hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Powerarc
válasz erre | email2005-08-07 11:27:16
Hali!

Megnéztem a képeket, és észrevettem egy érdekességet, ami a te mocidon másképp van mint az enyémen! Majd beszéljünk róla!
sorszám: 5070 (35086)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-07 02:29:55)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-07 02:29:55
Ilyen az oldalasom, ha érdekel valakit:
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034/11849540#2
sorszám: 5069 (35082)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-07 02:13:01)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-07 02:13:01
Szerintem jó állapotút ritkán. A bontásra vett Twinsportom krómos volt, de hasznavehetetlen./ 85-ös /
A használtcikk piac melletti motorbonciknál /Nagykőrösi út / vettem egy kifogástalan első krómozott sárvédőt , én szereltem le, azért maradt szép állapotban, mert a gazdája olajjal permetezte, és a por ráragadt.Ezt a műveletet sokszor ismételhette.. lényeg, potom pénzért megkaptam a szinte gyári állapotú elemet.Mondjuk volt mit lemosni benyával róla, én alul korszerű alvázvédővel lekonzerváltam. A többi a garázs és a krómpucc dolga lesz.
Melyik évjárat krómos? Nem tudom, asszem a twinek , 85-ben már igen, és a de luxe,aminek a tankja oldalt hatalmas krómmal van szerelve,( szinte ismeretlen.)/ ezek 12 voltosak, ilyenről bontottam/
A többiek is biztos hozzáfűznek valamit, én csak ennyit tudtam..
sorszám: 5068 (35081)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2005-08-06 14:13:57)

 
 
Cerberusz
válasz erre | email2005-08-07 00:26:57
Hali!
A katalizátor motorokra nem vonatkozik, csak az autókra. Pl:trabant wartburg, barkasz, de mire eljön ennek az ideje, addigra kihullanak a forgalomból. Veterán vizsgás járműveket meg nem hinném hogy b@szt@tnák ezzel kapcsolatban.
sorszám: 5067 (35078)
(előzmény: kzdeb, 2005-08-05 21:26:26)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2005-08-06 14:13:57
Fullkopy: Mennyire sűrűn lehet találni 638-asból krómozott sárvédős változatot???? Ja, és ez melyik évjáratokra jellemző????

Üdv. Attila!!!!
sorszám: 5066 (35049)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-06 00:27:59
Ha nincs lé újra, akkor érdemes lehet használtat venni, de erre könnyű ráb@.. Akarsz motorozni, vagy nem ?
Ha szeretsz legózni, jó a jawa.Ha egyszer rendberakod, meghálálja.Ha van rá lé, és szakértelem, akkor mire vársz ?
A katalizátor ügyében nem tudok semmit.Nem hiszem , hogy egy ilyen 2 hengeresnél szóba jöhet.
sorszám: 5065 (35037)
(előzmény: kzdeb, 2005-08-05 21:26:26)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-06 00:15:41
Asszem a Köhém kettőt ír elő.
sorszám: 5064 (35036)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2005-08-05 12:42:23)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-06 00:14:29
Az enyémen van egy kettéfűrészelt, tehát a bal oldal ott van.( gyárilag persze, hogy nincs, nem fogják az orrodra kötni, hogy ez nagyon borul, mert a nyomtáv nem jól lett eltalálva, se az ellensúly )
Így védi a bal lábamat sokmindentől, és szélesebbnek, robosztusabbnak látszik,szemből, talán picikét jobban tisztelik az autósok- hiszem én :-)
sorszám: 5063 (35035)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2005-08-05 12:41:00)

 
 
kzdeb
válasz erre | email2005-08-05 21:26:26
sziasztok!
következő kérdéseim lennének:
(lehet, hogy nevetséges valamelyik)
1.)mikor érdemes használt motort venni?
2.)egy ismerősömmel beszélgettem, hogy szeretnék "nagy" motort venni, megemlítettem neki a jawat. MIndenképp le akart róla beszélni. BEnzintemető,szerelhetőség, 2006. vagy 2007. évtől a 125ccm-nél nagyobb kétütemű motorokra elvileg katalizátor kellene. Tud erről valaki valamit?

köszi a válaszokat
sorszám: 5062 (35013)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2005-08-05 12:42:23
Akarom mondani bukócső :DDD

Ja, és eredetileg mindegyik 638-ashoz két tükör jár????
sorszám: 5061 (34987)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2005-08-05 12:41:00)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2005-08-05 12:41:00
Az igaz, hogy az oldalkocsis 638-asokon nincs bukócsű????
sorszám: 5060 (34986)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-05 10:38:55
Hogy a laza kormánycsapágy a manőverezést hogyan befolyásolja, azt nem próbáltam, de a szoros biztos csak rosszabb lehet.
Az oldalasra visszatérve, a lényeg kimaradt, ha sokat járnak vele laza kormánycsapággyal,akkor oválisra veri a két csésze a vázat, ahol a csészenyak van. Ezt már bajos javítani, nem elég a csapágycsere.Hogy még rosszabb legyen a helyzet, a kormánytengelyt befogadó vázcső eredetileg egymással párhuzamos két végét kifli alakban legömbölyíti, tehát az új csésze nem csak kotyog, hanem billeg is benne.
sorszám: 5059 (34976)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-05 00:27:14)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-05 00:47:43
Tudod, médiagenyánk már van, az egy nagyon népszerű ember. (Csiszár Úr :-))
Diplomagenyánk pedig akaratunk ellenére lett , rohadt pofátlan és gátlástalan, kötekedő és alattomos, kitartó, de sajna itt van.
Csak megjegyeztem a fentieket.
A többi nem az én problémám, szerencsére.
Mindenkit lefikáz,gyakorlatilag, akinek nincs diplomája, én csak eszköz vagyok neki, akit célponttá tett, de hogy van ez, hogy csak én reagálom le ?
Srácok, ébresztő, nektek tetszik hogy valaki a saját kedvenc fórumotokon fejetekre próbál tojni ?
Én azt hittem, hogy a diplomások érett, mértéktartó, inteligens emberek, de ez a pofa nem így néz ki..
Jó lenne, ha ismét a megszokott becsületes kör csacsogna itt a beilleszkedni akaró és képes újakkal...
sorszám: 5058 (34956)
(előzmény: hygy, 2005-08-04 11:40:13)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-05 00:27:14
A probléma oldalkocsisok kivételével jól kezelhető.
Miért a kivétel ? Mert hatalmas a plusz terhelés .
Tényeket nézve, az erőkar egyik vége az út, melyre rámutat az érintkező gomi felület. Aztán csak haladjunk a göröngyös úton, és kiderül, hogy az alsó kormány támcsapágy első része kapja a tarhelést, míg ekkor a felső támcsapágy hátsó része kap szintén terhet.
A rendellenes, nem szimmetrikus kopások ebből adódnak.
A leggyakoribb , egyenes haladási irány szintén domináns.
Nagyon keményen rájátszik az első fék használata. Ekkor ugyanis az történik, hogy ellentétesre fordul a terhelése a támcsapágyaknak. Mivel motoron nagyot elsőfékezni egyenes menetben sem túl jó ötlet,hát még ívmenetben, a gyakorlottak tudják, mire akarok kilyukadni.

sorszám: 5057 (34955)
(előzmény: garde, 2005-08-04 22:11:56)

 
 
garde
válasz erre | email2005-08-04 22:11:56
Én amikor kiválogattam a motorom akkor közben találkoztam olyannal aminek lötyögött a kormánycsapágya. Na azzal rohadt nehezen tudtam megfordulni...:-)
sorszám: 5056 (34940)

 
 
Sylwer
válasz erre | email2005-08-04 18:46:03
ötezerötvenöt!!!
sorszám: 5055 (34921)

 
 
TTibi
válasz erre | email2005-08-04 13:55:08
valaki nézze meg nekem hogy a tűsor hogyan és mekkorák helyezkednek el egy 638 as porlasztóban.

köszi előre is.

ui: sürgőőősss

T

sorszám: 5054 (34903)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-04 13:25:49
Igazad van. Engem nem kicsit irritál, hogy valaki állandóan az iskolai végzettségét emlegeti, mintegy hivatkozásképp, tudálékoskodik és minden lében kanál. Közben ontja a saját marhaságait, itt bombázza tévedéseivel a fórumot. Te hallottál már olyat, hogy egy kormány támcsapágy, ami be lett állítva,rögzítve lett, egyszercsak hipp-hopp megszoruljon ?
Mindezt úgy adja elő, hogy itt lobogtatja a tanári diplomáját. Egyszerűen undorító amit művel, ezzel akarja alátámasztani nem létező műszaki tudását.
Bocs, ha terheltelek. Már nagyon unom az öreget, kész orvosi eset. Ennyi volt.
sorszám: 5053 (34898)
(előzmény: hygy, 2005-08-04 11:40:13)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-04 13:15:53
Ezt bizony elnéztem.. bocsi, tényleg a gumira összpontosítottam. A Nagykőrösi úton a motorosoknál láttam egy oldalkocsit az udvaron, nem emlékszem benne van-e a kerék.. ha valaki jár arra, megnézhetné..
sorszám: 5052 (34897)
(előzmény: madjax, 2005-08-04 10:12:04)

 
 
Peat
válasz erre | email2005-08-04 11:57:48
Köszi az infó-t bombázni fogom őket, mert azért néha egyedül is szeretnék motorozni, de erre durva lenne két motort fenntartani.
sorszám: 5051 (34892)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-04 00:03:50)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-04 11:40:13
Sztem ertelmetlenul veszekedtek.
sorszám: 5050 (34889)
(előzmény: furfarag, 2005-08-04 11:23:22)

 
 
furfarag
válasz erre | email2005-08-04 11:23:22
Létre hozunk nektek egy külön topikot:Fullkopy vs Öregapó címmel:-)))
sorszám: 5049 (34888)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-08-04 10:47:35
Full, csodálatos elme vagy! Ismét eljutottál oda, hogy meghatározod, hogy egy nálad sokkal, de sokkal tanultabb ember mennyire ért a nműszaki dolgokhoz. Ítt nem az iskolai végzetségre gondolok, bár vagy hét-nyolc évvel többet töltöttem ilyesmikkel, mint te, hanem az elovasott, szakanyag mennyiségére, a szakmai gyakorlatra.Te viszont olvasni sem tudsz, mint kiderült. Például nem tudsz különbséget tenni a keveset, és a sose között, illetve a között, hogy valaki nem tartja tanárnak magát, vagy nem is tanított.A baropmságokról annyit, hogy aki gonolkodás nélkül rávágja, hogy egy csapágy, ha ferde erőhatásnak is ki van téve, a csészéje el tud mozdulni gyakorlatilag bármerre,a háza is meghatározhatatlan módon ki van verődve, az a kopás ellenére is meg tud szorulni, az nem tudja mi a csapágy. Az ilyen problémához komolyabb számolás lenne szükséges. De mint írtam, ez lényegtelen, hiszen majdnem tök mindegy, hogy a lötyögés, vagy a szorulás miatt csavarodik fel valaki a fára.Az, hogy te hogy szoktál vitatkozni, emberileg milyen szinvonalat képviselsz, jól látható abból, hogy már megint a másik féltől független dologgal próbálod lejáratni. Ez a gyújtás beállítás dolog például. Kíváncsi vagyok, te hogy állítasz be gyújtást minden eszköz nélkül, messze az otthonodtól. Ráadásul a történetnek csak egy részét említed.Azt elfelejtetted hozzátenni, hogy a gyújtásról kiderült, nem is az okozta a hibát,. és azt, hogy aki akkor segített nekem, az meglehetősen profi a témában azt hiszem még szerinted is, mégse tudtuk elhárítani a hibát két óra alatt se.Ugye, ha ezt így leírjuk, akkor rögtön másként néz ki a dolog. De így persze, hogy nem írod le, mert akkor nem alkalmas lejáratásra.A szerelési útmutatóval ne gyere, mert az leírja, hogy a kormánycsapágyat szakműhelyben javítsuk. Mégegysszer, a papírmizériákban csak annyi derült ki, hogy te nem tudsz olvasni, és nem tudod, milyen M.o. jogirendszere, csak betanultál pár jogszabályt, mint a papagály. Alkalmazni is körülbbelül ennyire vagy képes.Vedd már észre magad. Attól , hogy másokat ócsárolsz, nem leszel okosabb, ahhoz inkább olvasnod kelle, sokat, sok témában.Ha mégis elhiszed magadról, hogy valamit is tudsz, akkor nagyon sajnállak. Egy fórum kel neked, hogy bebizonyítsd magadnak, hogy érsz valamit? Ez bizony szomorú dolog, és tényleg csak sajnálni tudlak érte. A válaszodat tanácsolom, fogalmazd úgy, hogy a többieknek szóljanak, mert én meguntam, hogy a sérült lelkeddel foglalkozzam, tehát bármit írsz, nem válaszolok, mert el se olvasom, hozzád hasonló emberrel találkoztam eléggel, nem vagyok kíváncsi még egyre.
sorszám: 5048 (34886)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-04 01:22:37)

