:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
"akkumulátorokból származó ólommal csináltam, folyasztószernek pedig némi fenyőgyantát alkalmaztam"
Micsoda historikus eljárás! Mintha csak Szirmai Gábor neves Afrikautazó-reataurátor élménybeszámolóját hallgatnám! :)))
És hogy ki is az a Szirmai Gábor (neves afrikautazó)? Ha valakit ez érdekel, bemutathatom néhány sorban.:DD
Miért? Annyira rossz gép?
Irgalmatlan mennyiségű bosszúságot.
Sziasztok!
Van egy CZ 125-ösöm rendezetlen papírokkal.Tud valaki segíteni, hogy mit ér egy ilyen motor?
Ha valakit érdekel:
Hervisekben (én az Europarkosban láttam/vettem) olyan digitsebeségmérőt ami nagyon be vált már egy év óta (mér 100km/h feletti is kb olyan 1700-2000ft között került még egy éve, strappa bíró burkolata van). Nem rég voltam arra fele és láttam is hogy van, de már a pontos árat nem figyeltem.
Hát olyan 30 ropi körül számolj vele.
Valaki meg tudná mondani, hogy mennyibe kerül egy Jawa 350/638-as üzembe helyezése úgy, hogy a forgalmija a régi típusú, rendszám leadva '94-ben
(+átíratási költség, eredetiségvizsga). A Válaszokat a jamana@freestart.hu-ra küldjétek. Közsi!
Sziasztok. Jawa 634-est keresek megvételre érvényes műszakival és forgalmival max. 60.000.- Ft-ig. A jamana@freestart.hu E-mail-re küldjetek válaszokat és képet, ha van. B.Csaba
Szia. Bába Csabának hívnak. érdekelne a motor megvételre. Ha tudsz küldeni képet róla a jamana@freestart.hu címre az jó lenne.
Üdv. minden motorosnak!!!
Készíthetnénk egy közérdekű oldalt is boltok, krómozók, gépműhelyek stb. címével. Van egy csomó a hozzászólások között, de elég nehéz megtalálni.
Szép jónapot mindenkinek! Keresek Jawa 350/638-hoz bukócsövet (a hátsó kettő kicsit is) és 4db. irányjelzőt, valamint a kormányhoz és az üléshez zárbetétet! Ha valaki tud krómozót (lehetőleg Pest környékit) az is feltétlenűl írjon! Előre is köszi!
Kellemes Karácsonyt és boldog Új Évet minden motorosnak. Széles útat, olcsó benzint!
Kellemes karacsonyi unnepeket es sikerekben gazdag boldog uj evet kivanok Mindenkinek!
udv,
Norbi
Igazából nem érdekel a sebesség...
Sztem ha a sebességedre vagy kíváncsi, vegyél egy jobbfajta bringás órát. 150-ig simán mérnek bizonyos típusok, és milliméterben beállíthatod a futófelület hosszát.
Lehet hogy pontosabb lesz, mint egy mechanikus.
két hét alatt két óra és három spirál ment szét a jawamban, "barmoltam" is, ccseréltem is, szar az egész, na, ezen nincs mit szépíteni.
Számlapot bármilyet csinálhatsz, lehet kapni elektronikai boltban olyan lézernyomtatható fóliát, amiről a festék átvasalható bármire, kiveszed a számlapot, lekromofágolod, tetszés szerinti alapszínre leszprézed, utána mehet rá akármilyen kompjuterrel generált ábra, oszt ha még mindez nem elég, akár ki is festheted kisecsettel.
Nem vagy valami nagy véleménnyel a Jawa órákról :-) Egyébként nem rossz az órám, egyszerűen csak a Pannoniáké jobban tetszik.
A jawa órát azért "barmolják", mert egy konstrukciós hibás szar, a kilómétermérő tárcsák valahogy nincsenek jól kibejlagolva, megakadnak, és akkor törik a fogaskerék, szakad a kilóméterspirál, legjobb, ha nem is foglalkozol vele, rohadjon meg.
Ha mégsem tudsz odométer nélkül élni, bugázz órát a skoda bontóból, van rogyásig a farosokban, csak a krómkeretet kell átbiggyeszteni rájuk, mert a skodáé gyárilag jégvirágfestett.
Akkor mit tanácsolsz ? Jó állapotút szeretnék elfogadható áron. Amiket eddig láttam, vagy szét voltak barmolva, vagy túl rossz állapotban leledzettek.
Szerintem meg nem érdemes. Tényleg csak addig érték, amíg vadiúj, ha már egyszer fölszereled valahova, nem érték, mert onnantól már csak egy használt óra, amivel Dunát lehet rekeszteni. Ha meg pont ezért nem szereled fel sehova, akkor nálad is csak porfogó lesz a garázspolcon, mint ahogy annál is az volt, akitől megvennéd.
Mindenféleképpen vedd meg, mert nagy érték egy vadiúj óra!!!!
A 140es a téöcsié, meg a pétízé, a 160as a huszasé, meg a 21esé.Asszem.
bár a 20asban volt másformájú is...Lehet hogy csak a 21esen volt kerek...
Azért kérdeztem, mert lenne egy vadi új, de addig nem akartam megvenni, amíg nem tudom, hogy jó-e. Tényleg, a 140-es és a 160-as között mi a különbség ?
vszínűleg jó lészen. A km órák általában 1 m/ford. vannak kalibrálva. De könnyen bemérheted: ha a számlálója pontos, akkor a sebességmérője is (elviekben).
Hát méretre ugyanaz, de hogy az áttétele is ugyanaz-e, azt nemtudom.Bár olyan pontos lehet, mint a Jawáé.Azt nem nehéz überelni..:)))
Nem tudja valaki, hogy a Pannonia sebességmérőjét fel lehet-e szerelni a 634-esre (és pontos is lesz) ?
Esetleg nem lehetne-e télvíz idején, ilyenkor több idő van matatni???
OK. Tavasszal megírjuk, a fényképeket majd én megcsinálom.
Én meg mondtam, hogy benne vagyok, de a fotót nem tudom megcsinálni. :-)
Mondom, hogy cikket kellene írni...
A fenyőgyanta jó, de ha kicsit meg van oxidálva a horgany a sodronyon, akkor már rögtön nem fogja. Egy fokkal jobb a forrasztózsír. Az oltott sósav viszont mindíg tuti, azzal a rozsdamentes is forrasztható, amin egyébbként nem áll meg a cín. Az ólom nem rossz, csak kissé nehezen folyik. Pillanatforrasztóval lehet kissé görcsös lenne a művelet, de egy jó melegítős páka frankón megoldja a problémát.
Na, akkor borzoljuk tovább a kedélyeket :-) Én annak idején szétszedett akkumulátorokból származó ólommal csináltam, folyasztószernek pedig némi fenyőgyantát alkalmaztam.
Szerintem is :-)))
De kössszz. Sztem ennek alapján, bárki, akinek a forrasztásról némi alapismeretei vannak, meg tudja csinálni.
Megtaláltam, köszi. Nem vagyok laikus, szerintem teljesen korrekt, amit leírtál.
Köszi, majd megpróbálok szerezni oda vmit.
Találtam némi szakirodalmat beszkennelve : http://oldradio.tesla.hu/gepkonyvek.htm
Annyi a nyűg vele csak, hogy le kell tölteni hozzá a nézegető programot.
Ki van keményedve a gumi "O"-gyűrű a kosár aljában, elvileg annak kéne "csillapítani" induláskor.Rugalmas erőátvitel.:)) Nem kell reszelgetni...Ha nem akarod kicserélni, vagy nem kapsz bele új "O"-gyűrűt, akkor kicsit el kell deformálni a fémlamellákat, hogy rugóként működjenek.De ne túlzottan, mert akkor nem kapcsol szét...Ennyi.
Kéne hátsó teleszkóp szimmering!! nem tudjátok, hogy hol lehet kapni????
A kupplungkosárra gondolsz? Nem igazán értem hogyan hatna ebben az esetben. A probbléma ugyanis akkor van amikor a kupplung fogni kezd, nem pedig amikor kiemel! A kiemelést hibátlanúl végzi! A berágódások pedig a kupplung zárt helyuzetében keletkeznek mert akkor kapja a nagy terhelést. De egye fene, kiszedem azt az ipari hulladékot és ráreszelek. Egyébbként úgy gondolom, hogy nem tűreszelővel kéne, mert azzal nem lehet egységes sík felületet csinálni. Egyszerűbb egy 20-25mm széles, közepes vagy finom lapos reszelővel nekiesni annak a nyomorult lemeznek. Köszönöm az infót!
Tudunk. A 638-on tul puha anyagbol csinaltak a kuplungnak a kulso reszet es a lamellak igy bele marodnak. Ha felmelegszik az olaj abba hagyja. Par ezer km-nkent neki lehet esni egy tureszelovel es finoman kisimitgatni belole.
Vagy felrakni egy regebbi tipuset bar sztem ez nem olyan jo ottlet.
Ha ez 638, akkor engem is érdekelne, mert pontosan ugyanezt a jelenséget tapasztalom.
Ja, és még volna egy kérdésem: amikor helyből indulok a motorral és kicsit hirtelenebbül csúsztatom a kupplungot, ránt 1 baromi nagyot, aztán pedig simán lehet csúsztatni. Tehát nem rángat, hanem csak EGYET ránt! Tudtok erre valami magyarázatot?
Árulja el valaki, hogy milyen módon tudnék képet felrakni a galériába!!!!!??????
Szakál
hát pajtikám, Bogyó barátom cetkájához én adtam a gurigákat, fékrendszerrel együtt. A sajátom esetében pedig megmaradok a küllősnél. Tudod, Café Racer.... :-)
Ha van fényképeződ és eljösz kattogtatni vele, akkor szívesen benne vagyok mindenben. Egyébbként egy két oldallal hátrább írtam róla, de a fogadtatás, hát hmmm...
nekem van egy pár felesleges 18"-as könnyűfém felnim. Elől egy tárcsa, hátul dob. Grimeca. tengellyel, fékalaplappal, tárcsával, baráti áron. Ha érdekem, mailban küldök képet. Tényleg szép. És kapható hozzá lánckerék is, asszem 520-as megy rá.
Köszönöm. A forrasztást hogyan csinálod ? (Egyébként ez az egész megérne egy rövid cikket is, természetesen fényképekkel együtt.)
Ha már café racer : http://www.motoblog.it/post/1145/norton-961-ss-commando , http://www.nortonmotorcycles.com/bike/default.asp
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|