:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja, most hogy mondod, rémlik valami, hogy említett az öreg valami ilyesmit, hogy több hely van a váltóházban, vagy ilyesmi. Na ez egy értelmes mondat volt.
Pdaranyi! Ismerem az öreget, de elég ritkán találkozok vele, a szomszéd városban lakik, de ha esetleg megyek hozzá valamikor, lefényképezem, és megkérdezem tőle, mit tud a dologról.
Egyébként nem ismeri az öreget senki? 81 éves, v. 82? egy szürke 350-es 638 TS-e van szürke oldalkocsival, tárcsafékkel, 400-as hengerekkel, és az összes Kelet-M.o.-i motorostalálkozón ott van. Nagy játékos.
Ja, tényleg, ő mondta, hogy lehet kapni Szlovákiában olyan hengereket, amik gyárilag 400 ccm-esek. Igaz ez?
Üdv.!
És mégegy apróság, a felhasználható szimeringek benzin, olaj, és megfelelően hőállóak is.
Aszongya a 638 prospektusom, hogy az x-el jelölt alkatrészek marha jók a 634-hez is.
jobb szim : 30x52x8
bal 25x62x6
lánck. 30x52x10
km. megh. szimm. 8x16x7
A többi kérdésed sajna nincs méretezve, csak cikkszámozva, de be van ikszelve, tehát a 638-al megegyezik.
Mire szolgál az 5. seb. ? Direkt, (bemenő-kimenő 1:1,) vagy gyorsítóáttétel ? ( ha gyorsító, akkor a meghajtó fogaskerék nagyobb a meghajtott fogaskeréknél )
Hány fogas a másodlagos meghajtás első és hátsó lánckereke ? ( ami azt láncot tekeri amelyik a kereket hajtja )
Háj mindenkinek!
A 350-es ts-ben az 5. seb. úgy van megoldva, hogy a váltó belül szélesebb v.mivel mint a 4-sebességesév, és a fogaskerekek tengelye is hosszabb emiatt. Amúgy szerintem keskenyebb fogaskerekekkel is meg lehet oldani, ha van az embernek v.mi fasza marós spanja, és csinál neki ilyen fogaskereket. Az már más kérdés, hogy mennyire fog működni.
MIKOR LESZ MÁR TAVASZ???????
Halihó!
megnéztem a http://jawamania.uw.hu/arak.htm -t és egy kicsit sokallom, hogy közel 60e forintba kerülne 2 rezor a javara. Legalább is az mz-hez képest, amire 9e Ft darabja. Ez tényleg ennyi???? és normál kipufogó mennyibe kerül, mert nekem kitörtek belőlle a lamellák
előre is köszönöm
VALAKI MONDJA MEG,...
350 California 634-es/1983
Megköszi, ha megtudnátok adni a méreteket:
Főtengelyszimering jobb :
bal :
Lánck. megh. teng. szim.:
KM óra megh. szim. :
Ford.számmé. megh. szim.:
Berugó/Váltó teng. szim.:
O gyűrű a kupl.men.teng.:
Egyéb ?
Nekem is jól jönne pterminal kérdésére az infó!
Elküldtem neked az összes elérhetőségemet , megkaptad ?
Krómozó és fényező ügyben a srácok biztos segítenek, nekem nem volt króm gondom, a gépemet pedig én kentem össze festékkel :-)
Alkatrész ügyben, amit nem kapsz meg a Furár mociboltban a Petinél a Zichyben, azt Szlovákiából megszerezheted, vagy pdaranyit , vagy ttibit kéne megkérni, hogy segítsen. Ha nem kell új, itt is árulnak a srácok cuccokat.
