:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Küld el emilben a címet légyszi.
Szia
Ha ezt nekem írtad akkor tudnál mondani bevált méretet?Én ahogy méricskéltem nem igazán szabvány.
Kedves Powerarc!
Gyárilag filc gyűrű tömítés van benne vagy szimeringet barkácsolsz bele, de ezt a kisláckerék csőtengelyébe hézagoló lemezzel kell beszorítanod.
Üdvözlettel: Laci
Az nem egy ETZ? Ha hármast kidobálja akkor van benne bőven, én max 60-at adnék ha jól néz ki és tz valójában. Ts kerekei, meg villa nem tudom mibe kerül, de az sem biztos hogy érdemes össze szerelni kisebb-nagyobb felújítás nélkül.
Sziasztok.
Lehetőségem lenne megvenni egy 89-es TS-t.A tulaj 77000 Ft-t kér érte. A baj csak az hogy a harmadik fokozatot kidobálja. Én viszont nem tudom, hogy ennek a megjavítása mennyi pénz illetve idő. Megéri szerintetek?
Tudok egy címet, de az pozsony környékén van...
Sziasztok
Esetleg tud valaki szlovákiában motoros boltot , alkatrész kellene.
Remélem a forgalmi szerinti tulajtól vetted.Eszerint forgalomból ideiglenesen, vagy véglegesen kivont, ez újabb költségekkel jár, de gondolom erről tudsz.
még nincs törzskönyv és a forgalmi is szürke.A motor még csak a fejemben létezik,átalakítást még nem csináltam.Egyébként egy 350ccm csepp jawaról van szó.
Kzdeb:én sem értek a jawahoz,de nem lehet túl bonyolult.Persze én már dolgoztam más mocikon,de az mind egy hengeres volt:)
sziasztok!
nem ismer valaki egy Jawa-s szakit/vagy srácot Békés megyében,(Békés, Békéscsaba, Szarvaa) akitől elleshetném a szerelés apró fortélyait.MOst tervezek motort venni, de eddig még nem nagyon szerelgettem.
köszi a válaszokat: kzdeb
Átírásnál jelentsd be a színváltozást,az új forgalmiban ez legyen, de ekkor ki kell fizetni az új törzskönyv árát is. 12000 összesen.
tudom,de muszály kicserélnem ezt is vizsga után.Eredeti jawa,új 18-as,dupla kulcsos.Hibátlan és nekem a hátsó szintén szép.az első viszont menthetetlen.Színváltozás megy átírásnál,vagy két külön dolog és sorbanállás
Csak vicceltem a chopper kormánnyal..a kerékméret változása, ismét éppúgy problémás,a festés oké, de ha színváltozás is lesz, akkor törzskönyv, és forgalmi csere.
van egy kasznis szakmám,de ha már egy szép,krómos kormányom van,azt illik nem elrejteni.Nem choppert akarok,csak valami nekem tetszőt.Nagyobb tank,kicsi(simson)gömbölyű lámpa,pár lemez elvesztése,nagyobb elsőkerék,festés,nyereg ülés...stb.
Vagy kitanulod a lemezgörbítő szakmát, és aládugod a bádognak a chopper kormányt ! :-)
cserebere vizsga elött és után:)
A kormányszarv méretének megváltoztatása sajna átalakítási engedély köteles. Legyél inkább ügyes....
http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=18.82412;DN-43.196386=41.237771&23-237774=lc_goto&89446&
Aki lelkes barkácsoló, mint például én, az a kedvét leli munkája eredményében. Nem is szeretném ennyire a mocimat, ha nem én tettem volna jobbá. Ne foglalkozz mások negatív megnyilvánulásaival, ez az élmény , lelkesedés, amit megtapasztaltál, az ő életükből kimarad.. ennyivel is szegényebbek nálad.
sziasztok
vágott már meg valaki jawa csepp tankot?Én szélesíteni szeretném.Ha műszakira viszem a gépet,akkor a nem "fődarabok" cserélhetőek.Ez valamelyik köhém rendeletben van.Az oké,hogy nem vághatom/hegeszthetem a vázat.Cserélhetek tankot,lámpát(ha E betűs).Mi a helyzet,ha én egy gyári,de mz kormányt akarok beépíteni?Az eredeti el van takarva és nem krómozott.
