:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Pár én az Esso kút mögött csináltattam az eredetiségvizsgálatot, talán most is ott vannak még.
Bőröztetésben nem tudok segíteni, annyi infóm van, hogy Csanakon van egy autókárpitos, csak pontos címem nincs
kettes kérdés:
Powerarc! nem tudod véletlenül, hogy Győrben hol lehet eredetiségvizsgáltatni? Mintha hallottam volna egy manusról aki házhoz jön, ami benne van a 13e -ben...
Persze, de azért szeretném üzembiztosra (nagyjából) megcsinálni a gépet. A motort azért akarom szétkapni, mert hallottam egy győri szakiról aki profin dolgozik és olcsón is, rá rá merem bízni, és szeretném tudni mi van benne, ez így 27e km környékén azt hiszem nem rossz ötlet. Meg épp azért, mert tél van, és ha kiderül, akkor derüljön ki most, és van egy komplett 6e km-es motorom, akkor a blokkját, vagy abból darabokat át lehet gyógyítani a gépembe.
Egyéb dolgok amiket megcsinálok, csináltatok apránként:
- kerekek, fékek
- bowdenek ellenőrzése/cseréje (minden tisztelet mellett Fullkopy, én nem oldalkocsizom, szóval annyival nálam rövidebb a költség)
- nyereg bőröztetés (Győrben nem tudsz ilyet Powerarc?)
- tank és oldallemezek festetése
- esetleg ez-megaz horganyoztatás
pdaranyi
Köszi a választ, mindenkinek.
A 100km az még itt van elérhető közelben.
Ha nem titok a mail címed küldmár el nekem a kemeny.laszlo@rutinsoft.hu címre.
A PP90 az a Madit PP90-es olaj akar lenni. Nekem az van benne. Szlovákiában szinte mindem Slovnaft kúton lehet kapni. De nem kell feltétlenül azt tenni, hajtóműolaj kell bele és kész.
Ha a környékbe beletartozik a kb 100 km-es távolság, akkor én a közelben lakom, de már a szlovák-magyar határ másik oldalán. :)
Üdv!
Hajtóműolaj kell bele. 80W90.
garde!
Amit találtam 368 Jawa ügyben mindent letöltöttem, de ott ha jól emléxem a váltóba PP90-es olajat írtak. Az ismerősöm boltjában csk néztek rám. Gondoltam megkérdezem tőletek, régi motorosoktól biztos cseréltetek már ilyet. Nekem kb 2,5 hónapja van Jawam.
Ha van valakinek 5lete a témával kapcsolatosan nekíméljen.
Nyíregyháza környékén van valakinek 638-as Jawaja itt a fórumozók között?
Üdv mindenkinek.
Na nem kell parázni rögtön az elején. Vannak dolgok, amiknek tuti jónak kell lenni, nincs kompromisszum. Egy alapos ellenőrzés mindenképp kell, de nem jelenti azt, hogy mindent ki is kell cserélni.
A motornak van valami baja? Csörög, zörög, lötyög, kattog?
Most itt a tél, ha van egy garázsod, akkor lesz idő bőven átnézni. Azért a blokkot, váltót nem kell ám szétszedni, ha nincs semmi különös. Max a hengerfejet, egy kicsit belekukkantani mi van belül.:) Persze, majd megdumáljuk, aztán 1x szívesen megnézem a járgányod.
Azért kicsit több az összes ára.
Felsorolom, egészíts ki, ha kimarad valami.
első fék
hátsó fék
oldalkocsifék
féklámpa
gáz
kuplung
km.
ford.sz.
Osszesen egy tizes tuti, inkább több picivel.. forrásfüggő...
ó b@ssz@+ kezd nem jó lenni ez így. Ha még felniket is vennem kell, meg küllők, meg esetleg csapágy, hát komolyan, félek belenézetni a blokkba. Mi lesz ott? ovális persely és deformált dugó? íves főtengely ledarált fogaskerekek? áááá
na mindegy, majd lesz valahogy. De lehet hogy valamikor megzaklatlak Power, hogy segélj nekem, mert jawa szakértő közeli ismerősnek híján vagyok. Hm? remélem van kedved megnézni egy jawat, az én büszkeségemet, akinek el kéne készülnie azért tavaszra...de így? uff..
magush, a kámpicsorodott
Szintén az.:) Akkor cseréld csak ki, az a legtisztább dolog.
Ja, gumiznak, én náluk vettem új hátsót, fel is rakták.