Az árakat ttibi lapján megnézheted :
http://jawamania.uw.hu/arak.htm
szevasz.ez most azt jelenti maradjunk a netes formánál?a segítség abban kellett volna h mást ne említsek pl:hol lehet szép és tartós krómozást csináltatni,minőségi fényező is jó lenne,hol lehet hozzájutni hátsó króm kapaszkodóhoz ill. első bukócsőhöz.most hirtelen ennyi jut eszembe de még ezernyi dolog van.miki
üdv fullkopy.már régóta tervezem h írok neked.igazából személyes találkozót szeretnék veled megdumálni.a rövid történetem:idén sikerült egy gyönyörű 350-es jawa-hoz hozzájutnom sajna magával ragadott a sebesség iránti vágy így el is adtam pár hónapos használat után és vettem egy hondát.rájöttem ez nagy hiba volt és sikerült találnom egy szintén szép 350-est akivel elcseréltem a mocit.láttam képeket a te mocidról,le a kalappal!!csomó kérdésem lenne ill.sok-sok tanácsra,ha ez neked nem gond írd meg hol lehet téged elérni.segítségedet előre is köszönöm/szöllősy miki a 13.ker-ből/szevasz
Nem csak a végsebesség növelése a cél, ha az ötödik fokozat már gyorsító áttétel. Főleg sík úton, viszonylag kis terhelésnél hasznos, ahol a nagy távolságok gazdaságos leküzdésére jól hasznosítható, mivel viszonylag alacsony motor fordulat és ehez kapcsolódó kis fogyasztás mellett nagy sebesség megtartását teszi lehetővé.
Ha az ötödik direkt fokozat, nemcsak a gyorsulási képességet javítja, hanem a hegymászóképességet is ideálisabbá, variálhatóbbá teszi, elérhető általa, hogy ugyanaz a meredek emelkedő rövidebb idő alatt legyen leküzdhető.
A fentiek gápkocsira jellemzőek, de motorra is kb. érvényesek. (Ma már vannak olyan motorok, hogy röhögve felmennek a hegyre talán - akár ötösben is..)
Két MÁSIK váltótengely kell az eredetiek helyett :-)
Gondolom a görgők vagy a persely helyét ki kell képezni a tengelyeken, ahol fut a plusz fogaskerék...az se baj, ha a kapcsolóhüvelynek is jut borda...
Hurka: az előzőből lemaradt:
:-))))))))))))))))))))
Hurka:
Amúgy köszi az együttérzést a kirobbanó kipufvég miatt, legszebb öröm a kár..., meg dögöljön meg a szomszéd tehene is!
Hurka:
Asszem érdekel a bukócső és a jobb oldali utas kapaszkodó, mert bal oldalon van utas kapaszkodóm, és az is festett világos szürke, így egyszínű lenne minden.
Üdv
Az OK, hogy más pillangótárcsa, meg plusz egy kapcsolóvilla, de miért kell még két váltótengely? Egyszerűen a meglévő kettőre rá kell tenni egy-egy fogaskereket az 5. fokozatnak, nem?
Ja, és szerintem az 5. már gyorsító áttétel lenne, mert azt végképp nem hiszem, hogy emiatt átméretezték volna az összes fogaskereket. Egyébként is, inkább a végsebesség miatt érdemes ilyet csinálni és nem a gyorsulás miatt.
Üdv!
Minimum két másik váltótengely, pillangótárcsa, és még egy kapcsolóvilla kéne , alig hiszem, hogy elférne a kapcsolószekrényben..
Aztán adódna egy logikai kérdés, az ötödik lenne a direkt, és gyakorlatilag 4 helyett 5 fokozatba darabolnánk a váltóáttételt, vagy az ötödik sebesség már gyorsító áttétel lenne ?
Szívesen megbontanám annak a 638-asnak a blokkját. :)
Ismered az öreget? Nem tudnál fotót készíteni arról a matricáról a tankon?
Egyébként érdekes. És hogy építed be az 5. fokozatot? Gyári hozzá való fogaskerekek nem nagyon vannak szerintem. Vagy az az 5. fokozat csináld-magad? Érdekes.
Üdv!
Pdaranyi!
Bocs, hogy ilyen későn válaszolok. Szóval, nem tudom, hogy volt megoldva az a beépíthető 5. fokozat, valószínűleg keskenyebb fogaskerekekkel, vagy nem tudom. Egy 81 éves fickónak van egy 638-as TS-e, és ő mondta, hogy az övé ilyen, valami speckó gép, azt hiszem külföldről hozatta be (Cseho., v Németo.?, nem tudom)és a tankon van egy kis matrica, ami szintén utal erre a beépíthető 5. sebességre, ha jól emlékszem.
Az azért kicsit gáz szerintem, hogy az új 350/640-esek csak 4 sebességesek, az Mz már a 80-as években 5 sebességes 250-eseket gyártott.
Üdv.!
Én is nemrég jártam úgy, hogy kilőtt a kipufogó, bár az inkább kirobbant, szintén a szar gyújtás miatt. Azért kicsit örülök, hogy nemcsak én szoktam így járni. :)
Bukócsövem, utas kapaszkodóm van eladó, de nem krómozott, hanem festett vil.szürke színben. Szólj, ha érdekel!
Üdv. Indian!
Nekem már volt dolgom ilyen króm-spray-vel, és nem javaslom. Egy haverom lefújt vele egy bukósisakot én meg egy bukócsövet, eleinte tök jól nézett ki, de elég hamar elkezdett lekopni és csúnya lett, úgyhogy én a helyedben kihagynám! Az eredeti krómózás minőségét meg sem közelíti, tartóssága szinte semmi. Remélem segítettem.
Más.
Úgy látszik ez a kipufogóvég kezd hiánycikk lenni. Nekem 2 JAWA-m volt, mindkettőn csak az egyik volt meg amikor vettem, úgyhogy most a működőn van 2. Nem értem hogy hagyja el mindenki.
Helló!250-es 559 jawám van. Szét szedtem a gyújtáskapcsolót, mert gond volt a kulcsal, és most nem tudom hogyan kell összerakni.Ha valaki tudja az lécci írja le.
A címem pd2@vipmail.hu
Nem olcsón vettél repedést, de vígasztald magad, a szőröset nem úsztad volna meg ennyiből :-))
Ugyan az ominózus alkatrész nincs itt beárazva, de azért megnénheted az árfekvéseket .Egy tapasztalattal több...
http://jawamania.uw.hu/arak.htm
Úgy látom, sok új srác van itt, oldalkocsis kapcsán , ha valakit érint, beállítások, egyebek, esténként lesz időm csacsogni...
Itt lehet megkukkolni a gépemet, akit érdekel :
http://kep.tar.hu/fullkopy/50039034/11849540#2
A hajtókar alsó csapjának lógásáról közkinccsé tenném, amit tapasztaltam.
Felújítás előtt : az egyik hajtókarnak pici érezhető lógása volt függőleges irányban. A másikon nem éreztem ilyen problémát, de megcsavartam jobbra - balra, így már éreztem kotyogást. A főtengely hosszirányával párhuzamos elmozdítása a hajtókarnak szintén érezhető kotyogást eredményezett.
A felújítás után minden kotyogás megszűnt. Eszerint nem igazán jó, ha már kotyog, persze van némi tűréshatár. A gép egyre zajosabbá válik, de attól még nagyon sok kilométert vidáman kibír.Az igazi ellenség szerintem a hosszirányú lógás,az generált jelent.
Na egy kicsit túl sok repedést írtam:-) Bocsi:-)
Én nem rég vettem kettőt az egyik fórum társunktól. 3000Huf kért érte (nem olcsó) Az előző azért ingyenes mert egy picit a nem repedtnek is meg van ha jól emlékszem csipve a pereme hegesztővel. Nem azért mert repedt volt, ha nem mert az előző tulaj így rögzítette a dobhoz:-(
Sajnos szorít az idő ezért újra beírom: lengyel dugókkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Mixer
Hétvégén haza megyek és megkeresem az egyik régi, de nem repedt olyan végemet aztán adom (ha meg lesz és nem feledem..)
Sajna az nincs, amit alkatrésznek vettem komplett mocit, azon se volt már meg. Úgy tudom, kapható ez a krómozott fedél, pdaranyit kéne ezügyben kifaggatni, és ttibit, ha előkerül.
Köszi a választ, elejétől a végéig stimmel, mindezek jogalapját megleltem már régebben az illetéktörvényben, BM és KöHÉM rendeletben. Mikor itt előadtam, szinte ugyanezt, netuddmeg mit cirkuszoltak velem némelyek , hitetlenkedők :-))
Fullkopy:
"a vagyonszerzési illeték határidőn belüli megfizetésének elmaradása esetén az utólagos behajtás mellett mulasztási bírság szabható ki, ( ez 100000 Ft-ig terjedhet max . perzse a legmagasabbat nem motornál fogják kiróni) valamint minden mulasztott év után pluszban az eredeti illeték 20 százaléka ( a százalékban nem vagyok biztos, de valami hasonló...)"
Ez az állítás alapjaiban teljesen igaz!
A vagyonszerzési illetéket meg kell fizetni, akkor is, ha közben eladtad a motort, és soha nem évül el, jogásztól megkérdeztem.
Az én konkrét esetemben úgy volt, hogy vettem egy Uralt darabokban, ami nem volt kivonva a forgalomból, de a régi tulajjal volt adásvételi, aki szintén már nem a forgalmiban szereplő tulaj volt, de volt a forgalmiban szereplő tulajjal is adásvételije, tehát jónak tűnt a dolog. Én is eladtam egy idő után, adásvételivel, a következő tulaj is továbbadta asszem, és az új tulaj megcsinálta, forgalomba helyezte, és ekkor visszamenőleg mindenkinek, aki szerepelt valamelyik adásvételi szerződésen, vagyonszerzési illetéket kellet fieztni, plusz bűntetést. A tizen pár év alatt 4 tulaj volt, és mindenkinek fizetni kellett, fejenként 20 ezer forint körüli összeget.
Ekkor érdeklődtem utánna a dolognak, csak a véglegesen kivontat nem kell átiratni, még az alkatrésznek vett járművet is át kell iratni, ha nincs kivonva véglegesen a forgalomból.
Nekem viszont kéne egy azaz 1 darab 638 kipufvég, mert amikor szar volt a gyújtásom, akkor kilőtt azt egyik kipuf, és elrepedt, kinyílott a záróvég középen. Meg bukócsövet, és jobb oldali utas kapaszkodót, csomagtartót keresek szintén 638-hoz.
Tárgytalanná vált, ne fáradj.
Sziasztok, érdeklődnék hogy kezelőszerveket meg lámpát szeretnék kromozni meg egy két dolgot még hogy van a festékboltban ilyen fúvós krómhatású spré, hogy ez mennyire tartós vagy van e vkinek vmi tapasztalata evvel kapcsolatban vagy érdemes igazi krómozóhoz vinni? Meghogy mennyire tartós ez nem e pereg le vagy ilyesmi... meg végülis kezelőszervre (fékkar kuplungkar stb..) szeretném és hogy oda tartós e.?
Hello Fullkopy !
Nincs véletlenül 2db 638 kipufogóvéged eladó ?
Csak kíváncsiságból kérdezem, milyen címen, mennyit, és kinek fizettél ?
Engem úgy informáltak , már csacsogtam itt erről, de le lettem hurrogva, hogy a vagyonszerzési illeték határidőn belüli megfizetésének elmaradása esetén az utólagos behajtás mellett mulasztási bírság szabható ki, ( ez 100000 Ft-ig terjedhet max . perzse a legmagasabbat nem motornál fogják kiróni) valamint minden mulasztott év után pluszban az eredeti illeték 20 százaléka ( a százalékban nem vagyok biztos, de valami hasonló...)
Kösz az infót!
Minotaorosz labirintusa kutyaf.-a volt ehhez a magyar bürokráciához képest!