A koronás anya mélyedéseit tűreszelővel lejjebb lehetne munkálni, köszörülni is lehetne az anya aljából, de mindez felesleges, mert kapható ebben a méretben és menetemelkedésben önzáró anya, amit műszakin éppúgy elfogadnak.
Ha az anya alatt most van alátét, akkor cseréld ki vékonyabbra, vagy hajítsd el messzire..vagy azt tedd a nyaka alá hézagolónak.
Nem szokták olyan szűkre méretezni a tengelyfuratot, hogy pár mm eltérés miatt ne lehetne biztosítani sasszeggel,de majd kiderül..
A szilentnél nincs akkora igénybevétel, ami ezt a jó nagyra méretezett alkatrészt hazavágná, csak a tied, mivel gyanússá vált, bevizsgálandó :-)
vizvezjav@net-tv.hu
Bocsi, megváltozott a regisztráció óta.
üdvi..
HAlihó!
Rájöttem mi a baj a szoci motorokkal...
Nem ismerik az emberek, csak a rosszat hallják meg. Nem tom. én szeretem bütykölgetni, néha k* tervezőzni, meg köpködni, de mikor beindul nagyobb öröm vele menni, mint egy nyugati, pöccre induló csodagéppel.
Erre meg mindig csak a b*-st kapom mindenhonnan, ami néh a le tudja rohasztani a lelkesedésem, meg persze fel is idegesít, mert olyantól hallom, akinek nincs is motorja, meg csak nyomvadt robogón "száguldozik".
Na mindedj ez volt az én kis eszmefuttatásom.
Jó szerencsét!
Szia Fullkopy!
Miért nem lehet neked levelet írni a neten? Mindig visszadobja a postamester! Van másik címed? Van pár kérdésem!
Üdv:
Nox
Bocs elfelejtettem hogy kuplung agy csak olyan érdekel amin használható a lánckerék mert állítólag perselyt nem lehet hozzá kapni.
Bocs elfelejtettem hogy kuplung agy csak olyan érdekel amin használható a lánckerék mert állítólag perselyt nem lehet hozzá kapni.
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni nincs-e valakinek 634eshez való kuplung kosara,illetve agya.Kompletten kéne a cucc mert a 638aséval nem igen érdemes foglalkozni.Kéne még az a kis bizbasz ami a kuplung kinyomó tengelyénél tömít illetve ötlet hogy azt hol lehetne meg venni.Sajnos teljes blokk felújítás után vagyok és szomorú kép, hogy áll alatta az olaj sajna a kuplung pumpálja ki a tengelynél.
Köszi, az alátét megoldhatja, csak akkor nem biztos hogy le tudom sasszeggel biztosítani az anyát, akkor valamit ki kell találni oda. Lehet pl. csavarrögzítő, vagy alacsony koronás anya (ha nem az van rajta éppen). Megnézem a szilentet is, de attól tartok ha kopott, nem lesz könnyű újat szerezni.
köszi szépen, most már menni fog!
Nekem most 9 mm a hézag.Persze ez attól is függ, hogy a középső vízszintes tartó milyen hosszú. Ha ezt a távot növeled, több állítási lehetőséged lesz. /Sajna ezt ki kell szerelni, és a nyakára fel kell tolni 1-2 alátétet és úgy vissza/ Amilyen vastag az alátét, annyival távolodik az oldalkocsi a motortól. A dőlést is megint állítani kell, mert ez a művelet megnöveli.
Mikor vettem a gépet, majdnem össze volt teljesen tolva a 2 cső. Nagyon szitált ...
Nem is ártana megnézned a szilentblokk állapotát.
Köszi a tippet, a csövön már csak 3 mm-t lehet max állítani....Nem tudom miért van, hogy csak így jön össze a kerékösszetartás. A szitálás még gurulásnál, csigatempónál is el tud jönni, csak nem annyira intenzíven.
Ha kiveszed a kis hernyócsavart,( 638) az egészet perselyestül be tudod finoman ütni a házba.Szeret beszorulni a perselye a meghajtótengelyhez.Én lereszeltem picit oldalt a perselyből, és odafordítottam, ahol útban van a fogazott tengely. Ha kiszeded, csak egy zégert kell lehúzni és kijön a perselyből.
Vagy szimeringgel együtt beütüd a házba egy csővel, vagy réztüskével kocogtatod a spirál helye felől, mivel a műanyag km. meghajtó tengelynek már mindegy...
