hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

VentA
válasz erre | email2005-08-21 17:08:29
Sziasztok!
Jó árban érdekelne 12v-os 350 JAWA motorblokk lehetőség szerint minden alkatrészel.Ha kosaras az nem baj.
Köszi sziasztok!
sorszám: 5170 (35829)

 
 
VentA
válasz erre | email2005-08-21 16:57:50
Sziasztok!
Jó árban érdekelne 12v-os 350 JAWA motorblokk lehetőség szerint minden alkatrészel.Ha kosaras az nem baj.
Köszi sziasztok!
sorszám: 5169 (35828)

 
 
válasz erre | email2005-08-21 15:49:49
Eladó megmaradt cuccok!

SIMSON S51:
Vadonat új 51 es hengerfej 2500 ft
Vadonat új gyári 3 seb. váltódob 2500 ft
2 db gyári német henger jó állapotban dugóval 2500 ft/db
kuplung agy 1000 ft
fellújított első teleszkóp komplett 8000 ft
S53 as újszerű állítható hátsó teló 8000 ft/pár

ETZ
komplett első teló( sérülésmentes) 14000 ft
ETZ 250 váz (sérülésmentes) forgalmival tözskönyvel, beírható! 10000 ft
ETZ 250 váz sérülésmentes papír nélkűl 5000 ft
ETZ 250 közép stender 1500/db
ETZ 250 tank szép állapot 3500 ft
ETZ 250 kipuff szép állapot 2500 ft
első komplett lámpa 4500 ft
km óra 4000 ft
fordulatszám mérö 4000 ft
komplett 12V gyújtás megszakítós 8000 ft
250 es és 125 ös ülések, indexek, lámpák, sárvédők, villák, fesszabok, kapcsolók, tükrök stb... nagyon nagyon sok alkatrész!
HÍVJ INFÓÉRT!

SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093

E-MAILT OLVASOK!!! FÓRUMOT NEM!!!!
sorszám: 5168 (35825)

 
 
Juriij
válasz erre | email2005-08-19 13:58:17
Köszönöm a tanácsod!
Ki fogom próbálni.Ha megszűnik a
visszadurrogás,akkor a benzinszinttel
van valami hézag?
Üdvözlettel:Juriij
sorszám: 5167 (35754)
(előzmény: lajos, 2005-08-19 00:35:59)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-19 13:52:37
A 2 dugattyú súlya között ...
sorszám: 5166 (35753)
(előzmény: Peat, 2005-08-19 13:03:17)

 
 
Peat
válasz erre | email2005-08-19 13:03:17
Lehet, hogy már nem aktuális, de régebben irtátok, hogy a két henger között lehet súlyban diferencia, ami miatt nagyon ráznak egyes 350-esek. Nem lehet, hogy egy ilyen remegés idővel megöli a csapágyat?
sorszám: 5165 (35751)
(elözmény: hygy, 2005-08-15 22:14:33)

 
 
zsozso
válasz erre | email2005-08-19 00:54:51
sziasztok! keresek egy 350-es jawahoz jobb oldali hengert ,tömítést,dugattyút,csapszeget.segítsetek! köszi.
sorszám: 5164 (35732)

 
 
lajos
válasz erre | email2005-08-19 00:35:59
Kedves Jurij!
Beindulás után a swimmelőt lenn tartva magas benzinszintet tartasz a karburátorban akkor is csinálja? Ha megjavul a hibát a karburátorban keressed.
Üdvözlettel:Laci
sorszám: 5163 (35728)
(előzmény: Juriij, 2005-08-18 23:42:22)

 
 
lajos
válasz erre | email2005-08-19 00:21:23
Kedves Barkácsoló Motoros Társak!
Ajánlom figyelmetekbe a JAWAold.ru oldalt. Ötleteket lehet meríteni.
Üdvözlettel: Laci
sorszám: 5162 (35727)

 
 
