:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Igen,Matya, tudunk egy ellenpéldát :) Bár igazából az az eset is inkább becsületére vált a típusnak.
Nem értem, hogy miként lehet 4 blokkból úgy összeválogatni egyet, hogy aztán mégse legyen jó ez az amúgy nagyon egyszerű váltó. Illetve mégis, volna még egy tippem. A 250-es váltójában van két fogaskerék, amit nagyon könnyű összekeverni, és ha úgy rakod össze, akkor padon lepróbálva a fokozatokat, még működhet is, de a nyomatékot már nem bírja.
Ha anno a felújításkor rosszul rakták össze, a mostani szerelőd meg kapott 3 szétszedett blokkot, meg ezt kompletten, de hibásan, és ebben a blokkban figyelte meg a váltófogaskerek sorrendjét, akkor simán lehet, hogy most is ez a baj. Ez csak egy feltételezés, de talán közelebb visz a megoldáshoz.
Üdv,
Pei74
Elkezdtem egy mondatot, hogy 25-30 évvel ezelőtt a mindenem volt a motor, még korengedéllyel szereztem a jogsit.
Ez a blokk - ami most kidobálja a harmadikat - korábban is sebváltóhibás volt. Eredetileg a bátyámé volt, előtte újította fel, mert beállt valamiért a dugattyú - lehet hogy valaki rosszakarója cukrot tett a benzinbe. Lényeg az, hogy 25 éve új főtengelyt, dugót, hengert kapott.Aztán ment vagy 2000 km-t. Most is olyan szépen megy, semmi csörgése, csapszeghangja sincs.
Szóval négy 559-es blokkból készült ez a mostani, csak a csapágyak és szimmeringek újak, a többit a szerelő válogatta ki.
Nem utáltam meg az 559-est, csak egy hétre elment tőle a kedvem. 25-30 évvel ezelőtt Azért történt ez mert egy megoldhatatlan probléma adódott, amivel magam nem tudok megbírkózni. Ezért, ha valaki segíteni tud - mint ahogy válaszodból érzem -, akkor nagyon hálás vagyok (és ez nem minden, természetesen). Egyébként Gyenesdiáson lakom, Keszthely mellett. A többi maradék motor tulajdonképpen alkatrésznek van. Ezek között sok olyan van, amiből adni/cserélni tudok, mert igazából egyet szeretnék üzemeltetni/hajtani, és több olyan van, amiből valószínű újat kell beépíteni (váltóalkatrészek). Ilyenek azért remélem kaphatók, ha máshol nem Szlovákiában.
A twinsport már nem eszi az olajat, azt a szimmeringet ki tudtam cserélni.
Hát a hézagolókat csak nem hagyták ki a váltóból, bár ma már semmin nem lepődnék meg különösebben...De az 559es tényleg szinte kinyírhatatlan...Tudunk ellenpéldát is, igaz, Peti??
Ezért megutálni egy motort nem szabad...Még kimondani sem.Megérzi, és szopatni fog...Rossz motor nincs, csak rossz szerelő, vagy tulajdonos.Nehogy magadra vedd:)))...A sebességkidobálás megvolt a szétszedés-összerakás előtt is, vagy utána jött elő?
Nem bonyolult a Jawa blokk, csak ésszel kell nekiállni, és nem barbár módon...Váltót blokkszéthúzás nélkül nem lehet javítani..Illetve aki megcsinálja, annak kezetcsókolok..:))
Karter..Nem kartel..A kidobálás mindenképp javítható, de ha dobálja a sebességeket, akkor inkább valamelyik kapcsolóköröm kopására gondolnék...A tömítőpaszta nem vastag az tuti.
Twinsport:A két henger között labirintgyűrűvan, nem szimmering.Viszont ha a hajtóműolajat eszi, akkor az megint szimmeringcsere lesz...Ha a két forgattyúsház rendesen le van tömítve, akkor csak a szimmering felől szívhatja el.A primerfogaskerék felől.De igazából látni kéne, a távgyógyítás továbbra is a Gyurcsok reszortja...
Ha a Peti nem ér rá szerelésre, akkor szólj, megnézem én szívesen, h mi van vele..
Az 559esekkel mi a cél?Összerakni?
Köszi a válaszodat (peti 74). Sajnos nem én raktam össze a blokkot - nem mernék ilyent, nekem ennél sokkal bonyolultabbnak tűnik. A két kartel között piros tömítés van, lehet, hogy vastagabb a kívánatosnál? de az is lehet, hogy azok a vékony alátétek hiányoznak a bronzperselyek felől.
