:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
ÜDV! Keresek JAWA 559 típusú 250es csepptankoshoz forgalmi engedélyt, élő tulajjal! waresz89@freemail.hu
06 70 944 5954
Köszi!Igyekszem ott lenni egy két találkozón!Vagy ha tudok többön is!
Mindenki örül, ha új tag érkezik.Isten hozott a csapatban!
Sok érdekes ember van itt, időnként találkozunk is.
üdvözlettel: R
Örülök én is neki,és én is köszönöm Keri!
Egyúttal megragadom az alkalmat és üdvözlöm az egész csapatot mint ujjonc!
Teknőc semmi gond!
Köszönjük szépen Keri! ;) :)))!
Végre itt vagy már Daranyi, az egyik legjobb csapatban! ;) :)
S bocs az offolásért!
Teknőc
Tuti!
Bár ahogy mondtam, úgy sem az lesz a hiba amit felsorolunk, hanem olyan ami senkinek nem jutott eszébe :)
De nem is emlékszek arra hogy az én Jawamon számított volna hogy rakom be.
Erre a hibára nem gondoltam, de a lényeg, hogy rendesen megy a gép, ez az igazi öröm.Mellesleg, mindig tanul, tapasztal az ember valamit...
üdv.: R
Sikerült elindítanom, remekül működik. A hiba a labirint helytelen szerelése miatt jelentkezett, kb 90fokkal elfordítva szereltem be ( szarvashiba), következmény pedig az amit leírtam: nincs szívóerő.
Köszönöm a segítőkészségeteket, különösen Tamásnak, Kerinek, Rudolphnak és a többieknek is, akik ötletekkel álltak elő.
Ü:Misi
Nincs azzal semmi baj, én is a kollégium udvarán szereltem anno, de aztán sikerült elintézni, hogy bejussak egy tárolóba. Az ágyam alatt volt a szerszámos láda, az alkatrészek meg a vágódeszka mellett :) Egyetlen esésem is akkor volt a 638-assal, mikor hárman sikerültünk ráülni a kocsmából hazajövet. Egy valakit elhagytunk, a másik koma meg csak simán eldőlt mögöttem oldalra, de úgy szorított, hogy magával rántott....
Szerintem is célszerű a szerelési könyvnek hinni, ami 80w90-es hajtóműolajat ír elő. Az olajcsere meg egy tizenhetes kulcs és egy literes flakon kérdése, most még hideg sincs.
Ott a Pont
nem egyszerű kuncsaft lehet,szerencsére 25 év alatt kb kétszer szaladtam alá ilyen kuncsaftnak
Igen, én is gondolkoztam a témán, mert amióta megvan ez a jawa és követem a fórumot, nem egyszer fellángolt az "olajvita", de én ez alapján nem tudtam eldönteni, hogy kinek van igaza ezekben a vitákban, végül felhívtam az előző tulajt, hogy ő mit tett bele, mert azzal jó volt. Így került bele azóta is motorolaj, a szerelő pedig nem kérdezte, hogy mit rakjon bele, ő is azt tett bele...ettől függetlenül biztos-ami biztos- vettem direkt egy 80-90-es váltóolajat is anno, így meg lehet próbálni. Mondjuk most bajban vagyok, mert itt áll a motor a pesti kollégium udvarán, nehéz lesz olajat öntözgetni, de majd valahogy lesz.
Lehet olaj miatt is. Első körben feltölteném 1 liter 80w90 hajtóműolajjal. A mennyiség 634 esetében talán eltérhet, de nem sokkal. Pl. Shell Spirax, 2-3 ezer forint, ez nem nagy beruházás. A motorolajat máshova tervezték, más a nyomástűrő képessége, mások az adhéziós tulajdonságai stb stb. A leírt hang egyébként arra hasonlít, mint mikor nincs benne elég olaj és visít a váltó. Azt is általában melegen kezdi. A helyedben ezzel kezdeném.
A szerelő rakott bele, azt mondta, hogy új motorolaj, de a márkát nem mondta meg. A kuplungnyomórúd első lánckerék felőli végénél nem tömített rendesen a gyűrű, így 2-szer utánatöltöttem kb. 1,5-1,5 dl motorolajjal (felújítás előtt is motorolaj volt benne), egyszer még tavasszal, egyszer meg most, hogy eljöttem vele Pestre. Közben a 638-ból (aminek az alkatrészeit közben jórészt kiárultam, mert nem volt menthető a blokk) áttettem ezt a tömítést. Álló helyzetben, rugdosásra nem jelentkezik, sőt járó motornál sem mindig, és akkor sem egyformán, leginkább akkor jön elő, ha már meleg a motor.
Hajtóműolajjal hogy állsz? Van-e benne elegendő, lett-e benne cserélve, mikor, milyen típusú stb. Kuplung oldalt valóban 3 perc szétszedni és megnézni. Álló helyzetben nem lehet előcsalogatni a hangot, akár gyújtás nélküli rugdosással?
Üdv! van egy jawa idealom!
Az sincs kizárva, mostanában nem kellett lebontanom azt a részt, ezt eddig nem hangsúlyoztam, de kicsit ellene szól, hogy a tavalyi szerelés előtt semmi ilyen nem volt, amikor meg visszakaptam, már egyből, de akkor azt gondoltam, hogy össze kell kopniuk az új alkatrészeknek, mert annyira zavaró nem volt...de ez 3-4 ezer km után már kevésbé lehet magyarázat...szóval nem marad más, mint hogy egy hozzáértőnek látnia kell működés közben.
Közben azért egykét fejlesztést sikerült eszközölni a nyáron a motoron, elkezdtem az oldalkocsi felújítását, kikevertettem hozzá a gyári színt, maradt belőle a motor piros alkatrészeire, így, bár azok kevésbé voltak rászorulva, azok is le lettek fújva. Itt vannak a képek: http://indafoto.hu/segyevyd/jawa_634_2012_osz
Már a tünetleírás sem rossz, bátrabban Dani!
Ja, esetleg nem nyúlott a kuplunglánc és beleverődik, súrlódik a dekniben?Ezt egyszerű ellenőrizni...
üdv.: R
Köszönöm szépen a tanácsokat, azért jöttem fel vele Pestre, hogy bárki, aki hozzányúl még egyben meghallgathassa, mert kimegy így is a világból, csak jelenleg 60-70-nel, mert a hengert nem merem nagyobb hatásnak kitenni fúrás előtt. Már az is segítség, ha valaki hozzáértő meghallgatja a hangját. Én már hallgatom egy ideje, az egyhengeres motorjaimat magam szoktam szerelni, de ehhez ilyen szinten már nem merek hozzányúlni, ide az enyémnél több tudás kell. A probléma csak 3-ban és ritkábban ,halkabban 2.ban jelentkezik, főleg, ha melegebb a motor, és főleg visszaváltásnál, de gázhúzásnál megszűnik, csak ha kiengedem, akkor jön, szakaszos, egyenetlen, mint a régi traktorok, ha gyorsan mennek, bár nem teljesen jó a hasonlat, de ehhz hasonlít leginkább, vagy babettából ismerős a hang, esetleg régi ikarus buszból...de ezek is csak közelítőleg hasonlók.
Asztal mellett ülve nem könnyű a válasz, talán lehetetlen is, csupán ötletek születhetnek.Ami a járható út, szerintem, hogy még így egyben hallgassa meg egy szakértő, mert neki már az is fontos adat, amit hall.Ez, hogy súrlódik, nagyon általános.Ott kellene a motor mellett, hallgatva a hangját rétegeire bontani a problémát, pl.: járó motornál, üresben? Menet közben? Valamelyik sebességben, vagy mindegyikben? Menet közben üresbe kapcsolva marad a zaj? Milyen ritmusban változik a zaj, a főtengely (gyorsabb), vagy az erőátvitel (lassabb)ritmusához hasonló?...stb.
Ha valaki hallja ezeket, akkor dönt arról, hol keresse a hibát, ha bontja a blokkot.Amíg fogalmunk nincs mi lehet, nem érdemes bűnbakot keresni, ha többen vettek részt előzőleg a felújításban (fúrás, főtengelyjavítás, összeszerelés).
Tudom, hogy nem sokat segítettem, de, ahogy a kollégák is mondják, meg kell találni valakinek a hibát és elhárítani.Nem egy egzotikus ritkaság ez a típus, egy szakembernek menni fog.Viszont nem tudok ajánlani a környezetemben ilyen embert.
sok szerencsét és türelmet, üdv.: R
Pontos típust sem mondott senki, mert úgy kezdődött: "azt hiszem, 559...", utána pedig: "Jawa 250... CZ 250". Ezek csak űrtartalmat jelölő számok, típus bármelyik lehet, ezért bővítettem a lehetőségeket.
No, de a kérdés, úgy látom azóta megoldódott, talán a legegyszerűbben.
üdvözlettel: R
A hengert biztosan kell fúrni, az az egyszerűbb része, a hengert én is le tudom venni, és elvinni egy hozzáértő gépműhelybe. Ez az, ami biztosan rossz. Azóta lement egy szezont a motor, viszont a súrlódás nem javult, de kívülről nem tudom megmondani, hogy mi a baja...ez egyelőre hibát nem okoz, de mondjuk ha el akarnám adni, akkor a pácienst gyanítom, hogy forintosítható szinten zavarná a dolog...(egyelőre nem akarom eladni). Ehhez szét kellene húzni a blokkját, és mivel a súrlódás egyértelműen az előző szerelő összerakása után lépett föl, tanácsosnak láttam nem oda vinni. A főtengelyhez nem nyúlnék, ha nem muszáj, arról annyit tudok, hogy nem volt teljesen 100-as mikor belerakták (ezt taglaltam már bőven), de önmagában eddig hibát nem okozott...de ha már a súrlódás végett amúgy is szét lesz szedve, akkor már érdemes lenne megnézni, biztos, ami biztos.
Elküldtem Kerinek, tőle meg lehet szerezni, de én is szívesen átküldöm e-mailben, ha valakinek kell.
Hogy gondoltad ennek a megvalósítását? Szétszedeted valakivel és ott fogsz molyolni fölötte, hogy mitől _súrlódhat_? Ha egy blokkot egy évben négyszer kell széthúzni, ott valami nem stimmel... Gondolom nem véletlenül szorult meg.... Ne haragudj, de ismerve a reklamációs sztorijaidat én inkább nem ajánlok senkit, mert nekem égne a pofám. És másnak is ugyanezt tanácsolom! Mindenki akkor jár a legjobban, ha elviszed egy gépműhelybe. Csak találd ki, mit akarsz javíttatni, mert valószínűleg meg fogják kérdezni.... :-D
tehát ahogyan a kollégák is jelezték, a negyedliteres jawa, illetve cz hengerek semmiféle formában nem csereszabatosak egymással, normál üzemi körülmények közt nem cserélhetőek!
nem működik a megadott e-mailcímed
aha, gondoltam, hogy ezért. Itt lengyelben is volt lázongás az Akta miatt. :P Van esetleg egy link a teljes könyvtárhoz, vagy minden esetben tőled kell kérni egy linket... a keresőmotorral megtalálhatóak?
Jogvédők beszóltak.
Ha valaki szeretné kirakhatja az anyagokat, és boldogan linkeljük, de az oldal tulajdonosa nem szeretné bíróságon bizonygatni az igazát ;-)
Köszönöm mindenkinek a választ!Akkor marad így két kipufogós,nem variálok vele.
Üdv RAT
lehet csak nálam, de nekem régóta nem látható a szakirodalom menü... mi történt vele? Elérhető, csak a link lett ledobva? :P
Kellett volna párszor a sok tudomány ami ott volt...
Üdv! Azt szeretném kérdezni, hogy nem tud-e valaki olyan megbízható szerelőt Budapesten, vagy környékén, aki vállalná egy Jawa 634-es blokk szétszedését és precíz összerakását. A probléma részben a már itt is ecsetelt dolgok folytatása. A legsürgősebb, hogy hengert kell fúratni, mert nyáron megragadt. Illetve széthúzatnám az egész blokkot, mert ahogy régebben itt írtam, valami (egyelőre problémát nem okozó, nem romló, nem javuló) súrlódó hangot hallani a blokkból 3. és ritkán 2. sebességben. Azt, hogy ezt mi okozza, nem tudom, ötletelni lehet, de amíg nem látom, nem biztos (léptetővilla? csapágy? hézagolás??). Ezzel összefüggésben a főtengely állapotát is meg kell nézni, mert ahogy tavaly taglaltam a felújítás körüli kálváriát, leírtam, hogy harmadszori próbálkozásra sem volt teljesen tökéletes. Szóval olyan szakember kellene, aki széthúzza és precízen össze is rakja a blokkot, a gépmunkák egyeztetés kérdése. A motor már Pesten van, rendben feljött Somogyból.
Befényképeztem/szkenneltem egy Jawa 634 alkatrész-katalógust, illetve egy 1974-es keltezésű Jawa 634 kezelési utasítást. Mindkettő magyar nyelvű. Az volna a kérdésem, hogy hogyan lehetne felrakni az itteni szakirodalom menübe?
Üdv,
Dani
Hello R! Senki sem mondta, hogy mixeljük a 353-ast és 559-est.
Tamás
Ha valóban Jawa 559, akkor nem kompatibilis a blokk alkatrészei a Jawa-CZ 353-al, de a CZ 455-el és a 485-el sem.
Az 559 65x75 mm alapméretű, 353 pedig 66x 72.A főtengely sem ugyanaz de semmi más sem a motorban.Az erőátvitelben vannak hasonló, vagy ugyanolyan darabok, de ott sem minden.
