:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Jah, értem már a megjegyzést...Ok..Egyébknt a 6Ah-s aksi pont annyival negyobb az 5ösnél, hogy ne menjen be a helyére...
Kösz a bíztatást,de sajna már nem bízok az ilyen csodákban. Már több mint egy éve szeretnék olajpumpát a vasba, és hát az sincs sehol:((
Az önindítót a Jawa gyár csinálja.
Amúgy ki gyártja jawa-hoz az önindítót?
Kisipar, v.jawa gyár?
Olvastalak az mz fórumon :-)
Vigasztalásul annyit , pár napja mi sem tudtuk, hogy a régi 638-as jawához már van... hátha lesz mz-hez is.. ami eladható, azt általában megcsinálják..
Mindig a remény hal meg utoljára...
Ja igazad van. A baj csak az, hogy engem ez a veszély nem fenyeget(az önindító nem igen fogja szétbaszni az akksit a mocimon), mivel az aljasok emcetthez nem gyártanak önindítót:(((((
A dolog lényege nem csak a tárolóképességben rejlik, 5 vagy 6 Ah, ( amperóra) hanem főleg abban, hogy elegendő-e az aksi indítóárama , amit Amperben határoznak meg. Ezt kell megválasztani az indítómotor áramfelvételéhez képest.
Ez viszont attól függ, hogy mekkora ottó vagy dízel motor megforgatására tervezték.
Ne felejtsük el azt, hogy főleg dízelnél nem csekély sűrítési végnyomást kell elérni indításkor egy elektromos motor segítségével..
A rosszul megválasztott akku az első pár kísérletnél tönkremehet,én előzetes tájékozódás nélkül nem kockáztatnék . A gyári önindító dokumentációjából bizonyosan kiderül, milyen áramigénye van.
Ok Fullkopy, v.színüleg igazad van, tényleg lötyög benne valami. Na mind1. A lényeg, hogy szerintem elég az 5Ah-akksi, ha meg esetleg nem akkor a 6Ah biztos jó, az meg ugyanakkora mint az 5-ös, tehát elfér.Amúgy, meg, ha v.ki megveszi az önindítós cuccot, akkor majd kipróbálja a gyári 5Ah akksival. Ha indít nem vesz másikat, ha nem akkor meg vesz.
Még egy idézet :
http://index.hu/totalcar/forex/akksi/
"Indító akkumulátor:
Feladata, hogy a járműben indítózáskor az önindító megforgatásához szükséges energiát szolgáltassa, 1-3 másodpercig 100-600A, a lehető legkisebb feszültségeséssel, majd amikor a generátor feltölti, pufferként működjön. Legfontosabb jellemző adata az indítóáram, másodlagosan a kapacitás (20 órás). "
A gondozásmentes akkut hívják sokak tévesen zselésnek. Szerintem neked is az van.( az enyém is ilyen, fekete bosh silver)
Csekély indítókapacitása miatt a zselés csak kisebb motorok beindítására használható.Gépkocsiban nem használják még tudomásom szerint.
Ezt az oldalt érdemes elolvasni:
"Mi az a zselés akkumulátor ?
Valóban léteznek zselés (gel töltésű ) akkumulátorok, de ezeket autóban indításra még senki se használta. A zselés akkumulátorok elsősorban ciklikus felhasználásra (kimerítem - feltöltöm ) valók. Motorok indítására csak többé - kevésbé alkalmasak..
Más kérdés, hogy a köznyelvben (meg a hozzá nem értő kereskedőknél is ) zselésnek neveznek minden olyan akkut, ami többé kevésbé zárt, és nem kell be folyadékot töltögetni, holott ha megrázzuk akkor hallju hogy lötyög benne a sav."
http://www.forex.hu/gyik.htm
Bizony, arra szerettem volna rámutatni, hogy elsődlegesen nem a tárolókapacitás,( Ah ) hanem az indítókapacitás ( A ) határozza meg azt, hogy mekkora áramfelvételű indítomotor meghajtására alkalmas egy aksi.Ez persze, nem azt jelenti, hogy a tárolóképesség mindegy.
Nem egy autós vásárol feleslegesen drága dízelbe való aksit benzinesébe, vagy vesz a dízelbe alkalmatlan benzinesbe valót, mert nem azonosítja be a tárolókapacitást.
Mindenesetre, aki elolvasta amit írtam,és megjegyzi, ebbe a csapdába már nem fog beleesni ha majdan az autójába vásárol...
Ezt hogy érted, hogy a zselés alkalmatlan idítómotor működetetésre?
Nekem a kocsiban már 4 éve gy zselés 55Ah-ás akksi szolgál, és nem kurblival indítom(még téln se). Szerintem egyáltalán nem igaz, hogy nem jó önindítóhoz.