Mindenesetre megvigasztaltál, hogy azért nem gyógyíthatatlan betegség ez a kidobálás.
Mindenesetre kérdezem; a blokk széthúzása nélkül nem lehet javítani? (Hát lehet hogy hülye a kérdés).
Van egyébként egy 1989-es gyártású Twin sport Jawám is, több, mint 50 ezer km van benne, ennek a blokkja még nem volt megbontva. Én cseréltem egyszer bal oldali főtengelyszimmeringet, azt ami kívül van (nem tudom van e a két henger között?, mert beszívta a hajtóműolajat és a bal oldali kipufogó füstölt mint a fene.
Hadd kérdezzem meg, te magad nem foglalkozol ilyen motorszereléssel?
Mert egyébként van még 2,5 ilyen jawám (559-es), különböző, szétszedett állapotban.
Itt üzenem aki légszűrőházat keres, hogy nekem van ilyen.
Köszi: Gyuri
szevasztok Jawa350,634-hez szerszámok kellenek tudtok segíteni? bármilyen megoldás érdekel
Örülök, hogy kaptál hátsó lámpát. A gumiperem is megvan hozzá ?
Peti74
Szervusz Peti74!
Köszönöm szépen a képeket, továbbra is lázasan keresek légszűrőházat. Hátsó lámpát kaptam tegnap a PECSA-ban!
Üdv
NaRo
Háj Péter!
Én, mint már írtam, kicseréletm a trafót, meg a kondit és elmúlt. De most néhány évvel később ismét ugyanolyan rossz, mint volt, pedig alig volt használva. Tehát az az igazság, hogy fogalmam sincs, hogy mi okoz6ja. Próbálld meg te is kicserélni amiket én cseréltem, meg próbaként tegyél fel egy másik karbit, meg nézdd meg azokat a dolgokat is, amiket az ezalatti hozzászólásban említenek. Sok szerencsét a hibafeltáráshoz, és ha meg van a gond forrása, akkor feltétlenül szólj róla!
Péter mz!
Bocs, hogy nem figyeltem, de milyen motor is ez ?
Csak azért kérdezem mert - az egyébként igen pontos - leírásod alapján én továbbra is a karburálásra tippelek. Ez az alapjárat feletti pörgés és a lassú fordulatszám visszaesés szerintem a kissé levegős alapjárat miatt van.
(a kelleténél levegősebb alapjárat túl pörgős járású, de gázadás nélküli indulásnál könnyen lefulladós erőtlen motor éreztet, míg a túl benzines alapjárat, döcögős, "négyüteműs" járású, viszont idndulásnál szinte gáz nélkül is megy, nyomatékos érzetet kelt)
A levegős alapjáratot több dolog is okozhatja: a legkézenfekvőbb a fals levegő szívás. Okozhatja :jellemzően jobb oldali főtengelyszimering hiba, tömítetlen hengertalp, tömítetlen hengerfej (bár ez hangos is), tömítetlen szívócsonk (csepptankos és 634-es jawa karbi tömítőfelülete hajlamos az elgörbülésre), karbi öntvényben lötyögő dugattyú és nem utolsó sorban a túl kicsi és/vagy eltömődött alapjárati fúvóka.
És ezek közül azokra gyanakodnék, amelyek a teljes fordulatszámtartományban kifejtik a hatásukat (mert ha jól emléxem, azt írtad, hogy melegen a motor terhelésen is gyenge) illetve azokra amelyek a motor hőmérsékletével változnak (a rossz minőségű szimering tipikusan olyan, hogy melegen már nem tömít rendesen).
Üdv,
Peti74
Heló.A karbit leszedtem az összes járatját kipucoltam dróttal.Minden járat tiszta.a sibertű felülről a másodikba van és még mindig nem jó a motor.Hidegen ha indittom: kis szivatás aztán elsőre indul meg nagyon pörgössen megy szóval hidegen minden oké.De ha elkezd melegülni olyant csinál hogy megyek háromba kb 40el és lelassítok behúzom a kuplungot megállok és még a motor nem megy le alapjáratra hanem fölötte mondjuk a normál alapjárat fellett járhat még plusszaban 500-700 fordulattal 6-8 másodpercig és mire kb eltelik a 7.másodperc akkor jön le teljesen alapjáratra.De ezt ugyanugy megcsinálja ha csak állok alapjáraton jár és ráhúzom a gázt (jó nagy gázt),aztán elengedem és lejön alapjáratfelletti fordulatszámra ,nagyobb fordulattal jár mint alapjárat aztán ugy 5-6 másodperc mulva kezd csak lejjebb esni.Szóval a karbit azt kizárnám.De akkor mi a baj?Még arra tippelek hogy lent a tekercseknél túlközel van a mágneshez és hötágulás miatt valami megváltozik vagy esetleg a kondi viselkedik másképp melegen.