Könnyű ráismerni, mert az 559-nek teljes hengere van (a szívócső is a hengerben), a másik típus, de a CZ-k általában az úgynevezett "magas blokkszájjal" készültek, a hengernek csak kb. fele magassága maradt meg.
Amúgy a 250-es testvértípusok között is általában két kipufogó volt.
Biztos voltak egykipus modellek is a régi krossz- és hatnaposok között, de ahhoz nem nagyon lehet már hengert találni.
Az egyik kipufogót "amputálni" nem jó dolog, összekavarja az öblítést és dilatációs elhúzódást, vetemedést okoz, próbáltam, kényszerből, egy sérült könyök miatt.
üdv.: R
"A jawa 250 és a czetka 250 blokk között mi a külömbség?" - párhuzamos típusoknál elenyésző apróságokon kívül nincs különbség a blokkok közt, a hengerek tudomásom szerint felcserélhetők.
A jawa 250 és a czetka 250 blokk között mi a külömbség?
A hengerek kompatibilisek?
Hello! Elvben igen. Lehet 1 kipufogós is, de nem szerencsés, mert a zárt csonk turbulenciát okoz a másik (ép) csatornában és rossz esetben rezonátorként is működhet, ami bizonyos fordulatszám tartományokban öblítési zavart okozhat a gázlengések miatt. Egyszerűbb lenne CZ blokkból kiindulni amin gyárilag is csak 1 csonk van, de legalább a hengert átvenni egycsonkos típusból.
Tamás
Szia!
Köszi a választ, akkor az 559 nél tulajdon kép mindegy hogy egy vagy kettő?
Szeretem egyszerűsíteni a dolgokat,ha nem okozna gondot a motornak akkor én az egyre szavaznék.Épített bobber motorra szeretném,merev hajlított váz,max találkozókra használnám,nem hosszú távon.
Hello! Abszolut igaz, köszönöm a helyreigazítást. Az 559-esen valóban egy ablak van kipuf nyílásnak és utána nyílik ketté. Most megnéztem...
A 353-ason és a korábbi tipusokan van úgy ahogy írtam azaz két ablakkal két nyílás. Akkor marad a közhely, csak sima design feature a két kipufogó.
Tamás
Üdv tpapp!
A Jawa 250 /559-es kipufogó nyílása nem támasztja meg a gyűrűket,mert az elválasztó rész a kipufogónyíláson belül van nem érintkezhet a dugattyúval.
Hello! Ha házi készítés, akkor a Gyula-bá gyújtása abszolut jó ár/értékben. Robogó gyujtás is lehet ami közel VAPE kivitel, az kb 35eFt. Vagy ha nem számít az ár akkor VAPE. Utóbbit kibontod a csomagból felcsavarod és megy, amég a blokk bírja.
Lezárni a kipufogót? Az kb annyi, mint befogni az egyik orrlukad... biztos nem növeli a teljesítményt.
Miért 2 kipufogó? 1000+1 oka van, a legkézenfekvőbb az öblítés alatti áramlások a hengerben, vagy a támasztott gyűrű a rések között, 2 rés nagyobb keresztmetszetet ad, mint 1, stb...
Ja és vagányabb, mert ugye a szimmetria jó dolog...
Tamás
Nagyon megbízhatóak, az egyik leghosszabb életű modell a Jawa-k között.A gyártott darabszám is bizonyíték erre.Ha a mai igényeknek megfelelően megszakító nélküli elektronikus gyújtással szereled fel, akár 6V-os kivitelben is (és van ilyen, készen, itt a fórumon is), mondjuk 75W-os dinamóval (634), akkor mindennapos, gondtalan, hosszú használatra is alkalmas.Hosszú löketű, nyomatékos, takarékos kétütemű.
80 körüli utazósebességgel gurigázva a vezető dől ki előbb, mint a motor.
Persze, nagyon érdekes vezetni, ez sem mindegy.
üdv.: R
Szia!
Milyen gyújtást kéne rárakni?
Robogó?
Mennyire lenne baj, ha az egyik kipufogó nyílást le zárnám?
Tényleg nyomatékosabb lenne?
Valamikor pannonián csináltuk, azon úgy vettem észre,hogy dobott a motor teljesítményén.
Egyáltalán miért kellett két kipufogósra gyártani?
De nem szabad vele olyan gyorsan menni! Lassan kell vele krúzolni, hogy lássa nép milyen szép! :-D
80km/h, ha mellőzöd a gyári gyújtást, akkor elnyűhetetlen.
Sziasztok!
Kérdésem lenne hogy mennyire megbízhatóak a jawa 250-ek azt hiszem 559-es,mennyi az utazó sebességük.
Köszi.RAT
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|