:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Értem. De függőleges irányban ugyebár nem lehet jétéka a hajtókarnak. Akkor hogy van megoldva, hogy tengelyirányban kicsit mozog, függóleges irányban viszont nem?
Üdv!
tengelyirányban azért mozoghat, mert ha ki lenne bajlagolva, akkor tizedmilliméter pontosan kéne a dugasz alá esnie, hogy ne feszüljön be, ez nyilván gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
Vagyis ha a hajtókart fel-le mozgatod, akkor van egy kis játéka? Ha igen, akkor az már a kopás jele, ha jól tudom, nem kellene kézzel érezhető játékának lennie. De ha ez alig érezhető, akkor szerintem csak e miatt nem érdemes megbontani a blokkot.
De majd a nálam okosabbak ezt pontosan megmondják.
Most így hirtelen eszembe jutott ezzel kapcsolatban egy kérdés.
Ha oldalirányban megendett a hajtókar kis játéka, akkor függőleges irányban miért nem? Vagy ha függőleges irányban nincs játéka, akkor oldalirányban sem (ez lenne a logikus)?
Üdv!
Bocsi a dupláért!! Történt egy vissza gomb és egy frissités:-(, bénáztam:-( megértést....
Lenne egy valószínű nagyon láma kérdésem.... előre elnézést kérek.
A motorom (638 TS) dugattyúinak kalapálása miatt megköszörültetem a hengereket és persze új dugók bele.
Most még csak a hengereket szedtem le és hát mondom itt az alkalom, hogy megállapítsam az alsócsapszegek állapotát. Elkezdtem nézegetni a hajtókarok főtengelyre merőleges elmozdulását, már hogy van-e. A lényeg annyi, hogy ugyan alíg érezhető kézzel, de van! Szabad-e ilyet tenni egy rendes motornak? Emiatt szedesem darabokra blokkot és a főtengelyt? A főtengelynek semmi kotya nincs és a váltó is jó. Mi a tapasztalat, mit bírnak ki ezek a csapszegek? A motorban alíg van 23ezer km és csak azért köszörültetem, mert nem egy forma a kompresszió a két hengerben. A balban sokkal kisebb, mint a jobba.
Lenne egy valószínű nagyon láma kérdésem.... előre elnézést kérek.
A motorom (638 TS) dugattyúinak kalapálása miatt megköszörültetem a hengereket és persze új dugók bele.
Most még csak a hengereket szedtem le és hát mondom itt az alkalom, hogy megállapítsam az alsócsapszegek állapotát. Elkezdtem nézegetni a hajtókarok főtengelyre merőleges elmozdulását, már hogy van-e. A lényeg annyi, hogy ugyan alíg érezhető kézzel, de van! Szabad-e ilyet tenni egy rendes motornak? Emiatt szedesem darabokra blokkot és a főtengelyt? A főtengelynek semmi kotya nincs és a váltó is jó. Mi a tapasztalat, mit bírnak ki ezek a csapszegek? A motorban alíg van 23ezer km és csak azért köszörültetem, mert nem egy forma a kompresszió a két hengerben. A balban sokkal kisebb, mint a jobba.
Zapkorte, pdaranyi, kész, köszi.
Köszönöm,akkor majd jelentkezem.
Azt a burkolatot csak úgy tudod rendesen levenni, ha lecsavarozod az egész konzolt, mert van egy olyan pléh valami, ami a helyén tartja. Sajnos nincs róla fotóm és körbeírni sem nagyon tudom. Az a lényeg, hogy a foglalatokat ki tudod belőle húzni alulról, anélkül, hogy bármit is le kellene szerelned.
Üdv!
A telefonszámom +421 903 678942. Amint látod, ez szlovákiai mobilszám (T-Mobile), úgyhogy elég drága neked erre hívni. Van egy vodafonos számom is, 06 70 599 6871, de ezem ritkán vagyok elérhető, erre inkább SMS-t küldj.
