:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
sziasztok .Nagyon kellene egy jobb oldalai henber ,dugóval ,gyűrűvel,vagy egy komplett blokk. Nagyon kellene!!!!!!
Na itt egy kibovitett lista!
CZ 125 typ 511-80 31,5 LE
CZ 125 typ 511-82 34,0 LE
CZ 125 typ 516 N/A Kb. 35 LE
CZ 250 typ 513 35,0 LE
CZ 250 typ 978-80 37,6 LE
CZ 250 typ 980-80 37,6 LE
CZ 250 typ 978-81 39,6 LE
CZ 250 typ 980 39,6 LE
CZ 250 typ 980-76 40,0 LE
CZ 250 typ 978-82 42,1 LE
CZ 250 typ ???-83 42,1 LE
CZ 380 typ 514 44,8 LE
CZ 380 typ 981-76 44,0 LE
CZ 400 typ 981 44,0 LE
CZ 412 typ 981 43,6 LE
CZ 412 typ 981-80 43,6 LE
Na skacok!
Ha tud valaki CZ blokkot vagy ,hogy honnan tudnek szerezni az megoszthatna velem az infot!
Ezek kozul kene gyakorlatilag barmelyik...mondjuk leginkabb 125-os, abbol is az erosebb...vagy 250...400-as az mar tul nagy sulyra es meretre is!
CZ 125-76 = 28 Le
CZ 125/511-82 = 34 Le
CZ 125/516 = N/A 511-bol lett tovabbfejlesztve, valoszinuleg hasonlo a teljesitmenye!
CZ 250/980-76 = 40 Le
CZ 250/980-80 = 37 Le
CZ 250/978-80 = 37 Le
CZ 250/978-81 = 39 Le
CZ 250/978-82 = 42 Le
CZ 250/???-83 = 43 Le (lehet ,hogy vizes)
CZ 380/981-76 = 44 Le
CZ 412/981-80 = 44 Le
CZ 250/400 / 513/514 = Nem tudni kb. 36/42
Köszönöm a választ!
A lehúzó a fötengely lánckerékhez kellene?
Mc Mad
Szevasztok!
Zala megyében ha volna valakinek már nemhasznált kopott 58-as alapméretes
dugattyuja azt megköszönném. most vettem egy 350-est 1969-ből ami 85-óta nem ment és a dugó bontáskor összetört de a főtengelyt ki szeretném próbálni.
Előre is köszi ha valaki tud segíteni.
Szevasztok! Ki tudja,hogy 638-ason a km óra spirál ellen darabja(ami a blokkban van)azt hogyan lehet cserélni. Előre is kössz a segítséget.
Egyebkent ja, ez az az oldal amit en is talaltam..itt azert van egy-ket modell tipuszsammal es muszaki leirassal....kenytelen leszek ebbol kiindulni...
Azert thx!!!
A Palya az a Bea? Esku nem vagom mire ertetted ezt :)))
Akkor már érdemes ha majdnem belever a deklibe, de kell hozzá lehúzó
Akkor nézd meg ezt is:
http://home1.gte.net/jawaman
Sok időm nincs most böngészni, úgyhogy lehet, hogy ez sem ér semmit számodra, nem néztem át, de talán egy esély.
A Palya az a Bea. :) Bár én nem vagyok gokartos, de ezt mindenki tudja.:)
Köszi source2 a tippeket kipróbálom és irok a fejleményekről
Hat sajna nem talaltam semmit...erdekes ,hogy nem lehet sehol fellelni a neten egy kis infot a czetkakrol...azaz van egy oldal de nem tul osszeszedett...
A kipuffal meg nem lesz baj...gokartos berkekbol jovok..tudom mi a palya :)
Szia!
Nézd meg a www.czmania.cz oldalt, talán lesz értelmes info. Egyébként az eredeti kidörrentő nélkül nem lesz egy hűdenagy valami a cezet blokkja sem...
Sziasztok!
Mivel nincs meg CZ topic de ugye nagyon kozel all a Jawahoz, igy ide tennem fel a kerdesem!