Bibumm: Ráérsz ismételt forgalomba helyezéskor átiratni. Tehát véglegesen kivontat nem kell 15 napon belül átiratni. Viszont, ami csak ideiglenesen, vagy sehogy sincs kivonva, csak lejárt a műszakija, azt át kell iratni 15 napon belül. Ebben szakértő vagyok, mert kellett már ilyen miatt 6 évre visszamenőleg bűntetést fizetnem. Jó volt!
VALAKI MONDJA MEG,...
350 California 634-es/1983
Megköszi, ha megtudnátok adni a méreteket:
Főtengelyszimering jobb :
bal :
Lánck. megh. teng. szim.:
KM óra megh. szim. :
Ford.számmé. megh. szim.:
O gyűrű a kupl.men.teng.:
Egyéb ?
nekem a lengyel 638as karbikészlettel van: nagyon olcsó, de egy fillért sem ér. A tűszelep gyárice excentrikus volt és folyt, a többi alkatrész erősen méretpontatlan volt, tragédia. Ha a dugót is ugyanaz gyártja, én inkább óvakodnék tőle. :-(
Akkor ez pont ugyanannyi mint Nagykanizsán.Lengyel dugóról még nem hallottam se jót se rosszat, de miért ne lenne jó.
Kulio!
Nekem ahogy íratam lötyög egyformán mind a kettő:-) és nincsenek ilyen gondjaim, mint amiket te tapasztalsz..... Javaslom: lötyögősíts:-)
Üdv: garde
Bocsánat a sokért!
Na most mondták, hogy mennyiért fúrnák meg a hengereket: 3600Ft/2db
A dugók azonban lengyelek lennének... 1800/db és 300Ft/db a gyűrűk. Valakinek van tapasztalata a lengyel dugókkal kapcsolatban?
Oldalirányba nekem is mozog, de semmi gondom nincs vele. Indul, alapjárat is van melegen (1000) és kopog ugyan, de azok a dugattyúk. Csak az elindulás zavaró. Berugom a gépet és jár mind a két henger. Aztán ráülök és indulnék akkor a bal le áll és csak 3000ford felett indulbe amig nem mentem legalább 2km-t. És olyan lehörgős hangja van a gépnek olyankor, hogy az nagyon ciki! Borzasztó! Mint ha... hagyom inkább a hasonlatott:-) Aztán melegen már minden jó a kopogást leszámítva.
Itasd fel a vizet a karterből..:))))Ha a gyújtásnál állt, akkot oda is beszivároghathatott esetleg.
Egyébként szimmeringet mindenképp cserélj, sok bosszúságtól kíméled meg magad/haverod.De a kuplung felől is cseréld ki sztem...
Üdv!
Nekem is hasonló gondjaim vannak, mint amit most nemrég olvastam. Oldalirányban kicsit mozog az egyik hajtókar, de füddőleges irányban nem. Emellett iszonyúan csörög, ha beindítom, ill csak gurulásból akar indulni, de le is áll.
Széthúztam a blokkot, ahogy mondták, de se a csapágyaknak, de a fogaskerekeknek nincs semmi bajuk.
Ennekelőtte pedig a bal hengert valami teljesen szétmarta egy út sorám, miután haza kellett szállíttatnom. Nem tudom honnan szakadhatott ki az a kis részecske, ami ezt tette.
Ha valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet vele kérem írja meg. előre is köszönöm
Helló Jawasok!Haver "vett" egy 350-es Jawa-t 6000Ft ért!Annyi volt a baja hogy a gyújtása vízbe állt!Azt faszán kiszárogattam!De még mindig nem megy a gyújtás felöli henger!Szikra van meg minden.Közbe el is indul,de nem mindig!Én a szimmeringre gondolok.De ha tudtok vmi okosságot ami általában okozza ezt/hogy csak egy henger megy/osszátok meg velem!Mert ennek a típusnak nem ismerem még minden csinnyát-bínnyát!Hátha van vmi hülye szokása amiről nem tudok!KÖSSZ!
O.K.
Köszi a precíz választ!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|