Szerintem ne hívj, olcsóbb és egyszerűbb a mail.
Üdv!
Sziasztok !
Olyan kérdésem volna, hogy a 638-as visszajelzőit borító kis műanyag burkolatot hogyan lehet levenni ? Próbáltam kézzel finomabban, keményebben, csavarhúzóval érzéssel, de egy bizonyos határon túl nem jött, tartottam tőle hogy eltörik.
Egyáltalán le kell venni izzócseréhez, vagy hátrafelé ki lehet húzni belőle a foglalatokat ?
Köszi.
Jó rendbe.
Elkérhetném a telefonszámod?majd január környékén szeretném megrendelni,és akkor kérnék egy kis segítséget a megrendelés terén.
E-mailem: Bigyula@írj.hu
Dehogynem tudunk...:)))Szét se kell fűzni.Ha érdekel, hívj fel..:06309319965
2421 cseh korona volt az ára postaköltséggel együtt legutóbb Magyarországra. Nem hiszem, hogy változott volna. Én utánvétellel vettem. Írtam nekik mailt, és ők leküldték. Magyarországra viszont nem tudnak utánvétellel küldeni, csak úgy, hogy előbb átutalod a pénzt, aztán küldik a csomagot.
Ja, és szerintem ne a németektől rendeld. Egyrészt drágább másrészt mégiscsak jobb egyenesen a gyártótól venni.
Ha tényleg kell, akkor írj nekem mailt, megbeszéljük.
Mondjuk szerintem nem érdemes most megrendelni, már csak azért sem, mert a garanciából tulajdonképpen elvesztenéd azt a pár hónapot jövő tavaszig.
Üdv!
támadd be az esztergályos bácsit a Pannónia utcában! A páros oldalon van egy pincében, úgy a Csanády magasságában, és nem fintorog az ilyen csacska macskaságoktól.
Nem tud esetleg valaki olyan, lehetőleg Bp.-i vagy annak vonzáskörzetében lévő címet, ahol fel tudják szabályozni a 350 Jawa első fékdobját?
Köszi.Elolvastam a cikket.Bizalom gerjesztő.
Te hogy rendelted meg,ha neten keresztül akkor melyik honlapon,vagy telefonon?
A német honlapon 83 euro, a Vape-n nem találtam árat.
És olvasd el a cikket, ha még nem tetted volna meg!
Szezon elején raktam fel. Olyan 6100 km-t mentem azóta és maximálisan elégedett vagyok.
Üdv!
Igen erre gondolok.Van valami tapasztalatod vele kapcsolatba?
Megbízható-e?
Véletlenül nem erre a gyújtásra gondolsz? Mert ha igen, akkor ez a Vape, amiről olvashatsz cikket itt a szocimotoroson. Ami a "fekete doboz"-t illeti, abban az elektronika van, ami a Vape-nál egy egységben van a trafóval.
Üdv!
Sziasztok
Kipróbálta már valaki a http://www.mz-b.de/dindex.htm
oldalon található Jawa generátorra felszerelhető elektronikus gyújtást?
Amit nem értek,hogy nincs hozzá "Fekete doboz",ezáltal megbízhatóbb,vagy sem?
Sziasztok!
Direkt Jawa-ra, CZ-re, Trabant-ra kifejlesztett e-gyujtás, előgyujtásszabályzással.
Egy IMFsoft nevű cseh cég gyártja.
Itt a gyújtás angol nyelvű dokumentációja (ezen kívül csak cseh nyelvű van).
Üdv!
Hali
Van egy duratrax távirányitos autom, ha valakit érdekel irjon.
I.ár:80E
aludttej.21@citromail.hu
A véglegesen kivont jármű nem szerepel a jármű nyilvántartásban .
Tehát az új tulajdonost oda nem is tudnák bejegyezni.
