:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
Fullkopy, Zapkorte, HyGy és a többiek, akik már régóta Jawasok. Van egy dilemmám. Most köszörültettem föl a hengeremet 58.25-re, és dugót akarok csináltatni hozzá. De nem tudom hogy mekkora legyen a súlya. Egy spéci egyedileg gyártott teflonozott dugó kerül bele. Problémáim: A régi 634-es Jawanak a dugója könyebb mint a 638-asé, de a főtengely sonkák ugyan azok. Van egy bontott 634-es főtengelyem, és direkt vettem egy 638-as főtengelyt arra a célra, hogy összehasonlítsam a öket. Következő gondom, hogy a bontásokból két különböző csapszeg került elő. Az egyik fajtában átmenő furat van, a másik fajtában pedig zsákfurat, egyik végén zárt. Az átmenő furatos 43g, míg a zsákfuratos 50g. KINEK MILYEN CSAPSZEG VAN A GÉPÉBEN?????? Mert az én 638-asomban átmenő furatos van, és úgy remeg hogy leráz magáról. Ezért próbálok rájönni, hogy miért. Ha van valakinek ötlete vagy tapasztalata a Jawa tömegkiegyenlítésével kapcsolatban, az légyszives írjon nekem.
Még néhány adat:
634-es dugó gyűrűvel együtt: 212g
638-as dugó gyűrűvel együtt: 214g
Köszi
Tukajdonjogot csak a tulajdonostól szerezhetsz vagy elbirtokolhatod.
Kimondtad azt, amitől titkon tartottam, ebből pedig egyenesen következik, hogy itt bizony jogutód után rohangálás lesz hetekig.
Köszi a segítséget.
Részben tollas a hátam, lehet... mert ha valakinek ezen a fórumon adok el valamit, akkor az esetlegesen jogos reklamációja alapján , ha a tőlem vett alkatrész mégis hibás, (értek annyira a dolgokhoz, hogy eldöntsem), akkor visszavásárolom a cuccot. Sőt, akkor is, ha nem innen való a vásárló. Nem a balekot akarom megtalálni, hanem azt, akinek segít a használt,de használható alkatrész. Így őrzöm meg a hitelemet, és az üzlet is megy tovább...
Jobbulást.. fogfájásra az algopyrint javasolnám.. ha 1 nem elég, lehet fokozni.. allergiára vigyázz, valamint öli e fehér vérsejteket. Műtéti fájdalmak után is jó. ( fogvésés) Jégakku nedves törölközőbe csavarva éjjel is segít.
Valahogy tulajdonossá kell válnod, tulajdonjogot pedig csak tulajdonostól szerezhetsz. Ha tudod a rendszámot, ki tudod deríteni az utolsó tulajt, és annak örököseit, jogutódait.
A veterán részéhez nem tudok hozzászólni.
köszi-köszi. a bajban még az a szerencse, hogy simán nyugdíjas korú fogorvos-nénim még nem vonult vissza... de azért boldogtalan vagyok. Nemhogy elmentem volna a kunhalmokhoz ezen a szép őszi hétvégén...
Hali!
Nem tud valaki miskolcon valakit, aki össze tud rakni egy jawat?... sajna elég kevés időm van rá suliidoszakban
elore is köszi
Irtam e-mailt remélem megkaptad.Ha nem ird meg hogy nem kaptál.
Vidám dolog a fogfájás... Jobbulást !
Hello mindenkinek,
eladó egy Jawa 250 Cz. Érdeklődni a droppan@freemail.hu -n
itt rohadok és demalgont zabálok. mesés egy hétvégém van! (de most már csak kibekkelem holnapig...)
Ez igen gyors volt, köszönöm.
A forgalmiját a régi rendszám alapján ki lehet kérni a BM nyilvántartó archívumából, meg kell még valami iratot csináltatni közjegyzőnél, a MAVAMSZ nevű szervezet vagy az Autóklub veterános szakosztálya tud neked tanácsot adni ez ügyben.
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy hogyan lehet képet berakni ide a fórumba???
Ha igen, légszi írja meg!
Köszi
Fullkopy v. Zápkörte urak !
Olyan kérdésem volna, hogyha adott egy kb. 50 éves bringa, amely Magyarországon volt már forgalomban, ( hivatalosan, műszaki, rendszám, biztosítás, miegymás ) de a forgalmi engedélye nincs meg, hivatalos utsó tulaja pedig valszeg elhalálozott hosszú évekkel ezelőtt, akkor ez a gép hogyan kerülhet vissza legálisan az útra ?
Kihez, miféle hivatalhoz kell fordulni, hogy jogos tulajdonossá válhassak ? Ki az a személy, akitől megvásárolhatom ? ( ha ennek egyáltalán van így bármi értelme )
Köszi előre is.
műszaki újítások: tárcsafék, rezó, elektronikus gyújtás. Minden más technika a jó öreg 638-asé. A feeling, a megbízhatóság és a presztizs is. ;-)
Sziasztok!
a jawa.hu forumán olvastsm, hogy valahogy mégis hozzá lehet jutni a 350-es új jawa-khoz.tud erről valaki valamit? Akinek van ezekből az újakból, érdeklődnék a műszaki újításaik felől,mennyire megbízhatóak.Kinek milyen tapasztalata van.
válaszokat köszönöm
Használt alkatrészre senki sem vállal garanciát. Vagy te visszaadtad volna a 5000 Ft-ot, ha a vevőd két hét után beszédül hozzád, hogy "beraktam ezt a forgórészt, de még mindig nem tölt" ?
Ha meg lutri, akkor miért legyen még drága is? Igaz, 5000 nem sok egy forgórészért, de 1500 sokkal kevesebb egy komplett generátorért, és olyan nagy tolongás nincs értük, mert akinek gyári generátoros, annak igen ritkán megy tönkre, az átalakításhoz meg a közdarab-esztergálás problémája miatt igen keveseknek szottyan kedve. A piaci ár meg mindig az, amiért a vevő megveeszi, az eladó meg eladja. Legfeljebb van olyan eladó, aki nem hajlandó annyiért eladni, amennyit a vevő ad érte, mert mondjuk éppen neki is van olyan típusa, és azt mondja, akkor inkább elteszi pótalkatrésznek. Ezt meg tudom érteni, nekem is vannak ilyen dolgaim. Pl. hever a polcomon egy nagypolák vezérműtengely, ha hirtelen el akarnám adni, párezernél többet nem kapnék érte, épp ezért nem akarom, elfér a polcon, nem kér enni, és ha netán egyszer kell ilyen a nagypolákomba, nem kell a nepperekkel lehuzatnom magam. Ha meg sosem kell, hát annál jobb. De ha egyszer eladom a nagypolákot, kidobom a vezérműtengelyt is, mert onnantól fogva nem lesz értéke számomra.
Ezt a kockázattalan és kipróbálhatatlan dolgot, általam rugalmas gondolkodásúnak hitt agyam ellenére sem értem, de ha már itt tartunk , előadom a saját tanulságomat is.
Kaptam ajiba egy lexmark z 610 nyomkodót, és emiatt sutba vágtam az epson color 460-ast, amit az őskorban harminc fölött vettem. A Lexmark tuti gyorsabb, bár utántöltve gagyi a szín, és nem sokszor lehet tölteni, beszárad magától... kuka... Olcsó nyomtató, baromi drága festékpatronnal.
Az epson meg kiválóan műxik ezer utángyártott izével , a gyári 6-8 rugós patron ár helyett 1800- 2400 a cucc. Szóval visszaraktam a megszokott helyére az eszközt..... ha valakinek kell a lexi, kifogástalanul működik, csak patron kell .. jelképes áron elviheti, csak aztán ne engem szidjon....
Hát igen, a börzés cucc azért rejt magában némi rizikót. Viszont a minap olvastam egy nagyon durva hirdetést valahol, ami kevésbé tűnik kockázatos beruházásnak: "eladó 2 db ilyenolyan típusú fénymásológép, meg egy nyomtató, 4500ft/db áron. Próbára egyáltalán nincs lehetőség!"
Minden további nélkül hiszek neked.
Én nem kereskedek, csak azt adom el, amiből a vásárlásaim után felesleg keletkezik. Ennek ellenére sem váltam meg a 638 főtengelytől 7 alatt, és a gen. forgórész is 5 volt.. elvitték..
az interneten könnyen tájékozódunk az árakról, már nem kell felhívni az üzletet telcsin, elég megnézni ttibi lapján a cucc új árát, és máris tudod, mi a reális bontott ár....
Ez jó is. meg valakinek rossz is..Én mindenesetre élek a lehetőségggel, tájékozódok, így tudom, miért mennyit szabad adni, vagy kérni, illetve, mi az alkalmi vétel..
Mondjuk egy gen. forgórészt inkább vennék itt megbízható szocistárs forrásból kicsit többért, mint a börzén olcsót, ami akár zárlatos is lehet..
Ja, kockázat nélkül nincs üzlet.. aki nem tud úszni, ne másszon fára, mert vízbe eshet :-)
Reszel érte a fene, de nem kaptam rá engedélyt az Asszonykámtól. JAW 559-re feltehető?
M
Haho!
Tudjátok-e mibe kerül egy JAWA 559-es tank festéshez előkészített állapotban?
Köszi: M
Nem vagyok az átalakítás híve, nem kell matematikusnak lenni ahoz, hogy kiszámítsuk, hosszabb távon az éri meg, ha rögtön 12 voltos gépet veszünk.
Az árakat túlnyomórészt a kereslet- kínálat aránya határozza meg. Tehát az, amire van sok vevő, drágább is lehet a valós értékénél, ami pedig senkinek se kell, annak engednek az árából, persze így se fog elkelni...
Aztán van, hogy valaki nem tudja, hogy keresett, értékes cikket ad el nagyon mélyen ár alatt.Ismerjük el, hogy ez ritka, ehez mázli is kell, hogy így vásároljunk. ( én nagyon szeretek jól vásárolni :-) )
A neppereket nem szeretjük, nem is állunk szóba velük. Úgysem fogják nekünk a cuccot kedvező áron adni, mert ők a balekot várják. Meg is érkezik nekik előbb -utóbb. Nem fizetnek rá, hiába szeretnénk, szinten tartják őket a balekok...
Ezért nem osztom a véleményedet :
Szóval nem feltétlenül a "piaci árakat" kell mérvadónak tekinteni, mert az ennyiért árult motyó úgyis csak ott szárad a nepperen és előbb-utóbb az is beáll a valós értékére.
Rutinos dögök ezek, mindíg lesz, akit le tudnak húzni.
ezt meg tudom erősíteni, szemmel láttam, ahogy a legutóbbi szigetszntmiklósi börzén levendel 1500-ért (egyezerötszázért!) vett ETZ generátort, állórészt, forgórészt, jó csúszószenekkel, és nem is voltunk nagyon korán kint. Az ember meg tökre örült, hogy megvette tőle valaki.
Persze nyilván nem minden börzén van ilyen, de a másodikon-harmadikon talál aki keres. Aki meg nem keres, azt úgy hívjuk, hogy "palimadár", ő az, akit lehúznak a nepperek 8e-re azért, amit ők is a börzén szereztek be 1500-ért. ;-p Hihetetlen, de igaz: pusztán az, ha az interneten keresztül találsz rá valakire, az már az esetek 90%-ában garantálja a min. 3x árat.
Sziasztok. Van egy eladó Velorex 562-es oldalkocsim. Keveset futott, de egy nagytakaritás azért ráfér, ha valakit érdekel. Az ára 20.000Ft, és Tiszaújvárosban van.
jó-jó, hátrább az agyarakkal! :))
De azért az se túl reális, hogy kifizesse valaki a gép árának a felét egy ilyen átalakításra.