Az a kérdés, hogy a gyári 5 amperórás akksi elég e az önindítóhoz, egészen egyszerűen megválaszolható, ha tudjuk, hogy az önindítónak mennyi az áramfelvétele. Amúgy szerintem simán elég hozzá. Van a suzukinak 250-es 4ütemű kis chopperja(itt debrecenben postások szaladgálnak vala) és azokban 6Ah-ás akksik vannak. Ha ahhoz elég, akkor a jaffához is elég(szerintem)
Gondolom azért, mert azt írtad, hogy "Az 5Ah elég harmatos önindítóhoz", és arra akart utalni, hogy nem a kapacitás dönti el, hogy lehet-e használni önindító működtetéséhez. Ettől függetlenül, valőszínűleg az eredeti akku nem jó az önindítóhoz, mivel általában az emberek a legolcsóbb savas 5Ah-ás akkut veszik a 350-esbe, és annak bizonyára nem elegendő az indítókapacitása.
Nem értem, ezt miért írtad...
Az akkuknak három fontos tulajdonságuk van, ezek a feszültség, tárolóképesség, és indítókapacitás.Ez utóbbi határozza meg döntően a kérdést.
Például a zselések alkalmatlanok jármű indítómotor működtetésére.
Tehát ha egy akku 12 V 66 Ah 160 A akkor benzines gk-hoz jó,
12 V 66 Ah 600 A esetén pedig dízelhez.
Szerintem egy erősebb, motorkerékpárban használatos akkut be lehetne rakni anélkül, hogy a legszűrőházat bántani kéne. Van ott egy kis rekesz, ahol én a szerszámokat szoktam tartani. Ha az akku eredeti rekesze és e között a rekesz között lévő elválasztófalat kiszeded, akkor szerintem oda beférne. De ez csak tipp. Le kéne pontosan mérni.
Szép munka. Az egy honda 125-ös motorja ott?
Hát gondot valszeg nem okozna, pedig tuti kéne..Az 5Ah elég harmatos önindítóhoz...Viszont nagyobbat csak a légszűrőház rovására lehetne elhelyezni..Vagy oldalkocsi, és abban lesz az aksi...:))).Asszem az egyik képeden ott is láttam valahogy..Na mindegy, én ennek az árát inkább megitatom a motorral....Egyébként sztem ez megoldható lenne "házilag" is, ha nagyon akarja valaki..Egy kis műszaki érzék kell hozzá, meg aluhegesztő ismerős...Tuti, hogy valami bontott SR Yamaha, vagy valami pici önindítós cucc jó lenne bele...CSak ki kell kalkulálni, hogy mennyibe lenne pénzben meg időben...
Az oilmaster nem része a csomagnak. Csak a képen éppen egy ilyenre van rárakva. A csomagban található bal dekni univerzális, tehát megfelel az oilmasternek és a klasszikusnak is. Csak az a kérdés, ha klasszikusod van, akkor mit raksz a kis "oilmaster" feliratú, kör alakú fedél helyett a bal deknire. Már rákérdeztem az illetékeseknél, egyelőre várom a választ.
Akku nincs a csomagban. A gyár szerint megfelel az eredeti, de e felől nekem is kétségeim vannak. De egy nagyobb kapacitású, önindítós motorokban használt akku berakása annak ellenére, hogy nincs neki hely, nem okozhat gondot egy igazi szocimotorosnak. :)
Hát ezé' montam, hogy az alapgondolat jó, de én nem tenném fel..Ennyiért meg főleg...
hát, nemtom...
Én többek között azért szeretem ezeket a tragacsokat mert rugdosni kell. Egy önindítost bárki beindít...
ha gyári akkor minden további nélkül!
Végre valami értelmes dolog/nak látszó valami/...Látom benne van az olajpumpa is...Problémáim vele kapcsolatban:Olajtartály esetleg?És mekkora az önindítóhoz az aksi?És hová teszed??Merthogy a régi helyén nem nagyon lehet terjeszkedni viszont önindítóhoz értelemszerűen nagyobb dukálna.....Mit kell átszabni hozzá?:))
Mondjuk 6000K-t nem adnék érte, még ennek ellenére sem, de végső soron nem rossz az alapgondolat...
Sziasztok,
Márciustól lehet majd kapni gyári önindítót a 350-es
Jawa-ra, a 638-640 típusokhoz. Az ára (akku nélkul)
6000 Kc-ig lesz, még nincs meghatározva hivatalosan.
Így néz ki
Üdv!
köszi a segitséget igy mingyárt könnyebb
sziasztok
kromozással kapcsolatban szeretnék ifot,350 jawa kipufogo ujj ára 12000ft gyári ujj a jawa képviselettöl vagy kromoztassam le a régi csövet ami nem tudom mennyi lenne ill mien tartos szoval kromoztatás vagy ujj?
Sziasztok!
Szeretném lefényeztetni a 87-es 638 TS-emet.Milyen színekben gyártották?Bordó metálra szeretném fújatni!
Gyuri
Hát ebben nem tudok segíteni, nekem sincs semmi Mustang cuccom...