Gyuri írta :
"Most megutáltam az Jáwámat (csepptankos 250-es), mert kb 3 éve megjavították a motorját, pontosabban a váltóját..."
Szóval szerintem azért dobálja a 2-est és a 3-ast, mert a két futógyűrű - ezek kb. 0,2 mm vékony acél távtartó alátétek, amiknek az a szerepük, hogy a bronzperselyben végződő tengelyeken lévő fogaskerekek ne darálják le a bronzperselyek peremét - egyszerűen ki lettek hagyva a váltóból, ezért a tegngelyek axiális irányban többet lötyögnek a kelleténél. Sajnos ezeknek a futógyűrűknek gyakran nem tulajdonítanak jelentőséget.
A dobálás másik oka az lehet, hogy a két kartert nem folyékony tömítéssel, hanem valamilyen szilárd - pl .papír - tömytássel rakták össze. Ekkor a jelenség ugyanaz, a váltótengelyek axiális játéka túl nagy.
Mi a véleményed, a két lehetséges ok közül előfordulhat valamelyik ? Te raktad össze a blokkot, vagy vki más csinálta ?
Persze ilyeb kidobálós tünet után, érdemes az összes fogaskereket átnézni, hogy a kapcsolókörmök nem gömbölyödtek-e le túlságosan, illetve ami még fontosabb, hogy a két kapcsolóvilla pontosan derékszöget zár-e be a saját tengelyével. A jawakban ugyanis a kapcsolókörmök nincsenek beékelve, tehát kizárólag a villák tartják meg a fokozatokat.
Az 559-es amúgy is nagy kedvencem. Az egész 559-es blokk olyan egyszerű, mint a barlangrajz, ha nincs kihagyva belőle semmi, és a fenti néhány dologra figyeltek, akkor jónak kell annak lennie. Igazi agyonüthetetlen, "nyolcvannal kimegy a világból" motor az 559-es.
Üdv,
Peti74
NaRo !
Megígértem, hogy küldök képet neked, hogy is néz ki az 559-es jawa légszűrőháza, és milyen alkatrészekből áll. Íme :
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Én még nem találtam ilyet neked. de ha magushnak véletlenül ilyen van (valami 83-as 250-es jawan?), akkor keresd meg.
Üdv,
Peti74
Hello Emberek!
Még mindig érdekel 16"kerék,olcsó Junak
alkatrésznek!
köszi
Semmi gond, csak szórakoztam veled, bocsi :-)
Ha nagyon visszaolvasnál a papírmizékben, mindent megtalálnál, de elismerem, hogy macerás.
Nekem a kedvencek közé el van mentve minden fontos link.
Amúgy a KF lapjáról elindulva szinte mindent megtalálsz, a hatósági árakat is.Jelenleg viszont csak ezt olvashatod :
A portál tartalmi és szerkezeti átalakítás alatt áll, az esetleges pontatlanságért és megjelenési hibáért elnézést kérünk!
Akkor elnézést, igencsak megfelelő módon le van írva minden.:)
Amúgy tudom, hogy nem kpm, csak szerintem így ismertebb. A papírmizériákban, meg nem találtam semmit a vizsgaösszegre vonatkozóan, bár lehet, hogy nem olvastam elég figyelmesen.:)
Ügyi vagy, de ha a papír mizériákat visszaolvasod, meglelsz ott mindent.Az összes KöHÉM rendeletet, idevágó BM rendeleteket,KRESZ-t, stb.
Ja, és már nem kpm, a közlekedési és postaügyi minisztérium már rég nem létezik. A közlekedési főfelügyelet lapját találhattad meg, KFF. Az f-el kezdődő szavakat részben kerüld, mert itt hölgyek is leledzenek... :-)
Szia Kismacsek !!!
Nagyon örülök neked,hiányoztál, végre újra látlak ! Próbáltalak keresni, de senki semmit sem tudott rólad. Jól eltűntél,mint a kámfor... mindegy , újra itt vagy. Buék neked is, és gratulálok a sikereidhez . Egyetlen olyan szocimocis hölgyünk vagy, aki már friss mérnöki diplomával a saját kezével építi, restaurálja a motorját. - bocsi, árulkodtam :-) -Kíváncsian várom a képeket!
Jelentkezz msn-en is !
Ha nem lelsz : vizvezjav@net-tv.hu
üdvi. Full...
Háj!
Meg van a KPM honlapja. Faszán le van írva minden.(átalakítás, mit néznek, stb.)A pestin, még a vizsgadíjakat is megtaláltam, ami motorkerékpár esetében 2450huf.
A cím, ha valakit érdekel:
http://www.kff.hu/fovfel/szakter/gepjarmu/kozjarm/muszakvizsg/vizsgdij
hali.a felfogatás esztétikus de szerintem oldal irányban nem stabil mivel lapos vasból készült.én 16 os köracélból csináltam, és igy is határeset
Hello Mindenkinek!
Már régóta látogatom a fórumot és nagyon tetszik!!!Nekem egy 67-es 250-esem van,de már volt vagy 50 motorom! Épp most újítgatom és kellene jó állapotú 16"os kerék v. felni.lécci,ha tudtok eladó ilyet írjátok meg!Előre is köszi!
250_es
Nahát, ki nem téved errefelé! :)
Mi van veled? Sikerült jó állást találni? És a motort felújítani?
Üdv!
Szia Fullkopy!
Elöször is buék, még élek. Hamarosan uj képeim lesznek a mocim felújításáról...
Üdv
Kismacsek
Háj!
Nem tudjűtok véletlenül, hogy mi a kpm webcíme?
Vagy esetleg azt, hogy most mennyi náluk a vizsgadíj mocira?
Hát úgy kell megcsinálni ,h műszakira két óra alatt vissza lehessen alakítani, és meg is van oldva a probléma...
Műszakilag megoldható, de ha arrébb rakod a fékpedált is, akkor az már jármű átalakítás, ez a nagy gond.
Először is köszönöm a hozzászólásokat, másrészt meg nem lehetetlen a dolog, mert láttam már......igaz csak képen.
A wild egy korábbi számában van egy Panwa nevezetű motor(pancsi vázba jawa blokk), és a gyerek megcsinálta, de nem önindítóval....valami átalakításra lennem szükségem a blokkban
de mindegy akkor, majd még töprengek....
Például azért is,kéne elfelejteni, mert a féket is át kéne alakítani, ezen meg elvérzik a dolog. Az életbe nem vizsgáztatod le, vagy annyiért, amennyit dehogy szánsz rá...
JA, lentebb láthatsz képet is a készletről. Máshogy nem fog menni a kretén kombinált váltó-berúgó miatt. Hacsak szét nem húzod a blokkot, és át nem alakítod tengely-a-tengelyben tipusúvá.
SZerintem legjobb, ha kivered a fejedből ezt a lábtartó-dolgot.
A jawa gyárból, vagy 40000ért, készpénzzel fizetve :))
Önindító????
Nem hangzik rosszul,de honnan,mennyiért és hogyan? Ez még kicsit bonyolultabbnak hangzik....
először is vegyél rá egy önindítót, hehehe. Utána meg simán egy hosszú rúddal meg két faudival.
Helló!
Megszeretném kérdezni, hogy a 638-as Jawa-nál hogyan lehet kitolt lábtartót készíteni, úgy hogy a váltópedál is elöl legyen?
Előre is Köszi!
Háj Péter!
Ha sikerül tejesen kiküszöbölni a problémát, akkor írd meg légyszives.
Előre is köszi
A gyertyakép igen szép barna mint ahogy normálisan ki kell néznie amúgy nagyon megy ám ahogy leirtam melegen is mikor már felpörög ez szerintem simán menne 65-70et.Egyszer mentem vele mező uton mivel még nincs jogsim de ott már 60körül volt és nem volt teljes gáz mert már vége volt az útnak különben jó volt.Megcsinálom azt akkor hogy elveszek tőle még egy kis benzint lejjebb eresztem a tűt.De igyis (joseph )már jobban ismeri sztem ő tudja hogy 4 rovátka van a sibertűn nekem meg felülről a 2.ban van ami a normális.ha lejjebb fogom engedni akkor az1.ben lesz.Hát akkor megnézem még a kondit az vannekem cserélgetek rajta egyet kettőt.Aztán lehet hogy igazatok lesz hogy sokat kap mert melegen kb.3.-4.re indul el hidegen meg 1.re.A karbinak tisztának kell hogy legyen de azért kipucolom bár már többször is le volt véve és mégse javult.
Én is benevezek a twinre való doboz tartó felfogatási módszereinek kitalálásába:-)
http://kep.tar.hu/garde/50079498/14983432#2
Háj Péter!
Nekem az ideálommal volt hasonló jelenség. Nekem akkor úgy sikerül ezt +szüntetni, hogy kicsréltem a trafót, meg a kondit. Aztán évekig csak annyit járt a motor, hogy kb. 4-5havonta beindítottam 5percre. Na és a lényeg, hogy most megint ugyanezt csinálja. Tehát nem tudom, hogy amit fentebb írtam az tényleg a gyógyír, vagy csak akkoriban egy időre összekapta magát.:)
Akkor nem történik semmi különös, csak elkezd ömleni a benya az úszóházból, és a gép ugyanúgy jár tovább mint előtte.
:-)
Jawa és Czetka alkatrészek adás-vétele, új illetve (vagy) használt.
Utánvéttel, nagyobb mennyiségnél a házhozszállítás ingyenes Győr és Szombathely 40 km-es vonzáskörzetében.
Érdeklődni lehet:
- Tánczi Tibor: Tel: 06 70 333 9723
Email: ttibi20@freemail.hu
- Holy Roland: Tel: 06 70 285 1419
Email: maci-1@freemail.hu
akkor *nyomd meg a pöcököt*.
A szivató ráhúzással csak az a baj, hogy a mustangkarbin nincs igazi szivató, csak egy kis pöcök, amivel az úszóházat lehet túlitatni:-)
köszi a doboz felfogatásokat,sokat segitett
Ha hidegen megy, melegen meg nem megy, akkor biztos sokat kap. Kivéve, ha mégis keveset. Bár erről egyszerűen meggyőződhetsz, ha amikor felmelegszik és kezdi a cirkuszt, ráhúzod a szivatót. Ha javul, keveset kap, ha rosszabbodik, sokat. Vagy megnézed a gyertyaképet. Akárhogy is, karburátorpucolás+beállításra tippelek.
Annyit még:hogy lehetne róla fényképet feltenni?Amúgy 3 mustang is van a családba egyik se csinál ilyet és még annyit hogy már több mint 4 éve van meg az enyém tapasztalatom van vele .apámé meg már nagyon rég óta .
Heló.Jawa mustangról van szó az a kérdésem hogy ha hidegen inditom első rugásra inul meg nagyon húz emeli az elejét1-ben 2-ben 3-ban már nemannyira na nem is ez a lényeg hanem hidegen könnyen indul és egyáltalán nem, is hörög ha hirtelen rárántom a gázt egyből pörög.Elkezd melegedni és hörög alig akar felpörögni de ha felpörög akkor megint jól húz.hidegen az alapjárta nagyobb melegen meg kicsi.A gyújtást nemigen tudok állitani mert aki ismeri ezt a tipust az tudja hogy a tekercs a blokkban nekiér a blokk részének mikor korábbra szeretné tenni az ember a gyújtást.Esetleg új skoda megszakitót veszek rá majd de annyira nincs elkopva az a része amit a bütyök mozgat .hogy emiatt késne a gyújtás nem igen hiszem. vagyis ezért nem tudom korábbra tenni.
Oldalkocsizóknak kis téli segédlet (igaz hogy csak németűl): http://motorang.heim.at/motorrad/winterfahrer_tips.htm
Értem én, amit írsz... nekem az a km.tartomány, amit saccolsz, öt évre biztos elég, emiatt különösebb fontosságot nem is tulajdonítok a dolognak. Ha nem nézem az órát, akkor is tudom, mennyivel megyek, a tanksapkát meg akár naponta lecsavarom, megnézni a benyát..
Az, barátom, amiről én beszélek, nem kopás, hanem egy hibás konstrukció hanyagul összeszerelve. 22..26e körül egyszerűen megállnak a jawa órák, ez azért - akárhogy is nézzük - elég gáz.
Ne felejtsük el, hogy ezeréves gépeket újítgatunk fel. A legtöbb km. óra egyszer kapott kenést, a gyárban.Aztán sok év vizes körülmények közt.. a pára megteszi a magáét, a korrózió beindul. Volt olyan órám, aminek a belső, nem látható meghajtása tört szét emiatt. Ha valaki biztosra akar menni, érdemesebb újat venni, az kibír pár ezer kilómétert, pár évet..
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|