Azért írtam épp börzét, mert ott olykor értelmes áron lehet "értékekre" bukkanni.
Szóval nem feltétlenül a "piaci árakat" kell mérvadónak tekinteni, mert az ennyiért árult motyó úgyis csak ott szárad a nepperen és előbb-utóbb az is beáll a valós értékére.
Kedves Elek_Sanyi!
Minek kétszer dolgozni, ha már valaki elvégezte midezt. A javaold.ru lapon a "garázs" (ciril betűkkel) oldalon 634-re Jawa generátorhoz közdarab(ok) -mivel a kúpot is meg kell hosszabítíni-műhely rajzai megtalálhatók. Ime a hely: http://www.jawaold.ru/main.php?sec=__gar&page=electro-gen638
Üdvözlettel: Laci
Nem vagyok esztergályos, de mivel szeretek barkácsolni, vettem egy esztergát (is). Amúgy villamosmérnök vagyok, de szeretem nagyon átalakítani motorjaimat. A baj az, hogy sem a dinamót, sem a generátort nem láttam még előben. Előbbin lehet segíteni, tekintve hogy egy hónapja 634 tulaj vagyok, utóbbihoz a te segítséged kell. Kézbe kellene venni mindkettőt, méregetni rajta, aztán le lehet húzni akár több darabot is belőle.
Szia gylab!
Esztergályos vagy? Mert ha igen, az király! Van egy 638-asom, és a haveromnak egy 634-ese. Csak egy kis méregetés kérdése, és meg lehet rajzolni hozzá a közdarabot.
Hali
Heló.Nincs valakinek eladó jawa mustangba való nagyon jó dugattyúja?A tesómnak nagyon csörög.Nem csoda mert a csapszeg lötyög a dugóba,és a hajtókarba is egy picit de ez még el is menne.Szóval egy jó dugó kellene csappal.38as dugó.Nem volt még fúratva.eredeti.Ha van 3 gyűrüs annak örülnék mert ez is az,de a 2-es is igen jó lenne.
Nekem 634-esem van, én is át szeretném kalapálni generátorosra, nekem is kell egy ilyen közdarab. Ha az már nincsen meg, vagy nem adják, akkor ha hozol egy mintát, valószínűleg meg tudom csinálni. Ha felteszem az anyagot az esztergára, akkor már mindegy, hogy egy vagy kettő készül. Csak a minta kellene kölcsönbe.
Király.Akkor egy gonddal kevesebb..:)))
Hali!
Most akarom megvenni a gépet, de közben kiderült hogy 12 V-os.
Üdv: Tomi
Félreértettél..
Nincs senkinek, csak írtam, hogy kb annyiba kerülne a legyártása...De lehet, hogy kicsit több....Gépműhelytől függ....
Szevasztok !
Nagykanizsán van egy 1982-es 634-es váz
és egy üres blokk. Ha valakit érdekel ingyen elvihető.
Háj Péter mz!
nekem van rengeteg cuccom mustanghoz, de debrecenben 800huf-ért háromgyűrüs(java ideálé, de a méret tökéletesen megegyezik a mustangéval) dugót lehet bele kapni, + 80huf hozzá a vadiúj csapszeg + 120-400huf a szintén vadiúj bronzpersely. Ha további részletek érdekelnek, akkor írj:joseph251@freemail.hu címre.
SIMSON ra, MZ re és JAWA ra minden ami kell!! Tuningok, tuning settek, blokk illetve váz alkatrészek kiegészítők, tükrök, gumik, akksik, csapágyak, kipufogók, hengerek,főtengyelyek, gyertyák stb..!! Tényleg MINDEN!! BONTOTT illetve ÚJ GYÁRI ÉS UTÁNGYÁRTOTT ALKATRÉSZEK!
Bp-en 5000 ft felett ingyenes kiszállítással!! Postai Utánvéttel is!
0630/4096093
HÍVJ, vagy írj INFÓÉRT!
streetes@freestart.hu
0630 4096093
Szisztok!