Jó lenne tudni, hogy mennyi is az az ütést. Persze hogy ki lehet centírozni, de nem tudom, hogy a deformáció miatt mennyit nyúlhattak a küllők, lehet-e még utánhúzni. De vidd oda a kereked, meg fogják mondani, és szerintem meg is csinálják.
Powerarc!
Te szintén győri? esetleg környékbéli? Kösz a tippet, megnézem őket akkor. Az is jó hír, hogy nem egy horror ár a bowdencsere, mert akkor megjátszom, abból baj még sose volt, csakúgy mint a motoromon még új bowden...
A Kériék egyébként át is gumiznak nekem felnit? És arra a kérdésemre azt hiszem még nem érkezett válasz, hogy a felniben lévő enyhe ütést ki lehet-e szedni küllők húzásával/centírozással?
Meg egy kis bowden.Szemely szerint en is mint "szakember" lebeszelnek mindenkit a fekbowden keszitesrol.(sajnos en is szoktam de...)Kisujszallason a Gyori Attila motoros boltjaban lehet kapni eredti JAWA bowdeneket.Az oldalkocsisomra 4350Ft volt az osszes bowden es a kilometer spiral.Az egeszben az volt a furcsa, mikor hazavittem es minden stimmelt,csak be kellett teni a regi helyere.
bocs, de erről a vizipók jutott az eszembe. :)
iug3!
Itt balra a szakirodalom-ban találsz szerelésikézi könyvet Jawahoz. Ha jól emlékszem ott le van írva, hogy mit ajánlanak. Asszem (de nem tutti!), hogy Castrol 80W90-t. Én maradok a Hycomolnál.
Köszönöm a bejáratós útmutatásokat.
Erőt, egésséget!
Sziasztok!
Szerintetek a 638-as Jawa váltójába milyen olaj való? 75W80 jó?
Nem csapágy.
Fordulatszámmérő bowden hang.
Huhh!
Úgy tűnik, levadásztam :-)
A bowdeneket kompletten árulják.Azon kívül, hogy a kenéséről gondoskodsz, ritkán van gond a beszereléskor . Ha nem mérethű, vissza kell vinni. Egy rendes motorosboltban tapasztalatból tudják, melyik a selejt. Ha rádsózták, vidd vissza, adnak másikat. Nem hülyék, csak úgy csinálnak... Ha nem lóg a csapágy, ráérsz kicserélni, zsírt cserélni benne nem árt, a kimosás után úgy is kiderül, zörög-e.Ha igen, darabja ezer körül van szolíd minőségben.
Figy, kérdezd meg a Kériéket, ott van a boltjuk az Esso kútnál (szabadhegyi vasútállomásnál). Én csak ferodóztattam a pofákat, de frankón le is szabályozták. Talán tudnak segíteni a dob leszabályozásában is.
Holá!
köszönöm a kimerítő válaszokat, nem is gondoltam, hogy vitát robbantok ki pár gyanútlan kérdéssel. Akkor ezek szerint jól sejtettem, hgoy nem frankó a csavarral beszorítósdi, akkor asszem megyek veszek új bowdent, az sztem sem egy nagy költség. És bowden tokot is lehet kapni? Csak mert az középramatyul néz ki. Mellesleg pedig ha a fékbowden keréknél és karnál lévő végén is bütyök van, akkor csak egybe lehet venni....jó mindegy. A fékdobokkal/betétekkel majd próbálkozom, ezek alapján az utángyártottat fogom preferálni (a maxot akarom kihozni a dobfékből...).
Az agyszereléshez kösz a tippet, tényleg le is szedtem már a szerelési könyvet, csak elfeledtem. Remélem menni fog. Csapágyaknak milyen költsége van? Ha már szétszedem, lehet érdemes lenne cserélni.
Ami a felszabályozást illeti, győri vagyok, a környéken ha tudtok valaki jó mestert, ne tartsátok magatokban az infót.
Előre is kösz!
Sziasztok,
Íme egy kis étvágygerjesztő: Jawa 650 Tramp
Nekem nagyon-nagyn tetszik, már csak azért is, mert egyedi, nem mindennapi formaterv.
Üdv!
Hucsnyak!!!
Hol laksz? Nekem lenne egy 634-esem Debrecen mellett, olcsón!
garde: Amit a boltba mondtak, az a láncfűrész bejáratására vonatkozik, láncfűrészt valóban úgy kell bejáratni. De a mocit menet közben kell bejáratni, kicsi fordulattal, ahogy már a többiek leírták.
Csá!
Már nem is tudom milyen régen küldtem el a mocc képet az illetékesnek. Hahóóóóó! Ide 1általán lehet feltenni képet vagy nem???
Miután léghűtéses, a nyers motor pedig nagyon tud melegedni, persze, hogy menni kéne vele.
