:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Elek Sanyi, Petike07'
Köszi!
JawaZoli
sziasztok
most kaptam egy baratomtol egy JAWA 634-est es nincs hozza semmifele dokum ha valaki tud valahol akkor segitsen mert szeretnem atnezni.
Eddigi szetszedes utan kiderult, hogy a jobb oldali teleszkop ki van kopva, tehat erre is szuksegem lenne, a masik kerdesem hogy a bal deknit leveve a primer lancnak mennyi logasa lehet, mert ez szerintem beut a deknifelfogo csanvarhoz.
Szia
Van musanghoz néhány cuccom pl:
-komplett blokk/leharcolt/
-lámpafej/jó/
-tank/elmegy/
..stb
-bármilyen motoros/jawa,mz.pannonia cuccot adhatsz cserébe ha érdekel
csőváz
Üdv JawaZoli!
A Brno-i börze az évente kétszer van megtartva, pontos dátumot mindig a www.motortechna.cz weboldalon olvashatsz. Én azért szeretem, mert tőlünk (zala megye) 300 km-re van, s elég nagy szabású. Számos használt cucc van, de megannyi új (utángyártott) is.! Én igazán csak új alkatrészekért megyek ki. Most persze, cask a gyújtás miatt, meg még egykét gumidarabért:)
Van egy múzeum része is... csodaszép járgányok kiállítva!
Szerintem ha Jawa-hoz akarsz venni bármit is, itt 100%, hogy kapsz! S, szerintem elég reális áron! Csak egy példa, többet nem is akarok:) Itthon 7000 Ft-ért krómoztattam egy felnimet, kint átszámolva tavaly 6500 Ft-ért vettem újat! Új, krómos, s had ne mondjam hogy mennyivel jobb mint az itthoni sufni króm:) Amúgy ez olasz felni, bele van vésve: Made in Italy.
Ha bármi kérdésed van, szívesen segítek!
E-mail címem: peter17@freemail.hu
Csak a Jawa!!!:)
Üdv.: Petike
Szia,
Kistarcsa, Rózsa u. 1. A bolt neve N.V. Motoros BT vagy a másik neve RONCSMADÁR. Most már két helyen van, kint a főúton van az új alkatrész üzletük, azt könnyű megtalálni. Ha Gödöllő felől jössz, akkor a benzinkút után a bal oldalon lesz, nagy kirakata van. A bontót pedig úgy találod meg, hogy tovább mész pest felé és a lámpás gyalogos átkelő után lekanyarodsz balra. Elmész a suzuki szalon mellett és egy T elágazáshoz érsz, ott balra kanyarodsz. Mész egyenesen a templomig, és a templom után az első utca balra. Mész a utcán és lesz egy Y kereszteződés, ott van a bontó.
Tel szám, ha jól emlékszem 06-28-471-350.
Szia
PD,
Jó lenne egy lista, hogy mi van a Mustanghoz. Egy első teleszkóp kompletten kellene.
Köszi,
Zoli
Petike,
Érdekelne a Brno-i börze de ez a hétvége nagyon nem jó. Milyen sűrűn van, és hol pontosabban? Van erről infód?
Köszi,
Zoli
Sanyi,
Megírnád, hogy merre van ez a bontó Kistarcsán? Fék és kuplung kar kellene 638-asra, de nem akarok kiadni érte 6-6 ezret...
Köszi,
Zoli
Szia,
Én 4T motorolajat használok hozzá. Abban van kuplung csuszás gátló adalék. Múltkor Castrol GP 4T-t tettem bele.
Szia
Bocs, a típus lemaradt, gondolom érdekes:
Jawa 250 "559"& Velorex 560 oldalkocsival.
1969-es gyártású.
Hali!
Woodoo2, biztos igazad van, egy részről! Tudod én úgy vagyok vele, hogy ha egyszer már így megcsináltam a motorom, s ennyire összeállt, akkor már ezen nem akarok spórolni. Idén júniusban, Zala megyéből haverommal ketten, (1 motoron, ő oldalkocsiban), lezúgtunk a Csemői Jawa fesztiválra! Aki ott volt láthatott... Csupán 350km.. meg egy egész éjjelen át tartó út volt. Másnap vissza úgyanúgy. Jah, s nem dicsekvésből, de 3. lett a szépségversenyen!, s, nem úgy vittem utánfutóval, hanem saját lábán gurult. S, ezt is elmondhatom, hogy mi voltunk ott az elsők, akik távolról érkeztek. Amúgy nagyon hideg volt.
