:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
sziasztok,
holnap után megyek ki szlovákokhoz alkatrészekért, kinek mi kell szóljon és hozok.
ha apróságok akkor postai utánvét, ha nagy akkor megyek pestre, és viszem de kérek előleget.
Roland
Amennyiben Pest jó, akkor a VII. ker.-ben a Nagymező utcáról befordulsz a Zichy Jenő -be, és rögtön balra NÉGY KELEMEN boltja, kicsit beljebb a FUTÁR PETI -é. 80-90% -át megkapod, ami kellhet. Ami nincs, vagy gyári kell, akkor kukk a www.montyjawa.cz -re.
Persze még más is lehet, én a Zichy -ből szereztem mindent, ami kellett.
Ha majd kell, a főtengelyre csak duplaélű, japán szimeringet vegyél!
Jawa és Czetka alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Jawa 350-364-hez keresek alkatrészeket. (megszakító, levegőszűrő, gázbowden). Hol és ki foglalkozik ilyen motor alkatrészeinek árusításával.
Gyuszi.
Nem kell semmmiféle lámpa, mert ez már nem megszakítós gyújtás. Itt a mágnes legkisebb mozdulatára (tehát nagyon lassan forgatott főtengely esetén) is üzemszerű szikra keletkezik, hogy miért azt nem részletezem, csak ha érdekel. A szikrát hallani és látni is lehet.
Ha valaki nagyon lassan álítja be mondjuk a kéthengeresét pontosra, akkor lehet az elektronika kimentére (az nem a hall IC !) a trafók helyére két kis izzót bekötni, mert akkor nem melegszenek túl a tranyók folyamatos nyitásnál sem.
Hall ic beszerzési módokról annyit, hogy én továbbra is a képeken látható ddr IC-t ajánlom, főként a strapabíró tokozása miatt, ez tényleg motorblokkba lett kitalálva (és nem a szobába egy billentyűzetbe).
Ilyen ic-t lehet szerezni autóbontóban, ahol bontanak trabantot, és akkor már érdemes a komplett jeladót elhozni, mert a mágnes is kell (kéthengereshez meg csak a trabié jó).
Csak ic-t pedig már vettem a Bp.13. kerület, Alig utcában, a Masina nevű autóvillamossági üzletben. Ez is egy nyákba van ültetve, de utángyártott darab, ezért egyszerűbb kiszedni, mind a gyárit.
Hagy kérdezzem meg, hogy milyen motorba kell ?
Esetleg a 6V-os elektronika kell-e hozzá ?
Üdv,
Peti74
Nem kell lámpa. Be kell dugni a gyertyát a pipába, és ha nem a nagykörúton szerelsz, jól hallható, mikor húz át a szikra!
De ha mindenképpen lámpázni akarsz, akkor természetesen a trafókét kivezetésére kell kötnöd.
Szép munka,gratulálok.
Az lenne a kérdésem, hogy lámpázod ki a gyújtás időpontot.3 saru van a nyákon,gondolom +,-,és egy jel az elektronika felé,hova kötöm a próba lámpát?
Hall Ic-t meg elektonikai szaküzletben lehet venni?
Ez szép munka.Sokaknak segíthet.
Thanks.
Akkor még egy kép. Ezen látszik a csepptankos 350-es Jawaba rakott 60W-os, negatív testelésű, MZ dinamóra szerelt, trabiból kioperált jeladó.
Nagyon pontosan beállítható, és tényleg nem állítódik el.
Na ezzel tényleg sokat tököltem annak idején, mire az összes állítási lehetőség dacára minden elfért azon a kis helyen.
Ime.
(A 6V-os elektronikus gyújtás mellé az MZ dinamó meg kapott egy kisipari elektronikus fesszabályzót - és a motor elektromos részével soha többet nem volt gondom).
Üdv,
Peti74
A mindenét, ezt nagyon szépen megcsináltad! A leírást és a szerelést is. Gratulálok!
Szerintem írj ebből egy teljes cikket, és küld el ide a szocira. Már persze ha van hozzá kedved és időd.
Helo!! Van valakinek csepptankos Jawahoz láncvédöje, vagy a karburátort és a levegőszűrőt összekötő gumija!! Vevő lennék egy-egy-re!! előre is Kössz!! Dani
Jó estét !
sikerült feltennem néhány képet, meg egy nagyon rövid leírást egy trabi hall jeladó felszerelésről 638-as jawa generátorra.
Íme a link.
Több képet akartam, de modemmel vagy gprs-sel ez is épp elég.
Lehet, hogy van ennél elvileg egyszerűbb eljárás is, pl. amikor "aranykezű" műanyag távtartókkal feltette a trabi eredeti nyáklapját. De az én eljárásommal viszont készült az MZ dinamó lényegesen kisebb felületet biztosító állórészére is kéthengereshez való (billenthető nyáklapos) jeladó, és a szerkezet (nem csalás, nem ámítás) kb. 10ezer km megtétele alatt 5 század mm-es pontosságon belül tartotta mindkét henger előgyújtását (egy 350-es csepptankoson).
Üdv,
Peti74
Sziasztok!! '68-as 175 ccm-is Jawa-mhoz szeretnék elektomos bekötési rajzot ha van vkinek ilyen. más anyag is érdekel hozzá-róla!! Kössz!!
Szerbusztok jáwások!
Van valakinek tapasztalata 640es Jaffával? vagy legalább azzal a gyári rezonátorcsővel??? Vagy tud róla bárki is bármit?
Hali,
engem érdekelnének a képek, jó lenne ha felraknád.:-)
woodoo2.
A hall ic felülete és a mágnes közti távolságra gondolsz. 12V-os tápfeszültségnél 3mm-es távolsággal még működik, 6V-os tápfesznél olyan 2 mm.
Én az 1-0,5 mm közötti távolságra törekszem, mert akkor tényleg kényelmesen lehet beállítani, főleg ha kéthengeresre akarod, mert akkor az ic-t sugárirányban is mozgatni kell.
0,5 mm alá azért nem szoktam lemenni, mert ha valamiért elkezd ütni a forgórész, vagy egy csavar lazul, akkor nem darál bele az ic-be a mágnes.
Egyébként azért is reklámozom annyra a ddr ic-t (ellenben a mikrokapcsolókból kioperált gombostűfejnyi hallokkal), mert ha a mágnes - meg a rajta lévő szennyeződés - lekoptat az ic tokból néhány tized mm-t, attól még simán működik tovább. A hall elem ebben is porszemnyi méretű, csak a tokozás életrevalóbb.
Amúgy érdemes feltennem képeket arról, hogy én hogyan tettem fel a 638-as generátorra a trabi jeladót ? Érdekel valakit ?
Üdv,
Peti74
Volt egy szinterezett csomagtartóm, egyszer eltört. Meghegesztettem, és elmentem a Dunyov utcába a szinterezőhöz, és megkérdeztem, le kell-e most fémtisztára pucolni az egészet? Azt mondta, hogy nem, csak csiszoljam el a régi szinterezés maradékának az éleit, ahol a hegesztés miatt leégett. Így is tettem aztán bedobtam a cuccot, pár nap múlva mehettem érte, és egy kicsit sem volt narancsos sehol.
Mondjuk az igaz, hogy alákittelni nem lehet.
Babetta alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Igen, így van, de illenék fényezéshez is leszedni a festéket, ha szépen akarjuk csinálni, viszont ha véletlenül egy kis hiba keletkezik rajta, akkor nem kell az egész alkatrészt letisztítani, mert lehetséges a helyi javítás is..Pl váznál nem fakadok sírva, ha nem kell az egészet újra buzerálni, hanem csak a hiba környékén.
Szóval praktikusabb sokkal a fényezés sztem.Csak kétkomponensű festékkel legyen..Az is tud tartós lenni...Vitrinmotorhoz persze jó a szinter is...De én nem azt tartok...
Ne feledd, hogy ráfesteni is csak szinterrel lehet, lehetőleg csak miután le van pucolva fémtisztára :) A második réteg ugyanis baromi ronda narancsos lesz.
Akkor nem is az eljárással van gondod, hanem a költséges és macerás javítással.. innen nézve oké, de onnan ... aki megveszi azt a sporbömit a szalonból, max vesz másikat, ha meghúzza...
Ismerem az eljárást, nem kell részletezni..:))
Az nem tetszik benne, hogy ha megsérül, akkor javíthatatlan szinte, márpedig egy motornál van esély sérülésre, feltéve ha használják, és nem a vitrinben áll.Illetve ha le kell szedni valamiért, akkor csinálja, aki akarja.Max homokszórással lehet.
Az eljárás lényege az, hogy egy festékporszem se megy kárba, mert ami nem marad a kasznin, azt egyszerűen visszaszivattyúzzák.A végeredmény egy tartós és gyönyörű lakkozott felület. Neked mi nem tetszik benne, mi a nem jó az eljárásban szerinted ?
Hát azért, mert egy nagyhírű gyár alkalmazza, attól még nem lesz jobb az eljárás.
A sorrend balról : 8,5 M10 6,5 8,5
A menetest kihagyhatod, a többi egységesen lehet akkora, hogy a nyolcas menetesszár átférjen rajta. ( a 6.5-ös csak hatos menetesszárnak kell amúgy.)