Mérd meg tolómérővel a rést az összetartás állító csövön, írd fel magadnak, és adj még 2 mm összetartást.( állíts 2 mm-rel kisebbre a tolómérőt, és told össze erre az értékre a vázat.)Ha rosszabb lesz, állíts az eredetihez képest szét ugyanennyit.Kísérletezz. Az a gyanús, hogy túl nagy sebességnél szitál neked.
A kormányszorítótól nagy csodát ne várjál, már írtam, hogy az enyém teljesen laza. Így is elég nehéz a kanyar utassal, ha rászorítod, úgy még nehezebb lesz.Arról nem beszélve, hogy cirka öt fok holtjátéka a szorítónak is van.
Aha.Milyen típusú a motor?Nem mindegy.634-esnél ha jól emlékszem szinte az utolsó alkatrész, ami kijön a karterből...:)))
sziasztok!
nem tudja valaki hogy lehet kiszedni azt a kis kütyüt, amibe a kilóméteróra spirálja megy bele a blokkban?tudjátok, az a műanyag kis izé.elkopott és nem működik a sebességmérő. egyetlen dolog akadályoz a kicserélésében, az, hogy nem tudom kiszedni, még a szimeringet se tudom kipiszkálni, pedig már mindennel próbáltam...segítsetek kérlek, hogy kell azt kiszedni?
Beállítottam a légnyomásokat is, és most nem pattogott még rosszabb úton sem. Viszont így üresen már picit jobbfelé tart, de ez erősen függ az út lejtésétől. A kerékösszetartás az eéőírt és most már a moci is jobbra dől, igaz csak éppenhogy, a 2 fokot nem éri el. A szitálás még most is jelentkezik, úgy 30 és 40 között. Majd ha lesz gyári kormányszorító, akkor talán ez a gond is megszűnik.
Hát ne haragudjon a kolléga, de papírok nélküli blokkot, hadd ne mondjam, hogy már 4-5 ezer ft-ért is lehet keríteni kis utánajárással.Sőt, ha egy kis szerencséje is van az embernek, akár ingyen is, VADIDEGENEKTŐL.Nem illegális úton.Volt már rá precedens, hogy "Haj, régen nekem is ilyen motorom volt.Valahol most is megvan egy csomó alkatrésze, talán a blokkja is otthon a sufniban.Nem kell?Ha eljösszérte, elviheted, ne foglalja a helyet már..."
Szóval én személy szerint 40rongyért inkább egy komlett motorra szavazok.
Gokartba, vashengeres Jawa blokkot??Azért azt megnézném, meddig megy el vele.Attól tartok, q..va gyorsan besülne....
Hát elvileg jövő nyáron záróvizsga.Ez teljesíthető...Belehúzunk, hátha összejön.
Haláli a dumája a pasinak !!
Építsd egy sz@ros csettegőbe a gépjárműbe/ ami értékesebb/ túl drágára sikeredett árajánlatot!
Elképesztő, hogy egy üzletember , aki megköszöni itt a vevője kedves szavait, akit éppoly hülyének nézett mint minket, itt közli, hogy a blokk akár lopott is lehet ennyiért..mert papírja, az aztán nincs..Kommentár nélkül közlöm, hogy ezzel a típussal én, nem szoktam egyáltalán tárgyalni.Ez a mentalitás, amit most megtapasztalhattunk, szerintem a tollashátúak kizsigerelésére épül.
A sok laikust át lehet verni, de aki innen keresi az infókat, ebben a körben képessé válik tájékozódni.
Kedves ilyen típusú kereskedők, a balekokat máshol próbáljátok befogni!Itt van egy árakat, értékeket ismerő összetartó csapat, rossz helyen próbálkoztok!
amit ön mondd mind igaz, sokkal kevesebb pénzért lehet venni már komplett motort, sőt autót is. Ez csak egy ajábnlat, amihez természetesen különböző kommentárokat lehet fűzni, kinek saját szája íze szerint. Mellesleg nem feltétlenül motorba építeni, hanem esetlegesen más célok felhasználására is alkalmas (gokart, csettegő,stb) Papírok természetesen nincsennek hozzá.
nagyon szépen köszönjük a kedves szavakat!
örülök, hogy meg van elégedve a bolttal, a kiszolgálássalm és az árakkal. Én is az alkatrészek árából indultam ki, mert alkatrészenként lehetne kb. ennyiért eladni.Gyári, vadonatúj alkatrészek is vannak még raktáron.Minden jót
Nem sieted el :-)
Én hatalmasat motoroztam a városban, megfelelő légnyomású gumik esetén az oldalkocsisom csak egyenesen akar menni..szóval a kanyar még mindíg remek karizomnövelő tréning vele.. a nyakam elzsibbadt, magasabb kormány kéne..vagy hosszabbítani kéne a karjaimat,hogy ne kelljen kicsit előre dőlni, de az macerás..
Én 2 éve 120-ért vettem egy gyári fényezésű, szép állapotú agyonhajtottat, aminek a blokkját összegányolták.
Amit ma kínálnak ennyiért, azon mocskosul meglátszik a csillaggarázs.Tehát ennyiért ma nem látok olyat, ami tetszene.
A gépet teljesen felújítottam, nem hiszem, hogy negyed milkó alatt kiszállnék belőle.Lehetséges, hogy már ennél is többet ér. Nem akarom eladni, csak csacsogok, nekem hétvégi hobby járgány.
Már kuriózum, alig van belőle.Ha beszerzel egyet, és felújítod, talán te is ragaszkodni fogsz hozzá.Egy dolog biztos, az értéke a ritkasága miatt emelkedő tendenciát mutat.A praktikussága nyugis túramocisoknál kamatozik, döntögetni nem lehetn vele, de cuccolni, és szinte kabrió szerű autóstílust élvezni igen, de mindezt motoron! Az Apróneten, ha nézelődsz, megtapasztalhatod a piacot....
Sziasztok!
Van valakinek egy elado oldalkocsis 350-es e?Nem baj ha kopottas kivülrol, de ne legyen minden agyon gányolva.
Üdv
Némó
Kár idegeskedni. Én is találkoztam velük, és az is igaz hogy vannak kifejezzetten rosszindulatú tanszékek, de ez a megállapítás rajtad nem segít! És sok van még hátra?
Höhh...Mechanika tanszék, áramlástan tanszék.
Mindkettő a "csupa jóindulat háza"...SE!
Hol gyűjtötted ezt a tapasztalatot?
Nem azért kérdeztem.Folyamatban van a tapasztalás, alig 7 éve.És valahogy még mindig nem azt látom a tanároknak titulált mérnökök nagyrészének a viselkedésén, hogy tanítani akarnak, hanem hogy baromira nem tudnak mit kezdeni magukkal, és kiskirályokként ők döntik el, hogy lesz-e diplomád, vagy nem.És ezt a pofájába is vágják az embernek.
Szóval ezért van tele a f...om az egész kócerájjal.
Hali! Most fejeztem be a beállításokat. Kellett egy picit állítani az egynyomvonalúságon és a kerékösszetartáson, ill. most jobbra dől már a motor. Rögtön indulok próbaútra, majd beszámolok az eredményről.
Szerintem a blokk árát úgy képezte, hogy mindennek összeadta a bontott árát, ami csak benne van. Ez viszont így nem reális.Még a Nagykőrösi úti rablókereskedők is odaadnak egy ilyet 8-12 körül.
Én forgalomból ideiglenesen kivont 350-638 -as Twinsportot vettem mindössze 25000 Ft-ért.
Ehez képest nézem a dolgokat. Azt nem foghatom rá, hogy nagyon alkalmi vételt csináltam, mert a motyó hetekig volt hirdetve az Apróneten...
Szia Full!
Nos szegeden 2 helyen lehet szocimotorhoz alkatreszt kapni. Az egyik a mars teren a piacnal a masik a Roller Auto es Motor alkatresz szakuzlet, ugyvezeto: Takacs Tivadar, villamposta roller@berta.co.hu, honlap www.dugattyu.hu, gondolom igy mar leinformalhato. En mindig oda jarok alkatreszt venni, nem sok dolog volt amit nem tudtam meg megvenni ott. Tulajdonkepp o a szegedi "futar peti"
Arat nem vitattam, ugy szerettem volna fogalmazni, hogy nem vagyok kepben a blokkarakat illetoen. Ha meg megis atbaszas ez a blokk, akkor megkovetek mindenkit.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|