:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Csepptankos Jawa kerék újrakrómozott, újraküllőzött, újracsapágyazott de használt jó krómmal eladó. 16 colos.
7000 ft.
Ha lecseréled elektronikusra, akkor is meg kell tanulnod a gyújtás működés elméletét, mert muszáj ezeknél a gépeknél érteni hozzá, mivel kedve szerint bármikor meghibásodhat. Az elektronikus gyújtás gondozásmentesebb, az tény. Csak a gyári annyiba kerül, amennyiért kapsz egy gépet kompletten , lelakva. De ha kicseréled erre, még kevesebb lesz a lehetőséged az országúti javításra, ha baj van, miután nem vagy elektromos szakember. Legalább arra a szintre kéne eljutni, hogy a gyárira ( eredetire ) vissza tudd alakítaniha kell, nagy hirtelen.Nagyon nehezem kivitelezhető ismeretek nélkül...
Szerintem először tanuld meg a beállítást tutira, persze nem rudas mércével, hanem indikátor órával. Ha belejössz, lehet, hogy inkább havonta gyújtást állítasz, minthogy átalakítsd sok pénzért. Én is csak azért gondolkodom a az átalakításon, mert az oldalkocsi miatt tükörből kell a gyújtást és a megszakítókat állítani.
Miből gondolod, hogy a beállítás, amit a könyv szerint csináltál, nem tökéletes?
Hogy ki tudná megcsinálni ? Ha visszaolvasol kicsit a fórumok közt , van itt, aki motorszerelő, vagy aki már csinált ilyet, csak le kell vadászni az előzményekből a telcsi számukat, mert nyáron itt nagy pangás van. Séróból, aki érti az átalakítást : Peti 74 saját tervezésűt használ , pdaranyi a gyárit vette meg, Doki motorszerelő,talán vállal ilyet, Matya esetleg állásfoglalással segíthet, mert sok mocit szerelt hobby szinten , stb.
Egy biztos, a motort szezon előtt kell felkészíteni, mert ilyenkor már mindenki motorozik. A diákok otthon vannak, nem a suliban vagy a koleszban, nem mindenkinek van otthon net, tehát kevesen lettünk hirtelen.
Nem érdekel valakit egy Mustang blokk ?
Fullkopy,
Köszi , hogy válaszoltál. Ilyen leírásom nekem is van (kinyomtattam)Ezek alapján be is állítottam úgy,hogy jelenleg működik, azzal járok dolgozni.
De.Úgy érzem nem tökéletes.Lehet, hogy az egész alaplapot elforgattam valamerre, vagy nemtudom.Gondoltam hátha van valami tuti tippje valakinek.Esetleg lehet, hogy le kellene cserélnem elektronikusra?
Mennyibe kerülne? És azt ki tudná nekem megcsinálni? Vagy nem nagy ördöngősség?
Jó sok kérdésem lett hirtelen.:)
Sorry, ha túl hosszúra sikeredett.
A szakirodalomból letöltheted a gyújtás beállításának módját, nagyon szabatosan, közérthetően van megfogalmazva.Szerintem annak alapján egyedül is meg tudod csinálni. Ha ennek elolvasása után adódnak problémáid, biztos segítünk. Miután elég gyorsan elhasználódnak a megszakítók, nem ártana megtanulni a dolgot.
HyGY.
Írtam neked mailt,de nem ment el.Mi lehet az oka?
furfarag!
ennek a tárcsának kellene a pontos méretei. Elküldenéd nekem? Előre is köszi
Nem sok :)), olyan 30ezerből meg is van a papírmunka...:)))
Én ezért adtam el az enyémet.Még plusz, ha meg is kell csinálni rajta ezt-azt.Már nem éri meg.....
Torpe: Milyen motor gyujtasat akarod beallitani? Fent az oldalon ha megnezed a szakirodalom menut ballra, akkor ott sok tipushoz talalsz szerelesi konyvet, konkretan nekem 638 van ahhoz van szerelesi konyv, amiben benne van, hogy mikent kell beallitani a gyujtast.
HyGy
Hali!
Megjott a motorkulim. Regi rendszam van rajta, meg nincs muszaki. Mennyibol tudom ezt forgalomba helyeztetni szerintetek cakkom pakk?
HyGy
Sziasztok!
Teljesen kezdő motoros vagyok és van itthon egy 350-634-7- 14 es gép pontosan. Műszakira készítem éppen, és az lenne a kérdésem, hogy nem e tudna nekem segíteni valaki egy hozzá való szerelési könnyvvel? Előre is köszi!
hali,
Eléggé el vagyok keseredve. Azt gondoltam, hogy majd ittezen az oldalon segít valaki beállítani a gyújtásomat pipec módon,vagy legalább elirányít valakihez, de sajna nem így történt. Még csak nem is reagált rá senkise.:(( Szomorú vagyok.:(
De azért maradok töretlen rajongója és rendszeres olvasója az oldalnak. Nagyon tecccik.:)Sok hasznos dolog elhangzik itt.
Hülyék, vagy nem hülyék , ez van ha a szabályok szerint jár el a vizsgáztató.
legyetek erősek: német barátomtól tudom, hogy még gumit is csak olyat (gyártó, tipus, méret) lehet felrakni a gépre ami az adott mocihoz jóvá van hagyva. Innentől fogva ne csodálkozz hogy az MZ tárcsfék nem egészen OK a Jawára. Ez a törvény (EU) (is)
Sziasztok!!
Meg tudná valaki mondani nekem,h a 638-as tankján mekkora a benzincsap? (a hollander átmérője? /pl.:10×1-es/)
tényleg,képet tusz róla küldeni?
Sztem egy kis plussz pénzért el lehet intézni...
hülyék ezek? nemhogy örülnének, hogy hatékonyabb fékrendszer van rajta...!
Az engedélyeztetést felejtsd el, ugyanis az elmondottakon kívül regisztrációs adó megfizetése is feltétele, az meg jawanál valami 70e Ft lenne... inkább a visszaalakítós variáció. Vagy vidd el máshova. Pl. valami falusi autószerelőhöz, akinek van vizsgáztatási joga. Múltkor láttam valahol a Camponánál is ilyet, családi ház, két garázsbeálló, "KFF kijelölt vizsgáztatóhely" felirat. Ilyesmi van Etyeken a benzinkútnál is.
Vagy csak menj vissza ugyanoda, lehet, hogy valami lazább csóka lesz műszakban, és simán átmegy. Nem egyformák.
Vizsga nélkül csak olcsóért.Az esztétikai állapot durva osztó. Vizsga nélkül a ronda max. 30 körül. Vizsgával a szép akár 100 körül.
+ - 30 % eltérés is lehetséges.
Üdv mindenkinek!
Sajnos meg kell válnom 638-as Jawamtól,de nem tudom az árakat,ezért kérem a segítségeteket.
A paraméterek:87-es,sárga,új,gyári kupplung(minden része,de még mindíg rángat néha),primer lánc,kisfogaskerék,szekunder láncvédő,aksi stb.A vizsga lejárt,de bármikor levizsgáztatom,minden működik rajta,a gyújtással sincs probléma,pedig megszakítós.
Állapota a korának megfelelő,műszakilag megbízható.
Mennyiért lehet eladni szerintetek?
Köszönettel:
Gyuri
Nem volt eddig ithon a digitális fényképezőm, de küldhetek képet ha érdekel.
Van valakinek Jawa Mustang-ja
Ja kiflik azok nekem sincsenek plusszban azt szerezz valakitől, vagy ha neked jawa kifli van benne akkor az is jó.
Adok kölcsön első kereket ,telót meg féket meg mindent ami kell. Én Budapesti vagyok ha az megfelel.
Az enyém is ilyen,de én olyan helyre vittem,ahol nem foglalkoztak vele. Esetleg kérdezd meg,h "nem lehetne-e vhogy elintézni" v hasonló. Sztem fölösleges engedélyt kérni rá,m sok idő,és rengeteg pénz lenne. Én megpróbálnám azt,h adok egy kicsit többet,de kapjak műszakit. Ha egyáltalán nem sikerül,akkor addig visszacserélném az eredetire ,de cs műszakira.
SEGÍTSETEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tegnap vettem egy MZ tárcsafékes 638-ast. Nemrégen járt le a forgalmija, úgyhogy elvittem műszakiztatni. Ott viszont szóvátették az átalakítást illetve, hogy nincsen engedély rá.Az engedélyt viszont nem könnyű megkapni.A Felügyeletnél azt mondták, hogy csak komoly méretezési ill. számítási vizsgálatok alapján bírálják el, de nem biztos, hogy engedélyezik, mert fékre nem igen adnak ilyen engedélyt.
Valaki volt már hasonló helyzetben?
Én teljesen nyugodtan vettem meg így a motort, mert sok olyan jawaról hallottam ami így volt átalakítva.
Még azt is ajánlották, hogy a vizsga erejéig cseréljem vissza a régit, de az a rendszer sincs meg, csak darabokban(hiányosan). Tud valaki tanácsot adni mit tegyek?
Már az is felmerült bennem, hogy visszaviszem a motort, de nagyon messziről hoztam el (~200 km).
Köszönöm a választ. Ezekszerint eme információ nélkül durván túl töltöttem volna. Olyan 180 ra saccoltam. Hiába, nem egy műszer a szemem se...A kevert olaj pedig magyarázat lehet arra, amit most csinál a jószág, olyan, mintha nem hogy kevés lenne benne az olaj, hanem egyáltalán nem lenne benne. Ezekszerint túl híg most.
Kössz a válaszokat. Nem Jawa hengerfejről van szó, hanem egy ES 125/1 hengerfejről. Megkérdezem az MZ fórumba, hátha van valakinek egy használható hengerfeje.
Öregapó, a JAWA 634-8 első teleszkópvillába 140cm3 lengéscsillapító olaj kell. Nyáron 100 cm3 lengéscsillapító olaj és 40 cm3 motorolaj kell. Ez +5 fokig használható.
Hello öregmotoros! Látom még megvan a motor. Azt hittem már eladtad azért nem küldted az oldalkocsiról a fényképet.
Szevasztok! Jawas szakik hol vagytok? jawa 350/638 kuplungkosár O gyűrűtől kifelé haladva mivel kezdődik fémlemezzel vagy kuplung betéttel.VALAKI SEGÍTSEN!
Jawa mustang ja van valakinek??
Szevasz!
A tel. számom:06/30 2622531
Érdekel,légyszives telefonszámot küldeni.
Szevasztok!
Van egy eladó oldalkocsis 638-as jawam.
87 -es évjáratu zöld forgalmis ,müszaki nincs rajta.
35- ezret kérek érte.
Pannonia, danuvia csepel csere érdekel.
Ja a moci baranyában van.
Üdv mindeniken. Volna valaki aki müködöképessé tudja tenni a 250-es cezetemet? Nekem sokat megérne. Lehetöleg B-A-Z-MEGYE. Elöre is köszönöm. 06702449384
Elvileg lehet szabadtéren is térvédelmet csinálni, nem radarral( a radar impulzusokat az ember nem veri vissza, legfeljebb ha ultrahang nyalábbal pásztáznánk, de más miatt az se lenne nyerő), de lehet. Csak nagyon érzékeny, sok a téves riasztás.Viszont a csomagokat, ha rögzítve vannak a mocihoz, védené egy rázkódás érzékelő. Az sajnos érzékeny lenne a szélre, de talán be lehetne állítani egy olyan határértéket, hogy a csomag kicsit erőssebb piszkálása riasztana, normális szél pedig még nem.Azért elgondolkodok a térvédelmen is, hátha kitalálok valamit.
Ha kapcsolnánk hozzá egy radar egységet,és úgy álítanánk be,hogy a hatósugara a csomagokra is kiterjedjen??
Szerintem is sort keríthetnénk végre a risztóra. A gyári cuccok szerintem drágák, nem is mindegyik megfelelő.A legegyszrűbb riasztó egy reléből, egy elrejtett kapcsolóból és az oldal, vagy közép támasz által működtetett mikrokapcsolóbol állna. Ez védne az eltolás ellen, a leszerelgetéstől sajnos nem. Viszont majdnem igyen van. A tapogatás elleni riasztó már kicsit bonyolultabb, de még mindig nem egy nagy durranás.Én egyenlőre csak a mikrokapcsolóst teszem fel. Ha lessz érdeklődés, kereshetünk, vagy csinálhatunk egysrű kapcsolást.De még a gyári cucc is olcsóbb, mint az ellopott alkatrészek, vagy motor értéke...A másik ötletemet hogy hogyan védem majd a motoromat nem írom le, mert egy bizonyos kissebség érzelmeit sértené.Annyit elárulok, hogy egy puska szerepel benne.Nagyon fáj az általuk eltulajdonított ETZm emléke. Horgásztam, beáltak autóval közém és a moci közé. Nagy zajt csaptak. Három percig bírtam, utánna kerültem meg az autót. A motor már nem volt ott.
öregapó!
Köszönöm a válaszod.
Azért kérdezgetem,mert nemtudom eldönteni hogy áldozzak-e a riasztóra némi pénzmagot.
Szerintem ha kibeszéltétek az elektronikus gyújtást,erre is sort keríthetnétek a Motor elektronika rovatban:-)))
Mult nyáron a hátam mügül lopták el a mocimat,mert a láncoláshoz szükséges időt sajnáltam.Ha egy kattintással kapcsolhattam volna a risztót, ma MZm lenne még. Az ismerősöm Simóját éppen teherautóra akarták rakni, amikor előkerültünk. Annak a kereke láncolva volt, csak nem oszlophoz.Segítettem egy másik ismerősnek, amikor elhagyta a láncának a kulcsát. Nagyon satnya vagyok, de az általam vitt erővágó egy pillanat alatt oldotta meg a dolgot. És akkor még nem beszéltem azokról, akik bementek egy zsuffolt üzletbe, mire kijöttek, motoruk ugyan volt, csak kissé hiányos. Szóval valami egyszerű risztó jól jön kis hazánkban, ahol mindent ellopnak, még az izzó vasat is.
Sziasztok!Feldobnék egy pár kérdést:Mi a véleményed a motorkerékpár riasztókról,szükséges,avagy sem?
Valaki vette e már hasznát,vagy sajnálta e hogy nincs.Esetleg valami történet?
Anyagköltséggel, munkadíjjal együtt 2200 Ft volt, ezek közül az előbbi a nagyobb tétel. /A bontott hengerfej nekem is megfelelt volna, de a környékünkön nem nagyon lehet gyorsan hozzájutni, más megoldás nem kínálkozott./
Nekem éppen most javították meg a hengerfejben a menetet ezzel a spirálos dologgal. A lényege az, hogy a megfelelő méretű acélspirált belehelyezik a menetbe, a gyertya beletekerésével az nekifeszül a menet falának és így rögzül. Helicoil a technika neve.
Tartósnak eléggé tartós lehet, a finn atomerőműben is használnak ilyeneket a hibás menetek javítására, ha jól tudom a gőzfejlesztőknél. (két egymás melletti furat perselyezését nem tenné lehetővé a viszonylag kicsit távolság, túlságosan elvékonyodna a köztük levő rész)
Ha pedig mégsem lenne hosszú az élettartama, akkor még mindig ott a lehetőség a perselyezésre.
Csere, kapható, cirka hat rugó .
Sziasztok A kormány csapágyra tud valaki megoldást vagy ötletet mert teljessen oda van. kösz
638-hoz vanak hengerfejeim, ha azzal van gond.
Perselyezni lehet, de nem érdemes tökölni vele ha bontott kapható.
A Balkán hengerfejem úgy lett megjavítva, hogy a megszakadt menet helyére nagyméretű gyertyameneter fúrtunk, ebbe készült egy vállas persely hatszögacélból ( hogy meg lehessen húzni) a hosszúmenetes gyertya pedig pont jó volt bele.
Ma már a rövid perselyt is biztonságosan lehet rögzíteni , amibe az eredeti gyertya jó.
Másik megoldás a feltöltés spéci pálcával, és a menet újrafúrása.Ez se olcsó.
A spiralos gyertyamenet javitas tokeletes,ha helyesen vegzik sohasem tekeredik ki.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|