hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. január 25. szombat 
Pál

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

zond
válasz erre | email2005-11-22 21:26:05
....:)
Vannak még úgynevezett emulátorok is, amik tökéletesen szimulálják a C64 környezetet PC-n is, és így tökéletesen használható marad a progi;)
sorszám: 5920 (40588)
(előzmény: szakal666, 2005-11-22 21:12:48)

 
 
szakal666
válasz erre | email2005-11-22 21:12:48
Sziasztok!
nekem van egy régi, commodore 64reírt rezonátor tervező programom. Ha volna valamely hozzáértőnek ideje, átírhatná pc.re!!!!
Ezzel igen könnyen lehetne kitörpölni bármilyen gépre egy jó általános használatú rezonátort.
sorszám: 5919 (40586)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-22 17:41:19
Még nem boncoltam 632-es blokkot, de ha a motorszám azzal kezdődik, akkor egyértelmű.
A 634-nél a jobbos főtengely szimering majdnem megegyezik a lánckerék alattival, csak az 2mm-el szélesebb, viszont a balos főtengelyszimering jóval nagyobb.
A ford, szimeringet beírtam a kat.ba, köszi.
sorszám: 5918 (40565)
(előzmény: bibumm, 2005-11-22 08:40:56)

 
 
Hurka
válasz erre | email2005-11-22 14:47:10
Háj Joseph!
Ez kicsit tényleg gáz. Egyébként milyen gyártmány ez, nem volt ráírva hol gyártották?
És mennyibe került? 7 ezer? Remélem a Jawa-hoz sem kerül sokkal többe darabja. Egyébként hol lehetne csináltatni szerinted?

Amúgy jó hangja volt hangtompító nélkül? Nem mentél vele egy kört anélkül? :)

Amúgy a lyuk ly-os j! :)
sorszám: 5917 (40548)
(előzmény: Joseph251, 2005-11-22 14:23:53)

 
 
Joseph251
válasz erre | email2005-11-22 14:23:53
Háj Hurka!
A rezor, ha jól emléxem ugyanannyi volt mint az etkóhoz. Viszont hallottam egy olyan dolgot, hogy jobb, ha csináltat az ember egyet, ami leginkább illeszkedik a mocihoz. A másik, szétszedtem az enyémet, csak úgy kíváncsiságból. Amit tapasztaltam a belsejében az nem volt valami szívderítő. Leszedtem a hangtompítót. A hangtomoító alja alatt van ugye a rezor vége. Ennek elvileg egy kör alakú juknak kellene lennie. Hát itt nem kör alak volt, hanem valami amorf sorjás szar. Nem tudom mennyire befolyásolta ez a teljesítményt, de azért felháborító, hogy az elvileg első osztályú (a mellékelt cimkén ez volt olvasható), és arra nem képesek, hogy a sorját leszedjék róla. (ha jól tudom a kipufogó végkeresztmetszete a dugattyú hűtésében játszik fontos szerepet, tehát, ha esetleg túl sok sorját hagynak, akár meg is ragadhat a dugó)
sorszám: 5916 (40546)
(előzmény: Hurka, 2005-11-18 10:24:22)

 
 
vaczi
válasz erre | email2005-11-22 09:00:08
Szió Feri

Van valamilyen korrekt magyar nyelvű könyved a CZ 477-eshez ill. 634 .5 1982
moped 09/49 1969-hez.
Válaszod előre is köszi
(szancso77@freemail.hu)
sorszám: 5915 (40530)
(elözmény: Mixer, 2005-03-06 12:21:16)

 
 
vaczi
válasz erre | email2005-11-22 08:54:03

Szióka

Tudom, hogy kései hozzászólás, de ha nem lenne nagy gond és sikerült megszerezned a jawa 350-634/5-50/ szerelési könyvet, vagy akármilyen a típushoz kapcsolódó könyvet (ill. 634 .5 1982, és moped 09/49 1969-hez) kérlek küld el (szancso77@freemail.hu)
Elöre is köszi
sorszám: 5914 (40529)
(elözmény: Mixer, 2005-03-07 19:15:33)

 
 
bibumm
válasz erre | email2005-11-22 08:40:56
Ja!
A főtengelyszimmeringek viszont egyformák, jobb és bal oldalon.
A motorszám 632 -vel kezdődik.
A blokk 632 -es lenne????????
sorszám: 5913 (40528)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-18 21:45:27)