125 esetleg 250-es (Cross) Czetkakrol kene nekem muszaki leiras! Annyi fajta volt mint egen a csillag. Nem tudni melyik hany lovas. Az biztos ,hogy a crossok mind legyezo hengerfejesek voltak. A legerosebbeket szeretnem kivalasztani tipusszam alapjan mert be szeretnek szerezni egy blokkot. Gokartba kerulne beepitesre!
Nagyon megkoszonnem ha valaki tudna nekem doksival esetleg webcimmel szolgalni ahol le vannak irkalva a muszaki adatok.
Esetleg ha van valakimek egy blokkja azzal felvennem a kapcsolatot...bontott is jo, osszerakas nem problema!
Tenyleg naon fontos volna. Elore is koszi!
Sziasztok!!!
Segítséget szeretnék kérni!
A 12 v-os JAWA 350-esnek mekkora lógásnál kell kicserélni a kuplung láncot, mert elég fura csörgő hangot ad a motor, de nem tudtam rájönni hogy mitől. Miután szétszereltük a kupl.lánc szerintem túl laza (kb 2cm lógása van). Előre is köszi a segítséget!!!
Mc Mad
Hali talmafan!
Én most fejeztem be az összerakást (még nem volt indítás) pár apróság és mehet is (remélem fog) :) Nagyon spécin megcsinaltam, a vázat lefestttem ott ahol a törött atókat javítják és a cuccokat elvittem krómozni, nagyon fasza lett a kerekeknek most idéglenesen lefesttem, de az alufenit már kipolíroztam.
Felujítás előtt én is jártam vele egy darabig, nekem ment,
Hibalehetőségek:
Karbi szedd szét és tisztíds ki (brigéciol, majd vízzel kimosok kompresszoral kifújod és kiszárítod a napon nagyon alapőosan), ha ilyen sárgás genya van benne akkor ajánlom a kromofágot (festékoldó, festékboltban kapható), vigázz mert a kezedet is oldja nem ajánlom a kesztyű felvételét, mert egy időután átázik gumikesztyú nem jó mert oldja és jobban fog fájni a kezed tőle, én úgy szoktam hogy magammelé teszek egy vedér vizet és mindig mosom a kezem így nem fog csípni, na ez koldja a sárgás genyát lehet a (nemjuteszembehirtelent) megvan fúvókát kell kimosni mert el van dugulva
2. Kompresszió milyen?? ha túl kicsi akkor az is lehet a hiba oka??
3 új gyertyával próbáltad nekem már volt olyan hogy kivűről adot szikrát de mikor benne volt nem ment
4 a gyújtás jól van beállítva??
EZt nem lehet állítani hanem tövig be kell csvarni sztem nekem így ment, csak az alapjáratot lehet állítani a középső rugós csavarral
Szijjasztok!
segítséget kérnék egy jawa mustanghoz:a motor nem indul,gyújtás van és benzint is kap.én a porlasztóra gyanakszom de nem tom hogy hogyan lehetne beállítani a keverési arányt pontosan (azt tudom h azzal a 3csavarral lehet állítani)
ha tudtok segíteni lécci irjatok
nagyon köszi!!!
638-asról itt vannak robbantott ábrák,igaz, ez elvileg alkatrész-katalógus,de az ábrákat lehet használni.
http://www.mz-b.de/638/e638kat.htm
Bocs mindenkinek nem ide tartozik itt van a legtöbb ember és nekem tanácsra lenne szükségem.
A fékdobbal és a fékdeklivel mit kezdjek ha lehomokszóróztam, mert az úg y nem szép, a felnit(alu) már kipolíroztam, habár 1 méterről napfénynél olyan mint a króm közelről azonban nem túl szép a sok kátyú miatt, a dobot meg a deklit nem lehet polírozni mert hülyáén van kialakítva
Mit csináljak velük??? (fessem)
köszi az ábrát. Megtudnád nekem mondani hogy ilyen ábrát hol lehet találni?Előre is köszi .
Ilyen a robbantott ábra
szia köszi a választ. a neten is új vagyok nemtudom mi az a robbantott ábra. amúgy Sopronból írok.
Kérdésem, a Jawa 634 karbiban milyen a tűszelep? Más motoré is jó lehet bele? Hol lehet ilyet venni?
Más. A vas előző tulaja direkt szűrőt rakott rá, de a karbin nem változtatott. Elkezdeném behangolni, de nem tudom honnan induljak. Gyárilag mekkora a főfúvóka benne? Hol lehet venni?
Más. Találtam itthon a kacatok között egy ETZ karbit. Fel lehet ezt tenni rá? Érdemes? Nekem az szimpi benne, hogy van alapjárati és szívató rendszere. Csinált valaki ilyet? Mekkora fúvókák kellenek bele?
Úgy általában hol szoktatok vásárolni alkatrészeket? Alapvetően gyáriak érdekelnének.
Köszi, ez volt a nyerő. Tényleg B6HS kell bele. Amúgy már néztem ezt a lapot, de a japán oldalt, és ott nem szerepelt.
Asszem www.ngk.de -n van katalógus. Nézd meg ott, jawa elvileg bent van.
Üdv.:Pénzi
Azt elfelejtettem: 634-es a lelkem.
Még kezdő Jawa-s vagyok, most történt az első alkatrészcserém. Gyertya. Sajna nincsen könyvem, ezért csak saccolni tudtam. A választásom végül egy B6HS-re esett. Jól tettem? Elegendő a hőértéke?
Nekem volt egyszer a 250-es csepptankosomon ilyen, felizzott az égéstérbe rakódott koksz, ott a tökig rántott szívató oldotta meg rövid úton a problémát.
Hali!
Nincs valakinek egy eladósorban lévő 350es blokkja? Vagy hengerek, dugóval. Sűrgős lenne!
Üdv.:Pénzi
30/4892422
Akarom, mondani ha a benya NEM stimmel. Ez lemaradt.
Szerintem ez azért összetettebb. Önrobbanás elvileg akkor következik be, amikor az előgyújtás rosszul van beállítva, és vagy a benya, vagy a gyertya hőértéke nem stimmel. Mondjuk, ha a benya stimmel, abbol következik, hogy az előgyújtás sem, de ezt már kitárgyalták előttem.
A lényeg az, hogy a gyertya és a dugattyú annyira felhevülnek, hogy gyújtás nélkül is bekövetkezik a robbanás, ezért nem lehet leállítani.
Vagy szétpörgeti magát, vagy brutálisan beteszed 1-be és satu fék melet elengeded a kuplungot. Olcsóbb a fogaskerék mint két dugattyu.
Mi az az önrobbanás? Pl hogy nem akar leállni gyújtás nélkül? Egyszer megtette... a karburátorban esett le egy lemezke... üvöltöt vagy hatezren, és nem hatotta meg hogy lehúztam a gyertyakábelt...
Önrobbanás csak nagyon rosszul beállított gyujtás esetén fordul elő, de ez nem csak a Jawa-ra igaz.
Szerintem jó választás, csak egyszer rendbe kell rakni. Az enyémben már 69000 km van és még minden gyári az elektromosságon kivűl, pedig oldalkocsit is cipelt magán. Szerintem szinte elpusztíthatatlan, ha megfelelően bánsz vele.
Köszi. :) És mi a helyzet az önrobbanással?
Vennék én Hondát, vagy akár BMW-t is, csakhát nem megy annyira... :) Meg, ugyebár kezdő is vagyok még. A műszaki része is érdekel a dolognak, úgyhogy nem gond, ha nem gondozásmentes, legalább megtanulom :) Ezért gondoltam Jawara, vagy MZ-re
A gyújtásnak egyetlen hibája vn szerintem, és ez annyi hogy megszakítós. Érdemes ezerkilóméterenként rendberakni. De ez észrevehető dolog, főleg a fogyasztáson és a hidegindításon....
Megbízhatóság meg a gazdájától függ. Oda kell figyelni rá. Ha gondozásmenteset akarsz, vegyél egy hondát. vagy kettőt :) én is azt tettem...
Sziasztok!
SZeretnék venni egy 350-es Jawa-t, de azt hallottam, hogy nem túl megbízható! Állítólag gyakran lép fel önrobbanás, és a gyújtással is vannak komolyabb gondok. Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy általában igaz-e ez, vagy épp csak azzal az egyel voltak problémák???
Köszi
Szervusztok!
Eladnám a Jáwám (350-638 1989). Sok nekem három motor....
Ha valakit érdekel, írjon mailt. Képet is tudok küldeni, de csak otthonról. Helyileg Bp, 18.ker.
Köszi, Csabika
Sziasztok!
Van egy irtó hülye kérdésem, de ne akarjatok helyből beutaltatni a kórházba. Szóval, most köszörültettem meg a 350/638-asom hengerét 58.25-re. Ez tényleg annyi, mert köszörült, nem fúrt. Egy teflonozott dugó kerül bele, aminek nem tudom eldönteni, hogy mennyi legyen a súlya. Mert a 350/634-esnek 176g a súlya, de a 638-asnak 202g. Úgy tudom, hogy a centírfuratok ugyanakkorák mindkét főtengelynél, de nekem csak 634-es van otthon kiszedve. Ha valakinek van otthon 638-as főtengelye, az mérje le nekem a centírfutatok átmérőjét, és elhelyezkedését. Elhelyezkedés alatt a furatok egymástól való távolságát, és az alsó csaptól való távolságokat értem.
Előre is köszi!
Sanyi
Hamarosan beszkennelem a magyar nyelvű alkatrészkatalógusomat, eredeti, a mobil adta ki valamikor az őskorban. Az oldalkocsi ( velorex 562 ) már kész, néhány nap múlva az is közszemlére lesz téve...
"O" gyűrű állítólag van a szlovákoknál.
Bótban....
Na ha pontosabbat akarok, akkor valami csapágy/szimmering boltban kérdezd meg...
Honnan írsz te?
Hát ha a kezelési könyvből nem megy, akkor neki kell állni szerelni...Látni fogod szemmel ,hogy mi van.Én is így kezdtem....A lényeg, hogy ésszel ess neki.
Keresss robbantott ábrát a neten...Abból kiderülne minden..
a jawa kezelési könyből amit az oldalon találtam nekem semmi nem derült ki.talán azért mert nem vagyok szerelő.Írtál gumigyürüről olyat hól lehet venni ha nem jó?
A kuplung a bal oldalon van.OLAJBAN.Kezelési könyvet itt az oldalon találsz.
köszi!! leszedem a dekni jobb oldalát,ott tudok állítani a kuplungon. nincs valami rajz a kuplunghoz? Hol van a fém lammella ,hol a kosár? előre köszi!
CSeréld ki azt a nagy gumi O-gyűrűt a kosár aljában.Valami jó minőségűre, ami olajálló.Lehetőleg.Vagy a fém lamellákat kell kicsit meghullámosítani.Mondom KICSIT...:)))
Rá fogsz jönni, ha túl hepehupásak...
Jáwások!
Elcserélném trabant halos gyujtásomat egy Mz ETZ 125-re feltehető elektromos gyujtásra ! A gyujtásba természetesen beletartozik az alaplap meg a "fekete doboz" is! ugyanezeket kérem az mz elektonikus gyujtáshoz is!
Ha érdekel a csere itt a fórumon megtalálsz !
Keats
88-as a motor de 92-ben kivonták a forgalomból. most lett elindítva. gyertyát,olajat cseréltunk,a kipufogót szétszedtük kiégettük. A gyüjtás be lett lőve,deee a kuplung nem jó valami gáz van vele egyesből mindig ugrik a kerék akárhova tesszük a kuplungot . Nincs valami kuplung beállítás?
Hülyeség...A Jawa twlója jobb mint az MZ...Szedd szét, takarítsd ki, új olajat bele...
Az eleje meg nem azért szitál...Rossz lesz ott a gumi inkább.Félre van kopva...
sziasztok most vettem en 1988-as jawa 638-ast az eleje szitál , a hátsó telóról azt mondtál cseréljem le egy mz telóra.Nem jó a jwaw teló
Aha, kapisgálod, de annyira hosszú az anyag, hogy csak a papír izékbe fogom bemásolni, ott meglelitek, a napokban, lényegileg az lesz ott, mit kell tennie az ügyintézőnek, pl. az általad hivatkozott esetben.. vagy máskor... jelzem, ha lesz időm bevarázsolni.. most alig vagyok itt, fennforgás van.. legyetek jók, ha tudtok ....
Az átiratás azért is érdekes, mert már jó ideje csak érvényes műszakival írnak át gépjárművet. Egy blokkot nem egyszerű vizsgáztatni...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|