:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Storno!
Megváltozott a hivatkozási név közben.
Esküszöm, hogy nem halucináltam.
Bocs.
Szia Fullkopy!
Valaki nemrég azt írta, hogy forgalomból kivont járműnél nincs vagyonszerzési illeték!?
Nox -al levelezek.
Sokra tart, és dicsér.
Üdv!
Cső Csehcsoda!
Azt a 11.03-ai levelet szerintem Discoverynek akartad küldeni, de akkor miért az én nevemre hivatkozik az előzmény!?
bibumm
Az eredetiségvizsgálat díját add hozzá a költségekhez , és a tulajdonszerzési illetéket !
Véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése, amennyiben a kivonás nem bontási igazolással történt
Az eljáráshoz az ügyfél által bemutatandó okmányok, nyomtatványok:
· Az okmányirodában kitöltött nyomtatvány
· A járműhöz kiadott érvénytelenített új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a csonkolással érvénytelenített régi típusú forgalmi engedély
· A forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő összegről feladóvevény
· Az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény
· A rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény
· A közlekedési hatóság által kiállított Műszaki adatlap
· Az előzetes eredetellenőrzés során kiállított jármű kísérőlap tulajdonosváltás esetén
· A kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását igazoló kötvény vagy fedezetigazolás
· Az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.
Jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég esetén mellékelni kell:
· Három hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés, aláírási címpéldány,
· Cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás,
· Illetékmentesség esetén az arról szóló az Illetékhivatal által kiadott igazolás is
Az ügy elintézéséhez fizetendő díjak, illetékek, költségek:
· A forgalmi engedély illetéke: 6000 Ft
· A törzskönyv illetéke: 6000 Ft
· Az érvényesítő címke díja: 320 Ft /postai feladóvevényen/
· A rendszámtábla ára: 5500 Ft / sorozat/ postai feladóvevényen/
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
És te hol áltál neki az egésznek!Mert az enyémbe az a szép hogy nem én vonattam ki a forgalomból hanem az az ürge akitol vettem!Amikor megvettem csak egy adásvételit irtunk róla!De én szeretnék még azzal hivatalosan is motorozni!Ha leirnád hogy mit hogyan mennyiért!Csak ugy nagyvonalakban!
Mi az hogy nem lehet? Az én járgányom is kb 10 évig állt a forgalomból kivonva, rendszám is le volt adva. Egyszerűen csak ismételt forgalomba helyezést kellett kérnem és simán ment is az egész, már persze ahogy nálunk szokásos:))
Ha végleg kivonták a forgalomból a motort akkor is vissza lehet vonatni?Mert az okmányiroda azt mondta nekem hogy nem lehet!10éve lett kivonva!
Kedves Elek_Sanyi!
Az én motorom 1992-es tehát simán lehet ilyen:-) (csak kínomban vigyorgok). Valami ilyesmi a hiba jelenség. Ha meghajtom akkor utána nincs egyideig ilyen hang. Köszi a hozászólást!
Üdv: Sanyi
Azt!
összeraktam, levizsgult csontnélkül, elmentem a fiaimmal Dobogókőre, visszafele bélcsavarodást kapott a váltó. Hogy rohadjon meg aki a gagyiját kitalálta!
Most futkosok, hogy valahogy a működőképességhez szükséges vasat megszerezzem hozzá. Ja, mer ezzel kéne dógozni járni.
Köszi szépen a segítséget remélem boldogulok a jogszabályokkal!:)
Bocsi, pontosabban itt :-))
http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/050929/
Itt olvashatsz arról, mi szükséges az ismételt forgalomba helyezéshez. Nem mindegy, hogy ideiglenes, végleges, vagy hatósági kivonás volt. Ha valamit nem értesz, kérdezz rá ,segítünk.
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
hygy, itt vannak a 2006-tól hatályos módosítások a regadó kapcsán:
http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/041124c/
Helló Fullkopy!Ahogy nézem te jártas vagy az ilyen jogi dolgokban!Van egy Jawa250/559-esem!Ki van vonva a forgalomból.Szeretném visszavonatni de az okmányirodába hülyét csinálnak belőlem!Segits nekem!Hol álljak neki a forgalombahelyezésnek és hogy csináljam!Ha tudnál nekem segíteni megköszönném!
Melyiket vetted, az oldalkocsisat, amit beszéltünk telefonon?
Elnézést valami nem jó, hogy lehet ide linket tenni
Sziaszto szocisok!
Nemtudom imeritek e ezt a [url=http://www.chromedesign.hu/]kromhatású festéket[/url] milyen tartós lehet, mit bír.
Üdv papa!
Halványlila gőzöm nincs, mit találnak ki konkrétan és milyen hatállyal, de a rosszándék megvan bennük :-)
Szerintem nézz le a TKMoto-ba. Nem jártam még ott, de oda küldtem furatni a hengereket és nagyon korrekt a tulaj és ért a motorokhoz. A bolt Prága mellett van. Az oldalon a "kontakt" menüpontra kattintva találsz címet és térképrészletet is.
Gondolom a cseh nyelvet beszéled. Azért mondom, mert ha elmész Zsolnába, akkor lehetőség szerint csehül/szlovákul beszélj, mert az Szlovákia legmagyarellenesebb városa. Bár már jobb a helyzet, mint néhány éve, azért nem árt vigyázni. A város polgármestere (Slota) a szlovák politika legmagyarellenesebb politikusa. TV-ben bármikor simán elkezdi hibáztatni a magyarokat mindenért, ami rossz ebben a szaros országban.
Üdv!
Sziasztok!
nemrég vettem egy 350/638-ast. Jellemző rám, hogy már második napon beszart a váltója!! :-(
Csak nemrég költöztem fel Bp.-re, így igen gyenge lábon áll a helyismeretem. Tudnátok olyan boltot mondani 50km-s körzetben ahol JAWA alkatrésszel is foglalkoznak (638,640)? Netalántán van váltóalkatrészük is? A kistarcsai boltról már olvastam a fórumon, esetleg tudtok még másikat is, neadjisten a fővárosban?
köszönettel, Szakál
Kedves hygy, légyszíves...
Fullkopy es tudod pontosan, hogy a motorokra, mikent fog alakulni az uj torveny? (hogy kapjak be)
Helló mindenki!
Van nekem egy ELADÓ Jawa 250-es üzemképes motorblokkom karbival együt!
Érdeklődni lehet a 0620/4262550 -es telefonszámon!
(Egy Pécs melletti faluban van, Kozármislenyben)
Hát amit én tudok, az ugyan nem Prága, hanem Zsolnában van egy bolt, ahol mindenféle Jawa cuccok vannak.A pontos helyet nem tudom, de nem egy világváros, könnyen meg lehet találni....Ha gondolod, ejtsétek útba.
Helló Mindenkinek!
November végén kiutazom Prágába. Ha esetleg tud valaki motoros boltot, ahol 350-es Czetkához alkatrészeket lehet kapni, s megosztaná velem nagyon örülnék.
Köszönettel:
Galántai Zoltán
Ezügyben hygy kompetens, őt kell megfűzni, nekem a kedvencek közt el van mentve szinte minden törvény és rendelet, jogi és műszaki dolgok, közreadom szívesen.
Nagyon szivesen.. ha valami még érdekel, KöHÉM rendeletek, BM. rend. ami minket érint, küldök linket...
Szerintem tegyétek ki az irodalomjegyzékbe.
Kiváló anyag, köszi szépen.
Mint tudjuk, a regadó kapcsán a törvénymódosítás két hónapon belül életbe lép. Nem vagyok optimista, nem csodálkoznék ha az ismételt forgalomba helyezést megadóztatnák.
A jelenlegi regadót lassan be akarják olvasztani a súlyadóba... Van ország az unióban, ahol a reg.díj az autó árának több, mint kétszerese !!
Nagyon édes húzás a PM.-tól, , az általad bemásolt törvény része : van olyan teherautó, aminek áruosztályozás ( vámtarifaszám) szerinti minősítése személyautó,( függetlenül a forg. engedélytől , ami szerint pedig tgk. ) tehát megvásárlás után nem visszaigényelhető a tgk. áfája, se a felhasznált dízel áfája...
Itt már nekünk jobb sose lesz...
Csak és kizárólag első forgalombahelyezésnél kell fizetni.