 
 
bibumm
válasz erre | email2005-11-22 08:37:18
Igaz volt minden, amit írtál!
Annyival egészíteném ki, hogy a ford.sz.megh.szimering : 6x12x7

Köszi a segítséget!
sorszám: 5912 (40527)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-18 21:45:27)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-22 08:24:58
Kösz mindenki az ötleteket, hétvégén gyáripari volumenű kísérletezésbe fogok.
sorszám: 5911 (40525)

 
 
szakal666
válasz erre | email2005-11-21 23:13:08
Hol laksz?
nekem van trafóm és karburétorom is.
A horkolás csak terhelés alatt egy bizonyos gázállásnál jelentkezik, vagy a gázkar (és vele a súber) állása mindíg ugyanaz? Vagy változó? Próbáltad már, üresben is ezt csinálja?
sorszám: 5910 (40522)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-21 21:16:35)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-21 22:59:43
A tűszelep biztosítóját felülről a második vályatban kell rögzíteni, nem a legfelsőben.
Ha az úszóház tetejét bekötött benyacsővel , nyitott csapnál egy uborkásüveg fölé lógatod, és közben mozgatod az úszót, könnyen rájössz ha valami az üza. ellátásnál hibás.
Levett tanksapkával is próbáld ki....

Egy biztosan jól működő trafóra ki kéne cserélni egymás után a trafóidat, nálam ez volt a baj, az egyik trafó hibája rejtélyes módon mindkét hengerre kihatott. Nemcsak erőtlenné vált, és ledadogott, később már le is állt...

Gyenge akkunál is csinálhat hasonlókat, ha a világítás lekapcsolása után vígan tovább megy, akkor az is lehet baj...


sorszám: 5909 (40521)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-21 20:16:14)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-11-21 22:29:43
Kösz, de ezzel a módszerrel állítottam be.....megpróbálom majd egy másik karbival, ha tudok egyet kölcsönbe szerezni.
sorszám: 5908 (40519)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-21 22:24:14)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-21 22:24:14
Akkor passz. Habogni tud alacsony és magas úszószinttől is. Állítsd be gyári értékre! Benne van az innen letölthető használati utasításban. Igaz, kicsit furcsán adja meg, mert nem a tömítés és az úszó közti hézagot adja meg, hanem a tömítés és a benzinszint köztit, de ha kiszereled, és ideiglenesen egy üvegpohárral helyettesíted az alu úszóházat, máris látható, mi újság.
sorszám: 5907 (40518)
(előzmény: Powerarc, 2005-11-21 21:47:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-11-21 21:47:01
Á, az nem, már csomószor néztem, könnyen jár. Ha szorulna, akkor nem is zárna el rendesen, túl is folyhatna, de ezt nem tapasztaltam.
sorszám: 5906 (40514)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-21 21:18:37)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-11-21 21:45:22
Addig mindenképpen.
sorszám: 5905 (40513)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-21 21:16:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-21 21:22:41
akkor menj el "műszeres motordiagnosztikára!" Kompressziómérés, emissziómérés, stb. A százat simán kell vinnie, ha emelkedőn nem is, de legalább sík úton.
sorszám: 5904 (40510)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-21 21:16:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-21 21:18:37
inkább szorulhat az úszód.
sorszám: 5903 (40509)
(előzmény: Powerarc, 2005-11-21 20:28:58)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-21 21:16:35
A szimmeringek sztem. jók, mert jobb oldalon fújna, balon meg szívna, ha nem zárnának, a labirint is jó lehet, mert nem érzem, hogy összedolgozna középen.
Tizenötössel is ki kéne mennie nagyjából jónéhány km/h-ig, de biztosan nem nyolcvanig... :)
Azért egy 100-105 kéne így is, nemde ?
sorszám: 5902 (40508)
(előzmény: Powerarc, 2005-11-21 20:25:19)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-21 21:10:35
Tiszta az is.
sorszám: 5901 (40506)
(előzmény: Matya, 2005-11-21 20:43:45)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-21 20:59:33
Sajnos tiszta teljesen, és pöpec a tank is.
sorszám: 5900 (40504)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-21 20:26:40)

 
 
Matya
válasz erre | email2005-11-21 20:43:45
Meg nézd meg a légszűrőt is....Ha van benne egyáltalán.
má láttam olyat, h kifelejtették...:)))
sorszám: 5899 (40502)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-21 20:16:14)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-11-21 20:28:58
Nálam is nagyon nehezen indul, pedig a benya simán befolyik a karbiba. Ha el is indul, elég dadogós, kihagyós. De ha megmozgatom, rázom a motort, akkor hirtelen fel is bőg, felveszi a fordulatot. Talán kevés lehet a szint?
sorszám: 5898 (40500)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-21 20:26:40)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-21 20:26:40
Szereld ki a benzincsapot, és tisztítsd meg a tankba benyúló szűrőbetétet! ;-)
sorszám: 5897 (40499)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-21 20:16:14)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2005-11-21 20:25:19
Az enyémben 15000 van és csak egy garnitúra gyűrűt cseréltem benne, meg a szimmeringeket. Kompresszió van, igaz a karbi nem tökéletes. Ugye a kisebb lánckerék van elöl de 90 fölé is tudok menni vele.
sorszám: 5896 (40498)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-21 20:16:14)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-21 20:16:14
Műszaki tudorok, kérdezni szeretnék. :)

Vettem egy 350/638.5 típusú gépet. Pöpecnek tűnt/tűnik minden, egy fura jelenség van, ami kezd aggasztani. 85 fölé nem megy a gép, negyedikben kb. 4000-nél mintha meghalna. Ezt a sebességet harmadikban is el tudom érni, menne még, forogna egész hatezerig, de negyedikben nem forog tovább, igen erős szívóhang kíséretében lebőg.

Tiszta a karbi, jónak tűnik a benzinszint, őzbarnák a gyertyák, új levegőszűrőbetét van benne. Tű a legfelső bevágáson. Fékek nem fognak feleslegesen, láncfeszesség jó. Gyújtást indikátorórával, izzóaltatós módszerrel lőttem be, halálpontosan 2,8 mm előgyújtást kapott.

A motorban 8860 km van, de oldalkocsival kezde az életét, szerintem azzal is járatta be a gazdája, kb. 1000 km után került le róla, szólógép lett.

Kompressziót nem mértem, nem is tudok, de csak 8-9 gyújtatlan szívatórúgás után fogadja élénk pöfögéssel a gyújtottat, majd rázkódásmentesen jár és rázás nélkül is gyorsul.

Ki lehet nyírni egy ilyen gépet ennyi oldalkocsizással vagy más lesz a baj ?
sorszám: 5895 (40497)

 
 
Metamorf
válasz erre | email2005-11-21 18:59:57
Nem tud valaki Jawa boltot Prágában? Jövő héten megyek ki egy hétre, gondoltam kihasználom az alkalmat és bevásárolnék...
sorszám: 5894 (40494)

 
 
magush
válasz erre | email2005-11-21 08:19:47
Huhh, köszönöm szépen a segítséget, megnyugtattál elég jól. Ugyanis a rozsdafoltok leginkább alul vannak, ahol nem járnak a gyűrűk, valamint szerintem leszedhető finom csiszolással.
Majd még jelentkezem!

kösz!

magush
sorszám: 5893 (40465)
(előzmény: szakal666, 2005-11-20 23:07:02)

 
 
szakal666
válasz erre | email2005-11-20 23:07:02
Helló!
Ha csak kiemelkedik, akkor még nem biztos, hogy nagy a baj. Fogj valami kemény tárgyat (mondjuk egy saubert) és vakard le a rozsdát anélkül, hogy a hengerfal sérülne, majd csiszold meg egy mondjuk 220as vízpapírral.
Nem írtad, hogy a hengeren hol helyezkednek el a foltok. Ha az alján, ahol nem járnak a gyűrük működés közben akkor semmi baj. Akkor nyűgösebb a móka, ha a tömítő felületnél van a rohadás. Akkor ha nagyon mély a rozsdamarás, bizony fúrás lesz a vége. Ja és azt sem írtad, hogy milyen a hengerek állapota!! Ha kopottak, akkor úgyis fúrkálni kell.
sorszám: 5892 (40461)
(előzmény: magush, 2005-11-20 22:34:09)

 
 
szakal666
válasz erre | email2005-11-20 22:38:29
Ma voltam egyet motrozni a fiaimmal. Nem hajtottuk meg nagyon a Jaffát, de így is szarnak fagytunk. A Moszkva tér mellett lakunk és kimentünk Pomázon keresztül Dobogókőre (ott kib.szott hideg van), onnan vissza pisvörösváron keresztűl. A legényekbe fenn Dobogókőn öntöttem némi bátorítást rum és forraltbor alakjában :-), így egészen jól bírták a kiképzést.
sorszám: 5891 (40456)

