:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Az érdeklődők közül 2 emberke külföldre szánja...:( Ha megtehetném hogy válogatok a vevők között,inkább hazai vevőnek adnám.
Sziasztok! A 6v-os trabant izzókészletet megvehetem a 350 JAWA 630-asomba
Ebben igazad van, én valóban inkább simogatom mintsem nap mint nap használjam. Nekem túl szépek ezek az öreg vasak. A motorod amit árulsz szép, és egyben van, de az állás többet árt, mintha használva van folyamatosan, mégha rendes gazdája volt előzőleg akkor is. Ebben egyetérthetünk. Remélem itthon fog elkelni és nem viszik külföldre, mint sok Jawa-t.
Tamas
Nem tudom honnan veszed hogy sokat állt. 2010-ben lett leállítva,és garázsban tárolták. De ez látszik is rajta.
Hát kinek mire kell.De ez így ahogy van hadra fogható. Ha valaki nem csak simogatni akarja hanem használni pl., akkor megfelel...
Ügyes vagy :) De nekem szívató nélkül első rugásra. Télen félig ráhúzom, de ugyan így...mert ugye nekem MZ-m van :D
Viszont a szóban forgó motornak egyrészt hibája van, másrészt 1:30-as keverékkel jár, nem 1:70-essel mint én. (igen, mert az MZ azt is bírja :)
Ezen felül bármely motorral előfordul, hogy felgyűlik alul az olaj, vagy víz kerül bele, akkor pedig vakarhatod a fejed. Rugdosni nincs értelme valóban, de marad 2 megoldás.
1. Szétszeded, kitörölgeted a blokkot, összerakod...hülyeség lenne.
2. Addig forgatod viszonylag nagy fordulaton amíg ki nem járja magából.
Az enyém mókolva volt, más légszűrő és kipuf. Nem segített rajta, és mégis az a 634 volt az egyik legkedvesebb gépem. Indult jól, legfeljebb könnyen megszívta magát, akkor jött a tolás. Gyorsabb volt, mint előszedni a gyertyakulcsot. Eljártam vele dolgozni napi 50km-t, mászkáltam az országban és kivittem lábon angliába. Szigorúan 600km-ként kellett állítanom a gyújtást. :D Mindig elszarta a hézagot.
a blokk megvan, egyszer talán felújítom, sajna totál csapágyas a főtengely. :( 1.5mm-t lóg a hajtókar.
:/ Az enyémet meg senki nem akarta megvenni itt lengyelben pedig ára alatt hirdettem. Naponta jártam vele, még a nyár elején. Most olyan 90.000-ért volt fenn, oldalkocsival meg egy vagon alkatrésszel meg 240. Persze, műszaki minden. Drága szerintetek? :P
60e, mert atomjaira kell szedni a sok állás miatt és újraépíteni. Talán tavaszig meglehet +200eFt-ból. Az átírás is +70e. Te is tudod azért bontod őket. Ha ennyiért megfelel akkor köthetünk üzletet.
Tamás
Hello, a levegő szűrő betét jól van benne? Nem fejjel lefele van esetleg és orrán száján benzint kap mert nincs levegő? Hasonló hiba szivatott már meg engem is nemcsak a motort. És erre véletlen sem gondoltam, mert ezt a részét nem én szereltem... nem takaritottal levegő szűrőt? Üdv!
Tamás
Nahh ahhoz már elme kell, hoyg az ember tovább rugdossa a motort mikor már látja, hogy esélye sincs :)
Ha a Jawa nem indul 3. rúgásra akkor nem kell erőltetni. Nekem a leghidegebb télben 2 rúgás szivató, harmadik szivató+gyújtás és röffent. Valamint aznap már nem szabadott szivatni gyújtás nélkül, mert akkor a gyertya ki és rugdosás tipikus esete forgott fent :)
Nyáron meg vicc volt a motor... 1 rúgás szivatóval 1 pedig szivató + gyújtás és már röffent is.
Annó mindenki mondta, hogy a Jawa gyújtása milyen egy hulladék... Én 15000km után sem nyúltam hozzá. Semmi baja nem volt.
Nekem a Jawa egy nagyon kellemes benyomást hagyott maga után.
Ha ilyen könnyen beindult, akkor nem is szívta meg magát igazán :)))
Annó, mikor még 350-es Jawa-m volt én is párszor bebuktam a túlszivatás történetével, ami két hengeres esetén biztosan nem egyszerű dolog...
Az én megoldásomhoz nem kellett fúrógép...
Hengerenként kiszedni a gyertyát, benzincsap elzár és 4X 5X berúgni nyélgázon gyújtás és minden nélkül. Majd gyertya vissza és láss csodát.
Szoktuk volt régen mondani, bár badarságnak tartom, miszerint "a kompresszió elfújta a gyertyát". Ez a gyújtótrafó hiba tipikus esete ahogy Keri is írta.
Próbáld ki másik trafóval :)
nekem gyakorta csinálta ezt az öreg Jawa. Jól belőtt gyújtással jobb volt, de könnyű volt túlszivatni, és akkor csak morrant egyet. Ha a gyújtás ráadása után pár rúgásra (télen akár több is) nem elindult, csak felmorrant és leállt, akkor 90%, hogy megszívta magát, és minden teketória nélkül mentem tolni. Benzincsap elzár, gáz csutkára, váltó kettesbe és futás. Mikor már eléggé gurult, kivágtam a kupplungot és toltam. Álltalában 20-30 méter után már folytottan elkezdett pörögni "kiszellőzött"
Angliában már jó 35000 volt a gépben, zakatolt, kopott volt, a nyílások elkormolódva. Igy gyakran jártam így.
Ja és egy kopott vagy szimmering hibás motor, félmelegen nem szeret beindulni, de ha jár akkor általában már nem áll le.
Lehet gyengélkedik a trafó, vagy sok benzint kap, esetleg víz került a karburátorba, vagy csak simán el van dugulva, vagy fél évnél hosszabban állott benzint raktál bele, vagy túl sok olajat kapott (sajnos ezeknek gyárilag dús kell, éppen ezért könnyű túlzásba vinni)
Karbitisztítás, benzincsap tisztítás.
Ha továbbra sem jó:
Próbáld meg, hogy elzárod a benzincsapot, (karbiban legyen benzin) egy kevés olajmentes (~1ml) benzint fecskendővel küldj be a gyertyanyíláson, forgasd át, gyertya vissza, indítás.
Ezzel felpörög ha szerencséd van és kihajtja magából az olajat.
trafó hibára ez nem megoldás.
Ha van nyomatékos alacsony fordulatú fúrógéped, vagy csavarbehajtód, akkor a tengely végére rácsatlakozol egy dugókulccsal és addig pörgeted amíg be nem indul. Vigyázz mert az olcsó fúrók nem bírják, leéghetnek.
Tologatással is próbálkozhatsz, de keress valakit aki tologat, mert fárasztó és tartani kell a nagy fordulatot hogy kidolgozza magából a szmötyit.
Sziasztok segítsetek légyszi mert már beleőszülök a problémába, van egy 559-esem igyekszem rendbe rakni és közel 20 év disznóól után sikerült motorozni rajta, de az öröm nem tartott soká, a következő a hibajelenség: Benzin eljut a gyertyáig, a gyertya kivett állapotban adja szépen a szikrát, de betekerve ha egyszer felhörren utána semmi. Annak ellenére hogy a gyertya működik normalisan, nem hajlando ujra beindulni csak esetleg akkor ha kiveszem és visszateszem (nincsen beköpve, nem takarítom meg csak ugyanúgy visszateszem pár perc múlva, több gyertyával is próbáltam, ugyanezt csinálja).
Hogy ezt nem mutattad 1 hónappal előbb... vettem egy MZ-t...
Eladó! Oldalkocsis jawa 350.
http://www.kepesmotor.hu/jawa-veteran_motor/p1013824
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek, főleg Kerinek a sok segítséget, a motor múlt hét szerdán sikeresen megszerezte az új rendszámát.
A többi bajára most kezd fény derülni. A mai nap során néha jelentkezett egy csilingelő, vagy talán nyiszogó hang a motorból. Mi lehet? Hajtókar persely? Plusz a kissé mozgó lábtartó végleg megadta magát. Ha van valakinek elfekvőben (bodnar)gyujtás oldali lábtartó szívesen megszabadítanám tőle.
Mindenek előtt jó lenne tudni, hogy mennyit gondoltál az állórészért. De ezt inkább már mailban: palyas8@freemail.hu
Ha úgy van rá szükséged, akkor úgy :)
Házibarkács szigetelés mérés:
Kösd le a forgórészt és mérd ki testre és a 3 tekercset egymás közötti ellenállását.
Sima ellenállásmérővel. (Testre végtelen, egymás között pedig azonos.) Hogy pont mennyi, az a Jawa könyvben benne van.
Ha rossz, akkor csere, ha jót mutat a mérés, akkor fogj egy sima 230V-os, mondjuk 60W-os izzót és kösd sorba a tekercsekkel (Konnektorba bedug, az egyik kábel sorba rákötve ugyanúgy mintha ellenállást mérnél.)
230V-on előjön az a szigetelési hiba, ami 12V-on még nem. (pláne 1,5 voltos ellenállásmérővel nem.)
Óvatosan, mert ha hozzáérsz agyonüt az áram! Ebben az esetben ezt a tippet nem én mondtam!
Arra gondolsz, hogy esetleg próbára kölcsön adnád?? Én jászberényi vagyok de nyilván van megoldás rá.
Nekem van egy komplett eladó generátorom (álló + forgórész)
Ha ajka környéki vagy, állok rendelkezésedre, ha nem akkor is vannak lehetőségek, de egyeztetés kérdése.
Szia! Leszedtem és minden rendben van. Tanácstalan vagyok... Valahonnan szereznem kellene egy generátor állórészt addig míg kipróbálom, hogy az-e a bűnös.
Már betoltam de holnap mindenképpen megnézem! Köszönöm.
Emeld le a 86 - x -y - z fedlapját a generátorról (2 csavar) és nézd meg a forraszok jók e. Ugyanis az enyámen ez volt annó a gond :)
Remélem segítettem :)
Most tudtam a méréseket megcsinálni. Következők lettek az eredmények:
X-Y, Y-Z, X-Z ezek egyformán 13-15V.
86-X az 1,5-2,5V. 86-Y és a 86-Z azok pedig 9-11V. Azt gondolom az eltérésből adódóan, hogy itt a valami gond lehet.
Gyújtó és egyéb elektronikák, bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.
Azt írja hogy magasabb a feszültség, az inkább fesszabb hibának, de a több szabályzóból következően bekötési hibának tűnik.
Holnap délután lesz időm megmérem és leírom a tapasztaltakat. Köszönöm, hogy segíteni próbálsz!
Mérjél VÁLTAKOZÓ feszültséget a generátor kapcsain. X-Y, Y-Z, X-Z kapcsokon, továbbá a 86-X, 86-Y, 86-Z kivezetésen. Az XYZ kivezetéseken tizen voltokat, a 86-XYZ pontokon a fenti érték V3-át, úgy 6,7,8 V-ot. Mindkét mérési sorozatnál szimmetrikus értékeket kell kapnod. Ha aszimmetrikus azaz egyik fázisban nulla, akkor az állórész a hibás. Természetesen a csúszó érintkező rajta marad. Volt már olyan csoda, hogy leolvadt az állórész tekercselés kivezetésének forrasztása valamelyik fázisban, amit a meglazult csuszi által jelentkező átmeneti ellenállás következménye.
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget: a 638-on gondom van a töltéssel. A gyári fesz.szabályzójával egyáltalán nem tölt. Vettem hozzá a Skoda 120 utángyártott szabályzóját, ami kompatibilis a Jawa-val. Miután föltettem rá, azt tapasztaltam, hogy 15-17V-ig felszökött a töltés. Az egyenirányító felújítva, a vezetékek pediglen biztos, hogy jól vannak bekötve. Először azt gondoltam, hogy a Skoda fesz.szabályzó rossz, kicseréltem a boltban, de ugyanaz a tapasztalom...túltölt. A visszajelző lámpa sem alszik el, inkább erősödik a fénye fordulattól függően. A méréseket két külömböző műszerrel mértem és azonos érték volt mind kettőnél.
Kifogytam az ötletelésből, ha valakinek van tapasztalata kérem segítsen.
Köszönettel: Feri
Sziasztok!
Pécsett, vagy tágabb környékén keresek olyan hozzáértő, lelkiismeretes szerelőt, aki '86-os évjáratú, Jawa 638 TLJ motoromba életet lehelne. Nagyon fontos lenne a dolog, ezért kérlek Benneteket, segítsetek (a jikov@freemail.hu címen, vagy a 70/774-8727-es számon elérhető vagyok)! Köszönöm!
Az nem jó, mert ráül 2db egyenként 20 kilós hülyegyerek és a kanyarokban jól megszívatnak. :-D Valami hosszú egyenes terep jobb választás lenne. :-)
Az előzőből kimaradt hogy egy 638-as JAWA-m van.
Egész jó összehasonlítás. :) Tulajdonképpen nem egy kategória a két motor. Az egyik egy kihegyezett versenygép, a másik meg egy hétköznapi használatra alkalmas motor.
Minden tiszteletem ezeké a simsonosoké.
Végezetül: Bármilyen szétfaragott simsonnal szívesen versenyzek Mátrafüredtől Kékestetőig szigorúan utassal. :D
Mindenkinek jó motorozást. :)
Soknak tűnik az a 10 000. Tapasztalatok szerint egy kínai robogó kb. annyit bír ki. És még nem is megy túl gyorsan. :-)
Még a 3000 sem kevés!
Ez: http://www.youtube.com/watch?v=VChM1xDiPxg&feature=relmfu könnyen lehet, hogy nyert volna, kb 100 kg-mal könnyebb a Jawa-nál, a Jawa 27 Le-jét tudtommal a főtengelyen mérik. Valóban elgondolkodtató.
Srác azt mondta, 10 ezer km körül futott a blokk tuningolás óta, bár ő leginkább túrázni használja, csak alkalmanként gyorsulgat vele. Digitális csuklóval szerintem max. 3000 km-t birna ki :D
Ismersz, az a baj, hogy én szeretem az ilyesmit. :-D
Na persze, a legjobb cimbik vagytok! :-D
Olvass vissza. Árpád írt egy ironikus mondatot, amire Tibi2T reagált.
Én meg Tibi2T hozzászólásával egyet értve, de feloldva a hozzászólás ellentmondását javítottam Árpád mondatát, hogy kevésbé legyen félreérthető.
Így látszott, hogy mind a kettőjüknek igaza van, de erre jöttél te.
Ennyi volt, de már tényleg hagyjuk, mert unalmas.
Nagyon tévedsz, részemről nemhogy nem utálom Árpád barátunkat, hanem kifejezetten tisztelem (az más kérdés, hogy amikor elgurul a gyógyszere a stílusa nem igazán megnyerő).
"egy Árpád által félreérthető mondatot kijavítottam kevésbé félreérthetőre."- nem egészen így volt, de hagyjuk, inkább figyelj a Simos példára.
Látom,itt is sok az ápolandó!
Nincs ellentmondás, csak Gyula-bá és Árpád utálják egymást, én meg voltam olyan hülye, hogy egy Árpád által félreérthető mondatot kijavítottam kevésbé félreérthetőre. Ezzel bele is kevertem magam! Ennyi.
Mellesleg hihetetlen, hogy Simson-ból miket ki tudnak hozni. Már én is kapaszkodtam Simson után. Lámpától lámpáig simán tudja tartani a nagyobb gépeket is.
Persze gondolom szét is hullik hamar.
(Soha nem volt Simsonom)
Huh, micsoda vita van itt. Nem értem, hol az ellentmondás, most mindegy is. Példa a való életből: Kb. 3 hete gyorsultam 400 m-en 638 twin sporttal egy 105 köbös 10ezer fordulat körül forgó S51-es Simsonnal. kb. 5 méterrel haladtam át a célvonalon hamarabb mint a Simson(azt is csak a rajtnál szereztem), 112 km/h sebességgel. Nem hinném, hogy a Simson olyan forgatónyomatékot produkálna főtengelyen mint a 638. :D Viszont a hátsó keréken már megközelitőleg annyit, mivel 10 ezer fordulat/perc jobban leáttételezhető mint 5. Ezzel nem azt állitom hogy minden motor forogjon 10 ezret és igen, tudom, hogy a Simson könnyebb mint a Jawa, mielőtt bárki kiforgatná a szavaimat. Pusztán elgondolkodtató.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|