A national geographicon tegnap láttam egy filmet a legújabb sport bmw cabrió és a keménytetejű gyártásáról. Porfestéssel csinálták. Olyan rossz nem lehet...
Annakidején ebből dolgoztunk Egerben a Vilatiban, de ha nem ég be akkor rideg lesz ez is.
Háj szakal666!
Bocs, nem olvastam, a lentebbieket. Amúgy ahol én csináltam, ott műanyagoznak mocivázakat, kovácsoltvaskerítést, alufelnit, meg minden lófäszt, amit csak el tudsz képzelni. A minőség, meg igencsak jó. leginkább amúgy attól függ, hogy a por milyen drága. A legfaszább a Pulver lack márkanévű (legalábbis én így tudom)
Szia Joseph!
Mint említettem, a nagyobb darabokkal van a leginkább gond mert nem tudnak rendesen felhevülni. Annakidején egy babettát komletten lefestettem (természetesen elemenként). A váz hagyott kivánnivalót maga után. Valószínüleg nem volt elég sokáig az előírt 180-200 fokon. Ha festetni akatok valami masszivabb tárgyat érdemes megnézni, hogy a cég ahova viszitek mit fest rendszeresen, mert ahhoz van az égető kemence ideje és hőmérséklete állítva. A kedvetekért nem biztos, hogy 10 perccel tovább hagyják a saját cuccukat is sülni.
Szia szakal666!
Meg kell, hogy cáfpjam, amit a porfestésről írtál. Nyaranta egy redőnyös illetőnél szoktam lelózni. Na ennek a fickónak van porfestő berendezése, és éppen azért, van, mert a megfelelő minőségű müanyagpornál jobb(és egyben olcsó)korróziógátló anyag nincs. Emellett kivállóan ellenáll mnindenféle ütődésnek. Én az MZ-m csomagtartóját saját magamnak műanyagoztam le 4 éve. Elég sokszor beütöttem, benya is ment rá, és a felület ugyan olyan szép, mint amikor csináltam. Az egyésznek az a titka, hogy műanyagozás előtt (amúgy többnyire szinterezésnek nevezik) homokszórással kell kezelni a felületet. Ha így többé-kevésbé fémtiszta lesz a felület, és nem sérül meg úgy a műanyag, hogy kilátszik a fém, nincs az az isten, ami szétrohassza alatta a vasat.
Viszont tankok, és egyéb, esetleg hepehupás, szem előtt lévő felületek festésére mégsem ajánalaná, mivel nem igazán lehet alá gittet rakni.
Ha nem hiszitek el, hogy tényleg jó, nézzetek utánna, hogy mivel festik a bmw roadstereket, vmint nézzétek meg az OCchoppers egy részét.
Háj mindenkinek.
A jobb szélen lévők ugyanakkora átmérőjűek ? Nem látom rendesen...
Jawa és Czetka alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
Balról a második a képen.
SZOCIMOTOROS TALI(FagyiTali) Jan14-én este 18-19h felé a Pizza6-ban.
Érdekel valakit??
Üdv mindenkinek!
Danuvia gyújtótekercset keresek(újat),vagy megtekercseltetném a meglévőt.Tud valaki segíteni?
Köszönettel:
Gyuri
Sziasztok!
trabant gyújtásnál a jeladó és a forgórész távolsága lényeges? Ha igen,mennyi az optimális távolság?
Ha valakit érdekel a széthúzó:
http://img.tar.hu/fullkopy/size2/18788520.jpg
Huszas négyzetacél, tizennyolc centi hosszú, a többi méret leolvasható a mérőszalagról. A menetes furat felesleges.( ez lenne a főtengelyvégre támaszkodó csavar helye, de enélkül is remekül működik)
Nekünk van mivel hegeszteni, de itt többségben vannak a húsz év körüli srácok, akik egy fúrógéphez hamarabb jutnak hozzá, arról nem beszélve, hogy hegeszteni tudni is kell....
Én kis alkatrészekkel nem dolgoztam, egy-két vázat hoztak néha összerakni. azookal szoptam. Tudni kell ehhez azt is hogy a vázra a nagyobb falvastagságok miatt nem mindenütt ég rá rendesen az anyag. Nem látható a különbség, de a csomópontok lassabban melegednek fel és a pornak nincs elég ideje odasülni rendesen. Kis vékony darabok esetében jobban beég a cucc, így vszínűleg kevésbé nyűgös.
En csavart is huztam meg rajta, hiszen csavarokkal raktam fel a csomagtartot (imbusz) es semmi baja nem lett tole.
Egyszer tapasztaltam lepattanast az az mz-n volt :) a 12 eves csomagtarton. Na arrol tenyleg kicsit levalt. de 12 ev alatt egy lakkozott csomagtarto szerintem roszabb lett volna.
Nekem egyszerübb bármikor 2 db laposvasat begyüjteni és összecsirizelni mint 3 db 20 mm mély lyukat fúrni (állványos gép nélkül). A laposvasak univerzális lehúzót eredményeznek, nincs méretfüggés, máshova is használható.
Az enyém egy cirka húszcentis kb. hússzor huszas négyzetacélból van, összesen három luk kell bele, semmi hegesztés,semmi menet, semmi macera...
A karcot és a dörzsölést (kopás) valóban bírja, de ha csavart húzol meg rajta, minden esélyed megvan hogy körbe lepattogjon. Nem tudom milyen lakkfestéket használtál. Én a 2 komponensű autózománcokat ajánlottam alternatívaként. Ezek megfelelő vastagságban fújva (pisztollyal nem sprével!), Az én tapasztalataim szt lényegesen jobbak.
minek készen megvenni?
Egyszerű 2 körmös lehúzóként működik. A rajza a "Jawa 350-638 kezelési útmutatójá"ban van amit letölthetsz a szakírodalomból. Ha nincs akkora masszív vaskoloncod amiből megcsináld,akkor itt van egy egyszerű házi tákolás ami kisterhelésü lehúzónak megteszi. Két db 200mm 40x5 laposvas élére állítva egymás mellett párhuzamosan, középen rájuk fektetsz egy M12-s anyát és a 3 darabot összehegeszted úgy, hogy a csavar ha behajtod, elférjen a két Lv között. Valami vasdarabkát hegesztesz a két végbe összekötő, távtartó elem céljából. Szükséged van még 2 db 8.8 minőségű M6 csavarra mondjuk 60 hosszal egy egy fakötésű alátéttel felszerelve.
A legalább 100mm hosszú 12es csavart a laposvasak közül hajtod be az anyába, a 2 6ost az alátéttel ugyan arról az oldalról bedugva behajtod a generátor két ellentétes rögzítőmenetébe és a 12sel a főtengely végét megtámasztva lehúzod a csapágyról a kartert.
:-) elmondani igazából sztem több idö volt mint megcsinálni.
Hat azert van amire a porszoras jobb. Nekem egyebkent nem tunt fel hogy rideg lenne (az sztem csak evek multan lesz az). Pl a jawa csomagtarto csoveit porszorattam. Elotte le volt festve fekete lakk festekkel, de amint bele akasztottam a csomaghalo kampojat azon nyomban le is pattant.
Ezzel szemben a porszoras jol birta ezt az igenybe vetelt is.
Nem hiszem, hogy bárki forgalmazná, de mivel roppant egyszerű, használható hozzá a csavarboltokban kapható -lehetőleg rozsdamentes- m6 és m8 -as menetesszár / 1m hosszú, tán egy-kétszáz Ft. / ebből könnyű levágni/ nem nagy mágika összehozni.Kell egy vasfűrész,satu nem baj ha van, fúrógép, nyolc és feles fúró, néhány m6-és m8 anya, valamint egy rövid darab négyzetacél, vagy vastagfalú zártszelvény... ez utóbbit fogom beméretezni, a két motorfél megfelelő menetes fenekesfuratai távolsága adja a méretet.. a szerelési könyvben van egy gagyi rajz, addig megkukkolhatod.
Megjegyzem, a fótengely végére támaszkodó csavar felesleges, a két áthidaló menetesszáron levő anya szimmetrikus csavarása untig elég a széthúzáshoz.
Porfestés.
Szép egyenletes felületet ad, olcsó ipari eljárás. Motorkerékpárhoz sztem nemigazán a legjobb. Ugyanis a felületre ráolvadt müagyanta alapú por rideg bevonatot képez. Ütésre, koccantásra pattan, márminthogy le. A vázra már amikor szereled fel a lomot leverődik lépten nyomon. És valóban igen könnyen alárohad. Sokkal kevésbé bírja az időjárás viszontagságait ha egyszer megsérült.javítani szépen nem lehet. A ráfolyó benzintől elveszti a fényét és elszíneződik. Újrafestéshez baromi nagy szopás lekromofágozni. Valaha majd másfél évet dolgoztam porfestőüzemben és kipróbáltam motoron is a festéket. A legolcsóbb kétkomponensű autózománccal is jobban jársz.
Elég sok motorom volt már eddíg, nem keveset építettem, másokét is sokat matattam.Ezelőtti épített saját gépem a Wild 83.-dik számában van benne. Hol pénzért, hol haverságból. Szocit is meg rizskályhát is. Köszönöm hogy értékelted a hozzászólásomat a vázjavítással kapcsolatban. Szivesen segítek mindenkinek ha módomban áll.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|