 
 
magush
válasz erre | email2005-11-20 22:34:09
Holá!

kéne egy kis segítség. Kaptam pár pót alkatrészt, köztük két hengert, és hát van némi gixer. A bácsi tett az egészre, és nem zsírozta le, szóval a henger belülről az egyiknél 1-2 cm2-en, másiknál 3-4 cm2-en rozsdás. Értelemszerúen a kisebb felületnél kisebb a mélysége is, de azért az sem boldogító, míg a másiknál aggasztó, talán 0,5-1 mm -ig is kiemelkedik...
Kérdés: ezzel mit lehet csinálni? Fúratni kell? Ki lehet cserélni a henger belsejét? Érdemes? HELP!:(
sorszám: 5890 (40455)

 
 
szakal666
válasz erre | email2005-11-20 22:19:44
van egy gyujtáskapcsolóm fölösben. Ha kell, adom.
sorszám: 5889 (40454)
(előzmény: pédé, 2005-11-18 19:13:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-20 08:13:32
Én nem tudok semmit a dologról.
sorszám: 5888 (40415)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-19 22:33:28)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-20 08:04:10
"Szerencsére" csak egy Szimó murdelt meg, a vezetőnek pedig hatalmas mákja van, ha ezt megúszta.
sorszám: 5887 (40414)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-19 22:33:28)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-19 22:33:28
Nagyon durva. Örülök, hogy megúszta a motoros. Hihetetlen mázlija volt...A körülményeket meg lehet tudni valahonnan ?
sorszám: 5886 (40409)
(előzmény: Zapkorte, 2005-11-19 21:12:42)

 
 
lajos
válasz erre | email2005-11-19 21:27:55
Kedves Pédé!
Milyen kapcsoló? Jawa csepptankos gy.kapcsolójában tudok segíteni. Ha arról van szó írjál.
Üdvözlettel: Laci
sorszám: 5885 (40402)
(előzmény: pédé, 2005-11-18 19:13:35)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-19 21:12:42
Ha jól látom, kevesebbek lettünk egy jawaval:
http://elobenavarosbol.freeblog.hu/Files/000011/18/s3600327.jpg
(A vezetője megúszta.)
sorszám: 5884 (40400)
(előzmény: Fullkopy, 2005-11-18 23:26:50)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 23:26:50
A 400-asról :
Az általunk ismert alu hűtőbordatestbe aligha fér bele akkora hengerpersely, a hozzávaló dugóról pedig sose hallottunk.

Miről felismerhető az 5 sebességes?
Arról, hogy ha vékonyabbak a fogaskerekei, tuti hogy hamarabb tönkremegy :-))

Halvány szellő sem informált engem eddigi tárgyi kérdésemről, hogy az ötödik, mit is csinál. Direkt, vagy gyorsító. Ha kiböki valaki, kisakkozom, hogy a dolog ténylegesen belefér-e a váltóházba.Mert ha gyorsító, akkor hely is kéne... mivel a meghajtókerék kéne , hogy nagyobb legyen.. ha nem, akkor meg minek.... gyakorlati haszna ennél a típusnál nem lenne érdemleges.
sorszám: 5883 (40356)
(előzmény: Mixer, 2005-11-18 22:50:23)

 
 
Mixer
válasz erre | email2005-11-18 22:50:23
Urak!
Na mi a helyzet a 400 cccm-es hengerekkel kapcsolatban, senki más nem hallott róla infót? Az öt sebességes TS-t miről lehet biztosan megismerni?
sorszám: 5882 (40355)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 21:46:21
Vegyél másikat, kár vacakolni vele.
sorszám: 5881 (40351)
(előzmény: pédé, 2005-11-18 19:13:35)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 21:45:27
Miért is hitetlenkedsz ?Tán azért, mert az alkatrészkatalógusom forrását nem jelöltem meg ? Pótolom , a Mobil volt a kizárólagos magyarországi forgalmazó, és a birtokomban van az eredeti magyar katalógus. Ha valami nem stimmelne, amit írtam, ( másoltam ) az már lassan veterán tévedés :-))
gyűjtöm az energiát, hogy beszkenneljem a cuccot, és a szakirodalomba küldjem...

akar valaki segíteni ?

marha lassú a lapszkennerem, és szeret lefagyni..
sorszám: 5880 (40349)
(előzmény: bibumm, 2005-11-18 16:29:16)

 
 
pédé
válasz erre | email2005-11-18 19:13:35
Hali már egyszer írtam ez ügyben, de még nem kaptam választ. Szétesett a gyújtáskapcsoló és nem tudom összerakni.
Az egész motor szinte kész már csak ez hiányzik. Ha valaki tudja az nagyonszépenkérem írja le, hogy hogy kell. (a réz lemezekkel van gondom)
Előre is köszönöm.
sorszám: 5879 (40345)

 
 
Tatár István
válasz erre | email2005-11-18 19:04:30
Sziasztok!

Van egy 1980-as kiadású Jawa Mustangom. Ha wan valakinek kézikönyve, bármilyen műszaki leírása elektronikus formában, vagy esetleg alkatrésze eladó, érdekelne.
Előre is köszi.
sorszám: 5878 (40344)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2005-11-18 18:22:13
vagy még jobb, ha elviszed a Dunyov utcába szintereztetni. Filléres dolog (egy komplett kormányt 400-ért csináltak nekem), viszont marha tartós, és választhatsz három féle ezüst közül, vagy megcsinálják matt- vagy fényes feketére, vagy amilyenre akarod.
sorszám: 5877 (40342)
(előzmény: Csehcsoda, 2005-11-18 14:50:13)

 
 
bibumm
válasz erre | email2005-11-18 16:29:16
Köszi az adatokat!
Negyklemen és Futár is azt mondta, hogy 634 -nél a főtengely szimmering megegyezik a jobb és bal oldalon!
Lehetséges ?
Hétvégén lehet, hogy szétkapom a füstölőt és bizonyosságot szerzek!
sorszám: 5876 (40334)
(elözmény: Mixer, 2005-11-17 18:59:37)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2005-11-18 14:50:13
MZ kezelőszerveket ? Srác, azok alumíniumból vannak ! Ki kell polírozni, krómnak ott nincs helye...
sorszám: 5875 (40331)
(előzmény: Indian, 2005-11-18 13:28:32)

 
 
Indian
válasz erre | email2005-11-18 13:28:32
és ha lelakkozom akkor is lefog peregni? amugy mz kezelőszerveket kb mennyiért kromoznák le? csak ugy naggyabbol választ előre is köszi!(mert nem sürűn nézem)
sorszám: 5874 (40326)
(elözmény: Mixer, 2005-11-16 10:03:18)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2005-11-18 12:34:22
A posta párszáz forintért visz ilyen csomagot. A balos utaskapaszkodó végéről le kell fűrészelni a háromszöget, 180 fokkal elfordítva pedig visszahegeszteni, máris van jobbos :-)
sorszám: 5873 (40323)
(előzmény: Mixer, 2005-11-18 12:07:20)

 
 
Mixer
válasz erre | email2005-11-18 12:07:20
Hurka:

Eltaláltad, nekem is oldalas volt a gép. A Dél-dunántúlon lakom, úgyhogy inkább nem utaznék el érte Debrecenbe, találok talán közelebb is bukócsövet. Köszönöm a lehetőséget.

sorszám: 5872 (40321)
(előzmény: Hurka, 2005-11-18 10:24:22)

 
 
Hurka
válasz erre | email2005-11-18 10:24:22

Miker:

Akkor gondolom neked is oldalkocsis volt a géped, ezért van rajta csak bal oldalon kapaszkodó. Az enyém is ilyen, és most jut eszembe, hogy akkor valószínűleg nekem is csak bal oldali kapaszkodóm van. Bocsi, ezt eltévesztettem. A bukócső is ilyen színű, de lefújtam krómspray-vel, ami persze kezd lekopni róla, szóval csak akkor érdemes megvenned, ha le tudod normálisan festeni, vagy esetleg krómoztatni, mert így nem valami szép.
Egyébként merre laksz? Én Debrecen mellett.

Kulio:
Tényleg marha sok az a 4500 Sk, szerintem 2 darab kerül annyiba, de még úgy is elég drága.

Joseph251:
Te mennyiért vetted a rezort az MZ-hez, 7 ezerért? Nem tudod mennyi volt abban a boltban Jawa-hoz?
sorszám: 5871 (40318)
(elözmény: Mixer, 2005-11-16 14:02:17)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu