:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Miskolcról vagyunk ketten akik néha megfordulunk itt a fórumon:
neonknight@freemail.hu és
silentdog@freemail.hu
Silentdog Jawa-ját egyébként megnézheted a legújabb Motor Tipp címlapján :)
Miskolcról vagyunk ketten akik néha megfordulunk itt a fórumon:
neonknight@freemail.hu és
silentdog@freemail.hu
Silentdog Jawa-ját egyébként megnézheted a legújabb Motor Tipp címlapján :)
Ha ugyanarra gondolunk spirál néven, akkor azzal valóban lehet házilag is javítani, de nem ajánlom, mert gyorsan kijön, és előbb utóbb már nem is fog tartani. A szoc motorokban sűrűn esedékes a gyertya kivétele, nem lenne szerintem hosszú életű a dolog.Lehet valami menetes persely szerű dolgot beleragasztani, esetleg melegen belehajtani, de az eltérő hőtágulás miatt nem tudom mennyire lesz tartós.Ezt csak gépműhelyben tudják megcsinálni. Nem tudom milyen a motorod, de szerintem egy új (bontott) hengerfej olcsóbb, jobb megoldás lenne.Ha semmiképpen nincs másik hengerfej, akkor a melegen belepréselt persely.Idáig nekem csak az ismerőseim veterán autóin volt ilyen, ott a persely segített, de az is kijött néha. Igaz, talán azoknál nagyobb a kompresszió, nem tudom.
Nem tudja valaki, hogy megszakadt gyertyamenetet hogyan lehet javítani? Lakatosra vagy esztergályosra van szükség, esetleg lehet házilag is? Állítólag valami "spirál" behajtásával is javítható. De mi az a "spirál"?
Sziasztok ,
Lassan egy eve hogy utoljara beneztem ide . Akkor szedtem szet ugyanis a 350-es ( azt hiszem 360-as tipus , "csepptankos" ) Jawa-mat egy general felujitas celjabol , de azota is dobozokban van . Sajnos nincsne kello idom osszerakosgatni ezert szeretnem segitsegeteket kerni , hogy ajanljatok valakit aki osszerakna nekem , egy megbizhato szerelot . A vaz ujra van ugyan mar fenyezeve , de a mechanikat kellene osszerakni , uj csapagyak , lanc , kuplung , stb ...
ELore is koszonom segitsegeteket .
udv.
hi kulio,
nem borsodi vok.:(
pesten dolgozom, pest megyében (gyömrőn) lakom.
Törpe hol lax?
Borsodi jawasok írjanak e-mailt. márhogy csak tudjam kik és menniyen lehetünk.
Hello mindenkinek,
szeretném leellenőriztetni, esetleg beállíttatni a gyújtásomat a jawamon.Működik ugyan a gép, de az az érzésem, hogy nincs jól beállítva.Amikor összeraktam, minden mozgó alkatrészt megpiszkáltam, hogy beinduljon.Azóta is használom,de nem vagyok megelégedve vele.:( Nagyon örülnék, ha valami szaki rápillantana.:)
előre is köszi
Na ja, biztosítója válogatja.
Mármint motorkerékpárokra is.
http://totalbike.hu/buko/kotelezo/
2003-tól alkalmazza az Alianz a bonus-malus rendszert.
A motorkerékpárra nincs bónusz-malusz a legjobb tudomásom szerint, vagy változott a rendszer? Nekem lassan 4 éve megvan a moci, semmi nyoma sincs, hogy változna a díjbesorolás.
Az Alianz most kedvezőnek tűnik. Azt ne felejtsük el, hogy akinek autója is van, nyilván arra használja a bonusz osztályát. Nekem B 10 -ben az 1600-as autó 9782 a motor A 0 1980.
Tudomásom szerint életkorfüggő is a dolog. ( negyedévente)
Próbáld gyakorolni :-) nem jól tudod , az első a rugóstag, a hátsó a teló... bár mindkettő teló, csak hülyén nevezték el. Nem egyszerűbb az első , és hátsó teleszkóp elnevezés ?
Az elsőbe 638-nál 200 ml. kell. Lehet, hogy az pont két deci.. a 634 kicsit egész más, de szerintem a kezelésiből kiderül, azt meg a szociról letölthated.
Kulió, mint a reklámban: Mert megérdemled!:)))
Üdv Apó a 534-est Californiázza mindenki, pedig nem az :) én negyed évente fizetek annyit az ell.nál
nem tom miért
Szevasztok! Tudja valaki,hogy a kuplungkosár összerakásakor az o gyűrűtől kezdve mivel kezdjek lemezzel vagy betéttel?638-ason.
Jut eszembe, megint megkérdezem, nem tudja valaki, mennyi olaj kel a 634es első telóba, darabonként?( Tudom, a hátsó nem teló, az rugóstag...) A hátsó is kellene, de az még ráélr.
A 634 esre nekem fél évre az Allianznál 3762.De szerintem nem a 634es a californian....Azt hisem mindegy, egyforma a biztosítás rájuk.Ami biztos, a 634es, én azt fizetem.
Hali!
Meg tudjátok mondani, hogy egy californiára 350-634-es)mennmyia b biztosítás?
Jawa 125,1 év műszakival,megbízható állapotban,új plexivel,túradobozokkal,tartalék blokkal és vázzal 65.000 ft-ért eladó.Ugyanitt velorex alkatrészek.Érd.:06-48 310-519-es telefonon Horváth Csabánál.
A motor kazincbarcikán van(B-A-z-megye).
A telefonszamom:06 20 203 9302
Csak szombat delutantol vagyok telefonon elerheto,mert kulfoldon dolgozom.
Vasárnap és ha Komádi -H-B megye déli része- környékén laksz akkor tudok adni. Egyébként meg keres olyat akinek van 2ütemű trabi kerékagy lehúzója. Azzal és egy kis ügyeséggel lelehet szedni. De elvileg (én nem próbáltam csak itt a fórumon írták) hogy ha csak láncot akarsz cserélni akkor elég kiszedni a kuplungkosár perselyét és akkor már enged annyit hogy lejöjjön a lánc (de "mondom": csak olvastam)
Sziasztok sorstársaim! S.O.S-be szükségem lenne 1db fogaskerék lehúzóra(főtengely) ha valaki tudd kérem segítsen előre is köszönet. 06302313275. Ui:jawa 638.
Nem baj érdekel.Adj telszámot.
Keresek 350-es Jawahoz 12V-os generátor álló és forgórészt.
Csak hiánytalan, működőképes érdekel.
ribaattila@gemencvolan.hu
20/336-0412
Rajta van a bukokeret de rozsdapottyos.
Ha van hozzá bukókeret az érdekelne
Vasarnap fogok lebontani egy 638-as,elegge leharcolt allapotu.Nekem csak a fotengegy kell belole,a tobbit hulladekarban eladnam.imlov@freemail.hu
Igazolom, én is láttam ilyen csodát, egy asztalos és egy informatikus valódi, tényleg gyönyörűen megmunkált fa házba rakta bele a P. IV-est. :-)
A Mistralnál kapható a Karinthy F. úton.. tényleg nagyon szép.
De azt ők szerintem elsőre összerakták :-))Ne izélj má...olvasom a sztoridat,
majdnem leestem a székről..
üdvi...
Már egy szemfüles szocis felvásárolta tőlem.
sziasztok:)
hjó volt végigolvasni a vitát, hogy megéri e megvenni tőlem 120.000 ért a twinsportot:) nem vagyok naiv, csak láttam hogy mi volt benne, és pl,: én még olyan hibátlan cromos kipufogókat ami rajta volt csak a boltrban láttam. ujra lett furva(58.25), csapágyazva, elektronikázva, fényezveaz egész moci, kb 100 km volt, benne. frissen müszaki, rendszám, stb...
bátran adtam rá egy hónbap garit, mert ami jó az jó. és bizom a munkámban, és a társaim munkájában. hiába jawa, ez is tud hibátlan müködést produkálni.
sajátomat most raktam össze eddig van benne 400 km , elöl mz tárcsafék, és lekopogva semmi gond vele. svéd királyi csapágyak:), friss fúrás, teljesen átkötött elektronika, uj megszakitó, kondi, gyujtótrafó, izzókészlet, fénezés, stb.... ez mind kb egy százas lenne, ha egy két cucc nem lett volna ingyen. a moci hoz ingyen jutottam. tehát ha veszek egyet 25 ért, azt felujítom, és eladom 120.000 ért ami hasonlóálalpotban van, akkor szrintem még munkadíjat nem számoltam fel. én most a sajátommal horvát irányában fogok menni még tengert nem látok:) én ennyire meg merek bizni abban amit egy asztalos és egy informatikus rakott össze.
Tibi
Apropó nincs véletlen egy búkókereted??? Az alkatrész mocihoz vevő lennék rá.
Én is ilyet vettem 25ért forgalmival...
A srácnak gondoltam a váltó hibás helyett, ha úgyis szét kell húzni a blokkot és egyébként van 125 je akkor inkább ezt vegye mert akkor ez tényleg fel lesz újítva...
Azért miattam ne vesszetek össze, pláne hogy ma telefonált a srác, hogy mégse menjek megnézni mert közben a haverja szerzett vevőt és az már el is vitte a motort 125000-ért. Ezzel pont került a történet végére, így marad a további keresgélés.
Nem tudom kinek címezted az üzit, de én mindenesetre megkukkoltam, pont ilyet vettem huszonötért,alkatrészbányának, annyi külömbséggel, hogy azon volt rendszám is.Korrekt papírokkal, forgalomból ideiglenesen kivonva. Egy ilyen gépet érdemes felújítani, ha a króm mindenhol rendben van. Ugyanis nem a festék a drága.
Köszi, de lehet hogy pontatlanul fogalmaztam. Nem a keresztirányú méretre (nyomtáv), hanem a hosszirányúra. Valahol úgy 22 centi körül van nálam, de majd pontosan megmérem.
Meg fogom mérni, de a középső tartó hosszának függvénye ez a méret vagyis a nyomtáv diktálja..
A baj nem ott lesz, menj ki rodeózni egy-két órát egy dimbes -dombos terepre és meg fogod szokni a háromkerekűt.Lényeg, hogy sokat menj oldalra dőlő úton is, ami hepe-hupás.Pár óra gyakorlás olyan eredményt hoz, mintha kerékpárral elengedett kormánnyal pedáloznál.( ez oldalkocsinál lehetetlen) Majd rájössz, hogy a szitáló kormányt nem kell görcsösen tartani, a gázzal kell stabilizálni a gépet, vagy vissza, vagy rá....Régen mentem egyedül rossz úton a géppel, ma nekem is sikerült beszitáltatni.Csak engem már nem zavar,mert ki tudom venni belőle és az úton marad..Gyakorolj!!
Vagy gyere ide, próbáld ki az enyémet,hogy megnyugodj, mert annál jobb a tied sem lesz..
üdvi..
Hali!
Eszembe jutott az oldalkocsival kapcsolatban egy dolog. Meg tudnád mérni, hogy nálad mekkora a távolság az oldalkocsi és a moci hátsó kerék tengelyvonala között? Nem tudom, hogy ez az érték mennyire számít a moci viselkedésében, csak felmerült bennem, hogy jelentősége lehet.
A bukókeretért adok egy 10est :)
akkor már csak 40. :)
http://www2.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=177992&command=ugras&screenwidth=1024
Én a helyedben megnézném. Hátha aranyat ér.
Honnan veszed azt a szamárságot, hogy szegény én, felkaptam a vizet ? Senkiről sem állítom, hogy hülye.
Ezen a fórumon is, és általában alkotmányosan is szabad a véleménnyilvánítás. Korlátoztam én valakit?
Ha a jövő valaki számára fenyegető lehet az bizony elég kellemetlen :-).
Ez a dolog most nem a szakértelemről szól, hanem arról, hogy valaki a közeljövőben jó üzletet köt, vagy nem.
Az a drága, állítólag felújított gép, bármikor bekrepálhat, ahogy a másik is megtette generál után.
Mivel cirka húsz évvel több a tapasztalatom az itt csevegők többségénél, csak utalni akartam a hatalmas gazdasági kockázatra. A garanciát használt jármű esetén jogszabály írja elő. Persze ettől eltérően is meg lehet egyezni. Aztán ha gond van, lehet vitázni a garancián, meg lehet egymásra mutogatni, vagy pereskedni. Szóval ezt a gari dolgot én már nem eszem meg.Az számomra mindíg különös és gyanús, ha valamit közvetlenül a felújítás után eladnak.
Aztán annyi minden van még , amire pluszban költeni lehet...Gumik, például,aztán mikor a külsőt leszereljük, akkor derül ki, hogy az abroncs, ami kívül ragyog, belül rohad.Lelünk benne használhatatlan tömlővédő szalagot, és tizennégy éves belsőt amit naná, hogy cserélni kell.Aztán kerékcsapágyak, telók, akku, fékek, bowdenek lánckerekek, láncok.. Szóval, annyi pénzért mindennek nagyon rendben kéne lennie.
Na, ez a téma is már lerágott csont.
Hali!
Nem kell felkapni a vizet full :) Azert mert nem egyezik a velemenyunk, az meg nem azt jelenti hogy hulye vagyok az egeszhez, es amit mondok az romlott. Nem vonom ketsegbe a szakertelmedet, es maset sem.De szerintem ez egy forum,ahol barki velemenyt nyilvanithat, es mindenki leszuri maganak a leszurendot. Azert jo,mert tobben vagyunk, tobb tapasztalat es informacio.
Nade a temahoz vissza. Matya, eleg durvan szamoltal,mert az a 70%-t kicsit sokallom. Persze ha arra veszed a motort hogy alljon a garazsban akkor ok,de ha jarni is akarsz vele,akkor kolteni kell ra mert NEM JO. Ne felejtsetek hogy a hiba elojott elott 93ebe kerult,ami 32e forintnyi kulombseg. Arrol sem szabad elfeletkezni ha mondjuk Shoo 1 honappal elotte megveszi ezt a tuti motort, szepen beut ez a hiba,es minjart egy 20-30 plussz,es mindjart nem allunk olyan jol.Semmi sem tuti,barmi beuthet barmikor. Azert mert most valtohibaja van, nem azt jelenti hogy mar soha semmi nem fog elromlani rajta.Persze ez a dragabbiknal is igy van,mert Murphy nem mondott hulye dolgokat.
Fullkopy! Most ez mi volt? "Ha nem hallgat rank akkor megbanja" Ez most fenyegetes,vagy riogatas? Eltokelted hogy az a masik motor velejeig romlott?
De a lenyeget nagyonis felfogtam. En azt tartom hogy legyen vm picit dragabb,de jo legyen. Az ar miert lenne irrealis?Egy szep kinezetu,jo motorikus JAWA 100-110e kozul mozog. namost ez azert nem ter el annyira tole. Miert kellene szetszedni? Mukodjon megbizhatoan es kesz. Ha vm meg mukodik akkor miert b@szo+ni?
Szerintem tobb minden szol a dragabbik mellet: Szebb kulso,szinte helyben van,felujitott SK alkatreszekkel(egyetertek hogy nem lehet tudni mi tortent,mert ha az ember nem a sajat szemevel latja akkor az nem tuti),garancia,nem megy ido es penz a kezdeti javitasra,stb.
No lehet tovabb vitatkozni, sziasztok(bocs ha kicsit hosszu voltam)
Én is azt ajánlanám,ami normálisan renbe van pakolva. Én még kb 2 éve vettem a motoromat (meg lehet nézni milyen állapotban,a cikkek közt ott van még vhol az enyém is) 50 e Ft-ért. Azóta sztem 100 e Ft ráment tavaly, és még majdnem 40 idén. De ha vkinek eladnám nem adnék rá 1 hónap garanciát,pedig most kifogástalan az állapota. (kivéve a festés)
Szia!
Szerintem mélyedj el a hétvégére a hirdetések között, nem csak ez a két motor eladó a világon.
Egy műszaki vizsga nem nagy kunszt,ha ok a gép, kts-ben se sok.
Legalább motorozol egy kicsit a hétvégén:-)
Attila
Szia,
Ha a drágább moci tényleg jó akkor szerintem megéri.Nézd én 70ért hoztam el az enyémet amiről a tulaj azt állította hogy teljesen felújított (főtengely, csapágy , hajtókar ,dugó , gyűrü.).Na ehhez képest 700 km múlva szétesett.Ami látszott a főtengely ütött mint állat , a közép csapágyak kivételével minden csapágy gyári korának megfelelő(el tudod képzelni) Utángyártott magyar dúgó ideje korán széthajtva(nem én voltam az tuti).Ja és a lényeg hogy főtenely ütése miatt a labirint ház szétverte a blokkot a csapágyakat és saját magát.Szóval 61500+ csapágyak (14e Koyo) mire rendebe lett téve.12e volt a fényezés 25e ért vettem egy másikat alkatrésznek + apróságok (kb 10).
Na gongolom ebböl látszik ,hogy ha tényleg jó akkor a 125e simán jó.
Azt felejtettem megkérdezni, h ti milyen árat tartanátok reálisnak a két motor esetében? Mi az a maximum ár amiért még „megéri” jawat venni?
Ha megnéztem a motort, akkor írok még pár sort róla aztán majd eldöntöm, h mi legyen. Az igazság az, h már mielőtt a fórumba írtam volna is bizonytalan voltam, most meg aztán egyenesen nem tudom mit csináljak. Csak egy dolgot tudok, h egy héten belül működőképes motort kell vennem. Persze ha hamarabb elkezdek keresgélni, akkor…………., de mivel a múlt héten Államvizsgáztam így nem nagyon volt időm rá és most itt állok motor nélkül. Az az egy biztos, hogy ha több időm lenne akkor inkább egy hibás motort vennék, mert szeretek szerelni, és osztom azt a véleményt, hogy csak az biztos amit az ember maga csinál. Azokat a motorokat amiket eddig néztem szinte kivétel nélkül műszaki nélkül árulták, úgy hogy egy két évet álltak anélkül, h beindították volna őket. Ezeket lehet olcsóbban megvenni, de ezek a legnagyobb lutrik is. A motorját még megcsinálom, de a váznak és a tanknak a festésénél nem tudnám kikerülni a szakmunkát. Azért azt jó, ha fényező csinálja. Ami viszont nem két fillér. A krómozásról nem is beszélve.
Nagyon remélem, h egy héten belül én is a jawasok táborához csatlakozhatok, addig is köszi a tanácsokat és a hozzászólásokat, sokat segítenek a döntésem meghozatalában.
Szóval szerintem könnyebb egy blokkot rendbehozni, mint a külsőt.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|