:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Bocsi, aksi tartó már eladődott.
Fullkopy,
Felhívnál az alkatrész miatt?
30/377-3732
JawaZoli
Kicsit pontosítom, min is rágódtak..:-)
Vettem egy forgalomból ideiglenesen kivont Twint, annak a blokkját újítottam fel és raktam bele az oldalasba. Mikor át akartam iratni a motorszámot, akkor azt közölték, hogy irassam előbb a nevemre a Twint. Páros lábbal beintettem, mivel a Twint csomagtartóban, darabokban hozták, nem minősülhet gépjérműnek, mivel beépített erőforrással nem rendelkezik. Vagyis a vételkor nem rendelkezett, nem volt benne !
Vagyonszerzési illetéket meg ugye, csak akkor kell fizetni, ha gépjármű a motorkerékpár , és a jármű nyilvántartásban szerepel.:-)
A többit fel se sorolom, ami legális kibúvó, mert hosszú, de amint lesz időm megosztom a csapattal.
Én egyszerűen megoldottam, a Jawaba ( 638 )Twinsport blokkot tettem, amin rágódtak az okmányirodában, emiatt elhalasztottam a dolgot. A K.F. vizsgán észrevételezte, ezerért adatlapot kitöltött, így mentem forgalmit cseréltetni. Ugyanekkor bejelentettem , hogy a vizsga óta színváltozás történt ( nem tetszett a naripiros, fekete lett ), és kértem egy új rendszámgarnitúrát is. mivel a jogelőd összegyűrte, és marha ronda volt. Most hosszú évekig nem lesz papírgondom, remélhetőleg.
Hát látatlanban elég nehéz diagnózist mondani.....
Sziasztok!
Sajnos még nem sikerült találnom szerelőt, úgyhogy még mindig nem haladt előre nagyapám Jawájának az ügye. Bütykölnék én is szívesen, de nincs elég időm, ha meg mégis szerelek valamit, akkor az a VW bogaram, a Jawához nem igazán értek. Szóval az 5234-es hozzászólásomban említett probléma még mindig fennáll. Mi történhetett a motorral, milyen alkatrészt kéne cserélni? Tényleg senki se tud egy jó szerelőt Esztergom környékén?
Jogszabály szerint valóban így van, de nálunk kéri az okmány is, a KPM is. Ki érti ezt....
Sziasztok!
Sajna a motorom (638) nincs kéznél így segítséget kérnék. Mindkét oldali motordekni csavarjait lecserélném imbuszfejűre. Most Bp vagyok tudnék csavart venni azonban nem tudom, hogy milyen hosszúak kellenek és még azt sem (olyan régen kellet velük foglalkoznom:-)), hogy M6-ak-e?
http://www.hasznaltmotorok.hu/tesztjawa634.php
Járt utat járatlanért soha el ne haggy.. akinek nem jó a trabi gyújtás, az hagy görcsöljön vele, megérdemli.
A srácokat meg tájékoztatnám, hogy a 4 ütemű motorolaj , aminek viszkozítása egyébként megegyezne a lengéscsillapító ( lökésgátló ) olajéval, télen túl sűrű, mivel a motor üzemi hőmérsékletéhez tervezték.
A telóolajat pedig szélsőséges hőmérséklettartományokra , magyarul fagyban fűtés nélkül is műxik. Nem kell lehelgetni :-))
Nyáron a kopott túl nagy áteresztésű , egyébként nagyon lágy telók hibátlanul működnek vele.
Egyik olaj sem hajlamos túlzott habosodásra.
Típusazonos motor csere esetén a világon semmi szükség nincsen arra, hogy a K.F. adatlapot töltsön ki.
Ha nem típusazonos, akkor kell csak és kizárólagosan a K.F engedélye.
180 ml, ( a gyári könyv 2dl-t ír, de az már néha fröcsköl )
140 kevés.
A kevergetés csak akkor kell, ha kopott, rossz villád van, egyébként nyáron 10W, télen 5W lökésgátló olaj.
Hali Peat!
Hát öregem, te valamit nagyon félreértettél....
Eszembe nem jutott belevauvau....
Oda is írtam, hogy " akinek nem inge.....".
Megszólásra se gondoltam...Sőt nekem aztán édesmindegy, ki, mire, mennyit.
DE: Ha létezik olyan megoldás, ami tökéletesen áthidalja a problémát, és megemlítem azt, nem tudom miért probléma...Asszem ez még nem beleugatás...Mellesleg a Trabant gyújtás elég gyári...Csak nem onnan, ahonnan a másik..:)))
Eszembe nem jutott, hogy KONZUM IDIÓTA lennél...:))Sőt.Én azt se tudnám, hogy álljak neki építeni elektronikát.Ezért nem mentem villanykarra....:))
De a trabant gyújtásnál jobbat/célszerűbbet (kinek melyik kifejezés tetszik), és olcsóbbat nem nagyon tudok elképzelni.
Egyébként a teleszkópszárolaj tényleg elég vízszerű képződmény...Jó lesz az oda...
Telóba olaj...
JAWA 634-8 első teleszkópvillába 140cm3 lengéscsillapító olaj kell. Nyáron 100 cm3 lengéscsillapító olaj és 40 cm3 motorolaj kell. Ez +5 fokig használható. Van aki 50-50%-os arányban keveri.
Jó töltögetést.
JawaZoli
Telóolaj: 180 ml/szár, 5W vagy 10 W lökésgátló olaj.
A leengedett olaj azért sűrű, mert teli van alumínium-csiszolatporral, az új meg azért folyékony, mert új. :)
Szerintem az, hopgy ki mennyit hajlandó, vagy tud áldozni arra, hogy a szeretett vasparipa megbizhatóan működjön magánügy. Ha valamire van több megoldás is akkor az emberek egy része az egyiket, a másik része a másik megoldást fogja választani.
Felújitottam a motoromat, mondhatnám a sírbol hoztam vissza, 2-2,5 évem ment rá. Nincs autóm, tehát ha 600 km-t kell mennem akkor is ki kell tartania, és ha mindennap ennyit kell mennem akkor is mennie kell. Az tök természetes, hogy itt mindenki imádja a motorját, de miért kell valakit megszólni azért, mert nem otthon összeszerelt alkatrészt, hanem gyárit akar beszerelni? Nem értem, hogy neked miért fáj az, hogy én mire költöm a pénzemet, és, hogy mennyit költök valamire?
Sziasztok!
Én is így gondolkozok, belsőégésű motor, WV Golf ==> Bosch (minőség) ==> Hall jeladós gyujtás. Levesszük a végfokot, és megnézzük milyen vezérlőjelet követel. Csináljunk hozzá jeladót az alaplap helyére. Pofon egyszerű, két hall jeladó, hiszterézises komparátor, JK-tároló és kész is. Került vagy 1000 Ft-ba. Két éve járok vele. De sajnos ezeknek a félprofi és nem optimalizált megoldásoknak van hátránya, az hogy valami máshoz készült. Mert egy négy gyertyás motorhoz kell a gyujtóteljesítményt szolgáltatnia. A szikra 30-35KV, 4cm-ről átugrik a szikra, és a végfok 8A-nél korlátoz. Lehet, hogy ez csak impulzusszerű, de 2 van belőle, és egy kics 5.5AH-s aksira van rákötve, amiről még jár sokminden. Nekem ki kellett cserélnem egy 11AH-sra, mert én 100W-al világítok előre, és a gyujtást megy a világítást már nem bírta együtt. Az hogy optimális megoldásra törekszem (ne fogyasszon kétszer annyit ha nem muszáj) az nem jelenti azt, hogy KONZUM IDIÓTA vagyok!
Az teleszkóp olajmennyiségét illetően igazad van, saccoltam, de nem jött be. Következőleg olvasok vagy kérdezek előtte.
Ja majd elfelejtettem! Amit leengedtem belőle olajat az sűrű volt, de a lengéscsillapító olaj amit beletöltöttem olyan volt mint a víz!
A mocit 5e Km-el vettem egy öregtől 1991-es 350/638-as. Ő nem nyúlt hozzá. Milyen olaj kell a teleszkópba?
Jót töltöttem bele?
Van többféle ilyen olaj?
Köszi
Hali
2 deci száranként..Egyszerűbb előtte kérdezni, vagy olvasni, mint kimosni az olajat a ruhából...:))
Más:
A jómúltkorában sokan építettek itt gyújtáselektronikát a motorjaikhoz....Sokáig próbálkoztak, kisebbnagyobb sikerrel.Ők voltak az önmegvalósítók......
Most, hogy van gyári gyújtás, megintcsak sokan azt akarják feltenni sok pénzért a motorjaikra."Hohó, van gyári, megvesszük, bármibe is kerül, mert az az igazi".Ők a felhasználók, akik miatt burjánzik a piacgazdaság!!!!Mellesleg a gyári cucc tuti, hogy belekerül mindennel együtt vagy egy huszasba..
Meg vagyunk néhányan, akiknek nincs szaktudásunk építeni gyújtást, ellenben van egy kis kreativitásunk....:)) gondolkoztunk 10 percet, /"kétütemű, kéthengeres?Trabant.Miért ne?"/, és 5-8 ezerért szereztünk egy bontott trabi gyújtást, és fél nap alatt feltettük a motorra mindennel együtt.
Kinek mi kell az életben...Nekem megéri az a 10 perc gondolkozás azért a kb 10 ezer Ft-ért.
Akinek nem inge......
U.I.:Nem véresen komolyan írtam, csak így állt össze a fejemben a kép mostanra..:)))
Kreativitás!!Ez kell a szocimotorokhoz...A "majd a gyárit" hozzáállás általában a rizseknél működik jól.....Itt nem annyira....
Milyen mocid is van? 638? Abba szvsz 2dl olaj kell a mellső telóba.
Sziasztok!
A teleszkóphoz én elmentem a benyinkútra és vettem külön lökésgátló olajat(lengéscsillapító folyadék), és villánként 3dl-t töltöttem beléjük. Ennek az lett a következménye, hogy nagy gödröknél a felesleg rajtam landolt a szellőző nyíláson keresztül. 1-2 hónap után beállt a szükséges szint, a fölösleg meg rajtam végezte. Az biztos, hogy 3dl-nél kevesebb kell egy teleszkópba, de hogy ez a lengéscsillapító olaj jó ötlet volt-e azt nem tudom. Ha valaki tudja a megoldást, akkor engem is érdekelne.
Sanyi
Hali!
Tudja valaki pdaranyi e-mail címét, mert akkor őt faggatnám tovább a részletekért.
Nekem is elektronikus gyujtásom van. Egy részét én csináltam (villamosmérnök vagyok), a végfokozat viszont a WV Golfból jól ismert BOSCH elektronika. A gyujtás nagyon bika, de sokat fogyaszt, ezért akarok valami gyárit.
Hali
Hellosztok! Segítséget szeretnék kérni Jawa 350/638-as első teleszkópba mennyi olajat kell tölteni száranként? Előre is köszönöm! Viktor
Fullkopy'
Adnál egy elérhetőséget annak érdekében, hogy 1-2 alkatrészt megvegyek tőled.
JawaZoli
Annyit tudok, hogy a gyártótól lehet rendelni, pdaranyi Szlovákiában lakik, ő nyomozta ki. 14-16 ezer forint körül lesz+ postaköltség, de a címet még keresik. Ha meglesz felrakják a forúmra.
Jáwások!
Elcserélném trabant halos gyujtásomat egy Mz ETZ 125-re feltehető elektromos gyujtásra ! A gyujtásba természetesen beletartozik az alaplap meg a "fekete doboz" is! ugyanezeket kérem az mz elektonikus gyujtáshoz is!
Ha érdekel a csere itt a fórumon megtalálsz !
Keats
Hát, ennyi pénzből szerintem simán rendbetennék a motort! Akkor új blokk felejtős! Esztergom környéki mestert senki se tud?
Annyival egészíteném még ki a dolgot, hogy be kell menned a KPM-hez, viszed a motortkerékpárt az új blokkal, a 2 forgalmit /mármint a motorét és a blokkét/, a blokkról az adásvételit vagy számlát, megkeresed azt az embert a KPM-nél aki a gépjárművek forgalomba helyezésével foglalkozik, és 1050 ft-ért kiállítja neked a papírt. Utána okmányiroda - 12000 ft. Ja a blokknak ha nincs forgalmija, akkor jó az okmányirodától egy adatlap is, hogy kié, mié volt a motor.
Jogszabályváltozás miatt motorcserénél már nem kell az eredetvizsga.A törzskönyvet és a forgalmit viszont valóban cserélni kell, az 12 e. Ft.
A cseremotorról számla, vagy adásvételi kell.
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Az enyémben speciel egy Lada Samara-é van, úgyhogy autósboltban megveheted. Az ára talán 2 rugó körüli, ha jól emléxem.
Halihó!
Áámberek! :) Hun lehet venni ilyen gyári elektronikus index relét, amiről a cikkben szó van? No, és mi az ára? Télleg tré, hogy kanyarban húzni kell a masina fülét, hogy megvillanjon az index :)
(Lali kössz a címet!)
Üdv: Dani
Nos, amit én tudok....
Tuti, hogy lehúznak valami regisztrációs díjra.
Aztán.Eredetvizsga: 13000
Munkadíj a cserére: Embertől függ, de egy ötöst szerintem leakasztanak rólad.
Új forgalmi, meg törzskönyv, "ha már ott vagy": 12000
Szóval sztem 30 fölött számolj a papírokra....
Sziasztok!
Olvastam a cikket a gyári elektronikus gyujtásról JAWA-hoz, és én is szeretnék rendelni egy szettet, de nem tudom a részleteket. Valaki tudja, hogy pontosan hol, és kitől kell ezt megrendelni?
Köszi
Sanyi
Hali!
Kösz a tanácsokat, a papírozásról el is feledkeztem, egy komplett motorcsere lepapírozása mennyibe fájna neki?
Esztergom környéki Jawa szakit továbbra is keresem. Remélem valaki tud segíteni, köszi!
Hali!
Hát szerintem az autószerelőt el kéne felejteni.Nem csak azért, mert ennyi idő alatt semmi nem történt, hanem, mert hacsak nincs motorokkal, Jawákkal tapasztalata, akkor nem nagyon szoktak érteni a motorokhoz...Nameg nem feltétlenül mászkál utána a JÓ alkatrészeknek, hanem a "Jó lesz ide ez is." elvet követi.
Azért "a motorblokk repedt szét" kijelentés kicsit erős asszem.Nem nagyon jellemző hiba.:))Legalábbis ezen az oldalon szerintem nemsokan találkoztunk ilyennel....Pedig megfordul itt egy-két ember....
Alkatészért talán megéri átmenni a szlovákokhoz, bár elvileg ugyanúgy itthon is meg lehet kapni mindent, bár lehet, hogy kicsit macerásabb.
A javíttatást inkább hagyjuk itthonra.Ott sincs sokkal több Jawa, amiket meg még használnak, azokat a tulajok szerelik.Az olcsó komplett motorblokkból meg, mire behozzátok, és berakjátoka a motorba, úgy hogy a papírok is rendben legyenek, egy rohadt drága cucc lesz...abból a pénzből kb kaptok itthon egy komplett Jawát alkatrésznek...
Javíttatni jobb lenne....Szerelő ügyben Esztergom környékén nem vagyok járatos...Abban ötletem sincs....
Sziasztok!
Nagyapámnak van egy 350-es oldalkocsis Jawája 84 körüli évjárat lehet. Ritkán használja, hetente egyszer elmegy vele nagybevásárlásra, és annyi. A motornak már évek óta semmi baja nem volt, a karbantartásokat elvégezte ő a motoron, így most nem tudja kivel javíttassa. Kb. 1,5 hónapja ment fel vele egy emelkedőn, és hallott egy nagy durranást, aztán leállt a gép, és onnantól el sem indul. Pár hete elvitte tőle egy autószerelő, de még hozzá se nyúlt a motorhoz.
Megkért, hogy segítsek neki hozzáértő szerelőt keresni, és alkatrészt a motorhoz (szerinte a motorblokk repedt szét). Szóval kérlek titeket, hogyha valaki tud Esztergom környékén egy megbízható, nem túl drága szerelőt, aki ért is a Jawákhoz, az írjon. Másik kérdés, hogy érdemes –e szlovákiába átmenni alkatrészért, esetleg javíttatni is? Ott azért nyilván több 350-es szaladgál még az utakon, meg valaki azt is mondta az neki, hogy látott valahol a túloldalon olcsón komplett új motorblokkot egy kertészeti gépboltban.
Előre is kösz a segítséget!
1-2 hónapja adott nekem pdaranyi egy honlap címet, ami egy cseh cégé volt, ez a cég gyártja az elekt. gyújtást a Jawa-hoz. Ha több időm lesz, megkeresem, ha pdaranyi nem ír addig. Úgy emlékszem 14-16 ezer Ft körül volt a gyújtás ára mindennel együtt + postaköltség.
Köszi, jó az oldal, még majd nézegetem. Sajnos oroszból már nem vagyok a régi, de azért nagyrészt megértem.
Ha jól értelmezem, akkor bizony egyszerű megoldás nincsen rá, csak egyedi. Amúgy nem tragédia, szerencsére elég jól el vagyok látva szerszámmal, valszeg meg tudom csinálni. Azért jó lenne valami szervizkönyv, hogy legalább a mostani paramétereit tudjam.
20000 Km után fúratni??Minkek????Elmegy az mégegyszerannyit...Simán...
Az enyémben 50000 van fúrás nélkül, és ugyan kicsit lóg a dugó, de még mindig utazok vele 90-el simán....
Szia JawaZoli! Én Juli 11én voltam Győrbe. A mocimba kb most már 20000km van furásnélkül, de néhányszor elfogyott a benya 90nél a karbiból aztán eléget a gyertya, csiszolodot minden. Azóta orvosolva lett a dolog, de nem lett fúrva. A ludas a benzncsap gumija volt.
szia most olvastam az elektronikus gyújtásról. Hol lehet jawaról olvasni valami újat?
szia most vettem egy 12v-os jawatnekem mit kellene vennem az elektronikus gyújtáshoz? jobb mint a megszakitós? nehéz átszerelni? előre is köszi!!!
Hali nekem gyárilag ez a gyújtás van. 9000-km.nél kelett gyújtó trafót scerélnem,addig nem volt semmi gond vele.az új trafóval megint semmi gond vele.Ez egy trafó,két kivezetéssel akét hengerhez,kisebb mint arégi trafóból egy. Nos az árak,1db,generátor:20000.FT. 1DB,Trafó.14000.ft jeladó,3000,ft fesszab,4000.ft.cím:XIII.ker.Szekszárdi utca 18. /Autron Kft/Ezek a Prága meletti gyárból hozzák az alkatrészeket,új és régi jáwákhoz minden cuc van.Ők forgalmazzák az új jáwákat.mikor voltam a trafóért akkor hoztak egy párat.125-őst 4-ütemű.650-est,4-ütemüben az enyém is csak 5-éves,de ezek a gépek nagyon pofásak. vidéken is van egy csomó kirendeltségük.egyenlőre ennyi,hali.
Kedves Gylab! Íme egy megoldás amit én tudok. http://jawaold.ru/main.php?sec=__gar&page=electro-gen638 Egyébként ezen a jawaold.ru lapon a garázs (ciril betűkkel) rovatban több lehetőséggel is találkozhatsz, feltéve ha hozzájutsz IZS generátorhoz vagy egyéb tipusú alternátorokhoz.
Üdvözlettel: Laci
Fullkopy
Akkutartó, igen venném-vinném. Kérnék egy mobil számot és a héten megyek érte.
Üdv,
JawaZoli
Garde,
Pont akkor járhattál Győrben amikor én is a frissen rende rakott 638-assal - egyenlőre forgalmi nélkül - a város utcáin élveztem a szocimotorozást. Mivel az én esetemben a rendbe rakás igazi bontás nélkül ment hisz a tavasszal vett motor szerintem meglepően jó állapotban van. Egy apróbb dolog emelkedik csak ki, a bal henger egy picit, füstöl a jobb nem is látható. A bevezető után csak azt kérdezném, hogy hány km van a mocidban, hogy furatásom gondolkodsz.
Üdv,
JawaZoli
Sziasztok. Már érdeklődtem nálatok motorvásárlás előtt, mivel annyira melegen ajánlottátok a Jawa-t, úgy néz ki sikerült is szereznem egyet. Ennek típusa 634-es. Tudtok ehhez valami szakirodalmat? Szervizkönyv, stb?
A jármű 6V-os. Kérdésem, hogy be lehet rakni ebbe a 12V-os generátort? Esetleg kell valami átalakítás?
pdaranyi, vagy valaki. Tudtok valamit mondani a gyári el.gyújtás áráról? Esetleg arról, hogy hogyan lehet hozzá jutni?
Én denso-t használok,és semmi baj nincs vele. (kb. 3000 km alatt)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|