Akkor már egy elektronikus gyújtást csak megérdemel a gép?! Nem?:)
Röviden ennyi!
Bye
Sziasztok!
Kicsit meglepődtem,amikor olvastam a fórumot...amikor a gyári elektronikus gyújtásról volt egy cikk,mindenki olyat akart tenni a motorjára,most jött ez a vape-s. Ja,és "Petike07" is örül,hogy megvehet egy gyújtást 100 Euróért. Arra nem gondoltok,hogy 100 Euró az több,mint 25000 Ft? Érdemes 25 ezreket költeni egy ilyen típusú motorra? Az enyémen trabant gyújtás van,kicsit több,mint 10 E Ft-ba került,és másfél év alatt semmi probléma nem volt vele. Én nem akarok senkit sem megbántani,csak próbáltam arra utalni,hogy nem érdemes egy ilyen piaci értékű motorra vagyonokat költeni,mert az nem térül meg. szerintem a elektronikus gyújtások között sincs sok különbség,csak esetleg az alkjában vagy méretében térnek el. Nekem tökéletesen bevált a trabanté,és még árban is elég jól megúsztam.
Matya, dani63, köszönöm szépen a segítséget, ennyi szakértő között (Elek_Sanyit is ide értve) igazán nincs miért aggódnom:) Valószínűleg az lesz akkor ,hogy telerakom váltóolajjal (ööö, milyen is javasolt bele?), aztán megyek vele eleget. Kivéve, ha találok mostanában Győrben segítő, hozzáértő szerelőt, akivel szét lehetne kapni és megnézni (úgyis gondoltam arra, hogy a jawa váltótuningot -öntvény villa, et c - meg kellene csinálni). Pláne, hogy most télen úgyse nagyon fogom használni, viszont tavasztól igen, és nem örülnék, ha nyár közepére derülne ki, hogy hoppá mégis gondok vannak...
Szerintetetek melyik javasolt?
Még egy kérés Matya: még nem értem végig a fórumon, úgyhogy bocs ha hülyeséget kérdezek/kérek, de valami leírást, szerelési útmutatót tudnál biztosítani erről a trabis megoldásról? És mennyibe is kerül?
kösz!
magush
És milyen trafót használsz hozzá?
Jah, egyébként köszi a bizalmat..:))))
Hát nekem a trabigyújtás van fennt, kb két éve.Na azóta nem kellett leszednem a gyújtásoldali deknit..:)))Szóval szerintem működik a dolog....
Váltó: Hát első körben azért széthúznám a blokkot, és belenéznék, hogy nem sült-e meg benne valami, de elvileg golyóscsapágy van benne, ahhak bírnia kellene egy darabig.Pár csepp olajjal órákig elfut károsodás nélkül.Leginkább a fogaskerekeket nézd meg, hogy van-e jelentős kopás rajta, meg a tolóvillákat.Ha épnek tűnnek, sztem nyugodtan rakd össze.De még mielőtt nekiesel szétkapni, menj vele pár száz km-t rendesen feltöltve olajjal.Ha minden működik rendesen, akkor felesleges piszkálni, csak ha nagyon nem hagy nyugodni, hogy mi van benne.......:))))
Szia !
Szerintem sem lehet sok baja a váltónak, a Vaterán egyébként most is vannak hozzá alkatrészek.
Én egy 1969-es 350-esbe építettem bele egy 1982 350/634-es fogaskerekeit, így most az öreg gépen is lefelé van az első fokozat.Sőt még a kuplungot is össze lehet rakni a kettőből vegyesen.
Szia Matya!
nekiálltam elolvasni a fórumot a kezdetektől, és úgy tapasztaltam, hogy van némi rutinod, hozzáértésed jawa kérdésben, úgyhgoy szeretném a te véleményedet is kérni a váltókérdésben. Szerinted nem gond a cirka 200 (vagy 500) km-es szinte-olaj-nélküli futás?
és mi a hasonlóság a trabi ill. a vape-s elektromos gyújtásban? már csak azért, mert pl. engem személy szerint azért vonz a vape-s megoldás, mert azt speckó jawa -ra találták ki. Tehát valszeg stabil mindenképp. A trabis megoldással nincsenek gondok?
kösz a válaszokat előre is!
magush
Én pl ismerem Norbit.
