:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
Elado 350 - 638-ast keresek, rendezett papirokkal. Ha valakinek van kerem irjon.
Köszönöm.
Yeti
Laci!
A két, általam korábban ismert e-mail címedről visszajön a levelem, ha van új címed, kérlek, küldj egy levelet.
Hívni sem tudlak, mert nem találom a számodat.
üdv.: R
A többiektől elnézést az OFF miatt...
Sziasztok !
Tud valaki valami infót mondani csepptankos jawa 175 ről?
Mennyire megbízható,mennyi az utazója, és hogy mennyit fogyaszt.
Van már cz 350,250,és jó lenne egy 175
Gondolkozom egyben,mert még nem volt.
Itt van az ideje, hiszen most nincs bogár.
sorszám: 25017 (136235)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-11-20 21:39:18)
Örömmel tudatjuk Veletek,hogy a mai naptól a nevünkön van a CZ is! Minden rendezve,már csak a motorozós időt várjuk! Az meg mindig van csak szabadidőnk legyen :)))
Ritkaság!
Beteszem ide, ha másnak nem is, de legalább a névnek van valami köze a Jawa-hoz: http://veteranapro.hu/segedmotoros-kerekpar/23349-babetta-210-uj-tipus-2017km
Még annyit a benzin keverési arányról,én évtizedeken keresztül 1:40-es keverékkel járok !
sorszám: 25014 (136225)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-11-14 08:04:03)
Sziasztok!
A cz jawa 350-es első teleszkópba 1,25 dl olaj kel,se több se kevesebb,pontosan ennyi!
sorszám: 25013 (136224)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-11-14 08:04:03)
Van valakinek fölös 360-as blokkja esetleg ehhez a projecthez? Sajnos Szigetszentmiklóson ma egy darab 360-ast sem láttam... :-(
köszi
Sziasztok, az eredeti/ősi Jawa Californiaban, ami 1966-ban nyomult még csepp tank volt, döntött kipufogó nélkül. (http://jawamania.info/tree/images.aspx?rootid=204096&nodeid=204104) Méregettem a hátsó villát és elvben a 19"-os kerék is elfér az 559/360-as vázban. Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? A 18"-os kerék tudom elfér elöl még a nagyszoknyás sárvédőben is, de a 19"?
Üdv!
Tamás
Szia! Köszi sikerült vennem már TPAPP-tól
Már csak szekunder lánc kell és egy 634 es váltóalaplap, hogy meg fordítsam a sebességeket.Üdv
Hello!
Sajnos az nem jó hozzá...
De köszönöm hogy írtál!
sorszám: 25008 (136208)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2012-11-14 21:02:10)
634-esé megegyezik? Úgy emlékszem nekem ahhoz van, postaköltség fejében elküldöm neked, talán holnap megtalálom ha kell.
Üdv mindenkinek!!
Jawa Twin Sport 350/638 tankhoz keresek első tanktartó gumit, bármilyen állapotban is legyen!!
Ha valakinek van ilyen KÖNYÖRGÖM írjon!!
Köszönjük a válaszokat!
Mennyi olaj kell az első telókba?
gyárilag mekkora az átmérője az első fékdobnak, és milyen vastag az új fékbetéteken a ferodol?
Köszi!
A két blokk (634/472) hátsó felfogatása különbözik, és eltérés lehet a hűtőbordák számában is. Ha a CZ vázba átalakítás nélkük van beépítve és a hengerek alatt 4 db hűtőbordát látsz, akkor nagy valószínűséggel tényleg eredeti a blokk (az 5 borda is lehet eredeti, készült olyan változat is). A belseje is lehet eltérő, úgyhogy ha pótalkatrészt veszel hozzá, akkor azt csak a blokk megbontása után tedd. Más lehet a kuplung, és ha a váltókulisszát is cseréled, alaposan vizsgáld meg az alakját, különben furcsa meglepetés érhet a váltási sorrend megfordulásával.
sorszám: 25004 (136200)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-11-12 20:54:52)
Mély tiszteletem Uraim!
Nincs véletlenül valakinek elfekvőben 511, 516 vagy bármilyen más 125-ös krossz cz hengere? A lényeg ,hogy réses legyen és lehetőleg levegős. Szükségem volna pár adatra a hengerről de egyszerűen senkinek sehol, sajnos az enyészeté lett már szinte az összes!
Üdv Ricsi és Laci!
A motorotok CZ,de a blokk egyezik a Jawa 634 típussal.Magyar nyelvű kezelési útmutatót találtok Mészáros Ferenc Moldvai Tibor Hogyan Javíthatom A Motorkerékpáromat? művében.a gyertyához 21 mm-es kulcs kell.Az első villákba 120ccm (SAE30-40 lengéscsillapító-olaj kell)A váltóba 1200ccm SAE90 motorolaj való. A gyár 8Ah-s akkuval szállította a motort.A benzin olaj keverési arány bejáratáskor 1:25, utána 1:30.
sorszám: 25002 (136191)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-11-12 20:54:52)
Helló Márkatársak! (merthogy tegnaptól azok vagyunk :)
Megvettünk a vasat! :D (CZ 472)
A pontos típusára kíváncsiak lennénk,mert a forgalmi szerint Jawa 350 472,de szerintem ez Cezet 472.
Kéne egy kis segítség:
Magyar nyelvű kezelési útmutatóra nagy szükségünk lenne,letölthető-e valahol?
Milyen gyertyakulcs passzol ebbe? egy fénykép kéne róla! (alig lehet hozzáférni a tanktól)
Az első telója 250-es Ceztkáé,alu,milyen fajta és mennyi olaj kell bele?
blokkba milyen olajat és mennyit kell tölteni? Hányas keveréket javasoltok motorozáshoz?
a vázszáma 472-vel kezdődik,a motorszáma 634-el. Nem lehet,hogy egy Jawa blokkot tettek bele utólag?(a volt tulaj szerint ezzel a blokkal gyártották)
Átmenetileg működtethető-e 8 Ah-s akksival? Majd jövőre vennénk bele 12 Ah-sat.
Köszönjük a segítséget!
Üdv ratbike!
A 634-es kuplung kiemelő szerkezete nyugodtan használható az 559 -es típushoz is.
Szia!
Elvileg valahol van nekem is,a hétvégén mindent átforgattam de most az istenért nem került elő,De viszont mást amit korábban kerestem meg találtam.bízom benne hogy nem adtam oda valakinek.Akkor az nem volt meg.Ha nincs meg akkor érdekel vevő vagyok rá,hiszen kell..Egy email címet,és egy árat ha adnál azt meg köszönném.Az enyém, vespagyuri@gmail.com
Üdv RAT
Hello, ha kell, ki tudlak segíteni egy automatával, szerintem van nekem itt a garázsban valahol. Ha érdekel utána nézek. Nem tudom hogy a többi típusé kompatibilis-e. Lehet a 634-es is jó, de nem merném a nyakam tenni rá.
Üdv!
Tamás
Szia! Az autómatika részét értem,mert ami blokkot vettem nincs rajta,és a szekundert is azért kérdeztem,mert az sincs sajnos.
638-hoz én sem találtam, de van itt egy célszerszámgyűjtemény CZ modellekhez , igaz, ez a "bármilyen célszerszám" kategóriába tartozik inkább.Akit érdekel, itt nézelődjön:
http://www.czetka.eoldal.hu/fenykepek/szerviz-mappa/celszerszamok/10.jpg.html
Jó munkát, üdv.: R
Én meg légkulcsot használok :)
Annak nem kell ellentartani.
Ettől függetlenül egyszerű és praktikus szerszám a kuplung rögzítő. Sokkal kényelmesebb vele dolgozni.
4-be teszed, hátsó fékre lépsz, lehajolsz, főtengely anya le kuplung szétszedése, anya le , kis lánckerék anya le. Nekem még mindég sikerült. A szét- összeszerelő szerszámom pedig egy megfelelő helyen megfelelő átmérőjű furatokkal ellátott u vas. Kétkörmös csapágy lehúzóval szedem szét. Ha nem sikerül hőillesztéssel egyből a helyere pottyantani a főtengelyt, akkor a főtengely véggel azonos menetű csavart anyával csatlakoztatok a főtengelyhez és egy másik anyával behúzom a helyére. Ekkor élével van az u vas a blokkhoz illesztve. A generátor felül hasonlóan történik.
Tényleg, nem Jawahoz, de olyat is csináltam egy rossz lamellára ráhegesztettem egy törött villáskulcsot, és beköszörültem, hogy pont illeszkedjen a kosárba.
Elképesztő, de nem találok én sem.
Pedig régebben láttam már ilyet.
A lényege ugyan az volt mint, amit elmondtam, csak nem zártprofilból, hanem öntvény híddal, kb. mint egy csapágylehúzó.
Jól emlékszel :-)
A tengelykapcsoló-leszedő-elfordulásgátló-célszerszám lemez is hasznos. Talán R.A -nak volt ezekről régen rajza, de sehol nem találom őket.
Más célszerszám nagyon nem kellet a Jawahoz, talán a generátor leszedése, de az ha jól emlékszem csak egy sima metrikus csavar, ami a forgórész menetébe illeszkedik.
Korhű másolatot akarsz, vagy csak szét akarod szedni?
Én egy masszív acél négyszögprofilból csináltam. 1-1 hosszú M6-os csavarral lefogattam a dekli rögzítések helyére, a tengelynél meg egy M12-es, itt az anya alul volt. Kicsit megköszörültem homorúra a végét, a tengely végébe beleraktam egy nagy csapágygolyót, hogy ne gyalázza szét, és ne ugorjon le róla, de ha visszatekered az eredeti csavart az is megóvja a tengelyvéget.
638 szétsajtoló szerszámról van valakinek rajza? (javítási kézikönyv 87, 21. oldal) Bármilyen más célszerszámról is jöhet rajz, ha van :))
Hello! 1/2 x 5/16" 120szem. Nincs olyan hogy 559-es lánc. kb 3000Ft, a 634-es is ua ez.
Kuplung mechanika alatt mit értesz? Az automata kiemelő részt vagy magát a kuplungot?
Tamas
Sziasztok!
Van egy jawa 559 es blokkom, ahhoz jó más jawa szekunder lánca is? Vagy csak 559-é?
A kuplung mechanika is kompatibilis? Vagy abból is az 559-é megy rá csak?
Hello! Sajnos a hengerfej és a gyújtás oldali fedél nincs meg, mert egy márkatársnak kellett idén tavasszal. Egy fúrt homokszort hengerem van új dugóval. Gyújtás és kuplung automata akad.
Jawaba kell a blokk vagy más célra? Restauráláshoz nem jó ez a blokk, mert a lánc alatti részen egy kis darab hiányzik belőle, funkcionálisan jó a motor, és összerakva sem látszik ez a szépséghiba, csak ha valaki alánéz a motornak akkor láthatja.
Üdv!
Tamás
sorszám: 24984 (136116)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2012-11-05 23:29:29)
Hello, egy ilyen blokkom van, ha érdekel... Karbim van hozzá, csak nincs a képen.
Üdv!
Tamas
https://plus.google.com/photos/106213599245479766865/albums/5745447530128036225?authkey=CNTNuMSu27341AE
sorszám: 24982 (136109)
( előzmény: VisegrádiMotoros, 2012-11-05 12:54:07)
Sziasztok!
Felújítandó 559-es blokkot keresek, kompletten, karburátorral, gyújtás nélkül! A lényeg hogy egyben legyen.
Én pl. a tegnapi meseszép délutánt kihasználva utoljára csapattam egyet a narancssárga 472-esemmel. Penge a gép, agilis, jól húz :)
És mindig vigyorgok, ha ráülök, óriási hangulata van. :)
sorszám: 24980 (136092)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-11-03 19:56:52)
Sziasztok!!
Köszönöm a tippeket az 559-hez, mindenkinek több jó ötletet is adtatok mivel a benzinből is nagyon sokat kapott és a trafó is cserés volt. Fater közben már a haját tépi mert minden reggel kimegyek és berugom a motort mert élvezem hogy működik. Ha bármi problémám lesz ezentúl tuti itt fogok kérdezősködni.
http://www.cezetmania.info/modely/index.html?item=79
Itt találsz adatokat, a link az első ( CZ 472.0) típusra mutat, de volt sok későbbi is.
Tapasztalat? Hát, lényegében nem különbözik a motorblokk a 634-es Jawa-tól, de a váz más, rövidebb, könnyebb, kissé mozgékonyabb, fordulékonyabb az egész motor.Semmi különbség nem adódott üzemeltetés közben egy 634-hez képest.Nem túl sokat mentem vele, kb, 16e. Km-t, nem volt semmi gond a szokványos karbantartáson kívül.
üdv.: R
sorszám: 24978 (136068)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-11-03 19:56:52)
A Cz 472-es típus műszaki adatai és tapasztalatok érdekelnek,ha valakinek van írjon legyen szíves!
Sziasztok!
Elcserélném CZ 350et papíros vizsgás,mindennapi használatban van,CZ 250 re,lehetőleg olyan 100 000 ft környéki ár értékben gondolkozom.
Tóth György
0630 215 61 50
Sziasztok. Van valakinek 634-es gépkönyve szívesen megvenném.Olcsón.
Az enyém is csinált hasonlót. Az bevette az egyest, de hidegen rángatott. Egy gumigyűrű szakad el, ami a tárcsák alatt van. Olcsó és nem túl nagy meló.
Ha már ott vagy, akkor olajcsere, mert ha nem veszi be az egyet hidegen, akkor az, vagy kupplungbeállítás. Szerintem. :P De lehet, szimplán szarok a tárcsák, bár asszem az csúszna.
sorszám: 24974 (136025)
( előzmény: Ricsi és Laci, 2012-10-28 15:18:46)
Motoros Barátok!
Egy Cezetet nézegetek,175-ös blokk van bent,Az eladó azt mondta,hogy beindulás után kb. 10 percig nem emel ki rendesen a kuplung,addig nem lehet vele "kuplung nélkül" váltani,csak ha már bemelegedett.
És hidegen kidobálja az 1-est! Ez mitől lehet,ennek a javítása kb. mennyi pénz?
Kösz a segítséget!
Gyújtó és egyéb motor elektronikák, még 2012-es áron.
Bővebb infó. a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|