Végleges kivonásnál törlik az adatokat a jármű nyilvántartásból, és elküldik a BM.-nek arhíválásra.
Szerintem ráérsz ismételt üzembehelyezéskor átiratni.
Ha véglegesen kivontat vásárolsz, azt is át kell íratni 15 napon belül, vagy csak a forgalombahelyezéskor?
Azért tőled kérdezem, mert kaptam már olyan választ okmányirodásoktól, ami nem volt valós, és nem az én javamra.
Ezek a "sarckatonák" azt is simán elnézik, hogy befizetsz olyat, amit nem is kellene!
Pedig lehet, hoyg kifejlesztettek. A bátyusomnak pl. van egy ötsebességes wartburg váltója. Soha semmilyen wartburgot nem adtak el ilyen váltóval, de néhány darab készült belőle, és nem kisipari tákolásból, hanem frankón az eisenachi gyárban. Állítólag a wartburg rallyautókhoz fejlesztették ki, és érdekessége, hogy az 5. egy aszinkron fokozat, ami a hátramenet síkjában található, és ahhoz, hogy beférjen az eredeti váltóházba, az összes fogaskereket keskenyebbre cserélték. Egy időben járkált is vele a srác, csak aztán az egerek kirágták a wartburgot és elpottyantotta a méhben - a váltót viszont kimentette, hogy hátha még egyszer valami fanatikusnak el tudja adni jó pénzen.
Szóval nem elképzelhetetlen, hogy volt 5 sebességes jawa váltó, bár én úgy tudom, hogy a csehszlovák rendőrségnél a két hengeres négyütemű 500-as királytengelyes blokkal szerelt jawak voltak rendszeresítve, hogy snassz utcai 350-es 2T-ket fölényesen foghassák be a yardok. Egyébként egy ilyen motort itthon is láttam, a balatonkilitii börzén volt kiállítva, nagyon vadító - de sajnos 3-6e euro körüli áron mérik már a pár megmaradt példányt a tót nepperek, annyiért meg már rendes motort is lehet venni, nem egy száz halált halt leselejtezett rendőr tragacsot.
Hello! A 21"-os felni egy átalakított cross ETZ-be kellene és mindenképpen dobfékes kellene mert nem akarok a tárcsafékkel szórakozni.
itt 5000.-
http://bikerware.tar.hu/szerszammuszer.html
(én már vettem tőle fűthető markolatot, oké a srác)
Valaki nem tudja, hogy egy olcsóbb kompresszió mérő mennyibe kerül?
Az új 350-esek motorja, a 640-es típus, pontosan az, mint a 638, kivéve egy-két apróságot, mint pl Vape generátor, fesszab és gyújtás, és más a labirinttömítés is. Egyébként pontosan ugyanaz.
Hogy volt kialakítva a hely az 5. fokozatnak? Én úgy láttam, nem nagyon van már ott hely, legfeljebb, ha keskenyebb fogaskerekeket tennénk bele. Meg az 5. fokozathoz már kellene egy 3. tolóvilla és új pillangótárcsa, nem?
Az ötsebességes Jawa már legendává nőtte ki magát. Állítólag a rendőr 350-esek gyárilag ilyenek voltak, amit én nem hiszek el, mert miért fejlesztettek volna ki egy ötsebességes váltót pár rendőrmotorba amit aztán nem raktak bele a többi szériamotorba.
Szerintem sokat segítene egy ötödik fokozat, simán lehetne 100-110-es utazót tartani anélkül, hogy szétforgatnánk a motort.
Üdv!
Az alsó holtpont környékén is lehet egy gyengébb szikra, ez elég lehet ahhoz, hogy felcserélt pipákkal is beinduljon a gép. Én is jártam így csepptankossal. Pár ügyes próbálkozásból ki lehet logikázni, mi a probléma, gratula hozzá.
Elnézést Urak! Félre érthetően írtam le az előbbi hozzászólásom. A váltót még nem szereltem meg, még dobálja a 4-diket!
Megvettem a mocit, és nem volt működőképes, de ismertem az első és második tulajdonosát is, egy utcában laktam velük régebben. Szóval hihetőnek tartom, hogy 21 ezer kilóméter van a mociban. Ki kellett pucolni a benzintankot, mert 8 éve csak állt benne a benzin, és irtózatos trutyi lett belőle. Rozsdásodott a tank belülről rendesen. Kivált az olaj a benzinből és a benzincsapban, meg a karburátorban szó szerint megkövesegett, úgy lehetett csak kikaparni, a benzin nem oldotta. A folytószelep körtolattyúja szintén be volt oxidálódva, sehova sem mozdult.
De ami a legnagyobb problémárt okozta, tanuljatok belőle, szóval valami régebbi szerelő szaki felcserélte a gyertyapipákat és úgy próbálta meg beállítani a gyújtást. Számomra is érthetetlen módon, nagy nehézségek árán, de el is indult a gép, kétszer is. Gondolhatjátok, hogy gyanakodtam mindenre, mindent megint szét szedtem, de nem lett jobb. Na végre másnap, világosba nekiálltam gyújtást állítani. Megszakítóhézagokat 0,4 mm-re, felső holtpont előtt 3,5 mm-re állítottam a gyújtást.
Forgattam a főtengelyt, és hol az egyik pipába, hol a másik pipába dugtam egy gyertyát, és néztem volna szikrát, de nem volt. Nagyon gyanús lett, mert áram volt mindenhol, a trafóknál is, gyújtáskapcsolót leellenőriztem, minden ok. Na ekkor nyilallt belém, egy gondolat, hogy mi van, ha valamelyik "okos" felcserélte a pipákat. Mindkét pipába tettem egy gyertyát, és csodák csodájára a másik gyertya szikrázott, mind amelyiknek kellett volna az eredeti pipahelyzet szerint. Felcseréltem a pipákat, megszivattam, és egyből rugásra indult a gép! Győzött a tudás a technika felett!
Remélem tetszett a beszámoló!
Helló!
Én már láttam olyan 638-as TS-t, ami úgy volt kialakítva, hogy a váltóban volt hely egy 5. fokozat számára is, amit utólag be lehet építeni. Azt nem tudom, hogy gyártottak-e olyat, amiben gyárilag benne van. Tényleg, az új 350-esek is 4 sebességesek?
Amúgy tényleg nem ártana még egy fokozat, főleg ha 15-ös lánckereket használsz. Én nem tévednék el köztük.
Üdv.!
Szia !
Most raktam össze egy 69-es 350-est 1982-es 634-es fogaskerekekkel, és azt tapasztaltaltam, hogy a 4. fokozatot beveszi, de nem megy el a kapcsolószerkezet addig, hogy a pozicionáló golyó beugorjon a helyére és így a kapcsolóvilla állandóan feszíti a fogaskereket és folyamatosan kopik. Ez a probléma megvolt az eredeti 69-es belsőrésszel is, mert meg volt égve a 4-es kapcsolóvilla.
A gondot úgy tudtam megoldani, hogy az egész kapcsolószerkezetet, amit 4 db 5-ös sűlyesztettfejű csavar tart a helyén , elhézagoltam balra a kuplung felé kb 0.8 mm-rel és így a helyére ugrik a rugós pozícionáló golyó.
Kicsit hosszú lett de úgy tűnik hogy nem csak nekem volt ilyen gondom mert ettől kiszórhatja a 4.-et.
Veszel az obiban polikarbonát lemezt, dekopírral kiszabod, hőlégfúvóval meghajtod.
A gyári közel húszezer.
Házilag létrehozva így néz ki..
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034/11849540#2
Szev!Mit csináltál a váltónak h rendbe jött?Nekem tök ugyan ezt csinálja,kidobja 4.ből és úgy betenni 4.be is elég nehéz.Nekem Jawa 350-634-5-50-em van végül is majdnem u.a.
Tudja valaki kb mennyibe kerül a motoromra 2 új dugó+henger+gyűrűk?
Ja és elküldtem emilbe az illetékes emberkének a motoromról a képet de érdekes mert már vagy 1 hónapja és sehol se látom a galériában...:(((
Kedves jaffát kedvelő barátaim, segítségeteket kérem!!!
szeretnék az oldalkocsimhoz plexit csináltatni, tudtok olyan műhelyt ahol ilyesmivel foglalkoznak????
bocs, a gépem szarakodik, ezért duplázódott minden
Üdv Urak!
Vettem egy 638-ast hét végén. Egybe van a gép, 21 ezer kilométer van benne, és megy mint az állat! Csak a 4-dik sebességet dobálja ki néha. Egy napot szereltem, mire működőképes lett. Papírok OK, forgalomból végleg kivont a gép. Majd képeket is teszek fel róla valahova.
Üdv
sztem menj el az első jobbacska bontóba! Gyakorlatilag mindegyikben találhatsz cross kereket. Feltéve hogy nem a crosscetkáéra gondoltál, merthogy az elég ritka. Mibe kéne? merthogy nem mindegy, hány köbcentis volt a donor és mekkora az építendő masina. Ha nem túl nehéz, akkor elég egy 50-80cm3es elsőkereke is amit 8 rugó környékén adnak. Ha izmosabb kell akkor mondjuk egy régi 125ös elefánt elsőkerék.
mindkettőt eltaláltad!!!
minek az neked?
ha el akarsz tévedni a sok fokozat között, vegyél rizskályhát.
mindkettőt eltaláltad!!!
minek az neked?
ha el akarsz tévedni a sok fokozat között, vegyél rizskályhát.
sztem menj el az első jobbacska bontóba! Gyakorlatilag mindegyikben találhatsz cross kereket. Feltéve hogy nem a crosscetkáéra gondoltál, merthogy az elég ritka. Mibe kéne? merthogy nem mindegy, hány köbcentis volt a donor és mekkora az építendő masina. Ha nem túl nehéz, akkor elég egy 50-80cm3es elsőkereke is amit 8 rugó környékén adnak. Ha izmosabb kell akkor mondjuk egy régi 125ös elefánt elsőkerék.
A véglegesen kivont járműveket törlik a jármű nyilvántartásból, az adatokat ezzel egyidejűleg a B.M arhíválja. Rendszám alapján van mód a visszakeresésre. Nem ismerem az ügymenetet. Úgy emlékszem, zapkörte erről többet tud. Kicsit olvass vissza a papír mizériákban, szerintem ott lesz a megoldás, nemrég csacsogtunk ott róla.
Haliho!
Lehet hogy butasagot kerdezek de nincs veletlenul 5 sebeseges 350-es jawa?? esetleg czezetben
Koszi
Ha véglegesen kivontat vásárolsz, akkor nem kell fizetni vagyonszerzési illetéket, csak akkor, ha ismételten forgalomba helyezed.
üdvi :-) köszi..
Hello! Keresek 21"-os (első) cross felnit. Csak dobfékes érdekel! Ja és kéne a fékdob is!
Kössz ember a segítséget!Még annyi problémám van hogy a fószer akitől vettem azt mondta hogy nem adták vissza neki a forgalmit se csonkitva se sehogy!Magyarul eltünt a forgalmi!Egy rendszámot adott de azt felírhatom a jégre!Azzal nem megyek semmire!Olyanról viszont hallottam hogy vmi központi okmányirodának kell levelet irnunk(a régi tulajjal) és akkor neki küldenek vmi"ideiglenes forgalmit"amivel átt tudom iratni,és onnan mehet a móka!Hogy is van ez?Egyátalán létezik ilyen?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|