Bejáratáshoz használj szintetikus olajat.
Bocs, de nagy marhaságot mondtak a bejáratással. Üresjáraton, terhelés nélkül járatva amúgysem túl jó egy motornak. Menni kell vele, csak nem mindegy hogyan. A kezelésiben megadják, hogy az első pl. 1500km-en hogy menj vele. nem szabad nagy fordulatszámokon pörgetni, pláne alacsony fokozatokban, meg csutkóra húzni a gázt. Kerülni kell a nagy emelkedőket is. Olyan öregurasan...aztán fokozatosan lehet növelni a terhelést.
iug3
Nekem az NGK a bevált típus. Itt választhatsza Jawadhoz:
http://www.ngkntk.de/index.php?id=403&pd=430&t=motorrad&lmf=JAWA&h=JAWA&m=350
Váltóolajon én is gondolkodom...
Más:
Most köszöröltettem a 638TS-m hengereit. Nagyon-nagyon passzentok lettek az illesztések.... kíváncsi vagyok hogy beindul-e és hogy egy vagy két fordulat után fog-e megszorulni...:-) Na mindegy.. Vettem a bejáratós keveréknek Stihl 2T olajat azt pirosat. A boltba azt mondták, hogy úgy járassam be, hogy alapjáraton, állva elfüstöltetek vele 3lityó benyát. Szerintetek? Nem kellene gurulni is vele? Vagy egyáltalán, hogyan kell bejáratni és meddig bejáratós egy ilyen blokk?
garde
Rossz módszer.Kalapálni nem kellett volna...Nem szereti.
sziasztok
érdeklődni szeretnék hol juthatok hozzá új vagy utángyártott gumialkatrészekhez és egyéb alkatrészekhez 559-es restaurálása miatt.
Mindenkinek!
Ha húzok egy kövér gázt és utána hagyom visszapörögni a motort, akkor egy bizonyos fordulaton hallok egy kis zümmögő hangot a blokk felől.
A Ti gépeiteknél van ilyen hang?
7000 km van benne.
Volt, aki biztatott hogy főtengelycsapágy, de ez inkább a hengerfej felől jön.
Már kezdek attól félni, hogy amikor a primer meghajtólánckereket kínlódtam le lehúzóval + kopácsolás minden irányban, akkor elb.-tam vele.
Vígasztaljatok meg!
Sziasztok!
Kellene nekem egy 634-es, alkatrésznek. A blokk állapota nem számít, a kormány, markolatok, első lámpa és a műszerek kellenének.
Attila
Sziasztok!
A 638-as Jáwa váltójába milyen olaj való? 75W80?
Gyertyából melyik a bevált típus.
Köszi a segítséget.
Üdv: K.L
Help:van egy 210 Jawam,és nem akar felváltani 2-be.Ha valaki tudna segiteni.Mi lehet a baja?Előre is köszi.
Gyakorlat teszi a mestert. Erre utaltam.
Nem azt írtam, hogy te barkácsolsz.
Aki sose csinált ilyet, eszébe se jusson ezzel kezdeni, ez a lényeg. Ez FÉK !!!
Egy bowdwent megfelelően elő kell készíteni a forrasztáshoz, meg kell tisztítani, egyebek.Bármit nem használhatunk fel hozzá,segédanyagként, az sem mindegy, alacsony, vagy magas olvadáspontú forrasztóónt használunk, mivel a szilárdságuk nem egyforma..
Nem egy bowdwenvéget láttam már kicsúszni a forraszágyból, ettől a kezdőket tán meg kéne védeni. Inkább bízzák szakemberre.
Olyan messzire már nem akarok elmenni, hogy van egy KöHÉM rendelet, ami csak a minősített alkatrészeket engedi a fékrendszerbe beszerelni ... ez se véletlen.
ja, ja, én is forrasztottam már fékbovdent a jawamhoz (idegi alapon, merthogy a boltban vett bele vagy három centivel hosszabb volt a kelleténél), és teljesen jó lett. Bár annyiban igazat kelladjak fullkopynak, hogy a forrasztást szakszerűen kell csinálni, a drót végeit a nipli után széthajtogatva, a bovdent melegítve, gyantás ónt a másik oldalról adagolva stb. Találkotam már olyan szaktárssal, aki azt hitte, úgy kell bovdent forrasztani, hogy két centivel a bovden vége fölött a pákával megolvasztja és rácsöpögteti az ónt a szobahőmérsékletű fémre, osztán csodálkozott, miért nem sikerül neki. =8-o Szóval aki nem ért hozzá, az tényleg forduljon szakemberhez, de tény, hogy gyárilag is forrasztják az efféle szerelvényeket, ebben már csak azért vagyok ilyen biztos, mert a fent említett fékbovdenrövidítésnél az eredeti szerelvényt forrasztottam le, majd vissza a már jó méretre vágott bovdenre.
Kedves Fullkopy!
A leírás amit bowdenforrasztásra adtam, nagyjából megegyezik a boltban kapható madzagokéval. Kb. azóta készülnek így a bowdenek amióta feltalálták a motorkerékpárt. "Barkácsolás"nak azt a tákolást nevezném amit magush lelt a motorján. Az valóban veszélyes kissé.
DE aki nem szereti és nem akarja maga csinálgatni a motorját, az ne foglalkozzon öreg cocialista masinákkal, hanem vegyen egy befecskendezős önindítós müanyag rizskályhát, amit ha elvisz a szervízbe, ott megjavítanak. Szóval a bowdenforrasztás nem egy haszontalan tudomány. Szerinted a restauráló srácoknál másképp készül????
Ára, egy kerékre és két szabályozott pofára kivetítve , mennyi?
Sziasztok!!
Lehet, hogy nagyon hülyét kérdezek, de nincs valakinek Jawa babetta szerelési útmutatója vagy alkatrész rajza amit emilben el tud küldeni? Nagyon hálás lennék érte :)
Üdv mindenkinek
Kris
Felszabályozás a kerék szétfűzése nélkül, csak a gumit kell leszedni...Hát ha felhívsz, meg tudjuk beszélni...Ja a pofát is megcsinálják hozzá, és be is illesztik a dobba.
06-30-931-99-65
Másképp gondolom , szerintem:
Bármelyik esztergályosra nem lehet rábízni, mert a keréktengely furatával egytengelyűnek kell lennie a dobnak, másképp ütni fog. ( nem egy féktárcsám bánta a drehások trehányságát, a befogó célszerszám hiányát )Abroncsos kerék esetén nem kis gép kell a felszabályozáshoz.
Házilag nem barkácsolunk fékbowdent, mert életveszélyes is lehet.
Olyan srácok, mint akik az Old Motor's név alatt restaurálnak itt csepelen, tudnak ilyet gyártani, de laikust inkább ne vegyünk rá ilyen dologra..
Helló magush!
Ha nem veszed rossz néven, hozzászolnék a kérdéseidhez. Sorban ahogy kérdezted:
-A ferodo vastagsága a pofán jó ha legalább 3 mm. A vékonyabb is elmegy, de nem tudhatod mikor adja meg magát.A lényeg, hogy a pofák TELJES FEÜLETÜKKEL felfeküdjenek a dob falára!!!
-A színre nem igazán tudok válaszolni. Ha jól emlékszem, nekem már előfordult mind a 2 fajta. Sztem a Jaffának ígysem úgysem lesz jó fékje :-(
-Leszedés: nem árt, ha munkavédelmi kesztyűt használsz, elemeled az egyik oldali betétet a fékdekniről és leugrik (mind a 2). Vissza én egyszerre pattintom fel a 2 pofát (rugókkal összekötve).
-Összeg? nem sok, nem tom. Ezt valaki más mondja meg.
-A dobot, ha nincs naon idóta módon kopva (ferde, bordás, esetleg rozsdamarásos) nem nagyon kéne szabályozni. Nem túl vastag a vasbetét az alamíniumban.
-Szabályozni bármelyik esztergályos aki hajlandó foglalkozni a pepeccsel
-a dob átmérője olyan kismértékben nő meg egy felszabályozás során, hogy nem észlelhető különbség.
-Kiveszed előle a seeger gyűrűt és túloldalról tüskével (dorni) kiütöd
-A bowden: kenése ha szétszedhető (kuplung) gépzsír, ha nem akkor motorolaj. A végén a bogyót (diónak hivatalosítják) legegyszerűbb bicikliküllőből csinálni. Sárgarézből van, a bunkós végét vastagabb fúróval besülyeszted, átdugod a sodronyt a vékony vége felől (ha a hengerecske nem hasított, akkor előszőr azt fűzd fel) úgy, hogy túlőldalt kb. 1mm-t kilógjon. Befogod a sodronyt a küllőanya alatt satuba és a kilógó 1mm-t egy pontozóval szétütöd az előbb készített süllyesztésbe. Így a bovdenről már nem tud lecsúszni az anya. Most mártod oltott sósavba és forrasztod meg (mártod,cínezed, mártod cínezed, 2-3-4szer míg az ón jól meg nem fogja a drótszálakat és az anyát is és az anya vékony végénél meg nem jelenik).
Jó munkát!
A betét mérete , ha a gyárit nézzük, csak addig jó, amíg nem ál fenn annak a veszélye, hogy a szegecs feje már a dobot súrolja. Erről informál a kis nyil..
A vastagság érdekes kérdés, mert amíg van ferodó a ragasztott betéten, addig elvileg fog.
Anno úgy tanultam, hogy szegecselt betétnél a pofa 2 harmada lehet max a süllyeszték.
Az utángyártott fékpofa árát most séróból nem tudom, de ezernél a kettő úgy emlékszem, nem több összesen.
A gyári fehéres pofa kemény, a szürke utángyártott puhább, ez utóbbival jobb a fékhatás. Hátránya, hogy nem fér be az alapméretes dobba, tehát sokat kell illeszteni, ha boltban, nem a műhelytől veszed, ahol eseleg a dobhoz lemunkálják.
Én a fékpofákat beakasztott rugókkal is tudom szerelni.Nem tudom, más hogyan csinálja, sajna..
Felszabályozó tipphez kéne a kb. lakóhelyed is.
A szakirodalomból töltsd le a szerelési utasítást, nagyon szépen le van írva a kerékcsapágycsere folyamata, enélkül ne kezdj hozzá.
A fékbowid végén valószínű kuplung bowi rögzítő henger van, ez ott nem alkalmazható.Vegyél újat, szerintem ez sincs ezerötnél több. A hajtóműolaj is alkalmas a bowden kenésére.
Csiszold fel a dobot és a pofákat, jobb lesz a fékhatás.
Gyertya több is jó bele, majd visszatérünk rá, a halogén fényszóróizzó csak közbetéttel megy bele, és sajna csak kis teljesítményűt merek javasolni.
Persze, ne rongálj, inkább kérdezz.
Köszi a gratulát :-)
Az első fék bowdenjének a fékkarfuratba illő része nem lehet csavarbiztosítású, csak gyári, öntött v. préselt kis hengeres fémgumó.
A csavarbiztosítású kis hengerben nem szabad megbízni, cseréld le. Szerintem elszakadt az előző tulajnak az eredeti és valami mókolást alkalmazott.
A keréken van persze lemeznyíl meg 'usable range' stb, értem is hogy működik, de már szétkaptam mint foxi a lábtörlőt, úgyhogy inkább mm-es meghatározásra lennék kíváncsi. Mármint hogy milyen vastagnak kell lennie a fékbetétnek a fékpofán. Valamint van nekem (ugyebár kaptam egy robbantot motort az egész mellé)több fékpofám, többféle betéttel. Van olyan fékpofa, amin nincs jawa felirat (gondolom ebből, h utángyártott), és vmi más anyagból (szürke, kvarc-szerű) és ragasztott féketét van rajta, nem a gyári szögecselt barna-bakelit szerűség. Melyik jobb?
és a fékpofákat hogyan szeded le a tárcsáról? szemed veszélyeztetése mellett lefeszegeted a rugókat és kész? Ha jól láttam csak a rugók tartják.
Milyen összeg új fékbetétet rakatni a pofára?
A dobot hol lehet felszabályoztatni, és milyen szaki foglalkozik ezzel?
Ez nem eszi meg nagoyn a dobot? És nincs ez behatással a fékerőre?
Ja és hogy lehet kiszedni a kerékagyból a csapágyakat (kicsit lötyögősnek tűnt ugyanakkor szétfeszegetni nem akartam)?
A bowden végén megvan az a henger, de valahogy nehezen hihetőnek tűnt számomra, hogy a fékbowden végén nincs bogyó (mert nálam nincs), és csak simán egy csavar szorítja bele az említett hengerbe. Ez így van gyárilag? mert ahhoz képest hogy erő kell a húzásához, mert dobfék ez elég sovány megoldásnak tűnik számomra...
Ja a bowdeneket mivel szoktátok kenni?
ismét bocs ha sok hüyleséget és alapdolgot kérdezek, de inkább mint hogy valamit szétbarmoljak. Valamint próbálom végigolvasni a fórumot, és a hasznos cuccokat kigyűjteni (pl. milyen gyertya, halogénizzó passzol bele, stb), de egyrészt marha hosszú, másrészt nem találok meg mindent...
előre is kösz!
magush
UI: Fullkopy, megnéztem még régebben a motorodat a tar.hu-n és hát előírásszerű! Elismerésem, gratula! A spojlerre haverral simán ráböktük hogy tuti gyári...:P
hali szacsomo!
Érdekelne a motorod képet tudnál küldeni?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|