Juriij
válasz erre | email2005-08-18 23:42:22
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni,mert nálam most megállt a tudomány.
Egy Cz350/634-esem van,
1978-as 6V-os,dinamós.
Az a tünet,hogy miután beindítom,
2-3 másodpercenként visszalő a karbiba!Én a gyújtásra gondoltam először,
de az a helyes értékekre van belőve.
Most lett trafó- és kondenzátor-pár cserélve.Menne műszakira,erre ez van.Lehet,hogy a tolattyú van elkopva a Jikovban?Erre tudok még gondolni. Segítsetek ki tanácsokkal kérlek!
Előre is köszönöm!
Üdv.:Juriij
sorszám: 5161 (35726)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 23:00:51
Kukkold meg, ami érdekel: A doboztartó az enyém, a többi lopott holmi :-)

http://kep.tar.hu/tar/galeriaim/50113560#2
sorszám: 5160 (35721)
(előzmény: hygy, 2005-08-18 22:20:56)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-18 22:20:56
Fullkopy: nem jottek meg. Hova kuldted? Kuld a hygy kukuc szocimotoros.hu ra.

HyGy
sorszám: 5159 (35717)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-18 19:22:46)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 19:22:46
pár napja küldtem neked ,képet, de nem reagáltál .
sorszám: 5158 (35709)
(előzmény: hygy, 2005-08-18 15:43:00)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-18 15:43:00
Hello!

Valaki mondta, hogy vannak fotoi jawa csomagtartokrol. Mar van egyem es alapvetoen tetszik. De hatha latok valamit ami jobban teccik. kuldjetek mar el nekem pls.
sorszám: 5157 (35701)

 
 
regesz
válasz erre | email2005-08-18 15:05:10
Szep napot kivanok mindenkinek, egy 125-os czetkam van amelybe, huvelyt, dugatyut es gyurut keresek, vagy egy hasonlo meretu uzemkepes motrot vaz nelkul! Segitseget es otleteket varok!
sorszám: 5156 (35700)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 14:29:58
Persze, csak a belsőket, a labirint jó, a hajtókarok kifogástalanok alul-felül, a maradék kettő csapágyhoz meg nem kell gépműhely :-)
sorszám: 5155 (35696)
(előzmény: Attis, 2005-08-18 12:46:07)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 14:26:48
Köszi !
sorszám: 5154 (35694)
(előzmény: Attis, 2005-08-18 12:46:07)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-08-18 12:46:07
Kossuth & társa:06/1 265 09 28
és:06/30 950 0804
vagy:
Szikszai Károly:06/20 941 3960
Peti erre a célra az utóbbit ajánlja inkább, mindketten láttak már jawa főtengelyt.
Nekem az nem világos, hogy középcsapágyat akarsz cserélni, többit meg nem??
sorszám: 5153 (35689)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-18 01:26:36)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 01:38:08
A könyvben szerepel, töltsd le a szakirodalomból a szerelési útmutatót, ez is benne van.
13. oldal rugózás, olajtöltet mennyiség, hátsó 47cm/3 lengéscsillapítónként.....

valamint 121. és 123. oldalon részletesen megtalálod a szerelés leírását is.
sorszám: 5152 (35680)
(előzmény: szxy6, 2005-08-17 18:43:43)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-18 01:26:36
A telcsi szám jól jönne.. köszi..
sorszám: 5151 (35679)
(előzmény: Attis, 2005-08-17 15:26:51)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-17 23:17:34
Haver nincs......, talán elő kéne kerítenem TTibit?
sorszám: 5150 (35670)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 23:10:16)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 23:10:16
Távolsági buszsofőr haver esetleg innen felétek és vissza ? Kamionos, esetleg ?
sorszám: 5149 (35668)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-17 23:06:39)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-17 23:06:39
Köszi, de messzi vagy.....
sorszám: 5148 (35667)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 23:01:34)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 23:01:34
Karbicsere.. gyere ide, adok kölcsön egyet.. próba cseresznye ..
sorszám: 5147 (35665)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-17 22:47:27)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-17 22:47:27
Megnéztem, az úszó és tűszelep könnyen jár. Noha a tűszelep eredeti, nagyon jól zár. Mikor megnyitom a benzincsapot, látom ahogy folyik lefelé szépen és megvárom amíg a tűszelep lezár, vagyis tuti van benya az úszóházban. Még meg is mozgatom a mocit, hogy egy kis rezgést kapjon, hogyha esetleg útközben fennakadt, akkor kiszabaduljon, de ez már felesleges, nincs hatása.
sorszám: 5146 (35662)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 22:39:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 22:39:28
Teljesen nyilvánvaló, hogy üzemanyag ellátási gondod van.
Ne abból indulj ki, hogy látod a csövön lefolyni a benyát csapnyitáskor. Attól még fennakadhat a tűszelep, vagy szűkület lehet valahol . Csináld csak végig, amit írtam neked, ne lustizz, én, amit írtam , azt tenném :-)
sorszám: 5145 (35661)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-17 17:10:15)

 
 
szxy6
válasz erre | email2005-08-17 18:43:43
Hellosztok! segítséget szeretnék kérni van nekem egy Jawa 638-om és a hátsó lengéscsillapítóba mennyi olajat kell töltenem? a könyvek se irnak róla és nem tudom! előre is köszönöm!
sorszám: 5144 (35650)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-17 17:10:15
Sajna másik karbit még nem tudtam szerezni kölcsönbe, de majd utánajárok. A szintet üvegpohár segítségével állítottam be, a tűszelep és az úszó is könnyen jár. Mikor megnyitom a csapot, látszik, hogy könnyen, gyorsan eljut a benya a karbiba. A fúvókaméretek jelölés szerint: 92,72,40. Próbáltam javítókészlettel fúvókákat szerezni, de még nem sikerült.
sorszám: 5143 (35649)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 14:42:25)

 
 
Attis
válasz erre | email2005-08-17 15:26:51
Énnekem Peti74 ajánlotta a Kossuth gépműhelyt.
két külömböző sonkából,+ hajtókarból tákolta össze a főtengelyem. Hogy 2 hengerest csinál-e azt nem tudom, de valószínű.
A tszámot elvesztettem de ha kell meglesz.
sorszám: 5142 (35644)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 14:49:15)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 14:49:15
Nekem is van egy kifogástalan gyári főtengelyem tarcsiba, csak a belső csapágyakat kéne kicserélni, az egyik nem az igazi. Nem merem sehova elvinni, mert attól tartok, nem ezt kapom majd vissza... van valakinek tippe, hova vihetném , ahol nem vernek át, és tényleg azt a csapágyat teszik bele, amit én viszek ? Valamint nem mellesleg értenek is hozzá...
sorszám: 5141 (35641)
(előzmény: hygy, 2005-08-17 13:12:02)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 14:42:25
Ki kéne próbálni másik karbival.

A tűszelep is szorulhat, ha kosz kerül bele, vagy dugulhat. Az úszó szabad játékát , mozgását is ellenőrizni kell.
Az általad leírtakból az derül ki, hogy valamiért nem kerül indításkor elég benya az úszóházba.
Vedd le az úszóház tetejét, tarts alá egy ubisüveget, és nyiss benyacsapot, közben játsz az úszóval, tűszeleppel, hátha kiderül valami.. mondjuk, hogy alig jön át az anyag.. vagy valami ilyesmi. Úszószint beállítva ? Minden fúvóka méret stimmel, és a helyén is van ? Mindent meghztál a karbiban ?
sorszám: 5140 (35640)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-17 10:33:11)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-17 13:12:02
Szal, a fejlemenyek:

A fotengelyel ami aranylag jo allapotunak tunt, nem lehet osszenyomni a blokkot mert megszorul a fotengely.

Most szereztem egy masik fotengelyt, de ebben nem tul fenyes allapotuak a kozepso csapagyak.
sorszám: 5139 (35636)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-17 10:33:11
No akkor menjünk sorjában.
A tankban lévő belső szűrő cserélve lett, ahogy a benzincsapban a gumilemez is. Ha megnyitom a csapot, szépen folyik mindkét állásban. A tank és karbi közötti szűrő is rendben van.
Anno a motor 10 évet állt, a karbit nem győztem pucolni, volt párzor beáztatva, tisztítva. A gyertya NGK B6HS, ami ha jól néztem olyan 200-as hőérték körüli. Ennek ellenére városi közlekedésben sem kormos, barna, de kicsit sötét. 1:40-es keverékkel járok, amit magam csinálok. Alapjáraton, vagy kis túráztatásnál van valamennyi füst, de nem jelentős. Igazi füst akkor van, amikor kimegyek országútra és jól kihúzatom. Hidegindítás érdekes számomra. Pár nap után is elindul, de nem tetszik. A könyv szerint gyújtás nélkül indítok 2-4-szer. Utána be is ugrik a motor, de hiába van rajta a szivató és a gázhoz sem nyúlok, alig pöfög az alapjárat felett, és egyenetlen is. Ha pici gázt adok, le is fullad. Amennyiben a lefulladás előtt jól megmozgatom a motort, hadd lötyögjön az úszóházban a benya, akkor egyszercsak rendesen felpörög motor úgy majd 2000-es fordulatszámig. Ekkor a szivatót vissza is nyomhatom, menetre kész a járgány. Szóval ezek a tünetek.
sorszám: 5138 (35628)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 02:30:20)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-17 10:23:28
Vezethetsz.
sorszám: 5137 (35626)
(előzmény: szegénylaci, 2005-08-17 03:45:00)

 
 
szegénylaci
válasz erre | email2005-08-17 03:45:00
Hali!

A mai szabályok szerint vezethetek 350jawat Ak jogsivla?
sorszám: 5136 (35622)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 02:30:20
Jut eszembe, a gyertyák színével kéne kezdeni az elemzést..
sorszám: 5135 (35621)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 01:23:46)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 01:23:46
A tank és a benzin csap , a hálója se maradjon pucolás nélkül ! A tanksapka szellőző se ! Az utólag bevarázsolt benya szűrő is lehet dugult.... a karbiról ha lehúzod a csövet, folyik vadul az üzemanyag,az alárakott kondérba, vagy sem...
sorszám: 5134 (35618)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-17 00:38:18)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-17 00:38:18
Ha karbi hibára gyanakszol, legelőbb áztasd be benyába vagy 2 napra min. Eztán szedd aprólékaira és tisztítsd ki derekasan, Neked nem kell írnom, mivel szakmabeli vagy, hogy nem drótokkal, de másnak ez jó tanács lehet :-) szóval ne kalibráljuk fel érzékeny fóvókáinkat...
a mágikus erejű pucova után a karbi úszószintjét állítsd be,gyáriak szerint, és próbáld ki. Ha nem műxik jól, csacsogunk tovább.

Akkor is erőtlen ám, ha sokat kap...gyanúsan könnyen indul,hidegen, szivató nélkül, stb. vannak tünetek, tessék beazonosítani.. pl. füsttel hogy állunk ??
sorszám: 5133 (35614)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-16 21:06:51)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-16 21:06:51
Hali!

Kösz a tippet, kipróbálom, kicsit megemelem a szintet, igaz az úszó abban az állásban van, amivel megvettem, nem piszkáltam el.
sorszám: 5132 (35595)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-08-16 20:24:02)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-08-16 20:24:02
Szasz.
Bár nem engem szólítottál meg a problémával, egy ötletem támadt, amit megosztanék veled. Alacsony benzinszint miatt jártam hasonlóképp csepptankossal. A magasabb fordulat miatt nagyobb a szívóerő, ezért ott nincs baj, alacsony és közepes fordulaton nem volt kraft. Persze nyilván lehet más is, de megnézném.
sorszám: 5131 (35589)
(előzmény: Powerarc, 2005-08-16 16:55:54)

 
 
kepecuca
válasz erre | email2005-08-16 19:04:48
Hali mindenkinek!
Nem is mondtam,hogy autósboltban dolgozom,ha valakinek ez irányu kérdése van szóljon.Amennyiben tudok segitek
sorszám: 5130 (35584)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-08-16 16:55:54
Na hali!

Szóval a következő gondom van a mocival. Alapjáraton szépen elpöfög, de amikor el akarok indulni vele - pl. lámpánál 1-2 perc várakozás után - akkor kell egy két gázförccsel kicsit megtúráztatni, mert anélkül megtorpan, lustán indul el, szal nem harap. Ha már megy akkor nincs különösebb gond vele. Viszont annak ellenére, hogy 15-ös láncskerék van rajta, a normál emelkedőket is elég jól észreveszi, nem is bírja 4-ikben. Valahogy pont a közepes és alacsonyabb fordulatokon hiányzik a nyomaték. A gyújtással nincs gondom, én a karbira gyanakszom, csak már nem tudom mit csináljak vele. Erre kellene valami ötlet.
sorszám: 5129 (35576)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-16 15:41:14)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-16 15:41:14
Ha tényleg tuti a főtengely, megéri.. én nyolcért adtam el egy használhatót, az egyik hajtókar nagyon picit jógott.

A lelazult sonkáról az a véleményem, hogy ezt észre kellett vennie sajtolásnál annak, aki csinálta. Sőt, a sajtolás előtti mérés már kimutathatta a dolgot..
A kalapácsnyom nem jó ajánlólevél, bronzzal szokták "babusgatni" de az nem látszik..

A felújított főtengelyem minden kritikus helyen fel lett töltve. Égnek is állt a szőr a fejemen, mikor megláttam.A rémisztő látvány szerint ívvel feltöltötték, aztán méretre visszaköszörülték. ( Tavaly tavaszi Futár Peti féle ) Nekem macerám volt vele, alig ment rá a csapágy, a balos csapot csiszolgatnom is kellett emiatt. Ezek ellenére azt kell mondjam, bevált.
sorszám: 5128 (35573)
(előzmény: hygy, 2005-08-16 01:46:32)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-16 13:19:47
Nem elhajolva van, hanem a fotengelyben levo csapszegen (also csapszeg) lehet forgatni kezzel a sonkat.

HyGy
sorszám: 5127 (35562)
(előzmény: woodoo2, 2005-08-16 12:31:26)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-16 13:19:17
Sztem eredeti cseh, de valoszinu felujitott mert vannak a sonkan kalapacs nyomok.

HyGy
sorszám: 5126 (35561)
(előzmény: woodoo2, 2005-08-16 12:31:26)

 
 
woodoo2
válasz erre | email2005-08-16 12:31:26
Nem az a baj,h el van hajolva a főtengelyed?
Milyen gyártmányú a főtengely 10-ért?
sorszám: 5125 (35556)
(előzmény: hygy, 2005-08-16 01:46:32)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-16 01:46:32
Na blokk szetszedve. Bal oldali csapagy halott. Es lelazult a bal oldalon a sonka. :( Ajanlottak egy fotengelyt 10-ert. Sztetek megeri?
sorszám: 5124 (35550)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-16 01:04:38)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-16 01:04:38
Cső helyett használhatsz köracélt, ilyen nyúlfarknyi dolognál nem számít a súlytöbblet. Meghajtani persze nehezebb.
Ez a csapágykiverődés ennél a minőségnél már nem egyszerű eset.Amit leírtál az előzményekben, aból az következne, hogy nem romolhatna el. Hiába találgatunk, ehez olyan szakműhely kéne, ami országunkban e típus kapcsán eddigi tapasztalatom szerint jelenleg nem áll rendelkezésre. Gyanítom másutt se, talán a gyártó műhelyében igen...
Én gányolt blokkal vettem az enyémet, nem kevés pénzbe került a csereblokk felújítása, legalizálása... tudom, ez most neked nem jönne jól túra előtt..
Én csak így tudtam megoldani a problémámat, sajna.
sorszám: 5123 (35549)
(előzmény: hygy, 2005-08-16 00:00:22)

 
 
hygy
válasz erre | email2005-08-16 00:00:22
A csapagy skf csapagy volt.

A tarto csak azert tort el mert tul vekony es rideg a cso.

Nem tom mi lehet, es nem is tudom hogy tudnam megallapitani... De mar utalom is.

HyGy
sorszám: 5122 (35546)
(előzmény: Fullkopy, 2005-08-15 23:45:26)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-08-15 23:45:26
Küldtem képet ,doboztartóról, e-mail műxik ?
Küldj képet az eltörtről, hátha át tudom konstruálni.

A kuplung felől pont az erősebb csapágy van. Ott valami központosítási, kiegyensúlyozási gondnak kell lennie.. kopott csapágyfészek...Vagy gagyi a csapágy...
sorszám: 5121 (35545)
(elözmény: hygy, 2005-08-15 22:14:33)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu