:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Inkább az szokott lenni, hogy mindenki elmondja az összes lehetséges és valószínű hibát ami a tünetekből kicsit is következhet, aztán kiderül hogy valószínűtlen de triviális hiba volt.
Ennek ellenére jók ezek az ötletparádék, mert friss ötleteket hozhat be a gondolkodásba.
Ha már leveszi a kipufogót, akkor a légszűrőt is érdemes lenne leoperálni. Lehet, hogy nincs légáramlat, ami porlasszon. Amúgy a megoldást már valaki biztosan megmondta, csak Misi valahogy elment felette.
Próbáld meg beröffenteni kipufogó nélkül. Kiviszi a szomszéd ház falát, meg leesnek a madarak a fákról, (naggyon hangos) de ha indul, akkor ott a hiba.
Nem lesz benzines a kezem, ezt már néztem. Ktisztítom a karburátort és átvizsgálom a kipufogórendszer, amire Keri is utalt.
Lehet csak hétfőn érek rá ezzel foglalkozni más elfoglaltságaim miatt, de majd meglátom, igyekszem.
ü:Misi
Nem néztem át a kipufogórendszert, erre nem gondoltam.
Arra gondolsz, hogy eldugult, ezért a felömlőn visszafelé áramlik a forgattyúsházba a gáz? Átvizsgálom a kipufogót, nem mai darab és valszeg tele van olajjal, égéstermékkel vastagon berakódva.
Misi, légy szives takaritsd ki a karbit. A minimum problémákat zárjuk ki. Sajnos 1 honap alatt is lerakodhat benne anyag, vagy ad2 az uszó házból a forgatás (leszerelés) miatt kosz kerülhet a fúvókákba ami végzetes lehet indulási szempontból.
köszi
Tamás
Mint mondtam logikusan végig kell gondolni hogy is működik.
Persze senki nem úgy születik hogy ez megy neki, szóval semmi gond, de azért próbállak rávezetni a hibakeresési eljárásra, mert mint elmondták, látatlanan nem tudunk megoldást adni, mi csak ötleteket tudunk adni, de a hibát neked kell megtalálni.
(vagy hívhatsz hozzáértőt is :)
Ha belegondolsz a visszafújás jelensége normális, főleg lassú forgatásnál:
-FHP-ról indulva, dugó megy lefelé, szívónyílás nyitva, tehát ezen elkezdi kitolni a levegőt
-amíg le nem zár, a dugattyú
-ekkor kicsit sűrít a forgattyús házban
-majd kinyílik az átömlő és alulról felfelé áramlik a gáz
-alsó holtpont, dugattyú megindul felfelé
-Fentről visszaáramlik a gáz a forgattyús házba amíg le nem zár az átömlő
- elkezd kialakulni a vákuum amíg ki nem nyílik a szívó nyílás
- ekkor levegő áramlik be, de csak akkora térfogat amekkora a szívó nyílás és az átömlő zárása között elmozdul, ami jóval kisebb mint, ami a dugattyú, FHP-ról lefelé mozgásánál kinyom.
A 2T motor a levegő rezonancián alapul, ami csak nagyobb fordulaton fejti ki hatását, ellentétben a 4T motorral ahol annak minimális szerepe van.
A fenti gondolatmenetben van hiba, DE KÉREM MÁS NE MONDJA BE, erre Misinek kell rájönni, máskülönben nem érti a működést és nem, vagy nehezen találja meg a hiba okát.
Aztán majd azt is elmondom, valójában miért nyomja ki a levegőt.
Máskülönben kipufogó nincs eldugulva?
Esetleg kipfogó nyílás eltömődve?
Kipu nélkül próbáltad indítani?
Szia Misi! A labirintra azért nem gyanakodnék, mert a két henger ellentétesen jár, nincs térfogat csökkenés (kompresszió) a kettő között, azt elvben nem érezheted ha szelel a kettő között. Kifele jöhet levegő, mert ahogy irtad is a rés a dugó felfele menő irányban és a lefele menő irányban is ua annyit van nyitva. Én megnézném, hogy a szívó/kipufogó réseket hogy zárja nyitja, és hogy valóban jó oldali dugó van jó helyen a résekhez képest, mert a felirat lehet rossz. Kis valószínűséggel, de nem gép üti be. Ha befogod a karbi végét és megrúgod csutka gázon, nem lesz benzines a kezed?
Tamas
Akkor pedig jó kell hogy legyen, ez a jelölés eszerint cseh nyelvű (P pravy, jobb, L levy bal).
Utángyártottnál lehet angol jelölés is, akkor van a L/R (left/right azaz bal/jobb).