A jogszabály mai napon hatályos állapota
--------------------------------------------------------------------------------
2003. évi CX. törvény
a regisztrációs adóról
Az államháztartás feladatainak ellátásához szükséges bevételek biztosítása érdekében, figyelemmel az állam intézményvédelmi kötelezettségére a környezetvédelem terén, a személygépkocsik és a lakóautók után fizetendő fogyasztási adó ellentételezésére az Országgyűlés a következő törvényt alkotja:
Általános rendelkezések
1. § (1) E törvény rendelkezései alapján regisztrációs adót (a továbbiakban: adó) kell fizetni a Magyar Köztársaság területén (a továbbiakban: belföld) forgalomba helyezendő személygépkocsi és lakóautó (a továbbiakban: személygépkocsi), valamint motorkerékpár (a továbbiakban a személygépkocsi és a motorkerékpár együtt: gépjármű) után.
(2) Az adóból befolyó bevétel a központi költségvetést illeti.
2. § E törvény alkalmazásában
1. forgalomba helyezés: a gépjármű
a) belföldön első ízben történő nyilvántartásba vétele és a forgalmi engedélybe történő bejegyzése,
b) átalakítás esetében az átalakítás tényének nyilvántartásba vétele és a forgalmi engedélybe történő bejegyzése,
c) a 12. §-ban meghatározott mentesség megszűnése esetén az ismételt forgalomba helyezés;
2. átalakítás: a közúti gépjármű olyan műszaki megváltoztatása, amelynek eredményeként az e törvény hatálya alá nem tartozó gépjárműből személygépkocsi vagy motorkerékpár jön létre, illetőleg a személygépkocsi vagy a motorkerékpár más adókategóriába kerül;
3. személygépkocsi: a Kereskedelmi Vámtarifának az adózás rendjéről szóló törvényben (a továbbiakban: Art.) szereplő időpont szerinti állapota alapján a 8703 vámtarifaszám alá tartozó jármű, ide nem értve a mentőautót;
4. új személygépkocsi: az a személygépkocsi, amely az adó alanya által történt megszerzésének időpontjában legfeljebb 6000 kilométert futott, vagy amelynek első külföldi forgalomba helyezésétől számítva a megszerzés időpontjáig legfeljebb 6 hónap telt el;
5. muzeális jellegű személygépkocsi: a gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény 18. § 14. pontjában meghatározott személygépkocsi;
6. nyilvántartásba vétel: a gépjármű közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény szerinti jármű nyilvántartásba vétele;
7. adóhatóság: a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága és szervei;
8. import: a gépjárműnek az Európai Közösség (a továbbiakban: Közösség) területén kívülről belföldre történő behozatala, vagy egyéb módon való bejuttatása;
9. Közösség területe: az Európai Gazdasági Közösséget létrehozó Szerződés 227. cikke szerinti terület;
10. motorkerékpár: a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet alapján motorkerékpárnak vagy segédmotoros kerékpárnak minősülő gépjármű;
11. Közösségen belüli beszerzés: a gépjármű másik tagállamból történő behozatala, vagy egyéb módon történő bejuttatása;
12. importáló: az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: áfa-törvény) szerinti importáló.
Forrás: magyarorszag.hu ->
http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=A0300110.TV&cel=m()#xcel
(lapozd fel a tetejéig, ez a teljes TV)
Idén még nem kell regadót fizetni, de nem tudom mit hoz 2006...
Itt mindenre megtalálod a választ :
http://www.soroksar.hu/hivatal/okmany.htm
Szia!
Elfelejtettem említeni, hogy a motor gyári, még nem volt felújítva. És tényleg 5e Km volt benne amikor megvettem. A bácsika az oroszoktól hozta be :(, mert itthon akkor nem lehetett kapni :((. Még a garanciajegye is meg van, az is orosz. :(((((((((((((
Szia
Szia!
Ez egy 350/638-as?
Mert az enyém is ilyen volt, főleg télen. A jobb oldala mindíg beindult, de a bal, az csak több utcányira. És olyan hangja volt, mint ha dugótörésem lenne. De a gép ment veszettül. Nekem ez egy folyamat volt, 5e Km-nél szólalt meg, és 12e-nél meguntam, és felköszörültettem a hengert. Akkor derült ki, hogy a hengerek oválisak (0,11mm). A bal oldali dugó 57.46mm volt, de a henger 58,02 mm. Ez ám az illesztés. Nem szorulhat meg, de be se indul.