Igen, rendelni a vape.cz-ről lehet. Írtam nekik mailt, hogy küldjék el nekem utánvétellel a csomagot. Mo-ra utánvétellel nem küldenek, ezért először át kell utalni a számlájukra a pénzt. Ilyenkor én írok nekik egy mailt, hogy mi a helyzet, aztán ők megírják nekem a pontos összeget meg bankszámlaszámot a többi, átutaláshoz szükséges infóval. Ezután ezt továbbpasszolom az érdeklődőnek, aki átutalja a pénzt.
Én szlovákul írok nekik, ők csehul válaszolnak. Norbi próbalkozott angolul írni, de tudtommal nem igazán kapott választ.
Nekem egyébként minden levelemre egy-két napon belül válaszoltak.
Üdv!
Üdv Mindenkinek!
Csak pillanatra olvastam bele a fórumba. Én most hétvégén megyek ki a Brüno-i börzére. Elektronikus gyújtást veszek a Jawa 250 "559"-re. A MontyJawa-sokkal már le emaileztem, s ígértek is, kb.: 100 EUR-ért! Ez az a gyújtás, mint ami a jawamarkt.cz-n is fent van 149EUR-ért!
Jön esetleg vki börzére??
Sziasztok!
175-ös Czetkához (1961-es) szeretnék szerezni jó állapotú dugattyút gyűrűvel és hengerrel együtt. Aki tud kérem, hívjon fel ezen a telefonszámon:
06-70-2485748
Általános:
Miért is felel meg a trabi gyújtás a 12voltos Jawákra?Sokkal egyszerűbb meg olcsóbb, mint rendelni....
Köszi az infokat!
Valaki ismeri azt a Csavajda Norbertet, aki a cikket írta ez elekt. gyújtásról? Vagy van olyan, aki már rendelt, vagy vett ilyet valahol?
Pdaranyi! Rendelni a vape.cz-ről lehet?
Magyarul, vagy angolul lehet rendelést leadni, vagy csak szlovákul/csehül?
Üdv.!
Háj Hurka!
Találtam egy webcímet, itt állítólag mindenféle motorhoz lehet rendelni e-gyújtást!
www.gtelektronics.freeweb.hu
Szia,
Én Veresegyházon lakom Bp-től 30Km-re.
Ha kell valami, akkor elpostázom, de nem fog az annyiba kerülni. Mert egy komplett blokkot már 15e-ért lehet venni Kistarcsán a motorbontóba. Ne legyél olyan pesszimista! Nem valószínű, hogy a váltóba bármit is cserélni kell, egy kevés olajjal is eljár.
Szia
Üdv Sanyi!
köszönöm a felajánlást, tényleg nagyon jólesik, és vigyázz, mert még a végén élni fogok vele:) Persze mindez attól függ, hogy milyen messze vagy tőlem, lévén én Győrben leledzem. Viszont eléggé megnyugtattál, úgyhogy szerintem megveszem a cuccot. Én az egész váltó felújítást / kicserélést kb 25-30e HUF-ra saccoltam, szerintetek ez reális?
Ezer köszönet
magush
Én sem itt vettem Szlovákiában, hanem csehből rendeltem utánvetellel. Mo-ra csak úgy küldik ha előre átutalod a pénzt. Eddig 2 gyújtásról tudok, amit Mo-ról rendeltek, és egyiknél sem volt gond.
Üdv!
Szia,
Körül kell nézni bontóban, de ha nem találsz, akkor én adok hozzá alkatrészt, és ha nem futsz elég gyorsan még lehet, hogy el is talállak vele. A fogaskerekeknek biztos, hogy semi baja nincs, a csapágyak is jól bírják olaj nélkül. Szerintem kár ezen gondolkodnod, talán a tolóvillák és a lánc sérült legjobban. De lehet, hogy a kuplung tengely, mert azon van egy siklócspágyas fogaskerék. Abból van nekem itthon kettő is, és az ugyan az mint a 634-esé.
Nézd meg, és meglátjuk.
Szia
Üdv!
sokat nem tudok segíteni, talán annyit, hogy mivel engem is érdekel a kérdés, rákérdeztem pdaranyi-nál, aki elég precíz választ adott, amit itt idézek:
"Legutobb, mikor rendeles volt
Mo-rol, akkor 2.421 cseh koronaba kerult a komplett
gyujtas postakoltseggel.
A megrendeles ugy tortenik, hogy atutalod a penzt a
szamlajukra, es amint megkapjak, kuldik a csomagot."
Ez kb 22e HUF-ot jelent, ha meg kint veszed meg Szlovákiában, akkor azt írta, hogy 2700 SK, ami kb 18e HUF-nak felel meg.
A kipufogóval lövöldözés nem semmi lehetett, remélem nem sikerül reprodukálni, de ha mégis, akkor a videót tedd fel valahova és küldd el a linket:)
magush
Üdv Sanyi!
kösz a fontos infókat, én is reménykedem benne, hogy semmi komoly baj nincs, de azért ez így mégse egészséges. Mellesleg amit én kinéztem, azt nem túráztattuk egy kicsit, hanem valszeg a srác ment vele minimum 200 km-ert ohne olaj.
Arról nincs információd, hogy egy komplett váltó felújítás mennyibe kerül?
üdv
magush
Szia magush!
Én most vettem egy 638-ast bontásra, és abban egy csepp olaj se volt. De a váltónak semmi baja sincs. Pedig túráztattuk egy kicsit. Nemrég bontottam szét, és a csapágyai is épek. A 634-es kicsit sérülékenyebb, mert az néhány helyen bronzpersejes, de ahol az bronzperselyes ott a 638-sa már görgős csapágyas.
Nem azt mondom, hogy ki lehet vele menni a világból olaj nélkül, de nem feltétlenül rossz.
Szia
Üdv. Mindenkinek!
Meg tudná mondani valaki, hogy hogyan lehet hozzájutni a legegyszerűbben és a legolcsóbban gyári elekt. gyújtáshoz 638-ashoz?
Tegnap lett végleg elegem a megszakítósból. Tudom, hogy én vagyok a b@lf@sz, de nem tudom normálisan beállítani a gyújtást. A probléma ott kezdődik, hogy nemrég állíttattam be egy hozzáértővel, elvileg jól be van/volt most állítva, de ami tegnap történt, az enyhén szólva meglepett:
Be akartam indítani a mocit a 3. rúgás után be is röffent, de leállt. Ezután már az istennek se akart beindulni, én persze elkezdtem ész nélkül rugdosni, aminek az lett a vége, hogy (valószínűleg a túlszívatás és a rossz időben történő gyújtás következtében) a bal kipufogó durrant egy hatalmasat és A TELJES BELSŐ RÉSZ KIREPÜLT A CSŐBŐL!!! úgy, hogy a 2 tartó csavar kiszakította a cső végének falát, ahova rögzítve volt! Láttatok már ilyet?
Szóval aki tudja, hol lehet elekt. gyújtást szerezni, kérem szóljon!
Üdv.!
Üdv!
én volnék a segítségkérő szegény ember. Mivel a motor még nincs a tulajdonomban, csak tervezem megvételét, ezért nem tudom megnézni/megnézetni a váltóját (mellesleg, nem is vagyok hozzáértő). Szóval a kérdés az, hogy egy komplett váltó (fogaskerekek, tengelyek, csapágyak, et c) mennyibe kerül. Mennyi bontottan (hol tudok olyat szerezni), mennyi gyári alkatrészekből (és olyat hol tudok venni, esetleg szlovákiában hol, mivel győri vagyok)?
Az persze igaz, hogy lehet, nem ment gallyra az egész, de alapesetben ebből indulok ki. Ami a problémát okozta, hogy 200-500 (?) km-ert mentek egy motorral amiben most annyi olaj volt, hogy az olajleeresztő csavart kitekerve akkor csordogált belőle valami, amikor hátsó kerékre billentettem a motort (sztenderen állva). Ergo, kb 1-2 cm magasan volt csak benne olaj. Amennyiben van ilyen tapasztalatotok, akkor légyszíves osszátok meg velem, hogy ez miket, és milyen mértékben tehet tönkre. SZerintetek milyen állapotban van a váltója?
előre is kösz a segítséget!
Mi a rossz a váltóban?Nemhiszem, hogy az egész az lenne.Megromlott a váltó, ki kell dobni??:))))
Szét is lehet szedni azt, és csak a rossz darabot kicserélni.:)))))
Komolyra fordíva a szót, sztem felesleges az egészet megvenni, ha ki lehet deríteni, hogy mi a ludas a hibában....
Sziasztok! Egy kedves jóbarátom keres 638-ashoz JÓ váltót(rossz neki is van:)) ), van valakinek? Egyenlőre csak érdeklődés szintjén, a legfőbb kérdés most a "mennyiért".
Köszi
sziasztok ,a robogo henger furása került 23 rugóba,tudsz egy olcsó helyet? Bp 4 kerületi vagyok.köszi
Attól függ, hogy milyen dugót tetetsz bele ,meg hogy hol fúrják.De olyan 10 ezer körül biztos számolj vele.
köszi Matya,kb mennyiből uszom meg a furást kompletten,nem olcsóbb az uj henger?
Heló.Mennyiért adod a mustangot egészben és hol laksz?Nekem mindenképp kellene a blokkban levő lánckerék(az első) mert nekem 3 fog le van törve és nagyon vékonyak már.Meg kellene még a levegőszürő mindenestöl +a gumicső
Szevasztok!
Elek_Sanyi és Joe84 a töltés problémához szeretnék hozzászólni. Nekem egy 638-as 12V-s Jawám van. Hasonló problémával küzdöttem én is, csak magas fordulaton aludt ki a töltésjelző lámpa és egy idő után alacson fordulaton már fulladozott is a gép. Gondoltam már feszültségszabályozór, dinamóra, egyenirányítóra mindenre és végén kiderült, hogy a szénkefe műanyag háza van elrepedve, ezért a szénkefe nem feküdt fel rendesen, így nem volt töltésem rendesen és az aksit szívta. Tehát nálam a szénkefe volt a hiba forrása. Remélem segítettem!
Üdv: dodee
Kevés.Megérett a fúrásra.Olyan 9 körül kéne lennie.
sziasztok.a twin sportomban 5-6 bar a kompresszio,szerintetek elég ennyi?kb mennyi a normál?menet közben nem érzem hogy gyenge lenne a gép.mekkora kompresszionál mondjuk azt,hogy most már furatni kell a hengert? a választ előre is köszi.
Jawa 559 és mustang alkatrészek eladóak!
tel.:20/9527065
Na asszem elszantam magam, hogy eladom a jawa-t. Ha kell valakinek akkor szoljon. :)
350-638 TS
Kepek a galeriaban hygy nev alatt. ;)
bye
HyGy
Igen létezett ez a felfogatási mód! Én is jártam már így. Valószinüleg 80-as évjárat előtti.Ott még a váltó is fordítva volt,fent egy,lent a többi.
Szia!
"Háj Pítör!
Nem kaptam + az emilt!
Rájd hárd!"
Milyen e-mail-t nem kaptálmeg?
Szia
A fórumba képet berakni nem szabad. Ettől szétcsúszhat az egész fórum oldal, zavaró is és lasabban töltődne be az egész ha mindenki rakna fel képeket.
Háj Pítör!
Nem kaptam + az emilt!
Rájd hárd!
Az első sárvédő az enyémen sem krómozott volt, azt inkább a Twinekre szerelték.
Ha esetleg nem tetszik neked sem a szín, vagy gyűrött, kopott a rendszám, cserélni akarod, akkor úgy csináld, hogy az új papírokon már a végleges állapot szerepeljen.
Elek Sanyi:
Ez a 638, amit meg akarok venni, tök "gyárinak" néz ki egyébként. Vezetékezés, festés, krómozás mind megfelelő, korhű állapotban van. Nem tudtam rajta felfedezni olyan átalakítást, ami azt jelezné, hogy turpisság van a dologban. Egy-két aprósság hiányzik róla, elindítani nem tudtam, mert rozsdás a tank, és el van dugulva a karbi, meg a gázbowden is be van állva. Raktam bele aksit, a visszajelzők, világítás, duda működik, szikra is van a balos hengeren, a jobbos hengerhez nem fértem hozzá a fészerben. Gumik már cserélve lettek rajta, gondolom az oldalkocsi miatt koptak el nagyon.
Úgy tűnik rendbe van a gép, csak ez az új blokk bizonytalanított el kicsit.
Üdv
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|