Találtam egy régi hozzászólást, ha ez még él, akkor érdekelne az a közdarab.
achenobarbus - 2004-02-16 06:17:01
Udv!
Igen a 6V Jawa dinamos toltese ugy szar ahogy van, nekem is allandoan lemerult a varosban es csak hosszabb turan istencsapas volt ha ram esteledett :-(
Minthogy mestere vagy a 638-as butykolesenek, javaslom szereld fel a 638-as generatorat a motorra. Ugy tudom a fotengelyben kell a dinamo feloli csapot generatoros valtozatra lecserelni es kell egy tarcsa alaku kozdarab hogy az alloreszt fel lehessen szerelni.
Ha minden igaz nekem van egy ilyen tarcsam (thx to Keri Laci), de nem probaltam meg felszerelni, most meg eladosorban kerult a motor...
uff,
ocs.
Sziasztok
Szia Matya!
Egyik barátomat érdekelné ez:
közdarab a generátor alá /anyaggal/: kb5-7 ezer.
Hol lehet ilyet venni, vagy van valakinek? Mert akkor vevő vagyok rá!
Szia
Köszönöm hogy megnézted. Ha elolvasni nem is tudom, legalább egy próbát megér.
Hali!
Ismerőseim Jawajának (6V) nagyon gyatra a világítása. Hogy lehet ezen segíteni?
Matya,a dolgot jól látod, ez az arány annyira lehetetlen, hogy a taps szerintem elmarad.... hihetetlen egyesek túlzott optimizmusa.. vagy a hozzáértés csődje ??... nem akarok másokat megbántani, de hova lett a reális éleslátás ?
Hát apám, ha feléből-harmadából kihozod az átalakítást, akkor megtapsollak...
De ha ezeknek az összegeknek a feléből-harmadából szeretnéd kihozni az átalakítást, akkor látogass el a veteránbörzék egyikére, mondjuk 15/v. 16-án Szigetszentmiklósra. Az ilyen helyeken ugyanis nem tévesztik össze a szoci alkatrészeket a nemesfémekkel :).
Heló.Nincs valakinek eladó jawa mustangba való nagyon jó dugattyúja?A tesómnak nagyon csörög.Nem csoda mert a csapszeg lötyög a dugóba,és a hajtókarba is egy picit de ez még el is menne.Szóval egy jó dugó kellene csappal.38as dugó.Nem volt még fúratva.eredeti.
Megtaláltam a szakirodalmat:
Andor János: Kétütemű léghűtéses Otto-motorok előgyújtási igényeinek vizsgálata
szakdolgozat, 46 oldalas,
raktári száma: 621.43 A 58
Mikor legutóbb érdeklődtem, akkor azt mondták, hogy a mélyraktárban van, így egy nappal korábban kell szólni. Nem kölcsönözhető, csak helyben olvasható.
Annyit tévedtem, hogy nem doktori disszertáció hanem szakdolgozat.
Hello gabi80
Abszolút nem szántam gúnyolódásnak és ha visszaolvasom most sem érzem annak.
Régen az összes magyar motoros szakirodalmat összegyűjtöttem, a legnagyobb részét el is olvastam, de ezt a Győri disszertációt nem találtam meg a papírok és a számítógépes dokumentumaim közt. De nincs veszve semmi, még van egy forrás. Amint meglesz szólok.
Pool
Amiket én tudok.
Kb:
generátor /ha találsz használtat/: kb 10Ezer
egyenirányító /bontva/: kb 3000
fesszabályzó /bontva/: kb 2000
izzók: kb 2000
kábelezéshez cuccok: kb 4000
közdarab a generátor alá /anyaggal/: kb5-7 ezer
Szumma: kb 25-30 ezer Ft
Plusz találni egy embert, ha nem te csinálod, és az is el fog kérni néhány ezer Ft-ot munkadíjnak...:)))
Szóval nem olcsó mulatság...
Szinte jobban megéri eladni a 6V-ost, és venni egy 12 voltost helyette.Persze ezesetben kizártuk az érzelmi tényezőt.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|