Mikori a moci?
91-es?
Orosz exportos? (az enyém sajnos igen)
Ha összehasonlítod a két gyertyát, akkor a bal oldali több árnyalattal világosabb mint a jobb.
Nézd meg!
Mérj egy kompresziót, és valószínűleg 2-3 Bar lesz a különbség a két henger között.
Ja, még valami. Ha jól meghajtod a mocit, és megálsz, akkor a hang alig halható, de néhány percnyi ácsorgás után visszajön. Te ie ezt tapasztaltad?
Szia
Áh láttom, már megint spongyán fogalmaztam:-( Azért remélem érthető.
Ha még sem: 2km után beindul a bal is és megy rendesen, csak kalappál veszetűl!
Hurka!
Köszi!
Egyébként volt már valakinek olyan baja a gépjével, hogy az egyik henger (bal:-)) marhára csörgött a jobb meg nem és nem gyűrű törés? Van a gépben erő és stabil 1000 alapjárat,és indulni is indul rendesen. Azonban amíg hideg és terhelem addig nem megy a bal, de aztán ha hangokon kívül minden ok 2km után. Egy kicsit zavar a kalapáló hang ha leveszem sisakom:-)
Én úgy tudom, hogy csak az első magyaroroszági forgalombahelyezéskor kell regadót fizetni.Illetzve, ha ez veteránvizsgával most történne, akkor nem...
Olyanra, ami már volt forgalomban, még nem hallottam hogy kellett volna...
Fullkopy ill. Zápkörte urak !
Kérdéssel fordulok hozzátok. A forgalomból kivont, de Magyarországon már forgalomban volt jármű ismételt forgalomba helyezésekor valóban ki kell csengetni a regisztrációs adót, vagy félreértelmeztem valamit ?
Vettem ugyanis 18.000 Ft-ért egy működőképes és gyorsan műszakiképessé tett csepptankos 350-est, de nem biztos, hogy szeretnék 70000 Ft-ot állambácsinak adni a nagy semmiért.
Szia,
bocs, hogy csak most valaszolok.
Szal, a dokumentacio azt irja, hogy 1 hengereshez a 2 kivezetesbol 1et le kell testelni. Megpedig azt amelyik nagyfesz kivezetes van kozelebb a bemeneti kabelekhez.
udv,
Norbi
> Figy, biztos jó, ha az egyiket
> letestelem, s csak az egyiket használom?
> De kettő közül mindegy, hogy melyiket?
> Bizti infó kellene.
Köszönöm, írtam, elolvasta, válaszolt is. :)
sorszám: 5726 (39418)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2005-11-03 19:13:07)
Pdaranyi! Előre is köszi! Akkor nemsokára jelentkezem!
Garde! A motorosbolt tel.száma:
30 - 255-4742
52 - 420-372
Sok szerencsét!
Mikor én tanulmányoztam a gyujtásverziókat, akkor találtam egy- és kétkivezetésest is. Az egykivezetéses az ugyebár csak egyhengereshez jó, de a kétkivezetésest is lehet hozzá használni, ugyanis a szikrát egyszerre adja, vagyis két hengernél AHP-ban is van szikra.
Esetleg tudsz csehül/szlovákul, hogy a MontyJawa-nak írsz? Ha igen, nézd jól át az egész vape.cz-t (a legtöbb infó angolul is ott van), és egész nyugodtan írj nekik ha kérdésed van. Technikai jellegű kérdésekre az egyik fejlesztőmérnök válaszol (nem neki szoktam küldeni a levelet, de továbbítják hozzá).
Üdv!
Természetesen segítek. Ha aktuális a dolog, írj mailt, megbeszéljük.
Üdv!
sziasztok
én is csatlakozok a 364-es szerelési könyv felrakásához.Az emailt még nem néztem meg de köszi aki irt nekem ezügyben.Ha tudja valaki hogy mi a jawa piros szinkódja akkor küldje el, előre is köszi.
Csehcsoda: Írj E-MAIL-t, azt biztosan elolvassa!!!!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|