Ja amúgy nekem lenne egy ilyenre szükségem, ui. van egy jawa ideálom. Csak:még annak idelyén, elvittem a fődtengelyét felújjítani(hajtókarcsere), de a fickó, aki csinálta hatalmas szakértő volt, és sikeresen elgörbítette a fődtengelyem végét, és hát mért is ne, pont a gyújtás felőlit. Na innentől kezdve mindíg szar volt a gyújtás(bár nagyfater szerint-aki 1ébként 2db jaffát használt el-soha sem volt valami jó a gyújtása). A nyáron megint szetszedtem, elvittem egy műhelybne a tengelyt. Kiegyensúlyozák, +basztak v.mit a tengely végével, de csak nem jó, még mindíg nagy az ütése a tengelynek(képtelenség 3mm-nél kisebb +szakítóhézagot állítani.). És ezzel +untam a baszkódást a gyári blokkal. Viszont, van nekem egy csomó mustang cuccom, tehát elhatároztam, hogy az lesz az erőműve a kis gépnek. És itt jött a gond, hogy nincs - azaz van,de szar - a fent említett dekni.
Na ennyi.
NP73 !
Szia, küdjél nekem légyszíves néhány fényképet az eladó 559-esedről.
Erre a címre küldjed :
peti74@pannongsm.hu
Üdv,
Peti74
Ez tetszett. A választ köszi.
Amúgy meg nem gyűlölöm én az összes cseh technikát, csak azt ami nem az enyém:)))))))
Egyébként komolyra fordítva a szót, ha épp azt keresi valakit, akkor talán egy ezres...De inkább 500 a reális ára..Még börzén is..
Nem értettelek én félre még véletlenül sem..:)))
cSAk gondoltam, hogy te, mint MZ-fan, talán fizetnél egy csekélyebb összeget, hogy megszabadítsalak a gyűlölt cseh technikától..De ha nem, akkor nem...:)))
Kedves Papi!
Ez talán jobb lesz a generátorhoz. http://jawaold.ru/main.php?sec=__gar&page=electro-gen638 Ime egy tuning ugyanerről a lapról http://jawaold.ru/main.php?sec=__gar&page=engine-634force
És hogy boldogulj a nyelvvel fordító és szótárprogramok SZÓTÁR:OROSZ-ANGOL: http://dictionary.reference.com/translate/text.html
ANGOL_MAGYAR: http://www.metamorpho.hu/mmotext/mmotext.php
OROSZ-MAGYAR: http://www.freedict.com/onldict/rus.html
Üdvözlettel: Laci
6/1990 KÖHÉM szerint:
43. § (2) A tompított fényszórónak aszimmetrikus kivitelűnek kell lennie, a motorkerékpár tompított fényszórója azonban szimmetrikus kivitelű is lehet.
Háj Matya, asszem félreértettél. Nekem kell, és érdekelne mennyit ér:))
Akkor holnap megyek is érte..:))Cím?:))
Hadd kérdezzem meg, műszaki vizsgán elfogadják-e a 32 éves Jawámon a szimmetrikus elsőlámpa-üveget?
Háj Matya!
Már hogyne adnék!
Adsz egy ezrest, ha elhozom?:))
Háj!
Szerintetek mennyit ér egy mustanghoz való jobb oldali(kuplungkinyomó szerkezetet tartalmazó) dekni?
Szia R.A!
Megnéztem a linket, de ezzel a csipetnyi orosztudásommal egy kumányit nem értettem belőlle. Milyen generátor az a mi föllett szerelve, mert ezt a fajtát nem ismerem.Amúgy a fotók jók
Kis barátom, ha vennéd a fáradságot és szétnéznél a "motor elektronika" fórumon.....
Halihó!
Olvastam egy cikkben, hogy olyan gyújtásszabályozót, hogy fordulatszámra váltja az előgyújtás értékét... ha valakinek van ilyenről kapcsolási rajza, vagy valami használható, lécci írja meg
Széles utat gumifákat!
Sziasztok. Van egy Jawa 559-esem (1967) eladó, nagyon jó állapotban, rendezett papírokkal, műszakival. A régi rendszámát és a forgalmiját is visszaigényeltem. Kérésre képet küldök.Irányár: 105 ezer
nagypeti73@freemail.hu
vagy 30/4887838
Sziasztok,
van egy eladó 50-s Jawa Mustangom. Pöccre indul. Érdeklődni : jetskii@freemail.hu ill. a 0630/9507994 számon 19.00 után.
Itt pontos leírást találsz:
http://jawaold.ru/main.php?sec=__gar&page=electro-generizh
sziasztok jawasok
a segitségeteket szeretném kérni,van egy634 350 jawam 6v-os át szeretném alakitani 12v-os ra.veem is ey 638-as gyujtást(generátort)hozzá de sajnos nem jo az állorész felfogatása (nem lehet felrakni mert a motor kialakitása nem stimmel a generátorhoz )szoval ha valaki csinált már átalakitást kérem irjon ,hogy tudnám ezt a problémát megoldani ,esetleg más motor generátora jo-e hozzá
segitségeteket elöre köszönöm
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|