üdv.: R
Szia Keri!
Végigkövettem szerelés előtt a fázisokat. Ha nincs rajta jelzés akkor egyértelmű, hogy melyik jobb és bal.
Ahogy írtam, a motor mögé állva, a haladás irányába nézve a jobb a P, a bal az L. a nyilak a kipufogó nyílás irányába néznek.
Misi
Szia Tamás!
Kipróbáltam, nem jutott üzemanyag a hengerbe, ahogy az előbb írtam inkább kifelé nyomja a levegőt, mintsem szívná, ezért gondoltam a labirintra, hogy azon keresztül a másik oldalra jut a keverék, amennyiben nincs megfelelő tömítés, és onnan karburátor írányába is áramlik, igaz az a dugó éppen felefelé mozog. Lehet,amit írtam nem állja meg a helyét...csak próbálok magyarázatot keresni miért erőteljesebb a levegő kiáramlás, a szívás meg majdnem semmi.
Misi
A labirintra azért kérdeztem rá, mert nem voltam igazán körültekintő a szerelőpasztával való tömítéskor.
Megnéztem leszerelt karburátorral, milyen a légmozgás a hengerek mozgasakor( berúgáskor) a szívócsonknál. Egy vékony papírdarabot lógattam 1-2 cm-re a csonktól, a levegőáramlás befelé csekély viszint kifelé szinte elfújja a papírlapot, tehát szívás alig van , fújás annál inkább.
Miklósbácsi!
A karburátor kb 1 hónapot állt, benzin volt benne, akkor még működőképes volt. Ilyen rövid idő alatt is bekövetkezhet a folyamat? Nem gondolnám.
Üdv
Misi
A motoron ülve, jobb oldalon a P(jobb), bal oldalon L( bal) dugattyú van, a nyilak a kipufogó nyílás irányába néznek.
szia,
én sajna nem ismerem a 638-as blokkot, csak a 360-ast, azt gondoltam, egyeznek ezek a fődarabok még néhány évtized múltán is...
Most olvasom csak, hogy nem jut el az üzemanyag a hengerbe. Szerintem nincs jól karburálva, vagy olyan lerakódott olaj van a karbiban, amit már nem lehet kipucolni. Bele tud kövülni szó szerint. A fals levegő egy öngerjesztő folyamat, felpörög tőle a motor, szerintem kizárhatjuk. Kicsi az esély rá, hogy egyik henger se működjön. Ami közös bennük az, ami előttük van, én ott keresném a megoldást. Az a kompresszió is harmat gyenge, amit írtál, de indulnia azért még kéne.
http://www.futarmotorosbolt.hu/images/110412_09.JPG
Úgy tűnik mégis aszimmetrikus a dugó.
Tehát fordítva is be lehet rakni, és fel is lehet cserélni.
Misi vedd le a hengerfejet, és nézd meg merre mutat a nyíl, és hogy az R betűs jobb, az L betűs bal oldalon legyen ha arra nézel amerre a motor.
Apropó, fordítva nem rakhatta be?
Az ablak a szívónyílást nyitja, ha nem esik arra a helyre, akkor tényleg nem lesz szívás, és alacsony lesz a kompresszió érték.
Bár azért ha misi átforgatja és végigköveti a működési fázisokat, ahogy javasolták neki, erre rá kellet volna jönnie.
Hello, a 360/634-esnek ablakos dugója van, itt meg nem. Nekem nincs 638-asom, de a kép alapján a két dugó minimálisan különbözik.
Misi, a labirint ha bent van akkor azzal mennie kell, mégha kopott is. Más baj van...
Tamas
A felületeket megtisztítottam. A tömítést zsírral kentem meg. A szimeringek újak, látható sérülés nincs, nagyon ügyeltem , hogy szereléskor ne sérüljenek.
Erre én is gondoltam , többször is megnéztem , de nem cseréltem fel.
Úgy szereltem, ahogy Lajos írta.
Köszönöm Miklósbácsi!
A gyertyák újak, hézag rendben. Egyébként a hengertalp tömítéseket, hasonlóan szereltem, utángyártottal és zsírral.
Kábel nincs felcserélve, gyújtás megfelelő időben.
Köszönöm, kipróbálom!
A labirint szigetelés hiányossága, elégtelensége okozhat ilyen problémát?
Üdv:M
egyszer nagyot szívtam én is ilyennel, nekem sem pörrent, csak pöffent, aztán annyi... majdnem szétrúgtam meg széttoltam a gépet, mire berágtam, levettem a hengerfejet, és akkor esett le, hogy felcseréltem a jobbos-balos dugattyút, annyira kapkodtam az összeszerelésnél. gyors csere (persze akkor már henger le, új tömítésgyártás stb.) és aztán úgy ment, mint a Schaffhausen... igaz, én 360-ast használok, de a lényeg tök ugyanaz...
Misi, ne add fel. Ahogy írtad gyújtó ív van, feltehetően jó helyen, azért óvatosan forgasd körbe és nézd meg, hogy nincs-e a két hengeren felcserélve a kábel. Nézd meg melyik dugó van fent és hogy akkor indul-e a gyújtás amikor kell. Ha az jó, akkor teljes gáz fogd be a porlasztó végét és rúgd meg egy párszor, ha nem indul vagy nem lucskos a gyertya akkor nincs kaja, vagy abszolút nem szív be kaját. Ezt nézd meg, aztán mehetünk tovább.
Tamás
Amúgy a diagnózis alapján lehet gyertya / gyertyahézag is. Érdemes ilyen filléres dolgokkal kezdeni, mielőtt szétborítjuk a blokkot. Habár ha nem kap üzemanyagot, akkor csinálhatsz bármit a gyújtással... :-)
Nekem is a zsírral itatott papír vált be a legjobban. Bármilyen pasztával kentem, egy idő után mindig kitaknyolt valahol, pedig kulturáltan lett előkészítve, felhordva stb. ahogy a nagy könyvben meg van írva. Vannak ezek az után gyártott tömítéskészletek, olyat kell venni. Kicsit bekenni zsírral, ha esetleg nagyon hajszálvékony a papír, lehet kettőt alátenni. Nekem szerintem még mindig olyan van alatta.
Kritikus, de a papír elég önmagában, ha nincs elszakadva vagy nem sérült a felület, akkor az tömít, meg ha valami annyira kifújna hogy nincs szívás, azt észrevennéd.
Szimmering ha új, és ránézésre nincs meghorpadva vagy sérülve, nem kell cserélni.
Pasztát nem is érdemes, csak zsírba, vagy olajba beáztatni, mert a szilikontól beleszorul a henger a blokkba, saját bőrömön tapasztaltam :)
Én is megszívtam a ZE78 által említett hibát. A 638 hengerei nincsenek "lestiftelve" a blokkhoz, ezért el tudnak fordulni így a porlasztó előtti Al öntvénynél hamis levegőt szívhatnak. Helyes szerelési sorrend: először az Al öntvény felszerelése korrekt tömítéssel(készre szerelni a csavarokat meghúzni), utána következik a hengerfej csavarok meghúzása.
Még 1 helyen lehet probléma,ahol a szívócsonk és a 2 henger csatlakozik.Könnyen elfordulhat az egyik henger egy kicsit oldalra, és akkor ott tud falsot szívni.
Átnézem mégegyszer a hengerfejeket, bár alaposan megtisztítottam és újakat tettem nem tűnt fel , hogy maradt volna ott még egy megbújva.
Annyi olaj volt benne, ami a gyúrűk hengerbe csúsztatásához szükséges. Én is 3-4 rúgással mértem. Megmérem több olajjal.
Köszi!
Üdv: Misi
Nem kerül üzemanyag a hengerekbe, csak ha starterral beporlasztom, vagy benzint fecskendezek a suber mögé. Tömítés problémán gondolkodom én is, de ahogy írtam, papír tömítés és szerelőpasztát is alkalmaztam, a szimeringeket is átnéztem, bár újak , cserélem őket-hátha. Zégerek is a helyükön vannak. A megszakító helyett Hall jeladó van, és a szikrákat ellenőriztem, nem mondhatnám hogy intenzívek, de vannak és akkor amikor kell.
Jut eszembe: a hengertalp tömítés mennyire kritikus, ennél ugyanis nem alkalmaztam szerelőpasztát?
Köszönöm!
Üdv:Misi
Tévesen írtam: a hajtókar csapágyakat nem cseréltem.
Igen elírás volt( 3mm). A mérés kiszedett gyertyák, karburátor nélkül történt és nem üzemi hőmérsékleten.
Köszönöm!
Üdv:Misi
"... gondolom, 3 mm akart lenni, de ha tényleg csak 3 fok.."- jól gondolod, az általam készített elektronikus gyújtás, ha jól rakták össze, nem állítható be 3 fokra (a legkisebb érték kb. 2 mm)
Jaj, ez fel sem tűnt.
A kocsimat generáloztam 1 hónapja és pont így jártam. Beindult, de éppen hogy csak járt. Gyújtás a helyén a jelölésnél. Aztán kiderült, hogy a jeladó és a vezérmű tengely közötti műanyag tengelykapcsoló megolvadt, amikor besült a motor, és elfordult az egész, borzalmas nagy utógyújtást okozva.
Ja hogy fúrás sem volt. OK úgy belefér.
Mivel nem szív, logikusan valami tömítés még sincs a helyén, bár kis sebességgel forgatva a labirint tömítés üzemszerűen átereszt.
Az új szimmering is ki tud fordulni a helyéről, ha nem raktad be jól a zégert.
Ezen felül én előgyújtásra vagy csak simán megszakító, vagy trafó hibára gondolnék első körön.
Alapvetően a Jawa beindul még ilyen alacsony kompresszióval is, szóval 1ccm benzin a hengerekbe, és told amíg be nem indul :)
Öreg hiba hogy pont a főtengelycsapágyakat nem cserélted.
Nem bír el két fúrást még egy jobb csapágy sem, és összességében így többe fog kerülni, mintha most cserélted volna.
"az előgyújtás 3 fok" ... gondolom, 3 mm akart lenni, de ha tényleg csak 3 fok, akkor állítsd be 3 mm-re.
A végnyomás mérésének feltételei vannak: kiszedett gyertyák, teljesen nyitott porlasztó (ráhúzott teljes gáz)és lehetőleg üzemmeleg motor, amit most ugye, nem tudsz produkálni, ha nem indul.Számos hiba lehet az ok, nehéz így távolból kitalálni, a motor mellett állva könnyebb.
Jó munkát, üdv: R
A hengerfej tömítés jó? Láttam már olyat, hogy a benne maradt a régi, alig lehetett látni. És a dupla között kifújt a henger. A 3 gyűrű miatt a kompreszió nem szokot 8 alá menni, 20-30 ezer km után sem. Inkább csörög mint a háborodás.Mérni én 3-4 rugással szokta. kis olajat tegyél mind a 2 hengerbe és rugdost meg , nézd meg utánna mit mutat a műszer?
Ahogy Tamásnak írtam, úgy -ahogy ment. A mérő jó, és mind a két hengernél csinálja.
A hengernél a hangerfej előtt lépcső érzékelhető. Lehet, hogy annyira kopott a henger? De Akkor is előtte ment!
Köszönöm Tamás, hogy válaszoltál!
Igen , szét volt szedve, új csapágyak szimeringek,stb. összzerelve, tömítésekkel és hőálló szerelőpasztával.
A motort nemrég vásároltam, műszakira készítem fel. Tuladonképpen egy általános blokkfelújítás, kívétel a főtengelycsapágyazás, ez maradt a régi.
A motor működött, bár nehézkesen indult, de ha elindult ment. Most pedig ez van , amit írtam.
Ha kompreszió mérővel mérek a 638 jawa nak 9-11 bar nak kell lennie. Ott valami baj van, vagy rossz a komreszió mérő. Mind a 2 hengernél csinálja? Eddig jó volt a motor és most kezdte?
Főtengely szimmering hogy érzi magát?
Misi, a sűrítési arányt a sűrítési végnyomással ne keverd össze. A 6,5bar elégnek kellene hogy legyen. Más baj van. Nem volt szétszedve a blokk? Hogy jött elő ez a tünet?
Tamás
Sziasztok!
638-as kompresszió 6.5 bar, 1-2 pöffenés és leáll. Starterral is csak 2-3 mp-ig működik.
Oka lehet az alacsony kompresszió( a gyári érték 10,2:1)?
A karburátor szívónyílásánál nem érzek szívóhatást. A karburátor kitisztítva, tömítések rendben. Gyula bá gyújtása van rajta, az előgyújtás 3 fok.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv:Ugyanilyen problémával küzdök a 638-asommal most vettem meg nem olyan jól nézett ki de az eladó azt mondta a blokk most lett felújítva és trabant elektronika van rajta.Ennek ellenére alapjáraton úgy üzemel hogy a jobb henger szépen tempósan pöfög,még a bal mintha a dupláját pöfögné,és 2500-as fordulat fölött elkezd nagyon rezegni.Megpróbáltam a két henger gyertya pipáját felcserélni akkor is ugyanaz a jelenség és élvezhetően csak 70km-es sebességgel tudok vele közlekedni,és a balos kipufogóból ha megállok csöpög az olaj ezek ellenére is jól húz.Tanácsokat szeretnék kérni mielőtt tovább próbálkoznék.
sorszám: 24872 (135764)
( elözmény: lorincvagyok, 2012-07-13 22:01:56)
mire kellene,638 azt hiszem van
sorszám: 24871 (135763)
( elözmény: lorincvagyok, 2012-09-29 16:06:17)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|