 
 
madjax
válasz erre | email2005-08-04 10:12:04
Hello Fullkopy!
Felhívtam a Gumakert, de ők csak gumit árulnak:(
Nekem sajnos a felnim van átrohadva.
Ha valakinek van 16x3,50 kereke jawara komplett vagy gumi nélkül kérem jelentkezzen.
További szép napot!
madjax
sorszám: 5047 (34882)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-04 01:39:41
A Gumaker telefonszáma Bp. szám
06-1 425 51 39

A felnit belül rozsdamentesítsd,kezeld le,
cseréld ki a tömlővédő szalagot, és a belsőt is.A küllők feszességét, állíthatóságát ellenőrizd.

A Csepeli Ipari Park területén van az üzlet, a hév végállomásától könnyűszerrel megközelíthető.
A beállításokat e-mail-ben megküldöm.
A rajz cseh szövegét pdaranyi magyarra fordította,a képen átírta, én annyit módosítottam , a saját gépemen hogy a motort nem menetirány szerint balra döntöm két fokkal, hanem jobbra. Nekem rengeteg próba után ez jött be. A többi stimmel. Használj a beállításhoz például fejre állított egyforma műanyag virágládákat, és zártszelvényt. A tégla és a tetőléc nem túl precíz, de jó lehet....
sorszám: 5046 (34881)
(előzmény: madjax, 2005-08-04 00:24:25)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-04 01:22:37
Szerintem téged hagytak kegyelemből élve a tanítványaid.
Hibáztak :-)
Ismét te személyeskedsz, mert erre futja csak a te csodálatos inteligenciádból.
Mikor veszed végre észre, hogy tök hülye vagy a műszaki dolgokhoz ? Itt ne akarj tanárt játszani, azzal már leszerepeltél annakidején is.
Illetve nem vagy túl őszinte, vagy következetes, mert azt is írtad már, hogy tanári diplomád van, de sose tanítottál.. Érdekes dolgok ezek.. A hazug embert hamarabb utolérik, mint.. bocsi, itt minden rögzítve van, visszakeressem , csak, neked ? amit te írtál ?
Teljesen leszakadok rólad, de annak az lenne a feltétele, hogy a baromságokat tartsd vissza. Ne írj ide olyat, amit egyszerűen nem lehet szó nélkül hagyni, mert akkora sületlenség. Mire játszod már megint magad, amikor a géped gyújtását sem tudod önállóan beállítani, arra is segítség kell?
Te nem vagy gyakorló műszaki szakember, még hozzáértő se, mit akarsz itt a véleményeddel egyáltalán ? Ugye nem akarsz műszaki dolgokban a hozzáértés hiányában állást foglalni ? Vagy igen ? Ezen nem csodálkoznék a te esetedben, de normális embernél igen.
Ezt a kormány dolgot ne erőltesd, ismét sikerült mellétrafálnod.
Gyengébbek kedvéért csak neked ismét leírom, ha a kormányt meghúzás után végállástól végállásig fordítjuk, és nem szorul, az már nem is fog.
Tényleg vannak köztünk külünbségek, például én még nem gyöpösödtem be, és nem akarok mindenáron szerepelni abban a témakörben, amihez tök hülye vagyok.
Ugye, most nem azt fogod írni, hogy a szerelési útmutatót nem úgy kell értelmezni, ahogy írva van..Ezt már a jog kapcsán a papírmizériákban elsütötted, nagy sikered volt..
sorszám: 5045 (34880)
(előzmény: Öregapó, 2005-08-04 00:22:44)

 
 
VentA
válasz erre | email2005-08-04 00:58:31
Sziasztok!
Lene a mocimall egy olyan probléma amibem ti segíthettek,egy 350(634-7-03)Jafárol van szó s csúszik a kuplung a Mátrába elég kelemetlen volt mit csináljak vele?
Előre is köszi.
sorszám: 5044 (34878)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2005-08-04 00:56:05
Újabb kérdés: Milyen sűrűn lehet olyan eredeti állapotú 638-ast találni, aminek krómozottak a sárvédői????
sorszám: 5043 (34877)

 
 
madjax
válasz erre | email2005-08-04 00:24:25
Helló Fullkopy!
Nagyon megköszönném :)
1.5 hét múlva utaznék, gumicserénél derült ki, hogy az oldalkocsi kereke használhatatlan:
Gáz!
Ha oldalkocsis vagy, van angol nyelvű velorex 562 alkatrészkatalogusom.
További szép napot!
madjax
sorszám: 5042 (34876)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-03 22:46:04)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-08-04 00:22:44
Szakadj le rólam Full! Először is, ha olvastad a dolog lényegét, akkor láthatod haogy balasetveszélyes helyzetekről volt szó.Ezen kívül,ha a kormánycsapágy kopik a jawában, kiverődik előbb utóbb ahol a csésze van, ha nem volt utána állítva, és lötyögött egy darabig.. Ha ezután passzosra meghúzod a dolgot, a csésze igenis elmozdulhat úgy, hogy hirtelen szorulni kezd a kormány.Lehet, hogy te nem tudsz róla, de ha a csésze tengelye elmozdul a kormányoszlop vonalához képest, a golyok szorulni fognak.Ha ebben a helyzetben megszorul a csésze, akkor megakaszthatja a kormányt.Gondold végig a dolgot. egy részén így túl nagy lessz a helye a golyóknak, a másik részén túl kicsi. Ha nem tud visszabillenni a csésze, mert olyan a kopás, hogy ezt megakdályozza, nem férnek el a golyók. Lehet, hogy tévedek ebben a dologban,és a kopás nem lessz sose ferde,ehhez már mélylélektan kell, de ami biztos, hogy te nem is gondolkodtál el a dolgon, csak rögtön írtál, hogy belém köthess. Ez nem igazán megfelelő hozzáállás, meglehetős lelki sivárságról árulkodik. Az autó szerelő bizonyítványodat, ha komolyan gondolod amit írtál, akkor valószínűleg kegyelemből kaptad. Én is adtam így, csak nem autószerelésből. ezt nem is állítottam sehol.Ha figyelmesen olvasod, amit írtam, akkor láthatod, hogy álltalánosséágban írtam a szakképzésről, a felelősség tudásról. Szóval csak mint írtam, ismét csak kötekedsz.Én azt a kérdést teszem fel, te miért csinálod, amit csinálsz? Mert rámutattam, régebben, hogy amit leírtál lóg a levegőben? Most törleszteni akarsz? Nem fog menni, mert kevés vagy hozzá. Neked csak a szád nagy, a tudásod kevés. Ezt bebizonyítottad a papírmizériáknál, csak a végén rádhagytam a dolgot, mert láttam, annyira nem értessz a dologhoz, hogy vitatkozni sem érdemes veled.légyszi ne folytasd ezt a stílust más fórumon is, mert abból megint szenélyeskedés lessz, ami nem igazán érdekli a többieket. Ráadásul a köztünk lévő különbségek miatt úgyis te huznád a rövidebbet.
sorszám: 5041 (34875)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-03 22:44:46)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-04 00:11:31
Itt a hivatalos szöveg :
( nem minősül átalakításnak :)

a gyártómű által rendszeresített oldalkocsinak motorkerékpárra történő felszerelése, amennyiben a motorkerékpár oldalkocsi csatlakoztatására alkalmas.

forrás:
http://www.kff.hu/dokk/main/valami/cmi-18.88953=18.82412;DN-43.196386=41.237771&23-237774=lc_goto&89446&
sorszám: 5040 (34870)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-04 00:07:47)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-04 00:07:47
A KöHém rendelet szabályozza azt, hogy mely motorkerékpárra lehet felszerelni oldalkocsit. Külön feltétel, hogy az oldalkocsi gyári tartozékokkal csatlakozzék az adott típushoz.
Tehát az oldalkocsi legyen rendszeresítve a kiszemelt motorkerékpárhoz, mert csak így építhető a kettő össze.
sorszám: 5039 (34869)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-03 23:57:09)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-04 00:03:50
A Közlekedési Főfelügyelettől azt a választ kaptam, hogy nyugodtan leszerelhetem az oldalkocsit, és úgy is használhatom a motorkerékpárt.
Arra a kérdésemre, hogy ez igényel-e valamely papírmunkát, azt a választ kaptam, hogy most éppen költözik a hivatal, egyik kerületből a másikba.
A dolog egyszerű. Bombázd meg őket te is egy e-mail segítségével, már tuti beköltöztek...

http://www.kff.hu/dokk/main/forum/cmi-18.88953=;DN-43.40002=18.304587;N=18.89453&68-303575=cc_click&82412&89446&

http://www.kff.hu/dokk/main/forum/cmi-18.88953=;DN-43.104973=18.89246;DN-43.106640=18.107292;DN-43.40002=18.89262;N=18.89453&67-82412=cc_click_single-88953&82412&;jsessionid=90CF09C9AC46CD4EFBA4933BEA539A9C

Erre a típusra szerelhetsz rendszeresített oldalkocsit, a beállításokat megküldöm neked rajzon, /velorex 562/ magyarázattal együtt, ha kéred.
sorszám: 5038 (34868)
(elözmény: B.A.T. (II.), 2005-07-31 20:55:25)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-03 23:57:09
Még egy érdekesség. Tegnap láttam egy ugyanilyen járgányt, de a motor bekötésénél elöl a blokk és a váz között egy vastag bakelit lap volt. Meg az első ferde rúd felső felső vége nem a váz blokk felőli oldalán volt (a hengerfejnél), hanem elöl.
sorszám: 5037 (34867)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-03 23:53:48)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-03 23:53:48
Én jobb szeretem ha stabil, meg az a helyzet, hogy nagymotorban ez az első járgányom és mindjárt 3 kerekű. Nem olyan könnyű megszokni.
sorszám: 5036 (34866)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-03 23:49:49)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-03 23:49:49
Már felajánlottam, hogy lefényképezem az enyémet, és beméretezem, hogy legyárthasd, de az az igazság, hogy nekem ott van, de tök laza. Tehát nélküle is meg lehet szokni a dolgot.
"Tanulni csak lassan, szépen, ahogy a csillag megy az égen" :-))
Szóval jó sokat vadultam vele dombos terepen, oldalra lejtő utakon,így bele lehet jönni...
sorszám: 5035 (34865)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-03 23:43:08)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-03 23:43:08
Ennek is alul van, de nem passzol a furatkép a felfogó csavaroknál. Meg úgy látom az elfordulás ellen biztosító füle sem menne be a helyére.
sorszám: 5034 (34863)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-03 23:38:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-03 23:38:28
A réginek a gyujtáskapcsoló helyén van a tekerentyűje, nem ?
sorszám: 5033 (34862)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-03 23:33:35)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-03 23:33:35
Sajna kormányszorítóm nincs eredeti, csak a régebbi típusra való. csinálta egyet magam, de az nem igazán jó, fel kell hajtanom egy eredetit.
sorszám: 5032 (34861)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-03 23:32:06)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-03 23:32:06
Egy mocis ismerősömtől kaptam. Igaz nem volt új, de nagyon szép állapotban volt.
sorszám: 5031 (34860)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-03 23:26:33)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-03 23:26:33
Jujj, az durva volt.. valami nyugdíjas lehetett :-) műszaki zseni..

Egyébként a kopása logikus, legtöbbet egyenesen mész, ha laza a kormánycsapágy, a golyók és a menetirány helyzete meghatározza a nyomvályút.
Kaptál már gyárit, vagy anélkül jársz?
sorszám: 5030 (34858)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-03 23:02:17)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-03 23:02:17
Az én mocimon mikor megvettem nem volt kormányszorító, ezt az előző tulaj úgy "kompenzálta", hogy szorosra állította a kormánycsapágyat....cserélhettem is ki....
sorszám: 5029 (34856)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-03 22:44:46)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-03 22:46:04
Csepelen vettem a Gumakernél az enyémet, ha megfelel, adok telcsi számot.
sorszám: 5028 (34854)
(előzmény: madjax, 2005-08-03 20:25:39)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-03 22:44:46
Nagy tévedés. Ha egy kormánycsapágy kopik, attól soha sem fog megszorulni. Hiszen nő a holtjátéka.

Az utánhúzás középtámaszon történik. Végállástól végállásig próbáljuk.
Ha ekkor nem szorul meg, máskor sem fog, hiszen nincs pl. hőtágulási tényező, ami bajt okozhat.

Elhiszem hogy valaha tanítottál, már megint hivatkozol valamire, de mást, amihez talán értettél is akkor.

Van egy kicsi autószerelő szakmunkás bizonyítványocskám is, többek közt.Pici hivatkozáska , nem gond , ugye ? , első , legalábbis részemről....
Nem akarok kötözködni veled, elég volt a szereplésed a papír mizériákban. Sajna ismét azt látom, hogy hozzászólsz, de nem értesz a dologhoz. Ezt minek csinálod ?
sorszám: 5027 (34853)
(előzmény: Öregapó, 2005-08-03 11:52:07)

 
 
madjax
válasz erre | email2005-08-03 20:25:39
Sziasztok!
Valaki tudna-e segíteni?
Egy velorex oldalkocsis Twin sportra keresnék 16"x3.50-es kereket.
Sajnos Szeged környékén még nem találtam ilyet:(
Sánta géppel meg nem tudok elmenni nyaralni.
Minden segítséget megköszönök:)
sorszám: 5026 (34842)

 
 
Peat
válasz erre | email2005-08-03 13:41:41
Teljes mértékben igazad van, egy hegesztés fáradását nehéz felismerni, és bizonyos kopások lehetnek végzetesek is. Én személy szerint kopott csapágyat élből cserélek, mert nem tanultam anyagismeretet, és nem tudom eldönteni, mit bír még ki.
De a többségnek azért van műszaki alapképzetsége is, ha jól tudom több gépészmérnök is van itt a fórumon.
sorszám: 5025 (34826)
(előzmény: Öregapó, 2005-08-03 11:52:07)

 
 
Öregapó
válasz erre | email2005-08-03 11:52:07
Szerintem nem úgy kel feltenni a kérdést, hogy szakképzett, vagy nem.Megfelelő ismeret anyagot meg lehet tanulni iskola nélkül is. Az iskola csak segíthet ebben.Attól, hogy valaki valamilyen sulit elvégez, nem biztos, hogy ért is hozzá. Én csak tudom, tanítottam szaksuliban...:((( A veszély abban van, hogy ha valaki csak részben ismeri a szakmát, könnyen vét hibát a legjobb szándék mellett is.az, hogy megcsinált száz motort, nem garancia arra, hogy a százegyedikkel sem lessz gond, ha olyan hiba van, amivel eddig nem találkozott. Például kellő szakismeret nélkül nem ismeri fel, hogy egy heggesztés el fog engedni. Vagy az említett kormány csapágy... Ha olyan mint a ETZé, nincs gond, de a jawánál már tragikus lehet a dolog. Ha olyan kopás van, beállhat olyan szögbe a csésze hirtelen, hogy a kormány megszorul. Aki nem tanult, olvasott elég mechanikát, statitikát, benézheti a dolgot, a hatást pedig el lehet képzelni.Én egyes felújításokat rábíznék megbízható emberekre, de teljes moci felújítást, átvizsgálást nem. Azt végezzék csak azok az emberek, akikhivatalossan is regisztráltak, felelőséget is vállalnak a munkájukért. Még egy: Sokan nem gondolnak rá, de ha egy laikus nyul a másik motorjához, akkor is tartozik büntető jogi felelőséggel, sőt még súlyossabban esik latba a dolog.Én nem is nyúlnék más fékjéhez, kormányához, legéscsillapítójához, ilyesmihez...Nem szeretek börtönben csücsülni.
sorszám: 5024 (34815)
(előzmény: Peat, 2005-08-03 10:34:30)

 
 
Peat
válasz erre | email2005-08-03 10:34:30
Igazad van, a felelőség óriási, de a lelkiismeretes szerelő,(szakképzett,vagy nem) megismerhető a munkájáról. Ha valakinek megnézed a saját motorját, arról el tudod dönteni, mennyire lelkiismeretes. Ezeknél a motoroknál nem áll fenn a suszter cipője mindig lyukas mondás.
sorszám: 5023 (34810)
(elözmény: B.A.T. (II.), 2005-08-02 23:58:02)

 
 
Peat
válasz erre | email2005-08-03 10:29:02
A váz alapvetően nem különbözik, csak az oldalkocsi felfogatásához a blokk elé fel kell csavarozni egy lemezt. Meg a motoron lévő jobb oldali indexeket ki kell kötni, és az oldalkocsiéra rákötni.
sorszám: 5022 (34809)
(előzmény: B.A.T. (II.), 2005-08-03 04:30:32)

 
 
B.A.T. (II.)
válasz erre | email2005-08-03 04:30:32
Van 1 olyan kérdésem, hogy mi a különbség az oldalkocsis 638-as, és a nem oldalkocsis 638-as felépítésében???? Pl. a vázuk különbözik valamiben????
sorszám: 5021 (34802)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu