudom, tollas volt-e a háta, kabát volt rajta...
Alapelvem : élni, és élni hagyni :-)Ezeket amúgy pl. a Pecsában 10 -16 e. Ft. körül adják...
Fullkopy:
Az a légterelő tényleg brutális, honnan szerezted? Nekem is valami hasonlóra fáj a fogam!
Hát elég messze vagyok az tuti.
Az a baj, messze vagy Csepeltől, pedig szívesen kölcsönadnám egy körre a karbimat.
Nekem indikátor órától kezdve minden kutyafüle itt van..
Városi közlekedésnél sötét is, országúton azért leég őzbarnára.
Nem jó, ha szép, kicsit sötét legyen, ne őzbarna.
Kézenfekvő lehetőség:
hideg van , fázol, és dideregsz a gépen:-)
Kerekekben tojás, nyolcas?
A gumi szerelési hibája miatti ütés?
Hátsó lengőkar persely?
Lógó kerékcsapágy-ez durva lenne-?
Rossz egybenfutás ?
Az enyémen is az van, de meg sem tudjs emelni az elejét. Gyorsul, de valahogy hiányolom egy kicsit az erőt. Mintha kevés benyát kapna, de a gyertyák meg szépek, noha NGK B6HS van benne, ami ha jól saccolom csak 175-ös. De ez most ráér, előbb a többi legyen meg.
Szerintetek az mitol lehet, hogy ha elengedem a kormanyt akkor el kezd szitalni az elso kerek?
HyGy
Az enyém a 15-ös lánckerékkel rendesen emelgeti az elejét.
Jót szoktam mulatni lámpaváltást követő rajtnál az autósokon.
Ötven után nem húzom tovább, hagyom őket érvényesülni:-)
A karbira visszatérünk, előbb teszteld le az útfekvést.
Nekem két tökegyforma karbiból csak az egyikkel produkálja a csodát..szóval a tudás itt kevés.
Hát az enyém nem gyorsul úgy mint a rakéta és úgy vettem észre, hogy enyhébb emelkedőn nyomatékhiánya van. Pedig kompresszió van rendesen, szimmeringek jók, nincs fals levegő. A gyújtás beállítva, bár ki akarom cserélni elektronikusra. A karburátor az, ami talán nem tetszik, valahol itt lesz a bibi szerintem.
Nagyon királyul néz ki a géped!
Az enyémet is át kellene fényezni, de a szép munkához totál szét kellene szedni. Idén biztos nem, de jövőre szeretném megcsináltatni.
Akkor nincs más hátra, mint előre :-)
Próbáld ki az általam használt beállításokat, nekem sok kellemes órát szerzett a gép így.
A teljes terhelésre szolgáló beállításokat szerintem talán sosem fogjuk kihasználni.
Ez a műfaj 2 személlyel és cuccal az igazi.Nyugis motorozással -bár az enyém úgy gyorsul, mint az állat így , generál után, - "háromajtós szekrény" méretű légterelővel is biztosítja a komfortot.
Láttad már, mióta megfeketedett :-)?http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034#2
Az olaj, meg a mennyisége is ok. Normál esetben nincs gond, csak sűrűbb keresztirányú burkolathibáknál szokott előjönni a pattogás. De holnap majd az is kiderül.
Matya, ha kell az oldalkocsi beállítási doksi, pdaranyi fordításában átküldhetem.
Az elsőkerék pattogásának oka lehet még a nem működő, vagy a túl sűrű olajjal töltött teló is.
Ahoz keveset mentem,az új gumikkal ( mindhárom cserélve lett, azononos márka és minta ) hogy ezt meg tudjam állapítani, de a szerelési útmutató a motorra ezeket az értékeket írja elő.Az oldalkocsi még rádolgozik,mint súly, de inkább csak a hátsóra, az meg nem indokolt, hogy az oldalkocsiét túlfujjuk, nem kap sokkal több terhelést, kanyarban sem, mint az első kerék. Persze ez csak logika.. de ha keményebb, tényleg pattog, és romlik a tapadása a gumiknak, hamarabb csúsznak meg intenzív fékezésnél.
Visszatérve a fékre, úgy lett jó, hogy az oldalkocsinak gyári , jó kemény ferrodója van, a többi puhább, utángyártott.Mivel kisebb az oldalkocsi kereke, ugyanaz a betét folyton elhúzta. Igy most jó.
Így van ezért pattog, nemcsak az oldalkocsi, hanem nyomvályús úton kanyarodáskor az első is. Holnap beállítom ezt is, aztán próbaút.:) Pezsgő nélkül.:)
Akkor most kiderült, miért pattog a motorod..
én Bar-ban adtam meg az értékeket..na nem a pezsgőspohár mellől :-) sajna..
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|